Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Minkälainen on ihan ok avioliitto/suhde? Mitä siitä puuttuu, ettei se ole sitä jotain?
Osaankohan pukea sanoiksi...no, yritän.
Se on tylsää. Yllätyksetöntä. Toinen osapuoli on niin ennalta-arvattava, eikä sano mihinkään koskaan mitään muuta kuin "selvä, sopii". Ei särmää, ei omia mielipiteitä. Jokaista asiaa pitää harkita ikuisuus ja pohtia onkohan tämä nyt varmasti järkevää, spontaanisti ei voi lähteä mihinkään reissuun tai ostaa mitään suurempaa. Toinen on ihan ok, ei kohtele kaltoin, ei ole paha olla toisen kanssa muttei erityisen hyväkään, ei kutkuttele vatsanpohjassa.
Sellaista mulla oli entisessä suhteessa, joka oli ihan ok.
Mulle riittää ok-suhde. Tosin miehessä on särmää ja omia mielipiteitä löytyy, mutta muuten ok.
Jos haluan jonnekin reissuun, lähden sinne yksikseni. Se on luksusta. En voi
vaatia, että mieheni haluaa samoja asioita samaan aikaan kanssani. Minulle riittää että hän on kuin peruskallio, johon voi luottaa. Voimme tehdä omia juttujamme rauhassa ilmoitusluontoisesti. Näistäkään tilanteista emme saa mitään säpinää elämäämme.
En edes kaipaa elämääni mitään säpinää, vanhempieni suhteessa sitä oli liiankin kanssa ja kärsin siitä vieläkin.
Emme osta spontaanisti mitään, emme suurta emmekä pientä, ostamme vain tarpeeseen. Lähes 12 vuotta yhdessä ja rahatilanteemme on loistava edellisistä syistä.
En haaveile enemmästä, minulle riittää se mitä on nyt. Toivon että miehellenikin riittää tälläinen peruslapsiperhe-elämä vielä muutaman vuoden. Sitten ehkä matkustelen enemmän ja mies tekee metsätöitä sillä aikaa. Miksi meidän pitäisi olla kiinnostuneita samoista asioista ja olla samanlaisia? Miksei ok-suhde ei riittäisi?