Tammikuiset 2021

Tammikuisia 2021?

En vielä löytänyt ryhmää tammikuisille joten ajattelin aloittaa tämän keskustelun. Josko pian muitakin tammikuisia alkaisi tupsahdella mukaan.

Katsoin vähän mallia aiemmista keskusteluista eli tähän voisin päivitellä listaa. Eli Laskettuaika, nimimerkki, monesko lapsi on ja synnytyssairaala. Laitelkaa vaikka punaisella niin erottuu paremmin. Jos ei halua kertoa jotakin niin voi vaikka skipata sen kohdan yli.

Eli
TAMMIKUISET 2021

1.1. Everly, 3. Lapsi, K-hks
1.1. Uudarimama, 2. lapsi (miehen ensimmäinen), TAYS
1.1. _hosuli_, 2. lapsi, synnytän ulkomailla

29.12/4.1. Babyfever1, 3. lapsi, KOKS
7.1. .sabs, 1. lapsi
La? EEEEEK, toinen lapsi
 
Viimeksi muokattu:
EDIT: Lista lisätty

Tammikuiset 2021
La? EEE90, toinen lapsi
30.12. Fiufau, 2. lapsi, HUS
1.1. Everly, 3. Lapsi, K-hks
1.1. Uudarimama, 2. lapsi (miehen ensimmäinen), TAYS
1.1. _hosuli_, 2. lapsi, synnytän ulkomailla
1.1. Hetelmä16, 3. lapsi
1.1. Mamaniki, 2. lapsi, Espoon sairaala
3.1. Hanipani, 1. lapsi, HUS
3.1. Vadelma-, 1. lapsi
29.12/4.1. Babyfever1, 3. lapsi, KOKS
4.1. emssi, 1. lapsi
4.1. Vesinokkaeläin, 2. lapsi, Hus
5.1. Heidikoo, 4. lapsi
6.1. Bayi, 1. lapsi
6.1. Haaveissavauva, 2. lapsi, TAYS
6.1. Kukkameri, 1. lapsi, SATKS
7.1. toffeli, 1. lapsi
8.1. Siljis, 1. lapsi, synnytän ulkomailla
8.1. Masunen, 1. lapsi

9.1. Mammaxxxx, 4. lapsi, KYSS
9.1. Ninni_, 3. lapsi
9.1. Hemingway, 1.lapsi, HUS
10.1. paupiu, 3. lapsi, OYS
11.1. Kerttu-Inkeri, eka, OYS
11.1. JMIS, 2. lapsi, VKS
12.1. Pinxi, 2. lapsi
12.1. emulna, 3. lapsi
12.1. Brighton, 1. lapsi, Kpks
13.1. Malaika089, 3. lapsi, Tyks
14.1. Malluleena, 2. lapsi
15.1. Kultu_kimallus, 3. minulle, miehelle 1., OYS tai Kokkola
15.1. Copmi, 1. lapsi. TAYS
16.1. Lalama, 2. lapsi, KHKS
16.1. Riama, 2. lapsi, KHKS
17.1. Lilmi89, 2.lapsi, LKS
18.1. Maicculi, 5. lapsi, TAYS
18.1. Jonnaemmi, 1. lapsi
19.1. Kukkavoi, 2. lapsi, KPKS
19.1. Marbela, 3. lapsi
22.1. Lilje, 2. lapsi, synnytyssairaala ei tiedossa
23.1. masu90, 3. lpsi, HUS
24.1. Tyttti, 2. lapsi
25.1. Helmiii
27.1. lillans, 2. lapsi, ulkomailla
27.1. Huitula79, 4. lapsi, KOKS
28.1. Kesäheinä95, 3.lapsi
Tammikuun lopulla, Edamame, 3. lapsi, synnytän kotona, ulkomailla



Varovaisesti kurkistelen tänne. Kolmena päivänä oon saanut (hyvin haalean) plussan herkkään testiin ja LA olisi myös 1. tammikuuta. Mulla kummittelee taustalla joulukuinen kemiallinen ja helmikuun lopussa rv 9 todettu kkm (kehitys loppunut jo noin rv 6), eli en oikein uskalla vielä luottaa... Tänään näytti vielä testi vähän himmeämmältä kuin eilen niin mietin että jääköhän tämäkin kemialliseksi.

Esikoinen täyttää pian kolme ja hänelle toivomme kovasti leikkikaveria!

En ehkä vielä liity listalle vaan testailen vielä, mutta tulenpa tänne seurailemaan ja juttelemaan jo. :)

@Everly Millaisia oireita sulla on ollut toistaiseksi?
 
Viimeksi muokattu:
Varovaisesti kurkistelen tänne. Kolmena päivänä oon saanut (hyvin haalean) plussan herkkään testiin ja LA olisi myös 1. tammikuuta. Mulla kummittelee taustalla joulukuinen kemiallinen ja helmikuun lopussa rv 9 todettu kkm (kehitys loppunut jo noin rv 6), eli en oikein uskalla vielä luottaa... Tänään näytti vielä testi vähän himmeämmältä kuin eilen niin mietin että jääköhän tämäkin kemialliseksi.

Esikoinen täyttää pian kolme ja hänelle toivomme kovasti leikkikaveria!

En ehkä vielä liity listalle vaan testailen vielä, mutta tulenpa tänne seurailemaan ja juttelemaan jo.

@Everly Millaisia oireita sulla on ollut toistaiseksi?

Mulla ei ole oikein ollut mitään oireita. Tosi outoa. Ennen plussaa oli yöllä repivää kipua kyljissä ja selässä. Nyt eilen ja tänään ollut vähän alaselkä kipua.
Plussasin toissapäivänä selkeet haamut ja digillä eilen ja tänään. Tänään pitäisi olla Dpo12. Menkat pitäisi alkaa pisimmän kierron mukaan viimeistään lauantaina Kp27. Näitä tälläisiä pitkiä kiertoja on ollut tänä vuonna 1. Muuten kierto on noin 25 päivää. Pelottaa että ne menkat sieltä kuvaa kuitenkin..
 
Mulla on myös ollut tosi tavallinen olo - ei sellainen että menkat alkaisi mutta ei myöskään että olisin raskaana. Hyvin lieviä menkkajomoja on ollut monena päivänä, kun yleensä tulee vähän voimakkaampina just ennen kuin alkaa. Nyt myös alkanut nälkä kasvaa ja aamuisin vähän heikottaa/huimata. Rinnoissa ei kauheasti mitään tuntemuksia, kun edellisessä (kesken menneessä) ne kipeytyi tosi aikaisin... Kävin vielä lueskelemassa, mitä oon esikoisen odotuksesta raportoinut niin näillä viikoilla aika samaa, nälkä suurimpana oireena ja rintojen kipeytyminen vasta pari päivää plussaamisen jälkeen. Olin silloin myös kirjoittanut, että öisin suuta kuivaa ja niinpä nytkin oon parina yönä herännyt suu Saharan autiomaana. Olen tosin hirveässä siitepölynuhassa, eli voipi johtua siitäkin.

Vannoin, etten tällä kertaa rupea kyttäämään jokaista aivastusta ja tulkitsemaan sitä, vaan yritän jatkaa normaalia elämää, etten sitten putoa niin korkealta, jos meneekin kesken. Mutta jotenkin kummasti sitä vaan kuulostelee oloaan tavallista tarkemmin. :D
 
EEEEEK
En ole ihan varma kuulunko joulukuisiin vai tammikuisiin, mutta kirjoitan tänne. :) Viimeiset kuukautiset alkoivat vasta 2,5 viikkoa sitten, mutta tein eilen raskaustestin, koska rinnat olivat oudon kipeät (yleensä kipeytyvät vasta viikkoa ennen kuukautisten alkua). Raskaustesti olikin positiivinen ja tein perään clearbluen viikkotestin, joka näytti 3+! Nuo 2,5 viikkoa sit alkaneet kuukautiset olivat myöhässä yli kymmenen päivää. Liekö olin jo raskaana, vaikka nuo menkat olivatkin? Soitin jo tänään neuvolaan ja sain ensi viikolle puhelinajan terveydenhoitajalle. Toivottavasti pääsisin varhaisultraan, että nämä viikot nyt selviäisi! Hyvin toivottu on kyllä tämä raskaus. :)

Laskettu aika ?, EEEEEK, toinen lapsi
 
En ole ihan varma kuulunko joulukuisiin vai tammikuisiin, mutta kirjoitan tänne. Viimeiset kuukautiset alkoivat vasta 2,5 viikkoa sitten, mutta tein eilen raskaustestin, koska rinnat olivat oudon kipeät (yleensä kipeytyvät vasta viikkoa ennen kuukautisten alkua). Raskaustesti olikin positiivinen ja tein perään clearbluen viikkotestin, joka näytti 3+! Nuo 2,5 viikkoa sit alkaneet kuukautiset olivat myöhässä yli kymmenen päivää. Liekö olin jo raskaana, vaikka nuo menkat olivatkin? Soitin jo tänään neuvolaan ja sain ensi viikolle puhelinajan terveydenhoitajalle. Toivottavasti pääsisin varhaisultraan, että nämä viikot nyt selviäisi! Hyvin toivottu on kyllä tämä raskaus.

Laskettu aika ?, EEEEEK, toinen lapsi
Oi, onpa jännää! Luulisi että pääset ultraan että saadaan varmasti kaikki testit tehtyä oikeilla viikoilla. Oliko ne myöhästyneet menkat ihan normaalit tai esim. tavallista niukemmat?
 
Heissan kaikki!

Plussasin tänään ja laskettu aika olisi 1. tai 2.1. :)

Onpa kiva että täällä on jo ryhmä valmiina! Vertaistuki tulee varmasti tarpeeseen!

2. lapsi (miehen ensimmäinen), la 1.1. TAYS

Nyt kyllä jännittää koska sit syntyy jos kaikki menee hyvin! Kovasti toivoisin että menisi ens vuoden puolelle mielummin! :D
 
EEEEEK
Oi, onpa jännää! Luulisi että pääset ultraan että saadaan varmasti kaikki testit tehtyä oikeilla viikoilla. Oliko ne myöhästyneet menkat ihan normaalit tai esim. tavallista niukemmat?
Oli ne ehkä näin jälkeenpäin ajateltuna vähän niukemmat kuin normaalisti. Kesto oli kyllä sama neljä vuorokautta kuin edellisellä kerralla. Viime raskaudessa tein positiivisen raskaustestin vasta kp 50 ja siinäkään ei pitänyt laskettu aika paikkaansa kuukautisista laskettuna. Silloin pääsin myös varhaisultraan. Tämä koronatilanne kyllä vähän jännittää, että voivatko sen takia miettiä tarkemmin, pääseekö vai ei? Vai huolehdinko turhaan. :D

UUDARIMAMA täällä kans toivotaan ennemmin tammikuussa syntyvää :) Jännittää kummalle puolelle itselle laskettu aika menee. Esikoinen meni kyllä muistaakseni seitsemän päivää yli lasketun ajan kun syntyi.

EEEEEK
 
Mulla on ollut pitkään pakkomielteitä "hyvistä" ja "huonoista" kuukausista syntyä ja tammikuu on ollut siellä ankeimpien kuukausien ensimmäisenä, joten mulle kelpaisi jouluvauvakin. Mutta olisihan se tietty kiva kun ei tarvitsisi joulun välipäivinä juhlia synttäreitä ja muutenkin monelta käytännön kannalta alkuvuoden vauva olisi käytännöllisempi. Sinänsä ihan sama, kunhan hänet saisi syliin asti!

Oon nukkinut taas koko aamuyön koiranunta. Esikoisen raskaudessa unettomuutta kesti siihen asti että pahoinvointi alkoi. "Kiva" jos tämä menee samalla kaavalla...
 
EEEEEK
Mulla on ollut pitkään pakkomielteitä "hyvistä" ja "huonoista" kuukausista syntyä ja tammikuu on ollut siellä ankeimpien kuukausien ensimmäisenä, joten mulle kelpaisi jouluvauvakin. Mutta olisihan se tietty kiva kun ei tarvitsisi joulun välipäivinä juhlia synttäreitä ja muutenkin monelta käytännön kannalta alkuvuoden vauva olisi käytännöllisempi. Sinänsä ihan sama, kunhan hänet saisi syliin asti!

Oon nukkinut taas koko aamuyön koiranunta. Esikoisen raskaudessa unettomuutta kesti siihen asti että pahoinvointi alkoi. "Kiva" jos tämä menee samalla kaavalla...
Voi ei! Täällä on ollut huonoa oloa esim. tänään aamulla. Viime raskaudessa oli myös satunnaisesti huonoa oloa, mutta esim. alkuraskaudessa en oksentanut ollenkaan. Saa nähdä meneekö tämäkin yhtä kivuttomasti.

EEEEEK
 
Oli ne ehkä näin jälkeenpäin ajateltuna vähän niukemmat kuin normaalisti. Kesto oli kyllä sama neljä vuorokautta kuin edellisellä kerralla. Viime raskaudessa tein positiivisen raskaustestin vasta kp 50 ja siinäkään ei pitänyt laskettu aika paikkaansa kuukautisista laskettuna. Silloin pääsin myös varhaisultraan. Tämä koronatilanne kyllä vähän jännittää, että voivatko sen takia miettiä tarkemmin, pääseekö vai ei? Vai huolehdinko turhaan.

UUDARIMAMA täällä kans toivotaan ennemmin tammikuussa syntyvää Jännittää kummalle puolelle itselle laskettu aika menee. Esikoinen meni kyllä muistaakseni seitsemän päivää yli lasketun ajan kun syntyi.

EEEEEK
Tuolta joulukuisista huokkailen. Minulla edellinen lapsen odotus alkoi normaaleilla menkoilla, mutta ne kesti normaalia vähemmän. Vuoto loppui lähes tulkoon yhtäkkiä seinään kahden normaalin vuoto päivän jälkeen ja sen jälkeen ymmärsin tehdä testin johon piirtyi selvät viivat. Todennäköistä siis on, että siellä on jo viikot enemmän :)
 
EEEEEK
Tuolta joulukuisista huokkailen. Minulla edellinen lapsen odotus alkoi normaaleilla menkoilla, mutta ne kesti normaalia vähemmän. Vuoto loppui lähes tulkoon yhtäkkiä seinään kahden normaalin vuoto päivän jälkeen ja sen jälkeen ymmärsin tehdä testin johon piirtyi selvät viivat. Todennäköistä siis on, että siellä on jo viikot enemmän
Joo, näin minäkin kovasti järkeilin, koska oli niin selvä viiva se joka siihen testiin tuli jo nyt ja se viikkotesti näytti tosiaan 3+ eli rv ois kai 5+ ainakin. Jännää! :)
 
Joo, näin minäkin kovasti järkeilin, koska oli niin selvä viiva se joka siihen testiin tuli jo nyt ja se viikkotesti näytti tosiaan 3+ eli rv ois kai 5+ ainakin. Jännää!
Kuulostaisi kyllä ihan loogiselta, että menee joulukuulle. Mulla on nyt kai 4+0 ja LA 1. tammikuuta. Mä en varmaan raaski digillä testata kuin aikaisintaan viikon päästä viikonloppuna, jos kaikki menee hyvin sinne asti. :)

Tuota pahoinvointia melkein toivon nyt, koska sitä ei koskaan oikein kunnolla tullut tuossa keskenmenneessä raskaudessa, joten mulle se on merkki siitä että kaikki on hyvin. Vaikka eihän kaikki raskaudet kuitenkaan ole samanlaisia. En oksentanut kertaakaan viimeksi (osittain siksi että pelkään ihan järjettömästi oksentamista) mutta monta kertaa yökin kylmässä hiessä pytyn yllä. Ja koko ajan oli aivan hirveä, merisairas olo ja "pala kurkussa".
 
Onkos täällä muita palloja? Mulla aivan hirvee turvotus päällä, etenkin illalla, ja meinaa olla mahdoton pitää tää salassa! Olo muuten ollut vielä ainakin ihan hyvä, välillä tuikkii ja repii tuolta alavatsalta, mutta kuulunee asiaan. Tän toisen lapsen kohdalla vatsan kasvu (liian aikasin) jännittää, apua :D
 
Varovasti voisin minäkin tänne liittyä...
Testin tein tänä aamuna. Taustalla kaksi normaalia raskautta ja yksi kkm rv11 (kehitys loppunut rv7), joka tapahtui helmikuussa, eli juuri tätä kiertoa ennen. Eli hyvin varuillaan tässä ollaan, mutta yritetään ajatella positiivisesti, ennen kuin on edes aihetta huolestua! :)
Laskettuaika tulee varmasti muuttumaan, koska ovulaation mukaan la. olisi 4.1., niin uskon siihen enemmän! Vaihdan sen sitten, jos/kun se muuttuu ja jos ei, niin sitten siirryn joulukuisiin :D
Oireina vain menkkamaiset jomotukset.

29.12/4.1. Babyfever1, 3. lapsi, KOKS

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: _hosuli_
@Uudarimama Vielä ei turvota erityisemmin, mutta jännitän kans tota mahan pullahtamista aikaisemmin tokan kohdalla. Sinänsä ei se nyt niin haittaisi kun kotona hiihdellään vielä ties kuinka kauan tämän koronan takia.

Tein tänään jo lähes tasavahvan plussan joten ehkä mä nyt liityn listalle:
_hosuli_, 1.1., 2. lapsi, synnytän ulkomailla

Jatkan varmaan testailua siihen asti että näen tyypin ultrassa, en vaan voi edelleenkään uskoa että kaikki menisi hyvin sinne asti.

Mun huonot unet jatkuu edelleen ja oon ihan tukkoinen. Rinnat tuntuu vähän kiristävän ja huonojen öiden takia oon aika väsynyt... Mitenkäs muiden olot?

Vaikuttaakohan tämä korona muuten neuvolakäynteihin jotenkin?


Tänään 4+1
 
Anteeksi että olen ollut tosi hiljainen! Oon ollut tosi väsynyt ja voisin vain nukkua. Muu aika meneekin päivisin lasten kanssa touhutessa. Yritän huomenna päivittää listan ajan tasalle. ihanaa että tänne alkaa löytämään porukkaa.

Mä en ole enää ihan varma tuosta mun lasketusta, luultavasti tänään on 3+6 mutta plussasin tosi selkeän viivan kyllä sit tosi aikaisin. Noh mä pääsen mittauttamaan hcg ensi viikolla jaa sit katotaan pääsenkö varhaisultraan kunnallisella. Muuten varailen yksityiselle. Onko jollain kokemuksia ennestään perhe arte tai kaunis odotus? Ja millä viikoilla kannattaisi mennä en halua liian aikaisin että näkyis sykekin?
 
Anteeksi että olen ollut tosi hiljainen! Oon ollut tosi väsynyt ja voisin vain nukkua. Muu aika meneekin päivisin lasten kanssa touhutessa. Yritän huomenna päivittää listan ajan tasalle. ihanaa että tänne alkaa löytämään porukkaa.

Mä en ole enää ihan varma tuosta mun lasketusta, luultavasti tänään on 3+6 mutta plussasin tosi selkeän viivan kyllä sit tosi aikaisin. Noh mä pääsen mittauttamaan hcg ensi viikolla jaa sit katotaan pääsenkö varhaisultraan kunnallisella. Muuten varailen yksityiselle. Onko jollain kokemuksia ennestään perhe arte tai kaunis odotus? Ja millä viikoilla kannattaisi mennä en halua liian aikaisin että näkyis sykekin?
Nou hätä, eihän tuolla listalla nyt mikään kiirus :)
Perhe-Artesta ja kaunis odotuksesta olen kuullut paljon hyvää, eli sen puolesta voin suositella, vaikka en ole itse käynyt. Nyt harkitsen tällä kertaa meneväni Perhe-Arteen, mutta katsotaan nyt, kun sinne ajaa 50min meiltä suuntaan... Suosittelen menemään ihan aikaisimmillaan 6+3, mutta itse ajattelin vasta 7+0 tienoilla varmuudeksi, ettei tule turhaa reissua, jos sykettä ei vielä näkyisikään (etenkin jos sullakin raskausviikot saattaa heittää)!

Mie yritän kehittää koko ajan jotain muuta puuhaa itselleeni, etten miettis vaan onko oireita tms. o_O Onneksi tuossa pihan palju-projektissa ihan hyvin hommaa :D
 
@Everly Tsemppiä väsymyksen kanssa! Ei tosiaan mitään kiirettä listan kanssa. :) Minkä ikäiset sun vanhemmat lapset on?

Mulla oli esikoisesta eka ultra jo 6+0 ja sydän pompotti, mutta mulla oli silloin lyhyt kierto mitä mun lääkäri ei ottanut huomioon viikoissa eli oikeasti oli varmasti jo 6+2 tai 6+3. Tällä kertaa pyydän myös ajan aikaisintaan 7+0 alkaen. Meinaatteko kaikki mennä varhaisultraan?

Heräsin tänään tosi huonovointisena, mutta onneksi vähän helpotti aamupalan myötä. Onneksi on täälläkin puuhaa esikoisen ja meidän satavuotiaan talon rötiskön kanssa, ei ehdi niin keskittyä omiin oloihin!
 
Tulen tänne täysin uhkarohkeasti vailla mitään itsesuojeluvaistoa:
sabs, 7.1., 1. lapsi

Meillä on yritystä takana jo yli 1,5 vuotta ja takana yksi tuulimuna reilu vuosi sitten. Sen jälkeen ei mitään tapahtumia, tosin en kyllä normaalioloissa testaakaan. Tänään vain tuli se tunne, kun on ollut vähän outo fiilis, ja kaapissa oli yksi vanhaksi mennyt PC:n liuska. Siihenhän tuli sitten heti viiva ja menin ihan paniikkiin, digi vahvisti että raskaana 1-2. Nyt vaan pelottaa niin sikana, kun tätä on niin kovin haluttu... Menkkojen pitäs tosiaan alkaa vasta vappuaaton tienoilla, eli ei tässä nyt iloita uskalla.
 
Hei kaikki! Liityn tänne mukaan Onko jo olemassa fb ryhmää? En ole ainakaan löytänyt?

Itse plussasin dpo 11 Cb digillä, la olisi 4.1.2021 :giggle: Me ollaan alle 30v pari ja odotamme esikoista. Tämä on ihan ensimmäinen raskaus ja kaikki on uutta. Tälle hetkellä vko 3+5 ja oireena alavatsan tuntemukset, kipeät rinnat ja hengästyn todella helposti. Olen myös miettinyt varhaisultraa ja varasin nyt ajan viikolle 6+3 mutta onkohan liian aikaisin? Tottakai haluaisin kuunnella sydänääniä kuin se kuitenkin maksaa aika paljon.. :oops:
 
@Emssi Mennään siis aika samoissa tällä hetkellä! :) Mulla on kans alavatsassa tosi turvonnut olo, pissallakin oon tänään rampannut koko ajan... Kyllähän tuolloin jo vois syke näkyä, jos oot ovista testannu niin sit toi 6+3 on kuitenkin aika varma tieto sit. Mä ajattelen että menen varmuuden vuoksi 7+ jotain, niin sitten näkyy varmasti jos on jotain näkyäkseen. Ei tuu turhaa panikoitumista jos mitään ei vielä näy. Jos tässä nyt sinne asti pääsee..
 
Miisamau
Varovasti täällä kurkkailen. 1.1.21 olis la ja eilen tein haalean plussan, uuden (paremman) testin ostin ja aamulla teen sen! FB ryhmä kiinnostaisi.
Ei muita oireita kun alavatsan ja alaselän kipuilu.
Edellisissä ollut paha aamupahoinvointi, joka alkoi rv6.

Tulokas olisi minun kolmas, miehen toinen. Esikoinen -13, kuopus -19.
 
Miisamau
Varovasti täällä kurkkailen. 1.1.21 olis la ja eilen tein haalean plussan, uuden (paremman) testin ostin ja aamulla teen sen! FB ryhmä kiinnostaisi.
Ei muita oireita kun alavatsan ja alaselän kipuilu.
Edellisissä ollut paha aamupahoinvointi, joka alkoi rv6.

Tulokas olisi minun kolmas, miehen toinen. Esikoinen -13, kuopus -19.
 
Te jotka kyselitte fb ryhmän perään, niin tammikuisille löytyy ainakin yksi ryhmä, johon kuuluu vielä alle 10 ihmistä. Se on yksityinen ja piilotettu eikä löydy siis haulla. Jos kuulutte vauva2021 Facebook ryhmään niin sieltä löytyy aloitus josta saa lisäohjeita liittymiseen
 

Yhteistyössä