*Tammikuu2008*elokuu

Moi!
Onkos kellään muulla sellaista vaivaa että lantio tai selkä puutuis? Minä kun saan nukkua tyyny jalkojen välissä :LOL: enkä ole tyynyä tarvinut pään alla koskaan ja selkä taitaa puutua liiallisesta makaamisesta, nytkin nukuin ainakin 10h vaikka yöllä piti pakastimesta käydä hakemassa kauratyyny oikean nilkan päälle(sekin vielä) )
Leipomiset odottais tälle päivälle ja pihasaunan pesu, josko virkkuis sen verran. Mustikassa ollaan laukattu "tie sonnalla" ei enää omaan pakastimeen ku on varasto täynnä ja pitäis mahtua vadelmia ja puolukoita. Viinimarja sain keväällä melkein hävitettyä, minä kun olin niin lopen kyllästynyt niihin!

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty ku ei tiedetä kumpi tulee aattelin sit rakenneultrassa kysäistä vaikkei edellisestäkään nähneet kun oli eteisistukka myös. Rakenneultra minulla siis 22.8 silloin viikkoja 20.

glaudia ja pikku kaveri 18+3
 
olipas paljon tullu tekstiä,piti hetki kahlata sivuja läpi :)

Joku kyseli ummetuksesta, mulla on ollu koko ajan,oon syönyt siihen aktivia jogurttia..joo se oikeesti auttaa parin viikon jälkeen ja nyt totesin tosi hyväksi kellogsin all bran täysjyvä murot.

Raskausarpiin ostin body shopista sen raskausarpi puikon, ja ihan hyvältä on vaikuttanut :)

Nyt oon parina yönä heränny siihen et alaselkä on tosi kipeä sekä ylä vatsa, eilen jo paniikissa soittelin kättärille ja neuvolaan et mitä ihmettä tää on, no se meni sit nopeesti ohi. Tänään taas heräsin kipuun, menin ottaa panadolia ja samalla kun mehua suuhun laitoin niin kipu hävisi, eli oliskohan mahdollista et jotenkin neste vajautta, tai munuaisissa jotain häikkää? onko kenelläkään mulla ollut tai jos jollakin muuten tietoa asiasta?

Kuuma on, ei pitäs valittaa kun vähän ajan päästä on kylmä mut...
eilen taisin tuntea ekat liikkeet,oli kaverilla aika bileet menossa :heart:

Mut nyt siivoilemaan..
 
pikkupeikko kysyit noista rasoista raskausarpien estoon.. esikkoa ootellessa ostin jotain öljyä niitä vastaan mutta eipä mulla tullukkaan kun pari pientä masuun mutta peppu ja reiden iihan täynnä ja ulottu ihan pohkeisiin asti . että eipä ne auta ja jälkeenpäin jostain kuullut että se on ihmisten harhaluuloa tai jotain että se rasvaus auttaa että tosielämässä ei se auta koska ihohan siinä venyy toisilla enemmän ja nopeemmin.. sehän se on miksi moisia tulee..

hohhoijaa.. täällä taas paljon näpytetty kun moneenpäibvään en oo käyny kun nyt niin hyvät päivät ollut että on tuota menoa pukannut joka päivälle.
tänään pojankanssa oltiin paukkumaissia kuuntelemassa :heart: no on niin iihania :) :) :) kannattaa kuunnella,vaikka lasten musaa onkin niin mun makuun.. varsinkin kun sillä toisella laulajalla sepolla on ihan omaa matskua nimellä seppo paarma.. ihaanaa se on niinku regeetä.. no meillä ei juuri muuta kuunnellakkkaan :D

täällä masu kasvaa ja pei kertaa vähän tuntenuyt jotain liikuskelua.. mutta minulla ei onnistu se että makaa ja pitää käsiä masun päällä vaan niitä vaan millon missäkin asennossa tuntee ilman että tunnustelee.. sen oon huomannut että semmonmen puolistuva asento on kaikista paras sit et ei keskity siihen tunnusteluun vaan johonkin iihan muuhun niin aina sillon tällön jotain vilskettä käy mutta nyt ei oo muutamaan päivään mitään :/ :/
pitäisiköhän huollestua?

uskooko täällä monnikin rakenneultrassa saamaan tietoon sukupuolesta?
minä en koska ensimmäisestä sanottiin ettei kiveksiä näy ja no syntyessä poika siellä oli.. onneksi en ollut mitään tyttömäistä ostanut kun yhen 3xbodyä mutta nekin valkosia missä jotain pientä punasella... nin ja oli ihan poika olo niin en osannut kumpaankaan luottaa.
niin en oikeen taho ainakaan 100% tarkkuudella usko että se tulee mitä sanotaan.

mutta tää neito menee rasvailee tätä ruskettunen palanutta ihoa :D
aurinkoisia ilmoja muillekkin....

nasu masuasukku ihaa 17+1
 
Pikkugreippi: Jos mulle rakenneultrassa selvästi näytettäis pojan kelekset niin siihen uskoisin, mutta tyttö veikkaukseen en ehkä uskoisi. No tietenkin jos olis jotain rakennetta vauvan sisältä näyttää niin sitten uskoisin. Jos 4d-ultralla kurkattais niin senkin perusteella uskoisin. Tavallisen ultran vähemmän. No menipäs selittelyksi... :D :kieh:

Meidän tekis kyllä mieli kysyä sukupuolta. Se vain, että sattuuko kohdalle sellainen kätilö joka kertoo. Täällä seinäjoella jotkut kertoo mielellään ja toiset eivät meinaakaan kertoa. Meillähän on poika ennestään, siitä kätilö ei suostunut kertomaan. Oli se kyllä ihanaa kun pysyi jännitys loppuun asti. Niin tälläkin asialla on monta puolta. :) Ei osaa siis päättää kysytäänkö. :kieh:

No menen tästä asunto sivustoille. Jää kaksio pieneksi tään toisen synnyttyä, vaikka pärjättäis kyllä... tahtoo vain isomman asunnon. :LOL: Tää on iso kaksio, isot makuuhuone ja olohuone.

Lellu rv19+0
 
odottaja-81
glaudia: Meillä näyttää menevän raskaus samaan tahtiin ku mullaki tänään 18+3 :) Millon sulla laskettu aika? Onko toi sun tuleva ultra ensimmäinen? Mullakin 21.8 eka ultra vasta,kun vaan malttas odotella :)
 
Mä oon kans kuullut että ultrauksessa tyttöarviot useammin muuttuu pojaksi kuin päinvastoin. Ja meillä viimeksikin piti paikkaansa ultraanjan sanat:) Aika vahvasti täällä siis poikaa odotellaan :heart:
Tänään palaileen mieskin reissuiltaan ja päästää aloittaan koko perheellä kunnon loma. Keskiviikkona sitten lähtää reissun päälle koko poppoo, mutta muuten touhua riittää siihen saakka, auton huolto yms..
Mutta joo, taas tuli perjantaina kelalta paperipino joita pitää täytellä. Tässä vähän ajan sisään oon jo täyttänyt vuotuisen kotihoidontuen hoitolisän tarkastuslaput, nuoremman pojat sairaanlapsen hoitorahahakemuksen uusinut (paha atooppinen iho) ja nyt tuli että pitänee esikolle samat rahat uusia (astma) Kumpaakin pitää olla mukana lääkärilta se b-todistus. Elikkäs lääkärille soittoa ois heti huomenissa. Ja sitten minä hölmö oon vielä hukannu esikon astmalääkereseptin :kieh: Siitä pitää sitten soitella omalle lääkärille, joskos sais ennen reissuu sitten uuden. Ja sitten viikon päästä saan neuvolasta lisää kelan papereita täytettäväksi, että niitä sitten nyt riittää.
Eilen mustikkaretken jälkee menin ihan jumiin, issiaksiin pisti nii julmetusti että käveleminen oli hankalaa. Pikkusen kyykin metässä ja pikku rasia poimin pojille mustikkaa :/
Mut tulipa taas kaikkee päläpäläpää..

Jatketaan sunnuntain viettoa, mä oon ollu super reipas..leiponu sämpylöitä ja suolasen piirakan:p Saas nähä tuleeeko esikon kummitäti tänään myöhäsille synttäreille:)

Saaru ja Aatto 20+2
 
kaikkiko te tunnette jo liikkeitä? mä en mitään, mut eikös ensisynnyttäjillä pitäisi alkaa tuntua viikolla 20. tai tietty jollain aiemmin...
vieläkään ei pysty kunnolla syömään aamuisin ja 3 kg on alusta paino tippunut, ei paljoa, mut on toikin jotain..
tyyppi 17+0
 
Joillain on ensikertalaisilla on liikkeet tuntuneet aika aikaisin. Itsekkin olen kuvitellut liikkeitä tuntevani, varmaksi en vielä osaa sanoa onko kuviteltua vai totta. Sellaisia pieniä hassuja muljahduksia. Mutta se miten aikaisin niitä tuntee on hyvin yksilöllistä.
Aikaisemmin oli puhetta siitä, että ensikertalaiset tuntevat liikkeet myöhemmin johtuu siitä ettei niitä tuntemuksia osaa liikkeiksi laskea.

Omassa navassa kaikki ennallaan. Hirveä siivousvimma päällä ja kaikki vaatekaapit on jo tänä aamuna pistetty järjestykseen.

JonnaP taitaa olla jo matkalla kotisuomeen lomailemaan?

Sateista sunnuntain jatko (ihana kun sataa)

t. pötkylä ja pikkuElvis 17+3
 
Sunnuntaita :)
Minäkään en edelleenkään oo osannu liikkeitä tunnistaa.. Oon välillä jotain "kuvitellut" mut nyt on ollut taas pari päivää ettei masusta oo kuulunut yhtään mitään..
Ollaan menossa nyt viikolla 19 (18+1) ja rakenneultra on vasta 30.8.. Välillä mielessä käy kyllä ajatus et onkohan siellä kaikki ok mut en oo antanu sellaisille mietteille vielä valtaa.. Monet ensikertaisethan tuntee liikkeet vasta viikon 20 tienoilla joten oon siihen ajatukseen nyt tukeutunut :)
Eilen saatiin vaaville ihan ensimmäiset bodyt kun tuleva mummo kävi vierailulla ja toi - kylläpä ne olikin niin ihanan pieniä ja suloisia :)
Mustikassakin sain käytyä joten eiköhän tässäkin talossa tänään leivota, josko aloittais ainakin ihan mustikkapiirakalla ja kattois jaksaako muuta :)

Niin ja painosta: Ruoka ja kaikki herkut maistuu todella hyvin, parin tunnin välein on nälkä :whistle: ja kiloja tulee, nyt jo lisäkiloja kasassa 7 :x
 
odottaja-81
glaudia Mulla myös laskettuaika 9.1 :) Täälläpäin ei oo kuin yksi ultra koko raskausaikana jos raskaus etenee normaalisti ja se on tää rakenneultra.
Nii puolivälissä ollaan kunhan rakenneultra on ohi,ei uskois,aika menny nopeesti ku aattelee mut silti se menee hitaasti kun sitä tammikuuta kokoajan odottaa :)
 
odottaja-81
Mä tunsin eilen illalla ekat liikkeet ihan kunnolla,menin sänkyyn selälleen ja yritin alkaa nukkumaan niin eiköhän masussa alkanut kiva muljahtelu ja poreilu :D Sitä kesti ainakin 10-15min. Sitte nousin juomaan vettä ja sanoin miehelle,että tunsin niitä muljahteluja niin se tuli kuunteleen korvalla masun päältä,vauvapas sitten hiljeni ihan tyystin,ei mitään :) Kaitpa se sai tarpeeks "uiskennella" ja laitto paapimaan :) Mut oli ihana tunne :) nyt sitte odotteleen isompiakin liikkeitä.


Odottaja-81 ja rv 18+4.
 
dodih...
täällä on nyt miehen juhlat sit ohitte ja sukulaiset käyny kko päivän vierailee... :whistle: hyvin meni juhlat ja masu sai kyllä paljon huomiota... miehen synttäri onnittelu korttien mukana tulikin monta pienempää korttia missä sit onniteltii tulevasta pienokaisesta... :) et hyvin näköjää on nyt sit koko lähi suku miehen puolelta asiasta selvillä.. minun puolelta ei tiedä kun tulevat isovanhemmat,iso-iso vanhemmat ja muutama lähempi sukulainen... :)

koville meinaa seisominen ottaa.. mulla on ruvennu kiristää nyt tuonne kylkiin istuessa ja seistessä... et taitaa paikat aika kivaa vauhtia venyä ja paukkua... :whistle: nooh mut puoliväli häämöttää.. ja aika on menny ni vietävän nopeesti... :)

pidemmittä puheitta tällä kertaa,innolla odottaen tasan viikon päästä maanantaista ultraa... :D

peikko ja nilla-olavi 18+2 :heart:
 
pikkupeikko85: mä olin aivan varma et tuun kuuluu niihin jotka tuntee liikkeet vasta rv22--> ku mulle sanoivat et istukka on etuseinässä et vaimentaa ääniä ja liikkeiden tuntemista.. nyt on ruvennu vuntsii et ei se kyllä ainakaa eilisen ultran perusteella ollu etuseinässä?? voiko se ni ku vaihtaa paikkaa?

Mulle kätilö sanoi np-ultrassa, että istukka voi hyvinkin vaihtaa vielä paikkaansa. Silloin oli takaseinässä ja ens viikolla nähdään onko vielä siellä.

meiming: Myös täällä peukut pystyssä, että saat punktiosta hyviä uutisia. Jaksamista odotteluun!

nintendo: Harmi ettei ruokavaliohoito riittänyt :hug: Kuten sanoit niin vauvan parhaaksihan se insuliinihoito on. Tsemppiä piikittelyn opetteluun!

saaru: Onnea poikauutisista!

Onnittelut myös kaikille rakenneultrassa käyneille! Mulla se on edessä torstaina. Ja neuvola siihen perään. Nyt varmaan mitataan sf-mitta. Edellisillä kerroilla se on mitattu rv17 lähtien (mulla on aina ollut iso maha ja sf-mitta on mennyt yli yläkäyrän...) Nytkin maha pullahti esiin loman aikana.

Mä olen vihdoinkin alkanut tuntemaan liikkeitä :) Kyllä mä niitä jo odotinkin... Ei näköjään ole mun kohdalla väliä monesko raskaus on menossa tai missä istukka sijaitsee, kun ne aina alkaa tuntumaan rv18+

Supistelut on vähentyneet, mutta tilalle on tulleet alapään ja lantion kivut. Auts! Mökillä en meinannut päästä saunan jälkeen mäkeä ylös... Kaksi askelta ja lepo. Istuminen ei auttanut asiaa, mutta makuullaolo kyllä. Eikös mun pitäisi olla vielä energisessä keskiraskaudessa, missä ei ole vielä loppuraskauden kolotuksia :LOL:

Nyt nukkumaan ja huomenna alkaakin sitten arki, kun mies palaa töihin. Esikoisen kerho ei alakaan vielä ens viikolla, joten sen suhteen lomaillaan vielä hetki ennen paluuta normaaliin päivärytmiin.

Jaksamista kaikille helteen keskelle! Meillä sisämittari näytti +28 astetta, kun tultiin kotiin...

Jimena 19+1

 
Jostain syystä en ole voinut kirjoittaa tälle palstalle muutamaan viikkoon. En ymmärrä mistä se johtui, ilmeisesti jostain internetin suojausasetuksista.

Vatsa on alkanut näkyä jo aika selvästi. Kadulla kävellessä tuskin kukaan tajuaa minun olevan raskaana, pitävät varmaan vain pyöreävatsaisena, mutta ystävät kyllä huomaavat. Olimme viikonloppuna häissä ja ihastuneita kyselyjä ja vatsan sivelyjä sain osakseni roppakaupalla. Perjantaina kävin rakenneultrassa, mikä siis täällä on ainut ultra mikä tarjotaan. Kaikki sormet ja varpaat löytyivät ja muutenkin kaikki oli hyvin. Vauva näytti jo melkoisen suurelta (ainakin pieneen mahaani verrattuna) ja vilkutteli minulle usein. Sukupuolta ei tuosta ultrasta kyllä millään olisi voinut saada. Emme halua tietää sukupuolta etukäteen ja kun niin moni on sanonut itse nähneensä sukupuolen olin hiukan huolissani että jos se vahingossa paljastuu. Eipä kyllä ollut mitään mahdollisuutta. Ilmeisesti käytössä ollut laite ei ollut ihan viimeisimpiä, koska vertasin kuvaa np- ultran kuviin (olemme tässä välissä muuttaneet toiselle paikkakunnalle joten olen saanut kaksi ultraa) joka oli paljon kirkkaamman ja selkeämmän näköinen. Mutta meille tämä oli siis vain hyvä.

Vauva on tullut paljon konkreettisemmaksi ja odotan kovasti liikkeiden tuntumista. Olen myös käynyt katselemassa vaatteita ja tarvikkeita, mutta varsinkin vaatteiden löytäminen tuntuu vaikealta. Miksi kaikki on joko vaaleanpunaista tai vaaleansinistä??

Viia ja Ryyni 18+4
 
Tänään taas käyty neuvolassa ja kaikki hyvin. Hemoglobiinia ei mitattu, koska edellisellä kerralla se oli 134 eli tooosi hyvä. Ei ollut virtsassa proteiineja eikä sokereita.
PikkuElvis pelmusi ihan hulluna sydänääniä kuunneltaessa ja sykkeeksi saatiin 145-150.
Eli kaikki hyvin ja nyt voi taas hengittää rauhassa.

Ihanaa nyt alkoi kesäloma ja mökki kutsuu, vaikkei ihan tänään sinne vielä lähdetäkkään.

Voikaa hyvin

t. Pötkylä ja pikkuElvis 17+4
 
ainakin Lindexistä löytyy muitakin värejä, meillä tuleva isoäiti oli jo innostunut siellä shoppailemaan sellaisia ihania "retro"vauvanvaatteita. Pohjavärinä valkoinen, jossa sitten ruskeita tai vihreitä kuvioita. Sopii mun mielestä hyvin kummallekin sukupuolelle. :heart: Enkä mä nyt tiedä onko sillä pienelle vauvalle niin väliä minkä värisiä vaatteet on, itse voisin hyvin pukea pojallekin vaaleanpunaista jne..Mutta sukulaiset voisi olla järkyttyneitä. :LOL:
 
Minäkään en ole suuremmin tänne kirjoitellut vaikka viestejä tuleekin aina silloin tällöin luettua. Kiva onkin lukea muiden kuulumisia. :)

Tässä jotain omia:
Mullakin tuntuu maha kasvavan kauheaa vauhtia, n. sentin viikossa mittailujen mukaan, vaikkei paino montaa kiloa ole lähtöpainosta vielä noussutkaan.
Liikkeet on tuntunu ilmeisesti suht aikasi ensisynnyttäjälle ku ensimmäisiä nipistelyjä tunnustelin jo kuukausi sitten ja sit viikon päästä alkokin jo kunnolla tuntumaan potkut. :heart:
Ihmeellisesti tuntuu vaan vaihtelevan tuo masukin "aktiivisuus" päivittäin. Vai riippuuko se sit tosiaan siitä et miten päin se masussa on... välillä tekee kuperkeikkoja ja potkuja satelee useasti päivän aikana, joskus taas saa mies herätellä vähän potkimaan ja liikkumaan. :/

Olo on onneksi viime viikkoina ollu aika hyvä. Ei oo nyt suuremmin ollu kipujakaan kohdun venymisestä yms. Ainoat kivut varmaan päänsärky, kun ei saa kunnolla nukuttua. Kuumuus varmaan vaikeuttaa nukkumistaki. Ei sais valittaa kun muistaa heinäkuisen Espanjan reissun. Siellä kun oli koko ajan lämpötila 30 asteessa ja ylikin, ja tosi kosteaa koko ajan. Et ei kai sais sit valittaa... :ashamed:
Onneksi on sentään asunnossa ilmastointi, jolla saa vähän viilennystä.
Ulos vaan pitäs tässä taas lähteä kuumaan sulamaan, kaupungille asioita hoitamaan...

4D-ultraan menoa tässä odotellaan kovasti. Olis tuossa kuun lopussa 30.8.
Täällä Jyväskylässä kun ei pääsee ilmaiseksi muuhun ku siihen alkuraskauden ultraan. Tuntuu et on pakko kuitenki nähdä et pikkuisella on kaikki kunnossa. Eipä siinä ekassa ultrassa oikein mitään nähny muuta ku et sydän löi...ja että on molemmat kädet ja jalat tallessa. :)
Vaikka hyvähän sekin...

Joo, mut kaupunki ja kuumuus kutsuu...

-Möhkis & masukki 19+4
 
Tervehdys ihan hirvittävän pitkästä aikaa! Olen lueskellut keskusteluita kyllä aktiivisesti mutta kirjoittaminen on jäänyt! viime kerrasta on niin pitkä aika että huomasin että la on minulla 12.1 mutta nykyään se on 25.1 ( np-ultran mukaan kyllä 21.1) eli viikkoja nyt 17+0. Vointi on ollut hyvä ja ruoka maistuu ja paino nousee että ihan hirvittää! nyt olen vain pohtinut sellaista asiaa josta on niin monta mielipidettä että kysyn nyt teiltäkin.. eli meillä on rapujuhlat lauantaina ja pakastettuja ulkomaalaisia rapuja olisi tarjolla joten miten on niiden laita? moni on sanonut ettei saa syödä mutta osa on taas sitä mieltä että saa? !!! Otapa siitä siiten selvää?!!
Kaikille oikein mukavaa maanantaita =)
 
Oltiin viikonloppu Virossa ja olipas mukava tulla kotiin! Asutaan siis Porissa ja täällä tulvi ku Venetsiassa. Eipä ole ennen jännittänyt kotiinmeno näin paljoa. Asutaan melkein keskustassa ja oli vaikeuksia päästä kotiin, kun teitä oli suljettu.
Meillä on sitten viikon päästä rakenneultra ja kyllä me ainakin halutaan tietää sukupuoli. Toivon mielummin tyttöä, kun itsellä on kolme veljeä ja sitä siskoa olisin aina halunnut. Tietty se on samantekevää kumpi on, mut mielummin se tyttö :D
Mun tarvitsisi päästä salmiakista eroon. Ei mitenkään helppoa, kun tuo pikkumusta on nautinnoista paras. Terveyssisar sanoi verenpaineeni olevan liian korkea, yläpaine on sopiva, mutta alapaine on ihan liian korkea. Jätin toisen rakkauteni kohteen fetajuuston pois, salmiakista luopuminen tekee liian kipeää |O
Kiitoksia muuten kasteeseen liittyvistä vastauksista. Oli hyvä, että kaikki oli erilaisia näkemyksiä asiasta. Mutta eipä tässä muuta.

Napsuka ja Abbath 19+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottaja-81:
Mä tunsin eilen illalla ekat liikkeet ihan kunnolla,menin sänkyyn selälleen ja yritin alkaa nukkumaan niin eiköhän masussa alkanut kiva muljahtelu ja poreilu :D Sitä kesti ainakin 10-15min. Sitte nousin juomaan vettä ja sanoin miehelle,että tunsin niitä muljahteluja niin se tuli kuunteleen korvalla masun päältä,vauvapas sitten hiljeni ihan tyystin,ei mitään :) Kaitpa se sai tarpeeks "uiskennella" ja laitto paapimaan :) Mut oli ihana tunne :) nyt sitte odotteleen isompiakin liikkeitä.


Odottaja-81 ja rv 18+4.
Mää panin sulle tässä vasta yv:tä,käyppä lukasemassa jos et oo hoksannu =)
 
Kauheata häsellystä tämä elämä, mut siitä vähän myöhemmin...

saaru onnittelut poika-uutisista! Ja muutenkin hienoa et kaikki oli ok.

pötkylälle onnittelut myös hyvistä neuvolakuulumisista.

Papu76 ja Möhkis-82 mulla on kanssa rakenneultra 30.päivä. Silloin on varmasti monella uutta kerrottavaa :) Möhkis monelta sulla on se 4D? Me ollaan nimittäin myös tulossa täältä Äänekoskelta Jyväskylään silloin 4D-ultraan... Meillä aika 15.30 Löfhjelmille (Terveystalo).

Ummetusta joku valitteli. Jos yhtään lohduttaa niin et ole yksin... Mulla vähän auttaa ISO lautasellinen tuoresalaattia kerran päivässä ja juoda on muistettava paljon, varsinkin näin helteillä... Mä oon nyt tehny pari kertaa viikossa tosi ison kulhon salaattia ja pupeltanu sen 3-4 päivässä naamaani.

Sitten omaa (.) Lomat on lusittu ja lauantaina piti palata työn ääreen ja aamuvuoroon. Jo ennen lomaa töissä supisteli aika paljon, vaikka kohtuu iisejä päiviä olikin ylimääräisen porukan takia. No nyt muutaman päivän töissäolon jälkeen supistelu palasi jälleen ja lähdin aamulla töistä sairaslomalle. Keskiviikkona olisi ollut perusneuvola käynti, mutta sain sen onneksi muutettua nllääkärikäyntiin ja katsotaan sitten mitä lääkäri sanoo. Yllätys oli et noin helposti lääkäriajan sain.

Muuten olo ollut hyvä edelleen. Tämä kuumuus vaan ei ole mun juttu... Liikkeitä odottelen minäkin edelleen, sellaisia ehkä-liikkeitä olen tuntenut ja niistä olen kyllä aika varma jo.. seli-seli No keskiviikkona kuulee ainakin :heart:-äänet, toivottavasti, niin mieli rauhoittuu hetkeksi.

Ja ilouutisia asian vierestä eli saatiin asunto myytyä käypään hintaan ja muuttaa pitäisi 20.9 mennessä ja talon, jota rakennamme, tulisi mielellään olla muuttokunnossa silloin. Pientä kiireen poikasta lykkäsi, mutta ei mikään mahdoton homma kuitenkaan. Ei vaan kerkeä ihan nettiin asti joka päivä, mut olen kyllä yrittänyt keretä lukemaan teidän muiden kuulumisia etten ihan putoa kärryiltä.

No, tässä taisi olla tärkeimmät. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille tammimammoille! Kyllä me olemme onnekkaita!

:wave: Pore&Papunen 19+1
 
Hei vaan!

Tämä viikko olisi vielä lomaa, joten ainakin kelit on sattuneet kohdilleen. Ensi viikolla voisi sitten jo viilentyä.. :D Minäkään en ole ehtinyt paljoa kirjoitella kun ollaan tässä lomailtu sukulaisissa ja mökillä. Meilläkin on muuten viikonloppuna tytön 3-vuotis synttärit, miten siitä syntymästä voi olla jo 3 v aikaa??
Minä kyllä nautin nyt tästä raskausajasta, liikkeitä tuntuu päivittäin, pahoinvointi ja väsymys hävinneet ja kun vielä saa olla lomalla niin mikäs tässä. Keskiviikkona mennään neidin kanssa yhdessä neuvolaan, hänelle 3 v tarkastus ja minulle samalla normaalit tarkastukset. Viime kerrasta onkin jo lähes 6 viikkoa, joten ihan mielellään niitä :heart: -ääniä kuuntelisi. Mistäs täällä olikaan puhetta? Niin me kyllä haluaisimme tietää sukupuolen ultrassa, mutta täällä sen tekevät kätilöt enkä ole varma suostuvatko kertomaan. rakenneultra on 27.8.
Napsukka salmiakkia himoitsen minäkin, syön sitä silloin tällöin vähäsen. Ostan jotain pitkään kestäviä kuten merkkareita niin niitä ei montaa kerralla jaksa syödä, kun kieli tulee kipeäksi. Ai kun alkoikin tehdä salmiakkia mieli.. :p
Mutta nyt katsomaan tahdon asiaa ja nauramaan. :D

iita ja nuutti 18+1
 

Yhteistyössä