tämä on MINUN lapseni! ei anopin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidiksi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä kauhistelin tätä miehelle, niin yltiöpositiivisena hän totesi, että jos se anoppi yrittää auttaa ap: tä synnytyksessä, että tollasessa tilanteessa on semmoset adrenaliinit päällä, ettei synnytyskään satu, vaan vauva tulee karjasemalla ulos :D

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
mitä tapahtui?

kun mentiin miehen siskon luokse sisällä odotti tietenkin myös anoppi, mies jäi ulos korjaamaan siskonsa autoa ja minä jäin heidän kanssa sisälle. Tänään sitten aiheena oli että mitä ulkoisia piirteitä lapseni ei missään nimessä saisi minussa periä, muka "leikillään" samalla nauraen, käytiin läpi päästä jalkoihin. Sitten anoppi tokaisi sille miehen sisko tytölle että eihän siitä vauvasta voi noin nättiä tulla kuin sinusta ja siitähän tämä tyttö olikin mielissään ja piirsi jonkun ihme mutanttimörkähirviön kuvan ja sanoi että "tää on vauvan kuva" ja kaikki remahti sellaseen vittumaiseen nauruun. Sitten mä huusin niille et nyt JUMALAUTA LOPPUU TÄÄ PASKANJAUHANTA! ja lähin menee ulos miehen tykö, anoppi tuli perässä ja huusi että tekee musta ilmoituksen jollekkin viranomaiselle että olen ihan hullu. Ja sitten lähettiin heti kotii. Nyt on anoppi lähetelly miehelle viestejä joissa lukee että ei kai se nyt leikistä suuttunu ja leikkiähän se vain oli ja huumoria.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maisa:
Voi ei ap! Kuulostaa todella paskalta tilanteelta.

Meillä on kanssa aika napakka anoppi, mutta ei ihan tuota mittakaavaa. Pahin mitä on tehnyt ( mitä mieleen nyt tulee ) oli kun parin kuukauden ikäisen pelkästään rintaa syövän vauvani vei minulta käsistä ja meni itse nukuttamaan omaan makuuhuoneeseensa. Hän oli sitä mieltä, että annan lapselle liikaa rintaa ja siksi ei rauhotu, vaan itki. (ei siis tietenkään sitä että olis nälkä.... )

Siellä sitten puolituntia itketti vauvaani ja mietin että mitäs pirua tekisin, kunnes miehen sisko meni ja sanoi että nyt annat sen lapsen takaisin. Olis silloin hieman epävarma itsestäni ja hieman heikoilla muutenkin joten ei ollut pokkaa sanoa anopille. Olin myös täysin ällistynyt tästä järkyttävästä käytöksestä! nyt kyllä olis todellakin pokkaa sanoa...

:(

Osaan kyllä kuvitella että meille tulis kanssa just tollasia tilanteita ja tosta imettämisestä on tullu jo nyt vääntöä! Kun olen kuulemma niin rintava että vauva tukehtuu alta aikayksikön tissejeni alle..Ja kuinka kamalat tissit minulle tuleekaan imetyksen jälkeen...

Mulla myös isohkot rinnat. Vauva osaa muotoilla rinnan pään oikean kokoiseksi. Kaksi lasta olen imettänyt vuoden ikäiseksi ja rinnat ovat täysin samanlaiset kuin ennen lapsia.

Pidä puoles ja sano vastaan, alku oli jo hyvä tänään. Mun mies ei sano koskaan vastaan vanhemilleen ja varsinkaan isälleen, mut mä olen sanonut ja ajoin sanoa tästäkin edespäin jos loukkaa minua, kun mieheni ei siihen kykene.

No jo on anoppi ja muu suku! Kaikkea sitä oikeesti voi näköjään maa päällänsä kantaa!
Jos olisin ap, niin ei olisi anopilla eikä siskolla hirviökersoineen meille asiaa.

Ei todellakaan mihinkään synnytykseen mukaan eikä todellakaan edes katsomaan sairaalaan vauvaa. Kodista nyt puhumattakaan.

Edes vitsinä tuo ei olisi hyvä, joten miehesi voisi sen äidilleen tekstailla, että sillä on niin surkea "vitsit", että toivottavasti ei peri anopiltaan huumorintajuaan.

JA VAUVALLE SITTEN NIMI VARPPINA JONKUN PRINSESSAN MUKAAN!

No voihan :( Mieheni äiree on kyllä kanssa oikeen tapaus muttei sentään tuollainen ... En voi oikeen muuta sanoa kun pidä puoles, ja vauvan puoli!! Mun mielestä olis ihan hyvä jos istusitte alas juttelemaan, sinä mies ja anoppi, ,,, ja jos ei puhe tehoa niin etäisyyttä vaan :|

ei helvetti mitä tyyppejä!! ne on oikeesti ihan sairaita. sun eu todellakaan tarvi kuunnella tollasta paskaa. nyt pistät välit poikki tuollasiin ihmisiin,ei voi olla totta...

Voi pientä. Miten ne voi kohdella sua noin?! Nyt otat etäisyyttä. Sun pitää keskittyä itseesi, vatsaasi ja tulevaan äitiyteen. älä enää anna kohdella itseäsi noin. Ainoa tapa on ottaa etäisyyttä. Älä näe anoppia enää. Se on ainao tapa. Been there, done that.

Joku sanoikin, että kun sinusta tulee äiti, ymmärrät, ettet halua lapsesi elämään noin ilkeitä ja sairaita ihmisiä. Minä(kin) annoin itseäni kohdeltavan miten vain, vaikka pahalta tuntui, mutta kun anoppi jatkoi sitä kamalaa käytöstä ja puhetta minun lapselleni, niin se riitti. Ellen MINÄ pidä omasta lapsestani huolta ja sen puolta, niin kuka sitten. Nyt voimme paljon paremmin, enkä enää ikinä anna kenenkään puhua noin lapsestani.

Tee itsellesi palvelus, ja etenkin palvelus lapsellesi, katkaise välit. Ellei miehesi ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. Sinä olet vastuussa vauvastasi. Älä saata vauvaa noiden kamalien ihmisten vaikutuspiiriin. Kiität itseäsi myöhemmin.

Nyt pitäs kyllä miehes jo puuttua asiaan tosissaan. Teidän yhteinen lapsihan sieltä on tulossa ja äidin hyvinvointi vaikuttaa koko perheeseen. Miehesi tehtävä on "käsitellä" äitinsä ja siskonsa.

mitä tapahtui?

kun mentiin miehen siskon luokse sisällä odotti tietenkin myös anoppi, mies jäi ulos korjaamaan siskonsa autoa ja minä jäin heidän kanssa sisälle. Tänään sitten aiheena oli että mitä ulkoisia piirteitä lapseni ei missään nimessä saisi minussa periä, muka "leikillään" samalla nauraen, käytiin läpi päästä jalkoihin. Sitten anoppi tokaisi sille miehen sisko tytölle että eihän siitä vauvasta voi noin nättiä tulla kuin sinusta ja siitähän tämä tyttö olikin mielissään ja piirsi jonkun ihme mutanttimörkähirviön kuvan ja sanoi että "tää on vauvan kuva" ja kaikki remahti sellaseen vittumaiseen nauruun. Sitten mä huusin niille et nyt JUMALAUTA LOPPUU TÄÄ PASKANJAUHANTA! ja lähin menee ulos miehen tykö, anoppi tuli perässä ja huusi että tekee musta ilmoituksen jollekkin viranomaiselle että olen ihan hullu. Ja sitten lähettiin heti kotii. Nyt on anoppi lähetelly miehelle viestejä joissa lukee että ei kai se nyt leikistä suuttunu ja leikkiähän se vain oli ja huumoria.

Siis voiko tällainen olla totta! :o Laita mies kysymään anopilta, että mitä jos samanlaiset kommentit sanottaisiin hänestä? Miten hän itse ottaisi samanlaiset kommentit, olisiko mukava vitsi? Jollei ymmärrä, niin sitten on kyllä uskomaton ihminen...

Ihan oikeasti, en ymmärrä voiko tällaisia olla olemassa? :o

Pistä se vellihousu ukkos seinää vasten ja tekemään sekä siskolleen että äidilleen selväksi, miten sua ja teidän lastanne kohdellaan ja miten teistä teidän kuullen puhutaan.

Joskus olisin vielä pitäny tätä provona, mutta ku ex "anoppi" tuli synnärillä käymään niin sain kokea karun todellisuuden :/ Arvosteli tytön nimen kirjoitusasua (kuulemma olisi pitänyt kirjoittaa kahdella N:llä - itse taas olin tarkistanut, että yleisempi muoto ja sekä suomen- että ruotsinkieleen sopii paremmin yhdellä N:llä ) ja ehdottaa, että siskoni päätti asiasta "kuten kaikesta muustakin", ja etten tee mitään päätöksiä itse... Noin epäkohteliaita ja röyhkeitä ihmisiä en ollut ennen tavannutkaan. Minä, juuri synnyttäneenä suurinpiirtein, ja toinen kehtaa tulla tuollaista riitaa haastamaan synnärille. Nykyään välit ovat ihan ok, viileähköt toki, kun olen tehnyt selväksi miten ympärilläni ja lapseni ympärillä käyttäydytään. Onneksi minulla on tässä asiassa täysi valta; hän ei näe lapsenlastaan ikinä ellei hän pysy ruodussa.

Lisäys: Jätinhän mä tässä pahimmat rikkeet kertomatta... Tytön isoäiti on myös väittänyt ihan pokkana, että minä olen keksinyt exän väkivaltasyytökset päästäni vaikka hän on itse ollut tapahtumia todistamassakin. Sanoi, että minulla viiraa pahasti päässä ja exä yritti vain auttaa minua pääsemään näistä mielenterveydellisistä ongelmista eroon, että miksi minä rankaisen häntä keksimällä tarinoita väkivallasta.

Pahinta on, että ku exä pahoinpiteli nykyisen tyttöystävänsä, niin tämä ihana nainen meni kertomaan uuden tyttöystävän vanhemmille samanlaista soopaa: Hänen poikansa on viaton, tyttö on keksinyt tarinoita kostaakseen, tyttö pitäisi laittaa psykiatriseen hoitoon.

Ap:n tilanteessa minä toteaisin anopille, että kylläpäs sinä olet kovasti innoissasi tästä lapsesta. Harva anoppi noin innokkaasti järjestää palavereita ja on innokkaasti neuvomassa jo ennakkoon. Toteaisin, että nykypäivän kätilöt osaavat hommansa ilman anoppejakin, joten synnytykseen ei tarvitse tulla.

Mulla ei ole ihan tuollaista anoppia. Etäisyyttä täytynee kuitenkin ottaa, kun haukkuu lastamme 1v. pöllöksi ja kutsuu häntä toisen lapsen lapsensa nimellä. Toinen lapsen lapsi on jatkuvasti hänen luonaan hoidettavana ja tuntuu olevan hänelle kaikki kaikessa. Ei tunnu mukavalta, kun omaa lasta haukutaan syyttä suotta.

Ja mä kun jo luulin et mun anoppi on kauhea. :O Voimia kovasti tuohon tilanteeseen! Siinä ei varmaan mikään muu auta kuin että välit poikki tai niin, että mies saa käydä heillä jos häntä huvittaa mutta kukaan ei pakota sinua ja vauvaa heille. Eikä todellakaan tee vauvalle hyvää kasvaa tuollaisten ihmisten lähettyvillä jotka vihaavat jo ennen kuin on syntynyt. Jokainen lapsi on syntyessään puhdas ja viaton.

Mieti ap tarkkaan haluatko että lapsesi isompanakaan tulee olemaan tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa, jos heidän käytöksensä ei muutu. Voivat tehdä pahaa vahinkoa lapsen itsetunnolle jos porukalla lasta alkavat haukkua päin naamaakin.:( Ja minäkin kyllä käskisin sinuna miehen tekemään lopun tuollaisesta, jos ei käytös muutu niin välit poikki.:kieh: Tsemppiä, pidä pintasi nainen!:):hug:

Meillä kans alkoi raskauaikana jo ilmenemään anopissa "uusia" piirteitä ja meni ihan hulluksi vauvan synnyttyä. Oli pakko laittaa kova kovaa vastaan ja anoppi ite laitto välit poikki!!! Siis ei suostunut meidän kodissa meidän "ehtoihin" ja katkaisi välit - kuulema kunnioittaa meidän tahtoa...joopajoo.
No, luultiin että aikansa möksöttää mutta ei, vuosia jo ollut ottamatta yhteyttä, siinäpä on mun puolesta, mutta tosiaan mulle ei tuu kukaan mun kodissa sanelee sääntöjä. Puuttui jopa siihen miksi lapsi saa alkaa kutsumaan isäänsä...ja miten lapsi kuuluu laittaa nukkumaan jne.

Ap.lle sanon minäkin että nyt välit vaan poikki, jos te perheenä ootte oikeesti tärkeempiä kuin heidän egot ni ne tulee paremmalla tavalla uudelleen kuvioihin. Jos taas ette (kuten näköjään meillä) ne haluu leikkiä marttyyreja ja uikuttavat sun kamaluutta :(

Ja riski on siinä että sun jaa miehes välit kiristyy kun se ei tiedä oisko poika vai aviomies...no tässäkin selviää kuka on tärkeempi ja onko se napanuora katkaistu...

Mutta oman mielenterveyden kannalta, oikeesti...

Alkuperäinen kirjoittaja oo:
Meillä kans alkoi raskauaikana jo ilmenemään anopissa "uusia" piirteitä ja meni ihan hulluksi vauvan synnyttyä. Oli pakko laittaa kova kovaa vastaan ja anoppi ite laitto välit poikki!!! Siis ei suostunut meidän kodissa meidän "ehtoihin" ja katkaisi välit - kuulema kunnioittaa meidän tahtoa...joopajoo.
No, luultiin että aikansa möksöttää mutta ei, vuosia jo ollut ottamatta yhteyttä, siinäpä on mun puolesta, mutta tosiaan mulle ei tuu kukaan mun kodissa sanelee sääntöjä. Puuttui jopa siihen miksi lapsi saa alkaa kutsumaan isäänsä...ja miten lapsi kuuluu laittaa nukkumaan jne.

Ap.lle sanon minäkin että nyt välit vaan poikki, jos te perheenä ootte oikeesti tärkeempiä kuin heidän egot ni ne tulee paremmalla tavalla uudelleen kuvioihin. Jos taas ette (kuten näköjään meillä) ne haluu leikkiä marttyyreja ja uikuttavat sun kamaluutta :(

Ja riski on siinä että sun jaa miehes välit kiristyy kun se ei tiedä oisko poika vai aviomies...no tässäkin selviää kuka on tärkeempi ja onko se napanuora katkaistu...

Mutta oman mielenterveyden kannalta, oikeesti...

Oho, ei silmäniskua kun sulku kiinni...mutta ironisesti kai sopii tuokin...

mitä tapahtui?

Voi ei :( mutta silti, olet ainakin ilmaissut että et tuota haukkumista enää pidempään kuuntele. Vedä samaa linjaa vaan jatkossakin, jos tulee vielä tuota p*skaa niskaan niin sanot joko tiukasti vastaan (tyyliin "nyt suu poikki, tuollaista en kuuntele" tai alat luetella mitä piirteitä ei tarvi anopilta/siskolta periä...) tai sitten vaan kävelet ulos ovesta. Kunhat teet selväksi että tuo LOPPUU NYT. Ja tuohon lasten käytökseen puuttuisin myös ehdottomasti, heistähän tehdään hyvää vauhtia samanlaisia hirviöitä kun äidistään ja mummostaan!

Yhteistyössä