Anna.fi:n lopetus ja keskustelujen siirto Vauva-palstalle ??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
tuossa vähän testailin tätä.Ilmeisesti googleen pitää rekisteröityä antamalla salasana/sähköpostiosoitteen.Sitten vaan google hakuun kirjoitetaan google ryhmät,sitten kun sinne on menty niin siellä olevaan valikkoon kirjoitetaan lemmen viemää.
Luultavasti se ei löydy tuolla tavalla. Sen ryhmän nimi on "lemppari". Minun nimellä googlaamalla löytyy sähköpostiosoitteeni, mistä voi kysyä neuvoa.
 
tulipa tässä googlesta mieleen että sehän tallentaa kaiken jotenka näitä Annan keskusteluketjuja pitäisi löytyä myös sieltä.Jos vaan muistaa ketjun nimen niin on mahdollista että sen pitäisi löytää vielä googlen (hakukoneensa)avulla.Kannattaisi kyllä testata tätä konstia.Itse olen etsinyt ja löytänyt vanhoja kaksplussan,vauvan ketjuja tuolla tavoin.
Google kyllä vielä löytää ne, mutta kun klikkaa Googlen vastauslistassa olevia Anna-keskustelun linkkejä, ohjautuu tänne Kaksplussaan, missä niitä ei ole. Pitäisi kohdistaa se haku Googlen hakukoneen ohjeen mukaisesti cache-muistissa olevaan tietoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Marelain ja Karhe
Luultavasti se ei löydy tuolla tavalla. Sen ryhmän nimi on "lemppari". Minun nimellä googlaamalla löytyy sähköpostiosoitteeni, mistä voi kysyä neuvoa.
Monissa keskusteluryhmissä ei sallita linkkejä muihin keskusteluryhmiin, mutta jos täällä sallitaan, niin alla mainitulta sivulta voi pyytää päästä jäseneksi pari päivää sitten perustettuun lemppari-ryhmään. Siellä siis keskustellaan tv-sarjasta Lemmen viemää eli Sturm der Liebe.
https://groups.google.com/g/lemppari
 
vierailija
Hieman lapsellista, kun nykyinen alusta "ei kelpaa" keskustelupaikaksi. Onneksi mtv tv-oppaasta löytyy hyvät juonarit sarjasta kuukauden päähän, niin ei tarvitse liittyä mihinkään spessuun ryhmään tai sähköpostirinkiin.
 
vierailija
Hieman lapsellista, kun nykyinen alusta "ei kelpaa" keskustelupaikaksi. Onneksi mtv tv-oppaasta löytyy hyvät juonarit sarjasta kuukauden päähän, niin ei tarvitse liittyä mihinkään spessuun ryhmään tai sähköpostirinkiin.
No ei. Jos tekisivät sen mitä pyydetään niin mikäs siinä sitten. Olis ollut ylläpidolta helppo homma lykätäb aiheet tuonne sekaan. Anna toimi hyvin erilailla, siellä oli aiheita huomattavasti enemmän, esim. jokainen pystyi aloittamaan aiheen alle oman kysymyksen tai pyynnön jollekulle. Loputtoman pitkät ketjut ei kaikkeen vaan toimi.
 
  • Tykkää
Reactions: Timontti
Hieman lapsellista, kun nykyinen alusta "ei kelpaa" keskustelupaikaksi. Onneksi mtv tv-oppaasta löytyy hyvät juonarit sarjasta kuukauden päähän, niin ei tarvitse liittyä mihinkään spessuun ryhmään tai sähköpostirinkiin.
Täällähän ei ole minkäänlaista rakennetta muille kuin noille Kaksplussan perinteisille aiheille. Jos Annassa joku kysyi neuvoa kissan hoitoon ja toinen johonkin aivan muuhun asiaan, ne menevät otsikon "Aihe vapaa" alla samaan pötköön, mistä on hyvin vaikea löytää jälkikäteen mitään.

Ne tv-sarjan viralliset juonikuvaukset, joita lehdissä tai MTV-sivustollajulkaistaan, on kirjoitettu siten, että katsojat tulisivat uteliaiksi katsomaan sarjaa televisiosta. Niissä ei paljasteta, mitä tapahtuu, vaan sanotaan esim. "Ovella seisoi odottamaton vieras" tai "Silloin hän teki ratkaisevan päätöksen": Mutta ei sanota, kuka se vieras on tai mikä se päätös on. Ne minun vastaukset sarjan juonta koskeviin kysymyksiin perustuvat siihen, että olen nähnyt ne jaksot jo Saksan televisiosta. Aiemmin tein noin yhden A4-sivun pituiset muistiinpanot jokaisesta jaksosta ihan sitä varten, että osaan vastata suomalaisten katsojien kysymyksiin silloin, kun se vaihe esitetään Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Marelain ja Karhe
Annan Keskusteluista
Anna.fi - sivuilta löytyy kyllä toimituksen yhteystiedot ja mahdollisuus verkkosivuja koskevan palautteen lähettämiseen. Sinne vaan palautteita antamaan.
Eipä ko sivuilta enää muuta kiinnostavaa löydykään. Luulin, että koko Anna lehti oli jo lopetettu.
 
Täällähän ei ole minkäänlaista rakennetta muille kuin noille Kaksplussan perinteisille aiheille. Jos Annassa joku kysyi neuvoa kissan hoitoon ja toinen johonkin aivan muuhun asiaan, ne menevät otsikon "Aihe vapaa" alla samaan pötköön, mistä on hyvin vaikea löytää jälkikäteen mitään.

Ne tv-sarjan viralliset juonikuvaukset, joita lehdissä tai MTV-sivustollajulkaistaan, on kirjoitettu siten, että katsojat tulisivat uteliaiksi katsomaan sarjaa televisiosta. Niissä ei paljasteta, mitä tapahtuu, vaan sanotaan esim. "Ovella seisoi odottamaton vieras" tai "Silloin hän teki ratkaisevan päätöksen": Mutta ei sanota, kuka se vieras on tai mikä se päätös on. Ne minun vastaukset sarjan juonta koskeviin kysymyksiin perustuvat siihen, että olen nähnyt ne jaksot jo Saksan televisiosta. Aiemmin tein noin yhden A4-sivun pituiset muistiinpanot jokaisesta jaksosta.
Minkä aiheen alla tämä teidän ketju siellä oli jos ei ns "aihe vapaan"?
 
Anna.fi - sivuilta löytyy kyllä toimituksen yhteystiedot ja mahdollisuus verkkosivuja koskevan palautteen lähettämiseen. Sinne vaan palautteita antamaan.
Eipä ko sivuilta enää muuta kiinnostavaa löydykään. Luulin, että koko Anna lehti oli jo lopetettu.
Lähetin palautteeni Otavamedia Oy:n toimitusjohtajalle (joka vastasi siihen sähköpostilla) ja sekä Anna että Kaksplus-lehdistä vastaavalle johtajalle tai päätoimittajalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Marelain ja Karhe
vierailija
Minua Timontti jotenkin kutkuttaa tuo sinun harrastuneisuutesi televisiosarjan suhteen. Pakko kysyä mistä se lähti ja onko tarkkuus sinulle luontainen ominaisuus. Ts. oletko ns. insinöörimieli, joka tykkää tehdä tilastoa ja pitää asiat järjestyksessä? Katson itsekin paljon televisiota, mutta olen niitä ihmisiä, jotka eivät vielä 3. tuotantokaudellakaan tiedä vakiohahmojen nimiä. Sitten ihmettelen, että kuka tämä "Mike" on, josta puhutaan ja käy ilmi, että se on sankari itse. :D
 
Minkä aiheen alla tämä teidän ketju siellä oli jos ei ns "aihe vapaan"?
Lemmen viemää käsiteltiin Annan foorumilla osastossa "Kulttuuri ja viihde: Leffa- ja tv-friikit". Siellä oli keskusteluketjut "Lemmen viemää (Sturm der Liebe)", "Lemmen viemää (Sturm der Liebe)2" ja "Lemmen viemän tulevat jaksot". Noista ensimmäinen perustettiin joulukuussa 2007 Sonera Plazassa, josta se siirrettiin myöhemmin Annaan. Toinen perustettiin sen jatkoksi syyskuussa 2011 ja sitä luettiin 1.040.818 kertaa. Viimeksi mainitun perustin tammikuussa 2015 ja sitä ehdittiin lukea 664.292 kertaa.
 
Minua Timontti jotenkin kutkuttaa tuo sinun harrastuneisuutesi televisiosarjan suhteen. Pakko kysyä mistä se lähti ja onko tarkkuus sinulle luontainen ominaisuus. Ts. oletko ns. insinöörimieli, joka tykkää tehdä tilastoa ja pitää asiat järjestyksessä? Katson itsekin paljon televisiota, mutta olen niitä ihmisiä, jotka eivät vielä 3. tuotantokaudellakaan tiedä vakiohahmojen nimiä. Sitten ihmettelen, että kuka tämä "Mike" on, josta puhutaan ja käy ilmi, että se on sankari itse.
Minä jäin koukkuun Lemmen viemään huhtikuussa 2011 heti, kun ihan sattumalta eri kanavia selatessani näin yhden jakson puolivälistä loppuun. Olin lukioaikana yhden kesän työssä ravintolassa Syltin saarella Saksassa. Osasin silloin melko hyvin saksaa, kirjoitin laudaturin ja sain todistukseen 10. Mutta sitten en kymmeniin vuosiin käyttänyt sitä kieltä missään ja aktiivista kielitaitoa ei enää ollut. Kun näin välähdyksen Lemmen viemästä, se kouraisi aivojani todella syvältä. Siinä oltiin hotelliravintolan keittiössä, joka muistutti kaikin tavoin - myös ilmapiiriltään - silloista kesätyöpaikkaani ja siinä puhuttiinkin samaa kieltä, jota olin silloin osannut - siis saksaa. Silloin en saanut sarjan ihmisten puheesta selvää, mutta vähitellen kuullun ymmärtäminen on parantunut. Vuonna 2012 siirryin jo katsomaan suoraan Saksasta kuulovammaisille tarkoitetuin saksankielisin tekstein. Viime vuodet olen ymmärtänyt puheet ilman tekstejäkin, mutta jos tekstitys on käytettävissä, siinä voi kiinnittää huomiota sanoihin, joita ei ymmärrä. Olen koonnut Lemmen viemässä käytettyä sanastoa taulukkoon http://www.tinyurl.com/timonsanasto (En tiedä, sallitaanko täällä linkkejä vai moderoiko tämä systeemi sen toimimattomaksi.)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Marelain ja Karhe
Lemmen viemää käsiteltiin Annan foorumilla osastossa "Kulttuuri ja viihde: Leffa- ja tv-friikit". Siellä oli keskusteluketjut "Lemmen viemää (Sturm der Liebe)", "Lemmen viemää (Sturm der Liebe)2" ja "Lemmen viemän tulevat jaksot". Noista ensimmäinen perustettiin joulukuussa 2007 Sonera Plazassa, josta se siirrettiin myöhemmin Annaan. Toinen perustettiin sen jatkoksi syyskuussa 2011 ja sitä luettiin 1.040.818 kertaa. Viimeksi mainitun perustin tammikuussa 2015 ja sitä ehdittiin lukea 664.292 kertaa.
Vihdoin löysin sinutkin täältä. en ole käynyt täällä kuin pari kertaan. Olen meidän lemmen viemää keskustelu palstalta ”tale” käyttäjä löytyykö keskustelut nyt täältä? Ei löytynyt minun seuraa listalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Marelain
Vihdoin löysin sinutkin täältä. en ole käynyt täällä kuin pari kertaan. Olen meidän lemmen viemää keskustelu palstalta ”tale” käyttäjä löytyykö keskustelut nyt täältä? Ei löytynyt minun seuraa listalta.
Hei Taletatius!
Kiva kuulla sinusta! Muistan sinut kyllä :) Minä kävin täällä "alussa" muutaman kerran. Nämä entiset Lemmen viemää porukat ovat toisessa paikassa, yritin sinne uusilla tunnuksilla, mutta hukkasin ne joten sinne pääsy on vielä kesken. Yritin laittaa tässä sinulle yksityisviestiä, mutten onnistunut. Voisi enemmän "höpöttää" sitä kautta ...
Käy sivulla www.svision.net
Löydät meidät sen kautta!
 
  • Tykkää
Reactions: Timontti
Hei Taletatius!
Kiva kuulla sinusta! Muistan sinut kyllä Minä kävin täällä "alussa" muutaman kerran. Nämä entiset Lemmen viemää porukat ovat toisessa paikassa, yritin sinne uusilla tunnuksilla, mutta hukkasin ne joten sinne pääsy on vielä kesken. Yritin laittaa tässä sinulle yksityisviestiä, mutten onnistunut. Voisi enemmän "höpöttää" sitä kautta ...
Marelain, lähetä minulle sähköpostia edellä mainitun sivun alareunassa olevalla sähköpostilinkillä, niin autan sinut uudelleen ryhmään.
Terv. Timontti
 
vierailija
Annassa ; Keskustelupalstalla juteltiin ihmissuhteista, julkkiksista, hyvinvoinnista, henkisyydestä, ruoasta, muodista ja kauneudesta, kaikesta elämänkirjoon kuuluvasta. Ja parasta oli, että jokaisella aiheella oli oma fooruminsa, jolloin juuri siihen aiheeseen mieltyneet löysivät lokeronsa. Tuli yhteisöjä ja vuosien ajan nimimerkit tulivat tutuiksi.
Ehkä tämä on nykyajan trendi, keskustelupalstojen taso laskee, negatiiviset kommentit lisääntyvät, ihmiset eivät enää arvosta pysyvyyttä ja asiallisia kommentteja.. Ei löydy enää ryhmiä, joissa arvostetaan toisen kommentteja tai kunnioitetaan erilaisia näkemyksiä.

Miksi se lopetettiin? kaikki annan keskustelut?? menin nyt vuoden jälkeen ja olin ihmeissäni kun ei löytyny mitään keskusteluja enää. Oli tapana kirjoitetta eniten siihen kristallipalloon. Olin siellä vakkarina aikanaan.
 
vierailija
Todellakin vetivät Annalla vaan töpselin irti. Kaikki monien vuosien keskustelut - olisivat edes jättäneet luettaviksi ne, arkistoineet. Annettiin ymmärtää että keskustelut siirtyvät eri osoitteeseen tänne 2+ alle. Mitään ei siirretty.

ps. Jos täällä haluatte jatkaa kristallipallon perinteitä, tai missä (tiede-palstallako?) - niin ilmoitelkaa ja tiedottakaa jatkosta täällä kaksplussalla "kovaan ääneen, moneen ketjuun, isolla fontilla", Lily-Rose, Vesimies, +++ muut mukavat k-pallolaiset, jotta löydämme Teidät..

Hei! Minäkin sain sätkyn kun yritin vuoden jälkeen löytää kristallipalloon eikä löytynyt. terv. Tulisoturi (entinen ET)
 
vierailija
Luin Anna-lehteä ja muistelin Annan keskustelupalstaa.
Eipä tälle Kaksplus av:lle ole jäänyt tuttuja palstalaisia.
Kun olen jo muutaman kerran saanut tylyjä kommentteja tajuan vähemmälläkin jättää tämän palstan persuille.
 
vierailija
Kuka ystävällinen ja taitava it-henkilö palauttaisi meille luettavaksi Anna keskustelusivuston jutut? Sehän onnistuisi Wayback Machine -työkalun avulla, mutta en itse osaa sitä käyttää.

Kiitos todella paljon, jos joku saisi ne keskustelut esiiin. Vuosikausia sinne aktiivisesti kirjoitin ja juttuja luin. Mahtavia tyyppejä sai siellä "tavata". Kiitos! :)
 

Yhteistyössä