Nirppanen ja Mirdav onnea pienistä ihmepakkauksista!!! <3
Mirdav paljon voimia ja jaksamista pienelle ja teidän perheelle. Toivottavasti pikkuprinssi voimistuu pian ja saat hänet pian kokonaan itsellesi!!!
Dreamer niin se vaan tämä raskaana oleminen on ihmeellistä ja aina on jotain mitä pitää seurata tai pelätä. Toisilla pienikokoisuutta ja toisilla isokokoisuutta! tai sitten istukan toimintaa tai ties mitä. Miksei meillä jotka ovat jo kokeneet takaiskuja ja menetyksiä voi sitten se onnistunut raskaus mennä vain hyvin?? Ehkä se me ollaan riittävän vahvoja kaikkien kokemusten jälkeen kestämään vielä vähän ennen kuin saamme nyytit syliin?? Elämän ironiaa!
Lotte tsemppiä remonttii.. Mulla on haaveena että vielä joskus ostetaan sellainen remontoitava talo. Tämä nykyinen joka ostettiin oli aikalailla remontoitu ja olen vain tyytynyt maalaamaan seiniä. En kyllä ole mikään kätevä emäntä, mutta oma kädenjälki on niin tyydyttävää katsella.
Tunafish Hienoa että rautakuuri on tepsinyt. Helpottaa olokin kummasti kun HB nousee. Mulla oli sillon ihan alkuraskaudessa sitä HB:n laskua, mutta nyt on ollut ihan huippu HB arvot!! Turvotus nostaa painoa ihan hirveästi. Mulla on kanssa nyt ihan mahdoton turvotus päällä ja toivon että se laskee ennen perjantain neuvolaa, muuten nousee painolukemat yli 20kg:n.. JAIKS!!
Neulatyyny lukasemma minun lopputekstit niin muuttuu käsitys taas siitä kokoarvioinnista
Rödluvan hyvä että lepo on helpottanut supistuksia.. Nyt vaan otat rauhallisesti siihen saakka kunnes lääkäri antaa luvan olla normaalisti.. 34 viikkoa taitaa olla yleisesti se raja? Pitkä aikahan siihen on, mutta nopeaa se aika kuitenkin menee. Niin se meni mullakin!!
Peppi jaan ajatuksesi vaaleanpunaisesta.. se ei vaan ole mun juttu!!
Ihanaa että miehesi vihdoin tunsi potkut! oma mies oli niistä silloin ihan tohkeissaan ja on vieläkin. Jokapäivä pitää saada potkut tuntea ja mies juttelee vauvalle.. Tosin olen sanonut että juttelet aina pepulle, mutta ei kuulemma kehtaa mun jalkoväliin jutella
D
Susirouva me tosiaan mennään niin lähekkäin tässä raskaudessa että varmaan sua välillä ahdistaa lukea näitä mun juttuja. Onneksi sulla on ollut käsittääkseni aika hyvä ja helppo raskaus, mitä nyt aina välillä kaikilla jotain pientä kolotusta on. Kyllä se synnytys alkaa jo pyörimään kovasti mielessä. Oletko nähnyt jo unia synnytyksestä tms. ? Mulla on kyllä joka yö unia jossa on vauva mukana tai sitten synnytän tai imetän ja sen kyllä aamulla huomaa, kun on lakanat maidossa
ON eli kontrollikäynti sairaalassa takana. Lapsivesitesti negatiivinen (testattiin koska mulla on lorahdellut muutamana päivänä jotain kirkasta housuun) se on vain nestemäistä valkovuotoa. Sitten sisätutkimus: kaulaa jäljellä 1.5cm, kohdunkaula pehmentynyt ja n. 2cm auki. Ultra: vauvalla kaikki hyvin, tsekkas tosi tarkaan kaikki rakenteet ja niissä ei mitään poikkeavaa, napanuoran virtaukset hyvät ei mitään poikkeavaa missään, istukka tukevasti kiinni ja hyvällä paikalla, toiminta hyvä. Vauvan kokoarvio 2600g, menee keskikäyrältä hieman yläpuolella, kahdesti mittasi kaikki mitat ja ei todellakaan mene yli 3 viikkoa mikään arvo edessä. Eli meidän vauvan kokoarvio laskettuna aikana n. 3500g. Sama erikosilääkäri oli kuin silloin osastolla ja sanoi että on mahdollista että vauvalla oli masussa sillä hetkellä vettä paljon ja se vaikutti vatsan ympärysmittoihin. Lisäsi myös, että mittauksissa tulee paljon virheitä, koska se on millintarkkaa touhua ja siksi aina otetaan kontrolliultra uudestaan, jotta varmistutaan asiasta. Nyt tosiaan vielä kahdesti erikseen mittasi. Kaikki siis todella hyvin ja vaikka paikat auki yms. niin vauvan syntymää ei voi ennustaa ja vaikka syntyisi nyt osaa pieni joka kaikki vastasyntyneen temput.
kovasti teki hengitysliikkeitä ultrassa ja liikkui. Sain taas kuvan vauvan sivuprofiilista. Se oli sitten 9 ja toivottavasti viimeinen ultra. Niin ja vauva on siis pääalaspäin ja kiinnittynyt..
Sokereita ei tarvi enää mitata ne on priimat, samoin verenpaine. Loppuseuranta neuvolassa ja toivotti lääkäri hyvää loppuraskautta. Eli kaikki hyvin, loppu hyvin
nyt vain odotellaan milloin pieni syntyy. Supistuksia mulla on öisin useita, mutta ei vielä niitä THE supistuksia!!
Niin ja lopuksi.. kiitos synnytyskertomuksista. Vieläkään ei pelota tai jännitä, mutta kova odotus on päästä tosi toimiin!!
LadyBlue ja sopivan täydellinen pikkutirri rv 34 + 6 huomenna POKS!!
p.s oli pakko vielä lisätä: melkoisesti pisti vihaksi LIV D jossa käytiin hedelmöityshoidoissa jotta naiset saisivat tyttölapsia. On tämä maailma melko ihmeellistä ja lisäksi katsoin myös sen sydänääniä ohjelman ja kyllä hävettäisi olla se nainen joka vaan valitti siitä raskaudesta. Taisi olla mies joka niitä lapsia halusi!!