*Tammikuu2008*elokuu

Se näköjään on vähän eri linjaus eri paikoissa noiden sokereiden suhteen.Toki myös henkilökohtaisilla ominaisuuksilla varmaan jotain osuutta asiaan.

Mulle annettiin aamun paastorajoiksi 5,3.Nyt ne on huidellut 5,8-6,2 välillä eli laskemaan pitäisi saada.Määräyksenä oli mitata myös pääruokia edeltavät ja 1 1/2h jälkeiset arvot.Noi jälkeiset on pysyneet suht kurissa,mutta joku mättää,kun edeltävät arvot ehtii toisinaan kohota liikaa.Osin kai siitä johtuen,että tulee liian pitkä väli ruokailujen suhteen.Sain joitakin lappusia,joissa suosituksia ravintokoostumuksista ja eri tuotteiden hiilihydraattipitoisuuksista,mutta ei ainkaan vielä ole täysin jakeluun mennyt.Täytynee ottaa yhteyttä ravintoterapeuttiin ja kysellä asioista enemmän.Aikaisempien raskauksien osalta tuo diettihoito jäi aika lailla oman onnen nojaan.Ja vaikka tässä kuin yrittää noudattaa sosituksia niin yllättäviä lukuja saan tuon mittarin kanssa.Onneksi sentään sain tuon mittarin,että pystyn jollain tapaa seuraamaan tilannetta.

No muutoinpa tässä ei kummosempaa ole ehtinyt tapahtumaan.Liikkeitä en vielä tiedosta,mutta kovasti jo niitä odottelen.Ja mitä noihin sykkeisiin tulee niin vertailin aikaisempia raskauskortteja ja niiden perusteella en kyllä pysty ennustamaan tämän sukupuolta.Ennestään kun on 2 tyttöä ja 2 poikaa ja niiden sykkeet oli melko lailla samaa tasoa...Nyt sinänsä jännittää,kun lapset on tulleet järjestyksessä t,p,t,p...sen mukaan olis tytön vuoro,mut tiedä tuota....(mies katto ultrakuvaa ja totesi leuasta,että poika tulee)

nintendo 15+1

 
meinaatteko kokeilla jotain voiteita noihin raskausarpiin? luin jostain,että vichyllä on joku rasva, onko kellään kokemuksia? tuskin noita kokonaan pois saa, mitä jo tullu, mutta jos ennaltaehkäsis uusia :eek:

liikkeitä en tunne vielä, kuitenkin jonkun verran läskiä löytyy keskivartalolta..

15+6
 
Minen enää jaksa raskausarvista murhettuu... :D
Mahassa on nyt täysin hiljasta :/ ei minkäänlaista tättäröintiä... Kovasti meinaa kuitenkin supistaa jos jotain koittaa tehä..Että en tiiä sitten... :ashamed: ultrakin on vasta sillon loppukuusta. Jossei siihen mennessä mitään tunnu tai ala tapahtuu, ni sinne mennään aika sekasissa fiiliksissä... On tää kyllä outoo... :eek:

Pitäis lasten kanssa saunaan mennä... kun sais ittesä kammettua sinne saakka... siellä on kuitenkin huono olo että mikkää ei oo hyvä... :snotty:

MUTTA, kaikesta huolimatta mukavaa lauantai-iltaa...
Saapis ja tiitis toivon mukaan mukana menossa rv 18 tänään täys...
 
Sunnuntaita kaikille =)
tyttönen: mulla on paha olo menny huits haits ja loppu ku seinään..toisilla se sitten taas jatkuu.Että ei mitään epänormaalia... =)

Mä en nyt jatka vaahtoomista tästä omasta olosta,ettei kelleen tuu paha mieli.. =)
Meillä ois lapset lähössä kohta isin mukana reisuun ja mulla ois hetki rauhassa täällä... kyllä tuntuu mukavalta, minä kun oon aina lasten kanssa kotona.

Mukavaa sunnuntain jatkoa siis kaikille =)
 
ei vaan jotenki tuu kovin ahkerasti tänne kirjoteltuu kun enempi pyörin tuolla Irc-Gallerian puolella.Mutta kuitenkin,täällä siis ollut nyt muutaman päivän kauhee väsy,päätä särkee,huimaa ja heikottaa.Epäilen et on hempat alhaalla kun viikko sitte neuvolassa ei saatu laiterikon takia hemppaa otettua.

Pitää siis huomenna soittaa neuvolaan ja koittaa saada aika sinne et ottaisivat sen hempan ja vois alkaa sit syömää sitä lisärautaa.Ostettii pikkuselle yhdistelmätkin,Bora Kombi vaunut Lastentarvikkeesta.Issias edelleen vaivaa (mihinkä se oiskaa hävinny) ja helvetinmoiset liitoskivut,ihan tajutonta kipua 24/7 ja pahimmillaan aina öisin.Pikkuinen liikuskelee kovasti ja toisinaan tuntuu kunnonkin potkuja,mut vielä aika harvakseltaan kuitenkin.

Ps.aamuoksentelut jotka alki rv 7+0 loppui häämatkalla Italiassa rv 15+jotain,jippii!

Terv.Rouva Mamma rv 17+0
 
jooo.. nyt löaiskotuttaa ettei jaksa käydä lukee noita edellisiä sivuja,vähän ekaa selasin ja nimistä on siis puhetta ollut ja sukupuolesta...
ollut viikon kone paskana ja nyt joku vanha käytössä että siksi täältä päästä ollut hiljasta jos kukaan edes poissa oloa huomannuyt :)
tulis juuri laisvalta.,.. oli ne miehen siskon polttarit ja päätettiin sitten laivalle mennä.. siinä piknikillä ennen risteilyä ja sitten siellä alkoholittomien drinksujen nauttimista ja viinalastin ostamista kotia päin :)

mutta eipäs tänne sen kummempia.. välillä tuntuu kun jotain möngerrystä masussa kävisi mutttei koskaan sillon kun menee selälleen ja yrittää oikeen kuulostella... vaan joskus istualteen,puolistuvassa tai kyljelleen.. en taho uskoa että se aina olisi jotain suöliston toimintaa niin veikkaampa että jotain elämää siellä vilisee.. :)

neuvolakin opn huomenna.. tossa perjantaina oli mökkireissu ja keräsin paljon karviaisia ja pun.viinimarjoja ja olis kyseiselle mökille tarkotus taas mennä tiistaina ihan vaan päiväks keräilee marjoja.. :)
että tämmöstä kuuluu tännesuunnalle!

mutta tää tyttö menee lepäileen kun tuli klo 05.30 nukkumaan mentyä ja 9herättyä.. vähän lepuuttelemaan :)

nasu masuasukki ihaa 16+2
 
Ompas meillä hiljaista taas palstalla..Laiskotusta löytyy täältäkin, tosin väsymys alkaa nyt taittumaan, olen ottanut sitä rautaa nyt siis 2xviikko ja päivittäin vitamiini lisää. Päänsärkyä on ajoittain ja huimausta. Liitoskipuja ei onneksi ole vielä kovia ainakaan, välillä on niin vaan ilkee ja olo, ei löydy hyvää asentoa ollenkaan. Masukki on ruvennu möbgertään masussa enemmän, tuntuu jo melko hyvin, vähän joutuu aina odotteleen ja kuulosteleen vaan. Meillä nököttää tossa eteisessä nyt sit ihanat oranssit yhdistelmät =) Tottakai ne oli haettava, kun ei niitä enään mielestään saanu. Täytyy varmaan ne kohta viedä varastoon etten keinuttele niitä rikki ennen kuin edes vaavi tulee :LOL: En oo kyl noita raskausarpia tullu miettineeksi juurkaan, pyrin ihan sillä ehkäisemään, että rasvailen ihoa muuten säännöllisesti. Ja siitä neulomisesta, niin siitä jo aiemminkin puhuin, mutta siis äiteen kanssa ommellaan ja mun äiti on kyllä kova tekeen käsitöitä, että hän nyt ainakin, ja minä sit voinnin ja töiden mukaan teen mitä jakselen, vaunuiin ois kiva tehdä joku peitto.

Eipä meille kummempia, vauhdilla etiäpäin =) Ja apua jos nyt helteet alkaa, eikä mitkään vaatteet sovi päälle :eek:

pullanmuru ja baby-mäx 17+3
 
*huh huh* Loma alko niin kauhiaa kiirettä pitäny koko viikonlopun. Tää mamma on ihan puhki! :ashamed: Laukkina oli kastajaiset ja ilta meni siivoillessa, järkkäillessä ja leipoessa esikon synttäreille. Tänään sitten juhlittu niitä. Liitoskivut senku vaa yltyy, kauhiaa kipua liikkuessa, kyykkiessä yms. Toivottavasti helpottais nyt ku saa sitten ottaa rauhallisemmin, ku ei tarvi sinne töihin mennä:) Tuota nuorempaa odottaessa oli kans liitoskipuja, mutta ne tuli paljon myöhäsemmässä vaiheessa. Saa nähä jos nyt jatkuu/pahenee niin kui sitä töissä sitten loman jälkee pärjääpi... mutta eipä murehdita sitä vielä!
Tässä nyt pikaseen piipahdin, nyt on pakko mennä huilaan. Huomenna sitten taas enemmän ja uutta.

Saaru ja Möhis 19+2 (tiistain JO ultra:))
 
Ehtoota.... sunnuntai ois niinku....
Saaru: otan osaa...liitoskivut meinaa ponkii mullekki,ja sen lisäks ilmeisesti kohdun kasvukivut.Kaikenlainen kykkiminen ja se että maha ottaa kiinni johonkin tekee äärettömän "inhottavaa". Näitä ei kyllä kaivannu edellisistä raskauksista.

Edelleen pysyttelen positiivisin mielin,eilen olin melko selvästi taas tuntevinani omituisia "muljumisia" että vielä elän toivossa että pikkutiitis on siellä hyvissä voimissa ja kohtu on kasvanu jotenkin sillee,etten siks enää erota tällä erää niitä kunnollisia potkuja. Ainakaan kohtu ei tunnu enää tossa aivan "pinnassa" missä se tuntu vielä tovi sitten,eli epäilen sen lähteneen kasvamaan hieman takakenoon, tms. En tunne hyvin näitä termejä kuitenkaan.

Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille =)

Saapis ja tiitis 18+1
 
Ai maailma tämä paha olo ei lopu koskaan!! Pahenee vaan. Poikien pyllyjen pyyhkiminen on aivan ylivoimaista!! Yökin kauan ennen ja jälkeen pyyhkimistouhun ja pojat vähän kammoksuu yökkivää äitiä. Eivät tajua, että mistä johtuu. Työt alkaa 9.8 ja maha pullahti ulos. Nyt jo!!! Viikkoja vasta 15+0!! Kaikki puristaa ja ahistaa ja yököttää... Ja sitä omaakin mahaa löytyy. Huh... Toisaalta edellisen kanssa maha pullahti noin viikolla 20 ja pysyi suht samanlaisena loppuun, kasvoi tietty, mutta ei juurikaan niin huomattavasti.

Lähden syömään. Oksettaa jos ei syö parin tunnin välein!! Kaikki hapan ja suolanen maistuu.

kuulumisiin,

johnu ja mahamöhkäle
 
Hellou,

Olipa kiva viikonloppu -pitkästä aikaa! Yllätin itseni täysin eilen kun lähdin punttikselle vielä uimisen jälkeen. Voi että teki hyvää! Flunssan takia kun on jäänyt väliin, peräti 3 viikkoa niin kyllä tuntui että kunto oli päässyt rapistumaan. No, nyt ehtii vedellä vielä hyvät treenit ennenkun jaksaminen varmaan loppuu ja vatsa kasvaa liian isoksi.

Voi poloisia joilla pahoinvointia - vieläkin! Anopilla ollut kaikista 3 raskaudestaan pahoinvointia koko raskausajan! Ihan kauheeta ajatella... Voin vain kuvitella että aika raskasta kun se varmaan vaikuttaa mielialaankin kun pidemmän aikaa ällöttää?

Täällä jännätään saadaanko lentoliput vielä... Varattiin ja kävin jo jopa hakemassa niitä perjantaina, mutta kas kas siellä oli semmoset kämmikäsi virkailijat (Finnairin agenttitoimisto), jotka lopulta pyysivät minua lähtemään kun niitä alkoi hermostuttamaan eivätkä saaneet lippuja kirjoitettua ulos?? :eek: Tragikoomista on se että istuin vain hiljaa siinä kiltisti odottamassa kun mikäkin diplomaatti konsanaan! eheh Soittelivat vielä perään ja varmistivat samoja asioita varmaan 3. kerran, joten tosiaan on kyllä ihme jos löydämme itsemme vielä lentokoneesta sunnuntaina?? Onneksi ei ole niin päivän päälle ja päästäänhän me vaikka toisen maan kautta jos ne nyt onnistu kämmäämään tämän varauksen totaalisesti (kone kun on ihan täpötäynnä).
Paikalliset ovat ihan kauhuissan kun raaskaana oleva aikoo lentää ja vielä sitten on muutto edessä (lokakuussa), puhumattakaan talonrakentaminen... Näitä asioita paikalliset välttävät kun ruttoa! No täällä muutenkin "tekeydytään" niin sairaiksi kun ovat raskaana. Ja vauvan synnyttyä isoäiti muuttaa samankaton alle ja ovat 1kk neljän seinän sisällä - non-stop! Täällä on isoäidin tehtävä opettaa tuoretta äitiä vauvanhoidossa.
Mutta ainakin sitä osaa kyllä arvostaa suomalaista neuvolasysteemiä ihan tosi paljon! Vaikka jo esikon kanssa olin ihan innoissani kun oli niin hyvät tukiverkot uudelle vauvalle ja tuoreille vanhemmille.

Mä muuten kyllä päätin sen äityispakkauksen kohtalon. Eli mä taidan kyllä jättää sen ottamatta. Ajattelin nimittäin ostaa tosiaan sen sähköisen rintapumpun ja onhan sitten n 6kk ikäselle hankittava oma syöttötuoli (varmaan TrippTrapp mikä esikoisellakin) - joten rahanmenoa ei voi estää vaikka jo periaatteessa kaikki löytyy vauvalle...

Muuten onko joku jo tiiraillut odotus/vauva-kirjaa kirjakaupoista? Ostettiin esikolle muistaakseni WSOY:n joku vauvakirja (valkoista ja keltaista kannessa, hyviä taskuja sisällä), joka oli tosi kiva 1-vuotiaaksi asti. Mutta näin kerran yhdellä tutulla tosi kivan muistaakseni Otavan vauvakirjan, jossa oli jo jotain odotusajasta ja vauva-aikaa ja vähän myöhempäänkin riitti kirjoittamista. Ne kannet oli semmoset oranssin punaiset ja hiukan 70-luvun tyyliin...jos ei muisti nyt tee kepposia? Does it ring a bell?? Anybody? Ajattelin että sen voisi hankkia sitten hiukan myöhemmin - niitä on kiva lueskella jälkikäteen.

Tutinvieroittaneet - kysmys teille: jääkö päikkärit pois kun vierottaa tutista pois? Meillähän jäi tuolta 2-vuotiaalta nyt tutit pois ja näyttäisi sen mukana myös päikkärit jäävän?? :eek: Enpä osannut tähän varautua. Vai voisikohan vain olla joku kausi (peukut pystyssä)??

Nonnii -jopas täällä on taas päästy jauhamaan tyhjänpäiväsiä! ;)

Mainiota maanantaita kaikille!

JonnaP ja pikkuP (17+3)
p.s eilen illalla nukkumaan mennessä pikkuinen sekä potki että rummutteli - oli hupaisan tuntuista kun synkassa tuntui liikkeet kahdessa eri kohtaa (oisko pää alhaalla ja jalat tuossa sivulla?) - oiskohan yrittänyt viestittää "mutsi täällä on tosi ahdasta" kun loikoilin semi-vatsallani-kyljelläni-tyyppisesti.
 
JonnaP,
Tutista sen verran että meillä ei päiväuniin vaikuttanut.. jätin tytöltä tutin pois pääsiäisen aikoihin ja kesäkuun lopulla täytti sen 2v. Tyttö oli tosi paljon tutin perään aina nukkumaan mennessä, mutta ei silti vaikuttanut mitenkään unien pois jääntiin tai vähenemiseen. Nukkuu edelleen päiväunia 2-2,5h. Pojasta en muista millon siltä jätettiin tutti pois mutta sillä oli 2 vuotiaasta lähtien välillä päiviä jolloin ei alkanu kovin helposti nukkumaan vaikka olikin väsynyt.. oli sitten aina tehtävä pitkiä kävelylenkkejä rattaitten kans jos halus pojan unille kun näki että on väsyny mutta nukahtaminen oli vaikeaa päivällä siitä huolimatta.

No eipä tässä kummempaa kommentoitavaa.. mukavia hellepäiviä kaikille!

Peukaloinen ja (?) 15+4
 
Thanks! No eipä tästä osaa vielä sanoa mitään, nimittäin nyt sain päikkäreille lyhyellä paijaamisella, eli saa nähdä miten käy. Nyt ainakin vetelee zzz, mutta saa nähdä kuinka pitkät unet (yleensä oli 2h). Kyllä vaan olisi mielestäni hyvä jos sille vielä kelpaisi päikkärit, kun on selkeesti sen tarpeessa vielä.
Vieroitus alkoi tuossa viime viikon olisikohan ollut keskiviikko? Ja pe, la ja su jätti päikkärit pois. Nyt ei ole enää moneen päivään edes kysynyt tutin perään, joten ehkä se tästä tasoittuu taas "normaaliin" :)
 
Ihan kauhia yö, mä olin niin rikkipoikki, koko viikonlopun touhuaminen sitten vaikutti näin yöhön.. Joka paikkaa kolotti, kävi kipeetä ku pikkasenki liikkui/vaihtoi asentoa, oli kuuma ja painajaisia siihen vielä päälle. Ei mikään ihanteellinen yö. Jospa päikkärit sitten korvaa tuon yöllisen nahinan ja pyörimisen.

JonnaP Meillä pojat ite jätti tutin alle vuoden ikäisenä pois, jostain syystä se ei vaa enää kelvannut, mutta ihanaksi riesaksi nousi sitten tuttipullo. Siitä oli sitten molemmin vierotus n.1½v ku ois kaikki yöt yms menny tuttipulloa lipittäessä. Silloin kans päikkärit meillä jäi alkuunsa pois, mutta sitten tasoittui takaisin omaan rytmiisä ku tuttipullo oli unehtunut. Ja siihen ei tosiaan menny montaa päivää. Tsemppiä sinne!

Johnu Tsemppiä ja jaksamisia sinne! Mulla kans aamulla hyökkää heti paha olo jos en aamupalaa syö. Vaikkei vielä oikein maistuiskaan niin pakko jotain syödä, ihan kauhia heikotusoksetus muuten iskeepi. Toivotaan että sullaki alkais jo helpottaa ettei tarvis koko raskautta kärsiä siitä.

Täällä vauva möyryää ja potkii jo lujasti ja paljon:) Hyvin tuntuu jo masun päältäkin. Huomenna päästääkin sitten taas kurkkaamaan masuun. Jännittää ihan kauhiasti, ku meinataan kysästä kumpanen sieltä on tulossa... Sitten pääseekin purkamaan laatikoita ja kattelemaan vauvalle jotain valmiiksi. Kaappiin pitäs hyllyt laittaa yms.

Hyvää alkuviikkoa!

Saaru the lomalainen & Möhis 19+3

:LOL:
 
Hih- löysin sen vauvakirjan, eli on nimeltä "Lapselliset" http://www.otava.fi/kirjat/kotimainen/fi_FI/?book_id=2211&subcategory_id=49
Täytyy vaan vielä käydä selailemassa että on just se joka on mielessä, ainakin tuo intro kuulostaa just siltä...
 
Menipäs viikonloppu nopiaan ohi. Oli kyllä touhua ja tohinaa. Jokapaikassa piti liehuta, kun kaikilla oli tärkeä päivä juuri tänä viikonloppuna. Oli 4 synttärit ja yhdet rippijuhlat. Musta ei kyllä juhlijaa tule tekemälläkään!

Saapis, mulla kans välillä tuntuu Elviksen liikkeet paremmin ja sitten voikin mennä päivä tai pari välissä ettei tunnu yhtään mitään. Luulen että kekkuloi silloin tonne selkärankaan päin?

Muuten täällä kait elämä mallillaan ja kaikki hyvin. Jos ei siis lasketa käsien pahenevaa puutumista. Ihan järkkyä, vajaan tunnin voin yöllä nukkua yhteen putkeen ja sen jälkeen on molemmat kädet olkapäistä alaspäin täysin tunnottomat, riippumatta uniasennosta siis. Kaipa tähänkin tottuu?

Ens viikolla alkaisi vihdoinkin miehen kanssa yhteinen loma ja oi voi tarkoitus olisi pakata auto täyteen karvapalloa (koira ja kissa) ja suunnata pohjoissavoon mökkeilemään. Voi kun toi kissa suostuisi kerrankin lähtemään mukaan, niin saisi olla siellä ihan kaikessa rauhassa ja uittaa varpaitaan järvessä.

JonnaP, mä en ole tollaiseen vauvakirjaan vielä törmännytkään, ja vaikutti aika hyvältä. täytyy ilmeisesti mennä johonkin kirjakauppaan sitä läräämään.
Toivottavasti saatte sen lentolippuasian kuntoon. Ihmeen rauhallisesti suhtauduit agenttien hörhöilyyn, multa olis varmaan revenny peräpukamat raivosta :LOL:

aurinkoista maanantain jatkoa mammoille ja masuille
t. Pötkylä + pikkuElvis 16+4
 
nyt on tää mamma ralleja kolunnu koko viikonlopun ja voin kyllä rehellisesti sanoa et tuskaa oli... :ashamed: en lähtis enää uudestaa raskaana ollessa aikanakaa noin monelle pätkälle... ilmisesti kohtu?? rupes painaa tuonne alas niin että tuntui ku olis appelsiii alapäässä kävelly ja se kävely teki oikeesti tuskaa.. :'( liitoskipujen kera.. onneks tätä ei ollu ku yhtenä päivänä sit.. loput meni ihan hyvin,mut edellee tuo painon tunne alalpäässä vaivas... noh josko sit ensi vuonna paremmalla yrityksellä...

(.) massu tuntuu kasvavan kamalaa vauhtia.. millanenhan jätti pallo tästä tulee... :LOL: kaksi viikkoa olis ultraa ja nyt lauantaina olis miehen synttäritkin.. et kait se olis ryhdyttävä leipomis touhuihin loppu viikosta... muute ei kummempaa...

hei muute te jotka käytätte kotidoppleria :attn: kuuluuko teillä äänet suht samasta kohtaan koko ajan? mulla meinaa kuuluu tuosta navan seutuvilta siis tuosta navan alapuolelta ja paikka ei vaihdu.. :/ oon vaan ruvennu miettii et oliskohan joku väliseinä kohdussa tai jotain ku untuu et vauva on aina samassa paikkaan? :eek:

peikko ja nilla-olavi 17+3 :heart:
 
hei muute te jotka käytätte kotidoppleria kuuluuko teillä äänet suht samasta kohtaan koko ajan? mulla meinaa kuuluu tuosta navan seutuvilta siis tuosta navan alapuolelta ja paikka ei vaihdu.. oon vaan ruvennu miettii et oliskohan joku väliseinä kohdussa tai jotain ku untuu et vauva on aina samassa paikkaan?
Mulla kans ei vaihtunu paikka, aina kuulu parhaiten suunnallee samasta paikasta joka oli just navan alapuolella. En usko että mitää väliseinää ois, ainakaa mulla. Aikasemminkaa ei oo ollu ja kai se ois ultrissa näkynyt.

Saaru ja Möhis
 
Eipä ole tullut kirjoiteltua, vaikka lukemassa olen käynyt lähes päivittäin. Ja äsken kirjotin pitkät pätkät, mutta sitten vahingossa klikkasin jotain ja koko teksti hävisi. No kirjotetaan nyt uudestaan muutama sananen.

Kahden viikon "kesätyö" päiväkodissa ( on siis vakituinen työpaikkani) oli ja meni. Mukavaa oli, mutta kyllä työpäivien jälkeen oli melkoisen uupunut. Huomasinpa tuon jakson aikana taas, kuinka paljon tuosta omasta työstä tykkäänkään! Mutta kyllä silti nautin siitä, että tämä kotiäitys jatkuu!!!

Omassa olossa ei sen suurempia muutoksia. Noitten omien makkaroitten lisäksi on jo jonkin verran vauvamasuakin näkyvissä. Liikkeitä en vielä tunne, mutta en ole liiemmin huolissani. Esikosta ne tuntui joskus 18+, saa nähdä koska nyt. Huomena on eka lääkärineuvola, kivaa!

Meillä on esikoisella juuri tuo JonnaP:n esittelemä vauvakirja. Mä ihastuin siihen heti, kun näin sen Jumbon Stokkalla (tai Akateemisessa?). Tää äiti on vaan hiukan laiska kirjottelemaan siihen...

Mulla on Pikkupeikon lailla loppuviikosta leivontaurakka edessä. Esikoisen 1v. synttäreitä juhlitaan viikonloppuna. Kaikille leivonnasta innosuneille ja muillekin vinkkinä tällanen "ullanunelmia"-sivusto
http://www.fantasia.vuodatus.net/blog/archive?m=08&y=2007
Tuolla on aivan ihania kakkuja ja muita herkkuja. Mä käyn siellä välillä silmillä "syömässä" noita ihania herkkuja. Esikoisen ristiäisiin sain sieltä muutaman tosi herkullisen leivontavinkinkin. Ehkäpä sieltä taas saan vinkkiä synttärikakkuunkin...

Mutta enpä tässä sen enempää jaarittele. Täytyy mennä laittamaan ruokaa, sillä kohta pitää rientää vauvojen ja mammojen maanantaitreffeille. Ésikoisen syntymän jälkeen neuvola kutsui kokoon tän asuinalueen kesävauvat ja äidit kokoon ja sen jälkeen ollaan aina maanantaisin jossain kokoonnuttu.

Esikoinen kuuluu herälevän. Täytyy mennä

S + kakkosnelonen (oliskohan 15+2?)
 
Luojan kiitos sain ajan neukkariin keskiviikoksi! menee järki ja taju tän huimauksen ja päänsäryn kanssa,kestäny jo monta päivää eikä mikään auta.Lisäksi vielä vaivaa issias (alusta asti,murr) ja helvetinkipeet liitoskivut niin ei auta kyl yhtää mun oloa.

Naukassa sit keskiviikkona katotaa vain hemppa ja pissa,kun itse epäilen et huimaus ja päänsärky johtuu alhasesta hempasta.Jos näin on niin sitten lisäraudat kehiin ja toivotaan et ois apua :D
Näin siis täällä,ja masu kasvaa valtavalla vauhdilla...ahdistaa kun ei mitkään paidatkaan kohta mahdu enää päälle...kaikki jää pieneksi kun masu niin suuri!

Rouva Mamma rv 17+1
 
Heipä hei!

Täällä olis vielä yksi tammikuussa (toivon mukaan) synnyttävä. :)
Laskettuaika masukille 1.1.08. Saa nähdä miten käy, kummalle vuodelle sit loppujen lopuksi syntyy...
Jyväskylässä asustelen yhdessä avomiehen kanssa ja oon 25-v. Esikoinen siis tulossa. :heart:

Jospa listaan minäkin pääsisin. ;)

*Möhkis-82 & masukki (rv 18+4)*
 
Tervetuloa Möhkis mukaan, kyllä tänne mahtuu!

JonnaP, huomasin että säkin olit käynyt testaamassa sen kumpi tulee siellä englanninkielisillä sivuilla. Saatiin sama tulos! Saapi nyt nähdä kumpi oikeasti tulee ja se puuttuva 1% muokin jäi ihmetyttämään, ellei sitten tule androgyyni? Hauskahan se oli.
Kokeilin sitä neulaa masun päällä ja ees taas se neula heilu, eli poika.
 
Pötkylä - eikä! hehe No toivottavasti osuu jompaankumpaan siihen 52 tai 47, ettei vain se jäljellejäävä 1%...
Mä en sitä neulatestiä tehnyt - eli saapi nähdä mitä se antaisi ;)
Samapa tuo kumpi tulisi- kunhan on terve, mutta hiukan on päässyt nyt ajatuksiin hiipumaan se tyttö...
 

Yhteistyössä