Tämä on vihamielinen yhteisö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja El padre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieraana";29864171]Niin mielelläni rakentaisin siltoja sukupuolten välille, mutta naisena olen vain materiaa, en rakentaja :([/QUOTE]

Et ole vain materiaa :) Kyllä nainenkin voi olla toimija, ja vallan käyttäjä - mutta ei nainen voi juopua tästä mahdollisuudesta eli esimerkiksi alkaa sotajalalle miestä vastaan tai käyttäytyä tavalla, joka hajottaa ja satuttaa. Se on tuomittavaa ja vastoin kaikkia perinteitä. Eli hienovaraisuutta kysymykseen kiitos - olettehan sentään naisia ettekä "ronskeja" äijiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööööö;29864270:
No tämän kommentin olisit kyllä voinut isoittaa mies1:lle. Hänhän noita googlesta etsittyjä hienoja sanoja käyttää. Harvinaisen epäloogisesti.

jatkoin vaan sun lausetta. toivotaan että tuo "mies" osaa lukea muittenkin kun omiaan viestejä.

[QUOTE="mies1";29864217]Trollaus on eri kuin provosoivat mielipiteet ja näkemykset. Kyse on viestinnän dynamiikasta.

Olen aina pitänyt naisia oivina viestijöinä, mutta tuntuukin, että minä olen täällä se, joka on paljon erottelukykyisempi ja analyyttisempi viestimisestä. Jos ajatellaan vaikkapa USA:n feministejä ja naistutkijoita, heillä on vahvuus nimenomaan ollut hienovaraisuus viestinnässä ja analyysissa miehiin nähden. Eli ironisesti he tuntuvat olevan lähempänä minua viestinnän olemuksesta kuin palstamammat ja vastaavasti palstamammat karkeampia eli miehisempiä viestijöitä tähän nähden. :) Erikoista.[/QUOTE]

Sinun pitäisi kohteliaisuuteen pyrkivänä miehenä tietää, että et saavuta päämäärääsi haukkumalla ja arvostelemalla naisia alituiseen täällä. Etkö tiedä että naisia pitää kehua ja ihailla. Pidät kyllä muita naisia eteerisinä ja ihanina olentoina, mutta jostain syystä et anna silti palstanaisille arvoa, vaan erehdyt aina huomauttelemaan heidän vioistaan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="öööööööööö";29864161]Luulet että yritön ajaa sinua täältä pois, koska olet erilainen kuin valtaosa palstalaisista? Ei, olet väärässä. Tarkoitin että SINULLA voisi olla helpompaa ja mielekkäämpää jossain muualla. Tämä EI ole sovinismia. Jos vielä väität vastaan, ole hyvä ja perustele millä tavalla tämä uskomukseni olisi millään tavalla liitettävissä sovinismiin.[/QUOTE]

Miksi minulla pitäisi olla helpompaa? Pidän monenlaisista haasteista :) Ei tässä ole niinkään kyse minusta henkilönä - johon muuten naiset asiat usein vievät - vaan palstan viestinnän monialaisuuden kasvusta ja sisäisestä kritiikistä sitä koskien.

Pehmeyden, myötätunnon, tuen, auttamisen, hyvien ajatusten ja haaveiden lisäämistä - ihan minusta riippumatta. Nämä ovat niin hevin tason erityisesti naisille kuuluvia arvoja, että ei niitä kannata eikä edes voi vain ö-mappiin tai mielipideasioiksi laittaa. Eli jos nainen on nainen, kyllä hänellä täytyy olla tällaisia elementtejä viestinnässään - muutoin hän on psyykkisesti jo jotain muuta, negatiivisella tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja öööööööö;29864277:
No olisiko se muropaketti sitten sinulle vähän mielekkäämpi paikka?

Väittelyn kannalta kyllä varmasti. Mutta kenties täälläkin voi harjoittaa tuota sillanrakennusta, erilaisuuden mutta samanlaisuuden pohjalta.

[QUOTE="mies1";29864254]Kuten sanoin, kaikki arvot, normit, ajatukset ja perinteet eivät ole suhteellisia eli että joka nainen voisi näiltä livistää.[/QUOTE]

Voitko perustella minulle tämän?

[QUOTE="mies1";29864319]Ei tässä ole niinkään kyse minusta henkilönä - johon muuten naiset asiat usein vievät - vaan palstan viestinnän monialaisuuden kasvusta ja sisäisestä kritiikistä sitä koskien.

Pehmeyden, myötätunnon, tuen, auttamisen, hyvien ajatusten ja haaveiden lisäämistä - ihan minusta riippumatta. Nämä ovat niin hevin tason erityisesti naisille kuuluvia arvoja, että ei niitä kannata eikä edes voi vain ö-mappiin tai mielipideasioiksi laittaa. Eli jos nainen on nainen, kyllä hänellä täytyy olla tällaisia elementtejä viestinnässään - muutoin hän on psyykkisesti jo jotain muuta, negatiivisella tavalla.[/QUOTE]

Tämä liittyi mihin ja millä tavalla?

[QUOTE="öööööööööö";29864161]Luulet että yritön ajaa sinua täältä pois, koska olet erilainen kuin valtaosa palstalaisista? Ei, olet väärässä. Tarkoitin että SINULLA voisi olla helpompaa ja mielekkäämpää jossain muualla. Tämä EI ole sovinismia. Jos vielä väität vastaan, ole hyvä ja perustele millä tavalla tämä uskomukseni olisi millään tavalla liitettävissä sovinismiin.[/QUOTE]

Tämä on ihan totta. Harvemmin hän osallistuu mihinkään muihin keskusteluihin kun näihin. Siksi hän ei näe mitään positiivista missään ketjussa. Siksi hän ihmettelee että naiset eivät jaksa "vääntää".

Hän ei ymmärrä että joskus tämä on kevyttä hyppelemistä ketjusta toiseen lukemassa kuulumisia, höpsöttelemistä, iloa tai suremista jonkun puolesta yms. Joskus on myös kiva keskustella painavasti ja vääntää muttei läheskään aina. Tämä on suurimmalle osalle kevyttä viihdettä, ei paikka missä harjoitella esseitä, argumentointia ja sivistyssanojen käyttöä. Siksi varmastikin moni on sitä mieltä että sinulle mies1 olisi mielekkäämpiäkin paikkoja itsesi toteuttamiseen.

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
[QUOTE="mies1";29863811]Tuo on olkiukko. :) Naiset, jättäkää väitteleminen enemmän miehille sillä melkein aina kun täällä aletaan argumentoimaan niin nainen ei jaksa perehtyä miehen väitteiden nyansseihin.

"Moderni yhteiskunta" - mitä ikinä sillä tarkoitatkin - ei saisi olla peruste naisen törkeälle käytökselle tai puheelle, kulmikkuudelle, kylmyydelle, ym.

Kieltämättä se ihmetyttää, että noin viestivä nainen voi olla miehen kanssa tai äiti. Tuntemani naiset ja naisyhteisöt eivät ole näin "ilkeitä" ja tämä vahva epäsuhta kiinnostaa palstalla. Tästä termi kafkamaisuus, joka myös kiehtoo. Mutta kuten sanoin, ehkä täällä on tavalla tai toisella hieman erikoisempia naisia ja äitejä ja ehkä lisää miehiäkin mukana.[/QUOTE]

Ai mä olen ilkeä, jos kysyn sinulta MIKSI ylennät itsesi naiseuden ylipapiksi ja kiistattomaksi auktoriteetiksi? Sen sijaan että olkiukkoilet oikealle ja vasemmalle, entäpä jos vastaisit johonkin kysymykseen muuten kuin väittämällä sitä epäkiinnostavaksi. Minusta on omituista, että henkilö joka on selvästi aika pihalla naisista ja parisuhteista, "opettaa" täällä päivästä toiseen muita juuri niistä...

• Tykkää
Reactions: nisäkäs
[QUOTE="mies1";29864331]Väittelyn kannalta kyllä varmasti. Mutta kenties täälläkin voi harjoittaa tuota sillanrakennusta, erilaisuuden mutta samanlaisuuden pohjalta.[/QUOTE]

Älä tule sitten ainakaan enää valittamaan meidön väittelytaidoista. Olet myöntänyt, että tiedät väittelytaidoiltaan paremman foorumin, joten se on täysin oma häpeäsi jos et tajua siirtyä sinne. On tyhmää valittaa asioista, jos niihin ei edes itse yritä vaikuttaa mitenkään vaikka siihen kykenisi. Tämä viimeinen lause on minun mielipide.

Tämä on ihan totta. Harvemmin hän osallistuu mihinkään muihin keskusteluihin kun näihin. Siksi hän ei näe mitään positiivista missään ketjussa. Siksi hän ihmettelee että naiset eivät jaksa "vääntää".

Hän ei ymmärrä että joskus tämä on kevyttä hyppelemistä ketjusta toiseen lukemassa kuulumisia, höpsöttelemistä, iloa tai suremista jonkun puolesta yms. Joskus on myös kiva keskustella painavasti ja vääntää muttei läheskään aina. Tämä on suurimmalle osalle kevyttä viihdettä, ei paikka missä harjoitella esseitä, argumentointia ja sivistyssanojen käyttöä. Siksi varmastikin moni on sitä mieltä että sinulle mies1 olisi mielekkäämpiäkin paikkoja itsesi toteuttamiseen.

TÄYSIN samaa mieltä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29864284:
Sinun pitäisi kohteliaisuuteen pyrkivänä miehenä tietää, että et saavuta päämäärääsi haukkumalla ja arvostelemalla naisia alituiseen täällä. Etkö tiedä että naisia pitää kehua ja ihailla. Pidät kyllä muita naisia eteerisinä ja ihanina olentoina, mutta jostain syystä et anna silti palstanaisille arvoa, vaan erehdyt aina huomauttelemaan heidän vioistaan.

Kehuni ja ihailuni täytyy aina ansaita. Ilmeisesti tämäkin tulee joillekin "puudelimiesten" vaimoille yllätyksenä. Eli jos joku täällä esimerkiksi pilkkaa toista naista tai haistattelee, niin en minä voi miellytykseen alkaa. Lisäksi miellytystä pitäisi yleensäkin vältellä: kaiken pitäisi tulla vilpittömästi sydämestä, ei teennäisesti. Pelataan hyviä pelejä, ei pahoja.

Huomautteluni koskee juuri sitä paikoin epäfeminiiniä tapaa vuorovaikuttaa, joka on jotenkin tehostetun maskuliininen eli maskuliininen tavalla, jota edes miehet eivät läheskään aina harrasta, mutta jonka juuri naiset ovat kyenneet paljastamaan akateemisesti.

Ei minusta ole haitallista, jos naisessa on terävyyttä mukana, ja ehkä Suomessa naisella on isompi vapaus kokeilla tällaistakin vuorovaikutusta, mutta jos se on hallitseva piirre ja elämänkatsomus, se on aika hankalan tuntuista keskustelun ja suhteenkin kannalta hieman kuten kännisen biletyksen ja perheen yhdistäminen _elämäntapana_. Tavallaan se on jo liian etäällä perheenäidin viestinnästä ja katsomuksesta. Se tuntuu siis monella tasolla ongelmalliselta ja myös köyhältä.

[QUOTE="mies1";29864331]Väittelyn kannalta kyllä varmasti. Mutta kenties täälläkin voi harjoittaa tuota sillanrakennusta, erilaisuuden mutta samanlaisuuden pohjalta.[/QUOTE]

Jos sillanrakennus ois sun käsissä kaikki sillat ois poltettuja.

Tiedän kyllä. Tarkoitan, että vaikka täällä hypellään ja höpsötellään (ja se onkin hyvä naiselle), niin tuota ilkeilyn ja negatiivisuuden määrää voisi vähentää, vaikkei olisikaan väittelemään tullut tänne. Miksi? Koska se ei ole sopivaa naiselle eikä yleensäkään ihmisille. Eli huono väittelijäkin voi kyllä pohtia kysymystä siitä, millainen netiketti on hyvä.

[QUOTE="mies1";29864428]Tiedän kyllä. Tarkoitan, että vaikka täällä hypellään ja höpsötellään (ja se onkin hyvä naiselle), niin tuota ilkeilyn ja negatiivisuuden määrää voisi vähentää, vaikkei olisikaan väittelemään tullut tänne. Miksi? Koska se ei ole sopivaa naiselle eikä yleensäkään ihmisille. Eli huono väittelijäkin voi kyllä pohtia kysymystä siitä, millainen netiketti on hyvä.[/QUOTE]

Miksi sä sitten itse jatkuvasti olet hyvin ilkeä?

[QUOTE="mies1";29864381]Kehuni ja ihailuni täytyy aina ansaita. Ilmeisesti tämäkin tulee joillekin "puudelimiesten" vaimoille yllätyksenä. Eli jos joku täällä esimerkiksi pilkkaa toista naista tai haistattelee, niin en minä voi miellytykseen alkaa. Lisäksi miellytystä pitäisi yleensäkin vältellä: kaiken pitäisi tulla vilpittömästi sydämestä, ei teennäisesti. Pelataan hyviä pelejä, ei pahoja.

Huomautteluni koskee juuri sitä paikoin epäfeminiiniä tapaa vuorovaikuttaa, joka on jotenkin tehostetun maskuliininen eli maskuliininen tavalla, jota edes miehet eivät läheskään aina harrasta, mutta jonka juuri naiset ovat kyenneet paljastamaan akateemisesti.

Ei minusta ole haitallista, jos naisessa on terävyyttä mukana, ja ehkä Suomessa naisella on isompi vapaus kokeilla tällaistakin vuorovaikutusta, mutta jos se on hallitseva piirre ja elämänkatsomus, se on aika hankalan tuntuista keskustelun ja suhteenkin kannalta hieman kuten kännisen biletyksen ja perheen yhdistäminen _elämäntapana_. Tavallaan se on jo liian etäällä perheenäidin viestinnästä ja katsomuksesta. Se tuntuu siis monella tasolla ongelmalliselta ja myös köyhältä.[/QUOTE]

MIKSI kenenkään pitäisi ansaita sinun ihailusi? MIKSI juuri sinun näkemyksesi viestinnästä on se oikea? Perustele, ole hyvä, kun kerran sivukaupalla jaksat tuota retoriikkaasi suoltaa - lisää sinne konkreettista sisältöä edes yhden päälauseen verran, jooko? Muussa tapauksessa kyseessä on vain yksi mielipide muiden joukossa. Ja kuten huomaat, aika lailla vähemmistössä olet.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
[QUOTE="Jenis";29864352]Ai mä olen ilkeä, jos kysyn sinulta MIKSI ylennät itsesi naiseuden ylipapiksi ja kiistattomaksi auktoriteetiksi? Sen sijaan että olkiukkoilet oikealle ja vasemmalle, entäpä jos vastaisit johonkin kysymykseen muuten kuin väittämällä sitä epäkiinnostavaksi. Minusta on omituista, että henkilö joka on selvästi aika pihalla naisista ja parisuhteista, "opettaa" täällä päivästä toiseen muita juuri niistä...[/QUOTE]

Säkin henkilöit ton, ette yleensä petä eli aina alatte henkilöidä asiakeskustelua :) En minä sinusta puhunut ilkeänä, vaan ilkeilyn hämmentävän suuresta määrästä perheenäideiltä.

Tunnen kyllä naisia, ja parisuhteita. Ei se, että naiseni ja suhteeni eivät perustu ilkeilyyn ja vastaavaan tarkoita, että olisin pihalla niistä. Toki voi olla, että rimani käyttäytymisen suhteen on tavallista korkeampi eli minulla on matala toleranssi esimerkiksi ilkeistä naisista, vaikka haluankin uskoa, että ihminen on hyvä pohjimmiltaan.

Yhteistyössä