*Tammikuu2008*HEINÄKUU

Sonja 74 surku :hug:

shakki kiitosta vaan kun vähn valistit minua syömisillä.. no tuo homejuusto nyt oli ainut minkä muistin :)

pikkupeikko voi näin aikasin jo päädyit vuodelepoon niin mitähän tuo loppuosuus tuo tullessaan,ehkäpä jo ennne aikaista äippälomaa ;)

tänne kuuluu ihan hyvää... tässä eilen taas poika vietiin multa,ei mutta hoitoon halusi mun täti ja puoltoista päivää ehin vaan nähä :( mutta iltäpäivällä tulee takasin :D mun pitäs kyllä päästä uusille liiviostoksille... esikon raskuaden aikana oli kahet liivit jotka oli kokoajan käytössä ja kun synty niin edelleen.. jo jotkut 5liivit oon ostanu sen jälkeen joista sitten kuitenkin vaan 2on hyvät kun jotenkin onnistunut 2liian pienet ostaa ja 1mitkä on vähän isot ja kaaret takee kainaloihin haavoja kun ne ulottuu tooosi pitkälle :/ mutta tuo isous ei haittaa kun tissit tässä kuitenkin kasvaa :) mut haluisin ostaa muutamat missä ei oo kaaria eli imetysliivit koska ne vaan on niin muuukavat.. käytän niitä vanhojakin vielä mukavuuden takia vaikka ovat toosi karmeen näköset ja paikatut.. :/ h&m:stä kävin eilen kattoo eikä siellä ollut kun tavallisia,siis tosssa meijän vieressä sellossa.. ja muistaakseni muissa paikoissa melko hintava valikoima... no täytytnee kai mennä kattelee..

ens kuussa pitänee mennä vähän juhla ostoksille :) kun meillä on kutsu häihin 1.9 niin ei viiti vielä ostaa mitään mekkoa kun ei tiä mahtuuko sillon enään päälle siihen :D
mutta eipä tässä kummempia.. pitäs vähän heräillä ja ehkä siivota ennen pojan tuloa :)

nasu masuasukki ihaa 14+4 (että ootan niitä liikkeitä,josko tulisisivat ennemmin kun esikolla eli ennen rv24)
 
Nämä tulee täältä vähän jälkijunassa, mutta pahoittelut stoppikselle ja sonjalle ja valtavasti voimia! :hug: Veti kyllä todella hiljaiseks. Niinku joku muukin sanoi, sitä on kuvitellut että kaikki ois jo selvillä vesillä tässä vaiheessa.
Ja pikkupeikolle myös hyviä vointeja! Nyt vaan hommaat vinon pinon lukemista ja ristikoita ajan kuluks. Tai jos tykkäät neuloa, niin nyt ois hyvää aikaa väkertää pikkuselle tumppua ja villahousua ens talveks =) =)

Täällä on vihdoinkin päästy mukaan pömppämahojen-kerhoon!! =) Uskomatonta, mutta tuntu että se maha tosiaan pullahti ihan yhdessä yössä ja näkyy jo vaatteiden päällekin! Viikonloppuna oltiin Hämeenlinnassa asuntomessuilla ja huomasin useammankin naisihmisen tuijottelevan minun vatsan seutua, hihii =) =) Istuessakin tuntuu ihan hassulta kun maha osuu reisiin (jos on vähän etukenossa). Kuinkahan kauan sitä mahtaa vielä pärjätä tavallisilla vaatteilla... Olen kyllä ihan pihalla noista äitiysvaatteista, pitäs päästä Tampereelle niitä kattelemaan, että sais jotain käsitystä, kun ei täältä meidän pikkupaikkakunnalla sellasia saa. Kertokaas että kuinka paljon esim. äippähousuissa on tilaa mahan kasvaa? Jos nyt tässä vaiheessa sellaset ostaa, mahtuuko niihin koko loppuajan?? Ajatus vaan tuntuu turhalta että muutaman kuukauden takia joutus ostamaan kauheen kokoelman vaatteita. Ainahan ne toki voi sit myydä pois, jos ei halua säilyttää seuraava mahdollista käyttökertaa varten.

Mutta taidanpas tästä lähteä haukkaaman vähän raitista ilmaa. Ihan on ajantaju menny tässä lomaillessa, pitäs tänäänkin muistaa mennä parturiin...

miumau ja masu 16+4
 
Huomenta hei!
Kylläpä taas vaan niin väsyttäis, luulis että alkas jo helpottaan. Mutta aikas pitkää päivää sitä tulee tehtyä ku aamut/päivät on poikien kaa ja illat töissä.Jospa lomalla sais levähdettyä sen verran et sitten taas jaksaapi.
Masussa päivä päivältä tuntuu vanhemmat potkut :) yhesti sain jo masun päältä bongattua potkut.
Tässä oon hirmusti pähkäillyt joko kertoa töissä esimiehelle, nyt kylläki lomasijainen siinä hommassa, mutta tää "oikea" tulee lomalta vasta sillä aikaa kun mä oon lomalla, nii menis muuten syyskuulle. Saisivat siellä valmiiksi miettii tarviiko kouluttaa siihen hommaa jotakuta ennen ku jään pois yms. Masu kuiten näkyy jo niin selvästi.
Enää ois tasan 2vk rakenneultraan, alkaa jo jännittää...
Kauhia ku pää lyö taas tyhjää, oli vaikka mitä kirjoittamista, mutta kaikki on nyt hukassa..*arg* Pitänee sitten kirjoitella taas lisää kuhan aivot taas pelittää
:headwall:

Hyvää päivän jatkoa kuitenni:)

Saaru ja pömppis (joka varmaa saa kans ultran jälkeen uuden nimen) 17+4
 
Sonja ja stoppis: oikein suuri :hug: teille molemmille.

pikkupeikko: kylläpä sua nyt oikein koetellaan kaikilla mahdollisilla tavoilla. Et kyllä ole kovin helpolla päässyt tässä raskaudessa. Mutta eiköhän tammikuussa syntyvä nyytti ole melko hyvä palkinto tästä kaikesta ;)

Eilen kävin ostelemassa H&M:ltä mammavaatteita kasan. Mukaan tarttui kahdet housut, kaksi masutuubia ja yksi toppi. Mammahousut tuntui tosi hyviltä jalkaan, pitää varmasti ottaa käyttöön, koska tällä hetkellä vain yhdet mustat housut mahtuu jalkaa iltaan asti (muut vanhat kiristävät jo myös aamulla).

Tänään oli toinen neuvola, ja samalla oli myös lääkärikäynti. Kaikki oli kunnossa. Paino oli laskenut -515g/vko (5 viikon ajan), mutta se ei haittaa ollenkaan, koska painoa jo ennestään jonkun verran. Verenpaine oli laskusuunnassa (ehkä se valkotakkisyndrooma alkaa helpottamaan?). Kohdunsuu kiinteä&kiinni. Lääkäri sanoi, että kohtu suurempi kuin mitä sen näillä viikoilla pitäisi olla, mutta että rakenneultrassa sitten katsotaan tarkemmin&lisää.

Afu ja mini 14+1
 
kävin sitten lääkärissä kyselemässä noista öistä ja lääkäri oli sitä mieltä että kokeile ensin miltä tuntuu. tuntui kyllä olevan vähän vastaan kanssa sitä että ei voisi jättää pois.no mun terkka on kuitenkin reilu noissa jutuissa, että kokeilen nyt sitten valvoa muutaman yön ja puhun uudestaan..
tyyppi 14+2
 
Saan liittyä joukkoonne. =) La 18.1.2008. 3.lapsi tulossa ja synnytyspaikka Satks. Näyttikin jo kaksi mammaa osuvan tänne samalle päivälle. Tämä raskaus sujunut tosi hyvin, ilman väsymyksiä ja pahoinvointeja. Vauvelia varten kaikki löytyy, edellisten vanhoja.

Pikkasen maha jo pömpöttää, voisikin käväistä katsomassa vieläkö olisi alessa jotain mammavaatetta. Ihanaa odotusta kaikille kanssasisarille!

t: Soikku & 14+4 :wave:
 
kaikki jotka tästä mun tilanteesta tuossa kirjoitteli: ni olen myös itse juu saanut todeta et helppoo ei ole.. kaikki mahdollinen vaiva tuntuu löytyvät.. :'( noh ONNEKS säästyin ilman sitä pahoinvointia :whistle: kyllä mä koko ajan ajattelen positiivisesti,et ei ole kauaa ku palkinto tuhisee nyyttinä sylissä... :heart:

soikku76 tervetuloa vaan minun puolesta pinoilemaan... :flower: :)

mutta ei kummempia pölinöitä.. kovastio n ollu mamma vaatteista keskustelua ni tosiaan ite vetäsin ekat mamma housut jalkaa joskus rv10 tienoilla ja ei o tarvinnu luopua sen jälkee.. mulla omat housut painaa toooodella ikävästi tuonne alamahaan, ku ovat matalalantioisia :ashamed: niniiden käytöstä ei ole kyllä mitää puhetta...

:attn: mulla on muute kahdet mamma farkut myytävänä henkkamaukan sellaiset vaaleat,ja tummat, jonkun itse tekemät ilmeisesti, mut eivät kyl vaikuta tai saatis it näytä siltä... olikohan ne kumpikin kokoa 36 ja menee sellaiselle noin 160cm pitkälle.. et jos jottain kiinnostaa...

peikko ja nilla-olavi 15+4 :heart:
 
Hei kaikille,
Ei itsellä ole tullut paljoa tänne kirjoiteltua, mutta käyn aina välillä lukemassa teidän kirjoituksianne. No minullapa ei mitään uutta olekkaan. Edelleen sairaslomalla olen tämän pahoinvointini takia ja nyt sitten työtkin loppuu kokonaan tämän kuun lopussa. Aamut on vielä vähän hankalia ja vessanpöntöllä saa juosta laattaamassa, mut loppu päivällä on jo ihan hyvä olo. Paitsi, että kamalat päänsäryt vaivaa päivittäin. Liekkö sitten jotain migreenin tapaista, kun ihan silmiä särkee ja näkö välillä sumentuu. Mulla siis on taipumusta tuohon migreeniin tosin ei ole vuosiin vaivannut. Panadol kun ei vaan auta kunnolla :headwall:
Muuten kaikki on mennyt hyvin. Np ultrassa en käynyt ja rakenneultraan on jo aika varattu, mutta sen aika on vasta syyskuussa.

Hyviä vointeja kaikille

kurppa ja pikku-veikka 13+1 =) :heart:
 
Pahoittelut Stoppis ja Sonja74 :hug: . Voimia jatkoon!

JonnaP: mulla oli myös kesäkuussa paha yskä vaivana, kesti melkein pari viikkoa. Lääkäri määräsi Coccilana-nimistä yskänlääkettä, mitä kuulemma voi ottaa raskauden aikana. Purkin selosteessa kuitenkin luki että vältettävä ensimmäisen kolmanneksen aikana :/ -enhän sitä sitten ottanut vaan kärsin... Tohtori kovasti väitti, että tämä on ainoa yskänlääke mitä raskaanaoleva voi ottaa. Tohtori oli kyllä "yleistohtori" eikä neuvolan tohtori... Ei tästä nyt varmasti paljoa ollut apua, viisainta olisi varmasti kysyä neuvoa neuvolasta tai apteekista.

Pikkupeikko: Jaksamista lepolomalle... :hug: . Itse olen samassa tilanteessa, jouduin kahdeksi viikoksi sairauslomalle kovien vatsakipujen vuoksi. Vuotoja ei onneksi ole ollut. Töissä vuodeosastolla en pystynyt enää tekemään kaikkia siirtoja ja nostoja, joten toisille jäi raskaammat hoidettavat :/ . Parempi näin. Onneksi kahden viikon päästä alkaisi jo muutenkin pieni kesäloma ennen koulun alkua syksyllä. Opintoja vielä jäljellä puoli vuotta -täpärälle menee!

(.) muuten täällä jaksellaa melko hyvin. Masu kasvaa, liikkeitä en usko vielä tuntevani. Seuraava neuvola on nyt perjantaina, sitten lisää kuulumisia =) . Yhdet mammapöksyt olen jo hankkinut, jos jotain pientä vielä hankkisi pieneltä kesälomareissulta. Jyväskylään =) ollaan tulossa sukuloimaan. Mistä sieltä mammavaatteita (ja vaunuja!!) kannattaisi etsiskellä?

Hyviä vointeja mammoille :p !

-Kirppu ja Paolo 14+5-
 
heipps kaikille..
pitkästä aikaa taas on aikaa kurkkia tännekin päin. päivät kuluvat nopeesti ja pari päivää sitten tunsin ekat hennot potkut!!! tosin samaan aikaan alkoi se ikävä supistelu, kun tarpeeksi on liikkeessä. no, taas on mentävä, lapset taas vaihteeksi pitää erottaa toistensa kimpusta. :kieh:
vointeja kaikille t. äitix4 ja masuvaavi 16+3
 
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa :)
Aina välillä oon käyny täällä kuulumisia lukemassa mut en oo voinu jostain syystä ite kirjottaa ollenkaan..Kummallista - näkyny vain tuo teksti "ilmoita asiaton viesti" joka jutun jälkeen muttei ollenkaan "lainaa"-kohtaa eikä tätä alla olevaa viestin kirjoitusosiota. Eikä auttanu vaikka kirjautuu välillä ulos.. Noh, nyt näkyypi toimivan.

Paljon voimahaleja heille joilla oli suru-uutisia!
Ja tervetuloa ainakin SOIKKU76 ja muutkin uudet ;)

Meillä voidaan edelleen hyvin. Täällä joku kommentoi paikkojen nopeeta puutumista ja sitä on kyllä havaittavissa täälläkin. Ei tarvi kauaa istua jalka kippurassa toisen alla kun jo menee tunto.. Toissayönä heräsin ihan kamalaan suonenvetoon molemmissa pohkeissa yhtä aikaa.. Oli ihan hirveetä kun ei voinu niitä oikein yhtä aikaa vetää eri suuntaan.. Toinen pohje on ollutkin siitä asti vähä hellänä.

Viikolla 16 siis mennään jo ja kyllähän tuo maha selvästi jo näkyy.. Toisaalta on aika ylpeä olo kun peiliin katsoo mutta välillä vähä ahistaa et kuinka isoksi tässä vielä tullaan mut eiköhän sen kestä :)

Siitä sukupuolen kysymisestä oli kans jossain vaiheessa puhetta. Me meinataan kyllä rakenneultrassa kysyä et kumpiko olis mahollisesti tulossa (poikaa ollaan ennustettu ja niin muutkin) mut eipä siihen silti varmaksi voi luottaa... vaikka sanoisivat mitä.. Siskolle sanottiin varmaksi poika ja niinhän tuo kuukausi sitten tyttö syntyi ;) Pojan nimikin oli vain valmiiksi mietittynä..

Mut mukavaa päivää vaan kaikille! Pitänee lähteä suunnittelemaan mites nämä viimeiset lomapäivät käyttäis.. tai olisko vaan tekemättä mitään :)
 
Hei :) Minä neuvola kuulumiset kertoilen. Hemoglobiini minulla oli ihan kohdillaan, vaikka tosi väsynyt olenkin ollut viime viikot :) Pikkuisen sydänääniäkin kuunneltiin, ei ollut edes vaikea niitä löytää, oli kyllä aivan ihana kuulla ne :heart: Syke siis oli 140-150 paikkeilla :) Seuraavan ajan sain vasta syyskuuksi, äitiyspäivä raha lappuja sitten jo täytellään :) Elokuun lopussa pääsen käymään jossain fysioterapeutin "ohjetunnilla" saa nyt nähdä mitäs siellä sitten tapahtuu :) Kaksi ultraa tässä on onneksi kuitenkin vielä ennen tuota seuraavaa neuvola käyntiä. Mutta hyviä vointeja kaikille =)

Tytsi ja masuasukki 13+5 :heart:
 
Tänään on käyty neuvolassa, voi himpura että on ihan turhaa touhua. Pissanäyte ihan puhdas, hemoglobiini 134 ja verenpainekkin tasoittunut. Vauvelin sydänääniä ei kuultu vieläkään, tosin voi olla että terveydenhoitaja etsi niitä vähän väärästä paikasa, kuunteli ihan alhaalta. Yritin sanoa, että on se kohtu tässä kohtaa jo vähän noussut, kun viimeeksi lekurikin totesi että napaan ei ole enää montaa senttiä matkaa. Sain vastaukseksi merkitsevää tuhinaa tyyliin: sinäkö sitten parhaiten tiedät. No, yritän nyt kuitenkin olla luottavaisin mielin että pikkutyypillä kaikki hyvin. Napalaskimon löysi kuitenkin, viuh viuh ja mun oman sykkeen. Hitsi jos niitä sydänääniä ei seuraavalla kerralla löydetä niin on tosi pitkä aika odottaa sinne rakenneultraan, kun mitenkään en enää viitsisi yksityisellä käydä tutkituttamassa. Käy meinaan lompakon päälle.

Tervetuloa mukaan soikku

Pikkupeikko täällä toinen sairaslomailija. Mulle tää tekee kyllä tosi tiukkaa kun olen aina ollut jotenkin työnarkomaani, enkä juuri koskaan ole ollut sairaslomalla. TYLSÄÄ!! Mutta mitäpä sitä ei bambinon eteen tekisi?

t. Pötkylä ja pikkutyyppi 14+5
 
kuule ni tekee miullekin tiukkaa, kun oon itekin tykänny töitä aika reippaalla tahdilla kahdessa eripaikkaa yhtäaikaa paiskia... :LOL: on kamalata kyllä sit vaan olla... pitänee keksiä uusia suunnitelmia ku heikolle näyttää et töihinkää kykenis... :ashamed: mä olen kans yrittäny ajatella et vauvan parasta tää vaan on...

sit vielä omasta navasta... tänäänkävin hiukan shoppaamassa... uskalsin sit ostaa sellaista kelta/valko-raidallista sarjaa olevan 2kpl bodeja,2housut,2pipoa,keltaiset potkarit,ja sit sellaisen missä on housut ja "takki" eriksee sellainen puku.. :heart: itse asiassa henkkamaukalta lähdin itelleni pidempiä paitoja kattelee ja niin ihastuneena sit pienten vaatteiden kans sieltä lähdin et kotona vasta tajusin et prkl jäi paidat ostamatta... :LOL: syksymmällä sit ja noiden ultrien jälkee siis pitäs lähteä varmaa haalaria metsästelee.... voi olla et sit teitää jo et kumman tyylistä sitä ostelee... ;)

onko kellää hyviä nettikauppa ideoita mistä sais piskuisia vaatteita katteltua suht edullisesti??

täälä muute kurkku sen tuntuinen ku olis kaktuksen syöny... :eek: eli kunnon flussa sit tulossa tännekin vissii.... :'(

peikko ja nilla-olavi
 
Vielä joukkomme kasvaa, kiva kiva =)

Ei muutakun jaksamisia pikkupeikolle ja pötkylälle lomailuun, koittakaahan nyt nauttia lepäilystä, no helppohan se tietysti täältä on sanoa.. Itsellä niin helpottunu olo kun aika juoksee, no mutta syksyllä saattaa mun työt vähentyä ni saas nähä kuin käy
=) Joku o ehdottikin että puikot käteen ja nuttuja tekeen, olettekos yhtään käsityöihmisiä? Entäs muut? Minä jonkin verran, äiti tekee enemmän, nyt jo kattonut yhen nallemakuupussin kaavat ja sit rallitoppahaalarin =) Sit varmaan kutoo jotakin =) Ite kattelin kyllä bodyjen ohjetta, näytti kyllä helpolta, että täytyy varmaan yks ainakin kokeilla. No yhen bodyn oon ostanut ja tuttipullon =) ja sit löytyy yks pipokin..

Mammahousuja en oo viä itelle sit ostanu, mutta kyllä varmaan parin viikon päästä on pakko, siis saa ostaa. Aika paljon viihdyn lökäpöksyissä. Ja sit piti vielä pikkupeikolle sanoo että ei tuu mieleen, muutakun elloksella on aiknakin ollut paljon kivoja, myös sellaisia starttipaketteja..

Ei muutakun hauskaa illanjatkoa kaikille

pullanmuru ja baby-mäx 15+4
 
...muulla sellaista oiretta, että jos menee kyykkyyn ja nousee sieltä ylös niin johan pyörryttää?? Ja mitä pidempään on kyykyssä niin sitä hirmuisempi on huippaus. Mä laitoin meidän pikkukundille tänään kenkiä jalkaan, niin kun sieltä ylös nousin niin piti ottaa ovesta kiinni etten kaatunut. Menee siis aivan mustaksi koko maailma. Olen huomannut tätä aiemminkin, mutta nyt se vaan tuntui niin hirmuiselta ja ikävältä. Ja jos jatkuu niin hyvästi työnteko ja tervetuloa sairasloma. Minäkin kun tunnustaudun työnarkomaaniksi, ja olen vielä semmoisissa hommissa, että on pakko opettaa itse seuraajalle hommat. Kukaan muu kun ei niitä osaa. Joten ehkä tässä vielä saa sinnitellä, jos pystyssä pysyy....

Nuuskis ja takakiree 17+1 (kamala miten pitkällä jo mennään)
 
Nuuskis: mulla on ollut ihan hirveästi myös tuota huimausta viime viikosta lähtien. Monta kertaa on mustunut ihan kokonaan silmissä ja tukea on saanut ottaa että pystyssä pysyy. Mainitsin tänään siitä myös neuvolalääkärille, ja se tarkisti myös korvat ettei niissä olis mitään haikkää. Seurantalinjalle jäätiin, mutta aion mennä sitten vaikka terkkariin, jos vielä pahenee. Ei oikein pysty kyllä pahemmin kumartelemaan tai nousemaan kovin nopeasti ylös. Eräs raskaana oleva kaverini kertoi, että hänellä ollut myös huimasta melko voimakkaana viime aikoina. Että melko yleistä näyttäisi olevan :whistle:

Soikku: tervetuloa mukaan :flower: . Kiva että joukkomme edelleen kasvaa, vaikka joitakin on ihan viime aikoina myös tippunut pois.

Pötkylä: meillä tänään lääkäri kuunteli myös ihan väärästä paikkaa :heart: -ääniä. Melkein navan kohdalta yritti saada kuulumaan. No, kyllähän sieltä jotain pientä kuului, mutta kyllä me ollaan kotona saatu kuulumaan paljon selkeämmin ne äänet sillä kotidopplerilla! Ei ollut oikein lääkärillä homma hallussa :eek:

Sain tänään kuulla, että hyvä ystäväni on myös raskaana. Heidän la on tasan 2 vikkoa meidän jälkeen. Vitsi kun voi tulla iloiseksi jonkun toisen puolesta niin paljon =)

Afu ja mini 14+1
 
Voi vinde - tänään tuntuu että vihdoin tämä flunssa alkaa olemaan voiton puolella! En aio nyt mitän yskänlääkettä hankkia kun tuntuu että tämä tästä itsestään parantuu - onneksi! Joku muuten toisessa ketjussa sanoi että Resilaria saisi ottaa - taitaa suositukset vaihdella jälleen kerran lääkärin mukaan? Kiitos kuitenkin Kirppu vinkistä!!

...en tiedä jos Pikkupeikko haluat tämän kuulla, mutta meidän megaflunssa alkoi juuri tuolla kurkkukivulla... Toivottavasti pääsisit hiukan helpomalla! Nyt sinulla on ainakin hyvä tilaisuus levätä - ja sehän näissä virustaudeissa on tärkeintä - nesteen lisäksi.

Kävin juuri viemässä miehen paitoja pesulaan ja siellä tuttu myyjä vinkkasi kun vielä siinä yskin että kokeilisin kuumaan veteen sekoitettua hunajaa ja limeä. Nyt sitä tässä sitten hörpitään samalla - aika erikoisen makuista, vaikka tykkään kovastikin limestä ja muista kirpeistä. Oli muuten sama ekassa raskaudessa että teki aina mieli eniten jotain kirpeää.

Tuo huimaus on tosi tavallista ja ymmärtääkseni korostuu herkemmin raskaana. Lisääntyneestä verenmäärästä voisi ehkä johtua? En tiedä mutta siis ihan oma veikkaus kun verenmäärä kasvaa radikaalisti niin kyllähän se varmaan tuntuu verenpaineenkin kannalta joka taas voi heijastaa huippaamiseen, jos ei veri ehdi sama tahtia päähän kun nousee?

Jep -mutta koittakaa pysyä siellä kaikki terveenä ja paksuna!!

JonnaP ja pikkuP (ja virallisen viikkotarkistuksen jälkeen arvomme 15+5)
 
Neuvola kuulumisia..
Rv 16+6
RR 110/58
B-Hb 118
Sydämensyke +
Liikkeet ++

Terveydenhoitaja oli todella huolissaan tuosta alhaisesta verepaineesta.
Jo ilman tätä raskauttakin se on matala, mutta nyt vain laskee..
Huimaa todenteolla! Välillä tuntuu että kävelee jo seinillä =)
Paino nousee tasaisesti vaikka oksentelu jatkuukin. Hemoglobiinia nyt seurataan, koska vaan laskee ja ensimmäisessä raskaudessa oli 90 paikkeilla koko ajan. Varmaan aloitetaan rauta viikolla 20. Selkä kipeytyy päivä päivältä. Terkkari jo veikkasi issiasta. Onneksi ensi viikko on lomaa niin voi lepäillä...

Muuten täällä vaan odotetaan kuumeisena niitä lapsivesipunktion tuloksia. Vielä menee kaksi viikkoa.

Meillä nuorimmainen odottaa jo kuumeisena että siitä tulee isoveli!! Puhuu siitä jo melkein päivittäin =)

Näin sitten täällä..

Meiming & Rv 16+6
 
Kurkkukivusta: aika usein kuulee, että kun on kurkku kipeä niin pitäisi juoda kuumaa nestettä. Meillä kuitenkin lääkärit suosittelee, että juuri sitä vältetäisiin, koska kuuma turvottaa entisestään nielun limakalvoja, ja hetken päästä on vielä tukalampi olo. Eli mielummin vaikka jotain kylmää, esim.jäätelö on aika hyvä valinta :wave:

Afu ja mini 14+2
 
Heipsan!
Tervetuloa Soikkulle!

Nuuskis, mulla kans huimaa, eilenki toissa tuntu etten uskalla lähtä käveleen ja viemää tavaraa toiseen päähän taloa ku oli niin outo olo ja huimasi:( Ja varsinki ku kyykkii ja nousee nii alkaa pimenee. Kai se kuuluu tähän, ku kuitenki monella sitä ilmenee:)

Eilen kävin lastentarvikeliikkeessä, oisin katellun meiän esikolle semmoista turvavyöistuinta (jossa selkänoja), jonka oisin heti ostanu, sekä tulevaa varten oisin katellut turvakaukaloa, jossa alusta sekä pehmeää kantokoppaa emmaljungan rattaisiin. Niin oli niin tympeen olonen myyjä! |O Tuntu ettei siitä irtoo mitää, näytti ja esitteli kun kysyin, mutta ei muuta. Ei niinku oma-aloitteisesti irronnut mitää kunnon esittelyä ja vertailua yms. Mitä kuitenki tuollaisessa erikoiliikkeessä kaipaan myyjältä. Oli tyyliin "et tossahan noita on" *arg* Jäipä sitten tavarat kauppaa. Tänään ajattelin sitten vierailla "kilpailevassa" liikkeessä, joskos sieltä irtoas jotain enempi. Harmitti vain että tuo liike ois kuitenki ollu jsut emmaljanga maahatuojaliike ja siellä toisessa liikkeessa ei tuota merkkiä ole. Mutta katteleepi sitten syksymmällä joskos piipahtais uudestaa siellä ja siellä ois eri myyjä! Mutta turvaistuimia ajattelin käydä tänään katteleen sieltä toisesta liikkeestä, joskos saataisiin uusia kunnon istuin esikollekin ennen reissuunlähtöä:)

Tässä pitääkin jo ruveta suunnittelemaan esikon 5v synttäreitä ja alkaa kutsuja laittaa:) Pitää kuulema olla power rangers- kakku :D

Saaru ja pömppi 17+5 (ja masussa mennää lujaa)
 
moikka moi.. täällä oikein hyvin päivä lähtenyt köyntiin ja poikakan ei oo jaksanu kiukutella vaan ollaan leikitty napeilla ja katottu salkkareita :)

no pakko myöntää että olen itsekkin sortunut muutaman pikku jutun pikkuselle tulokkaalle ostamaan,yks päivä löysin semmoset iihanana väriset 60cm potkarit vaan 3? tarjoustalosta ja sit toissapäivänä löysin 95c lindexiltä semmosen iihanan kelta valko raidallisen pipon missä on solmu päässä ja narut... :D keltanen ja vihree on semmoset värit mitä haluun hankkia,samat oli esikolla mut kaikki vaatteet saatiin et ei päässy oikeen vaikuttamaan :| jospa nyt sitten ostais niitä värejä vaan kun ne kerta sopii kummalle vaan ja sit oranssi ja tummanpunanen myös.

muttta eipä oikeen mitään erikoista tässä ollu..
paitsi onko muilla nämä inhottavat kyseiset ilmavaivat lisääntyneet.. tuntuu kun olisin ilmapallo kokoajan kun varsinkin iltaa kohti alkaa kaauhia kaasuttelu :whistle:

nasu masuasukki ihaa 14+5
 
Tänään sitten kävin siellä ennakkoon pelkäämässä ultrassa.Ja kuinka ollakaan niskatrvotusta löytyi!No itkuhan siinä pääsi...Ensinnäkin viikot oli hieman edellä odotetusta.Piti olla 12+6,mutta mitat antoivat arvioksi 13+5.Näin ollen nuo turvotuksen raja-arvotkin katsottiin eri tavalla.Turvotusta oli siis 3,2mm.Olo on karmea!Enpä siis taidakaan uskaltaa vielä kertoa vauvauutisista vastustavalle esikoisellekaan.Tarkoituksena oli tänään kertoa...
Huomiseksi sain ajan erikoislääkärin ultraamista varten.Luultavasti myös lapsivesipunktio tehdään,jos mahdollista.Luin tuossa,että tehtäis viikolla 15,joten siltä osin mun viikot ei ainakaan riitä...
Mulla siis laskettu aika varhaistui 25.01.07,joten sen voipi päivittää.Toisaalta en edes uskalla ajatella niin pitkälle.Päässä pyörii kauhuskenaariot ja päätä särkee vietävästi.No ehkäpä huomiseksi sais ladattua jostakin positiivista energiaa ja se odottelu ainakin lienee pahimmasta päästä niiden vastauksien suhteen.
 
Nuuskis: Toi huimaaminen tossa tilanteessa johtuu verenpaineen hetkellisestä laskusta, ja varsinkin kun olet ollut jalkojen päällä ja nouset, niin vähän ku valahtaa veri jalkoihin sen lisäksi ja aivot ei saa hetkellisesti tarpeeksi happea kun se verenpaine laskee. Toi on mulla molemmissa raskauksissa ollut aika tavallista ja mulla on aina verenpaine ollut n. 100/60, eli alhainen ja ihan koko raskaudenkin ajan ollu alhanen molemmilla kerroilla. Siksi sitä on erityisesti raskaudessa, kun verenkierto on kovemmassa työssä muutenkin, vie ja tuo verta istukasta normaaliverenkierron lisäksi.

Täällä jatkuu kova syöminen, tuntuu että nyt alkaen vko. 16 on alkanu kasvaa hurjaa vauhtia! Terveellisesti syön, mutta paljon enemmän ku normaalisti (yleensä olen tosi pieniruokainen) Masukin kasvaa pikkuhiljaa ja on ihan selvästi jo vauvamasu, vaikkei kovin suurelta vaatteet päällä vielä näytä. Liikkeet tuntuu tosi selkeesti ja vahvistuu päivä päivältä! Niin ihana tuntea ne ja on aika hilkulla ettei tunnu jo mahan läpi kädellä. Ite hiukan tunnen isoimmat liikkeet, mutta mies ei vielä voi tuntea niitä läpi, toivottavasti pian.

Nyt meidän vaunuongelma on ratkaistu!
Käytän meidän yhdistelmiä loppukevääseen saakka, kun ne on hyvät vauvalla ja kunnon renkaitten takia talvella. Mutta isolle lapselle ei oo hyvät, ku istuinosan mekaniikka ei toimi, eli selkänojaa ei voi nostaa.. Alkavat olla vanhat yhdistelmät, mutta vaunuina aivan erinomaiset niihin kuuluvan kantokopan kanssa.

Sitten mies löysi nyt kirppikseltä 18? ihan kelpo matkarattaat, on hyvät ja ehjät ja kivannäköiset, niitä käytän sit keväällä/kesällä ja siitä lähtien.

Meillä on kans yhet pienet sateenvarjorattaat, mut niissä ei oo säädettävä selkänojaa eikä aurinkosuojaa, ni en ihan 6kk ikäselle niitä käytä vielä...

Ja nyt on musta kaikin puolin mukavinta aikaa raskaudesta, odotuksesta vielä nauttii, alkuajan vaivat on ohi ja maha alkaa näkyä, mut ei oo tukala olo vielä vähään aikaan. Kaikin puolin ihanaa tää keskiraskaus! Loppuraskaus alkaa olla jo rankempaa. Näin mulla oli viimeksi ja taitaa olla nyttenkin! :D
 
ajattelin tässä aikani kuluksi nostella tätä meidän pinoa ylös päin kun hiljaista on täällä tänää pitäny... :/ omaan napaan ei ihmeempää, ko noita vihlasuja koko ajan... ei ole mukavia... :ashamed:

mut näillä jatkamme... ja lunssa meinaa tosissaa tunkee kylään... :'(

peikko ja nilla-olavi 15+5 :heart:
 

Yhteistyössä