Tämä on vihamielinen yhteisö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja El padre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kiskis";29862592]Ei täällä ole kaikki ilmeitä. Itse olen saanut valtavasti neuvoja ym ja tukea erilaisiin asioihin.

Muuan ilkeämpi sitten löytyy.. Lie oikeassa elämässä samanlaisia.[/QUOTE]

Näin mäkin uskon ja oli asia sitten mikä hyvänsä niin akuuteissa asioissa tuntemattomat täällä asettuvat heti toisen asemaan ja ottaa selvää mitä kannattaisi tehdä ym. Se on hienoa :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="kiskis";29862650]Se vaan pitäis muistaa, et jos itse ilkeilee, niin on turha ihmetellä, miksi jotkut "hyökkää kimppuun" toisena päivänä..[/QUOTE]

Ja toiset on silmätikkuja vaikkei ilkeilekään. Ja sitä kyllä saa jo ihmetellä.

[QUOTE="kiskis";29862697]Blue: se on kyllä ihme sit se. Kun anonyymit keskustelee, niin ei ole kellään muuta tarttumapintaa kuin kirjoitettu teksti.[/QUOTE]

Sanos se. Ja silti on silmätikkuja pilvin pimein tällä palstalla.

Mulla on vahvat mielipiteet, en karta väittelyjä mutta en ilkeile. Ok, sen vielä ehkä ymmärtäisi.

Mutta sitten on nimimerkkejä jotka karttavat "kuumia" aiheita ja ovat vain omia herttaisia itsejään ja silti lentää silmiin.

Onhan se toki mieltä ylentävää kun muutaman viestin perusteella tehdään ihmisestä täydellisiä analyyseja älykkyydestä, työstä, poliittisesta kannasta, koulutuksesta, ulkonäöstä, käyttäytymisestä etc. Mikä saa ihmiset ensin haukkumaan toisia ja sitten selittelemään toisessa viestissä miten ollaan niin suvaitsevaisia ja haukkuminen on ihan tyhmää ja lapsellista.

Ei sillä, että jaksaisin kovin aktiivisesti palstalle kirjoitella. Ei vaan kiinnosta ottaa vastaan analyyseja joiden todenperäisyys on yleensä vastapuolen oletuksissa. Onko se oikeaa käytöstä? Ei, mutta nimimerkkien takaa on valtaosan helppo alkaa soittamaan suutaan, mitä ei omalla nimellään eikä omilla kasvoillaan uskaltaisi koskaan julki tuoda.
Mun tapa on keskusteluihin laittaa tasan se, minkä voin sanoa ihan omallakin nimellä ja omilla kasvoillanikin häpeämättä ajatuksiani saati puheitani.

Mä taidan käydä täällä liian harvoin, kun en heti keksi noita silmätikkuja. Mutta kyllä oli ap kuka vaan, niin usein joku tulee ketjuun solvaamaan. Silti koen täältä löytyvän hurjan paljon empatiaa.

Onhan se toki mieltä ylentävää kun muutaman viestin perusteella tehdään ihmisestä täydellisiä analyyseja älykkyydestä, työstä, poliittisesta kannasta, koulutuksesta, ulkonäöstä, käyttäytymisestä etc. Mikä saa ihmiset ensin haukkumaan toisia ja sitten selittelemään toisessa viestissä miten ollaan niin suvaitsevaisia ja haukkuminen on ihan tyhmää ja lapsellista.

Ei sillä, että jaksaisin kovin aktiivisesti palstalle kirjoitella. Ei vaan kiinnosta ottaa vastaan analyyseja joiden todenperäisyys on yleensä vastapuolen oletuksissa. Onko se oikeaa käytöstä? Ei, mutta nimimerkkien takaa on valtaosan helppo alkaa soittamaan suutaan, mitä ei omalla nimellään eikä omilla kasvoillaan uskaltaisi koskaan julki tuoda.
Mun tapa on keskusteluihin laittaa tasan se, minkä voin sanoa ihan omallakin nimellä ja omilla kasvoillanikin häpeämättä ajatuksiani saati puheitani.

Tätä pitäisi useamman noudattaa.

Ihmiset pystyvät pelkän vaatekappaleen perusteella päättelemään ihmisistä kaiken. Osaavaa sakkia.

• Tykkää
Reactions: potku
Tuli vielä se mieleen, kun täällä sanotaan, ettei sais ottaa liian vakavasti palstaa ja ihmisten sanomisia. Niin jos itse kysyn täältä jotain neuvoa, niin kyllä minä olen minä siellä kirjoituksen takana. Minä, neuvoa kaipaava ihminen. Tunteva, kokeva. Miten muka voisin olla ottamatta vakavasti muiden kirjoituksia. Noin niin kun esimerkiksi. Ei saa unohtaa sitä, että vaikkei ihmistä näe, hän on olemassa ja häntä saattaa satuttaa joidenkin vastaukset.

Mun mielestä jokaisen tulisi miettiä asiaa, ennen kuin painaa "lähetä" nappia. Varsinkin mitä kiihkeämmässä mielentilassa on, niin sitä helpompi on piiloutua anonyymin nimimerkin taakse ja laukoa sammakoita.

Monella taisi tulla kovana yllätyksenä tänään kun modet tulivat kertaamaan sääntöjä. Hyvin meni hiljaiseksi väkeä kun tajusivat ettei parane kuitenkaan ihan mitä vain laukoa näppäimiltä. Saisivat useammin tehdä tuota.

[QUOTE="kiskis";29862770]Tuli vielä se mieleen, kun täällä sanotaan, ettei sais ottaa liian vakavasti palstaa ja ihmisten sanomisia. Niin jos itse kysyn täältä jotain neuvoa, niin kyllä minä olen minä siellä kirjoituksen takana. Minä, neuvoa kaipaava ihminen. Tunteva, kokeva. Miten muka voisin olla ottamatta vakavasti muiden kirjoituksia. Noin niin kun esimerkiksi. Ei saa unohtaa sitä, että vaikkei ihmistä näe, hän on olemassa ja häntä saattaa satuttaa joidenkin vastaukset.[/QUOTE]

PEESI

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="kiskis";29862770]Tuli vielä se mieleen, kun täällä sanotaan, ettei sais ottaa liian vakavasti palstaa ja ihmisten sanomisia. Niin jos itse kysyn täältä jotain neuvoa, niin kyllä minä olen minä siellä kirjoituksen takana. Minä, neuvoa kaipaava ihminen. Tunteva, kokeva. Miten muka voisin olla ottamatta vakavasti muiden kirjoituksia. Noin niin kun esimerkiksi. Ei saa unohtaa sitä, että vaikkei ihmistä näe, hän on olemassa ja häntä saattaa satuttaa joidenkin vastaukset.[/QUOTE]

Terve kritiikki on pidettävä jo ihan irl jutellessakin, vielä enemmän netissä. Se on ihan normaalia järkeä.

Ymmärrän hyvin loukkaantumisen / suuttumisen, kun saa kohtuutonta kohtelua tyyliin totaalisen paskamyrskyn kun yrittää ystävällisesti keskustella.

Mutta...

Jos et ymmärrä millainen internetti on mitä tulee keskustelupalstoihin, niin siihen tulee hyvin nopea pikakurssi kun alat juttelemaan missä tahansa avoimella foorumilla.

Ei tämä ole kaikille sopivaa ajankulua.

Ei kannata hukata aikaansa huutelemalla tapojen perään, jokaista hölmösti käyttäytyvää kohden on tusina jotka ei vaan ole huomanneet juuri sitä ketjua.

Ja sitten eikun hukkaamaan aikaansa huutelemalla...

on vetäytyä sarkasmin taakse koska silloin voi aina sanoa tää oli zoukki eks sä ymmärrä. Sangen moni käyttää tätä pakoreittinään :)

Typerää on väittää mitä tahansa sarkasmiksi. Sarkasmi taasen on ihan toimiva keino antaa palautetta.

Onhan se toki vaikeaa niille ihmisille joiden mielestä kaikki ansaitsee nätin kohtelun, ihan sama miten typeriä päästää siitä omasta leipälävestään.

Onneksi ei ole tarvetta miellyttää ihmisiä. Siinä vaiheessa kun kaikki alkaisivat "ylen kohteliaiksi" ei enää juuri ketään kiinnostaisi olla paikalla katselemassa sitä feikkifestaria.

Sama toki koskee jatkuvaa vihanpitoa, ei sekään jaksa kiinnostaa ihmisiä ennenpitkää, vaikka alkuunsa saakin katsojia osakseen.

Typerää on väittää mitä tahansa sarkasmiksi. Sarkasmi taasen on ihan toimiva keino antaa palautetta.

Onhan se toki vaikeaa niille ihmisille joiden mielestä kaikki ansaitsee nätin kohtelun, ihan sama miten typeriä päästää siitä omasta leipälävestään.

Onneksi ei ole tarvetta miellyttää ihmisiä. Siinä vaiheessa kun kaikki alkaisivat "ylen kohteliaiksi" ei enää juuri ketään kiinnostaisi olla paikalla katselemassa sitä feikkifestaria.

Sama toki koskee jatkuvaa vihanpitoa, ei sekään jaksa kiinnostaa ihmisiä ennenpitkää, vaikka alkuunsa saakin katsojia osakseen.

Aikuisten maailmassa sarkasmilla höystetty palaute ei ole toimivaa. Ainoastaan suora palaute

Yhteistyössä