Täällä plussattu maanantaina, rv 5+6 menossa. Esikoinen tulossa, la 5.1. tällä tietoa. Ensimmäinen neuvolakäynti 27.5.
Mulla on vähön sama, eilen oli paljon jomoja alavatsalla ja se vähän jo mietitytti, mut sittaas tänään ollut tosi rauhallinen olo kropassa ja vaikka sen miten järjellä tietää et tää kuuluu asiaan vaikka kaikki ois hyvin, niin vielä ei kauheesti lohdutaEttä voi stressata. Eilen oli tosi paljon menkkamaista jomottelua selässä. Tänään lähes oireetonta, välillä tissejä juilii. Heti on mieli laukalla, että onko joku huonosti. Mikä on kai vähän hölmöä, koska ei oireet tai oireettomuudet merkkaa niin paljon. Keskenmenon kanssa oireet laantui ennen keskenmenoa, jo nyt ei meinaa stressi pysyä aisoissa. Pitkä puolitoista viikkoa odottaa ultraa..
Mua kans pelottaa tämä oireettomuus.. siis mulla ei oo missään vaiheessa, paitsi sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa ollut menkkajuilintaa ja sekin stressaa. Ei oo mitään tuntemuksia alamahalla..Että voi stressata. Eilen oli tosi paljon menkkamaista jomottelua selässä. Tänään lähes oireetonta, välillä tissejä juilii. Heti on mieli laukalla, että onko joku huonosti. Mikä on kai vähän hölmöä, koska ei oireet tai oireettomuudet merkkaa niin paljon. Keskenmenon kanssa oireet laantui ennen keskenmenoa, jo nyt ei meinaa stressi pysyä aisoissa. Pitkä puolitoista viikkoa odottaa ultraa..
Miten seulontaverikokeiden kanssa? Täällä ne pitää olla otettu rv 10 - 10+6 välillä, eli ennen rv 11.Tänään on illalla toinen ultra. Viikko sitten nähtiin vasta alkanut syke ja koko oli 6+0 vaikka ovis(tikuista) määritellen olisinollut 6+4. Pieni heitto mutta kun aiemmassa keskenmenneessä kasvu jätätti ennen hiipumistaan, haluttiin varmistaa että johtuuko ero nyt myös siitä vai onko saanut alkunsa sittenkin myöhemmin. Mulla nimittäin oli ovistuntemuksia vasta melkein viikko tikkujen plussasta Eli tänään jotain 7+1 luokkaa viikot kenties.
Pahoinvointia on ollut ajoittain, alkuviikolla oli useamman päivän, sit pari päivää helpompaa ja tänään näköjään enemmän. Ainakin nyt kun tulin fyssarilta on olo melko äkkiä hedelmämehua koneeseen ja olo vähän helpottuu.
Mä olen kai jotenkin outolintu kun mulla ei ole mitään intoa neuvolaan tässä vaiheessa Siellä kuitenkin ekalla kerralla alle 10 viikoilla vaan täytetään neuvolakortti, laitetaan labralähetteet ja mitataan verenpaine näin siis mun kokemus ja siihen vaikuttaa koetut keskenmenot. Ymmärrän kyllä että ensimmäinen neuvolakäynti on myös tärkeä rajapyykki käsittää että raskaus on totta. Itse en vain halua tehdä tästä mielessäni enempää totta ennen kuin varmemmilla viikoilla.
Alunperin oli tarkoitus käydä kaksi ultraa 6+4 ja 9+4 oli varaukset ja ajattelin varata neuvola aikaa vasta tuon jälkimmäisen jälkeen ja pyytää ultrassa samalla kokeilemaan kuuluisiko jo dopplerilla. Nyt kun tuli tämä ultra tähän väliin lisäksi niin en ole varma mitä teen tuon myöhäisemmän kanssa. Mielenrauha sen ehkä vaatii koska viimeksikin kasvu oli loppunut joskus 8+ viikolla ja todettiin nt-ultrassa 13 viikolla vasta. Mutta mulla varmasti menee eka neuvola jonnekin kesäkuulle 11+ viikoille ainakin.
Täällä ne on 10-10+4 välillä, vaikka todellisuudessa haarukaksi riittöisi 9-12 suositusten mukaan. En tiiä miksi noin tiukka toi aikaväli täällä. Menkoista laskettuna mulla tulee 10+0 28.5. ja seuraava ultra on 25.5. joten ehdin hyvin vielä pe 27.5 soittaa ja pyytää lähetteen ja mennä sitten ma tai ti labraan.Miten seulontaverikokeiden kanssa? Täällä ne pitää olla otettu rv 10 - 10+6 välillä, eli ennen rv 11.
Ei näy kavereille eikä muillekaan, vaan niille ketä ryhmässä onVoisin nyt liittyä faceryhmään, sehän ei varmasti näy kavereille? Laitan sulle @Lumihiutale_ viestiä
Musta tuntuu, että ruokahalu voi muuttua yhdessä yössä. Alkuviikosta himoitsin nuudeliruokia, mutta nyt pelkkä ajatuskin öyköttää ihan tajuttomasti. Töissä olen pystynyt syömään peruslounaan ihan kohtalaisesti, mutta kotona kaikki ällöttää, varsinkin rasva ja mausteet. Kirpeät, happamat ja kylmät asiat maistuu. Makuaistikin on muuttunut.Täällä 4+6 ja oireet on lieventyny. Enää hyvin satunnaisia mahatuntemuksia ja ruokahalu on erilainen. Normaalisti oon hirveä sokerihiiri, mutta nyt ei oo tehny mieli makeaa, ennemminki mausteisia juttuja. Yritän silti uskoa, että kaikki hyvin, vaikka oireet vaihteleekin ja voihan tämä olla semmosta tyyntä myrskyn edellä ennenku oikea pahoinvointi iskee
Toivottavasti olis vaan mittausvirhe, kun vaikeassa paikassaTänään käyty varhaisultrassa. Menkkojen mukaan 6+5, mutta koko vain 3.3mm ja veikattiin että olis vasta 6+0... Syke näkyi, mutta huolettaa toi koko Toivottavasti mittausvirhe, kaveri oli nimittäin ihan ruskuaispussin reunassa vähän vaikeasti havaittavissa. Sain reilu viikko sitten digillä 3+ joten ei pitäisi sen mukaan olla myöhemminkään alkunsa saanut kun mitä olen laskenut
1.6. neuvola, tuskaa odotella sinne asti!
Jos täällä on muita varhaisultrassa käyneitä niin olis kiva kuulla miten on mennyt
Ihana näkökanta tohon syntymäkuukausiasiaan! Ite just miettinyt, kun esikoinen syntyi keväällä ja se oli niin kiva, et miten nyt kun syntyisi sinne "pimeimpään aikaan", mutta oon kans just miettinyt, et sit toisaalta ihana, kun saa luvan kanssa vähän pesiä kotona kylmään aikaan ja sit taas kesällä helpompi mökkeillä ja reissusta vähän isomman vauvan kaaSama homma täälläkin, hieman epäuskoistahan tämä on kun oireet aika lailla loistaa poissaolollaan. Tänään oli ensimmäinen aamu jolloin ei pystynyt ajattelemaankaan aamupalaa ensimmäiseen tuntiin heräämisen jälkeen Viikonloppuna oon iloinnut tammikuusta syntymäajankohtana (jos nyt sinne asti selvitään!). Keväällä on niin paljon puutarhahommaa, veneen laittoa ja muuta semmoista, että siihen väliin ei millään ehtisi mitään lapsivuodeaikaa ottamaan - pimeänä ja lumisena vuodenaikana kerkee hyvin synnytellä, jotta sitten toukokuussa taas voi jo kärryläisen kanssa puuhailla pihassa. Pienet on ilot!