Tämä aloitus sisältää haasteen meille jokaiselle! Kokeillaan yhdistää voimamme ja katsotaan mitä saadaan aikaan :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse asiassa miulla kävi kans mielessä, kun tänään istuttiin silmäpolilla oottelemassa esikoisen aikaa. Siellä lasten leikkipaikalla oli samanlaisia "vauvalegoja" mitä meillä ois kotonakin ihan turhan panttina kun lapset ei enää niillä leiki. Mietin että ottaisivatkohan ne sairaalalle vastaan, jos kävis tarjoomassa..

Tämän ketjun innoittamana minä vien koirani sovitusti käymään tän paikkakunnan eräässä lastenkodissa :) Lapset saa harjata ja leikittää ja taluuttaa koiriamme halujensa ja uskaltamisensa mukaan, mä valvon kaverini kans hommaa. Lastenkodin henkilökunta aikoo järjestää sinä päivänä lettukestit pihalle :) Lisäksi koirat sekä 1-vuotias tyttäremme lähtevät visiitille terveyskeskuksen vuodeosaston pihalle, pitkäaikaissairaita vanhuksia moikkaamaan. Sieltä meille luvattiin mustikkapiirakkakahvit :)

Ja vaikkei heti ideoita tai mahdollisuuksia jollakulla olisikaan, miten auttaa, auttamista on jo se että pitää näin mahtavaa ketjua ylhäällä täällä palstalla käydessään :) Aina taas joku huomaa tän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Ja Turkilmaksen sädekehä kiiltää...

enpä ole huomannut.

Muoks: mutta jos auttamisen halu saa sädekehän kiiltämään, niin kyllä sullakin on samaan mahdollisuus. Ei siihen paljon tarvita :)
En pidä itseäni niin mainiona ihmisenä, että mulla yleensä edes olis sädekehää.

Sen kyllä huomaa ettet itseäsi arvosta. Voi voi..

Siis kertokaahan räkyttäjät että mikä tässä mun aloituksessa nyt oikeasti ärsyttää? Mä osasin odottaa välinpitämättömyyttä ja selittelyä kaiken turhuudesta jne. Mutta tähän vastaanottoon mä en ihan oikeesti osannut varautua. Selittäkää kiitos.

Ja kiva että jotkut on innostuneetkin :flower: :heart: . Hyviä vinkkejä on myös tullut, kiitos niistä :)

Nykyään lastenkodeissa on niin tiukat säännöt siitä, ketkä pääsevät vierailulle ja ketkä voivat tietää/nähdä mitä lapsia siellä asuu...eli miten mahtaa aktiviteettien järjestäminen onnistua?

Siis kertokaahan räkyttäjät että mikä tässä mun aloituksessa nyt oikeasti ärsyttää? Mä osasin odottaa välinpitämättömyyttä ja selittelyä kaiken turhuudesta jne. Mutta tähän vastaanottoon mä en ihan oikeesti osannut varautua. Selittäkää kiitos.

Ja kiva että jotkut on innostuneetkin :flower: :heart: . Hyviä vinkkejä on myös tullut, kiitos niistä :)

millä nimellä se fb ryhmä on...voisin liittyä :)

Mä kyllä ymmärrän, että joku voi kokea niin positiiviselta ja useimmiten ystävälliseen sävyyn kirjoittavalta henkilöltä kuin ap, tämän ketjun sädekehän kiillotukseksi. Koska eihän SUOMESSA KUKAAN OIKEASTI välitä muista, halua auttaa ihan vain auttamisen ilosta. Minusta ihana ketju ja ihania ajatuksia, itse olen lastensuojelutyössä vapaaehtoisena, ja kyllähän siellä resurssit paukkuvat.

Mun kokemuksen mukaan lastenkodit ei niin kovasti tarvitse uutta lelua ym. Ne reissaavatkin porukalla lintsillä ym.

Mun mielestä enemmän tarvitsis jokin ensikoti, turvakoti, vähävaraiset perheet...

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Ja Turkilmaksen sädekehä kiiltää...

enpä ole huomannut.

Muoks: mutta jos auttamisen halu saa sädekehän kiiltämään, niin kyllä sullakin on samaan mahdollisuus. Ei siihen paljon tarvita :)
En pidä itseäni niin mainiona ihmisenä, että mulla yleensä edes olis sädekehää.

Sen kyllä huomaa ettet itseäsi arvosta. Voi voi..
Joka itsensä ylentää jne... Olen ihan tavallinen arvokas ihminen, mutta en millään jalustalla itseäni pidä.

Mitä ihmeellistä, kun kyseessä on 2+ palsta?

Anoppi ja appi menevät syntymäpäiville ja sankarit toivovat lahjan rahan muodossa Sos-lapsikylälle joka sijaitsee Kaarinassa.
Taitaa olla yleistymään päin jo tänä päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Anoppi ja appi menevät syntymäpäiville ja sankarit toivovat lahjan rahan muodossa Sos-lapsikylälle joka sijaitsee Kaarinassa.

en ole ikinä kuullutkaan sos-kylästä vaikka turussa asun, kerrotko lisää?

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

en ole ikinä kuullutkaan sos-kylästä vaikka turussa asun, kerrotko lisää?

http://www.sos-lapsikyla.fi/tyomme/Suomessa/toimipisteetSuomessa/Pages/kaarina.aspx

Siis kertokaahan räkyttäjät että mikä tässä mun aloituksessa nyt oikeasti ärsyttää? Mä osasin odottaa välinpitämättömyyttä ja selittelyä kaiken turhuudesta jne. Mutta tähän vastaanottoon mä en ihan oikeesti osannut varautua. Selittäkää kiitos. Ja kiva että jotkut on innostuneetkin :flower: :heart: . Hyviä vinkkejä on myös tullut, kiitos niistä :)
Vaalityötä sä teet. Se on ihan selviö.

Alkuperäinen kirjoittaja vaalit2011:
Siis kertokaahan räkyttäjät että mikä tässä mun aloituksessa nyt oikeasti ärsyttää? Mä osasin odottaa välinpitämättömyyttä ja selittelyä kaiken turhuudesta jne. Mutta tähän vastaanottoon mä en ihan oikeesti osannut varautua. Selittäkää kiitos. Ja kiva että jotkut on innostuneetkin :flower: :heart: . Hyviä vinkkejä on myös tullut, kiitos niistä :)
Vaalityötä sä teet. Se on ihan selviö.

Peesi!!

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Itse asiassa miulla kävi kans mielessä, kun tänään istuttiin silmäpolilla oottelemassa esikoisen aikaa. Siellä lasten leikkipaikalla oli samanlaisia "vauvalegoja" mitä meillä ois kotonakin ihan turhan panttina kun lapset ei enää niillä leiki. Mietin että ottaisivatkohan ne sairaalalle vastaan, jos kävis tarjoomassa..
Soita ja kysy. Mä tarjosin aikoinaan lasten kirjoja ja leluja kaupungin neuvoloihin. Oman alueen neuvolassa oli tarpeeksi leluja, mutta tiesivät sieltä ohjata kaupungin muihin neuvoloihin. Ja sain siis viedä tavarat tuohon lähineuvolaan, sieltä hoitivat kuljetukset. Keväällä laitoin läheiseen päiväkotiin sähköpostia ja kysyin, ottavatko siellä vastaan vanhoja satukirjoja. Ottivat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Nykyään lastenkodeissa on niin tiukat säännöt siitä, ketkä pääsevät vierailulle ja ketkä voivat tietää/nähdä mitä lapsia siellä asuu...eli miten mahtaa aktiviteettien järjestäminen onnistua?

Tuo lastenkoti, jonka ohjaajan kanssa juttelin, on yksityinen. Varmaan niissä on vähemmän tiukat säännöt. Mutta kyllä multa muutkin on kysyneet että oliko ajatuksena vapaaehtoistyö vai lahjoitukset.

Mutta joo, ehkä parempi ajatus on tosiaan lahjoitukset.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mun kokemuksen mukaan lastenkodit ei niin kovasti tarvitse uutta lelua ym. Ne reissaavatkin porukalla lintsillä ym.

Mun mielestä enemmän tarvitsis jokin ensikoti, turvakoti, vähävaraiset perheet...

Ainakin yksi lastenkoti Turussa on juuri tälläkin hetkellä lakkauttamisuhan alla. Varmaan aika paikkakohtaista siis tuokin, että tarvitaanko lahjoituksia vai ei.

Ensikoti ja turvakoti, seurakunnat... täällä on tullut jo paljon hyviä ideoita lisää. Pitää pitää puhelinlangat kuumina ja selvitellä :flower:

Yhteistyössä