Tammikuiset 2023 ❄️✨

Onpa harmillisen pitkä aika odottaa ekaa tapaamista.. mikä sovellus sulla on käytössä? Neuvolan la pitää varmaan paikkaansa, kun mulla on nyt 4+2 ja la osuu tuohon 7.1.
mietin kans varhaisultraa.
Neuvola laskee mun muistaakseni sillä standardilla viikot että kierto on sen 28vrk, sen mukaan mullakin heittää n. viikolla laskettu aika ja mm. raskaustestien ja laskelmien mukaan luotan enemmän omiin laskuihin minkä vuoksi toivonkin että pääsis varhaisultraan :)
 
Neuvola laskee mun muistaakseni sillä standardilla viikot että kierto on sen 28vrk, sen mukaan mullakin heittää n. viikolla laskettu aika ja mm. raskaustestien ja laskelmien mukaan luotan enemmän omiin laskuihin minkä vuoksi toivonkin että pääsis varhaisultraan
Okei, tämä olikin uutta tietoa😊 mulla on kierto aina 28-29 päivää, niin menee neuvolan standardiin sitten sopivasti.
 
Tein varmistus testin tänään, lähinnä miehen vuoksi🤭 Minä tiesin raskaudesta jo 9 vuorokauden päästä ovulaatiosta, kun menkkamaisesti jomotti alavatsaan ja finni tuli leukaan 🤭🥰 Eka testi näytti näytti negaa ja mies sanoi että, no niin ei tule vauvaa, se siitä. Johon minä vaan tuumasin, että mä oon raskaan, ei vaan näy vielä testissä. Parin päivän päästä hyvin haalea viiva testissä ja tänään päivällä jo lähes saman vahvuinen kuin controlli viiva😄 Kuukaustisia ei tosiaan ole ollut vielä edellisen synnytyksen jälkeen. Mutta ovulaation tunsin 14.4. Seksiä oli ollut pari-kolme päivää aiemmin. Ei siis vielä yritetty raskautta. Tarkoitus oli vasta loppu kesästä/syksystä mutta elämä päätti toisin🥰 Tuosta ovusta laskettuna LA olisi 5.1.
 
Kuinka moni jo stressaa työnantajalle kertomista? 😵‍Minä olen hoitoalalla ja kolmivuorotyö. Hoitajia jo muutenkin vähän, niin mietin miten nuiva suhtautuminen on esimiehellä ja työyhteisöllä🤔 Meillä järkejään kaikki työntekijät, jotka raskauden takia olleet saikulla, ovat joutuneet kolmikantaneuvotteluun työnantajan vaatimuksesta...
 
Olen myös hoitoalalla kolmivuorotyössä ja työnkuvan vuoksi on kerrottava hyvinkin aikaisessa vaiheessa raskaudesta.. Hieman stressaa koska en haluaisi näin aikaisin kertoa, jos tämä menisikin taas kesken. Meillä on töissä hyvä porukka ja tukea sieltä saa kävi miten kävi. Yritän salata tämän mahdollisimman pitkään, katsotaan kauan se onnistuu.
 
Olen kuntapuolella ruokapalveluilla ohjaajana. Sijaisuuksia myös teen ihan keittiöissä.. seisoma ja fyysisesti raskasta työtä.

Juuri tätä samaa miehen kanssa mietin kun tänään tuli tieto että joudun olemaan koko toukokuun enemmän ja vähemmän kuntamme isoimmassa koulun keittiössä sijaistamassa. Että yritänkö sinnitellä ensi viikon vu asti että mitä siellä näkyy ja sitten hiukan valoittaisin lähiesimiestä missä mennään. Jos sattuu että tulee ihan totaali stoppi niin ei ainakaan tulis yllärinä..🙄
 
Mä olen opettaja ja mulla sikäli hyvä tilanne, että pääsen koko kesäksi lomalle kuukauden päästä. Oon määräaikainen, niin kerron sitten elokuussa, jos kaikki on mennyt hyvin. Vähän jännittää tämä toukokuu kuinka jaksaa, kun pitää koko ajan olla tosi skarppi eikä taukoja välttämättä päivän aikana monia.. mulla kanssa työ siis aika fyysistä, niin saas nähä kuinka syksyllä jaksaa.
 
Mulla loppuu kanssa sopimus vuoden loppuun, eli n. kk ennen pitääkin lopettaa, mikä ei juurikaan vaikuta mihinkään :) eli varmaan kesän jälkeen kerron töissä ellei nyt jotain dramaattista voinnissa tule 😊 Viime raskauden aikaan tein myös hoitotyötä ja olihan se inhottavaa kun piti kertoa töissä heti vaikka hädintuskin itse asiasta tiesi
 
Oon myös hoitoalalla, mua ei niin jännitän kertoa, esimies tietää aiemmasta keskenmenosta joten ehkä osaa odottaa että uutisia tulossa uudelleen jossain vaiheessa..

Teen listaa lasketusta ajoista tuohon mun ekaan viestiin tässä ketjussa, laitan siihen nyt ne aluksi mitä bongasin täältä keskustelusta. Laittakaa muutkin vaikka tähän lasketut ajat niin voin sitämukaa lisäillä 🥰
 
Täällä la 10.1 😊
Itsekin hoitoalalla mutta vielä hoitovapaalla kuopuksesta joten ei vaikuta itsellä mihinkään 😄 Paitsi siten että nautin kyllä täysin rinnoin kun ei tartte murehtia töistä eikä saikuista sun muista nyt raskausaikana.
Toki yritän pitää pään kylmänä vielä kun kaikki niin alussa...
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kuinka moni jo stressaa työnantajalle kertomista? ‍Minä olen hoitoalalla ja kolmivuorotyö. Hoitajia jo muutenkin vähän, niin mietin miten nuiva suhtautuminen on esimiehellä ja työyhteisöllä Meillä järkejään kaikki työntekijät, jotka raskauden takia olleet saikulla, ovat joutuneet kolmikantaneuvotteluun työnantajan vaatimuksesta...
Eikös kolmikantaneuvotteluihin määrätä suoraan työterveydestä, kun saikku jatkuu tarpeeksi pitkään? Näin ainakin meillä oli. Neuvotteluissahan pyritään vain saada työnantaja ymmärtämään (jos siis saikku liittyy työhön), että työntekijälle täytyy tehdä muutoksia työnkuvaan, että pystyy töissä jatkamaan.
Itse kerroin omalle esimiehelle ja hän painostaa jo (ei tosin suoraan sanomalla) päättämään aionko jäädä hoitovapaalle vai irtisanoutua äititysloman jälkeen, että voisi hankkia kokonaan uuden työntekijän minun sijaiseni sijaan. Hyvä kun en itekkään vielä tiedä, kauanko olen äitiyslomalla - eikä kai vielä tarvikaan tietää? LA lokakuun lopulla.
 
Eikös kolmikantaneuvotteluihin määrätä suoraan työterveydestä, kun saikku jatkuu tarpeeksi pitkään? Näin ainakin meillä oli. Neuvotteluissahan pyritään vain saada työnantaja ymmärtämään (jos siis saikku liittyy työhön), että työntekijälle täytyy tehdä muutoksia työnkuvaan, että pystyy töissä jatkamaan.
Itse kerroin omalle esimiehelle ja hän painostaa jo (ei tosin suoraan sanomalla) päättämään aionko jäädä hoitovapaalle vai irtisanoutua äititysloman jälkeen, että voisi hankkia kokonaan uuden työntekijän minun sijaiseni sijaan. Hyvä kun en itekkään vielä tiedä, kauanko olen äitiyslomalla - eikä kai vielä tarvikaan tietää? LA lokakuun lopulla.
Missään nimessä ei tarvitse tietää, vielä vähemmän olet tilivelvollinen esimiehelle. Askel kerrallaan riittää että kertoo mitä tekee, mieli voi muuttua tai mitä vain tapahtua :)
 
Mitähän mahtaa olla, kun välillä ylös noustessa tai kävellessä vihlaisee reiden sisällä siihen tyyliin että meinaa jalat lähteä alta, nyt vasta kuitenkin 5+2? Tälläistä oli muista lapsista vasta ihan loppuraskaudessa..
 
Eikös kolmikantaneuvotteluihin määrätä suoraan työterveydestä, kun saikku jatkuu tarpeeksi pitkään? Näin ainakin meillä oli. Neuvotteluissahan pyritään vain saada työnantaja ymmärtämään (jos siis saikku liittyy työhön), että työntekijälle täytyy tehdä muutoksia työnkuvaan, että pystyy töissä jatkamaan.
Itse kerroin omalle esimiehelle ja hän painostaa jo (ei tosin suoraan sanomalla) päättämään aionko jäädä hoitovapaalle vai irtisanoutua äititysloman jälkeen, että voisi hankkia kokonaan uuden työntekijän minun sijaiseni sijaan. Hyvä kun en itekkään vielä tiedä, kauanko olen äitiyslomalla - eikä kai vielä tarvikaan tietää? LA lokakuun lopulla.
Ei mene meillä niin😒 Monesti TA vaatii kolmikantaa vaikka saikku olisi muutaman päivänkin. Usein myös alkanut varhaisessa vaiheessa työntekijää painostamaan jäämään 50% työajalle -> jos tulee poissaoloja raskauden takia, niin on vähemmän vuoroja johon tarvitsee etsiä työntekijää, ymmärtämättä miten paljon puolikas työaika nykyään vaikuttaa äitiyspäivärahaan🙄

Mulla pelkästään aaltoilevasti tulevat alamahakivut (ihan kuin menkat alkaisi) ja sit rinnat on arat.
 
Kurkistan varovasti tänne. Plussasin aivan täysin yllättäen tänään aamulla. Kuvittelin menkkojen alkavan viikko sitten, kun tuli rusehtavaa limaa pari päivää, mutta se loppui alle kolmessa päivässä. Eikä tainneet olla menkat ne. Eilen tuli postissa r-testejä ja tänään aamulla kaiken varalta tein yhden, kun ne menkat oli mitä oli ja on ollut vatsan nipistelyä venytellessä, kurotellessa ja äkkiliikkeissä sekä rinnat arat.

Nyt oon vaan ihan häkeltynyt mitä tehdä. Menkoista laskettuna mulla olisi la jouluna, mutta se on täysin mahdotonta kun vielä reilu viikko sitten negaa testiä tein. Eli oletan menevän tammikuulle omien laskelmien mukaan. Mut ei tästä mun kierrosta osaa ottaa selvää. 😀
 
Kurkistan varovasti tänne. Plussasin aivan täysin yllättäen tänään aamulla. Kuvittelin menkkojen alkavan viikko sitten, kun tuli rusehtavaa limaa pari päivää, mutta se loppui alle kolmessa päivässä. Eikä tainneet olla menkat ne. Eilen tuli postissa r-testejä ja tänään aamulla kaiken varalta tein yhden, kun ne menkat oli mitä oli ja on ollut vatsan nipistelyä venytellessä, kurotellessa ja äkkiliikkeissä sekä rinnat arat.

Nyt oon vaan ihan häkeltynyt mitä tehdä. Menkoista laskettuna mulla olisi la jouluna, mutta se on täysin mahdotonta kun vielä reilu viikko sitten negaa testiä tein. Eli oletan menevän tammikuulle omien laskelmien mukaan. Mut ei tästä mun kierrosta osaa ottaa selvää.
Paljon onnea (kuten muillekin uusille ❤) 😍 liekkö ollut kiinnittymisvuotoa silloin aikaisemmin 🤔
 
Kiitos Joo mä luulen (ja toivon) että on ollut vaan jotain kiinnittymisvuotoa tai muuta ihan harmitonta. Vaikka kyllä noi vuodot vähän laittaa miettimään, itselläkin keskenmeno takana. Voiko kaikki mennä nyt hyvin..?
Yleensä rusehtava tai vaaleanpunainen vuoto on harmitonta :) Ja km ei ole mikään tuomio että niin kävisi uudelleen, mutta kannattaa tuntemuksista keskustella vielä neuvolassa ❤ meinaatko käydä varhaisultrassa?
 

Yhteistyössä