kun mies ja tytär(puoli) ei tuukkaan enää toimeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen yrittänyt vetää miehenkanssa yhtä köyttä ja antaa komentaa, olen ollut samaa mieltä järkeenkäyvistä asioista mistä yhdessä puhuttu jo aika päiviä sitten, MUTTA kun tuntuu että JOKA asia kielletään, nälvitään,puhutaan rumasti jne niin alkaa meneen mielestäni yli... lapsi sanoi tuossa yksi pv puhelimeen kun mummu soitti, että "isä" on aina tuollainen ruttunaama..kun otin tämän puheeksi että mitä tarkoitit, niin sitä, että on aina vihainen ja puhuu rumasti, hän ei tykkää kun on sellaienn isä... sanoin että niin eihän se mukavaa oo mutta ei viitsi haukkua jne, muistutin myös ettei vanhempien ongelmat ole hänen syytä.. ja hän alkoi kysyä biologisesta isästään mistä ei juurikaan ole puhunut... mies siis joskus oli kahenkesk.puhunut tytölle mm että jos tyttö kiukuttelee vaan, jos he ei tuu keskenään toimeen, perhe hajoaa...tästä tyttö mulle kun tulin kotiin, että anteeks äiti kaikki mitä hän on tehnyt, ei hän halua että isä eroaa meistä.... tuli todella kauhea olo, ehkei mies tarkoittanut syyllistää mutta sen teki.

Onko tää sun juttu provo? Toivottavasti. :(

Kuinka SAATAT katsella vierestä, kun pieni 7-vuotias joutuu kantamaan harteillaan tuollaista taakkaa? Tuntea itsensä ei-rakastetuksi ja ei-halutuksi? Sun miehes on hirviö ja sinuna ottaisin eron hänestä ja HETI. IHAN KAMALAA luettavaa. Mulla on tosi huono olla sun lapsesi vuoksi.

Toisaalta hyvä, että tiedostat tilanteen. Mitä aiot tehdä sille?

no nimenomaan kokoajan mietin mitä teen,missä vaiheessa jne. en tiedä miksei väliaikainen pesäero käy, hän vaan sanoo et ei, sitten ero kokonaan eikä tollasia. MULLA TODELLAKIN ON ITELLÄNI PAHA OLLA LAPSENI PUOLESTA! vaikkakin hän osaa jo vedellä oikeista naruista ja ärsyttääkin miestä mutta aikuisen pitäisi olla aikuinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Kaikkia kerralla et saa kuntoon,jotem jostain täytyy aloittaa.

Parisuhdekuntoon ja sen jälkeen pystytte keskusteleen lastenasiat selviks.
Joka ilta lasten mentyä nukkuun otatte aikaa vain teille.Uskon,että tuolla konstilla saat miehes kanssa keskusteluyhteyden ja näin parannettua kokonaistilannetta.

:o

Ootko tosissas? Kyseessä on AIKUINEN mies ja 7-vuotias LAPSI. Minusta tuo ukon retale ei tarvitse mitään kahdenkeskisiä hetkiä hetkiä ja päähän taputteluita.

Jos ukko ei pysty ottamaan aikuisen vastuuta perheen isänä, heittäisin sen pihalle.

Lapsen etu ennen miehen etua.

Joka ilta lasten mentyä nukkuun otatte aikaa vain teille.Uskon,että tuolla konstilla saat miehes kanssa keskusteluyhteyden ja näin parannettua kokonaistilannetta.

Ootko tosissas? Kyseessä on AIKUINEN mies ja 7-vuotias LAPSI. Minusta tuo ukon retale ei tarvitse mitään kahdenkeskisiä hetkiä hetkiä ja päähän taputteluita.

Jos ukko ei pysty ottamaan aikuisen vastuuta perheen isänä, heittäisin sen pihalle.

enhän mä ees tietäis miten toimia ASUNTO asioissa, mistä teen tilavan asunnon mulle ja lapsille, tarvin vähintään 3, mielellään 4 makkaria kun työhuoneenkin yms, miten käy yhteisen asuntomme, miten rahallisesti pärjätään jne. onko muilla siis kokemuksia näistä!?

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Pian tytön sisarukset yhtyvät isän veetuilu-haukkumis-kuoroon, sitäkö jäät odottamaan, että kaikki lapsesi tarvitsevat terapiaa kieroonkasvamisesta.

Nimenomaan. Lapsesi on jo 2 vuotta saanut kantaa ei-toivotun lapsen leimaa otsassaan, miten luulet sen vaikuttavan häneen?

Tässä on malli esimerkki siitä, kuinka kasvatetaan lapset keiroon. :(

no tätä mä pelkäänkin. on vain tosi vaikeaa, en haluaisi kuulla haukkuja tiän että tää on kamalaa.

Minä haluan vain että heräät KUNNOLLA todellisuuteen. Vaikuttaa siltä, että tiedät, että tilanne on huono ja asiat todella väärin tytärtäsi kohtaan. Mutta et kuitenkaan ole valmis tekemään mitään asian eteen.

Ja tottakai se lapsi oireilee ja sanojasi lainataksesi "osaa vedellä oikeista naruista ja ärsyttää", se on hänen ainoa puolustautumiskeino hyljeksintää vastaan. Minusta on sydäntä särkevää, että tuon ikäinen lapsi tietää, ettei isä rakasta häntä. Muistathan sinä rakastaa senkin edestä?

Kyllä ne raha-, asunto- ja huoltajusasiat järjestyy. Aloita siitä, että hankit asunnon. Murhehdit jo asunnon kokoakin: jos vuokralle menet, sinun todennäköisesti täytyy tinkiä mukavuudesta... 2 pienintä samaan makkariin, isommalle oma, sinulle yksi tai nukut olkkarissa, jonne myös työpiste.

no tätä mä pelkäänkin. on vain tosi vaikeaa, en haluaisi kuulla haukkuja tiän että tää on kamalaa.

Minä haluan vain että heräät KUNNOLLA todellisuuteen. Vaikuttaa siltä, että tiedät, että tilanne on huono ja asiat todella väärin tytärtäsi kohtaan. Mutta et kuitenkaan ole valmis tekemään mitään asian eteen.

Ja tottakai se lapsi oireilee ja sanojasi lainataksesi "osaa vedellä oikeista naruista ja ärsyttää", se on hänen ainoa puolustautumiskeino hyljeksintää vastaan. Minusta on sydäntä särkevää, että tuon ikäinen lapsi tietää, ettei isä rakasta häntä. Muistathan sinä rakastaa senkin edestä?

Kyllä ne raha-, asunto- ja huoltajusasiat järjestyy. Aloita siitä, että hankit asunnon. Murhehdit jo asunnon kokoakin: jos vuokralle menet, sinun todennäköisesti täytyy tinkiä mukavuudesta... 2 pienintä samaan makkariin, isommalle oma, sinulle yksi tai nukut olkkarissa, jonne myös työpiste.

Kirjoitat, että lapset sulle tärkeimpiä, mutta olet antanut miehesi kiusata lastasi noinkin pitkään?

Kirjoitat toisin kuin toimit. Onko lapsesi sulle tärkeä vai eikö ole? Lapsesi kärsii sinun saamattomuudesta ja heikkoudesta - lapsi tietää, että sinä et ainakaan häntä puolusta. Ryhdistäydy ja ala käyttäytyä sen mukaan. On tärkeää, että lapsen kuullen laitat ukollesi jauhot suuhun ja osoitat, että olet 100% lapsen puolella. Kerrot lapselle, että ensin tulee hän, ja sitten tulee se hyypiö ja että MIKÄÄN mahti maailmassa ei anna sinun kävellä hänen ylitseen.

Minulla on hieman eri tilanne, mutta kuitenkin jollakin tavalla samanlainen. Kyse on tosin pikkuveljestäni, josta pidämme huolta sillointällöin. Mies ei osaa suhtautua asiaan niin, että kyseessä on PIKKULAPSI eikä mikään tahallaan kiukutteleva/vaikea aikuinen. On välillä todella vihainen ja nimittelee pikkuveljeä selän takana purkaakseen omaa ärsyyntymistään. Mies on itse saanut pienenä ankaran kasvatuksen eikä voi ymmärtää miksi lapsi on niin erilainen kuin mihin totuttu, miksi ei tottele jne. Samanlaista "kettuilua" pienemmälleen kuin miehelläsi, ap.

Ajattelin laittaa nämä kaksi ongelmalasta yhteen ja lähettää retkelle. Mies JOUTUU ottamaan vastuun ja ajattelemaan asiaa eritavalla. Ennen he touhuivatkin yhdessä paljon, mutta pikkuveljeni on osaksi kotiolojensa takia kääntynyt sisäänpäin ja purkaa pahaa oloaan kaikenlaisessa. Niinsanotusti "menettänyt lapsuuden viattomuuden" kun on selvästi ahdistunut eikä yhtä avoin ja aktiivinen kuin ennen. Tällä heidän yhteisellä retkellä miehen on pakko ottaa huomioon se, että kyse on lapsesta ja käyttäytyä myös näin. Vielä kun keksis mihin heidät lähettäisi. Jokin ulkoliikuntaa sisältävä viikonloppureissu pohjoseenpäin varmaankin. Olen ehkä julma, mutta uskon koettelemusten yhdistävän nämä kaksi.

Mutta kun sinä oikeasti ANSAITSET muutaman valitun sanan - olet säännönmukaisesti SALLINUT lapsesi vuosia kestäneen kiusaamisen! Turha on kerjätä sääliä ja myötätuntoa, kun et todellakaan niitä ansaitse. Minkälainen ihminen antaa kiusata omaa lastaan? Herää jo ja ala puolustamaan sitä lastasi!

Ukko ojennukseen tai pihalle. Ei tuossa muuta vaihtoehtoa ole. Se kannattaisi tehdä erittäin selväksi myös sille miehelle, että tässä ovat vaihtoehdot ja muita vaihtoehtoja ei ole.

mä olen TEHNYT sen selväksi, ja OLEN PUOLUSTANUT lastani joka ikinen kerta kun näitä tilanteita on! en todellakaan jää sanattomaksi.
Asunnosta, mun on saatava työhuoneelle oma soppi, en voi hieroa olohuoneessa.. tosin nytkin ollaan oltu ahtaasti ja pienet olleet samassa makkarissa munkanssa, mies sohvalla jonkuaikaa jo.. ja isoimmalla oma huone.. kiitti vastauksista ja silmien avaamisesta entisestään. kai olen paska ihminen, tässä on vain kyse niin monesta ihmisestä. että pakko miettiä asiat kunnolla. tuosta kahdenkesk.ajasta, olen myös koittanut sanoa että esikko on isompi kuin pienet, tarvii eri asioita, tarvii myös kahdenkesk.aikaa, mies sitä mieltä et kaikkien pitäisi vaan olla yhdessä... ei ymmärrä ns kahenkesk.aikoja.

Noniin. NYT alkaa tulla parempia äänenpainoja. Hyvä, jos olet lastasi puolustanut ja tehnyt tiettäväksi, että lapsesi saa sulta tukea. Et ole paska ihminen, hyvä vaan jos saat pontta pistää asioihin rotia.

Sinuna minä ilmoittaisin ukolle, että hänen mielipiteillään ei ole enää merkitystä. Hän voi niitä toki esittää, mutta niitä ei kuunnella. Ja että jos hän vielä kerrankaan erehtyy kiusaamaan lastasi, niin sinä viet asian eteenpäin. Ja semmoisella äänensävyllä, että ukko käsittää, että tässä ei pelleillä enää.

Ota kahdenkeskistä aikaa sen tyttäresi kanssa, lähdette vaikka yhdessä reissuun johonkin, ihan kaksin. Vietätte tyttöjen viikonlopun jossain kivassa paikassa. Et edes keskustele siitä miehesi kanssa, ilmoitat vaan että olette lähdössä.

Hyvä, jos silmäsi avautuvat.

Minusta jo tuo sinun otsikkosi on oudosti aseteltu: Mies ja tytär(puoli) eivät tule toimeen keskenään... Eiköhän se ole sen aikuisen vastuulla tulla toimeen lapsen kanssa? Ei ole lapsen tehtävä mielistellä isää, saadakseen hyväksyntää.

sä oot oikeessa. en jaksa toimia sovittelijana enää. kahdenkeskistä pyrin ottamaan pieniä paljoja aina kun mahd, mulla on nyt vaan kovat tentit tulossa yms mutta pian helpottaa...

Selvästikin olet rakastava ja huolehtiva äiti. Aika suoraviivaisia vastauksia täällä taas. Ihan oikein, että on monta ihmistä, jotka sinun täytyy ottaa huomioon. Meidän uusioisän ja keskimmäisen kesken ollut kans hiertymää (kuopuksen, joka on hänen biologinen) syntymän jälkeen. Tai siis just sen jälkeen taisi kanssa alkaa, kun pienin kehittyi. Ja isoveli oli mustis ja isä koki tarvetta ylisuojelemiseen.
Kaiketi heidän persoonansa myös kolahtaa jotenkin huonosti. Mieheni on rauhallisempi mutta pitkävihaisempi. Tämä poika taas kuohahtaa, mutta leppyy sekunnissa. Olen yrittänyt selittää poikani luonnetta yms. Ja tuntuu mies ymmärtävän. Mutta käytännössä välillä aina sama ongelma ollut. Se on äidille tietty todella raastavaa. Ohjeita sinänsä ei ole antaa. Olen ainakin sanonut pojalle, että eroan vaikka, jos liian vaikeaksi menee. Tuntuu helpottavan tieto lastani.
Nyt alkaa ongelma olla ohi, kun poika jo 17 v. ja ihan oikea isoveli.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:

Heillä on myös yhteisiä lapsia.Eikö kuitenkin olisi kaikkien lasten hyväksi yrittää saada asioihin ratkaisua.
Mieheen voisi tehota kaikista parhaiten tuo.Lasten hyvinvointi koostuu vanhemmista.Toimiva parisuhde luo hyvät pohjat lasten hyvinvoinnille.

Miten ois pitempi loma esim. 2 viikkoa kaksin sulle ja tytölle? Saisi miehesi hermolomaa esikoisesta ja teillä oisi aikaa miettiä onko erossa olo vai yhdessäolo teille parempi ratkaisu? Tai sitten lähdet kaikkien lasten kaa lomalle pariksi viikoksi ja jätät ukon kiukuttelemaan yksinään?

kiitos ihan kaikista mielipiteistä. mä teen nyt niin että viimisen kerran sanon painavasti että jos ei tää homma ala toimimaan, ero laitetaan vireille. tai ainakin asumusero ehdottomasti. siis just se, mitä oon kyl jakannut mutta koitan nyt viä kerran erittäin voimakkaasti sanoa että lapsentasolle ei enää tarvi mennä eikä puhua tuohon sävyyn. toisaalta niin pelottavaa ja kauheaa ajatella et tiet erois, toisaalta se vois olla loppupeleissä hirmu vapauttavaa!!=( mutta sen tiän etten ite voi tän enempää tehdä tälle asialle, olen jo kaiken puhunut, en jaksa jankuttaa enempiä.

mä en voisi jättää noita pieniä noin pitkäks aikaa ensinnäkään, ja etenkää miehelle..tiän sen hermot vaikka muuta väittää.. ja just nuo mitä tua sanoin että se ei esim öisin herää mihkään!! ja pienet heräilee vielä! kaikkien lastenkans lähtisin mielellänikin johki, mut tiän et mies ottais sen just siten että "sen jos teet niiin..." mutta tos on ideaa, tätä voisin harkita ja kattoa löytyiskö joku paikka!

Niin ja sitten mulle tuli tällainen mieleen. Että kun kerran joskus hyvin tulleet toimeen. Miten olisi tytön ja isän kahdenkeskisiä juttuja. Tiedän, ettei niin helppoa, varsinkaan kun miehesi ei usko näihin kahdenkeskisiin laatuaikoihin. Mutta jos jotenkin puolivahingossa pyydät häntä viemään tytön jonnekin, koska sä et ehdi tms.

Yhteistyössä