Tammikuiset 2023 ❄️✨

Joko täällä on kanssaodottajilla alkanut pahoinvointi vaivata?

Kiinnostaisi kuulla teidän parhaat vinkkivitoset kuvotuksen selättämiseen! Itselläni viikonloput on pahimpia, kun on kotona ja ehtii ajatella oloa. Töissä keksin loppuviikosta syödä joka oppitunnin jälkeen cream crackerin tai riisikakun, niin olo on pysynyt ihan ihan kohtalaisena. Mutta kahden tunnin ateriaväli on itselleni ihan maksimi, muuten tuntuu tosi pahalta..
Kyllä vaivaa🤢 oksentaa ei ole tarvinnut mutta kaukanakaan ei välillä ole. Mä olen kans huomannut että säännöllisellä ruokailulla pysyy pahoinvointi paremmin poissa. Ja mulle auttaa ihan vaan pitkällään olo ja lepääminen pahaan oloon🤔
 
Joko täällä on kanssaodottajilla alkanut pahoinvointi vaivata?

Kiinnostaisi kuulla teidän parhaat vinkkivitoset kuvotuksen selättämiseen! Itselläni viikonloput on pahimpia, kun on kotona ja ehtii ajatella oloa. Töissä keksin loppuviikosta syödä joka oppitunnin jälkeen cream crackerin tai riisikakun, niin olo on pysynyt ihan ihan kohtalaisena. Mutta kahden tunnin ateriaväli on itselleni ihan maksimi, muuten tuntuu tosi pahalta..
Mulla on tänään 5+4 ja nyt ekaa kertaa tuntuu olo aika etovalta. Vähän sellanen olo ku ois darra. Aika paljon väsyttää. Just mietin miten selviin ens viikon pitkistä työvuoroista. Oon ollu kahvin suurkuluttuja ennen raskautta mut nyt ajatuskin kahvista tuntuu ihan tosi kuvottavalta :D
 
Mulla ei oo vielä ollu mitään suurempaa pahoinvointia, mutta ehkä vähän herkemmin tulee huono olo nälkäisenä. Oon miettiny, ku ovia pregnancy -sovelluksessa suositellaan pahoinvointiin inkivääriä, mutta Suomessa se on kiellettyjen listalla. Niin että ollaankohan täällä ylivarovaisia vai vaan edelläkävijöitä. Toki täällä on todella alhainen lapsikuolleisuus. Mutta jotenkin ajattelen, että jos alkaisin kärsiä todella pahasta pahoinvoinnista, niin saattaisin olla valmis kokeilemaan myös tuota inkivääriä pienissä määrin, koska ei se varmaam hirveän vaarallista voi olla, kun muualla vielä suositellaan.
 
Hellurei kaikille! Olen plussannut siis jo tuolla 13.5. ja keskustellutkin haaveilijoiden ryhmässä. Oon nyt saanut kuettua tämän ketjun läpi ja hyppään nyt mukaan. (Ja siis en ole lueskellut ihan päivittäin niin siksi mennyt aikaa tässä 😂)

Fb ryhmistä se pienempi kiinnostaa kovasti. Kuopuksesta meillä on myös omaryhmä ja siellä on kyllä niin ihanaa keskustella ja saada vertaistukea ihan kaikkeen! Pidämme vieläkin yhteyttä sitä kautta vaikka ei enää niin aktiivisesti kuin sillon raskausaikana, olisikohan noilla pienillä taaperoilla osuutta tähän asiaan 😅

Ainiin ja siis onnea kaikille plussista ja hyvistä ultrakuulumisista! ❤

Uskaltauduin myös itse varaamaan neuvolan ja se on vasta kesäkuun puolessa välissä. Mahdollisesti pääsen kunnallisella raskaudenkeston määrittämis ultraan, kun neuvolan laskennat ei mene yksiin mun menkkojen ja ovulaation kanssa 😅

Laitan jossain vaiheessa viestiä siitä fb-ryhmästä.

Mukavaa alkanutta kesää vaan kaikille!☀
 
Täytyy varmaan tota face ryhmää alkaa pohtimaan, täällä jää aina niin pahasti jälkeen kun ei muista käydä lukemassa säännöllisesti 😄

Helpottava tietää että on muitakin jotka pahoinvoinnin kanssa kamppailee, tsemppiä teille 😘 Mulla nyt menossa 8+2 ja melkein koko viime viikon pois töistä. Kaupassa töissä niin huonosti pääsee siitä asiakkaiden luota vessaan, muutenkin kun pitäis olla niin kovin pirtsakka ettei tuu ikävää asiakaspalautetta.. Vaikeeta ollut 😁 Vaikka en olekaan kertaakaan oksentanut, niin olo kyllä niin heikko ja kuvottava että välillä pakko mennä varuiksi vähän syljeksimään pönttöön. Oksennuskammoisena toivon että tilanne pysyy näin! 😄

Joku tuolla kyseli mikä olis tepsinyt huonoon oloon, mutta toistaiseksi itsellä ei oo auttanut kun nukkuminen.. Pahoinvointirannekkeet ostin ja luulen että pienen helpotuksen saanut niistäkin.

Miten teillä muilla tän hetken ruokavalio? Ihan alussa söin niiiin terveellisesti kun ei vielä ollut tissikivun lisäksi muita oireita. Mutta kun pahoinvointi alkoi niin jogurtilla, hedelmillä ja play-kaakaolla (järkyttävä himo!) elänyt. Ja kunnon ruokana maistunut vaan mäkkäri ja kotipizzan pizzat 😄 Hävettää ihan miten huonosti sitä pitääkään nyt itestään huolta, mutta oon ajatellut että parempi syödä sitä mikä jotenkin menee alas, kun olla syömättä ollenkaa.
 
Just harmittelin mutsille, miten huonosti syön, koska välttelen pahoinvointia. Pelottaa niin paljon se hypermeesin mahdollisuus, että yritän vaan kuunnella kropan mielitekoja, vaikka se ei just nyt tarkoitakkaan sitä tasapainosinta ruokavaliota. Jos sit kuitenkin alkaa oksentamaan kymmeniä kertoja päivässä, niin ei se haittaa, jos nyt syön mitä sattuu.

Mutta joo, ois kiva, jos vois vaan keskittyy syömään terveellisesti. 😣
 
Xin
Eilen aamulla oli ekaa kertaa huonovointinen olo ja tänään ollut liki koko päivän (nyt 6+4). Oksentaa ei ole kuitenkaan tarvinnut. Ruokavaliossa olisi parannettavaa täälläkin. Herkut maistuisi liiankin hyvin.
 
Mulla on pari viikkoa ollut makeanhimo ihan pois ja se on ollu todella hyvä parannus mun aiempaan ruokavalioon verrattuna. Nyt parina päivänä on ollu vähä huonoa oloa ja siihen on suolanen/mausteinen ruoka tuntunu parhaalta. Ruuan maun lisäks terveellistä syömistä hankaloittaa se, että näillä energiatasoilla ruuanlaitto tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä 😬
 
Täällä ei vielä oikein mitään ihmeellistä rv 4+4 vasta, mutta Koitan olla ajattelematta mahdollista huonoa oloa mikä tulee myöhemmin, koska viime raskaudessa oksensin 6kk!! En nauttinut raskaudesta, nyt toivon että saan nauttia tästä, mutta en elättele suuria toiveita.

Meillä olisi jo varhaisultra ensi viikon pe, tällöin on 6+0, onkohan liian aikaisin ?
 
Täällä ei vielä oikein mitään ihmeellistä rv 4+4 vasta, mutta Koitan olla ajattelematta mahdollista huonoa oloa mikä tulee myöhemmin, koska viime raskaudessa oksensin 6kk!! En nauttinut raskaudesta, nyt toivon että saan nauttia tästä, mutta en elättele suuria toiveita.

Meillä olisi jo varhaisultra ensi viikon pe, tällöin on 6+0, onkohan liian aikaisin ?
Monesti taitavat suositella, että aikaisintaan 6+3 olisi varhaisultra että sykkeet löytyisi. Mutta voi löytyä aiemminkin jos ei ole odotettua pienempi. Me käytiin 6+2 vuodon takia ja sillon syke näkyi.
 
Hei! Mie liityn joukkoon. Plussasin sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Tänään viikot 5+6, la tulee 19.1. Vointi mulla on ok. Tissit kipeät ja välillä pientä etovaa oloa aamuisin ja bussissa kulkiessa. Pientä tuhrua ollut, joten toivon että päästään loppuun asti. Faceen tulen mielelläni mukaan 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii
Mäkin oon vähän miettinyt, et pitäskö jo liittyä faceryhmään. En oo oikein uskaltanut vielä kertoa juuri kellekään tästä raskaudesta ja olo on tuntunut aika yksinäiseltä,kun haluis jakaa näitä asioita. Mulla tänään siis 6+0.
Mulla on ollu ihan hirvee herkkuhimo. Kokoajan tekis mieli jotain makeeta. Onneks oon saanu syötyä myös suht terveellisesti. Eilen mua kuvotti pannukakku, koska se hais liikaa kananmunalta :D näin ei oo ikinä ennen käyny.
Onko meitä jo monta siellä faceryhmässä?
 
Mäkin oon vähän miettinyt, et pitäskö jo liittyä faceryhmään. En oo oikein uskaltanut vielä kertoa juuri kellekään tästä raskaudesta ja olo on tuntunut aika yksinäiseltä,kun haluis jakaa näitä asioita. Mulla tänään siis 6+0.
Mulla on ollu ihan hirvee herkkuhimo. Kokoajan tekis mieli jotain makeeta. Onneks oon saanu syötyä myös suht terveellisesti. Eilen mua kuvotti pannukakku, koska se hais liikaa kananmunalta näin ei oo ikinä ennen käyny.
Onko meitä jo monta siellä faceryhmässä?
NNää ruokahalun muutokset on kyllä outoja, ku joku asia, mikä on edellisenä päivänä maistunu taivaalliselta, voiki yhtäkkiä seuraavana päivänä yököttää 🤢

Facebook-ryhmiä on kaks, isommassa yli 200 jäsentä ja pienemmässä parikyt. En muista kenelle isompaan liittymisestä piti laittaa viestiä, mutta @Lumihiutale_ vastaa pienemmästä
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkii

Yhteistyössä