Tämä on taas näitä öitä, joista minä en selviä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hulluksi tullut?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja oikeesti jos ja kun saan soitettua aamull ajohonkin niin mitäminä sanon? Tuntuu ihan hölmöltä sanoa että hei, tarviin apua! pelkään että lapseni oksentaa....

Tuolleen sen voit aloittaa, sitten kerrot oman reaktiosi asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja oikeesti jos ja kun saan soitettua aamull ajohonkin niin mitäminä sanon? Tuntuu ihan hölmöltä sanoa että hei, tarviin apua! pelkään että lapseni oksentaa....

Tuolleen sen voit aloittaa, sitten kerrot oman reaktiosi asiaan.

miten musta tuntuu että kukaan ei ota tosissaan...? ehkä johtuu siitä kun oma mieskään ei ukson kuin paha mulla on olla....

Yöstä on selvitty. Kukaan ei edes oksenanut. Olen nukkunut noin 2h ja voitte kuvitella että olotila ja mieliala ei ole edelleenkään hyvä :( Varsinkin kun tuntuu edelleen että silmät tippuu päästä pelkän itkemisen takia...

Nyt olisi siis se aika ehkä yrittää saada apua... Mutta en vaan saa itseäni niskasta kiinni....

Tervetuloa meille. Pyykkikoneesta löytyy parit kengät, eteisen lattia on putsattu, mutta pojan huoneen iso matto odottaa pesua vielä. Samoin kuin toisen pojan petari on vain huuhdottu ja odottaa vielä kunnon pesua, vaikka oksensi jo toissa yönä, kuten myös to-pe välisenä yönä.

2 viikkoa sitten myös oksensi 3 lasta vuoroperään useamman kerran, mutta oltiin onneksi reissunpäällä ja ei tarvinut kuin respaan soitella, niin tuli lakananvaihtaja paikalle.

Juu kyllä tähän oksennusten putsailuun tottuu, mutta joka ilta menen paniikissa nukkumaan, miettinen kuka tänä yönä oksentaa ja joka lapsen yskäsystä olen sängynlaidalla vadin kanssa. Ei kiva ei... ja se lemu mikä oksennuksista tulee, meinaa saada itsenikin oksentamaan. Onneksi en ole enään raskaana, koska silloin todellakin oksensin joka oksennushajuun.

Nyt vaan rohkeesti luuri käteen ja näppäilet numeron, siitä se lähtee! Ajattele että mitä nopeammin haet itsellesi apua, sitä nopeammin sitä myös saat. Kun lapset kasvaa ja on päiväkodin ja koulun kautta enemmän tekemisissä muiden kanssa, myös tautiriskit kasvaa, ja parasta siis että hoidat itsesi kuntoon nyt jotta voit sitten kohdata ne tilanteet hyvin. Eikä pelko tartu lapsiin. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Nyt vaan rohkeesti luuri käteen ja näppäilet numeron, siitä se lähtee! Ajattele että mitä nopeammin haet itsellesi apua, sitä nopeammin sitä myös saat. Kun lapset kasvaa ja on päiväkodin ja koulun kautta enemmän tekemisissä muiden kanssa, myös tautiriskit kasvaa, ja parasta siis että hoidat itsesi kuntoon nyt jotta voit sitten kohdata ne tilanteet hyvin. Eikä pelko tartu lapsiin. :hug:

mutta ongelma on siinäkin että mihi soittaa....

Tulin vain katsomaan miten yö meni :) Onneksi näköjään sikäli hyvin, että kukaan ei oksentanut.

Tuosta mihin soittaa, ihan terveyskeskukseen ja varaat ajan tavalliselle lääkärille. Sanot vaan, että paniikkihäiriöepäily.

Voimia! Itselläni alkaa paniikki tässä kanssa nousta, kun tuttavani lapsi on tänään alkanut oksentaa ja eilen oltiin lasten kanssa yhdessä... Mä olen ihan varma, että kohta soi puhelin ja päiväkodista sanotaan, että lapset oksentaa :( Ja itsellä koko ajan yököttää ja heikottaa...

Mulla on siis neljä lasta, eli oksennuksia on siivoiltu. Viime vuosi oli pahin; neljä oksennustautia vajaassa vuodessa... ja samahan siitä seurasi, ei niin pahasti kuin ap:llä, mutta heti kun joku lapsista yskäisi, olin vadin kanssa vieressä.

Viime keväänä tajusin muistakin asioista, ettei kaikki ole kohdallaan... Paniikkihäiriöksi todettiin, ja nyt on mennyt ihan hyvin viime kuukaudet. Tosin mahataudin aikaan marraskuussa en saanut nukuttua, mutta enää en kuvittele turhia...

Alkuperäinen kirjoittaja neljän kanssa:
Viime keväänä tajusin muistakin asioista, ettei kaikki ole kohdallaan... Paniikkihäiriöksi todettiin, ja nyt on mennyt ihan hyvin viime kuukaudet. Tosin mahataudin aikaan marraskuussa en saanut nukuttua, mutta enää en kuvittele turhia...

Saako udella mistä muista asioista huomasit, ettei kaikki ole kohdallaan? Saitko jotain lääkitystä vai mitä apua?

Mites ap? Saitko soitettua jonnekin?

itse oon erikoistunut mielenterveystyöhön mutta en kirjoita nyt siitä näkökulmasta vaan ihan omana siviiliminänä. Mulla on kans hallinnassa oleva lievä oksennusfobia (OMA diagnoosi eli en oo käyny missää hoidoissa koska en koe sen häiritsevän mua) ja sen lisäs hämähäkkikammo mikä ei kyl oo ihan hallinnassa mutta ei siitä sen enempää... mä oon selvinny huumorilla näistä tilanteista ja itseasias mua saattaa rehellisesti sanottuna naurattaakin et joku pelkää noin paljon oksentamista, paha minä. Mul oli vaikee synnytys sain 37tikkiä ja vauvaa jouduttii elvyttää jne mut ku kätilö kysy heti ku tilanne oli hallinnas et miltä tuntuu niin vastasin hymy kasvoillani et ainakaa mä en oksentanu=) ainut asia mitä olin siis synnytyksessä pelänny... raskauspahoinvointi oli kans aika hyvä siedätyshoito. soitin kaverille itkien et oon nyt kuolemassa ja oksensin... saatii aika hyvät naurut siitäkin, aika hyvin sivuutin kuoleman oksentamisella...

Yhteistyössä