Talvivauvasta 2009 haaveilevia

Löytyykös muita? itellä esikoinen 03/06 ja toista kuumeilen. yritystä olisi tarkotus alotella ensi vuoden puolella jotta saan opiskelut saatettua kunnialla loppuun ennen mahdollista uutta tulokasta :heart:
 
Niimpä ollaankin :D olis nin kiva saada juttuseuraa muista jotka samassa tilanteessa. kun tuntuu että mulla pyörii nää asiat jatkuvasti mielessä mutta ei oikeen ketään jolle näistä kovin viitsisin puhua. eikä kukaan varmaan jaksaisi kuunnellakaan :LOL:
 
talvivauvasta 2009 haaveileva. Esikoista haaveillaan ja näillä näkymin ehkäisy saisi jäädä huhtikuussa. Sitten katsellaaan, millon tärppää vai tärppääkö ollenkaan. Hui kun jännää! Neljä kuukautta pitäisi vielä jaksaa odotella. =)
 
Täällä haaveilla kanssa talvivauvasta. Yritys tarkoitus aloittaa keväällä ja mikäli hyvin sattuu niin syntyy tammikuussa. Tyttö syntynyt tammikuussa 2006 ja näin ollen tulisi kolme vuotta ikäeroa. Mukavaa, että meitä on muitakin.
 
hiphei, täälläkin haaveillaan talvivauvasta mutta varmuuden vuoksi taidetaan aloittaa harjoittelut jo vuoden alussa... =)
työtilanteet on meillä sellaiset, että talvivauva olisi erityisen tervetullut sitten talvella 2009. pillerit aion kuitenkin jättää jo pois tämän laatan jälkeen eli ilman mennään jo tammikuussa. pelkään kuitenkin että kierto on alkuun ihan sekaisin joten en luota että tärppäisi heti. ja kai jo vähän pelkään sitäkin että se masun asukki ei oikeasti ilmoittaisikaan tulostaan niin nopeasti. mutta eihän se haittaisi vaikka meitä oliskin jo kolme tämän vuoden puolella! ;) mukava olisi jos voisi täällä teidän muiden kanssa jännäillä ensi vuonna kuinka meille käy! ;)
 
Noh, kai täällä yksi lisää.. Haaveilut tosin alkoi kesävauvasta -07 ja on sitten siirtynyt.. Eli on yritystä taustalla jo reilut vuoden päivät, lapsettomuushoidot alkaneet elo-syyskuussa ja nyt syksyllä tehty hoitoja, mutta nyt selvisi molempien munajohdinten olevan kiinni ja jonotan leikkaukseen.. Leikkaus on varmaan helmikuussa, joten huhtikuun jälkeen on realistista taas aloittaa yrittäminen, mikäli leikkauksesta ei tule huonoja uutisia lisää..
 
mukavaa että meitä alkaa tänne ilmaantua enemmänkin!! nyt kyllä tulin oikeastaan vaan toivottamaan kaikille hyvää joulua ja alan pakkailla kimpsuja ja kampsuja joulun viettoon. tullaanhan sitten viimeistään ensi vuoden puolella tänne kaikki jännäilemään ja vaihtamaan tunnelmia!! =)
 
Mie olen tänne nyt ihan uusi :) juuri tuossa joulun aikaan miehen kanssa päätettiin, että ensi jouluna olis lupa olla jo raskaana :) Kaksi liuskaa pillereitä vielä ja sitten olis tarkoitus lopettaa ne...jännittää vaikka vauvan odotukseen menee vielä aikaa...Niin ja kolmatta tässä nyt haaveillaan. Esikoinen 5 ja kuopus 3 :)
 
eksyinkin tänne lueskelemaan vielä tämän vuoden puolella... =)

itse asiassa muhun iski jouluna paniikki ja nyt sitten pohdin että onko se vain joku hetken oikku vai kuitenkin jotain, mihin pitäisi suhtautua vakavammin... mulla oli kai sitten taas liikaa aikaa miettiä, sillä aloin empimään melkein kaikkea tähän vauva-asiaan liittyvää ja nyt en ole enää ollenkaan varma, että olenko valmis vai en... ennen joulua todella tuntui, että nyt olemme molemmat valmiita ja varmoja asiasta ja nyt mikään ei voi enää horjuttaa tätä päätöstä yrityksen aloittamisesta niin kuinkas kävikään...

risteileekö teillä muilla tällaisia epävarmuusajatuksia mielessänne tai onko sellaisia ollut? mitä olette tehneet? kuinka lopullinen varmuus on löytynyt vai löytyykö sitä ikinä?

tulikin sitten tällaisia mietteitä vielä tämän vuoden puolelle...
 
Runo!
Kyllä tuo epävarmuus on ihan normaalia :) Esikkoko teillä on "työn alla" vai joko on ennestään lapsia? Itsekin olen välillä aivan onnessaan mahdollisesta uudesta vauvasta ja toisena hetkenä iskee paniikki että oonko tosiaan valmis siihen...Mulle vauvan tulo ei edes ole uutta vaan kun lapsia on jo ennestään niin ihmetyttää epävarmuus. Mutta taitaa olla näitä aallonpohjia kaikilla. Ja musta tuntuu että siitä on hyötyäkin, koska silloin näitä asioita tulee pohdittua tarkemmin ja luulen että se varmuuskin sitten on voimakkaampi ja itse on valmiimpi odotukseen ja vauvan saantiin. Ja mä luulen että se todellinen varmuus tulee vasta sitten kun testi plussaa ja tajuaa olevansa raskaana :)
 
helpottavaa kuulla että muillakin välillä epävarmempia hetkiä. meillä on tosiaan esikoinen ajatuksissa ja siksi luulen että aihe niin kovasti pohdituttaa. (mutta ilmeisesti se sitten voi pohdituttaa myös myöhemmin! ;)) mulle sopisi työn puolesta ym. aloitus jo hyvin, miehellä puolestaan töiden takia lykkääminen ei olisi pahitteeksi. itse mietityttää oman ajan menetys, jaksaminen jne. eli nämä seikat hankaavat vastaan. sitten taas olen jo kolmekymppinen eli kovin kauaa ei enää voi iän puolesta jahkailla, mikä tuo oman ahdistuksen eli koen että iän puolesta pitäisi olla jo valmis. pelottaa sekin vaihtoehto, että lasta ei yrityksestä huolimatta alakaan kuulua ja mitä sitten voi tehdä jos olen jo lähempänä 40.
toisaalta kovin ailahtelevainen taidan olla, sillä tänään ei taas ihan niin pahasti ahdista kuin eilen... nyt jo taas ajattelen positiivisemmin, että alku vuosi voidaan mennä ilman sen suurempaa yritystä ja sitten keväällä alkaa ahkerampi toiminta jos siltä tuntuu. eli ei tässä taideta kuitenkaan ainakaan jarruja lyödä pohjaan! :) täytyy kai vaan tottua tähänkin että ajatukset menee ees taas...
 
Missäs muilla mennään? Mulla ihan hirvee vauvakuume päällä ja tuntuu etten malta odottaa tositoimiin pääsyä :) Just aloitin toiseksi viimeisen pilleriliuskan ja tuntuu että vois viimeisen kaapissa odottavan puristella vessanpytystä alas :/ Mulla niin alkoi huolettaan kuin hormonit sekaisin pillereitten syönnin jälkeen...jos sitten ei tulekaan pitkään aikaan raskaaksi...Onko muuten joku jo tullut raskaaksi ja saakin vauvan vielä tämän vuoden puolella?
 
moro pitkästä aikaa!
meillä jäi siis joulukuun lopussa pillerit pois ja nyt eka luomukierto menossa. yritystä ei kuitenkaan vielä olla aloitettu, joten vielä ei ole sen suuntaista jännäystä tiedossa. vähän harmi, oisihan tuota jo voinut... ;) ehkä mä jännään tässä kierrossa sitten sitä, että missä vaiheessa se täti tulee. mä epäilen ja pelkäänkään myöskin Hilverin tavoin tuota hormoonien heittelyä. oikeestaan en edes kuvittele että täti tulisi ns. ajallaan vaan joskus viikkojen päästä arvioidusta ajasta. kunhan eivät monta kuukautta sillä tavalla heittelehtisi. ihokin on tainnut vähän repsahtaa, että täytynee varailla kosmetologille aikaa. vaikka mä tuolla aikasemmin epäröinkin tätä asiaa niin nyt kun ei vielä yritystä ole ollut niin kyllä on tuntunut tuskastuttavan tylsälle tai turhauttavalle suorastaan. en tajua mäkään, miten jaksan tässä vielä kenties useammankin kuukauden odotella. :/
mites muuten Tuulia79 teillä on mennyt? sä etkö kanssa jo jättänyt pillerit pois?
entä Talvicci, onko mies antanut myöntuväisen merkin? meillä tais mennä myöskin nyt siihen että odotellaan millon mies työkiireiltään ehtii vauvaprojektin pariin...
 
Voisin itseni tännekin änkeä :D Täälläkin siis toivotaan talvivauvaa.. tokavika pillerilaatta menos, jänskää! Mies varmaan kuumeilee enemmän kuin minä.. ekan kerran tosissaan alettiin puhua vauva-aikeista toukokuussa 07, mutta minä hieman toppuuttelin. Jäätiin odottomaan, että saisin ajatusta kypsyteltyä.. ja nyt olisin niin valmis kuin voin olla :)
 
Mä liittyisin kanssa tähän porukkaan mukaan :). Talvivauvasta täälläkin haaveillaan, ei vielä ihan kuumeilla. Esikoinen syntyi 09/06 ja -07 alusta oon jo haaveillut kakkosesta :ashamed: . Näillä näkymin yritys alkaa maalis-huhtikuussa (tod.näk. huhtikuussa).

Meillä ei mies ole ihan yhtä innoissaan kun minä, mutta suostunut on jo tähän projektiin ;) .
 
tervetuloa mukaan ripsu85 ja helinä-keiju! heti täytyy kysyä helinä-keiju, että miten oot jaksanu stempata itseäsi jos jo vuoden olet haaveillut kakkosesta? meillä vaikka periaatteessa mieskin on mukana jollain tasolla tässä vauvajutussa (tai ei ainakaan ole ihan eieiei) niin käytännössä en kuitenkaan tiedä kuinka kauan tässä vielä joutuu vaan odottelemaan sitä varsinaista yrityksen aloitusta.. vai pitäisköhän mun mennä sen pomolta kyselemään, että millonhan työkiireet alkais tällä meidän ukolla helpottaa? ;) ripsu85:llä taitaa olla siinä mielessä ainakin onnellinen tilanne, että mies mukana kunnolla, jos sä oot enempi empiny. (onko sellasiakin miehiä olemassa?!!:p) ite olen välillä ehtiny jo haaveilemaan siitäkin miten hienoa ois että mies ois innokas ja haaveilis kanssa. oi miltä se mahtaiskaan tuntua... =)
 
Ripsu85, me ollaan sun kans aikalailla samoissa aikatauluissa :) Minä oikein tosissani odotan että sais jättää pillerit pois. Mutta äkkiä tää aika kuluu :)
Ja Runo, toivon todella ettei sun kuukausia tarvis odottaa vaan, että vauva ilmoittelis tulostaan nopeasti :) Se voi käydä yllättävän nopeastikin. Tsemppiä vaan kaikille odotuksen odotukseen :)
 
Eilen taas nostettu vauva-asia pöydälle ja keskusteltu miehen kanssa. Edelleen ollaan ajoituksen kanssa eri linjoilla mutta kyllä se siitä. Kai meidän täytyy laittaa oikein kalenteriin ylös seuraava vauvaneuvottelun ajankohta, tuo mies kun on aika vähän kotosalla :LOL: .

runo, mä oon purkanut mun vauvakuumetta näille palstoille. Välillä on sellaisia aikoja etten ole edes muistanut kuumeilla, kun meillä on tuo raksaprojekti ollut kesken viime kesästä. Nyt alkaa taas olemaan kiireinen vaihe, kun pitää päättää kaikki pintamateriaalit, värit, keittiö, khh yms. Joten, kyllä se tästä.

Suurin syy miksi me ollaan miehen kanssa niin eri linjoilla on varmaan just tuo rakentaminen. Mies haluaa aloittaa vasta kesällä yrittämisen, kun ollaan jo muutettu ja mä oon ollut töissä jo jokusen kuukauden (palaan 1.2 takaisin töihin, IIK! ). Mä kovasti kuumeillen haluisin aloittaa heti-kohta-pian-nyt-välittömästi sen yrittämisen. Sinne maalis-huhtikuulle on pakko odottaa, kun mulla on sellainen lääkitys mikä pitää lopettaa pikku hiljaa eikä sitä suositella raskaana olevalle, joten se kannattaa lopettaa ennen yrittämistä.
 
en talvicci mäkään tiedä mihin ketjuun oikein kuuluisin. ehkä tää on turhan positiivista ajattelua, että meillä yritys pian oikeesti alkais, mutta sitten taas toisaalta mieskin kyllä tajuaa sen ettei mitään älyttömyyksiä enää kannata odotella. eli kovasti vielä ens talven vauvasta haaveilen! =)
helinä-keijun talo-projekti kuulostaa kyllä ihanalle! mulla on se talokin vielä haaveilun asteella! ;) kovasti aina vaan kaikkia sisustusohjelmia ja -lehtiä tutkin ja haaveilen... varmasti tosi hienoa päästä ihan uuteen ja omaan taloon. sinnehän sitten kyllä se vauvakin tosi hyvin passaisi! :)
 
Hei!
Minä kuulun joukkoon ihan selvästi =)
Vauvaa 2009 meillekin toivotellaan ja koskapa yritys olisi tarkoitus aloittaa maalis-huhtikuussa, niin talvivauvasta puhutaan jos onni on heti matkassa.

ONko joku teistä tuola vauva 2009 ryhmässä? Kun minä kovasti sinne haluaisin, mutta en saa haettua jäsenyyttä :(
 
Mä voisin kans ängetä tähän ketjuun vaikkei ole vielä varmuutta milloin meillä yritys alkaa. Oon miettiny että ois mahtavaa ku aloittas yrittämisen huhtikuussa niin sitten laskettu aika menis ens vuoden puolelle. Mies ei oo vielä asiasta täysin samaa mieltä, mutta katotaan josko meilläkin päästäis yrittään talvivauvaa 2009 :heart:
Ennestään lapsia on jo 2: 3v4kk ja 1,5v.
 

Yhteistyössä