*Tammikuu2008*elokuu

Pullanmuru: Mun mielestä oranssi sopii mielettömän hyvin niin pojille kuin tytöillekki... =)

Kiitoksia nyt kovasti kaikille, ku ootte siellä mun kanssa "hengessä" mukana...
Mulla on tänään ollu jotenkin maha vähän kipee ja ne liikkeet ja myllerryksetkään taaskaan mitään tunnu... Onneks oli tossa pari päivää sitte se neuvola ja ne sydänäänet kuului hyvin niin en oo kuitenkaan SILLÄ tavalla huolissani asiasta... Vaikka tavallaan sitte olenkin... :ashamed:
On tää kyllä merkillinen veijari jos ei tän enempää ala liikuskelemaan.. Kuitenkin tässä viikkoja nyt ihan hyvin niin ei siltikään kunnolla potkita.. Kyllä on merkillinen tapaus...

Saaru uteli noista raskauskiloista... Mulle ei oo koskaan tullu ns raskauskiloja, loppuvaiheen turvotus on voinu hiven nostaa painoa, mut muutoin liikun samoissa ku odotuksen alkaessakin... Nyt tällä hetkellä oon alkupainosta miinus 2 kiloa... eli ekalla kerralla mentiin siellä 90 kiloo ja nyt on 88.. Eli ihan riittävästi painelen silti :D Minähän muuten esikoisesta laihduin kymmenen kiloo :D Kyllä oli jokapaikka väärällään neuvoja ja huolissaan mun syömisistä ja vauvasta ja jne. Mut kaikki tuli takas sitten vauvan synnyttyä mitä oli lähtenykki :LOL: Että näinkin voi joskus käydä... Näistä toisista en sitten niinkään laihtunu vaan paino heilutteli sen parin ja muutaman kilon vierestä ja sitte takasin :D Toivotaan että tässä vielä samassa pysytellään.

Nimiäkään en oo miettiny, en pohtinu... Kun en sitä sukupuoltakaan tuu tietämään ennen ku syntyy pikkunen... Tyksissä ei oo viimeks ainakaan mulle suostuttu sitä kertomaan...

Jaha kohta lupas mies vähän grillailla iltapalaa lapsille... oli ottanu huomisen päivän pekkasen, ku oli työt niin vähissä... ELi rauhallinen aamu tulossa.. =)

Mukavaa illan jatkoa...
Saapis ja tiitis (meidän lempinimet ;) :D ) 17+5
 
Onpa tosiaan harmillista lukea noista saapasjalkakissanultrauskokemuksista ja saamastaan kohtelusta.Miten ihmeessä nykypäivänä onkaan mahdollista ammattilaisten(tosi joo ammattilaisia)puhua/kohdella tuolla tavoin... :ashamed:

Mulla on ollut ihan mukava päivä.Aamusella kävin neuvolassa ja kyllähän ne sydänäänet sieltä kuului,150 hujakoilla oli.Verenpaineetkin oli ihan hyvät,terkkakin totesi,että stressaus ei ainakaan ole niihin vaikuttanut millään lailla.Painoa ei ole toistaiseksi vielä tullut,itse asiassa lähtöpainosta on pudonnut vajaa 4kg.Mutta tätä alkupainoa on niin rutkasti,että tuskinpa haittaa.Ja itse asiassa toi pudotus on seurausta siitä,että olen tarkkaillut syömisiä ja hiilareita sokeriarvojen takia.Jo pieni muutos on tuonut tulosta,joskin arvojen suhteen ois parannettavaa.Kuitenkin tässä taitaa olla vielä insuliinit edessä,jos mitään valaistumista ja muutosta ei tapahdu.

Esikoisellekin, 9v ,tuli eilen kerrottua vauvasta.Eipä ollut iloinen asiasta,kuten jo aiemmin olen maininnut.Itkuhan siltä tuli,joskaan ei ilosta!Siinä keskusteltiin vielä ja luulenpa,että tytön päällimmäinen huoli on se,että menettäisi oman huoneensa.Sanoin,että tämä ainakin ihan turha pelko ja vastustuksen aihe...alkaahan tässä toki tilat käyd vähän ahtaaksi,mutta kyllä ne asiat jotenkin vielä luonnistuu.Tuossa iässä nyt muutenkin taitaa olla hankalaa sulatella näitä asioita,mutta toivottavasti pienen sulattelun jälkeen tilanne alkaa tuntua valoisammalta.Näytin vielä ultrakuviakin,kun oli hän sitten ihan kiinnostunut niitä katsomaan.Niin ja tänään pöytää kattaessaan hän vaan tuumaili,että mistähän me saadaan vielä lisätuoli pöydän ääreen,saadanko edes samaa sarjaa...
Tässäpä nyt tärkeimmät oman navan asiat.Vointeja kaikille!

nintendo 14+6
 
Eli profiilissa on mahanvertailukuva lisättynä. On se vaan iso... :whistle:

nintendo, jospa se 9v siitä tasoittuisi kunhan vähän aikaa saa sulatella asiaa. Uskon että ku tajuaa tulevansa esikuvaksi ja ihailun kohteeksi, mieli onkin jo ihan toinen. Nimi. itse 10v vanhemman isosiskon omaava

Saapasjalkakissa me ollaan suurinpiirtein samassa menossa ja mä en oo vielä tunnistanu yhtäkään varmaa liikettä eli ei kai meillä vielä oo syytä huoleen. Mä en ainakaan suostu huolestumaan ennen ku on ihan pakko.

Pitäisköhän meidänkin alkaa pikku hiljaa ainakin tutustumaan vaunuvalikoimaan. Ne on varmaan ainoa isompi hankinta mikä ostetaan uutena, suurinosa tavaroista saadaan varmaankin hankittua käytettynä. Mitään ei kylläkään ole vielä hankittu, loppuvuodesta sitten...

Meilläkin mies on huomenna lähdössä ralleja seuraamaan eli mulla on huomenna harvinainen nauti-yksin-olosta-päivä/ilta. Pitää hankkia herkkuja ja oikeasti nauttia:p Mä en viitsi pilata miehen pitkään odottamaa poikien-kaa-reissua tunkemalla mukaan, vaikka ralleja on kiva kattoa livenäkin. Keski-Suomessa kun jotain kerrankin tapahtuu, niin onhan se päästettävä...

Eiköhän siinä ollut tärkeimmät. Mukavaa iltaa tammisille!

Pore&Papunen 17+4
 
Hieno homma nintendo, että pääset taas iloitsemaan meidän kanssa.
Aika kuluu taas siivillä töissä ja viikot juoksee alta. Nyt tullu tehtyä piitkiä päiviä, neljä 12 tunnin vuoroa ja pari perusvuoroa viikkoon, ja pakko myöntää, ei sitä enää jaksa niin hulluna kuin ennen. Kun pääsin vapaille, niin tulee vaan nukuttua. Kävin mä onneksi aamulla koirien kanssa kattomassa kymmenen kilsan alueelta,eikö sitä hillaa oikeasti oo ja ei sitä kyllä oo. Onneksi hienoja tatteja oli ja mustikoita odotellessa.
Mun on pakko kertoo teille, että meille tulee uusi pentu kuukauden päästä. Talossa on jo 2 koiraa, eivät ole kyllä lemmikkejä, vaan ihan miehen työssä työkoirina, mutta kuitenkin. Ja multa loppuu työt puolentoista kuukauden kuluttua ja pääsen lomille kahdeksi kuukaudeksi ja sitten alkaapi jo varhennettu (raskas työ), eli saan olla koko ajan kotona sen uuden pennun kanssa. Ei muuten varmaa oltaisi voitu ottaa. Eli sit ois kolme koiraa ja vauva talvella. Hui-hai. Me tosiaan asutaan "jumalan selän takana" ylhäisessä yksinäisyydessämme ja koirat kulkee vapaana reviirillään, ettei oo sitä ulkoilutusongelmaa. Ja käyvät lenkillä kun minä käyn ja miehen kanssa juoksevat mettässä muuten.
Anoppi oli ehkä vähän kauhuissaan, kun se on meiän virallinen dogsitteri.. No, lapsenlapsi sulattaa.. :LOL:
Se on hassu kun on näin tammikuun loppupäästä LA ja suurella osalla tuntuu liikkeet. Kaikki aikanaan, kärsivällisyyttä. Vatsa on kuin potkupallo ja luojan kiitos, ostin roista nämä maailman rumimmat äitiyspöksyt kun kävin. Tilasin henkka maukan syyskuvastosta kivemman näkösiä, yhet farkut ja paituleita. Auton ajaminen kanssa raskasta kun tuntuu että turvavyö painaa toista ja sit ajan niin, että toinen käsi piättelee sitä remmiä kauempana masusta ja toinen ohjaa... Niinhän ne autokoulussa opetti, vai ei.. :eek:
Ollaan meki mietitty lapsen nimiä ja melkein päätettykki, ennen kuin plussattiin. On oikein nimirivi vaihtoehtoja, oliko yhteensä viidelle lapselle. Enimmäkseen tytölle, kun sillehän helpompi keksiä. Täytyy kattoo noi linkit, jotka saaru taisi laittaa. Nillahan on tosi yleinen täällä yläperillä.
Haleja kaikille ihanille mammoille.
 
Mä sain vihdosta viimein laitettua kans masukkuvan profiiliin, aika möhö on jo =)
Nimistä kun on puhuttu, niin perhekerhon sivuilla on kiva nimikone http://www.perhekerho.net/oppaat/nimi_vauvalle.htm

ei tainnu linkkinä tulla..en oikein osaa.. no mutta kokeilkaapa, aika hauskojakin nimiä.

pullanmuru ja baby-mäx 16+6
 
Nintendo Onnittelut minunkin puolestani hyvistä uutisista!!Jospa se teidän isompikin neiti siitä vielä innostuisi.

Ralleja on jotain vuosia tullut käytyä katsomassa, ja ihan mukavaa hommaa siellä metsässä niitä katsella.
Minullakin alkaa huomenna kahdenviikon loma! JEE! Lähdetään myös vähän Suomea katselemaan.. Nimistäkin oli asiaa, meillä tytölle olisi etunimi valmiina ja pojalle toinen nimi. Toivon myös, että rakenneultrassa sukupuoli näkyisi ja kätilö sen myös kertoisi. Valtavan ihania vatsoja teillä jo! On minullakin kasvanut, mutta kun olen myös isokokoinen niin ei niin näy selvästi. Luulevat kai, että taas se on lihonnut.. :D

Saapikselle piti myös pahoitella ultra kokemuksia! Minä siis myös ISO ja aina on näkynyt vauva selvästi. Neitiä odottaessani yksi lääkäri kerran sanoi, että koska omaa vatsaa niin ei tiedä onko vauva raivotarjonnassa vai miten. Tuolloin terkkari kyllä aina tiesi miten päin vauva oli, eli taitaa tosiaan olla aivan tekijästä kiinni. Mutta todella ilkeää tuollainen!

Aikooko kukaan neuloa, virkata vauvalle mitään? Minä suunnittelin neulovani peiton, vaikka vaunuihin vauvalle lämmittämään. Löysin ihanan näköisen mallin. Kunhan nyt saan toisen työn altapois niin ehdin keskittyä.
(.) ei mitään uutta, liikkeitä tuntuu íltaisin ja vihlontaa on alhaalla sivuille edelleen ajoittain. Väsymyskin on helpottanut, kun tässä tähän aikaa vielä valvon.
Mutta nyt lopettelen tämän oman höpöttelyni.

Iita ja Nuutti 16+4 (Nuutti tuli työnimeksi, kun viettää laskettunapäivänä nimipäivää..)
 
Hieno juttu nintendo, että sait hyviä uutisia! Eiköhän se tuleva isosiskokin vielä ala innolla odottamaan pikkuveljeä tai siskoa.
Painon noususta ollut juttua. Pitkään jo ihmettelin kun ei paino tunnu muuttuvan mihinkään suuntaan, mutta nyt näyttää siltä että 1,5kg tullu lisää.

Nimistäkin ollut puhetta ja meillä on jo molemmille sekä tytölle että pojalle nimet valmiina. Pojan nimi ollut jo pitkään valmiina, mutta tytön nimeä on pyöritelty pidempään. Pojalle helpompi keksiä nimi. Saa sitten nähdä tuleeko valittua jo olemassa oleva nimi vaiko ihan uusi kun on pienen nähnyt.

Eilen oltiin stadikalla katsomassa kun rollarit rokkasi. Kyllähän se jaggeri vielä jaksoi heilua vaikka ikää on jo reilut 60. Masukaveri innostui myös potkimaan aikalailla konsertin aikana. En aikaisemmin ollut tuntenut niin selvästi istuessani pikkukaverin liikkeitä kuin eilen.

Onko täällä muilla jo tuntunut harjoitussupistuksia? Muutama päivä sitten huomasin ensimmäisen kerran, että masu meni ihan kovaksi kohdun kohdalta vähäksi aikaa.

Päätä särkee taas. Taidanpa lähteä nukkumaan.
Pippuri ja Ossi 17+1
 
Kiitokset taas ja kiitos Pore... =) Tosiaan semmosta omituista "venkomista" tuntuu mahassa mut ei siitä saa mitään tolkkua että mitä se on... Kun tässä välillä jo tuntu ne kunnon "potkutki" ja nyt ei mitään semmosia...
Kyllä mä nyt alan sitten uskomaan että oikeessa mä ite alunperin olin ettei se lihavuus millään voi vaikuttaa siihen alakautta ultraukseen :ashamed: tosiaan kun kuitenkin jokaisen kohdalla on ollu vähän "sumeempi" se kuva... niin oon ajatellu että se on näitten läskien ongelmia :ashamed:

Pippurille piti laittaa,että mullakin on taas parina päivänä päätä säreskelly...viikon tai kaks oliki jo tosi semmosta pirteetä aikaa ja nyt taas ihan löts :D Ihmeellisiä nää ihmisen hormoonit... ihan sama ku että itkettää vaan :D No tää on mulle jo tuttuu näistä muista mut että yhtenä päivänä esikoinen säikähti ja läimäytti kengällä heinäsirkkaa ja minä selitin ettei niin saa tehä ku siihen sattuu ja sitten sen jalka oliki menny poikki ja mä meinasin ihan kokonaan alkaa sitä vollottamaan :D :D Tietenkin ite samastuin siihen tarinaan kun selitin esikoiselle miten kauheeta sen on nyt liikkua kun jalassa on pipi,että ei saa tehä millekkää eläimelle semmosta... (no okei, ampparit ja hyttyset ja kärpäset on asia ihan erikseen, sen suurempia en voi tappaa :D )

Ja kaikenmaailman juttuja sitä on melkeen jo vollotellukki :D voi elämä :D
No mutta, kaikesta huolimatta mukavaa yötä ja alkavaa perjantaita =)
Saapis ja tiitis 17+5
 
Nintendo kiva että saitte hyviä uutisia :flower: . Onko myös vauvan sukupuoli tiedossa? Ainakin lapsivesipunktiossa sen saa selville...

Saapasjalkakissa: ainakaan minun anatomian tietämyksen mukaan alapäässä ei ole rasvaa edessä heikentämässä näkyvyyttä. Voisko esim. taaksepäin kallellaan oleva kohtu olla syy huonompaan näkyvyyteen?? Toivottavasti saat seuraavalla kerralla jonkun, joka oikeasti on ammattitaitoinen ja tekee ultran kunnolla. Meillä täällä päin on kuulemma aika tapaus tuo ultratäti. Innolla odottelen 3,5viikon päästä olevaa rakenneultraa silti jo!

Nimistä: ei olla vielä paljon niistä puhuttu. Miehen mielestä Venla olisi kiva nimi, itselle sopivat myös Julia ja Jenna (tiedän - ovat melko yleisiä mutta sopivat sukunimen kanssa melko hyvin).

Täällä alkoi vajaa 2 tuntia sitten loma =) . Melkein 4 viikkoa saa olla ajattelematta töitä; on kyllä tosi hyvät fiilikset. Lähdemme huomenna kavereiden mökille ja sieltä matka jatkuu anoppilaan. Myöhemmin vielä lähdemme Maltalle, joten nettipimentoa tulee kyllä olemaan melko paljon. Ihanaa, kun saa vain rentoutua ja kasvattaa masua :)

Afu ja mini 15+3
 
Ihanaa perjantaita!
Vielä tämän illan työvuoroja sitten 4vk loma. Kyllä sitä ollaankin odotettu. Eilen illalla ku sitä tohotti töissä loppuhommat niin kovaa kyytiä niin alkohan oikee vihloon alamasuu :/ Pitää vissii alkaa ottaa vähän rauhallisemmin. Supistanu on jo melko kauan (varmaan niitä harjoitussuppareita) maha pinkeenä lyllerretään aina loppuilta. En tiä miten jaksaapi sitten loman jälkeen jatkaa hommia samaan tahtiin. Mutta voihan se olla et kun on levänny niin taas jaksaakin hyvin, nyt vain tuntuu ettei varmasti tuu hommista mitään sitten enää :$
Pore Sullapa kuulostaa hyvältä viikonloppusuunnitelma, ihan kateellinen ole. Miellä taas kauhiaa menoa ja meininkiä koko v-loppu täynnä. Kastajaiset ja esikon synttärit ja kaikki oleellinen niihin liittyen.
Tänään pitääkin käydä esikoiselta poistattaa tikit otsasta (sunnuntaina iltavitakoissaan juoksi päin sohvaa ja kolo ottaa tuli) Ja sitten pitää ennen töitä muistaa hakea esikon kakkuun tilattu kuva :) Nii ja doppleri pitää postittaa takaisin.
Iita82 Mä en ainakaa vielä oo saanu inspiraatiota alkaa neulomaan yms , mutta se saattaa tulla sitten vielä tässä syksyn kylmetessä ja ku/jos saadaan tietoon kumpanen sieltä on tulossa.
Mun ei kauhiasti passaa alkaa taas katteleen ja vertaileen vaunuja. Sitten alkaa vaa uudestaan poltella uusien osto. Kauhiasti himottais uusien osto, mutta pitänee pitää järki mukana. Noi on ihan käypät vielä noi meiän emmaljungat (on muuten hyvä merkki!) Siihen vain se kantokoppa jossain vaiheessa pitää ostaa, jonka muuten mun äiti lupautu ostamaan:)

Saaru ja Möhis 19+0 (puolet pian takana..)
 
Ihana masu sulle Pore. Mulla masu näkyy parhaiten edelleenkin iltaisin. Tiedä mistä sitten johtuu.

Vauvelin liikkeistä sen verran, että nyt toissapäiväisen panacod ruljanssin jälkeen ei ole tuntunut juuri mitään ja sitä ennen vain sellaisia hentoja muljahduksia. Mutta luulen että näin ensikertalaisena on ihan tavallistakin tämä tällainen. Yritän olla jälleen kerran rauhallisin mielin, vaikka toisaalta sitä kyllä odottaa jo ihan intopiukeena koska ne kunnon heilumiset alkaa.

Iita82, mä kävin eilen kirjastossa katsomassa josko löytäisin jotain kivoja neuoleohjeita, mutta ei meidän kirjastossa ainakaan ollut niin kovin kummoinen valikoima. Kyllä mä ajattelin neuloa jostain unisex väristä sellaisen neulepuvun talvivauvalle. Moda-lehti lähetti tossa juuri tarjouksen että tilaa nyt ihmeessä puoleksi vuodeksi lehdet (olikohan 3 nroa) niin saat kaupan päälle uuden kirjan: perinneneuleet. Muo kyllä se kirja vähän kiinnostais, mutta saas nähdä nyt kuinka käy. Vauvan peitonkin ajattelin ehkä neuloa. siihen ei onneksi tarvitse välttämättä kovin kummoista ohjetta, ainoa jos haluaa jonkun kuvion, palmikon tai pitsin niin sit vaan pitää tehdä siihen itse ohje jos ei mistään löydy.
Ja sitten tietysti vähän hirvittää että miten se neulominen onnistuu kun mulla toi vasen käsi tuppaa puutumaan jo nyt aika helposti.

Meillehän appiukko ostaa vaunut ja saas nähdä nyt millaisiin päädytään. Vielä ei olla käyty koeajamassa yksiäkään, ajattelin että jos rakenneultran jälkeen uskaltaisi vähän enemmän miettiä noita tarvikkeita. Saadaan miehen serkulta pinnis tarvikkeineen ja eilen jo kyseli että koskas tulette hakemaan sängyn kotiin. EI VIELÄ uskalla mitään. Eihän?

Tällaisia tuumaa tänäaamuna taas
pötkylä ja pikkuElvis 16+1
 

Mukavaa oli taas lueskelle teidän juttuja pitkästä aikaa :) Ihanaa kun on tallainen palsta missä voi kertoa ja kuulla kaikenlaista höpinää samassa vaiheessa olevien kanssa :)

Mulla on loppunut nyt kokonaan ne kaikenlaiset kurinat ja lurinat masussa, neuvola oli viime pe ja sydänäänet kuului tosi vahvana - sen puoleen en sitte ookaan huolehtinut sen enempää mut kyllähän niitä liikkeita jo oottais..
Huomenissa startataan viikolle 18 joten eiköhän ne sieltä parin viikon sisällä ala tuntua kunnolla :)

Mulla on ihan poikaolo, jotenkin ollut alusta asti ja sydänäänetkin on huidellu koko ajan alle 150.. Saas nähä sitten- nimiä ei olla mietitty vielä yhtään mutta työnimeksi on tällä viikolla tullut Rokkari heh heh...

Kiloista kans oli puhetta ;) Mulla meinaa tulla huimaa vauhtia, nyt on jo 7 lisäkiloa tullut ja sen kyllä huomaa jo muutkin et oon pyöristyny muutenkin kuin vain masusta :) Urheilen silti vielä koko ajan (ja todellakin syön paljon) joten eiköhän ne kilot sitten vuoden päästä lähdekin aika reipasta tahtia jos on nyt tullukin nopeesti lisää...

Sama tunne on vähä täälläkin kuin Pötkylällä tuossa aikaisemmassa - ettei vielä oikein uskalla hankkia mitään isompaa... Meille on kyllä muutamat sukulaiset luvanneet joitain varusteita ja pikkuvaatteita mut en oo vielä uskaltanu hakea kotiin... Aattelin et josko sitten rakenneultran jälkeen alkaisin ostelemaan itekin kaikenlaista pienelle.. On kuitenkin sen verran epätodellinen olo (vieläkin) että mieluummin haluaa ihan täyden varmuuden siitä et kaveri on todellakin oikeesti tulossa meille :)

Mut nyt takaisin töiden pariin, mukavaa päivää ja viikonloppua kaikille teille! Ja nauttikaamme elämästä!
 
Lueskelin tuossa aikaisempia ja joku mietti sykettä. Meillä kolme tyttöä ja jokaisella olleet sydämen sykkeet siinä 145-155. Nyt neuvolassa syke oli vain 130 ja ihan pieni aavistus hiipi mieleen, olisiko tämä vauva nyt toista sukupuolta. Tosin meille ihan sama kumpi on, kunhan vaan olisi terve lapsi. :)
Meillä vanhin ei kanssa innostunut kun kerrottiin vauva-uutiset, vaan ilmoitti kans että että ei halua uusia sisaruksia ja että ne on ihan tyhmiä :saint: . Nyt kuitenkin tultuani neuvolasta kyseli, oliko vauvalla kaikki hyvin ja alkoi kyselemään pitääkö uusia vaunuja ostaa jne ja mietti mitä kaikkea uusi vauva tarvitsee.. :) Onneksi meillä jo kaikki valmiina, ettei tarvi kuin muutamat vaatekappaleet uusia/pestä ja sisaristuimenkin vaunuihin löysin edullisesti ja sattui vieläpä sopimaan rattaiden väriin :) .Onko moni ajatellut jättää ä-pakkauksen ottamatta? Itsellä viime ä-pakkaus vuodelta 2005 lähes käyttämätön joten en enää ajatellut uutta ottaa. Mietimme, että vastaavalla rahalla ostamme autoon uuden turva-istuimen, tjms..
Innolla odotan, että voipi taas jäädä kotiin lasten kanssa. Voi taas keskittyä elämään ns.normaalisti eikä työssä käynti häiritse elämää. Itse ainakin niin väsy aina töiden takia ja harvat vp:t meneekin sit kodinhoidossa, että ystävät ja muut sukulaiset unohtunut täysin.
:(
Mutta, aurinkoisin terveisin äiti ja masuvauva17+6 :wave:
 
Heippis vaan pitkästä aikaa. Olen lisännyt masukuvan profiiliin, niin näette millainen pötsi täällä on. Painoa on tullut ainakin neljä kiloa ja olo on kuin punkerolla.
Neuvolassa on käyty ja pikkuisen syke on 146. Kuulin sellaista juttua, että jos on nopea syke niin tulee poika. Eli tämä syke viittaisi poikaan, mutta pisti vähän epäilyttämään, kun luki äitix4 kirjoituksen..
Meillä on pieni tappelu tässä menossa, joten ajattelin kääntyä teidän puoleen :D Kertokaapas mammat mielipiteenne! Aiotteko kasvattaa lapsenne perinteiden mukaisesti ja tehdä kaiken samalla tavalla kuin on aina ennenkin tehty? Eli opetatteko lapsenne kunnoittamaan niitä arvoja kuin itsekin arvostatte vai vaikuttaako omien vanhempienne/sukulaisten arvot/mielipiteet kasvatukseenne? Esim. suvussa on aina kaikki opetelleet soittamaan viulua ja itse haluat lapsesi pelaavan vaikka jalkapalloa. Pistäisitkö lapsesi viulutunneille, koska niin on aina ennenkin tehty? Jos vaikka itse inhoat turkistarhausta niin selitätkö lapsellesi tarhauksen olevan väärin ja julmaa vai puolueettomasti sanot sen olevan laillinen elinkeino tms? Vähän on huonot esimerkit..
Meillä on tällainen tilanne, että minä en missään nimessä halua lastani kirkkoon tai ylipäätään mitään uskontohömppää opetattavaksi. Ukkoni kuuluu kirkkoon vain kuulumisen takia. Ketään lähisuvustani ei kuulu kirkkoon. Silti heidän mielestään lapseni pitäisi kastaa ihan vain sen takia, koska se kuuluu tapoihin. Niin on aina ennenkin tehty. Erityisesti ei millään tavalla uskovaisen äitini kanssa oli kunnon huutosota tästä asiasta :kieh: Oli myös sota pystyssä arvojen takia.. mutta niistä ei nyt enempää.

Napsukka ja Abbath 18+0
 
Hei!

Ollaan tässä parin päivän katkolla lomalta ja päätin pikaisesti tulla kertomaan kuulumisia. En ole lukenut kovin kauas taaksepäin, joten olen tippunut jonkin verran kärryiltä...

Eilen ja toissapäivänä olin Jorvissa sokerivuorokausikäyrässä ja tulokset olivat hyviä; selviän toistaiseksi ruokavaliohoidolla eikä insuliinia tarvitse aloittaa. Kuukauden välein käyn terv.keskuksen labrassa antamassa paastoverikokeen ja jos siinä tai pissassa on jotain häikkää niin sit soitto Jorviin ja mietitään mitä jatkossa. Kokoarvioultra-ajankin sain jo marraskuun puoleenväliin! Sinnehän on ikuisuus :) Mutta iloisin mielin siis oon tällä hetkellä, sillä olin melko varma, että insuliinihoitohan se on nyt edessä.

Mulla ei ole paino noussut vielä lainkaan vaan hiukan miinuksella olen. Ei saisi noustakaan, mutta ei myöskään laskea. On tää välillä aikamoista tasapainoilua, kun pitäisi tarkkailla noita hiilareita ruuissa. Ja mä oon nyt lähestymässä niitä viikkoja jolloin kahdesta ekasta lapsesta paino nousi eniten. Huh. Kaikin keinoin mä yritän kyllä pysyä noissa diettiohjeissa ettei tarttis alkaa insuliinia pistämään - piikikammoinen kun olen... Enkä kyllä liioin haluaisi synnyttää mitään 5-kiloista jötikkääkään...

Mä en vielä varmuudella uskalla sanoa tuntevani liikkeitä, vaikka tää jo 3. raskaus onkin ;) Edellisillä kerroilla oon tuntenut liikkeet rv18+, joten en vielä hätäänny. Jotain kuplia vatsassa kyllä tuntuu, mutta sitten maha murisee tmv. niin enpä tiedä.

Mä koin kans tällä viikolla ekat harjoitussupparit. Oli vähän hassu fiilis vaikka niitä jo osasinkin odottaa, kun kakkosen kohdallakin ne alkoivat näillä viikoilla.

Nimistä meillä ei ole keskusteltu lainkaan. Keskustellaan sitten kun vauva on syntynyt. Mies ei ole koskaan halunnut niitä miettiä etukäteen. Mä kyllä välillä oon tota kalenteria vilkuillut ;)

Mutta tällaista. Lapset heräilee, joten täytyy mennä. Ollaan vielä 1,5 viikkoa lomalla, sitten palailen takaisin. Ja rakenneultrakin on siinä melkein heti sen jälkeen. Kyllä mä sitä jo odotankin!

Jimena 17+6
 
Hoplaa,

Täällä taas tyhjänjauhajayhdistyksen jäsen ;)

Kutomisesta. Tota noin niin, aluksi pitää tunnustaa etten ole kovin kätevä käsityöihminen, mutta yritystä ja intoakin ajoittain löytyy! Kun pikkusiskoni alkoi odottaman lastaan v 2004, niin aloitin villapeiton kutomisen...noh, vauva syntyi ja peitto oli vaiheessa... Noh, sitten oma esikoinen ilmoitti tulostaa, jolloin ajattelin että jee, nyt kudon sen peiton valmiiksi omalle vauvalle... Se peitto on vieläkin jossain nyssykässä varastossa 5 vaille valmiina. Joten jos joku ihme tapahtuu kenties saan sen sitten nyt vuonna 2008 valmiiksi! :LOL: Onneksi meillä oma äitini on kova kutomaan ja oikein kysyy mitä saisi taas tehdä, joten luulen että välitän hänelle vain tilauksen sitten lähempänä - varmaan joku hyvä villa-asu vauvalle?

Kasvatusperiaatteista. Niin kyllä varmaan pitkälti jatketaan tätä samaa mallia, eli muiden kunnioitus, avarakateisuus, hyvät käytöstavat (kiitos, päivää jne)... Tuosta kirkkojutusta, juu tuo on sitten mukava kahvikuppikeskustelu! Itse erosin kirkosta josta isäni sai lievän shokin. Kun aloin odottamaan niin mieheni kyllä toivoi että lapsi kastetaan, siis hän kuuluu kirkkoon. Suostuin kyllä siihen, mutta lapsi saa kyllä sitten erota kirkosta jos haluaa. Onhan tämä tavallaan juuri semmoinen tapa jota "on aina tehty", mutta syy miksi suostuin oli kyllä se että se on miehen toive, ei niinkään omien vanhempien. Lisäksi kun muistelin itse miten sitä pienenä tykkäsi kovasti "suunnuntaikerhoista" ja jeeesus-saduista ja miten sai "turvallisen olon" kun rukoili sinne jonnekin, (vaikka samapa se olisiko joulupukki! hehe) - niin eihän siinä mitään hirveän pahaa. Ihan samoja arvoja kuitenkin kasvatetaan lapsille (ei saa valehdella, varasta jne).
Mutta kuten teillä niin ei meillä ole (edes vanhempien luona) mitenkään kirkollista meininkiä, kaikki on vain numeroita jäsenluettelossa, eikä kukaan tuputa mitään jeesustelua, joten onhan se hiukan hölmöä miksi ihmiset edes kuuluu kirkkoon? Apua, ehkei tälle linjalle pitäisi mennä - toivottavasti en loukkaa nyt ketään!! Ei ole siis tarkoitus todellakaan - kaikki saa uskoa ihan mitä ja ketä haluaa - se on minun katsomus elämässä! :flower:

Näihin lepposiin aiheisiin onkin sitten hyvä lopettaa tältä päivältä! ;)

Viikonloppua!

JonnaP ja pikkuP (18.vko pläjähti käyntiin - jausaa)
 
Pullanmuru ja Napsukka komeat on mahat teilläkin =) Laittakaa muutkin vertailun vuoksi, kiva katsella toistenkin masuja. Mies piti mua "vähän" idioottina, kun eilen pyysin ottamaan kuvan mahasta... No, miehet ei aina (läheskään) ymmärrä :attn:

Iita kyseli käsityöjuttuja, mä oon ollut innokas varsinkin neulomaan aikanaan, mut nyt rakentaminen ja työt vie ajan niin täysin, että ei ole voinu haaveillakaan... Loppu vuodesta ehkä sitten.

Lähettävä pissille taas...

Pore&Papunen 17+5
 
Voihan vinde, niin vakaasti kun mä olin päättänyt että tähän huusholliin ei tule yhtään vauvanvaatetta tai tarviketta ennen rakenneultraan, niin kuinkas kävikään.

Mun miehen työkaverit on vähän hulluja, ja hyvinkin vauva-asioihin hurahtaneita ukkoja. Jo silloin kun päätettiin hakeutua lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin niin nämä ihanat huru-ukot päättivät kerätä kolehdin, ettei vauvan saanti jää rahasta kiinni.. Ihaniahan ne on, ei siinä mitään. Viimeviikolla mies oli sitten kertonut töissä että kyllä meille näyttäisi vauva tulevan sitten tammikuussa. Työkaverit olivat seonneet kuulemma ihan tosissaan ja hakeneet jostain leipomosta iltapäiväkaffelle täytekakkua ja tänään juuri ennenkuin mies lähti töistä niin olivat työntäneet miehelle kauniisti paketoidun paketin kouraan, että siinä on sitten sille pikkaselle jotain enshätään.

Ilmeisesti asialle on laitettu jonkun vaimo kun paketissa oli tosi ihania unisex värisiä vauvan vaatteita, oli vissiin 6 bodya, parit housut, parit koko potkarit, pari hattua, vauvanpeitto, unipukuja ja herra ties mitä. Ja olihan sitten tulevaa äiskää ja iskääkin muistettu kondoomipaketilla ja liukuvoiteella :p

Mä olen kaikenlaisten miesten kanssa tehnyt töitä, mutta tollaisia ukkoja en ole koskaan tavannut. Ja pakko mainita että miehen työyhteisössä on vain yksi nainen neljänkymmenen miehen joukossa huolehtimassa ukkojen juoksevista asioista, joten ei voi puhua edes naisten painostuksesta. Ihan mielettömiä ukkeleita.
Ja olihan niitä vaatteita kiva räplätä, mulle tuli tietysti itku silmään kun olivat olleet niin ajattelevaisia.
 
Hei,
Nyt sain aikaiseksi laittaa masukuvan näkyviin.. eli viikkoja tuossa nyt 15+1. Olen tosi innokas lukemaan näitä juttuja.. mutta ei vaan tuu kirjoteltua.. ehkä pitäis piristyä siihenki hommaan. Mulla muuten kaks raskautta takana ja toinen oli poika ja toinen tyttö.. sykkeet oli samallaisia kummaltakin ja niin oli mahan muotokin.. että ei niistä kummastakaan asiasta mun kohdalla ainakaan voi päätellä yhtään kumpi nyt olis tulollaan.
Joku kyseli äitiysavustuspakkaus vai rahat.. niin rahan puolelle olen kääntymässä.. edellisiltä kuitenkin jäänyt suht hyväkuntoisia vaatteita ja ajattelin sitten ostaa jotain mieleistä kaupasta vauvan synnyttyä.
Onko täällä niitä jotka kärsii pitkäaikaisista, monta viikkoa kestävistä pääkivuista? Jos on, niin onko teillä auttanu mikään muu kuin lääkkeet? Joku mulle sanoi että juon liian vähä vettä mutta ei siitä vesitankkauksestakaan ole ollut hyötyä.


 
Heippa!
Jimena oiskohan sulla jotakin vinkkejä ton iltapalan suhteen,kun kerran olet sokeriseurannassa???Sain tuossa juuri äskettäin puhelun sisätautilääkäriltä ja hän totesi,että paastoarvot pitäisi saada putoamaan tai insuliini alkaa olla kohta ajankohtaista.Olen vasta viikolla 15,mutta jo sokerirasituksessa käynyt,lähinnä omasta toiveestani.Sain ohjeeksi alkuun mittailla aamupaastoja sekä pääruokia edeltävät ja jälkeiset arvot.Nämä on jotakuinkin aisoissa,mutta aamupaasto on hieman koholla.Eli jotain muutoksia vissiin tarttis iltapalan suhteen.Vinkkejä otetaan vastaan!!!
Mulla on jo kaksi isokokoista synnytystä takanapäin.Sokeriarvot oli jokseenkin koholla,mutta mitään erikoisempia toimenpiteitä ei ollut,pelkkä paastoseuranta sillon tällön.-01 syntynyt tyttö oli 54cm ja 4520g.Aikamoinen jötikkä sanoisin.Ja poika -04 oli 52cm ja 4400g.

Mulle ei ainakaan puhuttu mitään siitä,että paino ei sais pudota.Tämä ruokien tarkkailu ainakin on vaikuttanut sen verran,että paino pudonnut vajaat 4kg alusta.Edellisten raskauksien aikana painoa tuli ihan liiaksikin,joten siinä mielessä olen ihan tyytyväinen,että nyt on vielä miinuksella.

Joku tuossa jo kysyikin siitä sukupuolesta.Se sikiötutkimus antaa ainakin varman vastauksen,mutta sitä ei mainittu siinä kirjeessä.Ajattelin kuitenkin kysäistä,kun menen sinne rakenneultraan syyskuun alussa.Mies on sitä mieltä,että ei kysytä,on muka epäreilua,kun ei muistakaan kysytty.Itse kuitenkin nyt haluaisin tietää.Toisaalta haluaisin myös siihen 4d ultraankin,kun kerran "viimeistä" kertaa raskaana ollaan...toisaalta taas nekin rahat vois muuhun pistää.

Meilläkin on vaunujen osto edessä.Edelliset kestikin ihan hyvin,mutta viime syksynä heitin ne pois.Uutena ei kyllä viitsis ostaa,kun yhden lapsen käyttöön jäis.Ehkäpä tästä lähipiiristä saattaa löytyä joutilaat,kunhan tämä tietokin alkaa levitä...

Hyviä viikonloppuja kaikille

nintendo 15+0
 
Hei nintendo!

Millaisia sun aamupaastolukemat on? Mulla on ollut 5,4 pintaan. Neuvolan mukaan ne ylittää rajat (pitäis olla <5), mutta Jorvissa ne kelpas (rajana siellä <6). Mulla ei ole mitään varsinaista vinkkiä iltapalaan, mutta Jorvissa ehdottivat syömään toisen iltapalan varsinaisen jälkeen juuri ennen nukkumaanmenoa. En ole vielä kokeillut enkä tiedä miten vaikuttaisi verensokeriin, kun mulla ei ole kotona mitään mittaria.

Sä oot varmaan saanut tietoa ruokavaliosta rasituksen yhteydessä? Mä sain vähän erilaiset ohjeet neuvolasta kuin Jorvista. Mulle yllätyksenä tuli se, että maito nostaa sokereita nopeasti. Sainkin siis ohjeeksi käyttää mieluummin jogurttia/viiliä kuin pelkkää maitoa. Tuoremehu tekee saman ja se on pannassa. Hedelmiä saan syödä jälkiruokana mutten alkuun. Nämä varmaan on sullekin jo tuttuja :)

Mulla ei esikoisen kohdalla ollut rd:tä ja se oli syntyessään 52cm ja 3880g. Kakkosen kohdalla oli ja sen mitat oli 54cm ja 4130kg. Isompaa en haluaisi joutua ponnistamaan... Sä olet joutunut kummallakin kertaa tekemään ison vauvan, huh. Tehtiinkö sulle painoarvioita edellisillä kerroilla? Tehdäänkö nyt?

Mulla kans samoja fiiliksiä 4d:stä, kun viimeistä vauvaa tässä haudotaan :) Todennäköisesti siihen menenkin, kun rakenneultran jälkeinen kokoarvio on vasta rv33+ (ottaisin sen 4d:n siis tuohan väliin). Tuntuu turhan pitkällä olevalta, jos vasta silloin huomattaisiin vauvan olevan jättiläinen.

Tsemppiä sulle sokereiden seurantaan!

Jimena

 
Voi kun ois ihanaa neuloo ja ommella itse vaatteita ja nuttuja, mutta täysi tumpio olen neulan ja langan kanssa jo :/ Uskon kyllä, että anopit ja tädit hoitaa sen, mutta kai sitä itekki on joskus mummo ja silloin pitäisi osata??
Kertokaa mulle viisaammat, koska sinne Kelaan pitää mennä täyttää lappuja ja mitä pitäs ottaa matkaan? Etten vaan myöhästy siitä.
Taas tuli juostuu kymmenen kilsaa jänkillä ja tyhjän ämpärin kanssa taas kotiudun. Taidan jättää sen ämpärin ensi kerralla kotiin, niin varmaa löytyy hillaa.
Tuo on kyllä varmaa aika moista tasapainoilua tuo arvojen kanssa työskentely. Tsemppiä tytöille.
Päänsärystä en ole luojan kiitos kärsiny, en muutenkaa oo päällä oireileva vaan vatsalla, jatkuvasti kuralla, paitsi raskausaikana toimii normaalisti ja senki takia paino päässy nousee jo 4 kiloa.
Mitäs vielä. Kastamisesta. Kyllä me halutaan toinen kastaa, saa sitten tietenkin isona tehdä omat päätökset, mutta ois se hassua kun vanhemmat kuuluu kirkkoon, ja pieni ei, vaikkei kirkossa juostakkaan. Ollaan enemmänki olohuoneuskovaisia, eli Jumalan olemassaolo muistetaan,muttei se oo elämämme pääasia. No, nää uskon jutut on vähän politiikan ja seksualisuuden kanssa sellaisia aiheita että herkillä kentillä mennään. Me ollaan suvaitsevaisia, ja niin kasvatetaan toivottavasti myös lapsemme. :heart:
Blanca ja Boxi 14+1
 
Onko kellään muulla ollut tällaista?? Ku kävelen nopeesti tai teen kotitöitä niin mua alkaa supistamaan (siis kivuttomasti), pitää siis hiljakseen kävellä ja tänään on vihlonut aika paljon masua (kasvukipujako??)... en muista että esikoista odottaessa ois näin aikasin supistellu...

Halinappi ja masu asukki 18+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Onko kellään muulla ollut tällaista?? Ku kävelen nopeesti tai teen kotitöitä niin mua alkaa supistamaan (siis kivuttomasti), pitää siis hiljakseen kävellä ja tänään on vihlonut aika paljon masua (kasvukipujako??)... en muista että esikoista odottaessa ois näin aikasin supistellu...

Halinappi ja masu asukki 18+2

Mulla on ainakin IHAN samoja oireita... sen lisäks etten edelleenkään tunne taas mitään liikkeitä... Jopa eilen illalla kun tökkisin mahaani epätoivosena ja ensin olevinaan joku vastas potkuun ja sitte iski supistus ja niitä tuli monta perään... hierosin massua sitten varovasti ja sillä helppas... mut herkällä niitä tulee, varsinkin jos joutuu jotain vähänkin kantamaan niin heti on massu kovana.

Ja nyt pitää jo sitten lähtee ostoksille, metsästämään kuopukselle synttärilahjaa (10.8 3-vuotta) Ja kun niitä pitää sitten muutaman puolestakin vielä hakea...Mukavaa lauantaita siis kaikille =)

Saapis ja tiitis 18
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Onko kellään muulla ollut tällaista?? Ku kävelen nopeesti tai teen kotitöitä niin mua alkaa supistamaan (siis kivuttomasti), pitää siis hiljakseen kävellä ja tänään on vihlonut aika paljon masua (kasvukipujako??)... en muista että esikoista odottaessa ois näin aikasin supistellu...

Halinappi ja masu asukki 18+2

Mulla on ainakin IHAN samoja oireita... sen lisäks etten edelleenkään tunne taas mitään liikkeitä... Jopa eilen illalla kun tökkisin mahaani epätoivosena ja ensin olevinaan joku vastas potkuun ja sitte iski supistus ja niitä tuli monta perään... hierosin massua sitten varovasti ja sillä helppas... mut herkällä niitä tulee, varsinkin jos joutuu jotain vähänkin kantamaan niin heti on massu kovana.

Ja nyt pitää jo sitten lähtee ostoksille, metsästämään kuopukselle synttärilahjaa (10.8 3-vuotta) Ja kun niitä pitää sitten muutaman puolestakin vielä hakea...Mukavaa lauantaita siis kaikille =)

Saapis ja tiitis 18

Kai ne on sitten ihan normaaleja kun muiltakin löytyy samoja oireita. Se on vaan sitte otettava rennosti ettei liikaa ala supisteleen... Täällä kyllä liikkeitä tuntuu onneks ihan hyvin, välillä enemmän ja välillä vähemmän.. Pitää noista supistuksista varmaan kuitenkin neuvolassa mainita ja rakenne ultra mulla onkin ens perjantaina joten varmaan siellä jo sanon asiasta...

Mitäköhän mä keksin ku mun pitäis löytää jostain työharjoittelu paikka 6 viikoksi ja ku en mitään raskasta pysty tekemään. Opiskelen siis merkonomiksi ja jotain asiakaspalvelu hommaa sen pitäis olla... Mun valmistuminen on tuosta työharjoittelusta kiinni kun mun pitäis sitte valmistua marraskuussa.

halinappi ja masuasukki 18+3
 

Yhteistyössä