Tammikuiset 2023 ❄️✨

Mäkin viivyttelen neuvolaan soittamista, varmaan soitan ensi viikolla jos sinne asti pääsen. Ekalla plussakerralla soitin innoissani heti plussaamisen jälkeen ja oli niin hölmö olo sitten sitä perua. 😔
Mulla ei isompia oireita, tissit on kipeet ja iltapäivästä alkava karmea väsymys. Kaikki ruoka ja kahvi maistuu. 😊
 
@Oliivi3 olen tosi pahoillani ❤😔 paljon voimia!

Pelottaako muita kertoa raskaudesta läheisille? Mua pelottaa todella kovaa kertoa omille vanhemmille, jo kolmannesta lapsesta oli sellainenkin reaktio että oksat pois, ja silloin erehdyin sanomaan että on meidän viimeinen lapsi, vaikka mitä se kellekään kuuluu montako lasta meille tulee. Mutta voin vain kuvitella mikä vastaanotto tällä kertaa..
 
Voi ei @Oliivi3 , olen tosi pahoillani :(

@Lumihiutale_ Tavallaan jännittää kertoa. Meillä kyllä esikoinen niin ei mitään kokemusta reaktioista. Ehkä osalle tämä oli ihan odotettavissa. Parhaimmalta tuntuis kertoa ekaksi tuleville isovanhemmille. Mut mun äiti on kyllä sellanen, et se kertoo sit kaikille sukulaisille, vaikka ois sovittu pidettäväksi omana tietona toistakseks :D
 
@Oliivi3 olen tosi pahoillani paljon voimia!

Pelottaako muita kertoa raskaudesta läheisille? Mua pelottaa todella kovaa kertoa omille vanhemmille, jo kolmannesta lapsesta oli sellainenkin reaktio että oksat pois, ja silloin erehdyin sanomaan että on meidän viimeinen lapsi, vaikka mitä se kellekään kuuluu montako lasta meille tulee. Mutta voin vain kuvitella mikä vastaanotto tällä kertaa..
Toi on kyllä tosi kurjaa miten tökerösti osa reagoi.. Se on kuitenkin jokaisen perheen oma asia ja on kurjaa jos muut ei osaa myötäiloita toisten onnea :-/
 


Eiköhän tässä vois sinne Face-ryhmäänkin tulla🤭:love: Soitin tänään neuvolaankin ja se ois sit 9.6.☺

@Lumihiutale_ , mua jännittää ihan sikana kertoa vanhemmille, ja yhdelle ystävälle.😬 En oikeen ees tiedä miks. Tiedän, että ovat siis varmasti super onnellisia, mutta veikkaan, että tulee ehkä vähän yllärinä, että näin pian esikoisen jälkeen. Ja kun äiti ja tää yks ystävä on ehkä ne, keille eniten oon purkanut niitä vaikeita hetkiä, mitä esikoisen kaa ollut vauvavuonna, niin pelkään et ne on sillein, et mitä te ootte oikeen miettinyt😰 Mut siis onpa ikävää, jos viimeks tullut joku ikävä reaktio, ei varmasti oikeen huvita kertoa.☹ Kuitenkin jokaisen oma asia ja pitäis osata iloita ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Lumihiutale_
@Oliivi3 olen tosi pahoillani paljon voimia!

Pelottaako muita kertoa raskaudesta läheisille? Mua pelottaa todella kovaa kertoa omille vanhemmille, jo kolmannesta lapsesta oli sellainenkin reaktio että oksat pois, ja silloin erehdyin sanomaan että on meidän viimeinen lapsi, vaikka mitä se kellekään kuuluu montako lasta meille tulee. Mutta voin vain kuvitella mikä vastaanotto tällä kertaa..
Ei pelota kertoa, mutta päätettiin ettei kerrota vielä kenellekään ennen kuin ensimmäinen neuvolakäynti on ohi🤫 Eniten pelottaa se kauhea hössötys ja ylihuolehtiminen ja jatkuva soittelu, kun välimatkaa reilu 400 km ja ensimmäinen lapsenlapsi olisi kyseessä. Appivanhemmille lapsenlapsi olisi jo kolmas, niin sieltä tuskin kauheita hössötyksiä tulee. Pikemminkin voin kuvitella sitä päivittelyn määrää anopilta, että "siinä sitä on teillä opettelua".. Meillä taloremontti vielä kesken ja sen pitäisi valmistua tämän vuoden aikana, niin sekin lisää varmaan paineita ja ulkopuolisten päivittelyä, että saadaanko ajoissa valmiiksi ja muutettua ennen tammikuuta🤞
Varhaisultraan varasin ajan 17.5, niin selviää, että onko mahakivuille joku syy vai johtuvatko vain kohdun kasvusta🙂
 
Viimeksi muokattu:
Mun tekisi mieli kertoa jo omille vanhemmille kun heille ensimmäinen lapsenlapsi ja olisivat varmasti innoissaan mutta odotellaan nyt ainakin ekaan neuvolakäyntiin asti ellei jopa hieman pidempään🤔 appivanhemmilla jo useampi lapsenlapsi joten heille ei niin jännitä kertoa, mutta kuitenkin odottavat varmasti tätä tietoa 😄 paljon olen miettinyt millä tavalla kertoa omille vanhemmille, haluan yllättää kunnolla🤭 ystävistä jo muutama tietää, osan reaktiota jännitän että mitähän sieltä tulee...
 
Höh ootpas kohdannyt @Lumihiutale_ ikävää suhtautumista läheisiltä! Eihän sen nyt muiden asia pitäisi olla millään tavalla, montako lasta toiset saa. :O

Mä kerroin jo omalle äidilleni. Ollaan tosi läheisiä ja hän oli isona tukenta talvella. Otti todella iloisesti vastaan uutisen ja jaksoi tsempata. Tiedän saavani tukea, jos käykin huonosti. Mutta toivottavasti niin ei käy vaan kaikki menisi hyvin. ❤

Eikä, ihanaa että ihmisillä alkaa täällä olla varhaisultria! Jännäää! Omaa saa vielä melkein kaksi viikkoa odottaa. Tsemppiä ultraan menijöille!❤
 
@Oliivi3 olen tosi pahoillani paljon voimia!

Pelottaako muita kertoa raskaudesta läheisille? Mua pelottaa todella kovaa kertoa omille vanhemmille, jo kolmannesta lapsesta oli sellainenkin reaktio että oksat pois, ja silloin erehdyin sanomaan että on meidän viimeinen lapsi, vaikka mitä se kellekään kuuluu montako lasta meille tulee. Mutta voin vain kuvitella mikä vastaanotto tällä kertaa..
voi, onpa kurjaa tuollainen reaktio😔 toivottavasti tulee myös onnitteluja!

Me kerrottiin äitienpäivänä mun vanhemmille ja itkuhan siinä tuli kaikilta😭 oli niin ilon aihe, kun on ensimmäinen kyseessä. Muille ei vielä kerrota, mutta aattelin, että kiva jos joku muukin tietää ja voidaan iloita yhdessä. Ja sitten jos jotain sattuisi, niin suruakin voisi jakaa eikä murehtia miehen kanssa kaksin.
 
Saanko tulla teidän kanssa juttelemaan kun tuo joulukuisten ketju kuivui kasaan fb:n ryhmään.
Mulla on laskettu aika 24.12 mutta viime viikon varhaisultran mukaan se varmaankin siirtyy 28.12 tienoille. Mulla on kaksi lähes täysi-ikäistä lasta ja tulokas on uuden puolison kanssa ensimmäinen yhteinen. Syksyllä oli keskenmeno joka todettiin nt-ultrassa. Siksi nyt ollaan käyty varhaisultrassa ja huomenna mennään uudelleen koska viimeksi koko oli jäljessä.
Neuvolaan en ole vielä soittanut ollenkaan, ajattelin ottaa yhteyttä sinne vasta joskus toukokuun lopulla jos kaikki on silloin hyvin. Omasta puolestani ehdin sinne kyllä myöhemminkin koska ekalla kerralla vain täytellään neuvolakorttia.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumihiutale_
Saanko tulla teidän kanssa juttelemaan kun tuo joulukuisten ketju kuivui kasaan fb:n ryhmään.
Mulla on laskettu aika 24.12 mutta viime viikon varhaisultran mukaan se varmaankin siirtyy 28.12 tienoille. Mulla on kaksi lähes täysi-ikäistä lasta ja tulokas on uuden puolison kanssa ensimmäinen yhteinen. Syksyllä oli keskenmeno joka todettiin nt-ultrassa. Siksi nyt ollaan käyty varhaisultrassa ja huomenna mennään uudelleen koska viimeksi koko oli jäljessä.
Neuvolaan en ole vielä soittanut ollenkaan, ajattelin ottaa yhteyttä sinne vasta joskus toukokuun lopulla jos kaikki on silloin hyvin. Omasta puolestani ehdin sinne kyllä myöhemminkin koska ekalla kerralla vain täytellään neuvolakorttia.
Tervetuloa vaan tälle puolelle, ei tarvitse jäädä yksin, Toivottavasti huomenna ultrassa kaikki hyvin ja pieni kasvanut hienosti, tsemppiä! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Mimerkki
ihania uutisia @Lauranen123 😊
mun puolesta tänne on myös joulukuiset tervetulleita, ei se ole niin viikon tai parin tarkkaa!

Meille on tulossa viikonloppuna kaveripariskunta kylään ja esikoisen aikaan ne oli ensimmäiset, joille kerrottiin, kun oltiin siihen aikaan paljon tiiviisti tekemisissä. Nyt kun kysyin mieheltä, että haluttaisko kertoa niille samalla, niin totesi että ei, koska silloin uutinen oli hänen mielestään saanut tylyn vastaanoton pariskunnan miehen puolelta. Itse en muista tarkkaan, miten tilanne on mennyt, mutta harmittaa, että miehelle on jäänyt tuollainen muisto, koska kyse on kuitenkin hänen hyvästä ystävästään. Itse oon kertony nyt kolmelle kaverilleni ja saanut onneksi ihanat vastaanotot. Heilläkin kaikilla jo omia lapsia, niin ehkä siksi osaavat suhtautua paremmin.
 
@Lauranen123 ihania uutisia :love: Mahtavaa, että kaikki hyvin❤

@Mimerkki joo, tänne vaan juttelemaan mukaan ehdottomasti ☺

@maloon eikä, onpa ikävä et miehen ystävä reagoinut noin😟 En ihmettele, ettei sit halua kertoa tästä vielä😕

Täällä ehkä vähän itkuherkkyyttä havaittavissa uutena oireena. Samoin sellaista lievää närästystä! Repäisykipuja myös tullut noustessa. Muuten ne samat poskien punoitus ja sit taas sellaisia hetkiä et jonkun aikaa kauheen kylmä🥶 Mut edelleen melko lievänä kaikki ja ihan eri oireita kuin esikoisesta!🤭😱😄
 
  • Tykkää
Reactions: Mimerkki

Yhteistyössä