Tammikuiset 2024

Mulla on pahoinvointi nostanut päätään ja ihan jäätävä väsymys. Ei kärsi tulla yhtään nälkä.

Nyt on menkoista laskettuna 7+4. Perjantaina ois VU. Jotenki super rauhallinen olo. Taaperon takia aika juoksee nopskaa ja kesäpuuhatki vie huomiota muualle. Jotenki tuntuu että tammikuuhun on vaan hetki.

Faceryhmään pääsyä oottelen, täältä ei tuu jostain syystä ilmoituksia :(
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Hurjaa että toisilla on jo neuvolat ja ote on vasta plussannut. Testaan vielä muutaman päivän päästä kerran että testi vielä vahvistuu eikä ainakaan himmene. Mulla on vu polilla 12.6, silloin 7+2. Vasta sen jälkeen ehkä soitan neuvolaan, en välttämättä vielä silloinkaan kyllä, katsotaan milloin uskallan, ehkä jos 10 viikolla vielä ultra ja kaikki ok niin sitten varmaan 🙄

Oireita ei vielä pahemmin ole, rinnat vähän arat mutta ei merkittävästi. Mulla on oireita alkanut ilmaantua joskus 6+ viikoilla enempi ja silloinkin melko vähän. Toki mulla on kehossa ollu hcg;tä oviksesta asti joten keho voi olla jonkin verran tottunutkin Aika epäuskoinen olo vielä että olisi raskaana ja että tästä voisi jopa tuurilla olla lopputuloksena lapsi 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: kissaäiti85
Pikkuhiljaa uskallan ehkä itsekkin siirtyä tänne ryhmään. Elikkäs oon 30v nainen ja ensimmäinen lapsi olisi tulossa. La olisi 28.1 eli saa jännittää onko tammikuu vai helmikuu vauva. Varhaisultra olisi 5.6. Itsellä ei ole facebookkia joten en pääse vielä liittymään sinne, mutta heti kun on vähän paremmin selvillä miten siellä masussa voidaan niin luon käyttäjän sinne. Voisin uskaltautuu ehkä silloin liittyä sinne☺
 
Heippa!
Ehkä uskaltaudun itsekin tänne kirjoittelemaan. Ensimmäistä odotellaan ja vielä täysin epätodellinen olo. 5+5 tällä hetkellä, eli hyvinkin alussa! Oireita ei ainakaan kovin voimakkaita ole ja sen takia pieni epävarmuus todellakin on. Oon ajatellu, etten yritä murhetia/stressata tätä ja malttaisin neuvolaan odotella. Vielä ei olla oikein kenellekään kerrottu tästä, kun viikko vasta itsekin tiedetty asiasta.
Kaikki on niin uutta ja epätodellista tällä hetkellä, ettei oikein tiedä mitä pitäisi ajatella vai kannattaako tässä edes vielä miettiä mitään😅
 
Tervetuloa uudet! :love:

Mulla on ollut todella vähän oireita. Oikeastaan vain kipeät rinnat ja itkuherkkyys. Viikonlopun olin jossain ihme hormonimyllerryksessä. Itkin kaikkea ja olo oli todella ahdistunut. Eilen loppui rintojen särky ja vähän tuli pinkkiä vuotoa. Tänään ei oikein mitään, paitsi päänsärkyä ja pientä mahakipua. Yöllä mulle tuli migreenikohtaus ja edelleen siis särkee.
Tänään rv6+3 ja pieni epäily keskenmenosta. Esikoisessa oli paljon enemmän oireita, nyt en tunne olevani raskaana lainkaan. Ensi viikolla mulla on varhaisultra, joten siellähän tilanne selviää jos ei vuotoa sitä ennen tule :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Mä liityn kanssa mukaan, plussasin kaksi viikkoa sitten. Nyt olisi menkoista laskettuna 5+5 mutta luulen oviksen olleen melkeen viikon tavallista aiemmin. Oireitakin on vaikka muille jakaa ja alkoivat monta päivää ennen kun tein testin. Tän viikon oon jo oksennellut, lisäksi 24/7 pahoinvointi, nälkä, väsymys, huimaus, hengästyminen, rinnat sattuu, vatsa suunnilleen samankokoinen ku viime raskauden puolivälissä... 😅 Esikoinen 2v pitää onneksi kiireisenä niin ei ehdi velloa niin paljoa omassa pahassa olossa. Haluan mukaan facebook-ryhmään, siitä on ollut ihan korvaamaton tuki esikoisen kohdalla ❤
 
Ei vissiin ole listaa. Ja yleensäkin täällä tyrehtyy keskustelu kun fb ryhmä aloittaa joten ei sitä ehkä tänne kannata tehdäkään enää. Itse en fb ryhmään halua vielä ennen kun ollaan turvallisemmilla viikoilla, eli ainakin yli 10+ kun mulla keskenmenot on tulleet 8-10 viikoilla. On nii surkeaa aina poistua sieltä..
Tosin en tiedä onko mulla erityisesti juteltavaakaan, alkuraskauksia on nyt jo monta takana (kaikkiaan mulle 7 raskaus) ja muutenkin tuntuu että mitä vähemmän asiaa ajattelen sen parempi. Ehkä se suojaa mieltä ja ehkä aika kuluu nopeammin kun keskittyy muihin asioihin. Yritän nyt edes malttaa odottaa sitä ekaa ultraa 12.6. Pääsen onneksi sitten myös toiseen ennen nt-ultraa.
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Ite kyllä ootan kanssa fb-ryhmään menoa ainakin sinne 7.6 varhaisultraan saakka jos sinne asti pääsen. Tänään tosiaan vasta 5+0 ja tullut pinkkiä tiputteluvuotoa. Soitin jo paniikissa Novan (Keski-Suomen keskussairaala) äitiyspolille ja rauhoittelivat onneksi. Itellä siis vuosi sitten takana osittainen rypäleraskaus ja tuli pelko et sama käy uudestaan tai menee kesken. Nyt onneksi vuoto ja mieli rauhoittunut. Ei voi kun vaan odotella ja toivoa parasta.
 
vierailija
Mä odottelen varmaan nt ultraan (joskus heinäkuussa) asti ennen kuin liityn FB ryhmään. Takana kkm niin uskon, että tästä tulee jotain vasta kun viikkoja on kasassa paljon enemmän. Toivottavasti ihan kaikki keskustelu ei siirry fb puolella ja että sinne pääsee mukaan vielä myöhemminkin.
 
vierailija
Moikka
Jospa minäkin kirjoittaisin jotain pientä itsestäni.
Tein positiivisen testin 10.5. Ja LA on omien laskujen mukaan 17.1. Ennen testaamista oli ollut jo muutaman päivän etova olo ja huimasi joten osasin odottaa että plussa saattaisi tulla.
Testin tulosta odotin ristiriitaisin fiiliksiin. Lasta ei ollut tarkoitus hankkia ja elämäntilanne on vähintäänkin haastava.

Asiaa on tässä pari viikkoa pohdittu ja kyllä lapsi kuitenkin on tervetullut yllätys tähän elämään. Ennestään minulla on 2 lasta 10 ja 12 v.

mielelläni liityn myös facen ryhmään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Moikka
Jospa minäkin kirjoittaisin jotain pientä itsestäni.
Tein positiivisen testin 10.5. Ja LA on omien laskujen mukaan 17.1. Ennen testaamista oli ollut jo muutaman päivän etova olo ja huimasi joten osasin odottaa että plussa saattaisi tulla.
Testin tulosta odotin ristiriitaisin fiiliksiin. Lasta ei ollut tarkoitus hankkia ja elämäntilanne on vähintäänkin haastava.

Asiaa on tässä pari viikkoa pohdittu ja kyllä lapsi kuitenkin on tervetullut yllätys tähän elämään. Ennestään minulla on 2 lasta 10 ja 12 v.

mielelläni liityn myös facen ryhmään.
en näköjään ollutkaan kirjautunut sisään! 🙈 Joten tässä myös nimimerkki mukaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Onko kellään ollut menkkamaisia vatsakipuja? Itsellä on melkein päivittäin ja välillä iskee semmoinen kipu kun olisi ovulaatio. Nämä helpottavat sitten kun hieroo ja päästää vähän ilmoja pois😄 Itsellä ollut kyllä tässä hirveät ilmavaivat ja närästystä/röyhtäilyä kokoajan😳
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2 ja Orvokkii
Onko kellään ollut menkkamaisia vatsakipuja? Itsellä on melkein päivittäin ja välillä iskee semmoinen kipu kun olisi ovulaatio. Nämä helpottavat sitten kun hieroo ja päästää vähän ilmoja pois Itsellä ollut kyllä tässä hirveät ilmavaivat ja närästystä/röyhtäilyä kokoajan
On ollut! Huojentavaa kuulla, että myös muilla! En muista, että mulla olisi ollut tätä esikoisen raskausaikana. Vatsan pientä nipistelyä ja just tollasta menkkamaista jomotusta on ollut nyt. Mutta ei oo missään vaiheessa ollu kivuliasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas
On ollut! Huojentavaa kuulla, että myös muilla! En muista, että mulla olisi ollut tätä esikoisen raskausaikana. Vatsan pientä nipistelyä ja just tollasta menkkamaista jomotusta on ollut nyt. Mutta ei oo missään vaiheessa ollu kivuliasta.
Huh Nonni hyvä kuulla et on muillakin🙈 Itellä on välillä kivulias ja toispuoleinen mutta menee5-10sekunnissa ohi😳 Kai tää on sit normaalia 😄
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Millaisia oireita teillä on ollu, vai onko ollu ollenkaan? Tämä mun ensimmäinen raskaus ja jotenki sitä extra paljon kuuntelee, sekä tunnustelee omaa kehoa. Jostakin kumman syystä tullu iha valtava huoli, että tää menee kesken ja nyt ei pääse siitä tunteesta yli ollenkaan. Koen, että oireet olis jonnekki kadonnu, vaikka ihan mitättömiä ne onki ollut ihan alusta asti. 🤔Olin vannonut, että otan iha rauhassa tämän, mutta nyt kyllä katkesi selkäranka enkä saa jotenki itseä yhtään rauhoitettua 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas
Millaisia oireita teillä on ollu, vai onko ollu ollenkaan? Tämä mun ensimmäinen raskaus ja jotenki sitä extra paljon kuuntelee, sekä tunnustelee omaa kehoa. Jostakin kumman syystä tullu iha valtava huoli, että tää menee kesken ja nyt ei pääse siitä tunteesta yli ollenkaan. Koen, että oireet olis jonnekki kadonnu, vaikka ihan mitättömiä ne onki ollut ihan alusta asti. Olin vannonut, että otan iha rauhassa tämän, mutta nyt kyllä katkesi selkäranka enkä saa jotenki itseä yhtään rauhoitettua
Itsellä myös ensimmäinen raskaus ja samoja ajatuksia pyörii. Sen takia varasin vu ajan jotta saan mielenrauhan, että siellä on kaikki kunnossa.

Raskausoireet:
- rinnat arat (ei enään super kipeät)
- etova olo (varsinkin ruokailuihin jälkeen)
- yhdyntäkipuja
- seksihaluttomuutta (johtuu varmaan noista yhdyntäkivuista)
- närästystä
- ilmavaivat
- menkkamaisia alavatsakipuja

Päivällä hävii kaikki oireet, nämä siis ilmaantuvat vain aamulla ja illalla. Ellei nämä oireet tulisi silloin niin en edes kokisi, että olen raskaana 🤷🏻‍♀️☺
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Itsellä myös ensimmäinen raskaus ja samoja ajatuksia pyörii. Sen takia varasin vu ajan jotta saan mielenrauhan, että siellä on kaikki kunnossa.

Raskausoireet:
- rinnat arat (ei enään super kipeät)
- etova olo (varsinkin ruokailuihin jälkeen)
- yhdyntäkipuja
- seksihaluttomuutta (johtuu varmaan noista yhdyntäkivuista)
- närästystä
- ilmavaivat
- menkkamaisia alavatsakipuja

Päivällä hävii kaikki oireet, nämä siis ilmaantuvat vain aamulla ja illalla. Ellei nämä oireet tulisi silloin niin en edes kokisi, että olen raskaana
Joo mäki nyt varasin vu-ajan tänää kuitenki, ku jotenki ajatukset meni iha sietämättömiksi. 😅 Mulla siis on jotain aivan epämääräistä alavatsakipua, jota ei voi edes kivuksi sanoa. Ja muuta siis ei enään ollenkaan. Ihan uskomatonta miten voikin jotenki saada pienestä asiasta niin suuren murheen itselle. Vaikka pitäisi osata järkevästi ajatella, mutta nyt ei kykene!
 
  • Tykkää
Reactions: Dinaas

Yhteistyössä