Hep. Täällä kuuluu munasarjojen kipuilu vakiokalustoon, jomottaa. Tarkistin omia oirekirjauksiani viime raskaudesta, ja sama juttu oli silloin - olin kirjannut suorastaan kipukohtauksia viikoille 6 ja 7, minkä vuoksi kävin varhaisultrassakin. Kaikki oli silloin silti hyvin (ja tuo 1,5-vuotias tuossa iltapalailee ).Onko muilla ollut kipua munasarjan kohdalla? Jotenkin muistelisin että ekassa (normaalissa) raskaudessa oli sama vaiva mutta en varmaksi muista. Edelleen ton kohdunulkoisen takia toki pelottaa että olis nyt toisessa munatorvessa Mulla viikot nyt kai 4+5.
Onnea hurjasti plussasta! ihanaa että tärppäsi noin ripeästi.Plussaa tuli tänään raskaustestissä ja uskallan liittyä keskusteluun. On ollut paljon alavatsan nipistelyä ja jännitän pysyykö asukki matkassa. Kyseessä ensimmäinen raskaus ja toinen yrityskerta. Olin varautunut, että nappaa vasta myöhemmin, varsinkin kun olen jo 34-vuotias, mutta mahtavaa, että kävi näin nopeasti!
Eli saa lisätä listaan:
7.1 toffeli, 1.lapsi
Mua huimaa myös. Ei pahasti vielä, ekassa raskaudessa oli tosi kovaa huimaustakin mut vähän myöhemmin. Mut tosiaan jos nopeesti nousee niin heittää kylläHep. Täällä kuuluu munasarjojen kipuilu vakiokalustoon, jomottaa. Tarkistin omia oirekirjauksiani viime raskaudesta, ja sama juttu oli silloin - olin kirjannut suorastaan kipukohtauksia viikoille 6 ja 7, minkä vuoksi kävin varhaisultrassakin. Kaikki oli silloin silti hyvin (ja tuo 1,5-vuotias tuossa iltapalailee ).
Hitsit, kuuluuko tää huimauskin alkuraskauden oireistoon? Jos tarpeeksi ripeästi nousee istuma-asennosta seisomaan, meinaa taju lähteä. Ei normaaliolosuhteissa kyllä näin kovasti heitä päässä
Hei päivitätkö tätä listaa vai miten tää homma toimii täällä odottajien ryhmässä?Tammikuisia 2021?
En vielä löytänyt ryhmää tammikuisille joten ajattelin aloittaa tämän keskustelun. Josko pian muitakin tammikuisia alkaisi tupsahdella mukaan.
Katsoin vähän mallia aiemmista keskusteluista eli tähän voisin päivitellä listaa. Eli Laskettuaika, nimimerkki, monesko lapsi on ja synnytyssairaala. Laitelkaa vaikka punaisella niin erottuu paremmin. Jos ei halua kertoa jotakin niin voi vaikka skipata sen kohdan yli.
Eli
TAMMIKUISET 2021
1.1. Everly, 3. Lapsi, K-hks
1.1. Uudarimama, 2. lapsi (miehen ensimmäinen), TAYS
1.1. _hosuli_, 2. lapsi, synnytän ulkomailla
29.12/4.1. Babyfever1, 3. lapsi, KOKS
7.1. .sabs, 1. lapsi
La? EEEEEK, toinen lapsi
Täällä mies oli ainakin iloinen ja innoissaan, toki tää korona huolettaa meitä molempia, mutta muuten ollaan varmassa tilanteessa ja innolla molemmat tässä hommassaOnnea hurjasti plussasta! ihanaa että tärppäsi noin ripeästi.
Miten teidän miehet(/puolisot) on reagoinut kun ootte kertoneet uutiset?
Mullakin noi RFSU:n testit jäi haaleiksi, ihan sama mihin aikaa vuorokaudesta teki ja kuinka kauan oli virtsaa pidättänyt.Yllättävän haaleaksi jäi vieläkin tuo RFSU:n viivatesti vaikka tosiaan jo viikon ollut selkeetä plussaa kaikilla muilla testeillä. Nyt tosiaan muuttu toi viikkodigi 2-3 viikkoon niinkuin arvelinkin, eli pitäis olettamani oviksen ajankohdan pitää aika hyvin paikkansa ja nyt ois sit 4+0
Mitä eroa tuolla neuvola- ja ultrakäynnillä, miksi isä voi osallistua neuvolaan mutta ei ultraan?Mullakin noi RFSU:n testit jäi haaleiksi, ihan sama mihin aikaa vuorokaudesta teki ja kuinka kauan oli virtsaa pidättänyt.
Meillä saisi olla neuvolaan tulla isä mukaan. Mutta tuskin tulee tässä raskaudessa niin tiiviisti. Ultraanhan ei saa tulla koronan takia kun vain odottaja.
Mä en vielä tehnyt uutta rt. Odotan maanantaihin, mutta tuntemukset on aika vahvat että, pikkuinen olisi vielä mukana menossa! (ellei tää ole vaan mielikuvitusta) Väsyttää, kaikki vituttaa, kokoajan nälkä ja nyt aamuisin etoo enemmän kun aiemmin ja meinasin oksentaa aamupalalla kun kahvia hörppäsin. Kahvi oli kuopuksen kanssa kyllä sellainen, et hajukin sai yökkäämään puhumattakaan sainko juotua
Joku oli vissiin sen fb-ryhmän luonut? Mä voisin liittyä mukaan kunhan nyt varmistetaan täysin et kaveri on matkassa viemä mukana.
Mä en vielä tiedä, maanantaina selviääMeillä ei saa osallistua täällä Tampereen seudulla isä kumpaankaan. Ei ultraan eikä neuvolaan. Siks mennään yhdessä pienelle yksityiselle varhaisultraan, kun sinne pääsee isä mukaan
Meillä on ultrat TYKsissä ja neuvola taas omassa "pikku kunnassa" niin se vaikuttaa asiaan.Mitä eroa tuolla neuvola- ja ultrakäynnillä, miksi isä voi osallistua neuvolaan mutta ei ultraan?
Joo, sama juttu meillä..ultra keskussairaalassa, jossa myös synnytysosasto, niin siellä nää valtakunnalliset säännöt puolison osallistumisesta, mutta neuvoloihin saa tulla, kunhan on terve!Meillä on ultrat TYKsissä ja neuvola taas omassa "pikku kunnassa" niin se vaikuttaa asiaan.
Mulle voi laittaa yksityisviestillä sen sähköpostiosoitteen jota käytät facebookissa niin laitan kutsun ryhmään. tulee siis linkkinä sähköpostiin.Mullakin noi RFSU:n testit jäi haaleiksi, ihan sama mihin aikaa vuorokaudesta teki ja kuinka kauan oli virtsaa pidättänyt.
Meillä saisi olla neuvolaan tulla isä mukaan. Mutta tuskin tulee tässä raskaudessa niin tiiviisti. Ultraanhan ei saa tulla koronan takia kun vain odottaja.
Mä en vielä tehnyt uutta rt. Odotan maanantaihin, mutta tuntemukset on aika vahvat että, pikkuinen olisi vielä mukana menossa! (ellei tää ole vaan mielikuvitusta) Väsyttää, kaikki vituttaa, kokoajan nälkä ja nyt aamuisin etoo enemmän kun aiemmin ja meinasin oksentaa aamupalalla kun kahvia hörppäsin. Kahvi oli kuopuksen kanssa kyllä sellainen, et hajukin sai yökkäämään puhumattakaan sainko juotua
Joku oli vissiin sen fb-ryhmän luonut? Mä voisin liittyä mukaan kunhan nyt varmistetaan täysin et kaveri on matkassa viemä mukana.