Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Voi Sartsa, noi kuohut kuulostaa kamalan tutulta.. :D :kiss: Nou hätä, kuohahtaa täällä itse kullakin turhan herkästi, nimim. täti joka huusi eilen illalla sohvan mutkasta miehelleen jolla oli 14 tunnin työpäivä takana et ei sitten vietetä yhtään aikaa yhdessä kun hää sano et väsyttää.. :D :p
Et aika ilosesti irtoo multakin.. :D

Pirtsi AIJAIJAI! :O :x Menee kylmiä väreitä kun edes ajattelee...Mahtaa sitä nyt juilia..No ei muutakun isännälle paranemisia! :)

Nijan ja Minnuska toivottavasti vuoto on harmitonta, teillä kummallakkin.. :heart: : / Pidetään peukkuja kovasti! :hug:

Anskutin Mä ostin imetysliivit viimeks pari viikkoa ennen laskettua halpa-hallista, ihan hyvät liivit, mut en mä niitä käyttäny kun pari kertaa.. :D Mulla ei noussu maito esikoisesta kunnolla ja vaikka kuinka tarjoili rintaa, se vähäkin tuotanto hiipui, joten oon ihan onnellinen ettei tullu mitää sikakalliita ostettua, olis voinu harmittaa.. :D

Eikai niitä kannattais kamalasti ennen synnytystä hankkia, kun ei yhtään tiedä miten rintojen käy, tussahtaako kuppikoko 2 numeroa isommaks vai ei.. :)

(.) Kävinpä minäkin burana purkilla viime yönä, ei toi selkä anna muuten myöten nukkua ja panadoli ei auta mitää.. :( Nyt on vähän parempi, mut en mä edelleenkää uskalla poikaa paljon nostella tms. Ajattelin käydä burana purkilla tänäkin iltana, luin ohjeesta et niit ei saa ottaa tosiaan enää viimesellä kolmanneksella.
Miks kaikki tälläset osuu aina sillei ettei oikein voi ottaa kunnon lääkkeitä? :kieh:
 
Huomenta! :wave:

Nijan toivotaan että kaikki ok kun meni nopeasti ohi, itseasiassa näyttää nyt että minulla on menossa kans!!
Edelleen varautunut siihen että meni jo, mutta toivo elää ?

Sartsa ? ehkä me kaikki toisiamme ymmärrämme ( toisin kuin ehkä miehet ) näissä hormonimyrskyissämme.
Minulla ei missään raskaudessa ole ollut mitään kummempia hormonimyrskyjä, muutenvain vähän herkempi ehkä ollut tv ohjelmien kanssa jne. Nyt tullut turhaa reuhattua lapsille kun olin esim eilen jotenkin niin totaalisen väsynyt :/ Tää epätietoisuus on niin v*ttumaista niin totta sitä stressaa sitten vaikka yrittää olla stressaamatta.


Mies: Noniin, siinä sitä aihetta onkin..
Minun suomalainen mies joka ei puhu eikä pussaa ja toinen koti on autotallissa :whistle:
Mehän ollaan siis puhuttu siitä ( tai minä puhun ja mies kuuntelee osan ja myötäilee :headwall: ) että jos tuun raskaaksi niin sitten tuun ja that`s it! Miestä olen vähän varoitellut että sen sitten muistat että näin olemme sopinu ja yhdessä se on alulle häsytty :D

Meillä omat ongelmamme tässä ollut, sanotaanko että elämäni vaikein vuosi takana ja miehellä varmaan myös. Hän ei siis kovin pahoillaan ole jos nyt ei vauvaa tulekaan, sanoi että ei hän ehkä ihan vielä kuitenkaan tahtoisi mutta jos tulee niin tulee tervetulleena silti..

Minä tahtoisin kyllä nyt pian saada kun nuo isommat on jo niin "isoja".
Mikä ikäero teillä on lapsilla?
Jos nyt tammikuussa syntyy lapsi, niin esikoinen on maaliskuussa sit 7v ja kuopus huhtikuussa 5 eli tytöt syntyneet 2v välillä.
Siinä on jo väh. 5v ikäeroa eli sisaruksista ei ole kavereiksi varmaan missään vaiheessa lapsuutta :/

Ai niin, mä oon tulossa kipeeksi :snotty: : / kurkku eilisestä asti kipeä ja yöllä alko kulkeen räkä!
Ei kiva!

Noh, nyt lisää aamukahvia.

MM 6+0
 
Hei muuten, te joilla on jokus tai nyt ollut reipastakin vuotoa ja kaikki ollut silti hyvin niin hävisikö teillä raskausoireet samalla?

Minullahan oli rinnat todella arat, varsinkin nännit ja sitä pahaa oloa 2 aamuna ja nehän meni sen siliän tien kun alkoi vuoto.. :/
Siitäkin se terkka päätteli mahdollista tuulimunaa
 
Minullahan oli rinnat todella arat, varsinkin nännit ja sitä pahaa oloa 2 aamuna ja nehän meni sen siliän tien kun alkoi vuoto.. :/
Siitäkin se terkka päätteli mahdollista tuulimunaa
Oireista ei kannata arvuutella mitään. Mulla oli voimakkaita oireita kaikissa km raskauksissa, onnistuneissa ei oireita ollut. Tässä alkoi vasta rv 8 tulemaan oikein OIREITA. Tsemppiä
(ja sori, tulin tuolta lokakuisista vaan kommentoimaan ku tätä lueskelin:whistle:)

T.neiti lokakuisista, rv 19+5
 
Oireista ei kannata arvuutella mitään. Mulla oli voimakkaita oireita kaikissa km raskauksissa, onnistuneissa ei oireita ollut. Tässä alkoi vasta rv 8 tulemaan oikein OIREITA. Tsemppiä
(ja sori, tulin tuolta lokakuisista vaan kommentoimaan ku tätä lueskelin:whistle:)

T.neiti lokakuisista, rv 19+5
:D Kiitos vain vierailevalle tähdelle!
Minullahan ei aiemmissa raskauksissa ollut mitään oireita, no sitä etovaa oloa mutta ilman pöntön halauksia selvisin kummallakin kerralla ;)
 
Ketäs kaikkia on suht oireettomia???

Entäs onko kellään sellaista erikoista vaivaa, ku etureisien kipuilu??? Kyllähän mä nyt tiedän, et synnytyssupparit voi tuntuu reisissä, mut et näin alkutilanteis? Sit millä viikoilla ootte tuntenu kohdun kasvaneen häpyluun yli?!?!?!

Sartsa mä olen kyl ihan samaa mieltä kommentoimisesta, mut kukapa vois kenenkää tarpeita tietää, ellei ite niitä julki tuo. Hyvä että sait suoraa sanottua :hug:

Tää lähtee töihin ja toivottelee kaikille hyvää lauantaita =)

Inkalilla ja öttiäinen 7+4
 
Lauantaita kaikille!:wave:

Ensinnäkin Sartsalle haluan kommentoida, että suotta pahoittelet tunteenpurkausta. Itellä ainakin tunteet heittää koko ajan laidasta laitaan ja välillä tuntuu, että vois kilahdella jokaiselle vastaantulijallekin.. :ashamed: Onhan tää näin isossa joukossa palstailu omasta mielestänikin hieman vaikeaa ja tuntuu, että tuleeko sitä "tutuiksi" kenenkään kanssa ollenkaan, mutta uskon että porukka pienenee tässä raskauden edetessä ja ne kirjoittelee ja kommentoi, jotka oikeasti jaksaa. Itsellä ei ainakaan ole onnistunu samaan aikaan kirjoittaa ja selata noita keskusteluja taaksepäin ilman, että se jo kirjoitettu teksti häviää, joten en millään muista ihan kaikkea, mitä halusin kommentoida. Mutta mielenkiinnolla luen kyllä jokaisen kuulumisia :)

MM: Kuulostaapa tutulta tuo sun kuvaus miehestä.. Täällä meillä asustelee toinen samanlainen. Tässä vuosien varrella on ollut kyllä todella vaikeaa juuri senkin takia, että ollaan niin erilaisia sen suhteen, että toinen (minä) haluaisin keskustella, paljon ja toinen (mies) ei mielellään turhia lätisis.. Lasten ikäeroista; meillä tulee jokaiselle lapselle 4,5v ikäeroa. Omasta mielestäni (vaikka tämä raskaus yllätys olikin) nyt oli ehkä viimeinen hetki saada se kolmas lapsi, ettei ihan mahottomaksi tulisi tuo ikäero. Hyvin on esikoinen ja kuopus leikkineet keskenään siitä huolimatta, että ikäero on noinkin suuri ja uskon että tämä tulevakin pääsee ihan hyvin mukaan joukkoon jahka kasvaa =)

Olipas Pirtsillä ja miehellä ollut tosiaan tapahtumaa kerrakseen. Toivottavasti ens kerralla ilta sujuisi vähän mukavimmissa merkeissä :)

Omaa napaa sen verran, että pahoinvointi tulee edelleen ajoittain, mutta on tosiaan onneksi helpottunut siitä aikaisemmasta olosta.. Närästyksestä sain myös esimakua. Sitä onkin ollut alusta saakka edellisissäkin raskauksissa. Että täytyy tänään käydä ostamassa piimää jääkaappiin varuiksi :D

Amom 7+6
 
Mies suhtautuu hienosti, yhdessähän me päätettiin tehdä toinen lapsi. :) Ja uskon että raskaus tuntuu tällä kertaa hänellekin erilaiselta, kun tietää mitä on tulossa. Mies kertoi raskaudesta heti jo työkaverilleen, joka on hänelle kylläkin melko läheinen kaveri myös. Enpä olisi uskonut! :O

Meillä tosiaan ikäeroksi olisi tulossa 1v9kk. Vähän jänskättää, että onko liian pieni ero. Kun onhan tuo meidän poika ihan vauva vielä. :heart:

Kommentoinnista Mä en kyl mitenkään jaksa/kykene/ehdi kommentoida jokaiseen viestiin ja asiaan. Varmaan tulee poimittua puhutuimmat aiheet ja kommentoitua niihin. :)

Hyvää lauantaita kaikille! Sateiselta näyttää...

Empuuu rv 5+0
 
Tervetulotoivotukset jälleen kerran uusille plussanneille! :flower:

sedillon Onnea sydänäänien kuulemisesta! Voi kun aika kuluis nopeaan ja pääsis itsekin kuuntelemaan :heart:

Paljon peukutuksia ja tsemppiä kaikille, joita kiusaa vuoto! :hug:

Sartsa83 En mä tiiä mikä siinä Samu-Sirkassa sit tökkii tai tökki, kyllä mä nyt oon alkanut lämmetä sille, kun mies hokee sitä vähän väliä :LOL: Kai siinä on lähinnä se, että se on niin pitkä… Tuo Mysteeri-Irmeli on ihan loistava nimi! :D Ja mulla kans hormonit alkaneet jyllätä… Itkettää vähän joka asia. Aika tunteikas ja ailahtelevainen oon kyllä normaalistikin, mut nyt alkaa hirvittää, että miten mies mua kestää, jos tää pahenee entisestään.

Meelia Tsemppiä närästyksen kanssa painimiseen! Mulla ei varsinaisesti närästä, mutta oon nyt nelisen viikkoa kärsinyt ihan hirveistä mahahappovaivoista eli mulle tulee melkein kaikesta ruoasta ihan järjettömän kipeäksi ylävatsa ja monesti se heijastuu selänkin puolelle. Eilen vihdoin pääsin lääkäriin ja se sanoi, että täähän on helppo hoidettava – paitsi nyt kun olen raskaana eikä mitkään happosalpaajat jne. käy :headwall: Nyt sitten kokeilen tulla toimeen reseptivapaalla vatsansuojalääkkeellä (Antepsin).

Pirtsi & tinker_ Onnea ultrakuulumisista! :heart:

(.) Pientä ellotusta taas havaittavissa aamupalan jälkeen. Toissayönä mä oksensinkin, mutta oli niin hirveä monen tunnin vatsakipukohtaus siinä taas meneillään, että varmaan se oksentaminen johtui siitä. Kipu kyllä loppui sitten, kun kävin pönttöä halailemassa. Tissit on öisin niin kipeet, kun kyljellään nukkuu, että pakko varmaan alkaa nukkua rintsikat päällä. Tuntuu, että niitä oikein vihloo aina, kun vähänkin vaihtaa asentoa. Mut muuten olossa ei valittamista! Jokaisesta oireesta oon kiitollinen kuitenkin :)

Jomi & Samu-Sirkka 5+6 (jee, huomenna taas poksuu!)
 
Sartsa, mä ymmärrän sun alkuperäisen pointin kommentoimattomuudesta hyvin! Lähdin itse edellisessä odotuksessa ko. pinosta lätkimään alussa ihan juuri tuosta syystä. Yritin silloin myös kommentoida kaikille tasapuolisesti, mutta tuntui että mut dissattiin ihan täysin. (Tosin mulla nyt ei ole ollut paljon omasta navasta kirjoitettavaa koskaan, kun olen ollut niin vähäoireinen. Että jos en olisi muille kommentoinut, eipä olisi ollut paljon ollenkaan kirjoitettavaa. :LOL:) Sitten myöhemmin huomasin, kun raskaudet oli edenneet pidemmälle ja pinosta tullut tiiviimpi ja ihmisistä toisilleen tutumpia, muuttui juttu ihan toisenlaiseksi ja minäkin tein silloin paluumuuton mukaan. Nyt meillä on todella tiivis ja ihana porukka FB:ssä tuon odotusporukan kanssa. =) Ja mun mielestä tähän asti täällä pinossa on ollut huomattavasti enemmän niitäkin, jotka jaksaa lukea kaikkien jutut ja kommentoida. Ja siis tuleehan tätä luettavaa ihan järjettömiä määriä, joten ihan ymmärrettävää, ettei kaikki ehdi/jaksa lukea kaikkea, saatika että muistaisi mitä kaikkea piti kommentoida. Joten kyllä tämä tästä! Kiva, että pysyt mukana! :heart:


Empuuu, onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :heart:

Mairalle tsempit selän kanssa! :hug:

inkalilla, mä olen ihan täysin oireeton! :wave: Alussa oli vähän menkkajuilintoja ja rinnat aavistuksen aristeli, nyt on ihan totaalisen normaali olotila. Mutta tämän viikon ultran perusteella pitäisi kaiken olla hyvin eikä mulla ole muissakaan raskauksissa juurikaan oireita ollut.


Voimia kaikille tuhruttelijoille ja pahoinvoiville tasapuolisesti! :hug:

Mun täytyy nyt tunnustaa, että jouduin vähän harppomalla käymään jutut läpi. :ashamed: Odottelen tässä, että lastenhuoneen hulina muuttuisi unituhinaksi, jotta pääsisin iskemään näppini multaan. Uusi perennapenkki odottaa istuttajaansa. =)

Ihanaa viikonloppua mammoille ja massuille!


Neljän suora 7+4
 
Pikaisesti vaan vastaan meidän osalta tuohon ikäerokysymykseen elikkä esikoisemme tulis olemaan n. 2v6kk ja tämä nuorempi 1v2kk kun tämä masussa oleva syntyy. Meillä tulisi olemaan 3 alle 3-vuotiasta - ja todellakin hiukan hirvittää miten siitä selvitään, mutta jospa sitä jotenkin...
 
inkalilla Täällä ollaan todella oireettomia, väsymystä lukuun ottamatta. Ja välillä se hiukan huolestuttaakin. Mutta tiistaina pääsen katsomaan onko kaikki kuitenkin kunnossa. (AINAKIN TOIVOO, ETTÄ KAIKKI OK)
Mutta edellisessä raskaudessakin, ällötys tuli vasta silloin, kun muilla loppui. Niin minulla alkoi viikolla 12 ja kesti vk 20. Yhden keskenmenon kokeneena olin aivan vainoharhainen edellisessä raskaudessa. Minulla oli vuotoa aina välillä. Kävin ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana joka viikko katsomassa pikkuista, että onhan se varmasti hengissä. Nyt, kun mietin tätä edellisen raskauden touhua. Harmittelen sitä, kun kaikki meni kuitenkin hyvin, että miksi sitä ei osannut nauttia.
Ja nyt taas tässä raskaudessa panikoin. Auttakaa tytöt! :D


Mamma Mirabelle Toivotaan, et se vuoto oli nyt siinä ja kaikki on pikkuisella hyvin!
Oletko ajatellut käydä kurkkaamassa pienokaisen vointia?

Ikäeroa meille tulisi n.2v6kk. Murehdinkin että miten pärjätään ja riittääkö sitä rakkautta nyt varmasti kaikille :D :D (kun tätä meidän pikkupoikaa rakastaa niin paljon, että ei ymmärrä miten jotain muutakin voi rakastaa samalla tavalla) :headwall: tyhmä minä


Ja kiitos siitä vinkistä, että kirjoittaa wordiin ja samalla lukea (en nyt muista olitko se Sartsa)
Tää toimii tosi hyvin, KIITÄÄ

Pirtsi Teillähän oli tapahtumarikkaat syntymäpäivät :D Koittakaa parannella miehen kätönen.
Onneksi ei pahemmin käynyt, tuollaisissa tilanteissa olis voinut käydä erittäin huonosti (Ensi kerralla sinun täytyy kieltää miestäsi, kun meinaa leipäveitsen kanssa alkaa riehumaan)
Ja toinen niin herrasmiehenä tuli auttamaan rouvaa pulassa :/

ON mennään miehen kans elokuviin, jee

Sannukka ja pallero 6+1
 
Pakko kertoa kuinka osui taas ihana lääkäri kohdalle tk:ssa.. :rolleyes: Menin siis kyselee et mitä teen tolle selälleni et elämä helpottuis hieman ja mitä sain vastaukseks: "keskenmenohan alkaa selkäkivuilla, onko vuoto vielä alkanut?" Hei haloo, jos mä niksautan mun selän niin kyllä se kipu on sillon siitä eikä mistään muusta.. :O :kieh: Voi tsiisus mitä idiootteja täälläkin välillä pyörii tk lääkärinä..

Mutta kai mä lähen vääntää perheelle pizzaa.. :D
 
Minä kävin tuossa kaupassa ja saamari selkää särkee niinkuin olis 10h istunu autossa yhtämittaa!! :headwall:
Vuoto loppui näköjään, ei tipan tippaa ole tullut.

Sannukka
mä ajattelin että soitan nla;aan maanantaina laittaisko se lähetteen ultraan mulle.
Muutenhan sen laittaa vasta silloin 6.6 :/

Ja me mennään elokuviin kans miehen kanssa illalla :D
Lapset mummille yöksi ja kauhea kankkunen 2 on siis ohjelmassa
 
Pikakommentointia täältä.. :)

Meillä esikoisen ja kakkosen ikäero on 2v6kk, ja nyt tulossa kakkosen ja kolmosen välille 3v6kk. Tytöt ovat kuin paita ja peppu, esikoinen kun otti heti alusta asti pikkusiskon suojelukseensa ja suhtautui pikkusiskoon alusta asti tosi luonnollisesti. Tappelujakin tietenkin on, mutta mielestäni tosi hyvä ikäero tuo on ollut. Nyt mietityttääkin, onko kolmosella mitään saumaa päästä osaksi porukkaa yhtä tiiviisti.. ;)

Inkalilla, täällä myös melkolailla oireetonta ollut tähän mennessä. Tissit vähän kipeänä, hiukan etoo, mielialat vaihtelee, mutta siinä ne taitaa ollakin. Univaikeudetkin taitavat mennä enemmän stressin kuin väsymyksen piikkiin.. Tietysti tästä pitäisi osata nauttia, mutta.. :ashamed:

Pinuski 6+0
 
Sartsa83
Pinuski :heart: hih, taitaapa tää loppuviimein olla yleisin raskausoire. :D ja senhän takia täällä ollaan jakamassa näitä fiiliksiä, kun ei olla ensi kertaa tulitikkuleikkejä leikkimässä.. eiku miten se meni? :p :LOL:

Kuulostaa kivalta illalta. NIIIH, saa nähä tajusko sun työkaverit mitään. Saat kuulla siitä sitten töissä, jos tajus. ;)

Pirtsi mä en tajuu, mut mulla ei ollu esikoisesta oikeestaa mitään muuta kuin sitä tunteilua. Jatkuvasti pillitin jotakin. Nyt on taas enemmän tätä hermoheikkoutta ja ärtymistä. :D Toki siis pillitänkin jälleen kerran, mut vähemmän.. ainakin tässä vaiheessa vielä. :p Juu, mä oon muutenki aika tapaturma-altis ihminen. Otin aikanaan kun ajoin ajokortin, vapaa-ajan tapaturmavakutuuksen. Kuukaus kortin saannin ja tän vakuutuksen oton jälkeen ajoin katon kautta katolleen vastapuolen ojaan Jyväskylän ja Mikkelin välillä. Olin selvinpäin, oli pimeetä, en ollu käyny pimeenajonkoulutusta, enkä ollu lähteissäni selvittäny mistä vivusta menee pitkät päälle. Kaveri vieressä sitten heitti sisävalon päälle ja sano että "laita ne nyt päälle". Sanoin, etten näe ulos mitään kun sisävalo on päällä, et sammuttais sen, et pysähdyn sit seuraavalle levikkeelle kattoon sen. Kaveri jankkas, et kyllä mä sen nyt pystyisin kattomaan nopsaan ajaessanikin. Yritin edelleen väittää, etten pysty, koska mulla ei ole paljoa ajokokemusta, enkä täten pysty samaan aikaan jotain vipua kattomaan ja tietä. Noh, katoin ehkä sadasosasekunnin sitä vipua, kunnes kaveri huutaa mun vieressä "VARO!", säikähdän ja käännän rattia vasempaan, kun huomaan että ollaan aivan ojan pientareella, sit seuraavaks säikähdän sitä, kun ollaankin vastaantulevien kaistalla menossa sen puolen ojaan, äkkiä taas rattia toiseen suuntaan. Mentiin siinä hetki sivulta toiselle, kunnes auto lähti lapasesta kun en saanu oijottua enään, auto siis kierrähti pyörillään kaks kertaa ympäri, jonka jälkeen takasivuluisussa sinne vastapuolen ojaan katon kautta ympäri. Muistan edelleen kuinka pidin koko ajan ratista kiinni, kun lennettiin ja vasta kun cd-soitin lakkas soittamasta Yölinnun biisiä "sitä saa mitä tilaa", säikähdin ja aloin itkemään hysteerisesti. Siinä vaiheessa kaveri oli jo ulkona autosta ja repi mua jaloista ulos. Kun mä pääsin pihalle, mä en mitään muuta ajatellu siinä vaiheessa kuin et mun sillonen ns. appiukko tappaa mut, koska auto oli sen omistuksessa, mutta mun ja sillosen kihlatun käytössä. Mä en tajunnut sitä että olin niskani pamauttanu sinne auton kattoon enkä sitä että lasin sirpaleet oli rikkonu mun kyynärpäät auki. Paikalle saapu n. 5min ton jälkeen matkailuauto, johon mut otettiin sitten kyytiin. Siihen paikalle ennen poliiseja ja ambulanssia (kun ambulanssia ei meinattu eka soittaa kun sanoin olevani kunnossa) sattu joku lähihoitajakin, joka heti rakensi mun villatakista ja sanomalehdistä mulle niskatuen. Poliisit vaan hosu mua olemaan rauhassa ja hiljaa, et pääasia oli saada mut hoitoon, mut kerroin kaiken tän mitä tähänkin nyt kirjotan. Sanoin ajaneeni n. 95-99km/h satasen alueella, koska en tuolloin vielä lujempaa uskaltanu ajaa. Noh, loppu hyvin kaikki hyvin. Kaveri sai poikaystävänsä (joka muuten oli turvavöittä takapenkillä, mutta sille ei käyny mitään ja sitä ei poliiseille kerrottu) kanssa kyydin kotiin Mikkeliin ja mä päädyin Jyväskylän keskussairaalaan. Sain kuukaudeks niskatuen ja traumat maantiellä ajamiseen muutamiks kuukausiks. Eniten ärsytti ton tapauksen takia perselleen menneet kuorma-autoinssit. Vasta kolmannella pääsin läpi, mut toisaalta, saimpahan ajokokemusta siitäkin samalla kun määrättiin lisää ajotunteja.

Tämmönen tarina.

Voi Maira :LOL: :hug: No juu, näyttää irtoovan sielläkin. :D Heheheheh.. onneks en siis ole ainoa tässä porukassa. JESH! Vaikkei noi tommoset myräkät kyllä sitten taas muitten tahoilta mukavia ole.. kun ajattelee niitä, jotka joutuu nää kestään. :ashamed: Jaa sielläkin selän kanssa kipuja? Samma här. Eikä fysioterapeutista tunne olevan mitään hyötyä, muuta kun siksi aikaa kun on siellä hoidossa. Samantien kun taas joutuu poikaa nosteleen, niin johan selkä huutaa hoosiannaa. Lisäks vielä asutaan kerrostalossa, jossa ei hissiä ja joudun kantaan tommoset 2,5kerrosta poikaa alas, missä vaunut on ja sitten tietenkin kotiin, paitsi aina sillon kun mies on kotona. Mut mä oon huutanu tässä miehelle sitä, et meidän on pakko päästä tästä kämpästä siiheks kun mulla alkaa oleen iso maha. Mä en nimittäin kuuntele ton pojan kitinöitä ettei se pääse täältä ulos, kun mä en sitten voi häntä enää kanniskella ettei taas vauvalle käy mitään. Huoh, mikä tilanne!

MM epätietosuushan se pahinta onkin! :( Tiedän tuon tunteen enemmän kun hyvin! 3vuotta yhtä tuskaa esikoista yrittäessä saada alulle, itkua ja raivoa joka kuukausi kun menkat tuli. Sit kun viimein raskauduin hoidoilla, panikoin koko ajan, pysyykö kaveri kyydissä. Alku viikot ennen varhaisultraa yhtä tuskaa epätietoisuuden parissa, onko mahassa elämää sittenkään kun ei tosiaan ollut mitään oireita.. pientä ällötystä, mutta ei mitenkään samanlaista kuin nyt. Nyt sentään on selkeet oireet, joista ei tarvitse epäillä. Mä niin toivon että sä saat hihkua onnesta täällä ens viikolla! On semmonen pala kurkussa sun puolesta. :hug: Mut toi on jo tosi hyvä et alkaa vuodot loppuun!!! :heart:

Ja vastatakseni kysymykseesi, meidän naperoille tulee n. 1v ja 4-5kk. Meidän Arttu siis täyttää vuoden 21.8., joten jos tää syntyis joulukuussa, Arttu ois sen 1v4kk, mut jos tammikuussa, niin lähentelis sit 1v5kk. :) :heart:

inkalilla kiitos. :hug:

Amom ja se on täysin ymmärrettävää.. :) :hug: Mä tosiaan vaan räjähdin, kun jotenkin vaan tottunu ja tykkään näistä vuorovaikutteisista keskusteluista ja tuntu että jokainen vaan pölötti omiaan.. mut kuten sanottu, alussa sitä helposti jutteleekin vain omista tunnoistaan, vasta myöhemmässä vaiheessa kun nää oireilut muuttuu ja maha kasvaa, liikkeet tuntuu jne. Ja kuten sanoit, porukkakin sitten saattanee pienentyä. :) Ootte te niin ihania silti kun ymmärrätte, vaikka miksette ymmärtäiskään kun samassa veneessä ollaan? ;) :heart:

Empuu No stress.. :) Sä käyt kertoon kuulumisias ja kommentoit niihin mitä pystyt, jos jaksat/ehdit. :) :heart: :hug:

Neljän suora *on häkeltynyt että joku ajattelee mun kanssa noinkin samoin* iso halirutistus! :hug: :heart: Meillä on ihan samalla tavalla FB:ssä kans tiivis ryhmä elokkuussa 2010 synnyttäneet. :) Mutta meidän toinen ryhmä hajos, kun siellä alettiin käymään ns. toistemme kurkkuun virtuaalisesti. Odotusaikana kaikki oli ookoo, mut sit kun lapset oli syntynyt, tuli erimielisyyksiä tämän tuosta. Nyt sitten ne joiden kanssa oltiin samalla aaltopituudella ja ajateltiin lastenkasvatukset ym. samalla tavalla, alettiin kavereiks fb:ssä. :) Musta on aivan ihanaa luoda uusia ihmissuhteita ja saada jopa sydänystäviä tämmösten keskustelupalstojen kautta. Siksikin mä vähän rähisin, kun haluun tutustua teihin ja tuntu ettei se voi onnistua jossei keskustelu oo vuorovaikutteista. :p Kato, oma lehmä taas ojassa. ;) :LOL: Juu, en mä enää aio mihkää lähtee. :hug: Toivottavasti se lastenhuoneen touhu muuttu lopulta tuhinaks ja pääsit mullan pariin. :)

Sannukka se oli joku muu, mutta teen itekin välillä niin. Nyt teen silleen että kirjotan aina sitä mukaan tähän tekstikenttään kun luen noita.. jollei ole sitten sivukaupalla luettavaa, jolloin aloitan osan kirjottamaa aina sillä sivulla ja sitten leikkaan, liimaan systeemillä siirrän ne seuraavan sivun tekstikenttään. :) Hihhih, ehkä vaikeeta, mut mulla toimii! ;)

MITÄ V***UA Maira?! No jo on tosi kyrpää porukkaa (anteeksi kiroilu) teillä tk:ssa. :O Miten ne tolleen aina sanoo... tosin kun kans soitin esikoisesta noin 10+ jotain viikoilla että iski tosi kova kipu aamulla mahaa, et jalat lähti alta ja sitten tuli vuotoa, niin heti ensimmäiset sanat oli:"Joo, sulla on keskenmeno alkamassa. Kyllä se vuoto siitä suurenee". :O EI JUMA*****!!! Soitin sit heti perään neuvolantädille, joka sano heti, ettei se todellakaan välttämättä ole mitää keskenmenoon viittaavaakaan ja käski tulla hänen luonaan kuunnelluttaa sydänäänet. Niinhän siinä kävi että vuoto loppu samana päivänä kuin seinään ja meidän Arttu oli siellä kiltisti kyydissä ja sydänäänet kuulu mahtavasti. ;) Ei noi siis tuolla tiedä MITÄÄN!

Ohhoh, jopas tuli tekstiä. :LOL: Toivottavasti että pyörry. :p Mut hei, mukavaa lauantai iltaa kaikille!!! Saatan ehkä vielä käydä täällä ja jos en, niin sitten hyvää yötä jne. kaikille teille ihanille mammoille ja pienille masuille. :heart:

Sartsa ja Mysti 8+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän suora
Maira, :headwall: Noi tk-lääkärit.
Mulla ekassa raskaudessa oli jonkin verran verenvuotoa rv10+ ja menin arvauskeskukseen. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja kokeili kohtua päältäpäin (tästä olisi kai asiasta jotain tietävä osannut sanoa, että kohtu on aika kookas noille viikoille, kun kaksoset kuitenkin oli kyydissä). No, tämän naisen terävä diagnoosi oli keskenmeno ja lähete naistentautien polille ei kiireellisenä (tietenkään). Seuraavana päivänä polilla ultrattiin sitten kaksi vilkasta sikiötä kohdussa. Tiedä sitten, mikä siellä kesken meni, kun sellaisen diagnoosinkin oikein sain.

Pirtsi, meillä tulee olemaan neljä alle 3-vuotiasta. Mutta mulla on vakaa usko, että hienosti selvitään, kun ollaan kerran selvitty kolmen alle 1,5-vuotiaankin kanssa. Täytyy vaan toivoa, että uusi tulokas olisi yhtä hyväuninen ja muutenkin tyytyväinen kuin kaikki muutkin ovat olleet. =)
 
Hei taas!

Lasten ikäerogalluppiin, meillä esikoinen oli 2v2kk kun kaksoset syntyivät. Nyt tulisi ikäeroa kaksosista seuraavaan 2v9kk, ja esikoinen on sitten 4v10kk. Eli neljä alle viisivuotiasta :).

Pirtsi, meillä oli myös 3 alle kolmevuotiasta. Kyllä siitä selviää hengissä ja vieläpä järjissäänkin, mutta eka vuosi oli rankkaa. Jouduin opettelemaan ihan uudenlaista nöyryyttä pyytää apua, ja onneksi siihen taivuin, sillä apua on tarvittu. Erityisesti ollaan koitettu pitää huolta että saataisiin tasa-ajoin kaksin hetkiä ukon kanssa ettei oltaisi pelkkä huoltotiimi vaan rakastavaisia joilla on hullun ruuhkainen elämä :). Mutta onhan se kuitenkin ihan mahtavaa että on kolme suht samanikäistä niin pöllöilyt on niillä sit sen mukaiset joskin riidat myös =). Ja voi sitä onnea kun edes yhden sai vaipoista :p Jossain vaiheessa meillä oli kuuden eri koon vaippoja kun esikoinen käytti vielä yöllä kertsejä ja ulos laitettiin kestot varuiksi. Sitten kaksoset oli niin eri kokoisia, että niillä oli kummallakin eri kokoiset sekä kertsit että kestot, hahhaa. Mutta hyvä siitä tulee, ja tiivis lauma, olen ihan varma joka sitten osaa laittaa kimpassa teininä tyhmille vanhemmille vastaan :D.

Mamma Mirabelle, en osaa oikein enää muistaa kuinka runsasta mulla se vuoto silloin oli, mutta vaihteli ruskean ja kirkkaan väliä ja sitä tuli kauan, viikot 5-14. Mutta mulla oli tosi paha pahoinvointi kyllä ja oireet muutenkin, eli ei laimenneet oireet. Mutta en usko että hormonitaso voisi millään laskea niin jyrkästi heti vaikka kesken olisikin mennyt, että oireetkin loppuisi, niitähän on vielä viikkoja kehossa jälkeenpäin.. Pidän peukkuja sinulle!

Nijan, mulla on myös sama selkävika (äidiltä peritty)! Itselläni pysynyt aika hyvänä tanssin ansiosta varmaan, mut on mulla muutama nikama jumahtanut : /. Miten paljon sulla se oireilee? Mulla on tutkittu vain lapsena ja joskus sain jotain jumppaohjeita, ei muuta. No, jumi tuo yläselkä on aina ollut, mut siihen kun on niin tottunut niin ei muusta tiedä..

ON. Voi kun kaikki hajut haisee :x.
Just kun mies on ukkomökkeilemässä, eikö vaan yksi lapsista herännyt viime yönä korvasärkyyn tunniksi. Ja itse sain allergisen reaktion, yöllä turposi toinen silmä ja aamulla huuli ja siinä se yks lapsikin heräsi että 5.40 ylös Huooh : / Olen koittanut vähentää antihistamiinin määrää mutta en näköjään voi, mulle tulee ihan kauheet nokkosihottumat tai mitä toi nyt onkaan. Onneksi sain apteekista (korvatulehduskeikan yhteydessä) lohduttavan ja uskottavan tiedon että voin noita Heinixejä popsia ihan huoleti. Aiemmat raskaudet ei ole olleet näin keväällä siitepölyjen aikaan niin olen voinut olla tosi vähällä lääkemäärällä.

Muoks. Oli tullut paljon tekstiä tässä kun kirjoitin omaa romaaniani, palaan asiaan myöhemmin, mutta VUHUU Neljän suora, nostan hattua, neljä alle kolme :heart::heart::heart::heart:

Jep, lyhyesti piti taas kirjoittaa :ashamed:
- pavunvarsi ja nappi 6+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neljän suora
Mä taisin iloita liian aikaisin. :( Tässä illalla alkoi toispuoleinen alavatsakipu, ja vähän sen jälkeen hulahti kirkasta verta pöksyihin. Sattuu myös selkään. Pitääkä tässä nyt pelätä kohdunulkoista raskautta? Huoh.
 
Mä taisin iloita liian aikaisin. :( Tässä illalla alkoi toispuoleinen alavatsakipu, ja vähän sen jälkeen hulahti kirkasta verta pöksyihin. Sattuu myös selkään. Pitääkä tässä nyt pelätä kohdunulkoista raskautta? Huoh.
Voi ei!!!

Käykö sulla kävellessä siihen alavatsaan?
Multa tk kysyi tuota heti ensimmäisenä, sanoi että ulkoisessa kävely ym vaikuttaa siihen ja tosiaan kipu säteilee hartiaseudulle..

Toivotaan ettei nyt sitä olisi!!! :hug: :(
 
Oi apuva miten paljon juttuja, en varmaan nyt kaikkiin jaksa paneutua :ashamed:
Jotenkin tää hillitön väsymys vielä vie voimat tästä kirjoittelusta, tai enempi kommentoinnista, mutta jahka tästä joskus parantaisi tapojaan.
Musta on ainakin kiva lukea kaikkien kuulumisia, ja saada tänne vuodattamaan tätä hiton väsymystä.

Mutta siis:
painonnoususta sen verran että mulla tuli painoa ensimmäisellä 12kg, toisella 22kg, kolmannella 14kg ja neljännellä paino tippui, koska päniikkilääkitys loppui ja se oli kai lisännyt painoa mulle, ja sitten paino lähti tippumaan, lähtö paino oli 72kg ja vika neuvola oli niin 74 kg

ikäeroista 1.-2. välillä 2v 2.-3. välillä 3v 3.-4, välillä 4v ja nyt tulee sit 4.-5. välille reilu 7v...jos hyvin käy.

Kovasti voimia kaikille jotka kipuilee ja on vuotoa :kiss:
Vielä haluan sanoa, vaikka olen jo sanonut että viimesimmässä raskaudessano mulla oli rv7+ järkyttävä alamaha ja ala selkä kivut ja kipu veti ihan reisiin, pahempaa kuin omat menkkakipun ja turhtu vuotoa tuli pari krt kk sinne loppuun asti, ja vauva voi huvin ja mitään ei ollut :)

Mies ei meillä ei oikein ees ollut halukas tähän vauvaan, mutta aika kului,lopetin pillerit, ja miehen harkinta aikana tärppäs jo vahingossa, ja hyvin on sopeutunut :flower:

Tervetuloa uusille, hyvin tänne mahtuu joukkoon!!! :flower:

(.) pahoinvointi.... :x oon huomannu että ainut keino saada se satavarmana pois on olla ähkyssä, eli vetää ittensä täyteen ruokaa...mutta painolle ei tee hyvää. Rannekkeet auttaa paljon, en uskalla ees enää kokeilla olla ilman.
Syöminen on vähän konstikasta, suuhun on turha laittaa mitään mitä ei tee mieli. Mutta nyt hokasin mikä on raikas ja hyvä ja uppoaa aina!! Nimittäin smoothiet!! Huomenna menen kauppaan ja ostan tarvikekita monelle päivälle, Niilä on hyvä aloittaa aamut.
Ärsytys on jotain megaluokkaa :mad: aamupäivät on ihan hirveetä, kaikki ärsyttää: koiran karvat, miehen pahanhajuinen hengitys, roskat lattialla, tavarat sekasin, pienet sotkut jossakin, tiskit, ARGGGHHH! Ihan kaikki mahdollinen pieni asia on mulle ihan liikaa... mies jo tokaisi tänään että saisin jo synnyttää :ashamed:
Paino on nyt JO noussu 3kg!!!!:O JOhtunee siitä, että lopetin 2vk sitten tupakan polton ja sitten tää kuvotus kun pysyy pois sillä jatkuvalla syömisellä vain. Oon yrittäny paljon syödä vihanneksia yms, mutta kun ei niitäkään aina jaksa mussuttaa :ashamed:

Mutta, nyt menen saunaan :flower:
 
Voi ei!!!

Käykö sulla kävellessä siihen alavatsaan?
Multa tk kysyi tuota heti ensimmäisenä, sanoi että ulkoisessa kävely ym vaikuttaa siihen ja tosiaan kipu säteilee hartiaseudulle..

Toivotaan ettei nyt sitä olisi!!! :hug: :(
Oikeastaan koko ajan sattuu. Ja semmoista supistelun kaltaista tuntuu myös, tai tuntui ennen kuin tuli sitä verta. Mähän vuodin verta myös ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa, melkeinpä oletetusta ovulaatiosta/hedelmöityksestä alkaen.

Hartiaseudulle ei satu, mutta aika pitkälle selkään.

Kylläpä harmittaa, itkettää. Pitää seurailla tilannetta ja hakeutua viimeistään maanantaina jonnekin näytille. :(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä