Tammikuiset 2021

Moikka! Mä ilmoittaudun myös mukaan :)
Täällä la 19.1. Ensimmäinen lapsi on 1,4kk, eli 2vuoden ikäero tulee heille jos kaikki sujuu hyvin. Mietityttää miten sitä jaksaa kahden pienen kanssa... toivottavasti heistä tulee hyvät kaverit :)

Testin tein maanantaina, keskiviikkona ja vielä tänä aamuna. aika hailea viiva on ollut, mikä heti tietenkin saanut ajattelemaan että onkohan sittenkään normaalisti kehittyvä raskaus en kuitenkaan halua liikaa ruveta pelkäämään, esikoisestakin oli haalea enkä enempää testaillut.
Oireita on vähän, painon tunne alavatsalla, vessähätä ja välillä iskee väsy. Muuten ei kummempia, mutta esikoisestakaan ei tullut muuta kuin rintojen kipeytyminen, joka sekin loppui äkkiä.

Faceryhmäänkin haluaisin liittyä :) kiva kun saa vertaistukea ! ja tuo, että leviteltäisiin tietoja eteenpäin on kyllä todella kurjaa :/ hyvä sääntö tosiaan olisi, että silloin joutuu ulos ryhmästä!

19.1. / palalaa/ 2.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Ääh mä jo ehdin innostua ettei oo nyt mitään pippaloita joissa tästä vois jäädä kiinni... Nyt mun kaverille on kuitenkin päätetty järjestää polttarit enkä vielä siinä kohtaa haluis kertoa tästä niin isolle porukalle. En haluis toisaalta jättää väliin mutta miten ihmeessä pystyis salailla tollasen mökkiviikonlopun ajan ja feikata juovansa?! Luvassa on taatusti shottien kumoamista ja paljuilua. Jos tää turvotus pahenee niin oon aika ilmiselvä näky myös uikkareissa. Toki myös huolettaa koronan suhteen mennä noin pieniin tiloihin isossa porukassa... Mitä tekisitte??
 
Ääh mä jo ehdin innostua ettei oo nyt mitään pippaloita joissa tästä vois jäädä kiinni... Nyt mun kaverille on kuitenkin päätetty järjestää polttarit enkä vielä siinä kohtaa haluis kertoa tästä niin isolle porukalle. En haluis toisaalta jättää väliin mutta miten ihmeessä pystyis salailla tollasen mökkiviikonlopun ajan ja feikata juovansa?! Luvassa on taatusti shottien kumoamista ja paljuilua. Jos tää turvotus pahenee niin oon aika ilmiselvä näky myös uikkareissa. Toki myös huolettaa koronan suhteen mennä noin pieniin tiloihin isossa porukassa... Mitä tekisitte??
Jos uskaltaisin koronan suhteen mennä, niin varmaan valehtelisin, että käytössä antibiootti, jonka kanssa ei saa käyttää alkoholia. Jos kyselevät mikä antibiootti, niin esim metronidatsoli on semmonen.
 
  • Tykkää
Reactions: Zennuli
@sabs jättäisin väliin ellei ole ihan paras ystävä kyseessä, koska korona :D Mulla myös entinen ystävä levitti minun raskaudesta esikoisen kohalla ja vielä kehtas väittää että yks lääkäri oli kertonut hänen siskolleen ja siitä juttu levinnyt ...
 
Ääh mä jo ehdin innostua ettei oo nyt mitään pippaloita joissa tästä vois jäädä kiinni... Nyt mun kaverille on kuitenkin päätetty järjestää polttarit enkä vielä siinä kohtaa haluis kertoa tästä niin isolle porukalle. En haluis toisaalta jättää väliin mutta miten ihmeessä pystyis salailla tollasen mökkiviikonlopun ajan ja feikata juovansa?! Luvassa on taatusti shottien kumoamista ja paljuilua. Jos tää turvotus pahenee niin oon aika ilmiselvä näky myös uikkareissa. Toki myös huolettaa koronan suhteen mennä noin pieniin tiloihin isossa porukassa... Mitä tekisitte??
Mäkin ehkä harkitsisin väliin jättämistä koronan takia. Meinaan ite myös jättää yhdet juhlat väliin, samasta syystä...

Jos haluat mennä, niin pystyisitkö osallistua hetkeksi vain johonkin aktiviteettiin jollain tekosyyllä? :)
 
Ääh mä jo ehdin innostua ettei oo nyt mitään pippaloita joissa tästä vois jäädä kiinni... Nyt mun kaverille on kuitenkin päätetty järjestää polttarit enkä vielä siinä kohtaa haluis kertoa tästä niin isolle porukalle. En haluis toisaalta jättää väliin mutta miten ihmeessä pystyis salailla tollasen mökkiviikonlopun ajan ja feikata juovansa?! Luvassa on taatusti shottien kumoamista ja paljuilua. Jos tää turvotus pahenee niin oon aika ilmiselvä näky myös uikkareissa. Toki myös huolettaa koronan suhteen mennä noin pieniin tiloihin isossa porukassa... Mitä tekisitte??
Mulla tulossa kummipojan äidin polttarit rv 11-12. Osallistuva porukka on niin pieni ja täysin erillään mun muista kavereista, että ajattelin kertoa heille pari päivää ennen. Osallistun ulkoaktiiviteetteihin, mutta saunat ja paljut jätän väliin. Nämä polttarit on onneksi kotipaikkakunnalla, joten pääsen yöksi kotiin.
Jos et pysty kertomaan, niin ehkä käyttäisin jotai veruketta että miksi et pääse osallistumaan kuin osaksi aikaa (ulkoaktiiviteetteihin)/ käymään mökillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen
Jos uskaltaisin koronan suhteen mennä, niin varmaan valehtelisin, että käytössä antibiootti, jonka kanssa ei saa käyttää alkoholia. Jos kyselevät mikä antibiootti, niin esim metronidatsoli on semmonen.
En tiedä mikä antibiootti kyseessä, mutta joskus itekin oon selvittänyt että emätintulehduksen hoitoon käytettävät antibiootit on ainaki sellasia ettei saa alkoholia ottaa samaan aikaan, jos siis tulisi tarve selitellä :D ja samalla syyllä menis varmaan se, ettei sauno tai paljuile... Niin karmee ja aika nolokin vaiva ettei kukaan ajattele että olis itse keksinyt! :D

Muoks. Se olikin just tää! Eli selityksenä bakteerivaginoosi ja kyseinen antibiootti, niin ei varmaan kukaan kysele enempää...
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen
Joo mä aattelisin et ehkä teen kompromissin niin että meen ekaks illaks mukaan mut keksin jonkun syyn miks pitää lähtee autoileen illalla kotiin, ja jätän ehkä paljuilut väliin. Mun mies on kyllä samana viikonloppuna menossa sen sulhasen polttareihin että voihan se korona sieltäkin tulla... Ja ennen kaikkea sieltä häistä tietty :/ Haluaisin kyllä luottaa siihen ettei korona oo raskaana olevalle erityisen vaarallinen mutta kun ei voi tietää...
 
vierailija
Milloin teillä on alkanut rintojen arkuus? Viime raskaudessa mulla alkoi jo ennen plussaa ja siitä tiesinkin että oon raskaana ja nyt mulla menossa 4+3 eikä vieläkään mitään tuntemuksia rinnoissa..
Minulla on kaksi lasta eikä kummankaan raskaudessa oo ollut rinnat mitenkään arat. Siinä vaiheessa vasta kun alkoi painoa tulla kunnolla ni rinnatkin turpos ja kasvoi mut mitään tuntemuksia ei ollut.
 
Testit edelleen vahvistunut ihan normaalisti. Ja ei oo menkat myöhässä kun just näihin aikoihin kuuluiskin alkaa. Tissit edelleen kiipeet mikä kyl mulla on hassua jos jo vuotaa. Toki siis tää vuoto on viel tosi niukkaa et ihan pikkuhousunsuojalla pärjää. Vähän ehkä munsarjoissa kipuilee mutta ei mitään kunnon menkka kipuja tms.
 
Testit edelleen vahvistunut ihan normaalisti. Ja ei oo menkat myöhässä kun just näihin aikoihin kuuluiskin alkaa. Tissit edelleen kiipeet mikä kyl mulla on hassua jos jo vuotaa. Toki siis tää vuoto on viel tosi niukkaa et ihan pikkuhousunsuojalla pärjää. Vähän ehkä munsarjoissa kipuilee mutta ei mitään kunnon menkka kipuja tms.
Oletettujen menkkojen aikaan monella vähän vuotaa. Toivotaan että ois sitä!
 
Ääh mä jo ehdin innostua ettei oo nyt mitään pippaloita joissa tästä vois jäädä kiinni... Nyt mun kaverille on kuitenkin päätetty järjestää polttarit enkä vielä siinä kohtaa haluis kertoa tästä niin isolle porukalle. En haluis toisaalta jättää väliin mutta miten ihmeessä pystyis salailla tollasen mökkiviikonlopun ajan ja feikata juovansa?! Luvassa on taatusti shottien kumoamista ja paljuilua. Jos tää turvotus pahenee niin oon aika ilmiselvä näky myös uikkareissa. Toki myös huolettaa koronan suhteen mennä noin pieniin tiloihin isossa porukassa... Mitä tekisitte??
Mun kaveri teki omissa polttareissaan (jossa oli siis raskaana) niin, että me liotettiin etukäteen alkoholittomista siidereistä ja alkoholittomasta skumpasta etiketit irti, ja vaihdettiin ne tavallisten siiderien ja viinien etiketteihin. Kukaan ei huomannu mitään, kun korkkas saunasiiderinsä siinä missä muutkin. Sovittiin vielä etukäteen että kaasot teki hirveän numeron etukäteen siitä että jokanen nyt sit merkkaa spriitussilla omansa niin ei mee sekasin. Muistaakseni Fizzillä ja Happy Joella on ainakin ihan samanlaisissa pulloissa, vaan etiketit erottaa.
 
Testit edelleen vahvistunut ihan normaalisti. Ja ei oo menkat myöhässä kun just näihin aikoihin kuuluiskin alkaa. Tissit edelleen kiipeet mikä kyl mulla on hassua jos jo vuotaa. Toki siis tää vuoto on viel tosi niukkaa et ihan pikkuhousunsuojalla pärjää. Vähän ehkä munsarjoissa kipuilee mutta ei mitään kunnon menkka kipuja tms.
Toivottavasti on harmitonta <3 Itsekin vuosin sen 5 pv tuhrua, josta yhtenä päivänä kunnolla menkkavuotoa ja tarvitsin sidettäkin. Siellä se sikiöpussi kuitenkin vielä näkyi ja testit vahvistui eli toivon sydämestäni, että selvitään molemmat säikähdyksellä. <3 :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Lilmi89
Heippa! :) Uskaltaudun nyt itsekin keskusteluun mukaan. Jonkin aikaa olen jo taustalla seuraillut..:) Ensimmäinen lapsi olisi tulossa mulle ja miehelle ja laskettu aika olisi 3.1. Itse olen vauvakuumetta potenut jo useamman vuoden, vaikka nuori olenkin ja nyt toivottavasti suurin haave toteutuu. Itse olen 24v ja mies täyttää kesällä 27 vuotta. Alkuun oireina mulla oli tavallista aremmat ja pinkeämmät rinnat sekä välillä hetkittäisiä pieniä alavatsakipuja. Nyt kuitenkin rintojen arkuus on selvästi vähentynyt ja sitä esiintyy melkein ainoastaan yöllä. Pahoinvointia on myös ollut parin viikon ajan, mutta oksentaa ei ole vielä tarvinnut. Tuo rintojen arkuuden muuttuminen vähän jo stressasi, mutta oltiin maanantaina varhaisultrassa ja kaikki oli siellä onneksi hyvin. Tänään oli myös neuvola. Tuntuu niin uskomattomalta, että nyt sitä on tässä tilanteessa, mistä on niin monta kertaa haaveillut.

Faceryhmään haluaisin myös mukaan mielellään. Laitan _HOSULI_:lle viestiä. :)

3.1 / Vadelma- / 1.lapsi
 
Toivottavasti on harmitonta <3 Itsekin vuosin sen 5 pv tuhrua, josta yhtenä päivänä kunnolla menkkavuotoa ja tarvitsin sidettäkin. Siellä se sikiöpussi kuitenkin vielä näkyi ja testit vahvistui eli toivon sydämestäni, että selvitään molemmat säikähdyksellä. <3 :)
Toki elän viel toivossa mutta kyl tää pahasti tuntuisi ihan menkoista vaikka vuoto vielä niukahkoa onkin. Nyt myös sellasta menkkamaista jomottelua oli. Ei kai tässä auta kuin pari päivää seurailla mihin kääntyy.
 
@Zennuli jos testit vahvistuu niin en usko että on huolta! Mulla muuttuu negaksi heti kun vuoto alkoi, laita tulemaan testikuvia tännekin ja tsemppiä!!

Ja ne jotka ei kerkeä faceryhmään niin onneksi varmasti löytyy tammikuiset 2021 ryhmä jossain vaiheessa facesta :)
 
Heippa kaikille!
Olen myös seurannut ketjua taustalla parisen viikkoa ja päätin nyt uskaltautua mukaan. Epäilyttää kyllä vähän kun kovin oireetonta on verrattuna ensimmäiseen raskauteen. Täytyy ensi viikolla käydä kyllä ostamassa viikkodigi että saa mielenrauhan. Mietin myös et soitanko jo ensi viikolla neuvolaan vai odotanko vielä hetken Jotenkin on hirveän epäuskoiset fiilikset tästä raskaudesta vaikka testit selvää plussaa näyttääkin.

Haluaisin myös liittyä FB-ryhmään mukaan

LA 19.1/ Kukkavoi/ 2.lapsi/ Kpks
 
Minäkin varasin varhaisultran nyt viikolle 7+0, toivottavasti ei ole liian aikaista :unsure:voisin myös liittyä faceryhmään jos ultrassa jotain näkyy:giggle: minua vaivaa myös oireeton alkuraskaus niin pakko päästä tarkistamaan onko siellä mitään:D
 

Yhteistyössä