*Tammikuu2008*HEINÄKUU

miumau: Mä huomasin saman kesäkuun puolessa välissä ja laitoin kans Kaksplussalle palautetta. Sain sieltä oheisen vastauksen:

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Kiitos palautteestasi!

Sen jälkeen kun keskustelu-osio sivuillamme siirrettiin uudelle alustalle, on tullut valitettavasti näitä päällekkäisiä nickejä. Se johtuu siitä, että ne jotka ovat kirjautuneet jo ennen uudistusta, ovat "muistissa" vanhalla aikaisemmalla pohjalla. Ne taas, jotka ovat kirjautuneet vasta nyt, ovat saaneet samoja tai hyvin samankaltaisia nickejä, kun uusi sovelluspohja ei "tiedä", että ne ovatkin jo käytössä vanhassa sovelluspohjassa. Pohjien yhdistäminen ei ole valitettavasti mahdollista.

Tämä on harmillista ja tässä vaiheessa ei voi ehdottaa muuta, kuin nickin muuttamista sellaiseksi, että päällekkäisyyksiä ei tule. Ymmärrettävästi vanhan ja kavereiden tunnistaman nickin muuttaminen harmittaa, mutta tällä hetkellä se näyttäisi olevan ainoa vaihtoehto. Omat tiedot-osiossa voi mainita nickin muutoksesta.

Olemme uudistamassa sivuja nyt ahkerasti, joten tämäkin ongelma nousee varmasti esiin ja toivon, että sille voitaisiin löytää joku muu, käyttäjiä miellyttävämpi ratkaisu. Ilmoittelemme sivuilla kun asia selviää.

Muuten mukavia ja kesäisiä keskusteluhetkiä Kaksplussan kotisivuilla!


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Mä onnistuin tuhoamaan kaikki "väärät" omalla nimemerkillä olleet keskustelut (vaikeutta tosin oli niissä, mitkä oli aloituksia...) ja vaihdoin sitten nimimerkkiä.

Sitten omia kuulumisia. Eilen oli neuvola ja kuten mä arvasin niin sokerirasituksen tulokset eivät olleet hyvät :( Kaikki 3 arvoa olivat yli sallittujen ja nyt mä odottelen, että Jorvista soiteltaisiin sokerivuorokausikäyrään. Th ei antanut kauheasti toivoa, että tällä kertaa selviäisin ruokavaliohoidolla vaan insuliini odottaisi. Kai mä pääsen yli piikkikammostani, kun ajattelen vauvan parasta... No, lopullinen tuomio tulee sitten Jorvissa. Olettaisin, että saan ajan noin parin viikon päähän.

Paino mulla oli edelleen miinuksella (lähtöpainoon nähden siis) eli kyllä tää dietti toimii, vaikken nyt niin tunnollisesti ole sitä jaksanut noudattaa. Nyt on pakko. Verenpaineet oli aika pilvissä. Ja tärkein: sain kuulla ensimmäisen kerran vauvan sydänäänet. On se aina niin ihanaa :)

Meillä ei ole keskusteltu kummiasiasta lainkaan ja sen suhteen on kyllä ongelma. Kaikilla alkaa olla jo niin paljon kummilapsia etteivät halua enää enempää. Sukua meillä kummallakaan ei ole laajasti ja lähimmät on jo käytetty eli kaveripiiristä pitäisi löytää edes kaksi. Voikohan käydä niin ettei yksinkertaisesti saa lapselle pakollista kahta kummia...? Mitähän sitten?

Tällaisia miettii Jimena 14+5

ps. Meillä alkaa huomenna loma ja olen poissa palstalta parisen viikkoa. Aurinkoista ja rentouttavaa kesänaikaa teille kaikille!
 
Taasen on neuvolassa pyörähdetty!

Rv 13+4
Painon muutos/vko +350
RR 130/70
U-Prot. -
U-Gluk. -
Sydämensyke ++ 160

Kaikki siis hyvin ja pikkuinen oli vallan liikkuvalla päällä kun ei meinannu millää pysyä paikallaan et ois saatu kuunnella sydänääniä :) mutta kyllähän siellä pikkuveturi kovasti kuului puksuttavan,kerran heitti jopa kunnon kuperkeikankin kun molskaus vaan kuului *hihi*.Hentosia liikkeitäkin oon alkanu jo tuntemaan ja varsinki iltaisin tuntuu kummaa venytystä mahassa,ilmeisesti siellä pikkuinen venyttelee itseään pitkin kohdunseinämiä :)

Huomenna aamulla aikainen herätys kun lähdetään kohti Helsinkiä ja sieltä lentäen Italiaan,tulee siis tälle mammalle kahden viikon paussi netistä.Eli maisemissa olen taas aikasintaan 28pv tätä kuuta.Tänään saadaan uusi LG:n pesutornikin,jippii!

Rouva Mamma rv 13+4
 
Jatkuvana vaivana muuten närästys :/ Eipä oikein huvita syödä mitään ku heti alkaa närästään.. piimä ja viili auttaa jonkin verran ja minusta onkin tullut niiden suurkuluttaja :p Painoa ei ollut vielä tullut ja toivottavasti ei tuliskaan, on lähtöpainoa ihan kiitettävästi. On kyllä mahtava fiilis eilisen neuvola käynnin jälkeen ettei meinaa nahoissaan pysyä, tekisi mieli kuuluuttaa kaikille että samme vauvan..
Ehkä innostuisin siivoamaan vielä tänään mutta ulkona on niin kosteaa ettei uskalla mattoja tuultumaan viedä. Vieraita odotellaan meille viikonloppuna joten eiku töihin.

Hauskaa matkaa Italiaan Lizardus, nauttikaa häämatkastanne ja toisistanne! pakko tunnustaa käy kyllä ihan kateeksi
 
Ihan pikasesti vaan, olen ihan sika väsyny, nukuin huonosti, pitkä päivä töissä ja kävelin viä kotio..huhuh..

JonnaP: Olen kyllä ajatellut sitä pehmeää koppaa kans, me kun asutaan kerrostalossa eikä oo hissiä, sillä sitten kiva kantaa ja muutenkin miellytti enemmän.. tosin oon kyllä niin vainoharhainen, että kannan vaunutkin ylös, pelkään että joku viä..hih.. no 3.krs.. Englanninkielelläkö asioitte? Ja sieltäkö sitten tuli joku takuu lappu ja se on sen 2v? Ihan sen takuu asian takia meinasin Suomeen kallistua, mutta katotaan nyt, rahaa ei ole liikaa.. Mutta jos englanniksi osaisi asioida niin sitten en kyl oo mikään kielinero :( Kuuluiko hintaan jalkapeitettä tai muuta? Koppa juu piti ainaki erikseen ottaa..hmm.. mä nyt vähän kyselen.. Mä yritän tässä joku päivä oikein perehtyä noille sivuille ja suomentaa tekstiä, päivähän siinä ainakin menee.. :LOL:

Ei mutta mun täytyy nyt mennä nukkuun hetkeksi.. |O

Oikein ihanaa päivän jatkoa kaikille ja reissuja reissaajille, mekin lähetään viikonlopuksi maalle ja on yhet häät =)

pullanmuru ja baby-mäx 13+6 (jee huomenna vaihtuu mullakin viikko)
 
odottaja-81
Saaru: lisäisitkö mulle kans tonne sairaalan OYS,kiitos :)
Mulla takana vasta yksi neuvolakäynti ja yksi lääkärikäynti. Olen nyt rv 14+0.
Kaikki on okei ja olo on oikein hyvä :) Paitsi no alavatsassa tuntuu vihlontaa ja nivusissa mut ne on varmaan niitä kasvukipuja ne. Mulla on eka ultra vasta 21.8 ja seuraava neuvola 7.8. Että sinne asti saapi olla möllöttää vaan. Oon tässä lueskellut teidän kirjoituksia ja päätin nyt itekki välillä kuulumiset pistää.
Mut tästä jatkamme odottelua! :)

Odottaja-81 ja rv 14+0.
 
Jospa minäkin tänne työntyisin, täällä näyttää olevan vilkasta toimintaa..
Meille tulossa neljäs lapsi, l.a. 1.1.2008. Ite oon vanha ja viisas, vm. -72 ;)
Mutta antakaan hyvät ihmiset vinkkejä, kun tarttis vaunut hommata. Vielä ei ole kyllä mikään kiirus.. Vanhat vaunut on tullut laitettua jo kiertoon.
Onko kokemuksia Carena yhdistelmistä?
Raskaus on tähän asti mennyt ihan hyvin, alkuajan sikaväsymyskin alkaa jo helpottaa. Selkä oli välillä kipeä, sekin nyt parempi, lähes ku uus. Vaan nyt pitää lähtä kotia kohti, palataan!
 
Tää rouva mamma hiljeneepi nyt kahdeksi viikoksi ja suuntaa nokkansa huomenna kohti Italian aurinkoisia hiekkarantoja,nauttikaa te muut täällä tästä Suomen "kesästä" ja kasvatelkaahan runsaasti massuja :)

See U Moms after Two weeks!
 
Huomenta päivää...tai siis täällähän kello näyttää jo 13 ja Amos-poikakin meni kiltisti nukkumaan päikkäreitään. Taitaa tämä mamma mennä perässä kohta ;) ...eli väsymystä kyllä täällä vielä podetaan!

Pullanmuru. Juu englanniksi sujui hyvin kommunikointi Pingpongiin. Voi vinde, en nyt muista ollenkaan miten kauan se takuu on voimassa... Mutta eiköhän selviä kysymällä " How long is your guarantee for the pram" -tyylisesti ;) ..kyllä sieltä tuli lippusia ja lappusia mukana, ja jotenkin veikkaisin että ihan tehdastakuu niissä se 2vee, mutta voin olla väärässä.

Sieltä piti kyllä erikseen tilata se pehmeä koppa, eli ei tullut mitään kylkiäisiä muita kuin muovinen sadesuoja (ei niin hyvä myrskysäällä).
Eli kannattaa ostaa lastentarvikeliikkestä hyvä sadesuoja, joka tulee varmaan nopeasti käyttöön lumisateella ja kevätsateilla. Kannattaa valita semmonen jossa on "teflon" eli hopeanvärinen sisus, se kestää pakkasta ja pitää tosi hyvin vedet poissa! ...oiskohan Pikku-Piian tuotevalikoimasta ja maksoi jotain 15 euron luokkaa? Mutta myyjät tietää varmasti! Sitten myöhemmin saattaa tulla tarpeeseen hyttyssuoja ja kenties riippuen missä nukutatte lasta niin pieneläinsuoja. Ja hyväksi on myös havaittu lampaantalja - se eristää ja lämmittä todella hyvin.

Jos teillä paljon kantamista, niin juu se pehmeä koppa on parempi käytössä - näin meille se "myytiin" ja hyväksi on todettu. Ja kuten jo olenkin maininnut niin se on pitkäikäisempi käytössä - kun saa jalkapussiksi taaperolle.

Lizardukselle ihanan ruusuista häämatkaa!! Nauttikaa kaikesta ja muistakaa mainita että olette häämatkalla niin saatte ekstrajuttuja!
Paras matka ikinä on ollut häämatka, sitä jaksaa muistella ikuisuksiin... Toteutettiin unelmamme ja lähdettiin safarille Keniaan ja sitten vielä loikoilut Seychelleillä. Ollaankin puhuttu että sitten 10-vuotishääpäivänä vois taas lähteä safarille...jestamandeera, silloin lapset ovat jo 9&6 vuotiaita!

Täällä on alkanut jo liikkeet tuntumaan paljon selkeämmin ja napakasti - taitaa joku siellä kolkutella! hih..

Voi järkytys - tänään alkoi siis 15. viikko! Miten tämä aika hujahtaakin - kohta sitä ollaan jo joulua viettämässä :LOL:
 
Mahtaakos niitä saada suomesta? Yritin katsella kaikenlaisia webbisivuja, ja saksalaisia löysin kyllä montakin. Hinta siellä vaunuille tulee pehmeän kantokopan kanssa n. 550 euroa. Jotenkin kovasti ihastuin niihin, mutta epäilen että appiukko suostuu siihen että vaunut tilataan ulkomailta asti.

Odotuselämään ei tässä vaiheessa kuulu mitään ihmeitä. Liikkeitä ei tunnu ja pahoinvointikin on entisensä. Mulla ei siis ole aamupahoinvointia, ainoastaan iltapäivä-iltapahoinvointia ja se viekin voimat. Toivottavasti helpottuu kohta, nythän ollaan päästy jo kriittisten aikojen yli, ja täytyy vaan toivoa että pikkutyypillä on kaikki hyvin. Mulla on ollut sellaista menkkajuilintaa nyt ehkä viitenä kuutena päivän, mutta koska vuotoa ei ole niin olen päättänyt olla murehtimatta.

t. Pötkylä ja pikkutyyppi 13+1
 
Np-ultra takana ja uusi laskettuaika plakkarissa. 12.1.2008 vauvamme on laskettu pumpsahtamaan tähän maailmaan ihasteltavaksi. Ultrassa näkyi aivan ihanat pitkät jalat pikkuisella, ei äitiin ainakaan siinä tule, itsellä kun on senttejä vajaat 160. Isin lapsonen tästäkin tulossa.
Pahoinvointi se vaan jatkuu, mutta hieman jo helpottaa. Jostain ihmeestä on iskenyt kamala kebabhimo - ja kun aiemmin sitä makua inhosin.. :x :x
Ei auta kuin syödä...sitä mikä alas menee, eikö vaan siskot ;)
Neuvolalääkärissä kävin tiistaina ja kaikki vauvalla hyvin. Äidin hemoglobiini laskussa - jälleen - ei yllätys. Ei vielä niin paha, että ylimääräistä rautaa tabujen yms. muodossa tarvitsisin (112). =)
Miten ultra kuvan voi lisätä muiden ihasteltavaksi (auttakaa onnetonta...) :/
Tänään mökille, ihanaaaa, luonnon äänien keskelle!
Hyvää viikonloppua kaikille :hug:
 
Jepskukkuu, eli kyllä löytyy Suomesta Hartanin-rattaita (mitkä mallit en osaa sanoa..)! Stockalla niitä aikoinaan näin (silloinen Hartan X, nykyinen Hartan S) ja muistelen että joku lastentarvikeliike, yksi niistä isoista joita on Tre, H:linna ja oisko Vantaa/Helsinki.. Pullanmuru - osaatko sanoa?? Sähän olet niitä käynnyt ihastelemassa :)

 
Moi =) Minäkin kuulumiasia nyt voisin taas kirjoittaa :) Eli tänään oli aika sinne äitipolille np-ultraan :) Kaikki oli pikkuisella hyvin siellä, Turvotustakaan ei ollut. (vain 1,5) :heart: Kohdun takaseinämää vasten pikkuinen siellä nojaili, nukkumassa oli :) :heart: Jouduin siinä sitten vähän itseäni heiluttelemaan että pikkuinen suostui vähän liikkumaan siellä :) Oli kyllä niin ihanaa nähdä oma pikkuinen siellä köllöttelemässä :) Varsinkin kun kaikki oli hyvin :) Vauva vastasi viikkoja 12+4 vaikka minulla on nyt kasassa 12+1 :heart: Laskettua aikaa ei silti alettu noin vähäisten päivien takia muuttamaan :) Seuraavan kerran pääsen ultrattavaksi 13.8 viikolla 16 :) Pääsen juuri tämän diabeteksen takia useammin noissa ultrissa käymään :) Harmittaa vain kun ei saatu kuvia mukaan yhtään :( Täällä on kuulemma sellainen käytäntö että kukaan ei saa kuvia! Noh, jospa ens kerralla tai viimeistään rakenne ultrasta saadaan kuvia mukaan :) :heart:

Tytsi ja vaavi rv 12+1 :heart:
 
elikkä laskerru aika takana meillä.. :) eilen oli ja siellä se pikkunen oli nilkatristuissä ja meno päällä.. tosin ei mikään iihan kauhia meno mutta ihana otus kuiteskin :) laskettuaika vaihtui 18.1 ja se on nyt sitten pysyvä eli sen voi muuttaa :) ja viikkoja siis onkin nyt tasan se 13+

Lizardus pidäppä ooikeen mukava italian reissu meijän mammojen puolesta :hug:

mnätervetuloa vaan

miumau mullakin toi masu vaan pompahti mut on siinä sitä omaa pikku masukerorrosta vähän päällä että ei sitä huomaa jos ei tiä.. :) ja mulla esikoisen kohalla joskus rv 20 alko housut puristaa ja ja joskus rv 24 ehkä vasta alko masu näkyy ja koskaan ei kovinkaan isoksi kasvanutkaan.. että kaikki niin yksilöllistä :)

pikkupeikko on kyl noi emmaljungat tosi mageet ja iihanat ja suosittelen kyllä valitsemaan rattaisiin tuon metallikorin jota ei enää kovinkaan paljoon löydy mutta se kestää toisinkuin tuo pussi.. kokemusta molemmista ja tuo pussi hajonnut muttei metellisen kanssa mitään ongelmaa :)
ja vielä siitä 4D-ultrasta.. niin tiätkö yhtään minkä hintasia ne on jo missä niitä on? jotenkin tänään jotain lehteä lueskelin ja jotenkin alko kiinnostaa sinne meno :) aikasemmin aatellu että ihan turha kun on 2ultraa muutenkin saatavilla mut nyt alko jotenkin houkuttaa sinne meno :)

täällä voidaan ihan ok. tässä spritä hörpin ja äsken tuoreen voisilmäpullan söin joka oli mahottoman hyvää.. mulla tuleekin ens viikolla tauko tänne kun meen muutaman kaverin ja koiran kanssa kuusamoon mökkeilemään 5pv..eli maanantaina lähtö mutta kyllä yritän tulle sunnuntaihin asti tänne kuulumisia kertoilee :)

nasu masuasukki ihaa 13+
 
"pikkupeikko on kyl noi emmaljungat tosi mageet ja iihanat ja suosittelen kyllä valitsemaan rattaisiin tuon metallikorin jota ei enää kovinkaan paljoon löydy mutta se kestää toisinkuin tuo pussi.. kokemusta molemmista ja tuo pussi hajonnut muttei metellisen kanssa mitään ongelmaa
ja vielä siitä 4D-ultrasta.. niin tiätkö yhtään minkä hintasia ne on jo missä niitä on? jotenkin tänään jotain lehteä lueskelin ja jotenkin alko kiinnostaa sinne meno aikasemmin aatellu että ihan turha kun on 2ultraa muutenkin saatavilla mut nyt alko jotenkin houkuttaa sinne meno "

pikkugreippi juu meille nyt nuo vaunut tulee ja jos ei ole mieleiset myyn sit etie päin... :) 4D:stä ni mä olen täällä jyväskylässä varannu 4Dultran suomen terveystalolle ja hintaa tuli 170? se on siis se babyface tai joku sellainen eli ns huvi nkäynti ku meille kunta tarjoaa rakenne ultran sairaalalla.. tuolta sit saadaa kuvia ja levyllä liikkuvaa kuvaa pienestä matkaa... eli kiva muisto odotus ajasta sit..lizarduksella oli tuolla rakenne ultra,4D siis ja hänelle se on saman hintainen eli 170?

(.) täällä on ruvennu nyt toden totta tuntuu siltä et raskaana ollaa, iltaisin nukkumaan mennessä vartaa kiristää ja selkää jomottaa jne... edelleen on vuotoa täällä, niukkaa kylläkin ja varsinkin aamuisin mut vauvan sykkeet on kyllä koko ajan olleet hyvät et enp+ä viitsi turhia hätäillä, kun lääkärikin sanoi et tuo vuoto on vaaratonta vaikka runsaampanakin tulis.. et sit jos ihan juoksemalla verta rupee tulee ei siinäkää vielä paniikkia ole, et ainoastaa tulhedus riski ku vuotaa tuolta istukan päältä...

ens torstaina olis neuvola tas sitten.. ilmeisesti taidetaa taas ultraan päästä... :D mulle ei ole mitää sokerirasituksesta puhuttu, joten minulle sitä ei siis ilmeisesti tehdä... kai olisivat jotain jo sanoneet jos tehtäis... :/ parempi vaan ettei tulis ku oon kuullu et on todella keljumainen se rasituskoe...

mut eipä tässä ihmeempää, töihin lähtis valmistautuu... oikein hyvää viikonloppua kaikille tammimasuille ja masukeille.... :heart:

peikko ja veikko 14+0 :heart:
 
Pötkylä: Hartanin kahta mallia myydään vauvatalo johannassa, tuovat niitä itse maahan. Siellä tösiaan oli sellainen paketti, en nyt muista ihan kaikkee mitä siihen kuulu, ainakin koppa niin 795 e.. Skater S ja olikohan se Topline se toinen malli, molemmat todella kivoja.. Käyhän koeajolla =) Muistaakseni sanoi että syys-lokakuussa tulee sit uudet värit. (VAnhat epäilisin et myydään alena pois)

Juupajuu, mun täytyy nyt kiiruusti jatkaa matkaa, vaikkakin jotain oli kyllä mielessä, mutta en nyt enään muista.. Hih, kiva mennä sovittaan juhlavaatteita, kun huomenna on ne häät.. En ole uskaltanut vielä nimittäin kokeilla.. No onneks kerkee vielä kauppaan jos ei vanhat mahu päälle.. hihihih.. juu myt heippatirallaa kaikille ja kasvavaa masua =)

pullanmuru ja baby-mäx 14 tasan =) JEEEEEEE!
 
4D: minäkin haluaisin kovasti sinne, harmi vain kun täällä Vaasassa ei sellaisesta ole. Pitää harkita sitten muita paikkakuntia.. Miehen mielestä melko kallista puuhaa, mutta enköhän mä saa sen pään vielä kääntymään ;)

Rattaista: kovasti olen myös yrittänyt jo katsella millainen kulkupeli olisi hyvä valinta. Pitäää kai mennä vaunuliikkeeseen koeajolle. Kävimme tänään miehen kanssa Citymarketissa ja siellä on joitakin rattaita. Hän sitten vähän koitti, että mitenkäs ne liikkuvat. Oli oikein ylpeä itsestään sen jälkeen, koska onhan nyt sitten jo koeajanut ensimmäise rattaat :LOL:

Pahoinvointi ja etova olo ovat pikku hiljaa poistumassa :) Kyllä on taas mukavaa kun voi laittaa ruokaa suuhun, eikä heti ole mielessä, että mitenkähän tämä sitten nielaistaan :p
Paljastuin töissä torstaina yövuorossa työkavereille. Suoraan kysymykseen oli kyllä pakko antaa suora vastaus; ei sitä enää jaksa keksiä verukkeita. Ja onneksi minulla on työsopimus kesään 2008 asti, joten senkään takia ei ole huolia töitten suhteen.
Tänään kyllä on taas sellaista vatsan pömpöttämistä, että vaikka kuinka yrittäis vetää vatsaa sisään niin ei mene :) Nyt siitä on vain iloinen, joskus aikaisemmin olisi voinut aiheuttaa päänsärkyä =)

Afu ja mini 12+4
 
Enpäs olekaan taas aikoihin käyny täällä kirjoittamassa... Eipä tosi ole ollut nettikään auki ;) Muutettiin kerrostalossa kerrosta alemmaksi kun tästä vapautu tää kämppä niin on helpompii sitten kulkea vaunujen kanssa ku ollaan nyt ekassa kerroksessa!! =) Ja rappukäytävässä kun ei ole minkäänlaista säilytyspaikkaa vaunuille!
Nyt on siis rv 15+2 menossa ja olo alkaa olla ihanan pirteä kun pahoinvointi on alkanut helpottaa :D
Meillä on vauvalle jo kaikki valmiina (tietysti ku esikoiselta jäi jotain ja kaverilta ostin :) )... Ainoa isompi hankinta oikeestaan nyt on vaunut! Ja ne on jo varattu :D Varasin Emmaljunga, Smart Duo Combit, väri: Kensington :)
http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=FI&country=FI
Poitsulle ollaan jo puhuttu vauvasta ja hän onkin kovin innoissaan.. käy aina taputtulemassa mun mahaa ja sanoo "vauva" ja höpöttelee siinä kaikkee.. :heart:

Mamma housuja on jo pakko käyttää ku masu on jo sen kokoinen ettei toivoakaan että omat housut menis jalkaan. Ja masu-asukki potkii jatkuvasti voimakkaammin :D Toinen neuvola mulla on ens maanantaina, tuun kertomaan sitten sieltä kuulumisia =)
 
Nyt on sitten siirrytty osittain äitiysvaatteisiin. Olen tähän asti yrittänyt mahtua mm. vanhoihin farkkuihin, mutta alkavat tuntua epämukavilta minusta ja todennäköisesti myös masuasukista. H&M:ltä löysin ihanat mustat työhousut ja miksei niitä voi käyttää vapaa-aikanakin.

Vaunuista... Siskolla on ollut kahdet Teutoniavaunut ja molemmat on hajonneet ennen aikojaan. Silti ne on minusta ihanan näköiset. Sitten olen myös netistä selaillut niitä Hartan vaunuja. Todennäköisesti tilataan syksyllä jommat kummat näistä netistä Saksasta. Täytyy ensin käydä tutustumassa Suomessa vaunukaupoissa kyseisiin merkkeihin.

T: Hazelnut rv 14+5 (Uä 15+4)
 
halinappi teillä sit on samat vaunut ku meillä... :) tosin ostettii ne kaverilta, ku olleet hänellä vain muutaman kuukauden käytössä.. saanko udella paljon noilla kärryillä oli liikkeessä hintaa? en oikein tiiä, mut minuu rupes kadutta et ostin ne kaverin kärryt näin nopeesti ku nyt oon sit löytäny monet muutkin mieleiset kärryt... :ashamed: :wave: haluuko kukaan ostaa noita kärryjä multa?? niissä olis vuos takutakin vielä jäljellä... :LOL:

(.) täällä ei mitää ihmeempää, aamusin herään siihen ku on nälkä.. masuki on oikein kivasti tullu esille ja turvotukset on hävinny.. en vaan käsitä kui mun masu kasvaa näin julmetun kovaa vauhtia tai sit se vaan itsestä tuntuu.. :D meillä miehen kans tultii siihen tuloksee et meidän on pakko luopua tuosta meeidän sakemanni tytöstä, koska en tule yksiksee päiviä pärjää vauvan ja koiran kans ku koiraa en pääse ulos ees viemää... :'( :ashamed: kovasti ahdistaa kun tuo meitin koiruus on mallia ei minkäänlaista ongelmaa,ei siis eroahdistusta ei mitää.. mut ei auta... tää mamma vähän suunnnitteli josko tänään menis muiden kavereiden matkassa kattoo tuota kaapungin yöelämää, ku on tosiaa viimeks tullu oltua vappuna siellä.. sillonki melkein vesilinjalla ku jotenkin aavisteli et testiin pärähtää plussa, ni ei edes olut menny alas.. olisinkohan 2 juonu... :LOL:

mut näin, ei siis ihmeempiä....

peikko ja veikko 14+1 :heart:
 
Kiitos pullanmuru vinkistä. Täytyy käydä koeajolla. Ne uudet värit Hartanin vaunuissa on tosi kivat (kävin kurkkimassa saksalaisilta sivuilta) ja sellaiset tahtois, saapi nähdä mitä mieltä appiukko on hinnasta. Ehdin jo vähän ehdotella niitä ruotsalaisia paljon halvempia, mutta ainahan mä voin sanoa etteivät sittenkään olleet sellaiset mitä halutaan. Saapi nähdä.

Pikkupeikko tosi harmi että joudutte luopumaan koirasta. Meillä käyty kans vähän samanlaista keskustelua, mutta päädyttiin siihen että pärjätään. Meillä on kyllä puolta pienempi koira kun teillä, mutta kyllä siitäkin rakista virtaa löytyy vaikka muille jakaa.

Kävin ihailemassa teidän masukuvia, ja voi miten isoja jo monilla. Mulla on toi oma läski tossa edessä, mutta kyllä se masu vaan on kasvanut ja muuttanut kovasti muotoaan. Kyllä ihmiset huomaavat heti että "paksuna" ollaan. Nooh, ei muo kyllä haittaa yhtään että masu kasvaa.

Onkos kellään tietoa koska tää pahoinvointi loppuu? Mullahan alkoi tosi myöhään, jollain viikolla 10 joten varmaan saan kärsiä tästä loppuun asti. Voimathan tää jatkuva laatoitus vie. Mutta toisaalta, jos yrittää ajatella positiivisesti niin ainakin tietää että pikkutyypillä on kaikki hyvin? Vaikka mulla edelleenkin on menkkajuilintaa ja duunissa istuminen on yhtä kidutusta. Jos vaikka jaksais kesälomaan asti sinnitellä, sitten olisi 3 vko lepoa elokuussa.

Mä en ole ainakaan vielä miettinyt noita äitisyvaatteita, ja ajattelin selvitä mahdollisimman vähällä. Vähän isompia tunikoita olen pari ostanut ja parit eri joustavat housut, joten niillä nyt mennään ainakin alkuun. Syksyllä saa ihanasti vetää päällensä isoja neuleita ynnämuuta, joten tuskin mammavaatteita vielä silloinkaan hankin. Hyvät kengät tosin ovat hakusessa. Jalat tulevat tosi helposti nykyisin kipeiksi koiran kanssa lenkillä, joten kenkiin ajattelin satsata ihan huolella. Kunhan ne vaan löytyisivät.

lauantain jatkoja kaikille mammoille ja masuille.
 
Pikkupeikko,
Minkälainen se teidän koira oikein on?!... Sitä vaan tässä ajattelen, että meillä on edessä ihan sama tilanne vauvan synnyttyä. Saman kokoinen koira, joka osaa myös valitettavasti vetää. Mutta luonteeltaan aivan ihana :) Tarvitsee kolme lenkkiä päivässä, joista minä suunnittelen (ja aion todellakin toteuttaa tämän suunnitelman) vaunujen ja vauvan kanssa tekeväni ainakin kaksi joka päivä. Yhden saan ehkä delegoitua miehelleni iltaisin. Itse ainakin tulisin hulluksi, ellen saisi harrastaa jotain liikuntaa vauvan synnyttyä, kävelylenkit on vähintä mitä voin ajatella. Se tekee sitä paitsi vaan hyvää kunnolle! Tiedän monia äitejä, jotka on tehneet samoin.
En nyt yritä ylipuhua muuttamaan suunnitelmaa, teillä selvästi täytyy olla muitakin motiiveja koirasta luopumiselle. Toivottavasti tarkoitit luopumisella sitä, että etsitte sille hyvän uuden kodin. (Tiedän muutamia raukkamaisia ihmisiä, joiden mielestä yksinkertaisin tapa luopua terveestä perheenjäsenestä on viedä se piikille. Saattavat puolustaa tekoaan selittämällä, että koira ei ikinä toipuisi perheensä menetyksestä - Mitä puppua!)
 
Jospa minäkin taas kirjottelisin kuulumisia!

Todella ihania masuja teillä jo monella! minullakin tuossa vatsaa ennestään joten vielä ei vauvamasu sillätavalla pullota, vaikka housut kiristävät jo ja isompia housuja on tullut jo hankittua.

Miten voita vaunuja onkin noin monenlaisia, en kyllä ole vielä tehnyt mitään niiden ostamisen eteen, mutta onhan tässä vielä aikaa..

Pikkupeikko tuossa mietti tuota koira asiaa. Tämä on kyllä aivan eriasia, mutta meillä oli kissa kun esikkoa odotin ja kun vauva syntyi muutti kissa mummolaan evakkoon. En uskaltanut jättää vauvaa nukkumaan, kun pelkäsin, että menee päälle nukkumaan. No mutta kun tyttö täytti vuoden niin kissa muutti meille takaisin ja on vielä nytkin. Olemme taas suunnitelleen, että tammikuussa kissa lähtee mummolaan. Voisiko teilläkin joku sukulainen katsoa koiraa vaikka muutaman ensimmäisen kuukauden? Tiedän kyllä, että koira ja kissa ovat aivan erilaisia, ja koirista minulla ei ole kokemusta, mutta että miettikää vielä tarvitseeko koirasta luopua kokonaan..

(.) väsymystä on täälläkin taas, kun tyttö on kuumeessa ja nuhassa. Onneksi on viikonloppu ja mies kesälomalla niin saa nukkua. Minullakin elokuussa muutama viikko lomaa ja Suomea pitäisi lähteä kiertämään. Ihanaa kyllä olisi päästä kunnon lomalle niinkuin Lizardus, hyvää häämatkaa muuten, vaikka taidattekin jo perillä olla!! =)
Hyvää viikonloppua kaikille ja kasvatellaanhan me muutkin yhtä ihania masuja!
Iita 13+6
 
Kiitti jimena kun laitoit tuon kaksplussalta saamas viestin. Miulle sieltä ei oo tullu vielä mitään vastausta. Mut ilmeisesti ja onneks tuo tuntuukin olevan ihan harmiton juttu, eikä kukaan ole päässyt tunkeutumaan meidän koneelle ;)

Täällä on taas moni käynyt neuvolassa ja ultrassa. Kiva kuulla että kaikki on ollu hyvin :)
Me käytiin neuvolassa torstai aamuna ja kuunneltiin ensimmäisen kerran sydänääniä. Vähän veinas ensin käydä hirvittämään kun pitkän aikaa kuulu vaan rahinaa, terkkarikin näytti hetken aika vakavalta, mut sieltähän ne viuhviuh-äänet sit lopulta löyty. Oli pikkusella vaan niin kova meno päällä, että kuuntelusta ei veinannu tulla mitään, molskahteli vaan kun se siellä esitti pellehyppyjä =) =) Sama juttu oli ultrassa. Taitaa olla varsin vilkasta sorttia tämä meidän pienokainen.

No höh, unohdin jo nimimerkin... Mut siellä oli jollakin ollu kovasti samoja "mittoja" kun meilläkin:
rv 15+0
Hb 137
verenp. 118/56
painonm. -20
syke 140

Eli kaikki ihan hyvin. Verenpaineet vähän alhaalla ja painoakaan ei kuulemma vielä tässä vaiheessa tarvii tulla. Ihme kyllä että se oli laskenu (100g...) kun tuntuu että syön koko ajan! Tosin työ on niin liikkuvaista, että siellä energiaa palaa.

Yks päivä vielä töitä ja sit alkas 2vkon loma! Huomasin että muutama muukin oli nyt lomille jäämässä, eli oikein rentouttavia päiviä teille! B)
 

Yhteistyössä