Tammikuiset 2021


2,5vk ovulaatiosta niin kai tää näyttää sit oikein? Preglife sanoo että 5+3 viikkoja öö miten se nyt menee.... Varhaisultra vasta kesäkuussa
Mulla kans ovulastiosta noin 2,5vkoa. Nyt menossa 4+2. Varhaisultra kahden viikon kuluttua eli juurikin sillon kesäkuussa.. Hitsi vie jännittää kun kaikki tapahtuu ensi kertaa. En osaisi edes pelätä niin kovin, ettei kaikki olisi hyvin, mutta kun täälläkin jo näin pieni porukka kun keskustelee niin monella kokemusta varhaisista keskenmenoista tai tuulimunasta. Tulee väkisin pelko, et millä todenmänäköisyydellä oma tilanne sujuisi vaan hyvin eteenpäin.
 
@Helmiii Aivan eli mulla näyttää nuo sovellukset väärin ja itelläki siis 4+jotain, kyllä nyt sekottaa minuakin tuo edellinen km kierto! Hah apua just luin esikoisen ajalta omia viestejä joulukuiset 2018 ryhmästä ja hävetti kun kilahdin siellä kuinka täällä tarttuu keskenmeno pelko, hormoonit... Mutta juu, entiiä miten nää pelot nyt niin nostaa päätään vaikka pitäis vain luottaa omaan äidin vaistoon, josko se olis oikeassa <3
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Masunen ja Helmiii
Huoh. Tänään 6+4. On etonut viikon ajan. Nyt ei tee mieli syödä yhtään mitään ja ajatuksesta nousee kurkkuun. Kuitenkin kova nälkä.

Onko muilla pahoinvointi tälläistä? Jotenkin musta tuntuu, että olen vaan saanut pääni tähän moodiin eikä oikeasti ole mitään pahoinvointia.
Mulla ihan sama!!! Nyt 6+2, etonut viikon mut silti nälkä. Ja koko ajan mietin et onko oikeesti ...
 
Ootteko muuten kertonu raskaudesta vielä läheisille tai huomaako vatsasta että on normaalia enemmän turvotusta?! Minun alavatsa on valtava... Ja entiiä miten tämän piilottaa! Tekisi mieli ottaa äitiyshousut käyttöön.
 
@Lilmi89 Oon kertonut vaan parhaalle ystävälle, lopuille sit nt-ultran jälkeen vasta ajateltiin. On pientä turvotusta, ajattelin selviytyä väljillä mekoilla :D Muutenkin on jotenkin todella epäviehättävä olo, kasvoista pukkaa näppyä ja hiukset rasvottuu...
 
  • Tykkää
Reactions: Lilmi89
@Eliana miksihän ne nyt jo halusi ultrata?? Eiköhän sieltä ens kerralla syke löydy!!
Sain neuvolasta tosiaan sen lähetteen ja lähetteessä luki, että viikon sisään ultraus ja sopivaa aikaa ei alkuviikosta löytynyt. Ja tietty taas neuvolan arvion mukaan oltais paljon pidemmällä kuin oikeasti mun vähän pidemmän kierron vuoksi.
Ja juu en mäkään siitä sykkeestä vielä ollut huolissani (toki jotain ihmettä toivoin, että se näkyisi, koska on se tuulimuna taustalla), mutta jotenkin oletin, että ois jo näkynyt vähän ees alkiota. Nooh mutta nyt jännäillään taas viikko ja pidetään peukut pystyssä. <3 On tää kyllä sellasta odottamista ihan kirjaimellisesti. :D
 
  • Rakkaus
Reactions: Lilmi89
@Eliana toi on kyl niin totta että tää odottaminen on yhtä odotusta ☺
Mietin itse kans koska ois paras hetki varaa varhaisultra kun haluun varmistaa nopee ettei oo taas uusi tuulimuna ettei kerkee hcg nousta pilviin koska meni hemmetin kauan et sain kropan kaavinnan jälkeen normalisoituu☹ Vaikka sitä kuin ajattelee et nyt ootan tsillisto enkä hötkyile niin kyl oon käynyt jo vaikka mitkä skenaariot täs läpi ja RV 3+4 mennään ☺☺ Tänään ekaa kertaa aamupala tökkii kyl huolella... Alkoi myös mulle tavallinen tuhruvuoto jota ollut aina raskauksissa, mutta aina sitä toivoo että tällä kertaa ei tulis... Vai kuumottelisko sitten sen puuttumista :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen ja Eliana
Hei, pitkästä aikaa. Lukenu olen kaikki kommentit ja tervetuloa uudet! Oon ollu vähän hiljainen kun itsellä ei tapahdu mitään, töissä pukkaa stressiä ja oon kärsinyt migreenistä lähes päivittäin. Eilen oli eka neuvola, etänä puhelimessa. Ihanaa kun on sama neuvolatäti kun esikon raskaudessa ja raskauden jälkeen. Käytiin perusjuttuja läpi ja lähetteet lähti eteenpäin. Seuraava neuvola joskus kesäkuussa on myös etänä ja ekan kerran pääsee vastaanotolle vasta lääkärille. Sain kyllä varattua 2v neuvolan lapselle niin pääsee siellä sit näkee.
Ens maanantaina olisi se tarkistus ultra. Lähdettiin mun vanhemmille niin onneksi saa muuta ajateltavaa tähän loppuvikkoon eikä kerkiä niin sitä miettii ja murehtii. Taas hiipinyt mieleen ikäviä ajatuksia kun oon täysin oireeton lukuunottamatta kauheaa turvotusta. Ja kun on ollu pakko turvautua migreenilääkkeeseen et selviää päivistä.

@Loree tsemppiä hirmuisesti sun tilanteeseen. Ihan varmasti hirveää tuollainen epätietoisuus.

Ja muillekin tsemppit tähän alkuviikkoihin ja odotukseen. Monet kun on kokenut noita tuulimunia ja km:ja niin tämä epävarmuus ja luotto siihen että kaikki menisi hyvin, on koetuksella. Aurinkoista loppuviikkoa kaikille! Yritetään pysyä positiivisina!
 
Paha olo löysi tiensä tännekin, oli se kyllä helpompaa esikon kanssa kun saatto mennä pitkälleen päikkäreille jos teki pahaa ja väsytti, nyt pitää viilettää energisen taaperon perässä pitkin mantuja.

Milles viikoille teillä on varattu neuvola? Mulla on jo kuudes viikko menossa, enkä vieläkään oo varannu. En tiedä onko täälläkin etäneuvola. Ultran ajattelin varata tuohon 7 + jotain, että varmasti jotain näkyisi. Mun kierto ei oo aivan täsmällinen, niin pelaan varman päälle.
 
Mulla on neuvola viikon päästä ja sit on suunnilleen 8+0. Tänään ja eilen ollut jotain pientä etomista ruokailujen välissä mutta vielä maistuu ja nälkä on koko ajan. Kauhulla ootan mihin suuntaan mahtaa mennä.
 
Kovasti mietin uskallanko jo liittyä tänne, mutta pakko se onEli nyt olisi 5+3 ja olen jo seuraillut sivusta teijän keskusteluja... Huolta aiheuttaa se, että plussasin kohta 2 viikkoa sit ihan haalean plussan ja sit alkoi menkat ja ajattelin sen olevan siinä, mutta vuoto kesti vain 3 päivää ja loppui kuin seinään ja testi näytti edelleen plussaa ja oli vahvistunut ja vahvistui vielä lisää ja digikin näytti 2-3 viikkoa pari päivää sitten. Neuvolaan soitin ja sanoi ettei se kyllä vahvistuisi jos oli mennyt kesken. Ultra ensi viikolla ja jännittää kovin mitä siellä näkyyToivon niin, että siellä on pieni kyydissä...
 
Paha olo löysi tiensä tännekin, oli se kyllä helpompaa esikon kanssa kun saatto mennä pitkälleen päikkäreille jos teki pahaa ja väsytti, nyt pitää viilettää energisen taaperon perässä pitkin mantuja.

Milles viikoille teillä on varattu neuvola? Mulla on jo kuudes viikko menossa, enkä vieläkään oo varannu. En tiedä onko täälläkin etäneuvola. Ultran ajattelin varata tuohon 7 + jotain, että varmasti jotain näkyisi. Mun kierto ei oo aivan täsmällinen, niin pelaan varman päälle.
Soitin neuvolaan 5+0, ja eka neuvolakäynti on joskus 9. viikolla, nyt siis 6+6. Varhaisultraan en näillä näkymin mene. Meillä mies saa tulla neuvolaan mukaan, olin olettanut ettei saisi tulla..

Voin vaan kuvitella miten rankkaa on toi taaperon perässä juoksentelu, ihan on kestämistä näissä oloissa vaikkei ketään vahdittavaa olekaan ja saan ihan rauhassa olla. Tsemppiä!

@Lilmi89 Ei olla kerrottu kenellekään vielä. Oon tosi turvonnut, mutta luulen ettei muut sitä niin huomaa. Oisin halunnut oottaa nt-ultraan ja kertoa vasta sitten. Nyt kuitenkin tää paha olo pakottaa välttelemään tiettyjä tilanteita, enkä yhtään tykkää valehdella, joten varmaan pitää joskus lähiviikkoina ainakin omille vanhemmilöe ja sisaruksille kertoa.
 
Paha olo löysi tiensä tännekin, oli se kyllä helpompaa esikon kanssa kun saatto mennä pitkälleen päikkäreille jos teki pahaa ja väsytti, nyt pitää viilettää energisen taaperon perässä pitkin mantuja.

Milles viikoille teillä on varattu neuvola? Mulla on jo kuudes viikko menossa, enkä vieläkään oo varannu. En tiedä onko täälläkin etäneuvola. Ultran ajattelin varata tuohon 7 + jotain, että varmasti jotain näkyisi. Mun kierto ei oo aivan täsmällinen, niin pelaan varman päälle.
Mulla eka neuvola 8+0. Et kannattaa varmaan soitella sinne neuvolaan jo
 
Tervetuloa ja onnea kaikille uusillekin!

Täällä ar-ultra ens viikon keskiviikkona. Silloin oletetusti 7+4, että oon taistellut itseni kanssa että olisin mennyt jo tällä viikolla, mut tää voi olla myös pienemmillä viikoilla joten sykkeitä ei välttämättä vielä näkyisi enkä tarvi ylimääräistä stressiä..
Joka toinen hetki oon varma ettei tuolla oo ketään, ja joka toinen hetki taas onnellisesti raskauskuplassa. En sentään yhtä hysteeris-neuroottinen kuin esikoista odottaessa... mutta on tää alkuraskaus arvoituksellista.

Santso 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen ja Helmiii
Mulla on ensi viikolla, tarkalleen ottaen rv5+2 ensimmäinen neuvolakäynti. Ja varhaisultraan sain suoraan ajan pitkien kiertojen vuoksi ja se on siis rv 7+4.

Voisin liittyä fb ryhmään kun tuo ultra takana.... Eihän kukaan mun fb kaveri siis näe sitä jos liityn ryhmään? :D

Onko joku lukenut tietoa asiasta, millä viikoilla painon kuuluisi alkaa nousta enemmän ja mihin asti on normaalia ja jopa toivottavaa, että paino pysyy suurinpiirtein löhtölukemissa. Muistan lukeneeni artikkeleita, mutta onko jollain varmaa tietoa?
 
Hui, oliapas tänne tullut tekstiä kun en pariin päivään jaksanut tulla lukemaan!! Tervetuloa kaikille uusille, lisäilin taas listalle. Toivottavasti lisäsin kaikki. :) Ja anteeksi että olette joutuneet odottamaan kutsuja facebookiin. Laitan ne nyt seuraavaksi! Facebook-ryhmä on yksityinen ja salainen eli sitä ei löydä eikä sinne pääse ilman suoraa kutsua. Ei huolta siis paljastumisesta!

@Loree Paljon tsemppiä, kuulostaa todella inhottavalta tuo epätietoisuus! Onneksi pääset ensi viikolla uudestaan tarkastamaan tilannetta, eikä tarvii sen kauempaa odotella.

@Hemingway Kuulostaa ihan täsmälleen mun ololta. Koko ajan aivan pohjaton nälkä, kaikki ällöttää ja yököttää ja jos ei syö, vatsahapot nousee heti suuhun...

Oon viettänyt hiljaiseloa aivan kauhean pahoinvoinnin vuoksi. Nälkä on sellainen, että päivällä syön tunnin välein ja iltaisin joudun välillä vielä klo 23 nousemaan keittämään puuroa että saisin nukuttua! Aivan jyrän alle jäänyt olo. Mutta eilen aamulla löytyi ultrassa viikkoja vastaava pieni pötkylä ja sydämen syke, se lohduttaa pahoinvoinnin kourissa. :)
 
Hui, oliapas tänne tullut tekstiä kun en pariin päivään jaksanut tulla lukemaan!! Tervetuloa kaikille uusille, lisäilin taas listalle. Toivottavasti lisäsin kaikki. Ja anteeksi että olette joutuneet odottamaan kutsuja facebookiin. Laitan ne nyt seuraavaksi! Facebook-ryhmä on yksityinen ja salainen eli sitä ei löydä eikä sinne pääse ilman suoraa kutsua. Ei huolta siis paljastumisesta!

@Loree Paljon tsemppiä, kuulostaa todella inhottavalta tuo epätietoisuus! Onneksi pääset ensi viikolla uudestaan tarkastamaan tilannetta, eikä tarvii sen kauempaa odotella.

@Hemingway Kuulostaa ihan täsmälleen mun ololta. Koko ajan aivan pohjaton nälkä, kaikki ällöttää ja yököttää ja jos ei syö, vatsahapot nousee heti suuhun...

Oon viettänyt hiljaiseloa aivan kauhean pahoinvoinnin vuoksi. Nälkä on sellainen, että päivällä syön tunnin välein ja iltaisin joudun välillä vielä klo 23 nousemaan keittämään puuroa että saisin nukuttua! Aivan jyrän alle jäänyt olo. Mutta eilen aamulla löytyi ultrassa viikkoja vastaava pieni pötkylä ja sydämen syke, se lohduttaa pahoinvoinnin kourissa.
Mut vois kans laittaa tohon listalle eli Laskettuaika olisi 18.1 ja 5 lapsi ja Tays ja face ryhmään haluaisin kanssa ja sori kun en osaa laittaa tota punasella...
 
  • Tykkää
Reactions: _hosuli_

Yhteistyössä