kun mies ja tytär(puoli) ei tuukkaan enää toimeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muista läksyttää miestä poissa lasten katseilta. Muutenkin kaikki sanaharkat voi mennä setvimään vaikka veskiin matalalla äänenpainolla jossei muualla voi puhua. Tätä on tässä huushollissa noudatettu, ja tuntuu oppi menevän perille kun antaa miehellekin sanansijaa. Rauhallinen keskustelu ja LOOGISUUS siinä touhussa. Kettuilu on ihan turhaa ja uhmaikäset on uhmaikäsiä. Mitähän se sitten kuvittelee tekevänsä kun ne teidän 2 muuta lasta pääsee uhmikseen asti? Äly hoi älä jätä.

olen yrittänyt tuota, et tulis niitä kahdenkesk.aikoja tavallaan väkisinkin, no silloin kerrankin kun lähdin pienempienkanssa johonkin ja jäivät kahden, tää oli käyty tää "jos ei tulla toimeen, tulee ero"-keskustelu... joskus jotain hyvääkin kyllä tapahtuu mutta kun se on niin harvoin ja huonoa niin kovin usein.

Kuulostaa sille, että olet tällä kertaa tosissasi. Miehesi varmasti huomaa sen myös.
Mutta sekin vaihtoehto kannattaa huomioida, että kaikki ihmiset eivät pysty muuttumaan, ja sulla saattaa oikeasti tulle eteen tilanne, että joudut muuttamaan. Sen kun tiedostaa, on jo pitkällä. Ja sitten kun tiedostat vielä senkin, että se ei välttämättä ole käänne huonompaan suuntaan, olet jo kestävillä jäillä. Sulla on hirveästi enemmän neuvotteluvoimaa, kun on oma pää järjestyksessä, että itse tiedät mitä haluat, missä olet valmis joustamaan ja missä et missään tilanteessa tule antamaan piiruakaan periksi. Tsemppiä vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:
Niin ja sitten mulle tuli tällainen mieleen. Että kun kerran joskus hyvin tulleet toimeen. Miten olisi tytön ja isän kahdenkeskisiä juttuja. Tiedän, ettei niin helppoa, varsinkaan kun miehesi ei usko näihin kahdenkeskisiin laatuaikoihin. Mutta jos jotenkin puolivahingossa pyydät häntä viemään tytön jonnekin, koska sä et ehdi tms.

se laittaa niiden kiukut,huonot puhetyylit ym esikoisen piikkiin! tästä meillä viimeksi iso sota lähtikin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä en voisi jättää noita pieniä noin pitkäks aikaa ensinnäkään, ja etenkää miehelle..tiän sen hermot vaikka muuta väittää.. ja just nuo mitä tua sanoin että se ei esim öisin herää mihkään!! ja pienet heräilee vielä! kaikkien lastenkans lähtisin mielellänikin johki, mut tiän et mies ottais sen just siten että "sen jos teet niiin..." mutta tos on ideaa, tätä voisin harkita ja kattoa löytyiskö joku paikka!

Miten ois jollekulle sukulaiselle, vaikka vanhemmillesi?

Alkuperäinen kirjoittaja Metso:
Muista läksyttää miestä poissa lasten katseilta. Muutenkin kaikki sanaharkat voi mennä setvimään vaikka veskiin matalalla äänenpainolla jossei muualla voi puhua. Tätä on tässä huushollissa noudatettu, ja tuntuu oppi menevän perille kun antaa miehellekin sanansijaa. Rauhallinen keskustelu ja LOOGISUUS siinä touhussa. Kettuilu on ihan turhaa ja uhmaikäset on uhmaikäsiä. Mitähän se sitten kuvittelee tekevänsä kun ne teidän 2 muuta lasta pääsee uhmikseen asti? Äly hoi älä jätä.

sori tää kuuluikin tähä!!
se laittaa niiden kiukut,huonot puhetyylit ym esikoisen piikkiin! tästä meillä viimeksi iso sota lähtikin..

joo, äidille tai serkulle voisin..muille en asiasta viä halua puhua.. miehen siskolle olen puhunut kun hän on saman kokenut ja enemmän. onneksi ymmärtää!!! ja luvannut veljelleen myös yrittää puhua

Ostaisin tuollaiselle miekkoselle etätehtäväksi uhmaikästä lasta käsittelevän kirjan tai vaikka useamman ja yliviivaisin pirun kirkkaalla neonkeltasella tussilla joitakin kohtia sieltä. Yleensä miehet ei usko, ellei asiasta löydy sama päätös/tieto ainakin 10 eri lähteestä. Sitten sen voi laskea "varmaksi" tiedoksi. Eli en usko, että mies ymmärtää lapsen potevan uhmaikää eikä tiedä mitä siihen liittyy. Faktat selville, lähtekää siitä miettimään tilanteita ja kuinka niissä käyttäydytään tästä eteenpäin. Lyöttäydy miehen kanssa tiimiksi, se voisi saada hänet edes yrittämään enemmän.

Harrastan näitä uppo-outoja "harjoituksia" miehen kanssa välillä. Viimeksi kun meillä oli sanaharkkaa ja hän syytti, että olen aina muiden puolella, niin painatin meille tiimipaidat. Omilla nimillä ja logolla. Luulen, että alkoi iskostua tarkoitukseni siinä asiassa ja hän alkoi imeyttää minunkin mielipiteitäni asiasta, ilman että koki mun olevan aina jonkun toisen puolella.

Ostaisin tuollaiselle miekkoselle etätehtäväksi uhmaikästä lasta käsittelevän kirjan tai vaikka useamman ja yliviivaisin pirun kirkkaalla neonkeltasella tussilla joitakin kohtia sieltä. Yleensä miehet ei usko, ellei asiasta löydy sama päätös/tieto ainakin 10 eri lähteestä. Sitten sen voi laskea "varmaksi" tiedoksi. Eli en usko, että mies ymmärtää lapsen potevan uhmaikää eikä tiedä mitä siihen liittyy. Faktat selville, lähtekää siitä miettimään tilanteita ja kuinka niissä käyttäydytään tästä eteenpäin. Lyöttäydy miehen kanssa tiimiksi, se voisi saada hänet edes yrittämään enemmän.

Harrastan näitä uppo-outoja "harjoituksia" miehen kanssa välillä. Viimeksi kun meillä oli sanaharkkaa ja hän syytti, että olen aina muiden puolella, niin painatin meille tiimipaidat. Omilla nimillä ja logolla. Luulen, että alkoi iskostua tarkoitukseni siinä asiassa ja hän alkoi imeyttää minunkin mielipiteitäni asiasta, ilman että koki mun olevan aina jonkun toisen puolella.

mä olen luetuttanut asiaa lasten kehitysvaiheista, tästä on hälle myös neuvolatäti puhunut jo parivuotta sitten.. ei hän usko sellasiin,kuten ei esim terapeutteihinkaa yms vaa "jokanen on sellanen ku on".. ok niin onki mut siti on tietyt vaiheet mitkä mihkäkin ikäänkin kuuluu..

Kuule Metso, aikuisen miehen pitää kestää se, että hän on joskus väärässä ja puoliso pitää lasten puolta. Minusta nuo tiimipaidat on vähän - eikä niin vähänkään - hupaisia.

mä olen luetuttanut asiaa lasten kehitysvaiheista, tästä on hälle myös neuvolatäti puhunut jo parivuotta sitten.. ei hän usko sellasiin,kuten ei esim terapeutteihinkaa yms vaa "jokanen on sellanen ku on".. ok niin onki mut siti on tietyt vaiheet mitkä mihkäkin ikäänkin kuuluu..

Voithan sinä toki luetuttaa, mutta minusta ei sinun sitä tarvitse tehdä. Riittää kun sanot, että kiukuttelu on lasten oikeus - aikuisille on eri säännöt. Miehesi voi itse ottaa selvää lasten käyttäytymisestä. Aikuisen ihmisen pitää tuntea omat velvollisuutensa.

Tärkeintä on, että miehellesi käy HYVIN selväksi, että tätä tytärtäsi kohtaan harjoittamansa kiusaaminen loppuu tähän. Hän voi itse vaikuttaa vain siihen, lopettaako hän sen itse ja alkaa käyttäytyä kuin aikuinen mies vai lopetetaanko se hänen puolestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Kuule Metso, aikuisen miehen pitää kestää se, että hän on joskus väärässä ja puoliso pitää lasten puolta. Minusta nuo tiimipaidat on vähän - eikä niin vähänkään - hupaisia.

Tottakai ne on hupaisia :D Mutta juuri siksihän ne hankin, että tajuaa meidän koko perheen olevan samassa veneessä vaikka meidän mielipiteemme eroavatkin. Lapsia kasvatetaan YHDESSÄ. Aikuisina pitää toimia tiiminä, tai muuten on kyse yksinhuoltajuudesta. Joten kanssa-aikuisena osoitan hänen olevan jossakin asiassa väärässä, enkä heitä häntä "paskana miehenä" veneestä jossa istun niiden kanssa joiden puolta pidän.

Oma mies on niin umpiluupää, että pitää tarttua leijonaa turkista ja KONKRETISOIDA asiat. Mielellään useammalla tavalla. Ap, olen pahoillani mutta sinulle on ilm. tarttunut vieläkin luupäisempi kuin tuo omani. Jos hän ei pysty nousemaan aikuisten tasolle edes järkipuheella, niin tästä osoitteesta loppui kyllä nyt ässät hihasta. :/

Tottakai ne on hupaisia :D Mutta juuri siksihän ne hankin, että tajuaa meidän koko perheen olevan samassa veneessä vaikka meidän mielipiteemme eroavatkin. Lapsia kasvatetaan YHDESSÄ. Aikuisina pitää toimia tiiminä, tai muuten on kyse yksinhuoltajuudesta. Joten kanssa-aikuisena osoitan hänen olevan jossakin asiassa väärässä, enkä heitä häntä "paskana miehenä" veneestä jossa istun niiden kanssa joiden puolta pidän.

Se ei vaan toimi niin, että hymistellään yhdessä, jos ollaan asioista eri mieltä. Minä en muutenkaan usko ryhmätyöhön, minun motto on, että kameli on ryhmätyönä tehty hevonen.

Joskus sitä vaan pitää osaa ja uskaltaa asettua heikomman puolelle, ja pysyä siellä jämäkästi tukena. Näyttää kaikilla teoilla ja sanoilla, että minä EN jätä sinua yksin tässä asiassa. Aikuinen ukko osaa pitää - tai hänen tulee osata pitää - puolensa muutenkin, ei sille mtään tiimipaitoja tartte painattaa - lapset ne perheessä aina heikoilla on.

Tottakai kasvatusvastuu on molemmilla, mutta se on nimenomaan molemmilla vanhemmilla yksilöinä - ei tiiminä. Periaatteista toki sovitaan, ja niiden mukaan toimitaan, kumpikin tahollaan ja tavallaan.

Yhteistyössä