Mirdav, samaa olen miettinyt, että voi olla että tulee vielä ikävä näitä kaikkia liikkeitä mahassa
. Välillä on kyllä tosi alien olo, kun vauva myllää siellä aivan valtavasti, ja voi ulospäinkin tuntea kehon osia. Outoa "täsmäsilitellä" esim. vauvan jalkaa tai kättä...
Haaveilija, mulle myös sanottiin viimeksi neuvolassa että vauvan pitäisi jo asettua raivotarjontaan, mutta kyllä tämä tyttö pyörii tuolla vielä vaikka miten päin. Kiitos tuosta asentolinkistä, luin sen, ja laitoin kirjanmerkkeihin. Osaatpa muuten tarkkaan määritellä missä asennossa vauvasi on! Wau.
Mies nyt sitten vitsailee etten saa enää istuskella sohvalla
. Mutta eihän juuri pitäisikään. Yritän kyllä myös harjoittaa siinä mainittuja liikkeitä, koska uskon että mulla juuri on vauva ihan väärässä paikassa, ja saattaa tarvita vähän "ohjausta" että on sitten optimaalisessa synnytysasennossa. Eli hyvä linkki oli! Enkä todellakaan ole edes kuullut tuollaisesta.
Jännä kuinka vieläkin on paljon ihan perus asioita synnytykseen ja odotukseen liittyen joista ei juurikaan puhuta. Neuvolassakaan ei oikein saa mitään uutta tietoa. Kysyin viimeksi tästä käsien ja jalkojen turvotuksesta ja kivusta, ja vastaili vain, että muista juoda vettä. Noh, sen tiesinkin, mutta sitten netistä etsittynä löysin sellaista, että jollekin oli kerrottu, että kun elimistössä tapahtuu nivelten löystymistä synnytystä varten, niin tuo löystyminen ei ole ns. täsmälöystymistä vain sieltä mistä pitää, vaan nivelet löystyvät joka paikasta, ja siitä johtuu jalan koon kasvu raskauden aikana, ja toisille tulevat kipeät kädet.
En kyllä minäkään malttaisi enää odottaa että valvomisen syyt vaihtuisivat pissahädästä vauvan hoitoon
. Meillä myös viiden vuoden odotus on päätöksillään, aivan uskomatonta että vain pari hassua kuukautta enää kahdestaan. Mutta ajatella, sinulla ja Mirdavilla ei ole enää kuukauttakaan!
Tunafish, tosi mahtavaa että pääset pois töistä noin aikaisin. Varsinkin kun teilläkin on muutto tulossa. Onnea teillekin uuteen kotiin, näin etukäteen, jos en myöhemmin muista sanoa. Ihanat elämänmuutokset teilläkin nyt menossa
.
Rödluvan, niinpä! Ja yritäpäs katsoa jotain ohjelmaa missä on vauvoja, tai vielä "pahempaa", joku synnyttää. Byääää
. Ja minua itkettää joskus vain pieni huomionosoitus mieheltäkin. Mutta toisaalta, nauran nyt myös herkemmin ja enemmän. Plus että minusta on kyllä ihana tuntea voimakkaasti. Tuon itkemisen kanssa vain on joskus vähän tuskallista kun niin älyttömät asiat saattavat itkettää, eikä ihan joka paikassa kehtaisi
.
Hassua
Dreamer, mutta juuri hetki sitten sanoin työkaverilleni, että on se kyllä kumma kun toiset saavat viisikin lasta, ja tuntuu että ovat raskaana ns. ohimennen.
Minulla on todella vähän vaivoja verrattuna moniin, mutta raskausaika tuntuu yllättävästi pidemmälle kuin olisin ajatellut, ja se tuntuu kropassa enemmän mitä osasi kuvitella. Kaikki nousemiset, kenkien laittamiset, fyysiset rasitukset...not so much fun. Mutten valita oikeasti minäkään. Kaikki ns. otetaan vastaan mitä tulee, kuten joskus "lupasin" jos raskaudun.
Mulla on myös tuota iskias kipua, varsinkin jos nukun huonolla patjalla, mökillä. Huh, miten tuskainen voi yö olla. Siihen päälle että yö wc ramppaamiset ulkovessaan...Onneksi mökkikausi alkaa olemaan ohi
.
Olen kyllä päässyt muuten helpolla tämän raskauden ajan, mutta kädet ja jalkaterät eivät oikein meinaa pysyä menossa mukana. Kengistäkin voin laittaa jalkaan korkeintaan jotkut nauhakengät, josta nauhat voi jättää tosi löysälle. Nyt kun ilmat alkavat olla jo sen verran viileitä, ettei avonaisilla kengillä enää tarkene.
Susirouva ja sudenpentu 33+0