Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Mirdav Täällä ei ole olut viikkoon yhden ainutta kipeää supistusta. Noita kovettumisia vain. Mulla liikkeet tuntuu aika vaimeina, vauva majailee selkä mun masua vasten ja liikkeet tuntuu tuonne sisälle. Enempi sellaista möyrintää, taitaa olla jo ahdasta! Yritetään jaksella, pian näämme pienet kultamme!
 
moikka..

joo eli kortisonit sain vauvan keuhkoja kypsyttämään.. tänään pääsin kotiin ja vuodelepoa n. 1-2 viikkoa. ultrattiin vielä tänään ja painoarvio sen 2300g ja vauvan mahan ympärys menee melkein 3 viikkoa edellä.. tosin myös muut arvot oli 1-2 viikkoa edellä. Sokereihin siis viittaa, lapsivettä normaalisti ja vauva myös hyvinvoiva. Napanuoran virtauksessa piikki, joka ei siis vielä huolestuttava ja voi johtua verenpaineesta tai sokereista. Mulla alkoi nyt siis sokeri ja verenpaineseuranta. Kahden viikon päästä kontrolli. Vauva on lähtökuopissa, pää kiinnittyneenä. Voi tulla millon vaan, käynnistetään jos kasvu jatkuu samaa vauhtia ennen LA.
 
LadyBlue, jaksamista vuodelepoon ja vauvalle hyviä vointeja!

Nirppanen, toivottavasti pääset pian synnyttämään!

ON. Mullakin oli tänään vihdoin rakenneultra. Kaikki oli kunnossa, rakenteet näkyi erinomaisesti ja mitään vikaa ei näkynyt missään :heart::heart: Kyllä oli taas ihanaa katsella pientä, etenkin kun oli kovat jumpat käynnissä. Meille on tulossa pieni poika! Vehkeet näkyi niin selvästi ettei mitään epävarmuutta asiasta jäänyt :D Ollaan miehen kanssa tosi onnellisia että poika oli terveen näköinen! Painoarvio oli 500g, mikä on ihan ok kun minä ja mies ollaan molemmat pitkiä ja "romuluisia" :LOL:Ylihuomenna on sitten seuraava neuvola.

Rödluvan ja Beetakingi 21+2
 
LadyBlueB] Olikos sulla sokereissa jotain aiemmin kun en nyt muista? Onneksi olet nyt
oikein hyvässä seurannassa! Kovasti tsemppiä sinne vuodelepoon. Hyvä että viikkoja kuitenkin
kertynyt turvalliselle puolelle!

Rödluvan Upeaa, onnea poikalupauksesta!!! Teillä on ollut ikimuistoinen päivä!
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Rödluvan, onnea poikalupauksesta :). Tuo on yksi mahtavista etapeista kun saa rakenneultran käytyä. Ja ihana kun saa kuulla kaiken olevan hyvin :heart:. Onnea hirmuisesti teille :).

LadyBlue, kiva kuulla että kaikki on hyvin. Niin paljon näissäkin on mitä ei osaa ajatellakaan. On se vaan hyvä että meistä pidetään täällä niin hyvää huolta. Hassua ajatella että teidän vauva on jo noin tuloillaan?, kun meillä ei lasketuissa ajoissa ole kuin n. viikko eroa.

Omaa sen verran, että tänään oli taas neuvola, mutta eipä siellä mitään kummallista. Verenpaineet olivat hyvät, samoin hb, lisärautaa en taida joutua syömään koko raskauden aikana. Sydänäänetkin kuuluivat miten pitikin. Eli so far kaikki hyvin :).

Vauva taitaa olla nyt kääntynyt raivotarjontaan kun eilen hikottelu tuntui aika alhaalla. Välillä tuo on kyllä myllännyt kovastikin, joten saa nähdä lähteekö vielä kääntymään siellä.

Täällä pitää nyt kyllä käydä ahkerasti katsomassa mitä Haaveilijalle ja Mirdaville kuuluu synnytysten suhteen.

Olisipa muuten kiva kuulla vähän enemmän Jypyn salamasynnytyksestä :).

Susirouva ja sudenpentu 32+1
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Rödluvan Wow sullakin on tulossa poikavauva ihanaa Onnea<3.

Susirouva Kiitos tässä ollaan kävin aamulla neuvolan ja HB 134, RR 108/72, Vavan syke 135-148, SF MITTA 35, Neuvolan tätin mukaan vauva kyllä tule ennen LA kun on jo alhaala mutta siitä kun ei tiedä koskaan:) supistukset kyllä mulla on että tässä odottelaan.

Mirdav ja Bambino 37+5
 
Hyvä juttu Susirouva, että teillä on kaikki hyvin!

Rödluvan ihana masukuva sulla tuolla toisessa pinossa!!!

Minäkin käväisin tänään neuvolassa. Painoa tullut nyt yht. 8.6 kg (66,2 kg), RR 118/81 (109/76), hb 123, sf 32 (32). Aavistus turvotusta ja proteiinia pissassa +/-. Seuraillaan nyt tilannetta, kun verenpainekin vähän noussut, mutta ei mitään varsinaisesti raskausmyrkytykseen viittaavaa kuitenkaan ainakaan vielä ole. Hyvin voidaan, tänään vaan aika väsynyt päivä, mutta eilen olinkin tosi touhukas =) Kivuttomia kovettumisia taas ollut nyt, mutta ei sellaisia kunnon suppareita kun viikko sitten. Yritän asennoitua, että kuukauden sisällä vauva on ainakin sylissä! Ei kannattaisi nimittäin alkaa odottamaan liian aikasin, sillä odottavan aika on pitkä :headwall:

Haaveilija ja rakas Pallero 38+0
 
heippa naiset

muilla tuntuu menevan hyvin talla hetkella, mutta kylla tuo Ladybluen tilanne on aika jannittava. Toivotaan etta kaikki jatkuu siella hyvin ja vauva pysyy kodissaan eika tule enempaa komplikaatioita.

Haaveijija ja Mirdav alkaa olla lahella H-hetkea!
Rodluvan onnea rakenneultran kuulumisista ja Susirouvalle myos varsin tasaisesta menosta! =) I wish... =)

Meilla oli talla viikolla oma laakarin ultra vuorossa ja tytto tsemppaa hyvin, kaikki kunnossa, kasvu oli heidan mielestaan vain noin viikon jaljessa normaalista. Mutta ens viikolla sit taas erikoislaakarin ultra. Ne tuntuuvat mittaavan paljon tarkempaan aina ja saavat mamin huolestumaan... On niin herkka olo koko ajan, kun toivoisi kaikkea hyvaa talle pienelle ja odotetulle ihmeelle... :'(

Dreamer ja pikku typy 32 vkoa
 
Rödluvan onnea poikalupauksesta ja ihanaa että rakenneultrassa kaikki näytti olevan hyvin. Nyt vain nautit loppuraskaudesta :) Mites sulla on muuten nyt ollut vointi?

Haaveilija
mulla oli sokerirasituksessa arvot lähellä niitä rajoja ja glukoosia ollut virtsassa pari kertaa, sairaalassa oli sokerit korkealla ruokailujen jälkeen ja osin tietysti johtuu tuosta kortisonista jota pistettiin. Se siis nostaa rajusti sokeriarvoja. Vauvan mahan ympäryksen koko viittaa siihen, että voisi olla sokereissa jotain häikkää ja nyt olen siis niitä mitannut. Ihan kohtuullisia arvoja on ollut ja ei ole niiden rajojen yli mennyt. Tosin olen sairaalasta tulon jälkeen syönyt hiilareita max. 250g päivässä ja nekin jakanut siis 30-50g annoksille. Jospa ne sokerit sillä pysyy kurissa? Toivottavasti sulla alkaa pian synnytys, ettei sitten tarvi käynnistellä :)

Mirdav
kyllä se vauva sieltä tulee, sulla on vielä aikaa laskettuunkin :) kärsivällisyyttä vaan. Otat nyt rennosti ja nautit loppuajasta. Vaikka eihän se olo enää mikään mahtava varmasti ole. Mene vaikka jalkahoitoon :)

Dreamer
Mä itse toivon että vauva pysyy vielä masussa. En tosiaan halua että hän syntyy ennen 37 viikkoa. Mitä valmiimpi sen parempi. Ihanaa että teidän tyttö tsemppaa ja kasvaa. Toivon kaikkea hyvää teille ja sitä että saat rauhassa odotella laskettua aikaa.

Susirouva
voihan se sullakin vielä vauva kääntyä takaisin. Mutta hyvähän se on jos se on jo nyt kääntynyt.. nikottelu on melko hassun tuntuista.

kirjoittelen illalla lisää.. nyt neuvolaan..
 
Haaveilija, olet kyllä jo tosi hyvillä viikoilla! Toivotaan nyt että pääset synnyttelemään ihan rauhassa kun sen aika tulee. Aika hyvät arvothan nuo noin muuten ovat, ja yli 25 yksikön nousu verenpaineessa on kuulemma vasta? merkittävä. Mutta hyvä kun seuraillaan. Olen kyllä ihan kateellinen tuosta maltillisesta painon noususta :)! Minulla on kyllä tullut jo yli 15 kg lähtöpainosta. En edes kovin tarkkaan viitsi miettiä tuota :D.

Voi Dreamer kun teillä on henkisesti niin raskasta tämän raskauden suhteen. Uskon kyllä että kaikki tulee menemään oikein hyvin, ja tyttönne ottaa sitten kiinni kasvussa täällä "ulkomaailmassa". Kyllähän hänellä on jo ihan kivasti kokoa, ja teidän tyttöä pienempiä vauvoja syntyy jatkuvasti! Hyvä että pysyilee mahassa mahd.pitkään, mutta sinänsä ei teillä kyllä enää ole mitään hätää kuitenkaan :). Ja vauva kasvaa nyt kuitenkin joka viikko enemmän kuin koskaan. Että jokainen päivä on hyvin plussaa sen suhteen. Plus että viikko jäljessä ei kuulosta kyllä yhtään kummoiselle ajalle. Hyvässä syynissä olette, ja vaikka ne ultraajat ahdistavatkin, niin ainakin kun ovat tarkkoja niin voitte olla varma että kaikki hoidetaan niin että saatte terveen tytön syliinne :heart:. Siellä jos jossain sitä asiantuntemusta vasta onkin!

Herkkä ja paniikissa tässä on kyllä ihan ilman mitään sen kummempaa syytäkin. Semmoisia ihmeitä nämä meidän vauvat kyllä ovat :heart:. Pelkään joka yö että rusennan vauvan nukkuessani, ja aamulla olen tehnyt sellaisen "sopimuksen" itseni kanssa, että ylös en nouse ennen kuin olen tuntenut edes yhden liikkeen :xmas:.

Näen nyt raskaana unia tosi paljon, ja olen muutenkin sellainen pyörijä nukkuessani. Viime yönäkin näin oikein pitkän kauhu-unen, jossa olimme jossain linnan raunioilla loukussa. Tapahtui vaikka mitä takaa-ajoja, ja pelkään että olen sitten unissanikin pyörinyt sen mukaisesti...

Muuten, vaikka nyt omalla kohdallani on kaikki mennyt ihan hyvin, niin nyt alan kyllä olemaan niin väsynyt, etten jaksa tehdä mitään. Argh. Äskenkin pesin talon ulko-oven puoleista terassia (tai ennemminkin sisääntuloa), ja läähätin kun koira kun vähän piti olla kyykyssä tms. Näistä hienoista ilmoistakaan en pysty nyt nauttimaan, kun on ihan liian kuuma. Yleensä rakastan lämpöä. Että engergiaa ei ole, ja sormet ja jalat ovat tosi kipeät. En saa esim. käsiä puristettua nyrkkiin. Mutta pikkuvaivojahan nämä. Kyllä luonto vaan on ihmeellinen, kun järjestää asian niin että synnytytstä kohti olo menee niin tukalaksi että on valmis vaikka syömään puun oksineen että palautuisi "normaaliksi" :D.

Tässä oli muuten ainakin omasta mielestäni hyvin kirjoitettu "juttu", ja sain lisätietoa jota muualta en ole kuullut:

Synnytyksen kolme vaihetta

Susirouva ja sudenpentu 32+2
 
Kiitos Susirouva! Oli hyvin kirjoitettu juttu synnytyksestä! Mä oon niin hulluna ahminut tietoa aiheesta että mitään uutta ei tossa tainnut olla. Mutta hyvin ja tiivistetysti kirjoitettu nuo pääasiat ja hyvä että korostetaan tuota rentoutumisen tärkeyttä avautumisvaiheessa. Vaikea itse ennakoida että miten sitä tulee kipuun reagoitua, mutta koitan tehdä kaikkeni että pysyisin rauhallisena enkä oman panikoinnin takia pidennä tai jopa pysäytä synnytystä.

Tuna ja Sintti 26+3
 
noniin jatkan sitten vielä sitä päivällä aloitettua kirjoitusta..

Eli neuvolassa kävin.. ja painoa on tosiaan tullut nyt kiitettävät 16kg.. HYI!! oikeasti on ihan possu olo.. :/ no muuten ei mitään.. turvotuksen piikkiin pistettiin kiloja koska tosiaan olen melko turvonnut. Mies osti mulle sormuksen jota voin pitää nyt loppuraskauden vihkisormuksen tilalta <3!

Verenpaine oli hyvä ja sitähän tosiaan olen kotona seurannut ja paineet on olleet kokoajan alle 125/75. HB oli 128, eli lisärautaa ei tarvitse. Vauvan sykkeet 128-152 eli hienosti vaihtelee, sitä ne oli siellä sairaalassakin kun käyrää otettiin se 3-4 kertaa päivässä. Liikkui myös neuvolan tätille ja nyt on siis kiinnittinyt ja laskeutunut. Eli saapas nähdä kauanko kestää vauvalla maailmaan tulo. SF mitta 29.5 hieman alakäyrällä, mutta johtuu laskeutumisesta. Kokohan vauvalla on hyvä, joten sitä ei tarvitse huolehtia. Sain lukea tänään sairaalan paperit neuvolassa ja eihän siinä mitään ihmeellistä nyt ollut, eli siis napanuoran virtauksessa oli joku virtausvaste, joka voi johtua hetkellisestä verenpaineennoususta, muutoin kaikki virtaukset hyvät ja istukan toiminta hyvä. Tosiaan vauvan koko meni n. 1-3 viikkoa isompana riippuen mittauspaikasta, mutta ei sekään ole huolestuttavaa. Mulla oli maanantaina ultrassa 4cm kaulaa jäljellä ja n. 1cm raolla. Ei vaan silloin lääkäri puhunut että olisin jo vähän auki, mutta se ei nyt mitään haittaa.. Muuten ei ollut mitään ja sain kaikki loput ajat ihan sinne LA:lle. Eli nyt rampataan siis kerran viikossa neuvolassa ja siinä on viimeinen lääkärikäyntikin ja se ylimääräinen kontrolli sairaalassa.

Niin ja lääkäri oli lopuksi maininnut että synnyttäjän lantio :)

Vauvan asennon kyllä tuntee niin selvästi ja painaa päällä ihan hirveesti tuonne lantionpohjaan. Käy tosi kipeää kun kääntelee päätään lantionkuopassa. Muutenkin liikehdintä on melko voimakasta ja välillä ihan kipeää tekee. Liikkuu tosi paljon tuo meidän pieni, eli ei paljoa liikelaskentaa tarvi tehdä.

Odotan nyt vain rauhassa ja rukoilen että pieni pysyisi vielä masussa kasvamassa. Tuskin tässä mitään hätää on.

LadyBlue ja Pikkutirri rv 33 + 2
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Haaveilijalla ja Mirdavilla loppukiri, yrittäkää jaksaa!

Dreamer, olet nyt aika turvallisilla viikoilla kuitenkin ja viikottaiset ultrat varmasti pitävät huolen siitä että kaikki poikkeava havaitaan ajoissa. Tiedän kokemuksesta itsekin miten vaikeaa välillä on olla huolehtimatta mutta olen päättänyt ainakin yrittää parhaani mukaan nauttia tästä ainutlaatuisesta ajasta :) Ja komppaan Susirouvaa että viikko jäljessä standardista ei ainakaan kuulosta kovin pahalta. Jaksamista!

LadyBlue, hyvä että sait hyviä neuvolakuulumisia! Kyllä ne turvotuskilot sitten häviävät kun lapsi on syntynyt =) Itselläni on vointi ihan kohtuullinen kunhan lepään enkä rasita itseäni. Selkäkivut ovat kylläkin yhä pahentuneet ja ajattelin käydä hierojalla lähiaikoina kokeilemassa olisiko siitä apua. jos ei muuta niin saan ainakin hemmotteluhetken :D

Susirouva, täälläkin on hyvin eläviä ja usein ainakin lievästi ahdistavia unia nähty suunnilleen joka yö. ja aiemmin en edes ole ollut mikään uneksija, joten tuntuu tosi hassulta nähdä unia joka yö :whistle:

Mullakin oli eilen neuvola, kaikki oli ihan ok, sf-mitan nousu on tasoittunut hiukan mutta on yhä yläkäyrän yläpuolella (22 cm), Hb oli 117 (ryhdyn syömään rautaa koska mun normi-Hb on 140-147), painoa on tullut 400g/viikko, nyt yhteensä 6 kg. Sain lääkäriajan 28.8 sairasloman jatkon arvioimista varten, ja käyn ennen sitä antamassa pissa- ja emätineritenäytteet jotta selviää onko joku oireeton tulehdus aiheuttamassa tota supistelua.

Hankinnoissa on nyt pieni tauko, me muutetaan syyskuun puolivälissä ja taidan lykätä loput hankinnat ihan suosiolla sinne.

Vauvan liikkeet on kovasti voimistuneet ja vilkastuneet, mutta sitä möyrintää on niin ihana tuntea etten - vielä - lainkaan pane pahakseni vaikka välilä nukahtamista viivyttääkin =)

Rödluvan ja Beetakingi 21+5
 
Niinpä Tunafish, aika perus juttua siinä tosiaan oli :). Itselleni oli uutta se että aluksi pitäisi lepäillä eikä olla heti liikkeellä kun supistukset alkavat. Ja sitten vähän niitä eri vaiheita, en tiennyt että niitä niin "eritellään". Ja samoin, yritän jo nyt asennoitua että rentoutumalla siitä koko hommasta selviää todennäköisesti nopeammin ja paremmin, vaikka se niin hankalalta asialta näin kokemattomalle ainakin kuulostaa.

LadyBlue, olipa kiva kuulla että kaikki oli noin hienosti. Itse asiassa, your story could be my story :D, melkein. Niin samoissa menee nuo kaikki arvot, ja painon nousukin :D. Mulla oli tällä viikolla sf mitta 28, mutta olenhan vähän vähemmillä viikoillakin kun sinä. (Ja sain myös loput neuvola-ajat, n. kerta viikkoon nyt sitten). Tosin tämä vauva ei kyllä osoittele mitään merkkejä ulos tuloon :D. Mutta liikkuu myös välillä tosi ahkerasti, tosin ei aamupäivistä niinkään paljoa, mutta aina illalla koko päivän edestä sitten. Äsken taisi heittää kärrynpyörän tms, todella todella hurja muljahdus kävi koko vatsan alueella. On kyllä häijyn tuntusta!

Ihana tuo synnyttäjän lantio-"juttu". Wau, toivottavasti pääset helpommalla synnytyksessä sen johdosta!

Rödluvan, harmi kun joudut kärisimään selkäkivuista. Ilman muuta kannattaa kyllä mennä hierojalle. Onneksi muutatte jo kohta puolin. Minulla on ainakin tässä vaiheessa raskautta tapahtunut selvä energian lasku, joten syyskuussa on sinullakin varmaan vielä vähän paremmin voimia kun että muutto olisi myöhemmässä vaiheessa. Tosin sitten otatte sitä muuttoapua vaan vähän enemmän, vai? Tai ainakin muista ettet rehki liikaa, eikö? Eipä niitä tavaroita kannata enää vanhaan osoitteeseen ostella, kun hyvin ehtiikin vielä :). Ihana kun pääsette uuteen kotiin!! Tämä syksy ja talvi tuo teille kyllä tosi paljon ihania uusia käänteitä.

Minä kyllä myös ns. otan vauvan liikkeet ihan mielelläni vastaan aina kun niitä vain tulee. On se vaan niin mahtavaa tuntea sen oman murun liikehdinnät :heart:.

Mitäs Mirdaville kuuluilee? :)
 
Hello Ladies:)
Täällähän on paljon tapahtunut:)

Ladyblue hyvää kun oot pässyt kotiin. ja pieni odotaa vielä vähän aika siellä sisällä.

Rödluvan miten sun selkä jaksaa tiedän miltä se tuntuu kun minulla oli myös siitä ja vieläkin mutta ooneks ei ole niin kivulias kun on ollut.

Dreamer kyllä se sinun prinsessa on vahva ja vaikka se on pieni mutta kun on kaikki hyvin niin ei haitaa kyllä ne kasvaa aika nopeasti.

Susirouva vauvan liike on todella ihanaa en ikina kyllästy siihen varman tule ikävä kun se on syyntynyt eikä ennä sisällä liiku mitään:LOL:
Joo täällähän minä en vaan jaksanut kirjoittella kun on ollut nipistely se tunne on kuin kuukautiset tulee ja maha useisti kovakivi että en 10metriakaan pyysty kävellä:O
Viime yönä nukuin todella huonosti kun vauva liikuu ihan voimakaasti ja joudun mennä vessa miljoona kertaa:LOL: se työntä aika voimakaasti.

Tänään olimme siellä perhevalmennus ja siellä puhutaan vauvan hoitamista ja miten isän rooli siinä ja katotiin myös siitä video Sinkkonen tekemaa että sille.

Haaveilija miten jakselet?

Nirppanen ?

Ei muuta kun hyvää viikonloppua kaikille ja jännäilaan sit kuka nyt syynyttäääääää:D

Mirdav ja Bambino 38+
 
Mirdav Täällä kanssa alkaa olla aika hankala olo. Päivisin jaksan tehdä tosi hyvin kaikkea, mutta nämä yöt on hankalia. Menin kymmeneltä nukkumaan ja nyt oon käynyt jo neljästi vessassa. Joko herää siihen et on kivuton suppari ja se aiheuttaa pissaamisen tunteen tai sitten selän väsymiseen ja särkyyn. Päivällä tuota selkää ei säre lainkaan. Kaikesta huolimatta tuo vauva ei ole edes kiinnittynyt vielä, koska kääntää kylkeään. Välillähän jo sanottiin että olisi, mutta ei se pidäkään paikkaansa. Mua on alkanut pelottamaan että eikö se mahdu sinne alas tai onko napanuora jotenkin hullusti. Kaikkia viimehetken pelkoja tulee... Kommentoin muita kunhan olen koneella, tää puhelimella näpytys on niin hidasta.
Haaveilija ja pallero 38+3
 
Mirdav, täällä selkäkivut pahenee vaan :( Varasin ensi viikon alkuun hierojan niin saa nähdä onko sitä apua. Täälläkin rakastetaan vauvan liikkeitä :D on se niin ihanaa! Sullahan on toivottavasti kohta tositoimet edessä jos noin paljon supistelee!! Jännittävää =) Meilläkin alkaa perhevalmennus ensi viikolla, saas nähdä mitä siellä puhutaan.

Susirouva, pakko on joo muuttaa ihan kunnon muuttofirman avulla niin ettei tarvi itse kantaa mitään. Mieskin loukkasi kätensä juuri ja käsi on nyt paketissa ettei sekään voi tehdä mitään. Ihan mukava on päästä muuttamaan niin voi heti pistää kunnolla vauvan tavarat ja hoitopöydät jne kuntoon samalla kun kaiken muunkin :)

Rödluvan ja Beetakingi 22+0 *pokspoks*:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Susirouva Mulla on ollut ihan sama mielessä, että jos jotenkin rusennan tuon vauvan jos nukun liikaa mahallaan. Tokihan se on siellä hyvässä tallessa, mutta kyllä sitä kaikenlaista miettii. Tuo sinun laittama linkki oli kyllä hyvä, varsinkin tuo synytyksen alkuvaihe. Olenkin itse jotenkin vaistomaisesti ajatellut, että ei nyt saisi stressata tämän synnytyksen odottamisen kanssa. Minulla oli jotenkin mielessä, että ettei vauva halua stressihormooneiden täyttämälle äidille syntyä =) Eli rentoudutaan nyt vain! Sitä synnytysrentoutus CDtä kuuntelen päivittäin. Siinä on sellaitsa mielikluvaharjoittelua ja hengitysharjoittelua supistusten ja ponnistusvaiheen varalle ja muutenkin se auttaa rentoutumaan.

Onpa kiva Rödluvan kun pääsette uuteen kotiin! Vaikka muuttopuuhat onkin aina raskaita, niin saat sitten vauvaa silmällä pitäen laittaa kaikki valmiiksi. Oikein kunnon pesänrakennusta! Hyvä kun saatte apua muuttoon. Hierojan lisäksi kannattaa tosiaan siellä fysioterapeutilla ihan käydä, sekin hieroo selkää ja auttaa sinua auttamaan itseäsi.

LadyBlue oi ihana olisi kuulla, että on synnyttäjän lantio! Toivotaan, että pieni viihtyy masussa vielä, mutta tosi hyvällehän nuo sun tulokset kuulosti!

Minä löysin tällaisen sivuston Optimaalinen vauvan asento synnytyksess. Olen nyut harrastanut noita asentoja, kun turhauttaa se, että vauva on välillä jo tuossa oikeaoppisessa takaraivotarjonnassa ja välillä avosuisessa tarjonnassa. Harjoitussuppareita tulee jatkuvasti ja kun vauva on avosuisessa tarjonnassa sen pää painaa tuohon alavatsaan häpyluun päälle tosi kipeääm, eikä ne supparit varmaan kohdunsuulla saa mitään aikaiseksi. mutta sitten kun se on tuossa takaraivotarjonnassa, niin mun olo on paljon helpompi kun pää on tuolla synnytyskanavassa. Vauveli viettää aikaansa molemmissa asennoissa aina muutaman päivän, nyt se on siinä hankalemmassa.

Mites Mirdav jakselee?

Haaveilija ja pallero 38+4
 
Haaveilija, oon käynyt fysioterapeutilla jo kolme kertaa. Tutki kyllä hyvin ja sain hyvät venyttelyohjeet joita kyllä teen säännöllisesti, sekä jumppaohjeet joita en pysty nyt supistelun takia toteuttamaan. Ja katsottiin ergonomia-asiat kuntoon. Että se tie on vähän niin kuin käyty jo, toi hierontakin on enempi viimeinen oljenkorsi nyt kun muut keinot on jo käytössä :| Mutta katsotaan kuinka käy. Toi sivusto jonka linkkasit on ihan mielenkiintoinen, eipä noista asennoista ainakaan haittaa voi olla! Sullakin käy aika vähiin nyt, ajattele, viimeistään 3 viikon kuluttua sulla on pieni sylissä! =)
 
Haaveilija tässä karsin selkä kipu ja alavatsan nipistelu:(
En oiken nukunut hyvin ja vesän käyntiin on usein, vauva kun liikuu
niin pitä heti jousta vessan. En tiedä tuleko se vauva ulos kohta kun
ei voi edes kävelä paljon:( . Mies on tosin hieronut mua koko ajan:)

Rödluvan toi selkä kipu on kyllä ikävä tiedän täysin miltä se tuntuu.
Voi harmi kun sun mies on satuttanut kun nyt varsinkin tarvit hänen kaikin voima:)
Onneks tasan vuosi sitten ostitiin omakotitalo ja mitään remontti ei tarvi tehään kun on
uusi:) mutta otaa rauhallisesti että ei selkä kipuu paheni.

Viime tiistaina mun miehen vanhemmat on tullut jo niin kotona ei tarvi tehä yhtään mitään että voisin vaan olla:) ovat ainakin suomessa ens kuun lopuun asti että apua meillä on:) nyt menen vähän nukumaan jos nyt selkä ei ala taas kipuilu:(
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Kirjoititkin Mirdav tuolla aiemmin että vessassa saa käydä miljoona kertaa, ja sitä se just on yöstä toiseen... Mutta ihan pian meitä jo valvottaa se oma ihana vauva! Meilläkin lähes neljä vuotta kestänyt odotus päättyy, saahan sitä olla jo hieman kärsimätön ;)

Voi Rödluvan, harmi tuota sinun selkääsi! Tiedän tunteen ja ehkä vielä pahemmaksi sen kivun tekee kun joutuu vaan olemaan kotona eikä aika kulu. Toivottavasti kipu vielä helpottuu, mullahan siinä rv 35 helpotti jonkin verran, ettei se välttämättä loppuun saakka vaan hankaloidu. Minua auttoi jaksamaan ajatus siitä, että kivusta huolimatta vauvalla ei ole hätää.

Kolmatta päivää ja varsinkin yötä harjoitussuppareita jatkuvasti. Kyllä tästä vielä hyvä tulee kun riittävän kauan harjoitellaan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan ja Mirdav
Haaveilija juu aivaan :D noh kyllä se kohta saamme vauvamme syylin ja kaikki näitä vaivoja unohtuu ihan varmasti:) täällä odottellaan koko ajan... hmmm kohta kohta kumpikahan meistä seurava?? jännä .. ilmoittellaan sitten:)

Nukuin hyvin eilin heräsin vain kolme kertaa vessaan ihanaa:)

Mirdav ja Bambino 38+3
 
Ootko Rödluvan kokeillut tukivyötä selkäkipuihin? Tai oliko sulla puhetta fyssarin kanssa kineesioteippauksesta? Mulle tuttu fyssari suositteli sitä kun mulla parin viikon ajan tuntui kipuilua häntäluussa (meni sitten ohi niin ei ehditty teipata). Toivottavasti on sullakin ihan ohimenevä vaiva!

Kovasti tsemppiä Ladybluelle kotilepäilyyn!

Varmasti pienen kasvu huolettaa Dreameria mutta tuo yksi viikko jäljessä kasvusta ei kuulosta kovin pahalle minunkaan mielestä. Jospa odotat pientä ja siroa tyttöä. Tietysti hienoa että siellä seurataan pienen kasvua noin tarkasti! Kovasti tsemppiä ja jaksamista sinullekin :hug:

Haaveilijalla ja Mirdavilla on se kauan odotettu maali kyllä jo näkyvissä. Joko ajatukset pyörii kovasti synnytyksessä? Multa pari tuttua on kysellyt että joko synnytys mietityttää mutta ei näillä viikoilla vielä oikeastaan.

Pissalla ramppaaminen on kyllä tosi ärsyttävää öisin. Itse joudun käymään aika tasan 3 tunnin välein eli 2-3 kertaa yössä. Ja tahti vaan varmaan kiihtyy tästä!
Vielä ärsyttävämpää on tää raskauden alusta saakka jatkunut villiintynyt vatsantoiminta. Tuskin se ummetuskaan on kivaa, mutta ei tää 6kk jatkunut ripulikaan sitä ole : / Kaipa tässä jaksaa vielä kolmisen kuukautta päivystää tässä wc:n läheisyydessä :D Oon valittanut tästä neuvolalääkärille mutta ei tähän mitään apua ole tiedossa. Liittyy mulla ilmeisesti jotenkin hormonitoimintaan sillä aina menkkojen aikaan on samaa ongelmaa.

Muuten ei kyllä olotiloissa ja voinnissa ole valitettavaa. Ihanaa kun pieni siellä jo kovasti masua ryskyttää :D Jaksaminen on kuitenkin aika hyvällä tasolla. Vähän tuo hemoglobiinin lasku syönyt kuntoa mutta aloitin viime viikolla lipittämään sellaista nestemäistä rautavalmistetta. Jospa se korjaisi oloa nopsasti.
Mulla enää vajaat 4 viikkoa töitä jäljellä. Jään kesälomailemaan ylityövapaille ennen mammalomaa. Mekin muutetaan heti tuossa mun lomailun alussa niin saan sitten rauhassa jäädä järjestelemään uutta kotia. Meillä pikkuhiljaa on jo pakkailua aloiteltu. Itse aattelin osallistua vain tuohon pakkaamiseen ja purkamiseen ja muut saa hoitaa kantamishommat.

Tuna ja Sintti 27+0 *poksista*
 

Yhteistyössä