*Tammikuu2008*elokuu

Huomenta,

Tällä erää koitan olla lyhytsananen :saint:

Meinasin tippua lattialle, kävin nimittäin pitkästä aikaa vaaálla ja nyt oli tullut 2 kg alkupainosta, mutta 4 kg flunssan jäljilta - parissa viikossa! No tämähän on oikea suunta - onneksi! :kieh:

Mutta sitten mittasin sf-mitan, jos sen nyt osaan oikein tehdä. Eli siitä rintojen alta missä kohtu tuntuu ja alavatsaan saakka, maaten - menikö näin? Niin, se lukema oli huimat 27 cm... :eek: Mutta epäilen että ehkä en osannut oikein sitä mitata? Aika hurjalta tuo lukema kuulostaa... Onneksi virallinen mittaus on ensi viikolla, niin sittenpähän varmistuu!

Ihanaa jos siellä on kesä parhaimmillaan kun ollaan juuri tulossa! Ja marjaa kin varmaan saa vielä torilta, entä kantarelleja- joko on niitä?? ...ah, vesi kielelle tuleepi täällä... :p

No niin, tähän loppu löpinät!

JonnaP ja PikkuP (17+5)
 
Voi kauhia ku taas ois väsyttänyt, ku pojat heräsi jo pikkasen ennen 7. Mutta eipä se näin lomalla haittaa, voi huoletta nousta ku päikkärit sitten ottaapi, niin jo taas jaksaa.
Mä koitan kävelylenkkejä tehä, eilenkin nuoremman kanssa käytiin rattailla kävelyllä, nii johan oli tuskaa. Ei oikee tuo helle tehnyt hyvää, heikotti ja huimasi vaikka olin koittanu juoda mahdollisimman paljon. Alamasua alko kiristää ja vihloo ja liitoskivut paheni. Onko kellään tietoa, auttaako vaikko pahentaako liikunta noita liitoskipuja? Pakko ois kuiten koittaa liikkua mahollisimman että jaksaa koko syksyn ja talven kävellen kuljettaa poikia kerhoilemassa. Ja tietenkin että jaksais mahdollisimman pitkään töissä. Onko moni miettiny että jäis sille varhennetulle äitiyslomalle 50pvä aikasemmin? Mä sitä mietin, ku ei haittaa vaikka se 20pvä on lopusta pois ku mulla ois sitten jo kertyny jemmaan 6vk kesälomia:) Niitä vois sitten pidellä ennen töihin paluuta. Sitä vain mietin että kuka maksaa siltä varhennetulta ajalta, ku työpaikka kuiten maksaa jos "normiaikaan" jääpi. El tuleekohan se varhennettu (20pvä) sitten kelalta?? Saikohan kukaan selvyyttä :$
Eilen meillä tuli jo saikkinaa nimestä :LOL: heti ku sukupuoli oli tiedossa niin miehellä oli niin varmat nimet jo. Ihan hyviä EHDOTUKSIA (paitsi yks nimi, joka on vissii miehen papan nimi, josta tosiaan en tykkää:kieh: ) mut mietitään nyt vielä. Piti ihan sanoo että ei nyt aletan vielä noin vaahtoaa ku siihenkin on vielä niin pitkä aika että koko poika syntyypi :D
Katotaampa saisko sitä aloitettua tämän päivän, nii meinaa ramasta..

Saaru ja Aatto 19+4
 
Hellurei =)
Helteet ei oo mun heiniä... ainakaan tässä tilanteessa. Mun PITI nytkin koittaa nousta viiden aikaan laittamaan läpiveto, no hereillä olin mutta EMPÄ MUISTANU!!! penteleee.. koita tässä nyt enää sitte tuulettaa (ku muisti avata ne ovet) ku ilma on jo kuuma :/

Että kateellinen olen nyt hyvän ilmastoinnin omaaville :ashamed:
Ei tän vuokratalon ilmastoinnilla ainakaan tee mitään...

Mun tekis mieli ottaa laiskasti ja pötkähtää lukemaan kirjaa, mut pitäs mennä viemään pyykkiä ulos ja tiskikonetta päälle.

Eilen muistin jopa tilata ton kuopuksen 3v neuvolan kun pikkuherra täyttää ylihuomenna kolme, niin sain ajan sitten vasta 22. päivä...Noh, mikäs kiire meillä, sit on ainakin oma neuvolatäti taas paikalla =) muutoin siellä on vaan sijaisia :|

Oikein mukavaa keskiviikkoa teille =)
Saapis ja tiitiäinen 18+4
 
Saaru, ihanaa että rakenneultrassa kaikki hyvin ja pieni herrasmiehen alku siellä uiskenteli.

Mä olen käsittänyt tosta äitiyspäivärahan maksusta jotenkin näin: työnantaja maksaa meillä palkan kolmelta ensimmäiseltä kuukaudelta riippumatta siitä jäänkö varhennetulle tai en. Kolmen kuukauden jälkeen alkaa kelan rahat sitten juoksemaan. Oliskohan teilläkin näin?

Mä jotenkin mietin että jäisin 30 päivää ennen äippärille ja pitäisin sitä ennen talviloman ja jemmaan jätetyt 10 pekkasta pois, eli sittenhän siitä tulisi melkein 50 päivää. Saas nyt nähdä, pääsenkö mä ollenkaan sinne töihin enää ikinä.

Meillä taitaa lapsiluku tulla täyteen tästä yhdestä. Tai siis molemmat ollaan aina unelmoitu suurperheestä, mutta taitaa tuo ikä tulla vastaan? Mies just eilen sanoi, että jos kakkonen tulee saisi lapsilla olla ainakin 2-3 vuotta ikäeroa. Kääk, miehän olen sit jo liki 40-v hattarapää. No aika näyttää.

Kohta pitää lähteä suihkimaan sinne neurologille ja sitten taas tiedetään enemmän.
 
Minä olen menossa tänään lekuriin hakemaan sairaslomaa takaisin töihin en enään palaa.En pysty fyysisesti enään siihen, alamahaa vihloo joka kerta kun alan mattoja ottaa lattialta pois tai kyykin sängyn alla imuroimassa olen(kotisiivoja :D ) +huonekalujen siirtely. Että näin täällä katsotaan paljon se lekuri kirjoittaa sitä saikkua jos se ei voi kirjoittaa sitä sinne äippäloman alkuun niin sitten joudun käymään vaan useammin lekurilla.Pomo suhtautui hyvin tähän asiaan vaikka meitä ei olekkaan kun viisi työntekijää meidän kokoonpanossa.Sanoi vaan että muistaa ite silloin kun odotti ekaa lastansa niin joutui jo jämään pois töistä 3:lla kuulla :)
Että tälläistä täällä
T:Tahtoo äidiksi ja vaavi 19+3 :heart:
 
odottaja-81
Juu,niin mä sekoilen noiden viikkojen kanssa ku en oikein VIELÄKÄÄN tajua miten ne lasketaan mut hyvä kun nyt selkeni sekin asia :D heh. Kyllä se täti vaan mittas sen sf-mitan. Mä kun en aiemmin oo kokenut näitä juttuja niin en tiedä mikä käytäntö täällä Oulussa on,että millon sitä aletaan mittailemaan. Mut kaitpa sen voi mitata jo kun masu kerta on kasvanut. Eli nyt ois siis rv 18+0 jos eilen oli 17+6 niinkö se menee? :D
 
odottaja-81: Juuri noin se menee. :D Täälläkin muuten mitataan sf jo rv16+ olevassa neuvolassa ekan kerran. Neukka tätsy vain sanoi, että se ei kerro vielä mitään, koska näillä viikoilla sf-mitta on usein korkea ja sitten saattaa tasoittua alemmalle käyrälle. Esikoisesta mulla kyllä meni käyrä koko ajan yläkäyrän yläpuolella. Katotaan miten tää lähtee. Eka mitta oli tästä 17cm kun esikoisesta se oli 18,5cm samoilla viikoilla.

JonnaP: No huh tuota lukemaa. Olisko nyt niin, että se ei ole kohdun reuna se johon asti mittaat, vaan joku muu. Häpyluun reunasta kohdun korkeimpaan kohtaan se kyllä juurikin mitataan. Tuo esikoisesta saatu mitta mulla oli jo todella korkea, joten kuulostaa tuo sun mittas kyllä aika ihmeelliseltä. Vai vastasko se sinun pikkuinen ihan viikkoja ultrassa?

On kyllä ihanat lämpöiset kelit täällä. välillä kyllä tuntuu, että vähän liiankin, mutta ei viiti valittaa kun kerrankin lämmintä on. :D Onneksi on vapaa päivä.

Mulla tuli eilen taas aamun ekalla pissa reissulla sellaista ruskeaa tuhrua. Sen jälkeen ei ole näkynyt. Alkaa vähän mietityttämään, jotta onko se istukka nyt sittenkin jämähtänyt tuohon kohdun suun päälle. Toivotaan, että ei. Tää vuoto oli toinen kerta. Kaksviikkoa sitten oli myös vähäistä vuotoa. No pitää seurailla, pikkuinen potkii kuitenkin mukavasti.

Pitääpä tästä mennä vähän ylos. :wave:

Lellu rv18+4
 
Lellu1: minäkin tässä hämmästelen..ja vaikka kuinka yritän mitata vain ja pelkästään sen "kummun" niin saamaan lukemaan tulen. Luulen että kyllä nyt tässä mittaajassa on virhe. En edes tajuais muutoin ajatella/ihmetellä, mutta kun lueskelin noita muiden lukemia niin tuli mitattua... No anyways, ensi viikolla neuvola niin sittenhän sen saa tietää. Mutta onhan sitä luonnollisesti venynyt aika paljon enemmän kun ensimmäisen kanssa? :$

Unohdin ihan kommentoida tosiaan Saarun poikasuoraa! Sehän on kivaa kun saatte ketjun kasaan! Varmaan isoveljetkin ovat innoissan :) Aiotteko kertoa muille sukupuolen vai pidättekö muut jännityksessä? Ja hyvä että ultrassakin kaikki kohdallaan.

..ja sitten kauppalistan tekoon...voi plääh, mitä ihmettä keksisi taas kaupasta hankkia?? Huomenna on täällä itsenäisyyspäivä, joten liput ovat jo kaikkiaalla ja jengi ihan hurmiossa.
 
No huh huh... tässä nyt tulee omaan ja siskon napaan tuijottelua..

Kuulin just että mun sisko jonka tiesin olevan raskaana saakin kaksoset.. sehän oli ihan shokissa.. niillä kun oli mietinnässä tääkin raskaus kun lapsia jo katras ennestään ja nuorin pikkasen alle vuoden nyt.. että noin ne saattaa ne lapsikiintiöt sitte muuttua :)

Sitte minusta sen verran.. kävin neuvolassa just ja syke pienokaisella pomppi kuulemma n.150-155. (Edelliset mulla oli poika ja tyttö ja molemmilla syke melkeenpä aina 140.. ja neuvolatäti sano yks kerta kun tytön sydänääniä kuunteli että taitaa olla poika tulossa.. sillon olin ihan raivona sen sanomisista kun en sukupuolta halua tietää etukäteen.. mutta olipas täti väärässä)
Sitte hb oli alussa 143 ja nyt 126.. sanoi että alkaa syömään rautaa joka toinen päivä.. edellisessä raskaudessa romahti 107 niin sano että alottaa jo nyt ettei kovin alas pääse menemään kun olen ollu tosi väsynyt jo tuosta parinkymmenen tiputuksesta.

Liitoskivuista mulle terkkari sano että harkita lainaamista terveyskeskuksesta tukivyötä.. tosin aiemmin olen semmosta koittanu mutta mulla on herkästi supisteleva kohtu (jouduin oleen yhden raskauden takia viikon sairaalassa niitten takia) ja tukivyön painaminen mahaan vaan supistutti entistä enemmän joten se ei mulle sovi mutta ehkä teille jollekin sellaisesta olis apua..?

Peukku ja (?) 15+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja JonnaP:
Unohdin ihan kommentoida tosiaan Saarun poikasuoraa! Sehän on kivaa kun saatte ketjun kasaan! Varmaan isoveljetkin ovat innoissan :) Aiotteko kertoa muille sukupuolen vai pidättekö muut jännityksessä? Ja hyvä että ultrassakin kaikki kohdallaan.

..ja sitten kauppalistan tekoon...voi plääh, mitä ihmettä keksisi taas kaupasta hankkia?? Huomenna on täällä itsenäisyyspäivä, joten liput ovat jo kaikkiaalla ja jengi ihan hurmiossa.
Jup, meillä pojat ihan innoissa hyppi ja huusi ja halaili, JEE! meillä on sitten kolme poikaa! Kyllä me ollaan kerrottu lähimmille kavereille sekä sukulaisille. Eihän sitä pysty pitämään salassa jos pojatkin tietääpi:)

Meillä sama homma edessä tänään, kauppareissu ois edessä. Mitähän sitä keksis ruoaksi taas muutamaksi päiväksi. Tuskasta aina miettii mitä kokkaapi, varsinki ku tälläiset helteet niin ei oikee mikään maistuis ja hellan ääressä ei huvita kovin kauaa seisoskella. Mutta meillä pojille aina tehdään 2 lämmintä ruokaa ja ite syödään 1lämmin ateria (nyt oon kyllä syönyt poikien kanssa aamupäivästäkin ku heikko olo muuten yllättää.)

Mutta nyt varaamaan neuvola aikaa ku kerran satuin muistanaa vielä näin soittotunnin aikaan :D

Saaru ja Aatto (mun vaarin toinen nimi oli aatto ja saas nähä syntyneekö tämä uudenvuoden aattona, siitä työnimi. Oikeaksi nimeksi ei jää.. :D ) 19+4

 
Alkuperäinen kirjoittaja JonnaP:
Huomenta,

Tällä erää koitan olla lyhytsananen :saint:

Meinasin tippua lattialle, kävin nimittäin pitkästä aikaa vaaálla ja nyt oli tullut 2 kg alkupainosta, mutta 4 kg flunssan jäljilta - parissa viikossa! No tämähän on oikea suunta - onneksi! :kieh:

Mutta sitten mittasin sf-mitan, jos sen nyt osaan oikein tehdä. Eli siitä rintojen alta missä kohtu tuntuu ja alavatsaan saakka, maaten - menikö näin? Niin, se lukema oli huimat 27 cm... :eek: Mutta epäilen että ehkä en osannut oikein sitä mitata? Aika hurjalta tuo lukema kuulostaa... Onneksi virallinen mittaus on ensi viikolla, niin sittenpähän varmistuu!

Ihanaa jos siellä on kesä parhaimmillaan kun ollaan juuri tulossa! Ja marjaa kin varmaan saa vielä torilta, entä kantarelleja- joko on niitä?? ...ah, vesi kielelle tuleepi täällä... :p

No niin, tähän loppu löpinät!

JonnaP ja PikkuP (17+5)


Siis mulla ainakin on kohdun korkein kohta pari sormenmittaa navan alapuolella, ei missään rintojen alla. :whistle:


Ja raskausviikkoja 18+6
 
Luoja mua ottaa kateellisena päähän lukea teidän muiden neuvola sun muita juttuja kun ite asuu tällases kuppases velkaantunees kaupungis missä säästetään ja tingitään kaikesta mistä ei nimenomaan pitäisi tinkiä! ensinnäkin,neuvola täällä tarjoaa automaattisesti vain yhden ultran,eli rv10 kieppeillä.Kaikki muut pitää itse varata yksityiseltä ja sekin n.50km päässä täältä kun Jyväskylään asti pitää mennä! onneksi itse päässy jo kolme kertaa ultraan raskauden alussa,mut anyway!

Toisekseen,täällä ei alettu kuuntelemaan sydänääniäkään vasta kun rv 11-12 hujakoilla ja sf-mittaakin aletaan ottaan vasta rv 20 alkaen.Pistää vihaksi koko paska kaupunki missä mikään ei toimi niinkuin pitäisi!

Tänään meen siihen ylimääräiseen neuvolaan missä katotaa hemppa ja pissa,sitten sain eilen viel kaverilta kuulla et vaihtuu ens viikosta alkaen neuvolatätikin.Tulee joku uusi eikä sekään ole kuin syyskuuhun saakka ja sitten tulee taas joku uusi :headwall: siis voi elämä tätä touhua!

Tänään miehen kanssa Jyväskylään katsomaan uusin Potter-leffa,jos se vaikka vähän ees rauhoittais mieltä.....

Rouva Mamma rv 17+3
 
odottaja-81
odottaja-81: Juuri noin se menee. :D Täälläkin muuten mitataan sf jo rv16+ olevassa neuvolassa ekan kerran. Neukka tätsy vain sanoi, että se ei kerro vielä mitään, koska näillä viikoilla sf-mitta on usein korkea ja sitten saattaa tasoittua alemmalle käyrälle. Esikoisesta mulla kyllä meni käyrä koko ajan yläkäyrän yläpuolella. Katotaan miten tää lähtee. Eka mitta oli tästä 17cm kun esikoisesta se oli 18,5cm samoilla viikoilla.


Lellu1 Nii justiinsa,nyt mä sitte osaan laskee ne viikot :) kiitti.
Joo,se täti sano mullekki,että yläkäyrillä mulla toi mitta nyt oli ja se on kuulemma ihan normaalia,että se tasottuu ajan myötä ja ei kuulemma tarkota,että ois iso lapsi tulossa :)
 
kirjottelenpa itekin pitkästä aikaa.
Joku kuseli rintojen arkuudesta, mulla ei mitään eikä juuri ole kasvanetkaan mutta se ei niin haittaisikaan kun tuo on muutenkin d kuppi.
Mulla kanssa jonkin verran ollu noita liitoskipuja, varsinkin tänään kun siivosin. Nyt vain odotellaan 2 viikon päästä olevaa neuvolaa ja rakenne ultraa. Liikkeitä kovasti odottelen että tuntisin mut ei vielä tunnu mitään.

Jenni & hajuherne 17+2
 
kuumaa kuumaa ja lisää kuumaa.... |O ei saa uida... :'( mulla on koko aika ihan pirun huono olo,kuumuudesta johtuen... itku parku kyynel siis...

niin jam inä mmyös tuota sf mittaa vielä ihmettelen.. ei se oikein voi noin korkealla viikkoihin nähden olla?? eikös kohdun korkein kohta ole tuossa navan tietämillä tai alapuolella.. ?mut ei minusta kovin toden kuulosta et se olis rintojen tuo kohdun korkein kohta..

mut näin.. ei jaksa nyt enempää kommentoida ku tulee vaan valittamista...
 
Päivää. Lämmintä piisaa täälläkin! Ihanaa toki että paistaa kun on kesäloma, mut on kyl pakko sanoo, että on kyl jo vähän liian kuuma. :|

Tänään oli neuvola ja kaikki on hyvin. Sf-mittakin otettiin ja se oli muistaakseni 17,5. Ja mulla ois kohdun korkein kohta pari sormee navan yläpuolella. Joten ei se korkein kohta ihan tissien alapuolella kyllä ole...


Isäntä oli matkassa mukana, että pääsi todistamaan pikkuisen sykkeen. Ja hetihän se sieltä löytyi :heart: Pienokaisen syke oli 144-155 tuolla välillä. Mä täs mietin, että oiskos nuo tytön vai pojan sykkeet, jos niistä nyt vois jotain päätellä...?? Kaveri just sai pojan ja hänellä sykkeet oli aina päälle 160. Mites muilla?

Meillä viikon päästä rakenneultra ja aion kysellä lääkäriltä, josko näkisi sukupuolen. Ois niin ihana tietää :heart:

Nyt siskolle kaffeelle, palataan!!

Carla ja masuasukki 19+0.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
kuumaa kuumaa ja lisää kuumaa.... |O ei saa uida... :'( mulla on koko aika ihan pirun huono olo,kuumuudesta johtuen... itku parku kyynel siis...

niin jam inä mmyös tuota sf mittaa vielä ihmettelen.. ei se oikein voi noin korkealla viikkoihin nähden olla?? eikös kohdun korkein kohta ole tuossa navan tietämillä tai alapuolella.. ?mut ei minusta kovin toden kuulosta et se olis rintojen tuo kohdun korkein kohta..

mut näin.. ei jaksa nyt enempää kommentoida ku tulee vaan valittamista...

Miks et saa uida, jos udella saa..?
 
no niiden vuotojen takia... :'( ku on istukasta vuotanu ni kielti uimisen koska on tulehdus riski.. tosin nyt ku ei ole vuotanu en tiiä saisko sitä mennä jo pulikoimaa... mut toinen syy on se et saan virtsatietulehduksen yhdestä uintikerrasta ilman raskauttakin jos ei mene het saunaa tms lämpimää... että näin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
no niiden vuotojen takia... :'( ku on istukasta vuotanu ni kielti uimisen koska on tulehdus riski.. tosin nyt ku ei ole vuotanu en tiiä saisko sitä mennä jo pulikoimaa... mut toinen syy on se et saan virtsatietulehduksen yhdestä uintikerrasta ilman raskauttakin jos ei mene het saunaa tms lämpimää... että näin...
Ainii joo, sulla oli niitä vuotoja. :ashamed: Mut kiva kuulla että nyt ei oo enää vuotanut. :)
 
Heippahei!

Täällä pitkästä aikaa. Ehkä siksi niin pitkästä aikaa, et tää raskaus tuntuu menevän tässä sivussa vaan. Ihan rupesin ihmettelee, et kohtahan sitä ollaan jo puolivälissä. Viikkoja nyt on 18+4. Tosiaan kateellisena luen teijän neuvolakuulumisia, kun itellä neuvolat ja ultrat vasta muutaman viikon päästä ja edellisistäkin on jo aikaa. Kaikkiaan mulla on ollut vasta kaksi neuvolaa, joista toinen lääkärineuvola 10 min ja yksi ultra. Miksiköhän näin? Esikoisesta oli kyllä useammin ja tosiaan huomasin, että toi rakenneultra menee johkin viikolle 23 vasta.

No enpä jaksa asiasta enempää urputtaa. Eiköhän siellä kuitenkin kaikki hyvin oo. Kumma kyllä mulla vatsa on vielä aika huomaamaton. Esikoisesta käytin jo tässä vaiheessa äitiyshousuja. Nyt menee vielä hyvin omat. Mites muilla?

Joopajoo. Toivottavasti nää helteet jo vähän hellittää niin pääsisi sienimetsälle. Ei siellä kuumissaan viitti kykkiä. Uimassa on käyty melkein joka päivä. No nyt poitsu heräilee päikkäreiltä. Voikaahan hyvin olosuhteisiin nähden.
 
Äitikarhu,
Jäin ihmettelemään tuota sun rakenneultraviikkoa 23... Minä kun olisin lomien takia siirtänyt omaa rakenneultraa niin mulle sanottiin (Naistenklinikalla) että se pitää tehdä kun 18vko täynnä ja siitä kaks viikkoa eteenpäin niin sen ajan välillä.. itelläni se on 19+5 viikolla niin eivät alkaneet eteenpäin siirtämään...
 
Peukaloinen: Täällä ainakin rakenneultra on vasta yleensä rv21+, mutta nyt sain jo rv20+ kun mieskin on silloin lomalla ja pääsee mukaan. Esikoisesta ultra oli rv21+5. JOssakin rakenne ultra tehdään todella aikaisin.

Esikoinen nukahti juuri ja saa vähän hengähtää. jaksais vain tehdä jotain. :whistle:

Lellu
 
eli pissitulehdus pelko johti käyntiin äippäpolille, minne olin kylläkin vain pissi näytettä menossa antaa... noh siellä sit oli mun lapsettomuuspolilla toimiva lääkäri päivystämässä ja ku muita ei ollu siinä ni päätti vielä katsoa et kaikki on ok...

eli kohdun suu napakka ja tiukasti kiinni!! istukan tutki myös ultralla sit,siellä ei enää ole jälkeäkään vuotavista kohdista,eikä myöskään toisesta asukista ole enää mitään merkkiäkää siellä kohdussa... Tosinkin kohdusta kyllä löytyi todella vilkas ja virkeä Nilla-Olavi, jolla ei khyllä ihan mahottomasti siellä enää tilaa ole.. sormet ja varpaatkin oli mussulla ihan paikallaa... Pitkän tovin ultras masun päältä,kurkkas kyllä alakautta ensi mut vauvasta saatii vaan pieni osa kerrallaa näkyvii ni päätti siirtyä masun päälle tutkii ja kaksi kuvaa saatii mukaa, toisessa koipilo ja toisessa sit koko vauva..

ja tosiaa pissinäyte läks viljelyy,selvää virtsatietulehdusta ei löytyny... mutta vauvalla kaikki oli kunnossa, minkä kyllä heti kerroinkin et tiiän sillä kaiken olevan ok, ku liikkuu niin paljon..

mut näin.. nyt si odotellaa viljelyn tuloksia ni tietääpä sit.. siinä ilmeisesti katotaa muutakin ku pissitulehdus sit..

näillä on hyvä jatkaa, eli UIMAAN SAA TÄÄ MAMMA LÄHTEÄ, KUNHAN EI PALELLUTA TUOTA ALAPÄÄTÄ... :LOL:

peikko ja Nilla-Olavi 17+5
 
Olipas paljon tullut tekstiä sitten perjantainaamun, vierähti kyllä hetki niitä luekellessa. Vieläkään ei olla kotiin päästy, mutta anoppilassa on hyvin aikaa istua välillä koneella ;) .

Rakenneultrasta: mulla tulee olemaan silloin rv 19+0, kun sinne pääsen. Täällä päin tehdään rv 18-20 aikoihin.

Saaru: onnittelut peliketjun vahvistumisesta :flower: . Me ei varmastikaan saada tietää tulevan vauvan sukupuolta, koska täällä ei sitä vahingossakaan kerrota. Sen verran tiukka täti kuulemma kyseessä :whistle:

Uskonnosta: meillä lapsi tullaan kasvattamaan melko vahvastikin kristinuskoon, koska meillä molemmilla sellaiset kasvatukset/juuret. Se, että kastetaanko vauva on vielä melko avoin kysymys.

Mies oli eilen työhaastattelussa ja tänään saatiin tietää, että hän pääsee ko.paikkaan. Kyseessä olisi siis muutto eri paikkakunnalle vielä tämän vuoden puolella :eek: . Kauhistuttaa ihan jo etukäteen tehdä muuttoa noin rv 33+jotain. Lisäksi meillä tulee todennäköisesti asunnnon myynti vielä syksyllä eteen, ja kaikkea muuta kivaa... Itse aion olla töissä omassa työpaikassani äitiysloman alkuun asti, koska uutta työpaikkaa on turha edes haaveilla ennen sitä. Onneksi sairaanhoitajia tarvitaan myös tulevaisuudessa, joten siksi itselläni melko helppo siirtyä miehen mukana. Synnytyssairaalakin sitten tulee muuttumaan Tays:siin, mutta päivitellään sitä sitten kun varmuutta tulee enemmän.

Onko täällä muuten paljon Tampereelta? Hyvät asuinalue suositukset olisivat kullan arvoisia (lapsiystävällinen, hyvät yhteyden Taysiin tai Hatanpäähän, luontoa/puistoa lähellä) ja tulevat varmasti käyttöön! Tarkoituksenta ostaa oma tai asumisoikeus 4k+k rivitalo (järjestysnumero hankittu jo keväällä).

Afu ja mini 16+2
 

Yhteistyössä