Tammikuu 2015 :)

No ei tääkään mikään iso kaupunki oo, 20000 asukasta, mutta ihmettelen kyllä noin pitkään venyttämistä.. huoh, millä verukkeella mä pääsisin aiemmin edes mahdolliset sydänäänet kuulemaan, kuinka niin malttamaton :LOL:
 
Olen kertonut yhdelle ystävälle asiasta. Muuten odotellaan vielä useampi viikko. Suurelle yleisölle vasta nt-ultran jälkeen. Täällä nippailee tosi voimakkaasti vatsasta ja rinnat kipeät. Mielialat myös vaihtelee.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin mielialat vaihtelee. Kuten myös edellisen raskauden alussa, niin nytkin olen välillä aivan kauhuissani, ja mietin että mitä hittoa on tullut tehtyä, ei me selvitä, voi kun voisi perua koko jutun jne. Ja sitten taas toisena hetkenä olen onneni kukkuloilla ja pää pilvissä.

Silloin viimeksi koin syyllisyyttä niistä ikävistä ajatuksista, ja keräsin rohkeutta ja sanoin ne ääneen neuvolassa. Terkka vaan sanoi että on enemmän kuin normaalia moiset aatokset ja ei niitä pidä stressata. Ja pian ne ikävät ja ahdistavat tunteet hävisivät. Tällä kertaa noi jutut ei tunnu niin pahalta.

Halusin vain kertoa, jos joku muu painii samojen asioiden kanssa, onhan se kai vähän tabu jollain tapaa, varsinkin jos on ihan toivottu raskaus ja silti on synkkiä ajatuksia päässä asian suhteen, niistä oli vaikea puhua ääneen. :)
 
ompa ihanan paljon jo nyt täällä porukkaa :)

itse soittelin neuvolaan aikaa ja siellä laskettiin että LA ois jo 27.12 vaikka itse olen melko varma että se on tammikuussa koska melkein varmasti tiedän hedelmöittymis ajankohdan ja neuvolaan ajan ja ultran sain 27.5 eli rv10 :) ja nyt mentäisiin laskureiden mukaan rv 5+5 koska ne laskee menkoista.


oireita ei ole tullut lisää mutta ne vahvistuu. vatsan nippailu ja vihlonta on melkein jokapäiväistä. turvotus on jotain ihan käsittämätöntä ja jos se ei pian vatsanseudulta laske niin en tiedä pystynkö tätä raskautta salaamaan niin pitkälle kun haluaisin :D
tissit on kasvaneet myös ainakin yhden kuppikoon ja ovat arat!
pahoinvointia ei luojankiitos ole (vielä) :)
 
Tänään haamuani varmistelin ja kyllähän tuo plussa hienosti tuli esiin varmaan kahessa sekunnissa :D jopa mieski näki sen että tammivaavi meille tulee kunhan vaan kaikki menee hyvin :) Sydän itellä tykyttää vieläkii.. :LOL:

Mä kun oon jättäny välistä np ultran niin sen tilalle oon menny ihan normiultraan ja varhaisultrassa oon aina käynny että nytkii meen kunhan viikkoja kasassa 6-7rv
 
Mulla on km takana, niin en ala edes miettimään ultria tai neuvoloita vielä. Katsotaan vähän pidemmälle. Mutta sellaista, että, onko teillä muilla vatsavaivoja, kaasua? Muuten mulla oireet aika pienet, rinnat turvoksissa ja nippailee.
 
en määkään neuvolaan vieläkää oo ilmotellu, mulla takana 10 keskenmenoa :ashamed: ja aijjon ihan rauhassa katella miten menee ja ei ne uudelleen synnyttäjää ota ees aikasin sinne joten sama ootellaki :) Mulla ens kuussa papa kontrolli yksityisellä nii samallahan voin vinkata että kurkkaavat onko kaikki ookoo masukilla :heart:

Siis mulla on paha oksetus olo, mahaa nipistelee/vihloo, himoitsen ananasta ja jäätelöö, turvottaa, väsyttää, paleltaa, tissit kipeet sivuilta varsinkin..

muoks. unohin mainita vielä pääkipu julmeton :stick:
 
Viimeksi muokattu:
ja mitä kertomiseen tulee mieluite ootan mahdolliseman pitkälle ettei tarvii sitte selitellä keskenmenoa, mutta aika klassinen oon, mies saa eka tietää ja sitte mun äiti ja siskot+veljeni :D muille pimitetään tietoa pitkään.
 
Heips vaan kaikille! :) ilmottaudun joukkoon ! mulla la 2.1. ensimmäinen lapsi kyseessä ja jännityksellä odotan mitä tämä raskaus ja äitiys tuo tullessaan ;) 5+2 äklö oloa, vessassa ravaamista ja kamalaa väsymystä täälläkin...
 
Tiiztäysin samat päivät ja viikot ja LA kun mulla ja siis eka myöskin täällä;) mulla tosin ei mitään oireita, siks välillä meinaa vaipua epätoivoon, että onko sittenkään,mutta kyllä on;) varhaisultraan olis kiva mennä kun neuvola 23.5(rv9+0) ja viikonpäästä siitä ois kahden viikon kreikan loma...sais vähän mielenrauhaa.
 
täällä ilmoittautuu varovaisin mielin mukaan yksi odottaja. LA olis 6.1. toista lasta odotellaan. esikoinen on 11/09 syntyny. takana myös pari keskenmenoa joista viimeisin 12/13. siitä raskaudesta olis alkanut äippäloma ihan näillä näppäimillä :(
mutta tähän raskauteen. olo on aika epätodellinen. keskenmenon jälkeen mulla kesti tyhjennyksen jälkivuoto pitkään, pari kuukautta. vaadittuani jälkiultran ne totes että kaikki ei ollut tullut tyhjennyksesä pois ja siksi kesti jälkivuoto.. vuodon loputtua ei tärpännyt ja sitte käytettiin kortsuakin kuukausi ja tämä kierto mentiin tulee jos tulee periaatteella ilman mitään ovulaation tulon tutkimisia ym.. ja tärppäs sitte... menkat jäi pois ja tissit kipeett.. eri tavalla kun aiemmissa raskauksissa, ennen on turvonnnu ja ollu kunnolla kosketus arat. nyt tulee sellasia kipu aaltoja vaan, turvoksissa ei oikeestaan olekkaan.. väsyttää kyllä ihan sikana..
ei olla puhuttukkaan kellekkään kertomisesta vielä. äidilleni todennäköisesti kerron jo ennen eka ultraa jos sinne saakka ees päästään. pari kaveria yrittää kans lasta joten heille tulee ehk kerrottua jo piankin... mutta varovaisin mielin mennään. mitä vaan voi sattua..
 
Tein pc puikko testin ja jee vahva plussa tuli :) en voi iloita siitä aamulla rupesi tulemaan ruskeaa vuotoa pönttöön, ei siteeseen asti, kipuja ei ole :ashamed: itkettää ja vituttaa ihan hemmetisti :'(
Huomenna gynelle, mutten elättele toiveita pienestä enää.. :(
 
Onnea kaikille!! :flower: Täällä myös yksi tammikuisen murusen odottelija. :heart: Perjantaina tein ekan haamun ja eilen vahvemman plussan. Ensi viikolle on vielä pari digiä odottamassa. :LOL:
Laskettu aika on laskureiden mukaan 14.tammikuuta ja kolmatta odotellaan. :heart:
 
Ihana kuulla klemmu <3mäkin aattelin nyt huomenna soittaa neuvolaan ja varata ajan varhaisultraan.. eiks se oo niin et rv 6 voidaan jo ultrata neuvolassa? Haluan vaan palavasti nähdä että kaikki on kunnossa! Ja että se oikeasti on siellä :D ja toi kreikan matka kuulostaa niin luksukselta,voi kumpa pääsisin itsekkin! Hihi;)
 
Mä en tiedä pääseekö varhaisultraan ilman painavaa syytä muuta kuin yksityiselle, maksaa tietty jonkun verran mutta nyt haetaan edes vähän mielen rauhaa:) matka varattiin samantien kun plussa tuli, koska hetkeen ei sitten reissatakkaan ja joulukuulle suunniteltu malediivien matka ei nyt tule toteutumaan. Tässä kovasti pähkäilee koska kertoa vanhemmilleni , ei malttaisi odottaa mutta kun ollaan vielä kuitenkin niin alussa. Parhaalle kaverilleni kerroin koska hänellä kaksi pientä lasta itsellään ja saan tukea ja neuvoja yms. Vastauksia kaikkiin tuhansiin kysymyksiin mitä mielessä tällä hetkellä pyörii, on vaan edelleen jotenkin niin epätodellinen olo, kun oli melkein jo luopunut toivosta. Onnea myös kaikille muille joukkoomme liittyville:heart:
 
HooKoo-82 olen pahoillani puolestasi. Paperia minäkin syynään tarkkaan joka käynnin yhteydessä.

Minä olen mennyt kertomaan kahdelle parhaalle kaverilleni. Vanhempiani vielä pihtaan. Ajattelin kumminkin kertoa äitienpäiväksi, jos tämä vielä näyttää hyvälle. Varhaisultrasta miehen kanssa puhuttiin juuri. Oli epäilevällä päällä ja halusi odottaa rauhassa. Neuvolaan en todellakaan vielä ole soitellut.
 
Täällä plussattiin perjantaina, nyt olis sit 5+2 ja laskettu aika 3.1.15 :)

Esikoinen on syntynyt lokakuussa -12. Tämä ei ollut tekemällä tehty vaan tietoinen mahdollisuus kun ei olla haluttu mitään ehkäisyä ottaa käyttöön. Puhuttu koko ajan että tulee sitten kun sen aika on :)

Mistä päin odottajia?? Mä oon pirkanmaalta Ylöjärveltä. Ikää 26v.

Onnea kaikille plussanneille, toivottavasti kaikki pysyy matkassa mukana!
 

Yhteistyössä