tämä on MINUN lapseni! ei anopin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidiksi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun mieheni on pistänyt välit anoppiin viileäksi kun kohteli minua erittäin huonosti. Eikä ollut kyse edes mistään tuollaisesta. Järkyttävää, että miehet ei puollusta vaimojaan!

Nyt ollaan oltu vastaamatta noitten puheluihin, mies on töissä mut anoppi o soitellu sille sinnekkin (vaikka tietää ettei se voisi oikeastikkaan vastata töissä ollessa), mulle anoppi on tänään koittanu soittaa jo viidesti, kaipa se pian oven takana on....:/ en tiiä mitä tekis, itkettää vaan kun on niin paska olo...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja vielä tuli mieleen yksi juttu jonka anoppi ja miehen sisko paukautti mulle, koska tuleva vauvamme on ultran mukaan tyttö ja miehen siskolla on myös tyttö, me emme saa antaa "hienompaa" nimeä lapsellemme ettei se siskon tyttö vaan tunne oloansa huonommaksi.

Valitkaa nyt sit oikein hieno nimi! ;)

Nyt ollaan oltu vastaamatta noitten puheluihin, mies on töissä mut anoppi o soitellu sille sinnekkin (vaikka tietää ettei se voisi oikeastikkaan vastata töissä ollessa), mulle anoppi on tänään koittanu soittaa jo viidesti, kaipa se pian oven takana on....:/ en tiiä mitä tekis, itkettää vaan kun on niin paska olo...

Mä ainakin olisin sinuna jo ajat sitten sanonut kaiken suoraan (siis sen minkä säkin olet tässä ketjussa kertonut). Ja just tuo, että ei oikeasti kukaan täys järkinen terve ihminen käyttäydy noin kuin anoppisi!!!

Et ainakaan avaa ovea, jos se akka sinne ilmestyy! Lupaa!

Ottaa niin kovin päähän sun puolesta! Nyt alat kaikin tavoin pitämään puolesi ja näytät, ettet enää hyväksy tuollaista käytöstä. Pidät ainakin lapsen syntymään asti "välit poikki" anoppiin, kun synnytyksen aika koittaa, menette miehesi kanssa kahdestaan synnärille ja siinä se.

Kun nyt et vastaile/miehesi ei vastaile anopin puheluihin, joten hän ei voi niinä aikoina vastaamattomuudesta päätellä sinun olevan synnyttämässä.

Kun vauva on syntynyt ja OLETTE KOTIUTUNEET, soitat itsellesi sopivalta tuntuvan ajan kuluttua anopille ja kerrot tytön syntyneen. Riippuen miten hän puhelun aikana käyttäytyy, päätät jatkosta eli saako tavata vauvaa ja teitä. Jos on oma vittumainen itsensä, unohdat koko ihmisen!

Näin mä tekisin. Tsemppiä sulle!

Meillä on vähän samanlainen tausta eli miehen siskolla oli entuudestaan jo lapsia ja kun me odotimme esikoista niin se tuntui olevan kamala asia. Mutta kun lapsi syntyi niin pahat puheet loppuivat ja lapsi oli erittäin tervetullut sukuun. Myös serkkujen kanssa välit on olleet kunnossa, vaikka meidän esikoinen lanseerattiin samalla tavalla "kitisevänä ja haisevana pallerona".

Anoppis ei varmaan vaan osaa suhtautua tilanteeseen ennalta mutta kyllä se siitä helpottaa, kun vauva syntyy. Kun ikäero on noinkin iso serkkuihin niin ei siinä mitään mustasukkaisuuksia tai katkeruuksia tule! Noin isot osaavat jo suhtautua tulokkaaseen ihan eri tavalla kuin vaikka 2-4-vuotiaat.

Tekis mieli tulla antaan selkään sun anopille ja kälylle! Karmeita ihmisiä! :o
Lapsi parka jos joutuu tollasta samanlaista paskaa nieleen niiltä!! Puolusta lastas jo nyt! Mun tytöstä ei ainakaan kukaan puhuis noin ilman seuraamuksia!!

se on vaan uskallettava puhua, kerro miltä sinusta tuntuu, älä välitä reaktioista, uskalla sanoa mitä ajattelet, kuitenkin rakentavasti, ei riitelemällä. hankala tilanne. siitä sitä sitten oppii itseään puolustamaan ja rajojaan pitämään, ei sinun yli tarvii kenenkään kävellä

Alkuperäinen kirjoittaja äidiksi.:
Aaargh! Pian hajoo kyllä pää! Odotetaan ekaa lasta, (syntyy näillänäkymin elokuun lopussa/syyskuun alussa) ja nyt jo tuntuu etten halua lastani ikinä edes anopilleni saatika miehen siskolle näyttää. Anopilla ennestaan kaksi lapsen lasta (siis mieheni siskon lapset) iältään 6v. & 8v. joille tuleva vauvamme on ymmärrykseni mukaan suurtakin suurempi uhka, koko ajan anoppi toitottaa että vaikka meille syntyy vauva he ovat aina hänelle tärkeimmät ja plaa plaa, ja me emme saa kuulemma saa heillä vieraillessa olla liian kiinni vauvassa koska miehen siskon lapset tarvitsevat koko ajan huomiota ettei heistä vaan tule mustasukkaisia, vauva on jo ehditty mustamaalata näille lapsille karjuvana, paskalle haisevana, kitisijänä ja lapset ovat tietekin imeneet nämä vaikutteet ja joka kerta heidät nähdessäni he aloittavat heti sanomaan että "mummi tykkää meistä enemmän kuin vauvasta, vauva on niiiiiin tyhmä, vauva ei saa leikkiä meijän leluilla, me määrätään vauvaa!!!" voi jeesus.

Siltikin, vaikka vauva on jo todettu epä-tervetulleeksi sukuun, meidän täytyy silti kuulemma tuoda vauva päivittäin katsomaan miehen siskon koiraa, että vauva tottuisi koiriin (?), uusia vaatteita/rattaita/leluja tai ylipäänsä mitään emme saa vauvalle ostaa vaan meidän täytyy ottaa kaikki miehen siskon lapsien vanhat, homeisessa kellarissa pidetyt tarvikkeet. Ja mä en todellakaan halua lapselleni mitää paskasta ja rikkinäistä tavaraa!!! Niin ja anoppi on tunkemassa synnytykseenkin mukaan (mitä ei kyllä todellakaan tule tapahtumaan) koska en varmaankaan osaa synnyttää oikein, ja nämä siskon lapsienkin olisi kuulemma hyvä tavata vauva juuri synnyttyään, ja mä kun en todellakaan halua sairaalaan muuta kuin mieheni mukaan.

Ja tietekin joka vierailu kerrataan perus asiat että emmehän me voi osata, hoitaa, pestä, vaihtaa vaippaa, ruokkia, imettää plaa plaa....

Tosi sekalainen teksti mutta ottaa niin aivoon tämä. Ja tänään anoppi jo soitti että miehen sisko haluaa antaa mulle tänää synnytys ohjeita, vitut.

Heivaa se ämmä!;-)

Hyi kamala :O Joo,ei tartteis paljoa tollasta kuunnella,omalla temperamentilla olisin jo varmaan sanonu suoraan että nyt akka pää kiinni ja laittanu oven perässäni kii viimesen kerran! Sairasta.

Meillä anoppi tunki sairaalaan JOKA PÄIVÄ vaikka sanottiin että saa tulla kerran kattomaan ja että tulevat vierailut sit kotiin kiitos,mä oisin halunnut levätä. Mut ei. Joka helvetin päivä se livahti sinne eikä lähteny vaikka jo ääntäkin korotin ja sanoin että nyt v*ttuun täältä. Anoppi tokas vaan että noooo,n eon ne hormoonit,kyllä sä voit nukkua kun mä oon tässä vieressä vauvan kanssa! Teki mieli repiä pää irti.

Lisäksi vauva nukkui väärässä asennossa,puettiin vääränlaisiin vaatteisiin,imetin väärin eikä anoppi antanut minulle itkevää vauvaa syliin,vaan väkisin hyppyytti ja hyssytti pää punaisena rääkyvää vauvaa. Että sellasta. Nyt ei kyllä olla nähtykään kahteen vuoteen ja hyvä niin. Ja kyllä,mieheni on todellinen tossu tässä asiassa.

EN jaksa lukea koko ketjua mutta ap rakas mitä joudut kestämään! anoppisi on täys paska etkä todellakaan päästä sitä synnytykseen mukaan ja miehen siskon lapset pysyköön kotona ja sä et todellakaan lähe vierailemaan minkään koiran luona ellet todella itse halua! pimee anoppi! en menis ikinä kylään!

Teet sille anopilles selväksi omat mielipiteenne ja sen, että sille ei kuulu pätkän vertaa miten te hoidatte lastanne, mitä te sille ostatte jne.

Mulla oli esikoisen kohdalla just samanlaista anopin kanssa, se kritisoi erityisesti kaikkia ostoksia kun sen mielestä lasten tarvikkeisiin ja vaatteisiin ei sais laittaa yhtäkää senttiä enempää ku pakko. Ja sen mielestä vauva pärjää hyvin 2 vaatekerralla: toinen pesussa ja toinen päällä... osti meille 2 eurolla kirpparilla sellasen 80-luvun lopun auton turvakaukalon kun se oli sen mielestä ihan riittävän hyvä - onhan se ihan hullua tuhlata jopa sata euroa siihen vehkeeseen. Tuo kaukalo kyllä kipattiin kirpparille ja ostettii kunnollinen.

Muutaman kuukauden jaksoin kuunnella ja kattella, sit univelkaisena menetin lopulta hermoni ja sanoin sille suorat sanat. Ei oltu 9kk tekemisis ku loukkaantui, mutta nyt välit on taas ok. Sen jälkeen ku sanoin sille suorat sanat, se on ollu hyvin varovainen siinä, mitä kommentoi meidän lasten asioihin liíttyen :D

elämä ilman anoppia ja miehen puolensukua on luksusta! kohta 5v menny näin eikä asian korjaamiseksi ees yritetä tehä mitään. anoppi kyllä yrittää mutta sama se sille, tänne ei ole heilä mitään asiaa.

en päästäis ees vauvan likelle, ees valvottuna.

Ei tullu anoppi oven taakse, onneks! Mies laitto anopille viestin että nyt minä ja mies ollaan sitä mieltä että parempi pitää hieman hajurakoa hänen kanssaan ja toivotaan tilanteen muuttuvan siellä. No, anoppi näytti ohittavan tämän kokonaan ja laittoi vaan viestiä että joka tapauksessa miehen sisko tulee tuomaan vauvan tavaroita meille ylihuomenna, koska on tulossa muutenkin tänneppäin (asutaan siis n.30km päässä anopista ja miehen siskosta). Saa toki tuoda, mutta mun puolesta saa laittaa suoraan ne kamat meijän piharoskikseen!

Ei tullu anoppi oven taakse, onneks! Mies laitto anopille viestin että nyt minä ja mies ollaan sitä mieltä että parempi pitää hieman hajurakoa hänen kanssaan ja toivotaan tilanteen muuttuvan siellä. No, anoppi näytti ohittavan tämän kokonaan ja laittoi vaan viestiä että joka tapauksessa miehen sisko tulee tuomaan vauvan tavaroita meille ylihuomenna, koska on tulossa muutenkin tänneppäin (asutaan siis n.30km päässä anopista ja miehen siskosta). Saa toki tuoda, mutta mun puolesta saa laittaa suoraan ne kamat meijän piharoskikseen!

Oikein!! :)

Hyvä, way to go! :)

Jossain vaiheessa jos/kun mahdollisesti taas yritätte olla tekemisissä ja asioista jutella, niin tee sekä anopille että tyttärelle selväksi mikä kaikki sua on loukannut ja jäänyt kaihertamaan. Jää heille sitten mahdollisuus muuttaa käytöstään, ja jos eivät muuta, niin voit rauhassa jättää yhteydenpidon siihen.

pidä myös pääsi, sisälle ei tarvitse päästää!!! ja tavarat käsket nakata vaikkapelastusarmeijalle :) ....eipähän tartte sitten olla missään "kiitollisuudenvelassa" ja he muistuttamassa kuinka paljon tavaraa/vaatetta teidän vauvalle lahjoitti :) :)
oikeasti, ketjun alussa nauratti anoppi, mutta sitten muuttui "silmät pyöreenä" lukemiseen...ja sitten vihaan anoppiasi kohtaan!!!!!!!! HUHHUH!!! ja ihana että miehesi ymmärtää tilanteen ja otatte hajurakoa :)))
oikein paljon halauksia sinulle!!!!!!!!!
t:toinen herkkä raskaana oleva!

Heippa! Aattelin päivittää tätä tilannetta tännekkin päin vähäsen...

Ollaan saatu olla suht rauhassa. Anoppi ei ole soitellut mulle, miehelle tiedä soitelleen mutta ei ole kertonut mulle niistä puheluista sen enempää, eipä mua hirveesti kiinnostaisikaan. Miehen siskolta tosin sain vkoloppuna jotain kännitekstareita...

Mutta, mutta jännän puhelun sain tossa yksi ilta miehen serkulta, jonka kanssa ollaan ihan ok väleissä ja hänkin sai esikoisen toukokuun alussa joten se lähensi meitä. No puhelussa hän kertoi anopin soittaneen hänen äidilleen (siis anopin siskolle) ja tilittänyt tätä meijän tilannetta, kun oon kuulemma tullut niin kahjoksi tästä raskaudesta ja pälä pälä...
Lisäksi anoppia sieppaa kamalasti se että lopetin työt tällä viikolla (kuullut ilmeisesti mieheltäni) eli jäin nyt sitten lomalle n. 2kk ennen kuin vauva syntyy. olen yrittäjä, teen päänsääntöisesti seisomatyötä ja nyt raskaudenaikana olen tehnyt n. 8-10 tuntisia työpäiviä että saisin mahdollisimman paljon rahaa säästöön. Sijaisen hankin itselleni jo alkuvuodesta ja hän siis aloitti tällä viikolla ja hänen kanssa on sopinu vuoden mittaisen työsopparin. Anopi mielestä taas jään miehelleni loiseksi ja ryhdyn elämään hänen siivellään, koska en nyt viitsi edes töissä käydä! Olen jo vuotta ennen kun edes tulin raskaaksi säästämään rahaa tätä äitiyslomaani varten ja myös koko raskauden ajan, lisäksi saan vielä äitiyspvärahan joten en todellakaan ala miksikään siivellä eläjäksi! Ja tietenkin se että jään melkeen 2kk aiemmin nyt töistä pois kun vauvan pitäisi syntyä, anopin mielestä kuluisi mennä suoraan töistä vaan synnyttämään ja sitten takaisin töihin vaan! Mielestäni olen kyllä tämän "lomani" ansainnut, sen verran olen kyllä töitä paiskinut. Mutta anoppi nyt vaan haluaa ajatella mielessään että olen töitä vieroksuva loinen koska kehtaan jäädä työstäni pois.

Anoppi on alkanut harrastaa myös ilta ajeluja talomme ohitse ja hidastaa aina kohdallamme ja kyttää josko meitä näkyisi, on se niin pimeä?!

Saas nähdä nyt mitä keksii kun tietää että oon päivät kotona yksinäni kun mies on töissä...

Ja muuten vielä, miehen sisko ei koskaan tuonutkaan niitä lasten vaatteita/tarvikkeita meille, koska en ole niitä ansainnut (tai näin ainakin hänen lähettämässään viestissä luki..) harmi...

Mutta jotakin posiitivistakin!Olemme nyt lyöneet miehen kanssa lukkoon vauvan nimisuunnitelman! <3 Ja kaunis nimi tuleekin :D

Siis voiko oikeasti olla noin tyhmiä ihmisiä olemassa kuin tuo anoppisi ja miehesi sisko :o
Eikö heillä ole omaa elämää laisinkaan kun pitää noin teidän juttuihin puuttua! Huh huh... jaksamisia sulle ja toivotaan, että jossain vaiheessa anoppi tulee järkiinsä.

Yhteistyössä