Tammikuiset 2024

Viikkoja nyt 7+0 ja kaikki oireet hävis kuin seinään😏 rinnat on arat, mutta pahaolo loppui🤔 on olo, että kaikki ei ole kunnossa. Viimeks meni kesken 11+3 ja taas on sama tunne, että kesken menee tömäkin. Ens viikon lauantaihin asti pitäis odotella vu pääsyä😫 meinaa hajota pää tähän kun ei tiedä mistään mitään. Oon niin pahalla päälläkin koko ajan ja tulee tiuskittua miehelle😔
 
Hei!

Liityn seuraan! Kauan odotettu esikoinen on viikonlopun testien mukaan vatsaani saapunut kasvamaan. Tuntuu uskomattomalta, että tämä olisi nyt kohdallamme vihdoin totta. Olo on ollut kyllä varsin onnellisen herkistynyt viime päivät. Vatsassa tuntuva paineen tunne on kyllä aika hassu ja tuntuu kuin vatsa kasvaisi koko ajan, vaikka tuskin sitä kovinkaan paljon vielä tekee. :D Pientä kipua on ollut myös. Ennen testiä luulin näitä kuukautiskivuiksi, sen verran lähellä olivat silloin normaaleja menkkakipujani.

Tänään varasin soittoajan neuvolaan keskiviikolle, niin pääsisi varailemaan ensimmäistä varsinaista neuvola-aikaa.

Hurjan paljon onnea odotukseen kaikille muillekin odottaville! Toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Täällä plussattu noin viikko sitten dpo 9 paikkeilla ja viivat lähtikin kivasti tummenemaan, digi näytti raskautta dpo 11 Kovasti jännittää että pysyykö pieni matkassa, ensimmäinen raskaus minulle, yritettiin puolisen vuotta ilman merkkiäkään ja nyt sitten laskettu aika olisi omien laskujen mukaan 11.1 Kovasti pohdinnassa on että varatakko aika varhaisultraan vai jaksaisiko odotella sinne ensimmäiseen julkisenpuolen tarjoamaan ultraan, mites muiden ajatukset varhaisultran suhteen?
En ole vielä ihan varmaksi päättänyt. Toisaalta se varmasti tyydyttäisi uteliaisuutta, mutta toisaalta en automaattisesti haluaisi ostaa kaikkea, mitä raskauteen liittyen on tarjolla. Ajattelin, että nyt kun on eka soittoaika neuvolaan, niin kyselen vähän, miten tarpeellista/hyödyllistä se kohdallani olisi tässä vaiheessa (muuta kuin toki tuo uteliaisuus mahan asukista, mikä sekin olisi kyllä täysin pätevä syy mennä varhaisultraan). Tällaisiä mietteitä nyt. Ehkä olen huomenna viisaampi puhelun jälkeen omasta ratkaisustani.
 
Mua kiinnostaisi tietää minkä ikäistä porukkaa täällä on ja onko teillä muilla lapsia ennestään ja minkä ikäisiä?❤
Mä oon 35v(täytän kesällä 36) mies on 40. Lapset täyttää tänävuonna 15v, 11v ja 7v. Iltatähti täällä siis tulossa ❤
 
vierailija
Mä kävin ekassa varhaisultrassa jo omien laskujen mukaan 5+0. Ajanvarauksessa eivät ottaneet tosissaan kun sanoin etten ole niin pitkällä kuin heidän laskutavan mukaan. Halusivat ultran aikaisin kohdunulkoisen pois sulkemiseksi (ollut aikaisemmin). Noh, siellä näkyi sillon vaan sikiöpussi (oikeassa paikassa sentään) ja sain kontrolliajan ensi viikolle. Kyllä menee hitaasti nää päivät, enkä uskalla vielä yhtään iloita raskaudesta😑onko teillä muilla mitattu hcg-arvoja?
 
vierailija
Ärsyttävää kun laskevat kuukautisista, vaikka kuinka yrittäisi sanoa että ovulaatio tapahtuu esim kp 20 :/ Siks olisikin varmaan parempi aina sanoa etten muista milloin kuukautiset alkoivat, mutta ovulaatioajankohta (jos siis tiedossa tai joku oma käsitys) oli tämä päivä.
 
Ärsyttävää kun laskevat kuukautisista, vaikka kuinka yrittäisi sanoa että ovulaatio tapahtuu esim kp 20 :/ Siks olisikin varmaan parempi aina sanoa etten muista milloin kuukautiset alkoivat, mutta ovulaatioajankohta (jos siis tiedossa tai joku oma käsitys) oli tämä päivä.
Niin on tosi ärsyttävää! Laitoin siis tuon aikaisemman kommentin liittyen varhaisultraan 5+0 viikoilla, en vaan ollut muistanut kirjautua sisään😁
 
  • Tykkää
Reactions: himavinkkeli
Mua kiinnostaisi tietää minkä ikäistä porukkaa täällä on ja onko teillä muilla lapsia ennestään ja minkä ikäisiä?
Mä oon 35v(täytän kesällä 36) mies on 40. Lapset täyttää tänävuonna 15v, 11v ja 7v. Iltatähti täällä siis tulossa
Täytän ihan just 38 ja esikoista odotan 😍

Tänään 7+0, viikon päästä ensimmäinen neuvola. Ultraa kovasti odottelen kun varhaisultraan ei oo mahdollisuutta (lähin on liian kaukana), sitä tosin saa vielä odotella varmaan kuukauden. Toivotaan että kaikki on kunnossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rullakartiina87
Mä olen 37 ja mies 42, uusioperhe ja kotona 16,15,13,7 ja 1v lapset.

Nyt on parin päivän aika tullut pyyhkiessä verta en kestä jos menee taas kesken. Mulla on enemmän km kuin elävänä syntyneitä. Tosi raskasta tää stressaaminen.
Mulla kans tullu ny verta jo varmaa puoltoista viikkoa, välillä tippa kaks, välillä enempi. Maanantaina kävin ultrassa ja näkyi "liplatusta" , pientä liikuskelua tms muttei vielä sykettä. Maanantaina on uusi ultraus ja katotaan näkyisikö syke. Toki tänään on taas tullut enempi verta, pelkään et peli on menetetty 😭 elo-syyskuussa tuli km joten pelottaa...
 
  • Surullinen
Reactions: Rullakartiina87
Mulla kans tullu ny verta jo varmaa puoltoista viikkoa, välillä tippa kaks, välillä enempi. Maanantaina kävin ultrassa ja näkyi "liplatusta" , pientä liikuskelua tms muttei vielä sykettä. Maanantaina on uusi ultraus ja katotaan näkyisikö syke. Toki tänään on taas tullut enempi verta, pelkään et peli on menetetty elo-syyskuussa tuli km joten pelottaa...
Aika pitkään kyllä verta tullut. Voisko olla jotain kohdun kasvuun liittyvää🤔 mulla meni viimeks kesken 11+3 ja kolmessa päivässä tapahtu se tyhjennys
 
Aika pitkään kyllä verta tullut. Voisko olla jotain kohdun kasvuun liittyvää mulla meni viimeks kesken 11+3 ja kolmessa päivässä tapahtu se tyhjennys

Sitä kun ei tiiä, terkkari tai mikälie ultraaja ei osannu sanoa syytä vuodolle.. Pelkään kuitenkin että on menossa kesken 😭 kaksi lasta on ja niiden raskausaikana ei koskaan vuotoa ollut, kaksi keskenmenoa ja niissä ollut vuotoa...
Pitää nyt vain toivoa parasta (ja pelätä pahinta) ❤
 
Mulla kans tullu ny verta jo varmaa puoltoista viikkoa, välillä tippa kaks, välillä enempi. Maanantaina kävin ultrassa ja näkyi "liplatusta" , pientä liikuskelua tms muttei vielä sykettä. Maanantaina on uusi ultraus ja katotaan näkyisikö syke. Toki tänään on taas tullut enempi verta, pelkään et peli on menetetty elo-syyskuussa tuli km joten pelottaa...
Oliko millä raskausviikolla ultra? Toivottavasti kuitenkin kaikki hyvin 💓Mulla on kyllä useissa raskauksissa ollut vuotoa, hyvin paljon kohtukuolemaan rv33 johtaneessa raskaudessa. Pitää varata neuvolaan aika ja toivon, että saan ultraan ajan vuotojen takia.
 
Oliko millä raskausviikolla ultra? Toivottavasti kuitenkin kaikki hyvin Mulla on kyllä useissa raskauksissa ollut vuotoa, hyvin paljon kohtukuolemaan rv33 johtaneessa raskaudessa. Pitää varata neuvolaan aika ja toivon, että saan ultraan ajan vuotojen takia.

Kävin ensin ultrassa, näkyi ruskuaispussi ja pieni täplä vieressä, ultraaja veikkasi että just ja just viikkoja 5. Sit kävin 6päivän päästä uudestaan ja sanoi että vastaisi viikkoja 5+6-6, koska sykettä ei vielä näkynyt. Maanantaina nyt tosiaan uusi ultra vielä ja jos ei sykettä löyty nii sit jo naistentautien polille.
Toki tekisi mieli jo huomenna päästä ultraan koska vatsaa särkee ja eilen illasta oli enempi vuotoa 😩
 
Mulla oli esikoisen odotuksessa veristä vuotoa dpo14 - rv13. Olin varma keskenmenosta mutta niin vain varhaisultrassa löytyi syke. Silloin epäilivät, että on ollut kaksosraskaus, joista toinen mennyt kesken ja siksi vuotelee. Kovasti tsemppiä! Se on todella raskasta, kun ei tiedä mistä johtuu.

Mulla on nyt rv5+4 eikä oikein mitään oireita. Välillä jotain vatsakipuja ja pientä rintojen arkuutta. Välillä unohdan, että edes olen raskaana :D En ole jaksanut vielä soittaa neuvolaan, josko huomenna.

Niin, ja olen 34 (täytän 35 tänä vuonna) ja odotan toista lasta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rullakartiina87

Yhteistyössä