** Talviunelmasta 2008-2009 - haaveilevat (vol. 1) **

Heippa kaikille! :wave:
Oon kyllä kaikkein laiskoin kirjottaja! :ashamed: Joka päivä käyn kyllä lukemassa teidän juttuja, mut en koskaan saa aikaseks kirjottaa... Mut nyt jos jotain yrittäis...
Tänne ei mitään uutta eikä mullistavaa... Oviksen ajankohtaa täällä lähinnä pohdiskelen... En varmaankaan koskaan ole ovista varmasti bongannut. Mulla ei ole mitään selviä oireita, mistä vois tunnistaa. Ainoastaan limoista oon yrittäny ajankohtaa arvailla, mut sekin on hyvin "hakuammuntaa". Jos ei nyt tästäkään kierrosta tärppää, niin taidan sitte tutustua ovis-tikkujen ihmeelliseen maailmaan! :D Mistäs sitä tietää vaikkei ovulois ollenkaan...
Niin ja mulla edelleen kyllä sellanen olo että olisin raskaana, vaikka menkatkin tuli ja kaikki muukin mennyt ihan normaalisti... Mieli taitaa taas tehdä "tepposet"!
Laihduttamisesta sen verran, kun täälläkin siitä on puhuttu... Mulla nyt takana neljä viikkoa ja kiloja lähteny -2,9. Aika vähän, mut toisaalta parempi kun ei mitään. Vielä olis melkonen urakka edessä, mut onhan tässä aikaa! =) Jos raskautuminenkin helpottuis kun vähän painoa saa pois. Edellinenkin raskaus sai alkunsa laihdutuksen aikana! :heart: Silloin tosin laihdutus jäi siihen ja söin mitä huvitti. Nyt jos raskaaksi tulisin, niin jatkaisin kyllä syömisten tarkkailua, en enään halua yhtään liikakiloja lisää!!!
 
Kiitos vastauksesta. Taidan ruveta käymään vaakalla aamuisin. Tuntuu että on ainut rauhallinen hetki. Katsoo koska saa ensimmäisen painon pudotuksen. Ajattelin tosin laihduttaa pikkuhiljaa. Jos eivät tulisi vaikka takasin
 
=)
jee! jo nyt ne menkat alkoi!!

eli saapi päivittää kp 1/28 vaikkakin nyt oli kierto lyhyt, vissiin siitä km:sta johtuen ku nyt oli vasta kp 24. onneks näin päin.



oli pakko tämä tulla kertomaan, koitan iltasella kirjoittaa enemmän.
RED, voitko pitää saman YK 4 koska mahdotontahan oli tuosta viime kierrosta raskautua kumien läpi. ;)
 
mä yritin soittaa tänään gynelle aikaa johtuen sairaan kovista kivuista mitä ollu ja tää yritys kuitenki jatkunu aika pitkään jo.. en saanut ketään kiinni.. siis mulla tänään vasta kp1.. eilinen meni siinä et yritin kaikin tavoin laannuttaa vatsakipua.. tuntui et maha vaan turpoo ja räjähtää justiinsa.. söin lääkkeitäkin 5x 665mg pitkävaikutteista panadolia eikä edes auttanu!!! :kieh: pääsi niissä tuskissa itkukin monen monta kertaa.. vuotoa ei vaan eilen näkynyt missään :eek: yö meni melkein valvoessa.. sängyssä en pystynyt milliäkään liikkumaan kun tuntui että maha kramppaa just jos liikun.. vessaan piti mennä muutaman kerran yössä ja hyvä kun pääsin kävelemään.. tänään sitten rupesi vuotamaan.. ja kivut jatkuu.. aamulla kärsinyt vieläkään kunnolla kävelemään ja töihin oli mentävä.. syönyt nyt jo 3x 665mg panadolia ja päivä puolessa.. huomenna on onneks lääkäri muista asioista ni kysyn siltä sitten mitä tehdään.. jos edes tietää näistä asioista mitään.. jos ei niin haluan ajan sellaiselle joka tietää!! epäilen kovasti että tarvitsisin keltarauhashormonia.. menkat alkaa miten sattuu oviksen jälkeen.. nytkin liian aikaisin ja viime kierrossa oli luteaali alle 10päivää..
 
Viestini hävisi :eek:

RD ei kuulu tuo lukitesti meillä mihinkään kurssiin, jokainen lähihoitajaopiskelija meidän koulussa käsittääkseni automaattisesti testataan :)

Minäpä testailenkin huomenna ensimmäisen kerran nyt.. Kun mies joku aika sitten sanoi, että pitäisikö kp 30 testailla sitten ja huomennahan se on :D

Jos ei näytä mitään eikä tätiä kuulu niin sitten testaan seuraavan kerran silloin sunnuntaina..
 
suikku Harvoin joudun menkkasäryistä kärsimään, mutta sillon ku on niitä ollu, niin mulla ainakaan ei ole panadoli auttanu yhtään mitään (vaikka esim pääkipuun auttaaki)! Buranaa sen on pitäny olla. Kokeileppa vaihtaa. :)
 
Iso :hug: suikulle, Tuulialle, Miilukalle ja pamu K:lle!! Tosin Pamulle tais olla ihan ilonen asia tuo tädin kylääntulo... ;) Mutta plussatuulahdus kaikille tähän kiertoon! :whistle:

Mä oon nyt sitten mahataudissa! :eek: Olin varma, että kohta nousis kuume (siis muukin kuume ku vauvakuume :D ) ku oli niin monta päivää flunssanen olo, mutta mitäpä vielä; eilen illalla aloin oksentamaan ja sen merkeissä on tämäkin päivä menny. En selvinny töihinkään. Oon päivän vaan niistäny ja oksentanu -> :snotty: :x ...
 
Täälhä monia tätiuutisia ny.. voih :( lohtu :hug: jokaiselle paitti pamuhan tais olla vain iloinen :)

Tänää oli iha outoo menkkamaista kipua masus.. outoa.. :eek: missä se ovis luuraa.. haamun haamua tulee taas testiin, ny tuntuu et haaleempaa kuin aiemmin... ehk mä en sit ovuloi olleskaan tai sit jo menkat koht tulos.. Joskus aiemmin kn ollu pehmeähkö ja vähä auki ni oon ootellu et se laskeutus kunnol ja aukenis ku ovis tulis ni ny se sit on menny vaan suht kovaks ja iha ylös... et oiskoha mul jo ovis sit ollu ja ny nega kierto niin pomppas sit ylös het.. tiedä hänt.. :ashamed: :|
 
iltaa Arvon Naiset!
kotiuduttu taasen, koko päivän oon käyny lasten vaatteita läpi, huh huh mikä homma! ja pyykkikonetta on pyöritetty, yritän lempata noita pieniks jääneitä kavereille lainaan ja osan myydäkin. Ihanimmat säästän...jos vielä tulis sitä tarvetta.
~muoks~
aatelitiin tossa miehen kanssa, että koitetaan nyt tässä tämä vuosi ja sit jos ei ala kuulua sellaista salamatkustajaa joka pysyis kyydissä ni saavat meidän lapset olla tässä.
mutta nyt mennään ihan hyvällä mielellä ja katotaan miten käy.
~~
Tuulia, suikku, miilukka, harmi kun tuo täti saapui teille. Itse kun olin siinä tilassa, että huutelin sitä innolla kylään ni johan se sit tänne kurvas, jotain oikoreittiä, mutt olis saanu jättää teidät rauhaan.

tosiaan yhdyn aikasempiin kommentteihin RED ihanaa kun jaksat päivitellä meitä...

Sirpula! ja miracle juu minähän oon täällä vaan yhtä hymyä kun noi menkat alkoi!
suonet siis pienen hehkutuksen aiheesta :whistle:
1. ne alkoi ihan ite, ei tarvinnu mennä lääkäriin tms.
(ku gyne sanoi, ett jos toi km laittaa kaikki sekasin ni sit ne tarvii laittaa tulemaan keltarauhashormooneilla, mutt en oo koskaan mitään onneks joutunu ottamaan)
2. kierto on palannut lyhyemmäks.
tossa välissä oli pari kp35 kiertoa, näin on parempi.
3. taitaa wanha sit kuitenkin tuntea oman kroppansa, eli se mun ovisbongaus osui oikeaan ja nyt ne menkat tuli.
4. KUMIT LENTÄÄ TAKAS KAAPPIIN!
5. mun kroppa toimii!
että pienessä ne on ne ihmisen ilot! :LOL:
Sinulle pikaista parantumista. Mulla oli kans joskus ns mahaflunssa, kauhee kuume ja oksennus lens...se vetää aikas nopsaa huonoon kuntoon ja voimat pois.

Orion ja Arcatha, koittakaapa te sit päihittää päänsärky, ei sekään mitään kivaa ole.

no joo tässäpä näitä omia juttuja.
etiäpäin!
 
Mulle saa taas päivittää kp 1/28 vaikka nyt olikin kierron pituus viikon pidempään. :headwall: ja tosi monta rumaa sanaa. Alkaa yrityskerratkin käymään vähiin, että meinaa itku päästä, kun ei pikku ihmettä ala kuulumaan ja, jos minun viimeinen raskaus olikin sitten tuo keskenmenoon päättynyt raskaus.
Eilen, kun ei ollu minkäänlaista oiretta menkkojen alusta niin kävin taas hakemassa pari raskaustestiä mutta eipä tarvinnu aamulla tikkuun pissiä. No, onpahan nyt sitten valmiina odottamassa seuraavaa testauskertaa.
mimulus itku kurkussa
 
:hug: voi sinua mimulus.
koita silti vaan jaksaa, ja päästele ärräpäitä jos se auttaa...ja koita sit taas vaan uudestaan.
tuotahan minäkin pelkään, että mussa nyt vaan on joku vika nykyään että vaavinalut eivät matkassa pysy... :'(
mutt silti sitä on koitettava.

voimia.
koitetaan vaan ajatella positiivisesti.
siis yritään ainakin.
 
Mulle saa myös päivittää tälle päivää kp 1/27-29 ja yk 5 :'(
Aamulla sitten menkat alkoi ja jostain syystä iski pieni masennuksen poikanen. On se aina pettymys, vaikka tädin tuloon varautuu. Kaiken lisäksi ollut maha niin kipeä koko päivän, että oon saanut kulkea kaksinkerroin.. No, jospa se aurinko paistais tännekin taas joku päivä! Anteeksi pessimistinen teksti, nyt vain ei jaksa ajatella positiivisesti. Sitä se aina on nää ekat päivät kierrossa.
 
:hug:
Sinullekin Emiliina voimia antava virtuaali rutistus.

mutta hei! eikös ole kivaa kun ollaan näin moni nyt samassa veneessä, samoissa kierroissa!
laiha lohtu, tiedän, mutt voi se olla myöhemmässä välissä jo ihan kivaakin.
ja yhdessähän me teemme sen!!
eikös!
 
Olet Pamu k ihan oikeassa, täällä on ihana purkaa tuntojaan ja saada vertaistukea!

:hug: sinullekin, vaikka olitkin tosiaan tyytyväinen, että täti saapui, niin pääsette taas yrityksen makuun kiinni! :snotty: Ja halaus muillekin, jotka sitä tuntuvat tarvitsevan, eiköhän se tästä taas helpota!
 
minen saana vertaistukea vaiks vähä ärsy olo olikin ku en tiedä missä mennään ku ei oviksest tietoakaan ja haamut ovistestissäki alkaa laimeneen..
mut paljon lohtu :hug: ja Emiliinalle ja mimulukselle!! Uutta kiertoa ja uutta puhtia vain! Kyllä se plussa sieltä viel saadaan!! :heart: =)
 
tikruliini: Silloin, kun itse otan laihdutuskuurin itselleni, niin mie käyn kerran viikossa vaa'alla ja punnitsen itseni heti herättyäni.

Pamu: Onnittelut tädin saapumisesta! :whistle: Oudolta kirjoittaa noin =). Jospa se sitten tästä kierrosta tärppäis paremmalla onnella! :heart:

suikku: Kunpa voisin helpottaa oloasi jollain lailla! :hug: Ei kuulosta yhtään kivalta. Itse kärsin kanssa ihan tajuttomista menkkakivuista.

Arcatha: Meillä oli tekstinkäsittelyssä lukitesti. Läpi meni :D

Sirpula: Pikaista paranemista sinne! :wave: (onneksi ei ainakaan viel tartu tietokoneiden välityksellä. ) :whistle:

mimulus: Pahoittelut tädistä! :hug: Ei vielä heitetä kirvestä kaivoon!

Emiliina: Pahoittelut tädistä! :hug:

Miracle: Mie en noista ovisjutuista ymmärrä.. Mutta toivon, ettei sinulla se ovis ois viel ainakaan mennyt.. Ainakaan ilman "harjoittelua" ;) . Ja tuohon kn:n en itse enää pahemmin ees luota..
 

Yhteistyössä