Tämä on vihamielinen yhteisö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja El padre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies1";29864478]Säkin henkilöit ton, ette yleensä petä eli aina alatte henkilöidä asiakeskustelua[/QUOTE]
Vaikea olla henkilöimättä, kun viestintäsi perustuu toistuvaan "minä, minusta, mulle toimii, mulle ei toimi, minulle on/ei ole viehättävää" -jankkaukseen.

[QUOTE="mies1";29864557]Niin, käytin "ansaita"-termiä - joihin muuten hirttäydyt kyllä hieman liikaa semanttisesti :) - tarkoittamaan jotain muuta kuin tietoista miellytystä tai työskentelyä.

Netiketti liittyy nettikeskusteluihin, joita täälläkin käydään.[/QUOTE]

Termi oli sinun valitsemasi, ei minun. Netiketti ei kerro, että kaikkien (naisten) tulisi viestiä sinun vaatimallasi tavalla, eikä liity tähän mitenkään.

mies1 ei varmastikaan ole ikinä seurustellut, eikä koskaan tule seurustelemaankaan
sillä ei varmasti ole ystäviä eikä kavereita, ei edes hyvän päivän tuttujakaan
se on joko omaan elämäänsä kyllästynyt no-life jolla ei oo mitään parempaa tekemistä kun puhua paskaa netissä tai sit se on vaan oikeesti joku vitun mielenvikanen hullu.
ihan sama mikä tilanne on, niin oksettava tyyppi

Tää on maailman ilkeimmin sanottu kenellekään, eikä näin todellakaan sais sanoa kenellekään, mutta nyt ihan oikeasti sanona tämän ja todella tarkoitan tätä:

Tapa ittes, mies1. Ihan oikeesti, tapa ittes. Kukaan jaksa tollasta ihmistä täällä palstalla, eikä koko maapallolla. Tapa ittes.

Pidäppä sinä pikku loma palstalta!
Tulee näemmä tarpeeseen.

• Tykkää
Reactions: Inanna
Älä mies1 aina takerru siihen miten asiat esitetään. Takerru siihen että mitä se kirjoittaja sanoo.
Varsinainen haukkuminen erikseen, mutta jokin räväkkä keskustelu ei ole välttämättä niin paha kuin mitä sä luulet. Ei kaikki vaan jaksa kirjoittaa tyyliin

"Oi sinun mielipiteesi on kyllä mielenkiintoinen. Saanen ystäväni kuitenkin tuoda toisenlaisiakin näkökulmia -ethän suotta pahastu ja vedä Fabaceae-heimon kasvia nenääsi - joiden kautta haluan tuoda esille, että..."

Musta noita ei voi erottaa.

Olet oikeassa varmaan siinä, että jotkut ihmiset ehkä arjessaankin puhuu toiselle aika tylyyn tapaan. Mulle se ei ole mistään tuttua, enkä jaksaisi sellaista. Mutta, kun naiset yleensä ovat olleet hienovaraisia ja hyväntahtoisia keskustelijoita, auttajia, ym., miehiinkin nähden, miksi tästä pitäisi luopua? Mitä sillä saavutetaan?

Hieman vastaava ilmiö on se kuinka kouluissa aina ennen naisen käsiala oli kaunista lukea ja siistiä. Nykyään tyttöoppilaan käsiala saattaa hyvin olla huonompaa kuin pojan. Ymmärrän että vapaus on hieno asia teille naiset, eräänlaista kännissä oleilua. Mutta tiedostakaa myös sen ylilyönnit, itseisarvoista vapaus ei ole vaan kolikolla on aina kääntöpuolensa.

Pidäppä sinä pikku loma palstalta!
Tulee näemmä tarpeeseen.

No voisin kyllä pitääkin. En jaksa törmätä tohon aivottomaan ihmiseen jatkuvasti. Ärsyttää kyseinen ihminen niin paljon että jos tietäisin missä se asuis niin varmasti hoitaisin asian niin ettei se ois enää täällä suoltamassa tollasta paskaa. Tollanen ihminen ei tuo tähän maailmaan yhtään mitään, minkä takia sen pitäis täällä olla. Kuolis pois vaan ihan oikeesti.

Me emme saisi olla tällaisia:

meanMom.jpg

Vaan meidän pitäisi olla tällaisia:

madonna-and-child-g.jpg

Toi oli kärjistys, mutta pointtini on, ettei alempaa kuvaa kannata roskikseen laittaa. Perheenäidin rooli on niin painava.

Mies1, tuo yökkömies
näppistä hakkaa pylly hies
Pelkkää ajan tuhlaamista
minä syön samalla aamista.
Ruokahalu meni, oksennuskin tuli suuhun.
Mikä voisi tepsiä mies1:n kallon umpiluuhun?
Miten voi mies1 noin paljon tuottaa ulostetta?
Ehkä lääkärillä olisi antaa hänelle tulostetta.

Mies1, tuo yökkömies
Pelkkää ajan tuhlaamista

Upeaa ajatella kuinka monivivahteisia tunteita herättää tämä meidän mies1. :)

[QUOTE="mies1";29864520]Olen päinvastoin enemmän perillä naisista ja ihmissuhteiden teoriasta kuin ihmiset yleensä taustani takia. [/QUOTE]

:D

(Tätähän mä olen koko ajan sanonu. Että se teoria ei ihan joka asiassa riitä, pitäis olla sitä käytännön kokemustakin. Naiset ja ihmissuhteet jos mikä on tällaista aluetta. :) )

• Tykkää
Reactions: Phoebsi ja Lispetti
Mies1, tuo yökkömies
Pelkkää ajan tuhlaamista

Oliskohan joku runokirja sun juttus?:D

[QUOTE="Jenis";29864552]Runoja :D

Ok, eli jos joku (nainen) on eri mieltä kuin sinä, hän on ilkeä. Nainen on eri mieltä kanssasi = perheelliset voivat pahoin. "Ihmissuhteiden teorian" tuntemus = oikeus väittää kaikkien muiden viestivän väärin.

Minä väitän että sinä olet naisista täysin pihalla, sinä väität että et ole. Koska sinä omien sanojesi tunnet "ihmissuhteiden teoriaa", olet selvästi oikeassa - vaikka se ei kyllä mitenkään viestinnässäsi näy. Mutta pakko kai se on uskoa, kun kerran sanot :D[/QUOTE]

Olkiukkoja :) Henkilöit taas asiaa ihan hirveesti :p

Jos se, että on hämmästynyt naisten terävästä kielenkäytöstä ja toisten nimittelystä merkitsee naisista pihalla olemista, mielelläni olenkin sitä, mutta erikoinen kriteeri naisten sisällä oloon tuo on. Mä en nimittäin ikinä voisi olla edes ystävä naiselle, joka käyttäytyy rumasti tai on ilkeä luonne.

Tiivistäisin ajatukseni siihen, että äideiltä en voisi odottaa niin isoa ilkeilevän viestinnän määrää kuin täällä. Ja kehitysajatuksena palstalle voisi kirjoittaa lisää myönteisiä asioita, ajatuksia, tunteita, runoutta yms. niin tästä tulee viihtyisämpi ja lämpimämpi paikka kaikille. Musta esimerkiksi täällä on muutamia tosi mukavia kirjoittajia, ja monia kauniita naisia. Toivoisin ehkä vain, että tällaista tulisi lisää eikä ketään kiusattaisi, se olisi kaikkien etu. Oltaisiin henkisesti kypsempiä ja hyväkäytöksisiä, jota ainakin oman elämäni naiset osaavat myös olla paljonkin. Välillä voi revitellä, mutta ei niin, että tahtoo satuttaa tai että se on se pääasia.

[QUOTE="mies1";29864596]Musta noita ei voi erottaa.

Olet oikeassa varmaan siinä, että jotkut ihmiset ehkä arjessaankin puhuu toiselle aika tylyyn tapaan. Mulle se ei ole mistään tuttua, enkä jaksaisi sellaista. Mutta, kun naiset yleensä ovat olleet hienovaraisia ja hyväntahtoisia keskustelijoita, auttajia, ym., miehiinkin nähden, miksi tästä pitäisi luopua? Mitä sillä saavutetaan?

Hieman vastaava ilmiö on se kuinka kouluissa aina ennen naisen käsiala oli kaunista lukea ja siistiä. Nykyään tyttöoppilaan käsiala saattaa hyvin olla huonompaa kuin pojan. Ymmärrän että vapaus on hieno asia teille naiset, eräänlaista kännissä oleilua.i Mutta tiedostakaa myös sen ylilyönnit, itseisarvoista vapaus ei ole vaan kolikolla on aina kääntöpuolensa.[/QUOTE]

Ei suoruus ole aina tylyyttä. Jos kirjoittaa aina pitkästi ja laveasti ja monimutkaisesti, niin sitä ei jaksa muut lukea.
Täälläpäin missä asun ihmiset murahtelevat toisilleen suorastaan autistiselta vaikuttavaan tyyliin mutta sitten kun heitä tuntee niin huomaa, että miten paljon tunnetta sisältyy pieniin eleisiin ja hymyihin. Tunnemaailma on sama kuin lapsuudenkotini alueella, jossa ollaan monisanaisia.

Otetaas esimerkkilause "Kukat kukkivat eilen kauniisti pihalla".

Mun entisellä paikkakunnalla:
"Mä kattelin muuten eilen miten ulkona niin hienosti kukkii kaikki kukat, voi että on hienoa ja ihanaa kun ne niin kukkii (välissä rönsy kummipojan kouluunpääsystä ja omasta lonkkaleikkauksesta) niin mahtavasti pihalla!"
Nykyisellä paikkakunnalla:
"Kattelin eilen että komeita kukkia on pihalla, on se hienoa."

Sama asia ja sama tunne, eka vaan on herkemmin esitetty mutta samalla raskaammin, koska puhuja on niin monisanainen. Toisessa se asia on tiivistetty.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mies1";29864667]että on hämmästynyt naisten terävästä kielenkäytöstä.[/QUOTE]

Mikä siinä niin hämmästyttää? Etkö ole tiennyt, että naisenkin suussa voi olla käärmemäinen kieli? Ei sen pitäisi kenellekään mikään uusi asia olla.

Vai missä tynnyrissä sinä olet elänyt, ja mitä liirumlaarumia lukenut/katsonut/kuunnellut jos ihan hämmästyt sitä, että nainen ei laulele satakielen lailla kritiikkiään jollekin tollolle.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="random";29864561]Vaikea olla henkilöimättä, kun viestintäsi perustuu toistuvaan "minä, minusta, mulle toimii, mulle ei toimi, minulle on/ei ole viehättävää" -jankkaukseen.[/QUOTE]

Ei tässä kysymyksessä niin paljon, kyse on myös objektiivisista säännöistä ja normeista, joita itse toki kannatan.

Voin toki ymmärtää, jos palstan tehtävä on olla henkireikä. Mulla vaan itsellä ei ole yleensä tarvetta satuttaa rakkaitani tai edes vieraita, vaikka mua joku asia harmittaisi. En ole vuosiin kokenut hirveästi vihan tunnetta edes, tai masentuneisuutta. Minua kutsutaan viisaaksi ja myös aurinko on lempinimeni :) Kenties sekin vaikeuttaa ymmärtämistä. On tavallaan jatkuva ainakin kohtalaisen hyvä, välillä upea, olo. Rakastan ihmisiä ja läheisiäni sekä ihailen naisia, joita olen rakastanut ja rakastan. Pidän myös naisellisuudesta ja naiskauneudesta tosi paljon.

Ymmärrän, ettei kaikilla ole asiat näin, mutta silti huono käytös on väärää käytöstä ja varsinkin toisten hyvän mielen pahoitus on tosi väärin äiti-ihmiseltä. Asema merkitsee myös vastuuta.

[QUOTE="mies1";29864667]Olkiukkoja :) Henkilöit taas asiaa ihan hirveesti :p

Jos se, että on hämmästynyt naisten terävästä kielenkäytöstä ja toisten nimittelystä merkitsee naisista pihalla olemista, mielelläni olenkin sitä, mutta erikoinen kriteeri naisten sisällä oloon tuo on. Mä en nimittäin ikinä voisi olla edes ystävä naiselle, joka käyttäytyy rumasti tai on ilkeä luonne.

Tiivistäisin ajatukseni siihen, että äideiltä en voisi odottaa niin isoa ilkeilevän viestinnän määrää kuin täällä. Ja kehitysajatuksena palstalle voisi kirjoittaa lisää myönteisiä asioita, ajatuksia, tunteita, runoutta yms. niin tästä tulee viihtyisämpi ja lämpimämpi paikka kaikille. Musta esimerkiksi täällä on muutamia tosi mukavia kirjoittajia, ja monia kauniita naisia. Toivoisin ehkä vain, että tällaista tulisi lisää eikä ketään kiusattaisi, se olisi kaikkien etu. Oltaisiin henkisesti kypsempiä ja hyväkäytöksisiä, jota ainakin oman elämäni naiset osaavat myös olla paljonkin. Välillä voi revitellä, mutta ei niin, että tahtoo satuttaa tai että se on se pääasia.[/QUOTE]
Niin, eikö olekin kumma kuinka naiset aina pyrkivät käymään kiinni henkilöösi, vaikka sinä täällä pyrit pääsääntöisesti esittämään pelkästään yleisiä totuuksia.

Yhteistyössä