Tammikuiset 2021

Mulla myös alaselkä vähän "polttelee", samoin nivuset ja sisäreidet. Vähän niin kuin menkkojen aikaan mutta enemmän. Teen kyllä myös töitä kotona tosi epäergonomisesti...

Mitenkäs muuten nuo ruokasuositukset? Mulla on ihan hirveä salmiakinhimo (aina raskaana ollessa näemmä), joten oon ottanut iltaisin yhden turkinpippurin tai pari pehmoista salmiakkia. Juustoja tekee hirveästi mieli, vaikka en yleensä syö niitä juuri lainkaan. Varmaan joku puutostila. Oliko niin, että pastöroidusta maidosta tehdyt olisi ok? Ja Suomessa kai kaikki yrttiteet on kielletty, mutta täällä on vain ne, joilla on todistetusti haittavaikutuksia, joten kysäisen siltä kätilöltä samalla kun soitan.
 
Minäkin rakastan salmiakka ja itken kun en saa sitä :cry: Olen kyllä sanonut miehelle että joksus mun on pakko saada edes vähän :LOL:Eikö vihreetä teetä on ihan sallittu? Ainakin olen sitä nyt juonut mutta tottakai rajoitetusti ettei tule liikaa koffeiinia :giggle:
 
Tulin vain tuolta joulukuisista huutelemaan, että raskaanaoleville on kyllä salmiakkia saatavissa, kuten tuolla meidän ryhmässä vinkattiin. ;)
 
Hei muistinkin miun vanhat tunnukset, niin pääsin kirjautumaan tänne sisälle!

Tännehän on tullut paljon porukkaa. :) Kiva!

Varattiin ensi viikolle varhaisultraan aika, niin saadaan selvyys, onko tulossa joulukuinen vai tammikuinen ja onko siellä edes ketään. Jännittävää!

Ja hyi tätä etovaa oloa, ihan kun ois pieni krapula koko ajan.

T. EEEEEK
 
Voi väsymys!

Tuo about summaa tämänhetkisen olon. Toki myös pahoinvointi on pahenemaan päin. Mun ei ollu ekassa raskaudessa mitenkään vaikeaa pitää kiinni ruokavaliosta kun en muutenkaan syö mitään rakaa/mediumia, kaloista vain tonnikala sopii allergian vuoksi, en oo erityisemmin pehmeiden juustojen ystävä ja saatan muutenkin olla juomatta alkoholia esim juhlissa. Oikeestaan oli vaan helpottavaa kun ei tarvinnut miettiä valitseeko juhlissa omalla autolla kulkemisen vai ne 1-2 alkoholiannosta. Salmiakista tykkään mutta voin olla ilmankin, kunhan mies ei mussuta sitä vieressä. Lakritsista en niin tykkää, niin syököön sitä. Juustokakku oli sellanen mitä kaipasin. Olen tosi tarkka noiden listeriavaarojen suhteen. En vaan vois ikinä antaa itselleni anteeksi, jos olisin syönyt jotain kiellettyä ja tulisi keskenmeno listerian vuoksi. Huomasinkin juuri, että juustojen suhteen rajoituksia on löysytetty. Pastoröidusta maidosta tehdyt on nyt pääsääntöisesti sallittu, kunhan syö hyvissä ajoin ennen parasta ennen päivämäärää :giggle: (y)
 
Voi väsymys!

Tuo about summaa tämänhetkisen olon. Toki myös pahoinvointi on pahenemaan päin. Mun ei ollu ekassa raskaudessa mitenkään vaikeaa pitää kiinni ruokavaliosta kun en muutenkaan syö mitään rakaa/mediumia, kaloista vain tonnikala sopii allergian vuoksi, en oo erityisemmin pehmeiden juustojen ystävä ja saatan muutenkin olla juomatta alkoholia esim juhlissa. Oikeestaan oli vaan helpottavaa kun ei tarvinnut miettiä valitseeko juhlissa omalla autolla kulkemisen vai ne 1-2 alkoholiannosta. Salmiakista tykkään mutta voin olla ilmankin, kunhan mies ei mussuta sitä vieressä. Lakritsista en niin tykkää, niin syököön sitä. Juustokakku oli sellanen mitä kaipasin. Olen tosi tarkka noiden listeriavaarojen suhteen. En vaan vois ikinä antaa itselleni anteeksi, jos olisin syönyt jotain kiellettyä ja tulisi keskenmeno listerian vuoksi. Huomasinkin juuri, että juustojen suhteen rajoituksia on löysytetty. Pastoröidusta maidosta tehdyt on nyt pääsääntöisesti sallittu, kunhan syö hyvissä ajoin ennen parasta ennen päivämäärää
Juustokakkuihinhan tulee tuorejuustoa, eikös sen pitäisi olla täysin sallittua? :unsure: Valion sivuilta kun katsoo niin "Valio Viola® tuorejuusto pastöroidaan kokonaisuudessaan valmistusprosessin aikana ja pakataan kuumana. Siksi kaikki Valio Viola® tuorejuuston makuvaihtoehdot ovat turvallisia raskaana oleville ja imettäville."
 
Ompa kiva lukea kanssasisarten oireista! Mulla ei selkä oo vihotellut, mut mahaa turvottaa niin että sattuu. Eilen jouduin ottaan panadolia vatsakipuun, tänään ei onneks ole ollut yhtään niin paha!

Nälkä on koko ajan ja väsyttää, tänään itkin ekat hormoni-itkutkin, apua, tästäkö nekin nyt sit alkaa!

Varasin varhaisultran kans, ihan vaan että mieskin pääsee mukaan. Ja se on 14.5. rv 6+5 (ehkä). Jännä nähdä tarkentuisko laskettu aika samalla :)
 
Juustokakkuihinhan tulee tuorejuustoa, eikös sen pitäisi olla täysin sallittua? Valion sivuilta kun katsoo niin "Valio Viola® tuorejuusto pastöroidaan kokonaisuudessaan valmistusprosessin aikana ja pakataan kuumana. Siksi kaikki Valio Viola® tuorejuuston makuvaihtoehdot ovat turvallisia raskaana oleville ja imettäville."
EEdellisellä kerralla kun olin raskaana oli kaikki tuorejuustot kiellettyjä. En tiedä menisikö nytkään tuohon täysin tuore kategoriaan mutta olen löytänyt yhden ihanan uunissa paistettavan reseptin :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Loree
Täällä iskenyt myös toden teolla tällä viikolla väsymys ja paleltaa koko ajan :censored:
Olin ma töiden jälkeen ihan zombi, kun meidän äiti tuli käymään. Kerroin sille sit lopulta raskaudesta, niin sanoin jo, että vähän arvelikin, kun olin niin väsyneen näköinen..sama juttu nimittäin viime raskaudessakin, mutta nyt tuntuu vielä voimakkaammin :sleep:
 
Mullakin neuvolassa ultra parin viikon päästä, kun on tuo kohdunulkoinen taustalla. Onko kellään muulla ollut vatsa löysällä? Esikoisen aikana muistan vaan kauhean ummetuksen, joten olen vähän huolissani tästä :(
 
MiisaMau
Tää väsymys, haukotellen aamusta iltaan ja voisin vaan nukkua jos sais Pahoinvointia ei vielä, mutta pientä etovaa oloa kokoajan ja kauhee nälkä myös kokoajan. Alavatsassa juilii hieman
 
  • Tykkää
Reactions: joojoo1
https://aijaa.com/eyFV0I

Eka ihan pikkuisen omaa napaa (koska saan kuvat vain puhelimella ladattua...). Laskettaisiinko tämä jo leffaviivoiksi? Ehkä huomenna raaskin käyttää digin ja varattua aikoja gynelle ja kätilölle!

Miten te muuten saatte tuon pienen kuvan tähän tekstiin? Mä saan vain linkin. :/
Minä vaan kännyllä lataan kuvan aijaa:han ja sit kun se avaa sen kuvan siinä uudessa sivussa, niin kopioin se sivun linkin...sit se pikku kuva vaan ilmestyy tuohon :D
 
  • Tykkää
Reactions: _hosuli_
Mulla ei oo vielä ollu pahoja oireita. Nyt pientä mahakipua välillä ja väsyttää kans tavallista enempi. Onneks nyt etätyöaikana ehtii nukkua pitempään ja voi ottaa iltapäivällä päikkäritkin Varhaisultran ajattelin kans varata, mut en vielä tiedä, milloin haluttais mennä.
 
Voi Miisamau, pahoittelut! Tosi ikävä kuulla. :(

Kiitos vinkistä @Babyfever1 ! En vaan näköjään osaa, koska noin mäkin teen. Onkohan se ihan hyvä idea, että minä hoidan tuota facebook-ryhmän luomista...! :D

@joojoo1 Mulla on kans ollut vähän maha sekaisin viime päivinä. Oon vielä vähentänyt kahvia, eli luulisi vaikuttavan päin vastoin, mutta aina ruoan jälkeen maha "kuplii" ja pitää kauheaa möyrintää. Mieskin yksi päivä käski mun olla hiljempaa!

Ja @Uudarimama mulla alkoi tuo vetistely jo joskus viime viikolla, ja siitä aluksi vähän arvelin, josko olisi kyytiläinen tarttunut mukaan. En pysty katsomaan uutisia tai Greyn anatomiaa itkemättä, ihan pöhköä.
 
Maltoin tänään olla tekemättä testiä joskin oireet vahvistuu päivä päivältä. Väsyttää, pahoinvointia, itkettää, sattuu mahaan, ummetusta, valkovuotoa jne. On tää niin ihanaa tää alkuraskaus . Vanhemmat tulee vapuksi meille grillaamaan niin en tiedä miten saan tän salattua vaikka todellakaan en haluaisi vielä kertoa.

Mä voin perustaa face ryhmän jos ei kukaan muu siihen halua. Mutta en ehkä ihan vielä uskaltaisi.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Uudarimama ja Loree
Mulla oireina menkkamaiset kivut/juilimiset alaselässä ja -vatsassa. Ja väsyttää, eilen nukuin päikkärit, mitä en siis normaalisti ikinä tee paitsi kipeenä(y)
Ja siis koko ajan nälkä! Jos menee ruokaväli yli 3h, niin alkaa närästää. Mua kyllä närästää muulloinkin, mutta ei näin herkästi.
Rinnat kipuilee vähän ees taas, välillä tosi arat ja välillä ei mitään:unsure:
Vv on ollu runsasta oviksesta asti
Mä oon aina ollu tosi herkkä itkemään, niin en tiiä eroaako tää itkeskely normaalista:ROFLMAO:
 
Niin joo, ja tykyttelyä ja enemmän lisälyöntejä ja ihme painajaisia. Ensin pakenin unessa örkkejä, joo juurikin Hobitin örkkejä, ja sit kävin vessassa ja loppuyön jatkoin perus murhaajan pakenemisella.
Mä heräsin yöllä klo 2 vessaan ja valvoin 4 asti!:cautious: Yleensä nukahdan heti uudestaan, mutta nyt olin ihan pirteeo_O Sitte heräsin jo taas klo 6 ja vain makoilin sängyssä pari tuntia
 

Yhteistyössä