Tammikuiset 2023 ❄️✨

Heippa! Varovasti uskallan mukaan.
Olen Kainuusta, KAKS siis synnytyspaikka. Kolmas lapsi on tulossa, esikoinen nyt 7v ja kuopus 2v. Meillä lapset on saaneet alkunsa hedelmöityshoidoilla, tämä raskaus on pakastealkion siirron tulos ❤ Laskettu aika 13.1.
Mielellään tulen mukaan faceryhmään, koen sen parempana kuin tämän keskustelupalstan. Laitoinkin jo yv Lumihiutaleelle 🙂
 
Onko teillä vielä raskausoireita? Mulla rv 5 nyt eikä mitään muuta kuin menkat ei alkaneet.. Tästäkin saa toki jo huolen aikaan.
Eipä oikeastaan. Ruoka ei maistu ehkä ihan samalla tavalla kuin yleensä, vähän semmoista jännää etovaa oloa, mutta itseni tuntien voin myös ihan täysin omassa päässä kehittää tämän oireen. Reagoin asioihin yleensä vatsalla ja semmonen etova olo on tyypillinen "oire" jos jännitän jotain. Tissejä tuijottelen harva se hetki peilistä mutta ei ne kyllä ole muuttuneet yhtään mihinkään suuntaan 😁
 
Minulla on viikkoja sovelluksen mukaan 5+4 ja edelleenkään ei ole muuta oiretta kuin välillä tosi kovat alamahakivut. Yleensä ne tulee aikaisin aamulla ja nukkumaan mennessä. Semmoista kuukautiskiputyyppistä ja mennyt itsestään ohi, mutta nyt muutaman kerran on pitänyt panadolia ottaa, kun kourii ihan tosissaan eikä kaurapussista ole ollut apua😵‍ Ajattelin etten varhaisultraa varaa, mutta nyt olen tullut toisiin ajatuksiin, jos kuitenkin on kohdun ulkoisesta raskaudesta kyse😟 Eka neuvola ois 31.5.
 
Onko teillä vielä raskausoireita? Mulla rv 5 nyt eikä mitään muuta kuin menkat ei alkaneet.. Tästäkin saa toki jo huolen aikaan.
Ei oikeen oo ja siks tää on niin hankala käsittää, tosin oonkin vasta 4+2🙈 Ihan silloin tällöin saattaa tulla joku tuntemus alavatsaan, välillä on kylmä ja sit tulee sellaisia, et tekee mieli jotain ruokaa ja jotain taas ei yhtään. Viime yönä oli jotenkin huono olo, kun esikoinen herätti ja valvoin hetken. Tissit oli lauantaina kipeet, mut ei enää. Mut sitä en mieti, koska viime raskaudessakaan ei ollut mitään pahempia kipua tisseissä eikä muutenkaan mitään muutoksia, ei kasvanut, ei tullut niitä valkoisia näppyjä, ei tummentunut nännipihat eikä siis oikeestaan mitään eli älä stressaa sitä @Tuuliharja 😅🤭
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuliharja
Ja hämmennyin myös siitä, kun neuvolasta on kirjoitettu Maisaan, että olen nyt raskausviikolla 5. Menkat olleet viimeksi 4.4, eli nyt on 5+0, eli eikö nyt ala raskausviikko 6? niin ainakin myös kaikki sovellukset sanoo. Vai olenko ihan väärässä?
MMeillä myös terkkarit puhuu / kirjaa tällä tavalla "väärin". Se on jotenkin tosi ärsyttävää ja eniten se turhauttaa esim ultrien kanssa
 
Soitin tänään neuvolaan ekaa käyntikertaa varten. On 6.6., aika pitkää saa odottaa.

Siellä laski viikot niinkuin minäkin olin käsin laskenut eli kun sunnuntaina vaihtuu raskausviikko niin nyt on 4+2. Tosin kiertoa ei kysynyt, joten laski varmaan 28 päivän mukaan, jolloin LA 15.1.2023.

Mullakaan ei vielä mitään kunnon oireita, joten epätodelliselta tuntuu vieläkin. Mies tulee työmatkalta perjantaina ja hommasin viikkodigin sille päivälle ylläriksi. Neuvolan täti sanoi, että on normaalia vaikka mitään oireita ei olekaan vielä ja voin olla niinkin onnekas ettei tulekaan. Jotenkin jäi rauhallinen olo puhelusta :)

Ihanaa viikkoa kaikille ja viivojen vahvistumista niille, joilla vasta haaleaa plussaa 😍
 
Soitin tänään neuvolaan ekaa käyntikertaa varten. On 6.6., aika pitkää saa odottaa.

Siellä laski viikot niinkuin minäkin olin käsin laskenut eli kun sunnuntaina vaihtuu raskausviikko niin nyt on 4+2. Tosin kiertoa ei kysynyt, joten laski varmaan 28 päivän mukaan, jolloin LA 15.1.2023.

Mullakaan ei vielä mitään kunnon oireita, joten epätodelliselta tuntuu vieläkin. Mies tulee työmatkalta perjantaina ja hommasin viikkodigin sille päivälle ylläriksi. Neuvolan täti sanoi, että on normaalia vaikka mitään oireita ei olekaan vielä ja voin olla niinkin onnekas ettei tulekaan. Jotenkin jäi rauhallinen olo puhelusta

Ihanaa viikkoa kaikille ja viivojen vahvistumista niille, joilla vasta haaleaa plussaa
Meillä sama LA ja vähän sama noi vähäiset oireet:love: Kiva, et tuli hyvä fiilis puhelusta🙏🏼 Pitäis varmaan soittaa kans neuvolaan🤭
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SSonkku
vierailija
MMeillä myös terkkarit puhuu / kirjaa tällä tavalla "väärin". Se on jotenkin tosi ärsyttävää ja eniten se turhauttaa esim ultrien kanssa
Mua taas ärsyttää, että ihmiset puhuu raskausviikosta 6, kun on 5+2 esim. menossa.

Ja kaikki kirjottaa, olen raskausviikolla 6 (5+2.) Miks ei voi vaan sanoa, että on menossa rv5+2 😂 Onneks meidän neuvolatäti puhuu ihan raskausviikoista normaalisti 5+2, eikä lisää siihen ns. viikkoa lisää.
 
Soitin tänään neuvolaan ekaa käyntikertaa varten. On 6.6., aika pitkää saa odottaa.

Siellä laski viikot niinkuin minäkin olin käsin laskenut eli kun sunnuntaina vaihtuu raskausviikko niin nyt on 4+2. Tosin kiertoa ei kysynyt, joten laski varmaan 28 päivän mukaan, jolloin LA 15.1.2023.

Mullakaan ei vielä mitään kunnon oireita, joten epätodelliselta tuntuu vieläkin. Mies tulee työmatkalta perjantaina ja hommasin viikkodigin sille päivälle ylläriksi. Neuvolan täti sanoi, että on normaalia vaikka mitään oireita ei olekaan vielä ja voin olla niinkin onnekas ettei tulekaan. Jotenkin jäi rauhallinen olo puhelusta

Ihanaa viikkoa kaikille ja viivojen vahvistumista niille, joilla vasta haaleaa plussaa
Sinä onnekas, mulla tasan sama 4+2 nyt ja sain vasta 9.6. neuvolan kun eilen soitin - ja senkin vain siksi, että seuraavalla viikolla on tosi kiireinen työviikko enkä ehtisi! Kovasti koetti tyrkyttää vasta tosiaan sille seuraavalle viikolle tuota ekaa käyntiä.

Ja tosiaan sama laskettu aika on siis mullakin, sama näemmä myös @3milia lla! Synnärilista on myös ihan kiva idea, kiva nähdä maantieteellistä jakaumaa. Mulla se on sairaala Nova eli Keski-Suomen keskussairaala :giggle:
 
Sinä onnekas, mulla tasan sama 4+2 nyt ja sain vasta 9.6. neuvolan kun eilen soitin - ja senkin vain siksi, että seuraavalla viikolla on tosi kiireinen työviikko enkä ehtisi! Kovasti koetti tyrkyttää vasta tosiaan sille seuraavalle viikolle tuota ekaa käyntiä.

Ja tosiaan sama laskettu aika on siis mullakin, sama näemmä myös @3milia lla! Synnärilista on myös ihan kiva idea, kiva nähdä maantieteellistä jakaumaa. Mulla se on sairaala Nova eli Keski-Suomen keskussairaala
No onpa vaihtelevaa. Mulle olis halunnut toukokuun vikalle viikolle jo, mutta ei ollut yhtään aikaa. Eka sopiva oli tuo 6.6. ja sit seuraava 7.6.. Otin sit sen 6.6. :) Mulla alueena HUS.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Sinä onnekas, mulla tasan sama 4+2 nyt ja sain vasta 9.6. neuvolan kun eilen soitin - ja senkin vain siksi, että seuraavalla viikolla on tosi kiireinen työviikko enkä ehtisi! Kovasti koetti tyrkyttää vasta tosiaan sille seuraavalle viikolle tuota ekaa käyntiä.

Ja tosiaan sama laskettu aika on siis mullakin, sama näemmä myös @3milia lla! Synnärilista on myös ihan kiva idea, kiva nähdä maantieteellistä jakaumaa. Mulla se on sairaala Nova eli Keski-Suomen keskussairaala
Kiva, et on useammalla sama LA :love:

Mulla sairaalana TAYS ☺
 
Olisko pitänyt lisätä tonne ekan sivun listaan myös synnytyssairaala, näkisi vähän mistä päin porukka on, jos @Lumihiutale_ jaksaa Ja sit mietin, että olisitko jaksanut laittaa myös lasketun ajan mukaiseen järjestykseen, niin olis ehkä selkeämpi
Voi toki tännekin laittaa synnytyssairaalat jos kaikki ilmoittaa omansa 🙂 tuola faceryhmässä synnytyssairaalat myös ilmoitettu, mutta kaikki ei varmaan sinne tule niin voi ne täälläkin olla. Koitan jossain välissä taas keretä koneelle muokkaamaan, kun nämä päivät niin hektisiä 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Täällä tänään ollut kyllä heikoin olo tähän mennessä, ja hirvee himo olis subia tilata 😅 kaikki roskaruoka kans himottaa! Sama se oli pojista, joten eiköhän täälä poika taas oo tuloillaan 😁 nyt tänään 6+2 ja ensviikon torstaina on varhaisultra 😬
 
Täällä tänään ollut kyllä heikoin olo tähän mennessä, ja hirvee himo olis subia tilata kaikki roskaruoka kans himottaa! Sama se oli pojista, joten eiköhän täälä poika taas oo tuloillaan nyt tänään 6+2 ja ensviikon torstaina on varhaisultra
Tässä just tuplajuustohampparia mussutellessa on kyllä todettava, että mulla roskaruokahimo on jotakuinkin jokapäiväinen ja varsinainen oire ois jos sitä ei olisi 😂
 
Voi toki tännekin laittaa synnytyssairaalat jos kaikki ilmoittaa omansa tuola faceryhmässä synnytyssairaalat myös ilmoitettu, mutta kaikki ei varmaan sinne tule niin voi ne täälläkin olla. Koitan jossain välissä taas keretä koneelle muokkaamaan, kun nämä päivät niin hektisiä
Ei mitään hätää, ihan oman kerkeemisen mukaan! Eipä nyt niin tärkeää oo 😅 Ja ite tuun kyllä faceenkin, jos vaikka sit ens testi olis vahvempi, niin jos sit tulis sinne.☺

Mulla oli kans viime raskaudessa (poika) se, ettei yhtään maistunut normi kotiruoka tai salaatti tai mikään, mut kebab oli parasta🤭 Nyt vielä perus kotiruoka maistuu kaikista parhaiten, koska ei vielä mitään ällötystä. Makeeta ei oikeen tee mieli, äsken söin silti jätskin (miks??? kun ei tehny ees mieli) ja en tykännyt kyl, liian makee.😩
 
  • Tykkää
Reactions: Lumihiutale_
Ei mitään hätää, ihan oman kerkeemisen mukaan! Eipä nyt niin tärkeää oo Ja ite tuun kyllä faceenkin, jos vaikka sit ens testi olis vahvempi, niin jos sit tulis sinne.

Mulla oli kans viime raskaudessa (poika) se, ettei yhtään maistunut normi kotiruoka tai salaatti tai mikään, mut kebab oli parasta Nyt vielä perus kotiruoka maistuu kaikista parhaiten, koska ei vielä mitään ällötystä. Makeeta ei oikeen tee mieli, äsken söin silti jätskin (miks??? kun ei tehny ees mieli) ja en tykännyt kyl, liian makee.
Mullakaan ei oikein makeeta tee mieli, jotenki liian makeaa kaikki sellanen 😅
 
Mulla on 5+3 ja rinnat on ollut tosi pinkeinä ja kipeinä plussasta asti. Tällä viikolla on alkanut tulla kuvotusta, muttei vielä oksuja. Kaikki rasvainen ruoka ällöttää ja hajut myös. Mun tekee mieli salaattia, juustosämpylöitä, mehujäitä ja kirpeitä karkkeja. Suklaata en voi kuvitellakaan laittavani nyt suuhun.Eilen nukuin päikkärit, jota en koskaan tee. Osa voi toki olla koronan jälkioireita, kun viime viikolla sairastin senkin..
 
Aika monella täällä on la 15.1, niin on mullakin ❤ mullaei oo muita oireita ku hirvee palelu ja sit kahvi ei maistu enää samalla tavalla ku ennen raskautta. En oo vielä soittanu neuvolaan, jotenki pelkään sitä että ku sinne soitan, niin menee sitten kesken niinku kävi maaliskuussa ja toukokuussa 2020 😔 keskenmenojen jälkeen syntyi kyllä sitten heinäkuinen 21 ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Aika monella täällä on la 15.1, niin on mullakin mullaei oo muita oireita ku hirvee palelu ja sit kahvi ei maistu enää samalla tavalla ku ennen raskautta. En oo vielä soittanu neuvolaan, jotenki pelkään sitä että ku sinne soitan, niin menee sitten kesken niinku kävi maaliskuussa ja toukokuussa 2020 keskenmenojen jälkeen syntyi kyllä sitten heinäkuinen 21
Hei onpa meitä monta oikeesti samalla, kivaa! :love: Ja ihanaa, kun muillakaan ei vielä kauheesti oireita. Mullakaan ei cokis maistu, mikä kyl ennen maistunut ihan missä tilanteessa vaan:LOL: En kyl tietty ees toivois mitään pahoinvointia ym., et ehkä pitäis vaan nauttia, mutta jotenkin vaan konkretisoituis. Edelleen niin epäuskoinen olo, pakko varmaan huomenaamulla taas testata ja ehkä sit soittaa sinne neuvolaan 🙈 Onpa ikäviä noi sun kokemukset ja tosi huonoa tuuria😭 Toivotaan, että nyt menee kaikki hyvin loppuun asti.❤ Sielläkin -21 syntynyt, kivaa! Voi sit jutella tosta alle 2 v. ikäeron tuomista jutuista🤭
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä