**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

sataa...sataa...sataa... miten voi oikeesti koko ajan tulla vettä?!! mälsää ja saa jo tosiaan laittaa keksijähatun päähän että mitä tehtäis lasten kanssa...ulos voi tietty mennä sadekamoissa mutta eipä sielläkään oikeen tuntia kauemmin viihdy, mitä siel sit tekis?
ja kun on niin märkää niin tulee silti kylmäkin...blaah.

kyläiltiin kerhokamun luona niin saivat lapset leikkiä ja tuli ulkoiltuakin kun sinne pikkumatka käveltiin kaatosateessa. Nyt mies lähti kauppareissulle muksujen kanssa ja ah mä sain jäädä vaan tänne kotiin yksin. oikeesti ihanaa.

mun oma äiti oli meillä tässä pari päivää, ihanaa! on tehty ruokia pakkaseen ja leivottu.
lapsillekin vähän erilaista kivaa.

mulla on yöt menneet nyt sit ihan plörinäksi, kaveri masussa on edelleen (onneks) aktiivinen akrobaatti ja vetää jotain yöjoogagin, että nuku siinä nyt sitten. Onneks liikkuu ja muuten kaikki ok, mutta tietty tuppaa väsyttämään.

juu, jee on viikonloppu! Kivaa ohjelmaa on tiedossa, saa nähä mitä kaikkea vielä ite jaksaa, mutta pääasia, että isi on meidän kanssa, eikä tarvi mennä hänen töihin. Oli tossa pari päivää reissussakin niin johan tässä koko perheellä on ollut ikävä.

viikonlopun jälkeen koittaa maantai!!! kyllä, minua jännittää! maanantaina siis se äitipolinkäynti.

jj-t, juu sulla alkaa puoliväli häämöttää, hyvä hyvä!

ja RED eiks oo kivaa kun on noin erilainen odotus ja näin pitkällä olet jo!

no tässäpä näitä, palaillaan taas!


Pamuk ja kolmonen rv 37

*--> uusi kuva profiilissa, sf 33 cm! :D
 
Pamu: Wow, mikä maha! :attn: :D

Kieltämättä erilaista :D. Tässä jo miettii, että mitenkähän sitä osaa ambulanssin soitella. Kuinka pitkään pitää tulla supistukset 10 min välein, että pitää ruveta lähtee KYS:in suuntaan :whistle: . Ja naapurit kuiskailee: Naapurissa on ambulanssi :D
 
pamu: Arvaas jännittääkö ihteeni yhtään.. :whistle: Kohta mielettömässä paniikissa.. Mietin kuitenkin sitä, että jos vedet on mennyt, silloin pitää mennä ambulanssilla.. Että jos ainoastaan supistuksia on sen tietyn ajan kivuliaita, säännöllisiä yms.. Ni taidan tilata taksin.. :whistle:

Kohta tää raskausaika on sitten ohi..
 
RD hyvä, että neuvolassa oli kaikki hyvin. Olit näköjään käynyt siellä yhtenä päivänä kuuntelemassa myös sydänääniä, onneksi kaikki oli silloinkin hyvin! :heart: itse ymmärrän noita tuntemuksia hyvin, niitä täällä tulee melkein päivittäin, mutta pakko vain hillitä itteensä, muutenhan olisin pari kertaa viikossa kuuntelemassa vauvan sydänääniä neuvolassa :snotty: mutta eihän sitä itelleen mitään voi, hysteerinen kun oon..

umayaa tsemppiä pahoinvoinnin kanssa jaksamiseen! Mukavaa, jos tänään on ollut yhtään parempi päivä :) itsellä ei juuri ole kokemusta tuosta pahoinvoinnista, mutta uskon, että ei ole mitään mukavaa..

nea en varmaan osaa oikein auttaa tuossa isänpäivälahjan annossa, kun en myöskään ole vielä omalle miehelle mitään joutunut keksiä :snotty: mutta myydäänhän niitä kaikkia ihania isi-boksereita mm. anttilassa tai joku kirja voi olla kiva, joka liittyy isyyteen, jos mies tykkää lukea kirjoja. Tyynyliinaankin voisi olla kiva painaa vaikka pikkuisen jalanjäljet kangasväreillä ja kirjoittaa vaikka Kauniita unia isi :heart: siinä pitää vain jaksaa vähän askarrella :)

Pamu mahtava masukuva profiilissasi! :heart:

Viimeinen neuvolalääkäri oli tällä viikolla ja kaikki oli edelleen hyvin :heart: nyt vain saa alkaa jännittämään, koska tää syntyy! Toivottavasti ei nyt kuitenkaan ihan heti tulisi. Saa mun puolesta vielä hetkiä kölliä masussa. Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti! :)

Emiliina ja Möllykkä 36+4 :heart:
 
RD ymmärrän sua tosi hyvin, että jännittää tuo sairaalaan lähteminen, täällä sama juttu! Kamalaa, kun ei tiedä, koska on oikea aika lähteä. No jännätään sitten yhdessä, kun on sen aika, jos vain satutaan olla täällä paikan päällä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiliina:
RD ymmärrän sua tosi hyvin, että jännittää tuo sairaalaan lähteminen, täällä sama juttu! Kamalaa, kun ei tiedä, koska on oikea aika lähteä. No jännätään sitten yhdessä, kun on sen aika, jos vain satutaan olla täällä paikan päällä :LOL:
Juu, sovitaan näin :D :whistle:

 
huomenia!
pamu ihana masu :heart: mäkin haluun pian :D :saint:
emiliina kiitos, kyllä se tästä taas :)
RD mäkin haluun ilmottautua jännäämään mukaan jos vaan satun millän oleen koneella :D (juu, mulla ei ole omaa elämää :LOL: )

ON: kohta töihin, jaiks, no lähdetään sitten kotiin kesken päivän jos on ihan ylivoimaista :snotty: ainoa ongelma on että meidän "osastolla" ei ole WC:tä joten jos :x tulee, täytyy juosta hemmetin kauas :eek:

umayya + siiri 7+4
 



*George Carlinin ajatuksia ikääntymisestä. *
(Kertakaikkisen upeaa tekstiä


IKÄÄNTYMISESTÄ
Ainoa ajanjakso elämässämme
jolloin pidämme vanhenemisesta,

on silloin kun olemme lapsia.

Jos olet vähemmän kuin 10-vuotias,

olet niin innoissasi vanhenemisesta

että ajattelet ikääsi murtolukuina.




'Kuinka vanha olet?'* *

*'*Olen neljä* ja puoli!'*

(Et ikinä tule olemaan

kolmekymmentäkuusi ja puoli.)

Olet neljä ja puoli ja ihan kohta viisi!

Siinä on koko jutun juoni.



Teini-ikäisenä sinua ei pidättele enää mikään.

Hypit seuraavaan mahdolliseen numeroon,

tai jopa parin numeron ylitse.



'Kuinka vanha olet?'

'*Ihan juuri* 16!'

(Voisit sanoa 13 mutta ihan kohta olet 16!)

Ja sitten tulee elämäsi paras päivä...





*Tulet *21 vuoden ikään.

Jopa sen sanominen on kuin pieni seremonia:

*TULET 21 VUODEN IKÄISEKSI. *

*JESSSS!!!*




Mutta sitten täytät 30.

Oho, mitä oikein tapahtui?

Ihan kuin olisit hapanta maitoa!

(Hän täytti ja meidän piti heittää hänet pois.)

Enää ei ole hauskaa. Olet vain hapan möykky.

Mikä on vinossa? Mikä on muuttunut?




*TULET* 21-vuotiaaksi,* TÄYTÄT* 30 vuotta,

ja sitten* LÄHESTYT* neljääkymmentä.

(Ohhoh! Painahan jarrua, kaikki on luisumassa käsistä!)

Ennen kuin huomaatkaan,* SAAVUTAT* 50 ja kaikki

mistä ikinä unelmoit, on mennyttä.

*

Mutta odotas!!!*

Sinä* SELVIYDYT* kuusikymppiseksi.

Etpä olisi uskonut!



Sinä siis* TULET* 21-vuotiaaksi,* TÄYTÄT* 30,

* LÄHESTYT* neljääkymmentä,* SAAVUTAT* 50

ja *SELVIYDYT* kuusikymppiseksi.


Olet saavuttanut jo sellaisen vauhdin,

että *TÖMÄHDÄT* seitsemäänkymmeneen!

Sen jälkeen elämä onkin jo päivä kerrallaan -meinikiä.

Tömähdät jopa keskiviikkoon!



*Pääset* kahdeksalle kymmenellesi ja

jokainen päivä on täydellinen ympyrä:

TÖMÄHDÄT lounasaikaan;

päivä TÄYTTÄÄ 16:30 ;

SAAVUTAT nukkumaanmenoajan.

Eikä se siihen pääty.





Yhdeksänkymppisenä alat kulkea takaperin;

'Olin *IHAN JUURI* 92.'



Sitten tapahtuu outoja.

Jos sinusta joskus tulee satavuotias,

tulet uudelleen lapseksi.

'Olen 100 ja puoli!'




Tulkoon sinusta terve 100 ja puolivuotias!

*

KUINKA PYSYÄ NUORENA?*



1.* Heitä mielestäsi turhat numerot.*

Niihin kuuluvat: ikä, pituus ja paino.

Anna lääkärisi huolehtia niistä.

Siitähän sinä hänelle maksat.




2.* Pidä vain iloluontoiset ystävät.*

Hapannaamat saavat sinutkin masentumaan.



3.* Jatka oppimista.*

Opettele tietämään enemmän tietokoneista,

käsitöistä, puutarhanhoidosta, mistä tahansa.

Älä ikinä anna aivojen laiskotella.

"Joutilas mieli on paholaisen työkalu."

Ja paholaisen nimi on Alzheimer.




4.* Nauti pienistä asioista.*



5.* Naura usein, pitkään ja äänekkäästi*.

Naura kunnes joudut haukkomaan henkeäsi.



6.* Joskus kyyneleet vaan tulevat.*

Kestä se, sure ja jatka elämää.

Ainoa ihminen joka on kanssamme elämämme

loppuun saakka, katsoo vastaan peilistä.

ELÄ niin kauan kuin olet elossa.



7.* Ympäröi itsesi asioilla joita rakastat*,

olipa se perhettä, lemmikkieläimiä, muistoja,

musiikkia, kasveja, harrastuksia, mitä tahansa.

* Kotisi on turvapaikkasi.*



8.* Pidä huolta terveydestäsi:*

Jos se on hyvä, säilytä se.

Jos se on häilyvä, paranna sitä.

Jos et voi itse sitä parantaa, hanki apua.





9.* Älä tee matkoja syyllisyyteen.*

Tee reissu ostoskeskukseen,

tai toiseen kaupunkiin,

tai jopa toiseen maahan.

Mutta älä mene sinne

missä syyllisyys asuu.




10.*Jokaisen tilaisuuden tullen:*

*kerro rakkaimmillesi *

*että rakastat heitä. *



*
JA MUISTA AINA*:
Elämää ei mitata

hengenvetojen määrällä,

vaan niiden hetkien määrällä,

jotka saavat

henkemme salpautumaan.






Ellet lähetä tätä vähintään kahdeksalle

ihmiselle, niin *mitä sitten*.

Mutta jaa tämä kuitenkin jonkun kanssa.

Meidän kaikkien pitäisi elää

täyttä elämää joka päivä]


 
Täällä sitä vain olla köllötellään. Laitoin jopa koneellisen pyykkiä pyörii. Mitää muuta en tänää ajatellut tekeväni. Kyllähän nuo lattiat vois pestä jne, mutta en jaksa.. Otan rennosti ja jatkan vauvan myssyn neulomista.

Tää loppu päivien odottelu on tylsää.. Ja onko muka niin, että pääsen maanantaina vielä kokoukseen.. Voiko olla totta, että menen yliajalle :eek:
Ja vieläkö pääsen päivittää masukuvan.. Seuraava päivitys olisi siis huomenna :D

Mutta nyt keittää puuroa!

Red Dragon & Nuppu 39+6 :heart:
 
Jopas meni maailma ylösalaisin.. Sai uutinen miettimään elämää eri kantilta..

Äiti soitti.. Miehelle sanoin, että nyttenkö äitillä alkaa kyselyt, että joko nyt.. Mutta eipä ollutkaan..

Äiti pyysi kyytiä.. Että voinko järjestää.. Mutta eihän meillä ole autoa, ku se on mökillä parkissa niin kauan, että saadaan ostettua jokin juttu autoon.. Onko siitä nyt vetonivel menny vai mikä..

Mie sitten, että mihin äiti pitää viedä, että enköhän mie jostain kyydin taio..

Äiti sitten, että asiat on nyt todella huonosti.. Minun 16-vuotias (16.11. täyttää 17 vuotta) pikkusiskoni on yrittänyt itsemurhaa ja on ambulanssilla kiidätetty KYS:iin.. Isä lähtenyt autolla menee kanssa Kuopioon..

Mitä siskolle tästä tulee.. Miten itse osaa reagoida auttaa toista, kun pääsee kotiin.. Hänen on pakko selvitä tästä.. Miksei puhu asioistaan mitään.. Olen monta kertaa yrittänyt jutella ja olla toisen kanssa.. Mutta mutta.. Kesällä kuulema, joku mies yrittänyt kouria siskoa.. Ja nyttenkö tilanne puhkesi näin pahaksi :'( :'( :'( .

Toisella on muutenkin niin vaikeaa selän takia, toukokuussa leikattiin välilevyn pullistuma, mutta yhä edelleen selkä reistailee ja on yhtä tuskaa..

Kylläpäs sattui osuvaan tilanteeseen.. Minä en edes osaa puhua oikeilla sanoilla, ni miten mie pystyn toista auttamaan..

Kylläpäs meni hiljaiseksi.. En taidakaan eteisen kenkäkaappia tänään siivota/järjestellä..

 
RD :'( :hug: paljon voimia! eihän tuollaiseen löydy sanoja, tai se että jollakin on vaikeaa ja ei osaa puhua, ne oikeat sanat on vaikea löytää, toisinaan riittää kun on paikalla, toisinaan se pitää näyttää jotenkin. en oikein osaa sanoa mitään.. toivon että asiat järjestyy!
 
rd: en voi muuta sanoa kuin voimia todella paljon teille kaikille. :hug:
aivan kamala tilanne teillä siellä mutta yritä silti keskittyä nyt sinun ja vauvan hyvin vointiin. siskosi saa nyt varmasti tarvitsemaansa apua ja kaikki varmasti vielä järjestyy parhain päin vaikka nyt ei varmasti siltä tunnukkaan. :hug:
 
RD toivon vielä että saat kysymyksiisi vastaukset, ja ajatukset selkiämään edes jotenkin päin.

------------------------------------------------------------------------------------------


rouva pikkumyy kiitos päivän piristyksestä :)
 
RD: En voi muuta sanoa kuin, että paha olo tuli lukiessa sinun tekstiäsi. Se on vain niin surullista, että kenelläkään voi olla niin paha olla, että täytyy itseään satuttaa. Itselläni on vakavaa masennusta lähipiirissä ja osaan kuvitella miltä tuollainen uutinen tuntuu. :hug: Paljon voimia teille kaikille. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiliina:
RD ymmärrän sua tosi hyvin, että jännittää tuo sairaalaan lähteminen, täällä sama juttu! Kamalaa, kun ei tiedä, koska on oikea aika lähteä. No jännätään sitten yhdessä, kun on sen aika, jos vain satutaan olla täällä paikan päällä :LOL:
Juu, sovitaan näin :D :whistle:
Hyvä juttu, se on sitten sovittu :LOL:

Kiitos Rouva Pikkumyylle lauantaisesta piristyksestä ja paljon Onnea plussasta! :flower: kävin kurkkimassa kuumeilijoiden pinoa ja huomasin, että olit plussannut. Paljon tarrasukkia pikkuiselle matkaan, olisitte sen nyytin kyllä ansainnut :heart:


RD olen todella pahoillani siskostasi, oli kurja kuulla tapahtuneesta. Voimia koko perheellenne, toivottavasti siskosi saa pahaan oloonsa apua. Voi tuntua kliseiseltä kuulla tämä, mutta eiköhän kaikki järjesty vielä parhain päin :hug: äläkä kanna syyllisyyttä asiasta, tuskin olisit voinut helpottaa siskosi oloa :hug:

 
Huomenta!

Täällä oli viime yönä parin tunnin ajan supistuksia 10 minuutin välein.. Mutta harjoitussupistuksia luulisin, koska eivät tuntuneet sitten missään tai siis vähän nipisteli.
Huonosti tuli nukuttua yö.. Mutta jospa tää tästä.

Sisko oli päässyt eilen kotiin ja tänään psykiatrille aika, jossa sitten päättäävät kuinka usein käyvät juttelemassa. Ei minun mielestä riitä pelkkä juttelukerrat.. Minun mielestä tarvitsisi ihan kunnon hoitoa.

Mutta nyt laittaa pyykit kaappiin!

Red Dragon & Nuppu 40+1 :heart:
 
Heippa

voimia RED kaikki huolien, surun ja murheen keskelle! Voimia sulle erityisesti, että jaksat tukea siskoasi joka varmasti tarvitsee kaiken mahdollisen avun. :hug:

kävin siellä ä-polilla, kaikki ok, vauva ihmekyllä pääalaspäin, kaveri joku reilu 3 kiloa, vettä ok, samoin virtaukset. Nyt sit vaan ootellaan sektiopäivää :eek:
toisaalta ihanaa kun tietää milloin mennään sairallaan, toisaalta kamalaa...mutta minua henk koht auttaa kun on jotain konkreettista jo annettu. Nyt tuijotan kalenteria, pitäisköhän tehdä aamukampa :D

myöhemmin lisää! pitää rientää :wave:
Pamuk ja kolmonen rv 37+0
 
hyvä pamu että sait hyviä uutisia :) koskas sulla nyt oli sitten se sektiopäivä?
RD josko ne siitä alkais supistuksetkin voimistua :) edelleen mä jännään täällä joka kerta että ootko lähtenyt kun avaan sivut ;)

(.) turvottaaaaaa, yökötys ja oksentelu on nyt taas hävinnyt taka-alalle, mut en tuuleta ennenkuin loppuu kokonaan :whistle: väsyttääkin koko aika, täytyy kait olla onnellinen näistä oireista, josko ne tarkottaa sitä että kaikki ok? kovin silti huolettaa, ultraan on vielä 3 viikkoa, seuraava nla on 13. päivä, jos vaikka koetetaan niitä sydänääniä kuunnella silloin kun se 9 on mennyt rikki jo silloin.

siiri sanoo poks! 8+0
 
umayya, en halua paljastaa päivää!! jännittää muutenkin jo ja sit ku muutkin alkaa jännäämään ni en kestä... :D Mutta tuun kertoo ennen ku lähen, sovitaaks niin ? :wave:
sitäpaitti voi olla ett se viel täs lipsahtaa... :LOL:
 
Pamu: Mulla on menny ihan ohi tieto, että sulla on leikkauspäivä jo varattu. :ashamed: Saanko sen verran udella, että minkä takia sulla leikataan?

Omaa napaa...
Täällä on alkanut supistelut vaivata! :eek: Siis mulla, jolla ei ole oikeita supisteluja ollu kuin synnyttäessä! :eek: :LOL: Nyt jännittää, että pääsenkö tositoimiin ilman käynnistystä ja vaikkapa vielä ennen laskettua-aikaa. :whistle: Noin tunnin tai vähän reilu on kestäny ennen kuin loppuneet ja tullu 5-10min välein. Eilen päiväuniltakin heräsin siihen, että koko vyötärön ympäri kulki sellainen tasainen kipu"vyö". Koko ajan jomotteli ja särki ja sitten tuli välillä selvä supistus.
Perjantaina olisi sitten se viimeinen ultra, jossa katotaan vauvan kokoa ja paikkojen tilanne. Olisivatpa supistukset edes tehneet jotain. Kyllä nyt jännittää! HUI! :kieh:


Molla Maija ja batman rv 36+5 :heart:
 

Yhteistyössä