Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Haaveilija, kiitos äitiyspakkaus-infosta :). Tuohan on sitten hyvä juttu, jos voi ehkä itse vaikuttaa kumman ottaa. Meillä on muuten myös autonvaihdot menossa. Eilen käytiin ensimmäistä kertaa katselemassa autoja, ja farkkuun vaihdetaan varmaan myös. Tai johonkin tila-autoon, mutta luultavasti farkkuun. Meillä kun on pari kissaakin, joiden matkustuskoppa on tosi iso. Kaikkien pitää mahtua hyvin autoon vaunujen lisäksi.

Mangu, hienoa että kaikki oli hyvin :). Itse olen myös lähes oireeton. Onneksi sentään rinnat on kipeät, ettei nyt ihan "normaali" olo ole. Muuten huolestuisin kyllä tosi paljon.

Ihanaa Jypy että olet päässyt jo tuntemaan liikkeitä :). Kauhean kauan joutuu kyllä odottamaan että niitä tuntee! En malttaisi odottaa!

Dreamer, niin, todella surkeaa tuo äitiysloman lyhyys siellä. Itse olin joskus au pairina Usassa puolivuotiaalle, jolla oli jo yksi hoitaja ollut ennen minua. Hyvinhän se meni, mutta kurjaa kummallekin, äidille ja vauvalle etteivät saa olla yhdessä edes tuota alku aikaa. Onneksi sun äiti tulee sinne :heart: !

Tuttava, huu mikä lääkkeenottokokemus :O. Eikö se tunnu kauhealta jos on pillerit väärässä kurkussa?
Me tosiaan otettiin kaikki seulat mitä sai. Ainoa huono puoli niissä on se, että se veriseula ei ole kuulemma luotettava, ja mm. äidin ikä saattaa vääristää tuloksia. Mutta mennään me siihen kuitenkin.

Mökkelö, meillä on myös vähän rajallinen tuo tukiverkosto. Anoppi on oikeastaan ainoa tässä lähellä. Omat vanhempani ovat jo melko iäkkäitä ja sairaitakin eteivät voi lapsia enää kauheasti ottaa hoitoon. Ja asuvatkin melko kaukana. Mutta näillä mennään.

Susirouva ja sudenpentu 10+4
 
Hei!
Pikainen kysymystähän teille kaikille odottaville. Onko teillä jossain vaiheessa ollut jonkunmoista vuotoa? Mulla ei ole mitään, lukuunottamatta runsasta valkovuotoa, kiitos myös lugejen.
Tänään töihin mennessä pelästyin pahanpäiväisesti kun kävin vessassa oli tullut pikkuhousunsuojallinen ruskeaa vuotoa, ei paljon, mutta ei nyt vähääkään. Päivän mittaan vuoto ei ole juurikaan jatkunut paitsi vessassakäynnin yhteydessä pyyhkiessä paperiin jää vähän samaista ruskeaa.
Pitäisiköhän mun huolestua? Oon jo kerennyt ajatteleen kaikki maailman pahat ajatukset päivä ajan, sen verran kerkesin säikähtään. : /
Kipuja ei juurikaan ole.

Pelon sekaisin tuntein, Areliina 6+4

ps. muuten kaikille mukavaa viikonlopun jatkoa! :wave:
 
Areliina, tuollaiset vuodot ovat todella yleisiä, n. kolmanneksella niitä muistaakseni tulee. Myös mulla oli juuri tuolla ajalla (6+4) rusehtavaa valkovuotoa, ja pelästyin niin paljon, että kävin yksityisellä ultrassa. Kaikki oli kuitenkin hyvin, eikä vuoto kuulemma todennäköisesti ollut tullut edes kohdusta. Muilla ajoilla ei mulla ole vuotoja ollut.

Raskauden aikana kohdunkaula on kuulemma tavallista herkempi, ja vuotoja saattaa senkin vuoksi tulla.

Vuodoista ei tarvitse huolestua ellei ole kirkasta verta, ja sitä tule paljon.

Rauhallista ototusta :)!
 
Areliina minulle ainakin koko ajan toi vuoto siis tumempi kun valkovuoto eli ruskea.Kysyn neuvolasta niin hän sanoi että se on normaali, niin kuin Suosirouva sanoi että niin kauan kun ei ole punainen ja runsas niin kaikki ok.. minä näin sen normaalina kun minulla on harvoin että pikkhousun suojani on puhdas valkoinen:) eheheehheeh...

Meillä pain tukiverkosto on molemmat kaukana Miehenin vanhemmat on Italiassa ja minun vanhemmat on Filipiineilla eli kaukana onneks miehenin vanhemmat käy usein ja tule ennen syynytyksen ja on 3kk meillä:) mutta toki on eri jos asuu samassa paikakunta:)

Vakuutusta olenkin menossa ens viikon If vakuutus yhtiölle..
Mukava odotusta kaikille..

Mirdav ja bambino 16+2
 
Heipä hei! Ihana aurinkoinen päivä tänään, sieltä se kesä ja meidän vauvat vaan lähenee päivä päivältä!

Tänne kuuluu sellaista, että Pallero päätti ilmoittaa perjantaina rv 16+2 olemassaolostaan pikkupotkuilla :heart: Tömps, tömps se vain teki tuonne ihan alavatsalle, oikeastaan häpykarvojen rajalle. Siitä lähtien se onkin tömistellyt vähän joka päivä! Ehkä se kuplan puhkeaminen kuvaa mulla eniten tunnetta, niitä kuplia vaan puhkesi monta muutaman sentin alueelle peräjälkeen

Minä en aio ottaa vauvavakuutusta, täällä Keski-Suomessa yksityisellä ei kuitenkaan ole ympärivuorokautisia palveluja eikä iltaisin edes röntgeniä, eli keskussairaalaan kuitenkin mentävä jos jotain vakavampaa sattuu muulloin kun ma-pe 8-16. ja jos joskus tarvitsee yksityisen arviota, niin vuoden tai parin vakuutusmaksulla sen maksaa hyvinkin. Varmaan pääkaupunkiseudulla tilanne ihan eri.

Potkuista ikionnellinen Haaveilija ja pallero 16+4
 
Hei
Kysäisimpä, jotta onko teillä ollut selkäkipuja alkuraskaudessa? Tänään nimittäin sellaset tuskat toisella puolella selkää, että oksat pois. Panadolia oon ottanu pari, mutta seisominen ja käveleminen on tuskaa.
Kiva ku meillä oli tänään vieraita niin en pystyny paljoo seurustelemaan, makasin sängyllä ja leikin miehen veljentyttöjen kanssa.

Mietin tässä nyt vaan, että olenko miten työkuntoinen huomenna...

Pahoinvointi on myös alkanut täällä. Oksennus on tullut 3 kertaa viikon sisällä ja b-vitamiini auttoi 3 ekaa päivää. ei enää :/
Nyt en tiedä voinko pahoin raskaudesta vai tän selän kipuudesta, välillä tuntuu että oksettaaa tää kipuilu :(

ONNEA POTKUISTA HAAVEILIJA! odotan kovasti aikaa kun itse ne tuntee :)

Lotte+mukula 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli Lotte10 kanssa tosi pahoja selkäkipuja sillon ihan alkuraskaudessa! Nyt ne on jo oikeestaan häipyny kokonaan, mutta esim. jo ennen plussaamista mulla oli toinen puoli alaselästä ihan liekeissä monta päivää, kävelykin oli vaikeeta. Luulin että oon jotenki vinksauttanu sen tai nukkunu huonossa asennossa, kun mulla on joskus ennenki ollu aika samanlaista selkäkipua esim. muuton jälkeen tai puutarhatöiden :) Mulla kesti jotain pari viikkoa se selkäkipu jos niinkään kauaa.

Haaveilija82 aivan uskomattomasti onnea ensimmäisistä potkuista :heart: En ees voi kuvitella kuinka mahtavalta sen täytyy tuntua!

Täällä aika MATELEE keskiviikon ultraa odotellessa.. Kauheet kauhuskenaariot pyörii mielessä ettei siellä mikään oo hengissä.. Tulis nyt vaan nopeesti se keskiviikko niin sais toivottavasti taas huokasta hetkeksi! On tää niin rankkaa, vaikka en kyllä yhtään halua valittaa kun tänne asti on päästy!

Poden täällä tuskissani huonoa omaa tuntoa, kun sorruin tänään töiden jälkeen (taas) Hesburgerin hampurilaisateriaan. Oli hirvee nälkä ennen jumppaa ja piti mukamas jotain "pientä" purtavaa saada että jaksaa.. No ei siinä, kun sain vaatteet vaihdettua siellä kuntosalin pukuhuoneessa niin huomasin, että mulla ei sitten ollu toista kenkää mukana! Grr. Ja eikun kotiin :LOL: että se siitä jumpasta (oli vielä steppitunti, että ilman kenkiä ei ois voinu mitenkään mennä).

Mökkelö 11+
 
Haaveilija eks oo ihanaa tunne toi vauvan liikumista, minä kun aamulla ennen 7 heräsin keskin unin kun tunnen jotain mahassa ja se olikin minun pikuinen siellä jumpaille, kuuntelen heti kotidopleri ja kyllä oli kova meno siellä sisällä voi miten ihanaa tuli tippa silma.:)

mökellö sullakin pikku hilja viikot jo paljon:)
 
Heippa :wave:

Olen hieman laiska kirjoittelemaan palstalle, mutta taustalla seurailen kyllä päivittäin :) Haaveilija Varmasti aivan uskomatonta tuntea ne pienet potkut! Sitä me kaikki varmasti malttamattomana odotellaan, onnea!!

Itsellä on tuo pahoinvointi vaivannut, viimeviikon vietin sairaslomalla kotosalla sohvalla maaten. Nyt näyttää jo hieman paremmalta :) Olettekos te muut joutuneet jäämään sairaslomalle pahoinvoinnin takia? Lotte Toivottavasti sinun pahoinvointisi menisi nopeasti ohi, se on kyllä todella inhottavaa ja vie väkisin voimat :/ Mökkelö itse odotan niin paljon taas tuota aikaa kun voin syödä mitä vaan, nyt ateriat koostuvat lähinnä viilistä ja ruisleivästä :rolleyes:

Nyt nauttimaan ihanasta kevätpäivästä terassille ennen töihin menoa, mukavaa viikkoa kaikille ja voikaahan hyvin :)

Sartsa & papu 9+4 :heart:
 
Moi!

Selkäkivut jatkuu edelleen, ainakin iltaisin voimakkaina :(
Kävin sitten eilen verikokeissa ja tänään terveyskeskuslääkäri passitti mut gynenpolille, jossa sain nähdä taas pikkasen :) Kaikki hyvin siellä.

Eivät siis löytäneet mitään syytä ja kokeetkin kaikki normaaleja, että kaippa tämä sitten kohdun kasvuun liittyy. Loppuviikko sairaslomaa ja kystia seuraillaan kolmen viikon päästä uudelleen. Ei kuulemma tarvii niistäkään huolehtia sen enempää :)

Lääkeitäkin kirjoitti mulle kipuun ja niitten lisäks panadolia saa syödä.
Aika huojentunut olo täällä :heart:

Tänään muuten poksahtelee 8+0 :)
 
Heippa,

Onnea Jypy ja Haaveilija potkuista!
Varmasti ihanaa, kun vauva on alkanut kommunikoida :)

Mökkelö, seuloista vielä. Mekin olemme päättäneet ottaa kaikki tutkimukset. Vielä en ole varma kustantaako kotikuntamme sekä tuon np-ultran että rakenneultran. Mutta sitten mennään omalla kustannuksella toinen. Missään nimessä mitään ei olla valmiita tekemään, vaikka vastaukset olisivat millaisia. Mutta haluamme vain tietää.

Sartsa minä en ole vielä ollut sairaslomalla tuosta pahoinvoinnista, mutta tiukkaa kyllä työssäkäyminen tekee. Lotte, ei kuulosta sinunkaan olosi kaksiselta - tsemppiä! Ihanaa kuitenkin, kun sait kuulla, että kaikki vauvalla hyvin.

Itseäni tällä erää jännittää tosiaan se, että pysyykö lääkkeet sisällä. Toisinaan tosiaan tuntuu, että sisulla nieleskelen ylöspäin pyrkivän alas (pahoittelut mielikuvasta :p )

Päivät tuntuu matelevan. Mutta niinhän nämä riskiviikot taitavat kaikille olla - piinaavan hitaita. Ja ajatukset karkaa vähän väliä vauvan hyvinvointiin. En muutoin osaa puhua sikiöstä - vauva se minulle jo on. No, mulla on viikon päästä ensimmäinen neuvolakäynti. Ei siellä mitään tietoa vauvasta saada, mutta onpahan sekin etappi.

Iloisia ajatuksia kaikille!
--Tuttava (8+1)
 
Heipä hei,

Lotte10 hyvä että pieni kunnossa. Mulla ei ole ollut selkäkipuja, mutta todella kovia kipuja kohdussa ja etenekin oikella puolella, missä mulla se suuri keltarauhanen on/oli. Se kait jo vähän alkaa surkastuakin näillä viikoilla. Kivut on kaikki normaaleja jos ei liity verenvuotoa.

Tuttava
kyllä se piinailu vasta sitten alkaa, kun sen plussan saa raskaustestiin. 8 viikkoa piinaa. Mulla se vihdoin alkaa olemaan ohi. :)

Sartsa minä olen ollut pahoinvoinnin takia sairaslomalla kahteen otteeseen. En tosiaan ajoittain voi tehdä muuta kuin maata ja syödä jugurttia. Joten heikoksi vetää olon. Jospa se nyt vähitellen menisi ohi, vähän on no helpottanut. Muista syödä 2 tunnin välein pieniä aterioita, mulla se ainakin vähän helpottaa ja uni auttaa!!

Mökkelö
eipä se ole vaarallista jos välillä syö hesen ruokaa. Mä olen syönyt tässä tosipaljon noutoruokaa, kun en pahoinvoinnin takia voi laittaa ruokaa. Nyt olen puuroa keitellyt, se ei aiheuta oksennusrefleksiä :) muistaa vaan syödä muutoin terveellisesti.

Mirdav
Kyseli seksistä. Meillä seksiä harrastetaan nykyisin kerran viikossa, kun voin paremmin. Ennen sitä oli 2-4 krt. viikossa, joten onhan tuo vähentynyt. Varmaan kun tämä pahoinvointi lakkaa tulee kertojakin lisää, nyt minä olen valitettavasti joutunut kieltäytymään, vaikka mieli tekisi. Olen huomannut vain, että olen herkempi kuin ennen. Miehessä olen huomannut sen muutoksen, että hellii minua useammin, monesti yöllä herään kun hän silittelee masua :)

ON Eilen oli neuvola lääkäri, siellä aluksi kandi sörkki, ei raukka osannut oikeen mitään. Mun yllätykseksi erikoislääkärinä oli lapsettomuuspolin tuttu lääkäri :) sydänäänet 158, kohdun koko vastasi viikkoja ja kaikki muutoinkin kunnossa, hb:kin oli noussut, verenpaine oli aluksi vähän korkea mutta sitten se laski kun mitattiin hetken päästä uudestaan. Paino oli noussut 400grammaan kolmessa viikossa. Yhteensä painoa on tullut n. 5 kiloa. Olen hoikka, joten ei haittaa tuo painonnousu. Olihan se taas ihana kuulla pieni. Alle viikko ja on ultra-aika, miten sitä jaksaa odottaa?

eilen lääkäri sanoi, että rajapyykki spontaanille keskenmenolle on ylittynyt ja nyt keskenmenoriski on hyvin hyvin pieni. :) aion jatkossa vain nauttia odottamisesta ja jättää tuon hermoilun taakse. Toisaalta, en kyllä en pelkää pikkuisen puolesta vaan nautin siitä että kroppa alkaa muuttua.


LadyBlue ja pikkutirri <3 rv 11+6
 
Ladyblue jo kyllä mäkin kaipan siitä mutta kun mun mies pelkää vaikka neuvola täti sanoi että voi harrasta ihan normaalisti, ostin vintiimivoide apteekissa kun minulla on toi liimakalvo tosi kuiva, ja mulla toi tuhruttelu usein:(

Tänään taas tunnen vauvan potku ihanaa tunne kyllä:)

Mutta odotan innolla siitä rakeneultra kun silloin voi kysyä onko tyttö vai poika ja sit tietä myös että kaikki on hyvin:)
hyvää odotusta kaikille:)
 
Tervehdys täältä sängynpohjalta:wave:
Sunnuntaista asti oon ollu sellaisen flunssapöpön kourissa, etten muista, milloin olisin näin voipunut ollut...tänään tosin alkaa helpottamaan pikkuhiljaa. Ja vaikka viimeiseen asti olin ajatellut välttäväni lääkkeiden ottamista odotusaikana, niin kun kuume oli 38,5, niin sorruin kyllä syömään Panadolia parina päivänä, että sais kuumetta laskemaan. Ihan HUSsin sivuilla kehoitetaan yli 38 asteen kuumetta alentamaan parasetamolilla. Se oli ainakin mulle lievä yllätys... Pitää vaan toivoa, et toi masukki ei oo ollut moksiskaan, vaikka äiti ollut kanttuvei..:D

Dreamer: kiitos sun "reality-checkistä", mitä tulee tohon äippäloma-aiheeseen. Huh-huh! Ei käy kateeks....Mieletöntä, että sun äiti pääsee paikalle osallistumaan vauva-arkeen, ihan kullanarvoista tossa teidän tilanteessa!
Saa nähdä, mihin suuntaan Suomessa asiat kehittyy, kun tota kotihoidontuen leikkaamista on väläytelty...oon ehkä pessimisti, mut tuntuu kyllä siltä, ettei nää suomalaisetkaan etuudet oo mitenkään pysyviä tätä menoa...

Lotte: ihana kuulla, että masukilla kaikki kunnossa, vaikka noi kivut on kyllä epämiellyttävä lisä tuohon odotukseen! Toivottavasti helpottavat.... Mulla oli alkuviikkojen aikana sellaista "iskias"(?)-tyyppistä kipuilua, milloin vasemmassa, milloin molemmissa kankuissa. Tuntui mm. kävellessä ja äkillisissä liikkeissä. Tuolloin melko epäuskoisena pohdin, että ei hitto, nytkö nää kipuilut jo alkaa, ei oo mahdollista! Mut ne meni sit ohi viikon, puolentoista jälkeen...

mökkelö: meikäläisen tulee kanssa sorruttua välillä tohon Hese-ruokaan, se on heikkouteni. Mun lemppari sieltä on toi ruishampurilainen; eli on nyt sentään sitä rukiita, mutta ei siitäkään mitä kevytruokaa saa=)

Mirdav& Jypy& Haaveilija: itse en osaa vielä kuvitellakaan, minkälaista on esim. herätä oman pikkuisensa aamujumppaan. Kateellisena odotan pääseväni tuohonkin kerhoon ennen pitkää:)

Mangu & Pingu 12+4
 
Onpa täällä paljon hyviä kuulumisia, ihanaa :) Toivottavasti flunssat, pahoinvoinnit ja selkäkivutkin helpottaisivat! Nyt on kuitenkin niin huutava nälkä, viime syömisestä on venähtänyt 9 tuntia (!) että kerron vain pikaisesti päivän ultrakuulumiset:

np-ultra siis tänään kättärillä ja kaikeksi huojennukseksi siellä oli pikkuisella kaikki oikein hyvin; kokoa 48,5mm, niskaturvotus 1.0mm eli normaali :) Koko vastaa viikkoja 11+4 eli pari päivää edellä. Lasketuksi ajaksi muutettiin 7.10. Kohtu oli tosi alhaalla ja takana, mikä selittäneekin sen ettei sydänääniä vielä kuulu kotidopplerilla. Huhhuh helpotusta!

terv. ikionnellinen mökkelö 11+3 (kompromissi)
 
  • Tykkää
Reactions: Mangu76
Hei siskot!

Voi Lotte noita sun kipuiluja ja pahoinvointia :hug: Onneks kuitenkin vaavilla on kaikki hyvin. Ihanaa varmasti nähdä pieni!

Mitenkäs mökkelön ultra meni?

Ja sartsakin on siellä puhunu norjaa... Lepää vaan jos siltä tuntuu, turha mennä töihin urheilemaan, jos ei saa syötyä mitään. Kyllä mullakin oli jossain vaiheessa aika rajoittunut ruokavalio, mutta sain kuitenkin sen verran syötyä, että töissä jaksoin käydä. Onneks sullakin on jo sen verran viikkoja, että kohta pitäisi helpottaa

Tuttavalla jo eka neuvola! Se on ihan hullua kun istuu siellä ja terkkari puhuu äidistä. Tekis mieli vilkuilla selän taa, että ai kuka äiti :LOL: Musta eka neuvola oli vähän turhauttava, kun en vielä oikein uskonut koko raskauteen silloin. Mutta saat ainakin tietoa noista seuloista sieltä.

LadyBlue ihana tuo sinun massunsilittelijämies! Toinen siellä vähän hellii vauvaa! Meillä on eka ja ainoa neuvolalääkäri vasta joskus 20 + viikolla. Mieti, sinäkin olet tänään jo 13. viikolla ja neljännellä kuulla!!!!

Mirdav ihania nämä meidän pikkupotkuttelijat. Mieskin kuuntelee dopplerilla potkuja, tuntuu olevan meidän vauvalla ainakin vauhtia. Meidän vauva pitää ruuasta, jotain puoli tuntia ruuan jälkeen se "lähtee käyntiin". Tosin potkut on sen verran hentoja, että pitää itse olla huilaamassa että ne tuntee. Mutta siellä se on, vauveli! Uskomatonta! mä olen lohduttanut miestä kun se pelkäsi, että vauvaa haittaa yhdyntä sanomalla että "ei millään pahalla, mutta ei sulla niin pitkä ole..." Hyvin tepsi! On niillä SUURET luulot itsestään :LOL:

Mangulle pikaista paranemista, hyvin se Pingu siellä jaksaa, älä huoli! Se vaan kerää sulta vasta-aineet talteen ja kasvattaa vastustuskykyään

POKS 17+0! Jee! Jakselen oikein hyvin, nyt vasta alkuraskauden väsymys on loppunut. Vaunutkin saatiin hommattua huutonetistä, auto on vielä hakusessa.
 
Pikaisia kuulumisia vaan ennätän nyt kirjoittelemaan! Eli rakenneultrassa käyty ja kyllä ne molemmat siellä vielä viuhtoivat menemään. Kaikki oli kunnossa ja lääkäri vahvisti epäilymme A:n osalta poikalupaukseksi ja B:tä ollaan tytöksi itse epäilty, mutta B oli niin siveellisellä tuulella, että sukupuoli jäi tällä kertaa selvittämättä... Toki eihän nämä ikinä ole 100 %:n varmoja, mutta näillä mennään... Ja neljän viikon päästä on vasta seuraava ultra (tuplissa seurantaa enemmän vaikkei ois mitään ongelmia)...

Mökkelölle onnea ultrakuulumisista! On se niin mukavaa nähdä oma pienokainen kuvaruudulla heilumassa ;)

Nippe + tuplat 20+2
 
Oi, ihania kuulumisia Nipellä :heart: :heart: Onnea! Eikös ne tytöt oo yleensä vähän siveellisempää sorttia..? hehheh ;)

Mitenkäs Susirouvan ultra meni, täällä jännäillään jo? :)

Mä muuten kerroin tänään mun lähimmille työkavereille, joista suurin osa oli yllättyneitä, mutta yks oli jo arvannu mun mahasta!! Ei ollu vaan vielä kehdannu kysyä.. Eilen käytiin vähän kyläilemässä ja kerrottiin myös lähimmille sukulaisille, on vieläkin jotenkin epätodellinen olo, vaikka kai tää totta on! En voi vaan vieläkään uskoa kuinka onnekkaita me kaikki täällä ollaan!
 
Onnea kaikille hyvistä tuloksista :)! Mökkelö, menet nyt sitten "virallisesti 2 pv mun edellä". Voit sitten vanhana konkarina kertoilla, että minkälaista siellä pidemmällä olo on :D.

Mahtavaa Nippe että teillä on myös kaikki hyvin! Jännä nähdä sitten kukas tuo salailija sitten onkaan :). Tässä on vähän se, että molempi parempi, eli kiva jos tulee kaksi poikaa, mutta kiva myös jos tulee yksi kumpaakin sukupuolta. Itse en osaisi laittaa näitä "kivemmuus järjestykseen", mutta onneksi ei tarvitsekaan itse valita :D.

Tuon lisää hyviä uutisia. Oltiin tänään np ultrassa, ja kaikki oli niinkuin piti. Sikiö vastasi täysin viikkoja, eli 11+2. Niskaturvotus lukema oli 0,6, eli kuulemma ihan hyvä tulos. Oli hauskaa nähdä sormet ja kaikki. Siellä se vauva liikuskeli vaikka kuinka :). Saimme myös kuulla ensimmäistä kertaa sydänäänet. Seulan tulokset tulee sitten n. viikon päästä.

Itselläni on edelleen tosi normaali olo, eikä ole ollut pahoinvointiakaan. Paljon voimia teille, ketkä joudutte sen kourissa kärvistelemään!!

Ai niin, ja mökkelö, tultiin ultran jälkeen mäkin kautta kotiin....:D.

Susirouva ja sudenpentu 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mangu76
Heips!
Pikaisesti kävin lukaisemassa ketjua ja täällähän oli runsain mitoin uusia, iloisia ultrakuulumisia ja jo lupauksia sukupuolesta, onneks olkoon kaikille asianosaisille:flower: Vauvat kasvaa kohisten=)

ON: saikkua myös loppuvko, tulehdusarvot koholla, mut ei oikein tiedetä mikä vaivaa, vai vaivaako mikään:|
 
Voi kun harmi Mangu. Toivotaan että on nyt vaan jotain nopeasti ohi menevää, tai tietenkin ennemmin että ei mitään :).

Kävin tänään ostamassa kahdet äitiysfarkut. Aaaaaaah miten ihanat jalassa, eikä ollut yhtään rumatkaan. Luulin ettei nättejä farkkuja löytyisi, mutta H&M:stä löysin, ja maksoi vain 39€ /kpl. Olen katsellut nettikaupoista, ja siellä maksavat puolet enemmän. En halunnut lähteä sieltä muutenkaan tilailemaan, koska ei ollut mitään käsitystä minkälaiset nämä kapistukset ollenkaan ovat, ja se olisi luultavasti sitten yhtä vaihto- ja palautusrumbaa. Nyt mulla on niin paljon muutakin menossa ettei energiat riitä sellaiseen.

Vaikka se vatsa ei ole niinkään pullistunut, niin tuo vyötärön seutu on paksuuntunut, enkä ole enää pitkään aikaan pystynyt pitämään kiinni tavallisia housuja. Äitiyshousut istuu tosi hyvin kun vyötärö on ihanan alkaalla, eikä se vatsalle tuleva kangaskappalekaan ole muuta kuin oikein mukavan tuntuinen :). Ja kyllähän se "oikea" vauvavatsakin alkaa tästä pikku hiljaa kasvamaan.

Vauvalle on nyt ostettu ensimmäinen lelu :heart:. Saadaan matkarattaat, matkasänky, turvakaukalo (ei kolaroitu) ja muutakin tavaraa siskoltani, mikä on tosi kiva, niin ei tarvitse ihan kaikkea ostaa uutena. Tuntuu tosi jännältä kun voi jo pikkuhiljaa alkaa oikeasti valmistelemaan vauvan tuloa :). Nyt on ensimmäistä kertaa sellainen olo, että olen vain onnellinen, enkä huolta ja pelkoa täynnä. Ihana tunne tämä!

Haaveilija , en malttaisi odottaa että niitä potkuja tuntee :heart:. Ultrassakin tämä vauva pyöri ja liikkui oikein vauhdikkaasti, on se vain tosi "liikkistä" kun oma vaavi polskii ja potkii :heart:. Tekee kaiken jotenkin entistä konkreettisemmaksi.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

Susirouva ja sudenpentu 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mangu76
Heippa vaan!

Kiva kuulla, Susirouva, et oot löytänyt vihdoin täsmävaatteita. Kyllä sitä vatsaa on vaan niin paljon ihanampi kasvatella asiaankuuluvissa vaatekappaleissa, eikä ahista yhtään:D Ottaen huomioon, kuinka tilapäiseen käyttöön mammavaatteet on tehty, niin mun mun mielestä H&M on ihan ykköspaikka hintansa (ja myös malliensa) puolesta. Jää rahaa siihen kaikkeen muuhunkin=)

Areliina: miten sun vuotojen kanssa? joku aika sitten ajattelin vielä, et on niin vähän kokemusta (yks aamu vkolla 6) näistä raskauden aikaisista vuodoista, etten osaa sanoa mitään. No, tässä sairasteltuani vajaan viikon, niin pari kolme pvää sitten mullekin on alkanut ilmaantua ruskeaa tuhrua, mut vähäisissä määrin, lähinnä pyyhkiessä. Tänä aamuna vähän tummempaakin, mut se on taas vähentyny päivää kohden. Kyllähän sitä lukee ihan uskomattomia tarinoita tähän aiheeseen liittyen, joten on se vaan uskottava, että kaikkea maan ja taivaan väliltä voi ilmetä raskauden aikana ja silti masukilla on kaikki hyvin:)

ON: flunssa alkaa hellittämään ja tulehdusarvot laskemaan, joten oli kai joku virusperäinen tauti. Tosiaan tuo tuhruttelu on vähän pistänyt mielen matalaksi tässä päivänä parina ja tänä aamuna ehdin jo soittaa paikalliseen sairaalaan, mut ei ne sinne ota vastaan, ellei oo "tosi" kyseessä... Luonnollisesti yritin myös paikalliselle yksityiselle asemalle päästä tarkistusultraan, mut siellä on lauantaisin ainoastaan yleislääkäri, joka ei suostunut tekemään kyseistä toimenpidettä. Soitin etukäteen ja varmistin, tekeekö yleislääkäri tällaista, etten turhaan tuu. Hoitaja vakuutteli, että kyllä kyllä, joo, tänne vaan. No, paikan päällä ilmoittautumisen jälkeen parikymmentä minuuttia klinikalla odoteltuani, hoitaja kipaisi viimein kysymään asiaa lääkäriltä ja eihän se sitten ollutkaan suostuvainen:headwall:
Oon tän vkonlopun enimmäkseen yksikseen kotona ilman autoa; muuten olisin varmaan hilpassu Hesaan jonnekin yksityiselle. Oon kuitenkin vielä sen verran heikossa kunnossa, etten jaksanu lähteä tuntikausiksi istumaan julkisiin kulkuvälineisiin vaan päätin jäädä kotiin ja toivoa parasta. Nyt on kyllä jo hiukan parempi mieli, mut varpaisillaan tää vkonloppu varmaan menee.

Täällä satoi räntää muutaman tunnin ajan, mutta juuri äsken loppui. Seuraavaksi vois se aurinko ruveta vähän pilkahtelemaan ja lämmittämään:cool:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille pitkästä aikaa!!

Olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta kirjoittelu jäänyt vähän vähemmälle. Pahoinvointi vaivaa edelleen minua. Äklöttää vähän väliä ja keksimällä pitää keksiä mitä söisi seuraavaksi. No, ainakin paino siis pysyy kurissa. Eipä ole noussut... Oksentanut en ole, mutta on vaan huono olo koko ajan.
Lisäksi on tullut toinen vaiva, UMMETUS. Onko hyviä vinkkejä tähän vaivaan? Olen yrittänyt semmoista pahanmakuista luumumehua juoda... joka ei tietty auta tohon pahoinvointiin...

Meillä olis keskiviikkona eka käynti uudella lääkärillä. Ihanaa päästä katsomaan mitä vauvelille kuuluu. Torstaina onkin jo rv 12 viikkoa täynnä!!! Melkein on eka kolmannes raskaudesta selätetty. :)

Meillä on 3 vuotis hääpäiväkin huomenna. Mennään tänään leffaan kaksistaan juhlistamaan sitä, kun huomenna pitää raahautua taas töihin.

Ihanaa odotusaikaa kaikille. Poikkeen sitten kertomaan keskiviikkona miten meni meidän lääkärikäynti.

Dreamer ja pikkunen
 
Dreamer:Onnea ultraan!

Mökkelö & Susirouva: Oon ollu kokoajan miehen kanssa sitä mieltä, että toinen on poika ja toinen tyttö... Ja ultrassa kun selvisi toisen olevan poika, oltiin heti varmoja toisen olevan tyttö, vaikkei tästä toisesta saanut selvyyttä. Olen itse pitänyt tätä lähes varmana, koska A on ollut koko ajan jonkin verran pidemmällä kuin B vauva... Mutta kappas, huomasin tässä yksi päivä, että mites A vauva on yks kaks siirtynyt lääkäreiden papereissa oikeelta vasemmalle puolelle ja B toiste päin... ja juuri lääkäri selitti miten tärkeetä kakkosraskaudessa on jo alusta alkaen käyttää oikea ja vasen määritelmää kirjainten lisäksi... Eli epäilen nyt A:n ja B:n vaihtuneen keskenään eri tutkimusten välillä... eli nyt oonki ihan sekasi, että pitääkö mun teoria paikkaansa ja tuleeko sittenkin poika ja poika :confused: Mutta ei sen väliä, kunhan vaan molemmat olisi terveitä! Ja teille molemmille onnea ultrakuulumisista! :heart:

Jäin sitten jo sairaslomalle aluksi noin kuukaudeksi ja sitten katsotaan jatkot. Ei kyllä tutkittu edes onko kohdunkaula lyhentynyt eikä tietääkseni ole ollut supistuksiakaan (tosin enhän tiedä millaisia ne ovat ja niitä on vielä sitä kivutontakin sorttia...) Mutta pidempiä matkoja kävellessä (esim. koulumatkat) alkaa jonkun kilometrin jälkeen mahaan koskemaan/nivusiin ja arvelin etten ota mitään riskejä sen suhteen... Ja sairaslomallahan sitä varsinkin ehtii kaikkea pohtimaan...

Nippe + tuplat 20+6
 
Hei,

ultrakuulumisia: pieni oli vilkas ja hyvinvoiva, rakenteet kunnossa ja alle 2mm niskatruvotus, tasainen sydämmen syke 154, pää-pyllymitta 65mm, raskausviikot meni päivän edelle. Ultraajaakin nauratti kun meidän kaveri oli niin vilkas, oikein otti vauhtia jaloilla ja ponnisti ylöspäin, sekä heilutti käsiä ja taputti niitä yhteen. Kun ultraus oli loppumaisillaan, pieni väsähti ja meni kohdun pohjalle möllöttämään. Laskettu aika siis nyt 2.10

Onnellinen LadyBlue ja pikkutirri rv 12+6
 

Yhteistyössä