**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

terppa!

juu täällä kans se neuvola takana ja kaikki ok. tulee aina jälkeenpäin niin huojentunut olo.
täti kovasti kehui mun vointia/arvoja ja masuakin, voih meinas ihan tulla itku...jotenkin ihan häkellyin moisesta.
vaavin sykkeet siinä 130 molemmin puolin. verenpaineet edelleen matalat, ett välillä voi vähän heittää päästä, minkä nuo sit selittääkin. tämä kolmonen on tosiaan edelleen ja toivottavasti pysyykin rt.
on meinaan olo NIIN paljon helmpompi kuin perätilavauvan kanssa.

sf mitta jo 31 cm! hui!
(ja on muuten ihan sama kuin kahdesta aiemmasta lapsesta näillä viikoilla)

otin ens viikolle vielä neuvola-ajan, pääsen sitten jännityksestä edes hetkeksi koska odotan sitä maanantaita 3.11. NIIN paljon... :ashamed:

jj-t, kyselit masun näkymisestä, en kyll tiä koska se lopullisesti pullahti ulos...kyllä kesällä jo mulla näkyi maha niin ettei jäänyt epäselvää mistä se johtuu, eli joskus puolen välin jälkeen...
 
ae ja ipapii: onnea hirmuisesti vauvoista :flower:
ja rd: tosi ihana kuulla ettei myrkytystä oo vieläkään!! ei sitä varmaan enää tuukkaan. itsekkin tuskailin joka neuvola että nyt varmasti on mut ei ollu koko raskaudessa.
meidän poika kasvaa kovaa vauhtia. hymyulee ja jokeltelee kovasti. huomenna neuvola. veikkaan että pojalla painoa jo yli viisi kiloa ja pituutta päälle 60 senttiä.. ne kasvaa niin äkkiä :'(
onnea kaikille pian synnyttäville. ja muutenkin jaksamisia kaikille!!
-nea ja luka 2 kuukautta-
 
Pamu kiitos tuosta rautavinkistä, oon nyt ruvennut ottamaan sitten iltaisin, ensi neuvolassa sitten saa kuulla, onko auttanut :)

Molla Maijallakin oli ihana masukuva! :heart:

ipapiille suuren suuret onnitellut pikku prinssin syntymän johdosta!! :flower: tuu kertoileen sitten kuulumisia, kun ehdit! :)

JJ-t selviskö mistä sun huono olo johtui? Voihan se olla jotain mahataudin poikastakin, sitä kun tuntuu koko ajan olevan liikenteessä. Toivottavasti voit jo paremmin :hug: pissatulehduksen oireet on kirvelyä pissatessa ja tiheentynyttä virtsaamisen tarvetta, joskus saattaa nostaa jopa lämpöä. Mutta neuvolassa näkevät, jos pissassa on leukosyytit koholla.

nea oli kiva kuulla kuulumisia, toivottavasti vauva on ollut ns. "helppo" :) itse jännitän, että minkähänlainen tää meidän masuasukkin tulee olemaan.

Täällä tuleva synnytyskin pyörii koko ajan enemmän päässä.. :| nyt vielä äitiyslomalla on oikein aikaa pähkiä tulevaa. Pitäis vissiin alkaa tehdä jotain järkevää, josko ajatuksetkin sais sitten pois siitä. Jos tästä menis vaikka leipomaan jotain :wave:

Emiliina ja Möllykkä 35+2 :heart:
 
Hei taas pitkästä aikaa. :wave:

Helmi nukkuu justiinsa kantoliinassa niin ajattelin tulla kurkkimaan tein kuulumisia. :)

ipapii Hirmuisesti onnea pikkuisesta prinssistä. :heart: :flower:

Ihania masukuvia oli pamu k:lla ja Molla Maijalla. Itsellä vähän haikea olo kun noita katselee, ehkä hieman on jo ikävä tuota massukkaa, onhan se ollut jo syliteltävänä pari viikkoa. :D Tiedä vaikka tässä alkaisi taas vauvakuume nostamaan päätään. :p

RD Siehän alat olla jo ihan loppusuoralla. :) Samoin Emiliina ja pamukin. Kivaa että kohta saadaan lisää vauvoja tähän pinoon.

Täällä siis mein pikkuneiti on jo 2 viikkoa ja risat. Tää aika menee niin nopsaan, tuntuu että kun aamulla heräilee niin kohta onkin jo ilta ja on vaan imettänyt ja ehkä käynyt ulkona. Onneksi tämä on niin helppo vauveli (koputtaa puuta) että yöt edelleen menee yhdellä tai kahdella syötöllä. Aamupäivällä on sitten seurusteluaika, sitten taas nukutaan ja illat meneekin tehokkaasti tissillä. :)
Ollaan käyty pari kertaa kylvyssä jo ja kovasti näyttää Helmi tykkäävän kylpemisestä. Masu on vähän vaivannut mutta aloin antamaan noita Disflatyl-tippoja niin nyt on sekin helpottanut, onneksi.
Isompi neiti osoittaa hieman mustasukkaisuuden merkkejä, kun tykkää nykyisin heittää kaikkea tavaraa. Tosin varmaan alkaa vähän tulla tuo oma tahtokin jo esiin. Siskoa kuitenkin hoitaa tosi hellästi, vähän jännittää kun mies ensi tiistaina lähtee töihin, että miten täällä näiden kanssa sitten pärjäilee.

Eipä tässä sen kummempia, palailen taas joskus kun ehdin. :)

AngelEyes ja Helmi 16 pvä
 
heippa taas.
ae: osaisitko suositella mulle millainen olis hyvä kantoliina? haluisin ostaa semmosen mut tointaako enää kun luka on jo yli 5 kiloa? kuinka painavia niissä voi kantaa?
emiliina: poika on kai aika helppo tapaus. asikoinen kun on niin ei oo vertailu kohdetta. yöt menee vaihtelevasti mut kertaakaan en ole vielä joutunu kolmea kertaa yössä syöttämään. alussa mentiin kahdella syötöllä ja nyt ollaan jo ainakin kuukaus menty vaan yhdellä. viime yönäkin poika nukkui putkeen 5 tuntia eli itse saan hyvin levättyä =)
lukan paino oli tänään 5,3 kiloa ja pituus 60 senttiä. hurjalta kuulostaa jo syntyessä mitat oli 2,8 kiloa ja 49 senttiä :eek:
 
nea: Kantoliinaa käytetään ihan vuosikkaaseen asti ja ylikin! Ei paino siinä taida olla este vaan se kuinka pitkään tosiaan itse jaksaa kantaa :D.
Trikoista kantoliinaa suositellaan kai vauvaiällä, koska joustaa paremmin kuin kudottu liina..
Itseltä löytyy kudottu liina kaapista ja olen ajatellut hankkia trikoisen liinan myös, joka olisi hiukan lyhyempi kuin tuo, mikä jo löytyy :whistle:
 
nea85 Kyllä varmaan kannattaa kokeilla tuota kantamista, vaikka onkin jo vähän isompi vauva. Itse kannoin kolmosta kyllä ihan 8 kk ikäisenäkin vielä, nyt ollaan käytetty kantoreppua kun on isompi. Ei oikein liinassa enää viihdy.

Miulla on sellainen trikoinen Mam Earth liina ja sitten kudottu Ellaroo Wrap. Tuo trikoinen on hyvä ollut nyt kun vauva on pieni, isompana käytin sitten tuota kudottua. Aloittelijalle suositellaan tuollaista trikoista liinaa, koska siihen on helpompi vauva asetella ja antaa anteeksi pienet sidonta virheet. Esim. Mam Eco liina voisi olla hyvä, jos tein poitsu kuitenkin alkaa jo painaa. Tässä tietoja siitä.
http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/mameco.html

Itse oon oikeastaan käyttänyt vaan yhtä sidontaa, kietaisu x2, on tosi kätevä kaikenlaiseen kantamiseen.

Lisää noita sidontoja löytyy täältä:
http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/index.tmpl?navi_id=1

Suosittelen että kokeilet tuota liinailua, miulla ainakin helpotti elämää paljon, kun neiti oli oikea sylikissa. Siivoilut ja pyykin laitot sujui tosi kätsysti, ja vauvakin sai samalla läheisyyttä. :)

AngelEyes ja Helmi
 
Neuvolakuulumisia:

-pissa puhdas
-RR 130/83 (Johtui luultavasti kovasta jännityksestä... :ashamed: )
-painoa tullut +805/vko :eek: :headwall: yhteensä 15kg :ashamed:
-HB 121
-SF-mitta 33cm

Ja sitten neuvolantäti epäili tunnustelun perusteella vauvan olevan poikittain. Perjantaina on sitten aika toiseen neuvolaan, missä on kiertävä ultrauslaite paikalla. Katsovat ultralla miten päin vauva siellä köllöttelee, jos ei ole raivotarjonnassa, niin varataan aika Ä-polille kääntöön. Kyllä ottaa päähän! Onko kellään jouduttu kääntämään vauvaa? Mitenkähän paljon sekin sattuu..? :/ Kylläpäs nyt stressaa... :ashamed:


Molla Maija ja kärrynpyöräbatman rv 35 :heart:
 
Huomenta kaikille! :wave:

Tänään olisi nla klo 11. Jännittää, että mitähän siellä nytten on.. Onko kaikki hyvin vai mitä.. Kohtahan se selviää :D

Olen yrittänyt vauvan pöksyjä neuloa.. Tänään pitäisi nekin saada valmiiksi, jos lähtö tulee, koska oon ajatellut päälle laittaa tuon hupparin + housut, jotka oon itse tehnyt. Teinhän mä housut jo kertaalleen, mutta niistä tuli länkisäärihousut.. Eli haaran ompelin jotenkin väärin.. Mutta miten mie nyt osaisin sen oikein ommella kiinni :LOL: . En siis oo aikaisemmin mitään housuja ommellu.. Joten ompelen varmaan nyttenkin väärin.

Ajattelin tänään pakata sairaalakassinkin, koska eihän sitä tiedä milloin lähtö tulee. Tiedä vaikka jo tänään..

Mutta nyt suihkuun! :wave:
 
Uusimmat kuvat. Otettu viime sunnuntaina 19.10.2008 rv 38+0. Nyt on varmaan viimeinen päivitys, koska en usko, että pääsen rv 40 asti, jolloin olisi seuraava päivitys:D

Rv 38+0 (edestä )


Rv 38+0 (sivusta)



Red Dragon & Nuppu 38+5 :heart:
 
Moi kaikki!

Onnea ipapiille! :heart:
Ihanaa kun täällä on vauvoja kohta paljon. =) Toivottavasti jaksatte käydä kertoon meille kuulumisia vaikka odotuspuolella ollaankin.

Hienoo RD et oot päässyt noin pitkälle! Mua jännittää sun puolesta. Nytki aattelin ku tulin koneelle et käynpä kurkkaan RD:n neuvolakuulumiset. ;)

Mun mahalle ei kuulu mitään kummempaa. Harjotussupistuksia alkanut tulemaan joten vaihdoin jumpan kevyempään. Neuvolassa on kaikki ollu ok. Maha on alkanut kunnolla kasvaan. Jee =)

Mutta muita uutisia on paljon. Meillä on mun veljen kanssa tuore yritys joka aloitti toiminnan tän kuun alussa. Siinä riittää tekemistä varsinkin kun nyt alotin taas opiskelun, yrittäjän ammattitutkinnon aikuiskoulutuskeskuksessa (vaikka vannoin etten ikinä enää opiskele...) Ostettiin ihana asunto keskustasta (Hämeenpuistosta) ja tänään lähdetään keittiöostoksille Helsinkiin. ;) Lisää kaappeja, muuten se onkin just remontoitu... Mitäs vielä. Esikoinen on hoidossa kolme päivää viikossa joten saan vähän täällä työrauhaa, mutta aika nopeasti viikot suhisee ohi. Älkää ihmetelkö jos mua ei kauheesti näy. Käyn kurkkimassa täällä kyllä usein teidän kuulumisia, mut harvoin ehdin pysähtyyn kirjottamaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pixie ja Pikkiriikki 23+2
 
Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Raivo

Rv 34+1 (22.9.2008)
Paino: 76.5 kg
Verenpaine: 122/75
Hemoglobiini: 107
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:137
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 36+1 (6.10.2008)
Paino: 77.3 kg (+380g/vko)
Verenpaine: 125/78
Hemoglobiini: 122
Kohdunpohjan korkeus: 31 (jipii, hiukan pienentynyt)
Sydämen syke:143+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 37+4 (16.10.2008)
Paino: 77.6 kg (+30g/vko)
Verenpaine: 122/78
Hemoglobiini: 127
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:135+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 38+5 (24.10.2008)
Paino: 79.3 kg (+1488g/vko) (APUAAA!!!!)
Verenpaine: 120/77
Hemoglobiini: 131
Kohdunpohjan korkeus: 31
Sydämen syke:146+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Sain siis taas lisäaikaa viikon :D, seuraava aika olisi ensi viikon perjantaina.
Ja hirvittävästi paino noussut viikossa! Sitä, kun ei pahemmin enää liiku ja ruoka on maistunut.. :D.. Jos ajattelee, että mulla lähtöpaino oli sen 74,4 kg, ni eihän tuo loppujen lopuksi ole paljoa.. Mutta ajatus, paljonko pitää laihduttaa.. Niin pyörryttää ajatuskin!

Kohdunpohjan korkeus näyttää menevän siksakkia :D. Vauveliini on kuulema hiukan laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt =/.

Aikookohan tää vauveliini tosiaan pysytellä laskettuun aikaan asti vai tuleekohan lähtö ihan yhtäkkiä?

Pääsenpähän huomenna menee hirvipeijaisiin. Mykyrokalle :p. Vuoden kohokohta, nam!

Tällaista tällä kertaa :D Vieläköhän pääsen ensi viikkoon..

Red Dragon & Nuppu 38+5 :heart:

 
heippa kaikille :wave:

emiliana tuossa kyselikin mun vointia :D tässä on nyt ollut monenmoista huolta ja ongelmaa. eilisilta meni päivystyksessä ja nyt saikulla kotona.

ongelmat alkoi oikeestaan viikonloppuna, kun olis itä ripulia. siitä seurasi sitten huonoa oloa, vetämättömyyttä, lämpöä ja mahassa outoa tunnetta. tiistaina kävin neuvolassa ja oli vähän plussalla pissa. keskiviikkona oli neuvolaöääkäri ja hän oli aika varma pissatulehduksesta joten aloitin antibiotin. eilen neuvolasta soitettiin ettei olekkaan pissatulehdusta ja mun mahakivut oli voimistuneet. passittivat sitten päivystykseen ja siellä vietettiin eilisilta.

vauvalla on kaikki hyvin :heart: siellä se pyöriskeli ja heilutteli. muutenkin mulla kaikki hyvin, ei mitään mikä olisi huolestuttavaa, ainoostaan tämä outo kipu.. :/ tässä on koko viikko menty näiden kipujen parissa, enkä oikeen osaa sanoo mitä olis. mutta labrat ja ultra näyttää että kaikki on hyvin niin kaippa ne sitten on!

pitäisi varmaan nyt vaan rauhoittua, silti pelottaa kun kokoajan tunne vatsalla, enkä tiedä mitä se on..

rd mahtava masu sulla!! ja hienoa kun olet vielä yhtenä kappaleena :D jospa vaikka pääsisit sinne täysille viikoille..

pixie ootko tampereelta?? minkäs firman kyhäsitte, jos saa kysyä?

JJ-t ja hyvinvoiva & vauhdikas pikkuinen tasan 17!!
 
SuukkoSuulle: Se on tuo kolmonen :D. Oma näppäilyhärö näköjään taas kerran :LOL:

JJ-t: Siullahan on tapahtunut. Ihmeellisiä kipuja kyllä, kerran ei oo syytäkään selville. Mutta hyvä, että toisella on kuitenkin kaikki hyvin :heart:
 
AE ja nea kiva kuulla kuulumisia vauva-arjesta, teillä tosiaan tuntuu olevan ns. "helpot" tapaukset, kun noinkin hyvin saatte nukkua yönne :heart:

Molla Maija oliko teidän kaveri kääntynyt oikein päin? Kun eikös sulla tänään ollut se ultra?

RD mahtava masu sinulla :heart: onneksi sinulla edelleen kaikki hyvin neuvolassa, saa nähdä ettei teidän kolmonen mene vaikka yliajalle :D

JJ-t no sinullepa on tapahtunut :eek: onpa jännä, että kivuille ei selviä syytä. Jospa ne sitten olisi vain jotain kohdun kasvukipuja ja liitoskipuja? Onneksi pikkuinen voi hyvin ja verikokeissa ei oo selvinnyt mitään :) yritä olla rauhallisin mielin ja nauttia raskaudesta! :heart:

Kurjaa kun pihalla on noin sateista ja synkkää :( ei huvita sinnekään mennä. Päivät tuntuu välillä matelevan kotosalla.. Olis edes aurinkoista niin vois lähteä pienelle happihyppelylle. No jaa, jospa tässä rupeis vaikka siivoamaan :)

Mukavaa viikonloppua toivottelee Emiliina ja Möllykkä 35+4 :heart:
 
Mutta nyt kysymystä tuosta limatulpasta.. Minkälainen se on? Ja kuinka kauan on mennyt synnytykseen?

Tässä sitten, kun iltapäivällä kävin vessassa, niin pyyhittäessä oli verta.. Joten tuli mieleen, että olisiko limatulppaa? Rupesin kauppareissulla miettimään tarkkaan, että tällä viikolla on pari kertaa tullut valkkaria (?) ihan klönttinä.. Eli voisiko olla kyse limatulpasta?!

Jääkö minulta nyt huomiset hirvipeijaiset käymättä Ja mie oon niin mykyrokan perään..
 
Limatulppa mu ymmärtääkseni on semmone klöntti mitä voi tulla myös tiputellen ja on usein vähän verensekainen. Synnytykseen voi kestää pvä pari tai pari vkoakin. Näi oon kuullu, mut korjatkoon hän ken tietää asian oikean laidan! :heart:
 
Emiliina: Joo oli tänään ultra. Ihme ja kumma vauva oli siellä juuri niin kuin piti. Terkka sanoi vielä, että aika syvälläkin on, että toivotaan, että ei puske enää itseään pois sieltä kolosesta. :D

Nyt vain odotellaan, että koittaisi 7.11. jolloin seuraava käynti ja se onkin sitten se viimeinen ultraus. Kohta tämäkin raskaus on ohi... Mulla alkaa jo nyt olla ikävä tätä masua, joka kohta on poissa. :ashamed: :'( Voi tätä pöhköä mieltä. :LOL:


Molla Maija ja batman rv 35+2 :heart:
 
RD: Voipi hyvinkin olla limatulppaa. Mulla tuli edellisessä raskaudessa pyyhittäessä semmoista ruskeankeltaista klimppilimaa. Tuo ruskea oli, niin kuin kuivunutta verta. En kyllä muista missä vaiheessa raskautta tuli. Viimeisillä viikoilla. Mun kaverilla tais mennä kolmekin viikkoa limatulpan tulosta ennen kuin vauva syntyi.
 
rd: mulla alko limatulppa samalla tulemaan kun tuli ekat supistuksetkin. eli 7 tuntia ennen ku poika synty niin alko lähtemään myös limatulppa. se oli semmosta veristä kananmunan valkuista. mulla sitä tuli aika paljon kotona ja myös lisää sairaalassa muutama tunti ennen synntystä.
 
RD mulla limatulppa oli sellanen kellertävä limaklöntti missä verta sekä punasta että ruskeeta mukana, tuli ihan hirvee klöntti siis kerralla, se tuli viikkoa ennen synnytystä, tosin synnytys käynnistettiin..
mut niin, sen verran arvailen että kyllä tuo jotenkin liittyy lähenevään synnytykseen tuo veri, joten jännää on :)

nyt ei kerkee enempää kirjotella... ihan kaamee kiire koko ajan..koskahan tää hellittää....
 

Yhteistyössä