Dreamer Onpas taas ikävä tilanne teillä. Teille on kyllä annettu liikaa vastoinkäymisiä tähän raskauteen :/ mutta onneksi teillä on nyt jo viikot hyvällä mallilla ja vauva on hyvässä seurannassa. Itse kyllä lähtisin siitä, että vauva ulkomaailmaan kasvamaan. Tämä on nyt vaan minun mielipiteeni, mutta perustuu siihen mitä oma erikoislääkäri sanoi silloin kun olin osastolla ja hän sanoi että viikolla 34 vauva on jo "valmis" vaikka toki aina olisi parempi jos vauva kasvaa sinne viikolle 37-38, mutta kyllä sulla on jo hyvät viikot. Mun kaveri on saanut molemmat vauvat alle 35 viikkoisina ja molemmat ovat täysin terveitä lapsia, toinen niistä pääsi kotiin 4 sairaalapäivän jälkeen, toinen viikon jälkeen. Kyllä teidän pieni prinsessa jo selviää tässä maailmassa.
Uusimassa vauva-lehdessä oli muuten juttu, jossa kasvun hidastuman jälkeen sektiossa syntyi vauva viikolla 29 ja painoi vain n. 700g tai 900g en nyt muista ja oli tosiaan istukan takia tuo kasvun hidastuma ja ainakin siinä vaiheessa kun painoon oli mennyt juttu, niin vauvalla oli vakaa tilanne.
Halaus ja jaksamista!!
Mirdav raskas on ollut sinunkin taipaleesi, mutta onneksi nyt on kaikki hyvin <3 ihanaa että sulla on siellä tukijoukkoja. Ihana nimi teidän prinssillä
Haaveilija jos masuvaivat jatkuu niin kannattaa käyttää "koliikki" hieronnassa fysioterapeutilla. Mulla on todella monien kavereiden vauvoilla auttanut. Toivottavasti masuvaivat katoaa
on varmaan aivan ihana siellä nyyttiä hoitaa??
Rödluvan mukava kuulla, että sun olo on vähän parempi, muista kuitenkin levätä. Mulla ainakin yhdessä vaiheessa kostautu kun supistuksia oli vähemmän ja rupesin puuhailemaan enemmän. Se veikin sitten vuoteeseen useaksi päiväksi kun supisteli sitten ihan kunnolla. Sullahan on hyvin jo kun on tekstiilit laitettuna, loput on sitten simppeliä hankkia jos tietää mitä haluaa
mulla on vielä hankkimatta amme, vaipat ja ne mitä apteekista pitää hakea eli D-vitamiinitipat ja itselle rintarasvaa. Äidinmaitokorviketta voisi tietysti muutaman purkin varalta ostaa.
Susirouva mä kans makaan vauvan pyllyn ja selän päällä. Tuskin tuo tuosta vahingoittuu, tosin melko hyvin venyttelee aina aamuisin kun menen selälleni makaamaan
Mä olen kans nyt tosi tosi väsynyt ja nukun päivisin 2 päikkärit ja yöllä vessareissuja lukuunottamatta todella sikeästi. Ja tosiaan sama homma, että jos jotain vähän tekee niin väsymys iskee tosi kovaa ja on pakko levätä. Kuuluu varmaan asiaan?
ON täällä supistelee aika-ajoin ja nyt uutena on tullut jomottava selkäkipu levossa, kipu puskee jopa unen läpi välillä. Tosin vielä saan nukuttua suhteellisen hyvin. Menkkamainen kipu on myös lisääntynyt. Lapsivesitestit ovat negatiivisia vaikka jokapäivä jotain lorahtelee ihan kunnolla??!! No keskiviikkona on viimeinen lääkärikäynti, joten katsotaan mitä siellä sanoo. Turvotus sekin vain lisääntyy ja enää ei mene omat kengät jalkaan, pitää miehen kengillä löntystellä :/ verenpaine on taas nousussa ja pitää varmaan aamulla soitella neuvolaan jos en saa kohtuullista lukemaa. Proteiinia ei ole virtsassa ollut, eikä pääkipua tai muutakaan oiretta...
Vauva liikkuu ahkerasti ja melko säännöllisesti joten siitä ei tarvi olla huolissaan. Joku kyseli että olenko jo malttamaton synnytyksen suhteen ja KYLLÄ olen!! voisin mennä jo synnyttämään, mulla on niin hankala olo tän turvotuksen takia ja maha on niin iso että on tosi vaikea tehdä mitään. Närästys on loppunut onneksi kun vauva on niin alhaalla että ei masu enää paina..
se on ihana tunne kun ei enää närästä <3 lisäksi mulla on ihan mahdoton hoitamisen tarve ja haluaisin oman vauvan syliini.. en malta enää odottaa..
Huomenna on se päivä kun meidän vauvaa ei luokitella enää keskoseksi <3
LadyBlue ja pikkutirri rv 36 +6