Tammikuiset 2021

Onnea plussanneille!! ❤❤❤
@sabs sulla aika vahva viiva (toisessa ryhmässä kuva), että luulis sulla olevan jo vähän lähempänä oletettuja kuukautisia! Eli siis oviksesta ei tietoja?

Minä olisin myös kiinnostunut tän porukan omasta fb-ryhmästä, kun näistä yleensä ryhmän koko jäänyt sopivan kokoiseksi...ei oo kiva, jos ryhmässä satoja osallistujia o_O;)
 
  • Tykkää
Reactions: MollyMalone0
@Babyfever1 No mä mietin kanssa että onko toi aika vahva, päivällä vielä tehty enkä pidätellykkään ku max 2h. Heitin ovistestit seinään kp17 ku ne ei tummentunu millään, sit tuli uudestaan ovisoireita parin päivän päästä ja luulen sen olleen kp20, testannut en enää.. Eli nyt olis ehkä vasta dpo 11-12. Mut ihmeen vahva viiva ja pärähti testiin heti..
 
Bayi
Ihana, kun täällä on jo ryhmä ja muutkin ovat uskaltaneet jo liittyä. Niin ehkä minäkin.

Me kans alle 30v pari ja ekaa odotetaan. La edellisten menkkojen mukaan 6.1. Ovulaatiosta en tiedä. Mä testasin ajoissa jo la ja su, ku en malttanut oottaa. Menkat pitäis alkaa vasta loppuviikosta. Sain herkkään testiin selvän viivan, normitestiin haalean ja viikkonäyttöön 1-2. Mä omasta mielestäni (liekkö kuviteltua) olen tuntenut monia oireita jo viikon ja siksi testasin. Rinnat on kipeet, mahassa nippailee ja välillä sattuu kipeestikin, sellasta menkkakipumaista mut liian aikasi. Ja vain hetken ajan. Pissalla oon alkanu käymää öisin kans.

Oon myös kiinnostunu pienestä salaisesta facebook-ryhmästä.

Onnea kaikille! :)

Eli Bayi, 1. lapsi, 6.1., en tiedä sairaalaa vielä
 
Tänään plussasin kp43! Muutama päivä sitten oli vielä negatiivinen, mutta en suostunut siihen uskomaan :D

Meillä siis olisi tämä tammikuinen toinen lapsi ja edellinen toukokuinen 2019, eli pienellä ikäerolla tulee jos kaikki menee hyvin. Raskaus oli pienoinen shokki, sillä tärppäsi ekasta yrittämästä vaikka vähiinsä vielä imetänkin. Esikoista yritimme 2 vuotta ja lisäksi ennen esikoista minulla oli kohdunulkoinen raskaus, jossa poistettiin toinen munatorvi ja mulla on super epäsäännöllinen kierto ollut aina ja endoepäily... Joten tämä oli uskomaton yllätys! ♥ Toivotaan vaan että raskaus tällä kertaa oikeassa paikassa ja kaikki olisi hyvin!
 
Hei, minäkin voisin hipsiä tänne puolelle. 4.1., Vesinokkaeläin, 2. lapsi, Hus.



Pakko esitellä viivoja kun ovat niin ihania :love: . Ylimpänä dpo12 apteekin ultra, sen alla dpo14 eli tänään kontrolli ultra ja rfsun ei herkkä testi. Yllättävän tumma tuo frsukin. Viime kierrossa oli kemiallinen mutta ei tullut ollenkaan noin tummia viivoja vaikka menkatkin alkoi myöhässä ja nyt muutenkin paljon varmempi olo. Vähän jännittää, kun oviskivut tuntui molemmilla puolilla, ettei sitten tummempien viivojen syy oo tuplat. Toki sellaisia ei ole suvussa.

Minuakin voisi kiinnostaa tämän ryhmän salainen facebook-ryhmä tai sitten kirjoittelu ihan täällä vaan.
 
Mä voisin kyllä luoda tuon ryhmän, jos maltatte odottaa päivän tai pari (alkuviikko näyttää superkiireiseltä töissä ja tuon kaksivuotiaan kanssa töiden teko luontuu vähän hitaasti). Yksityinen ja piilotettu ryhmä siis.

Mun piti testata tänään aamulla (jälleen), mutta mies halusikin hyödyntää lapsen aamu-unisuuden ihan muihin puuhiin. :D Ostin kauppareissulta viikonloppuna viikkonäytöllisen digin ja meinasin vielä pari päivää pantata sen tekemistä ja sitten soitella aikaa gyneltä ja kätilöltä. Olin eka ajatellut odottaa viikonloppuun, jotta saisin sen 3+, mutta ainakin tuolla kätilöllä oli aika täysi aikataulu, joten parempi yrittää saada tapaaminen ajoissa...

Mulla on vähän nälkä helpottanut (tai lähinnä ei tee oikein mieli mitään mitä normaalisti syön), ja nyt jo tietenkin pohdin, voiko se olla huono merkki... Tuon keskeytyneen keskenmenon arvasin jo pari viikkoa ennen sen toteamista ultrassa, kun vähäisetkin oireet hävisivät.
 
vierailija
Te jotka kyselitte fb ryhmän perään, niin tammikuisille löytyy ainakin yksi ryhmä, johon kuuluu vielä alle 10 ihmistä. Se on yksityinen ja piilotettu eikä löydy siis haulla. Jos kuulutte vauva2021 Facebook ryhmään niin sieltä löytyy aloitus josta saa lisäohjeita liittymiseen
Näytti olevan kaksi noita vauva2021 ryhmää ! Mulla la 1.1.21 , ois kiva faceryhmään tulla. Mukavempi keskustella siellä
 
Heippa! Täällä yksi plussannut. 1.1.2021 la näillä näkymin. Kaks lasta jo ennestää -17 ja -18. Muakin kiinnostais face ryhmä tosi paljon! :)
Jätettii viime kierron jälkeen ehkäsy pois että saa tulla vauva jos on tullakseen ja heti tärppäs !
 
Varasin jo tänään ajan varhaisultraan 7+0 päivälle. Voihan sen sitten perua, jos menee kesken ennen sitä. Mahdollisesti loppuviikosta voisi soitella neuvolaan aikaa, kun pitäisi varata myös tytölle 2v neuvola. Hyvä ihme kun aika on mennyt nopeesti. Muistan kuinka ekaa yrittäessä ja erityisesti odottaessa aika mateli hirvittävän hitaasti. Syntymän jälkeen se on sitten juossut ihan liian nopeesti. Ja ennen kuin rupean vollottamaan valtoimenaan, niin yritän ajatella muita asioita. Näiden ajanvarauksien lisäksi pitää aika nopeesti tilata äitiysfarkut. Mulla esikoisen kanssa maha ns. pullahti 10+3 enkä sen jälkeen hyvin voinut käyttää normaalihousuja. Kohtu oli jyrkästi eteenpäin kallellaan niin se varmaankin aiheutti. Nauratti kun kaikki neuvoi, että äitiysvaatteita kannata paljoa ostaa jos ollenkaan, kun et niitä juuri ollenkaan ehdi käyttää.

Onko muut jo varanneet neuvola tms aikoja?
 
MiisaMau
Onnea kaikille plussanneille!

Vesinokkaeläin; mä soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 26.5 :) Oli tuttu hoitajakin vielä. Meillä siirrytty sähköiseen neuvolakorttiin, eikun täyttämään sitä kaikkine ärsyttävine kyselyineen.

Varhaisultrassa haaveilen, mutta rahatilanne ei anna myötä, sen verran kallista. Yritän malttaa mieleni NT-ultraan ;D
 
Haha, nyt kun katson isolta ruudulta, on tuo toinen viiva vielä vähän haaleampi, mutta ehkä nyt vähän rauhoitun tämän testaamisen kanssa.

Tosi hyvin on viiva vahvistunut sinulla, @Babyfever1 ! Ja todellakin tulee tätä omaa oloa kytättyä aivan sairaalloisen tarkasti...

Palelen iltaisin aivan horkassa ja eilen olin (ihan tavallisen työpäivän päätteeksi) niin väsynyt, että maailma keinui. Rinnat on turvonneet niin, että mahallaan nukkuessa tuntuu jo vähän epämukavalta. Eli kyllä niitä pieniä merkkejä on alkanut ilmaantua.

Mun gynekologi, jolla käyn ainakin muutaman "pakollisen" käynnin, vaikka haluankin pääasiassa käydä kätilöllä tämän raskauden aikana (täällä tällainen vähän erilainen systeemi, kun ei ole mitään neuvoloita), ultraa aina ekalla käynnilla, jotta voidaan varmistaa raskaus. Eli pääsen automaattisesti "varhaisultraan". Ajattelin aikaisintaan reilun kahden viikon päähän varata ajan.

Raskausvaatteita mulla on vielä esikoisesta tallessa, täytyy vaan kokeilla sopiiko farkut enää (plus miltä ne näyttää!). Raskaussukkikset otin ekassa raskaudessa käyttöön jo tyyliin viikolla 8, kun inhotti kaikki mikä vähänkin painoi mahaa. Mutta tällä kertaa ehkä tarvitsenkin ennemmin leggarit, kun lähinnä täällä kotona hiihtelen. :D

Ja @Vesinokkaeläin todellakin menee aika nyt nopeampaa kuin esikoisen odotuksessa! Jotenkin oon vieläkin siinä mielentilassa, että en ole edes kunnolla raskaana, mutta äsken totesin, että mulla on kyllä menkat jo melkein viikon myöhässä. Ihan kiva näin päin!

Tänään 4+4
 
Onko teillä alaselkä kipuja? Mietin että onkohan ihan normaali oire? Siitä on niin pitkä aika kun oon ollu viimeks raskaana niin en muista yhtään.
Viivat tummuneet tasavahvoiksi, testi viiva melkein kontrollia vahvempi. Digillä pitäis loppuviikosta tulla se +3, sit ehkä pystyn lopettaa testailun.
 
Mulla ei oo ollut alaselkäkipuja mutta uskoisin normaaliksi. Onhan osalla niitä menkoissakin.

Aamulla rfsu vähintään yhtä vahva kun eilen, tein myös pc joka vielä vaaleampi. Ajattelin testata seuraavan kerran torstaina ja sitten varata ajan neuvolaan.
 

Yhteistyössä