Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 4

Erkalle iso halaus. Tosi tyhmää...

Mä olen oikeestaan heittänyt hanskat tiskiin tän kierron suhteen. Nyt on kp 16/23-25 ja niin harvakseltaan tuli tossa mahdollisen oviksen aikoihin touhuttua että se taitaa olla pyhä mahdottomuus et raskaana olisin. Ja olen myös miettiny niitä ovistikkuja ja voi olla että ens kierrossa tikuttelen (tässä jo 2 kiertoa pystyinkin olemaan tikuttamatta) kun antaa se sen verran mielenrauhaa että ovulaatio ylipäätään tapahtuu (jos tapahtuu...) kun nyt on niin epävarma olo kaikesta kun ei oikein mitään ovisoireitakaan ole ollut... Tähän päälle vielä sellasia 60-70h työviikkoja niin masennushan tässä iskee ja kamala väsymys vaan koko ajan.

Siispä tää tyttö lähtee nukkumaan et jaksaa taas huomena olla 13h töissä.

Ja Mutzillalle kamalasti jaksamista. On niin epäreilua että viimeseen asti koetellaan...
 
Erkalle tännekin pinoon voimahaleja ja pahoitteluita :hug:
Täällä tosiaan liikaa huonoja uutisia, toivottavasti tuulet kääntyy plussan puolelle
Mulla ärsyttävät nippailut ja painontunne alavatsalla, sekä tänään alko valkkarit lorisee. Selvästikin menkat lähenee, eli eipä tainnu tästäkään kierrosta vauvaa tulla. Onneksi sentään näen unia niistä, saan aikakin yöt hoidella vauvoja ;)
++++++++++++ :whistle:
 
Tuosta oviksen tikuttamisesta tuntuu itelläkin kelkka kääntyneen. Voi olla, että hankin sitten kun kierto alkaa, niin ne tikut. OIkeestaan mielenkiinnosta, mutta oishan se kiva tietää millon se tarkemmin oli..ovulaatio siis. Jotenkin nyt ku on ihan epätietoisuudessa elänyt jo 26 päivää ilman mitään tyhjennysvuotoja jne, niin on alkanut tuntumaan tosiaan siltä että kaipais jotain tietoa siitä kierrosta. Eli enemmän melkee kiinnostaa, millon odotella niitä menkkoja ja muita. Epätietoisuus on aika turhauttavaa.

Mieski eilen naureskeli mun kustannuksella, että täytyy olla kamala vauvakuume kun kirjastosta noin monta vauva-aiheista kirjaa lainaa B) Otin huvikseen tollasen kapalo+kantoliinakirjasen ja neuvolakirjan ja tämmöstä. Jotenki tuntuu, että kaipaan ihan käytännön tietoa, kun huomasin selatessa esmmosta vauvahierontakirjaa, etten jotenki tajunnut että se napatynkä on noin iso ja kaikkea. Tiiättekö, että kaikesta se esikoista yrittävä ihan oikeesti voikin saada epävarmuuden tunteen :LOL:

Noita on muuten ihan kiva lukea, varsinkin kun jotenki tässä odottelen viikon sisään sitä tyhjennysvuotoa. Että en tiiä mitä sitä sitten keksis uudeksi tavoitteeksi, jos ei vielä ala. Ja kun en tiedä missä vaiheessa pitäis soittaa terveyskeskukseen, siinä vaiheessa kun on vaikka viikon päästä tulossa esimerkiksi kp50 ilman vuotoja vai siinä vaiheessa kun se kp50 kasassa? Kun tiedän, että mun omalääkärille ajat on kyllä aina kahden viikon päässä näinkin mitättömissä asioissa. Toisaalta tämä neuvolan asia? Tiiättekö? Mieluummin menisin neuvolaan, sinne pääsee yleensä helpommin (vaikka vaikea kun on ne soittoajat) ja sitten..noh, mun omalääkäri on semmonen nuori mies :LOL: Jotenki siis ennemmin keskustelisin tästä mun vauvakuumeesta naisen kanssa ja siitä, että se helkutin kierto pitäs saada käyntiin :D Vaikka ihan mukava tyyppi tuo on, en sitä. Mutta tämä vauvakuume on vaan aika arka juttu kuitenki, vaan mun ja miehen sekä kaksplussan keskustelufoorumin välinen asia siis :saint:

Noh, tulipahan purettua tyhjänpäiväsyyksiä. Mukavaa keskiviikkoa!

Mutzillalle ja Erkalle paljon mielenrauhaa ja jaksamista täältä päin :hug:

Ja halit myös negan saaneille :hug:
 
Mutzilla jaksamista ja harmi kun sua koetellaan niin paljon :hug:

Erka :hug: ja paljon voimia sekä jaksamista

Hyväsetti paljon onnea plussasta ja tarrasukkia pikkuiselle :heart:

Autosta ollut puhetta, niin meillä on kaks autoo kun ei tääl "maalla" muuten pääse liikkumaan. Eli miehellä on opel astra sedan ja sinne ei vaunuja laitella mut mä sit ajelen opel vectra farmarilla ja sinne taas rattaan mahtuu todella hyvin.
On jouduttu vaunujen kanssa liikkumaan myös julkisilla ja hyvin on mennyt. Yleensä löytyy ystävällisiä ihmisiä jotka auttavat vaunujen nostamisessa bussiin tai sielt pois.
Täällä maalla tulee jopa kuljetta auttamaan ja odottaa niin kauan että lapset on päässeet istumaan =)

Ginger-lemon-honey ja Minkuk tsemppiä uuteen kiertoon =)

Nallu pahoittelut negasta, mutta toivotaan että viel plussaksi muuttuisi :hug:

Tässä ketjussa on nyt tullut aika paljon keskenmenoja, mut toivotaan että tulis paljon plussa uutisia jatkossa :heart:

Käyn aina lukemas näit teiän juttuja, mut kun ei itsellään ole mitään kerrottavaa niin en ole jaksanut kirjoitella. Mulla on nyt tiputtelua jatkunut jo tooosi kaun ja varsinaisia kuukautisia odotellaan tuonne helmikuun puolelle viimeistään ;)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille. Täällä on 18 astetta pakkasta :heart:
 
Noista autoista vielä, että eilenpä illalla kun katselin ohimennen farkkujen perätiloja..niin tajusin, että ei hemmetissä sinne saa 2 koiraa+rattaita :LOL: Mutta mahtuiskohan 2 koiraa ja ehkä joku kassi edes? HImpura. Olin vähän kuvitellut liikoja. Sitten kiva noitakin vertailla. Ainakin sen tiiän, että esimerkiksi maastureissa (mitä ei muutenkaan oltais edes hankkimassa) on oikeestaan saman kokoset takakontit kun farmareissakin. Katoin semmosta autohulluohjelmaa, missä ne just vertaili niitä :LOL: Oli vähän yllätys, kun se näyttää isommalta. Meillä tosiaan on pakko laittaa auto vaihtoon, on liian pieni koko perheelle sit k yllä.

Täällä -19 ja kylläpä palelee suorastaan pihalla =) Nyt on vielä töittenki suhteen ollu kivempaa, jotenki sain takas taas sen motivaation. VArmaan ku huomasin nyt täsäs parina päivänä, että ne asiakkaat oikeesti tarttee mua, niin tuli semmonen hyvä fiilis että auttaa ja saa samalla tietysti rahnaa opintojen sivussa.
 
Aurinkoista päivää!

Lämmin :hug: pienokaisensa menettäneille. Kamala kokemus. Jaksamista tulevaan!

Ja onnea uusille plussanneille!

Täällä menossa kp16/28-30. Eilen illalla tikutin haamun ovistikkuun, tänään jo vahva plussa. Viimeiset peiton heiluttelut on eilis aamulta klo. 6 :D ja tänään päästään touhuihin vasta illalla. Mutta mitenköhän noihin tikkuihin on luottamista... kun ohjeissa lukee, että plussan pärähdettyä ovis vasta tuloillaan 24-48h kuluessa... mistäköhän mä sen sitten laskisin, eilisestä haamusta vai vasta tästä aamusta? Ja onkohan eilisaamun siittiöt vielä elossa? Ettei vaan käy niin, että ovis sitten "karkaa" just tässä välissä, kun ei touhuihin päästä... voi että, miten vauvakuume voikaan naisen pään sekottaa, että näin pieniä ja typeriä juttuja tulee mietittyä päänsä puhki :)

Itsellä flunssa päällä, joten ei noi petipuuhatkaan oikein tukkoisena maistu.. mutta nyt ne on vaan laitettava maistumaan :)

Autoista, meillä myös farmari, isokokoinen. Ja emmaljungan vaunujen jälkeen ei tilaa ole koiralle, jos sellainen perheessä olisi. Eli koiranomistajille suosittelen pienempikokoisia vaunuja, vaikka farmari olisikin. Muutoin turvakaukalo ja nykyinen isompi turvaistuin menevät hienosti takapenkille. Kun mukaan otetaan matkarattaat, olisi sitten jo tilaa koiralle ja ehkäpä parille kassillekin :) mutta meidän perhe ei olisi sedanilla pärjännyt!

jaaha, poika heräsi...

Plussatuulia!!!
 
puskajussi Voithan olla raskaanakin, ei luovuteta ennen kuin menkat alkaa :)

suhveli Tiedän niin tunteen kun ylianalysoi kaiken, mä mietin esim usein, että jos nousen heti seksin jälkeen niin jääköhän sinne sit mitään uimaan eteenpäin :D Mä en nimittäin seksin jälkeen vaan pysty nukahtaa, aina pakko käydä pissillä ja pyyhkimässä paikat. Mutta tosiaan, jos sait tänään plussan, niin eiliset touhuilut varmasti riittävät, mutta parempihan se on tänään ja vaikka vielä huomenna. Mä laskisin ovulaation olevan sinä päivänä, kun plussan jälkeen tulee nega. Eli jos huomenna testaat ovishaamun niin luultavasti ovis on huomenna, jolloin ne siimahännät ovat siellä valmiina tarttumassa kiinni. Toivottavasti tärppää, onnea!!!!

Hui kun siellä Suomessa on kylmää! Täällä on vaan +9°, eli ei palele ei. Päinvastoin kun talvitakissa menee niin metrossa kyllä hikoilee..

Metsis Millaisia karvakavereita teillä on? Meillä on miehen kanssa ollut hirveä hauvakuume pitkään, mutta ollaan järkeilty, että vauva ensin ja sitten hauva.. Muuten oltaisiin jo hankittu, mutta on tää vauvelin yritys ollut jo tiedossa aika kauan. Mä elin lapsuuteni koirien kanssa, joista meidän kolmas koira asuu edelleen mun vanhempien kanssa, ja kyllä se vaan tuo niin paljon. Ikävä sitä kun tulee kotiin ja on ne ihanat iloiset kaverit keille jutella :) Oon myös miettinyt että jos ei kesään mennessä tärppää niin voisihan sitä harkita tietty.

nelli86 Kuulostaa rankalta nuo työviikot, mutta älä masennu.. paljon tsemppiä :hug:

Täällä kp 28 ja tissit on niin kipeet! Iiiiihan vähän alaselkää särkee menkkamaisesti, eiköhän huomenna ala. Toivottavasti ei! Ajattelin ehkä ostaa testin tänään, ihan vaan huvikseni. En haluaisi olla näin negatiivinen koko ajan, pakkohan sitä on toivoa, että on raskaana ennen kuin toisin todistetaan :D

Nyt takas kouluhommiin, ja nettiselaimet kiinni!

:wave:
 
Mua alkaa vähitellen masentaa. Kauanko teillä on kestäny pahimmillaan kierto? Kun mulla ei menkkoja kuulu ja km:sta alkaa olla jo aikaa. :/ Omasta kiertopäivästä ei oikeestaan mitään tietoa. Onkohan joku vieläkin vialla? :eek:
 
Kyllä täällä taas torspoillaan! Nyt vasta tajusin tilata uudet pankkikortit jne, kun luulin että tulevat automaattisesti :LOL: Olin lukenut vähän vanhempia kommentteja joskus, että vaihtuvat automaattisesti, nii neivät kyllä nykyään vaihdu varmaan missään pankissa. Melkeen hävettää, mutta ei ihan! B)

Tuli tässä mieleen yhtäkkiä, että mikäs pakko se niitä rattaita on tosiaan kärrätä siellä kotiseutuvilla. Vois varmaan pärjätä ihan jollain manducalla ja kantoliinajutuillakin. Ja tietysit hoitolaukku. Sitten ottais vaikka kopan mukaan. Näin ainaki ois paljon helpompi tavaroiden kans. En tiedä miten tuo onnistuu sitten, kun vauva on vähän isompi/taapero. Ja sitten tietysti jossain vaiheessa vois ostaa matkarattaat, mutta ne melkee nkannatta ajättää sinne kotiseudulle jo valmiiksi niin ei tartte raahata. Jotenki vaan epäilen, että ne on semmosia että mulla lähtee hermot niiden kaa :saint: En tiedä kuinka hyvin käytännössä perheillä on onnistunut tuo reppuilu/liinailu? Mutta osalla vissiin onnistuu hyvinkin. Sitten täällä kotosalla tietysti vaunut.

Noh, taas aika pitkälle murehdin. Ei kyllä ole ollu parempaakaan tekemistä B) Mutta pitäneepä taas mennä töihin jatkamaan aherrusta.

Bigwish, saatkohan jotain lisätutkimusta kuitenkin? Ehkä vois yrittää?

Lily-Janelle vielä, että meillä on tommosia n. polvenkorkuisia nuo koirulit, tai hieman yli. En viitti rotuja sanoa, kun joku vielä tunnistaa ja en halua että täältä mut tunnistavat :LOL: Koirissa on tosiaan se kiva juttu, että ne ei ole kyllä koskaan huonolla tuulella. Ihan ihmettää! :heart:
 
sokeripala Ei mulla ollut tuntemuksia, mutta vuoto oli kyllä ovikseen viittaavaa. Taidan laittaa tänään testitilauksen menemään ja testailen sit kun ne saapuvat. Maha on hieman oudon tuntuinen, tiedä sitten johtuuko tädin tulosta vai mistä.

nelli-86 Eihän se kuinka monta kertaa tulee touhuiltua. Olette kuitenkin touhuilleet! Kyllähän raskaaksi voi tulla kerrasta parista ja välttämättä 10 kertaakaan ei riitä. Älä vielä toivoasi heitä!

Metsätähtönen Tiedän tunteen! Munkin omalääkäri on mies, enkä kyllä halua hänen kanssaa vauvakuumeesta ja vuodoista keskustella :LOL: Varmasti on pätevä ja kaikkea, mutta jotenkin se vaan olisi kiusallista.

Mulla kp 38/32 ja mahassa tosiaan tuntuu hieman oudolta. Mitään muita oireita mistään ei ole vieläkään! Ja tuokin oire voi viitata ihan molempiin..

Niistä vauvakirjoista.. Mä ostin maanantaina tuollaisen vauvasta leikki-ikäiseksi kirjan, kun se makso vain kympin. Siinä pitäs olla terveydestä ja kehityksestä. Siksi mä sen ostin, ja on siinä kaikkea muutakin vauvan ja leikki-ikäisen hoidosta. Aika itsestään selviä asioita on tähän asti ollut, mutta jatkan lukemista =)
 
erka :hug: ja voimia sinne :heart:

Metsätähtönen kyllä varmaan siinä kp 50 paikkeilla vois jo soittaa terveyskeskukseen tai neuvolaan. Mäkään en viitsi mistään näistä vauvasuunnitelmista ja kierto-ongelmista oikein tuonne terveyskeskukseen soitella, kun siinä vastaanotossa/ajanvarauksessa on sukulainen töissä..Mieluummin soittelen tarvittaessa neuvolantädille, kun täällä on ainakin tosi mukava täti, joka mielellään auttaa.

Asunnoista ja autoista olitte puhuneet...Me asutaan 56,5m kaksiossa ja meitä siis on kolme. Nyt alkuun ollaan pärjätty ihan hyvin tässäkin, mutta kyllä pikkuhiljaa pitäisi alkaa kolmiota etsiä. Tässä on pitkä käytävä, joka vie turhaan neliöitä ja makuuhuone on taas todella pieni, johon mahtuu 120cm leveä sänky, pojan pinnasänky ja nojatuoli ja paljoakaan tyhjää tilaa sinne ei jää. Poika ois kohta siirrettävä isompaan sänkyyn ja noita lelujakin alkaa kertyä niin paljon, että niitä ois kivempi säilyttää lastenhuoneessa kuin olohuoneen nurkassa..Ja kyllä mä haluaisin meillekin jo leveämmän sängyn, kun usein aamuyöstä poika siirtyy meidän väliin nukkumaan ja siinä sitten nukutaan kaikki kolme 120cm sängyssä niinkuin sillit suolassa :D

Meillä on ihan tavallinen henkilöauto ja sillä ollaan hyvin pärjätty kun ei oo eläimiä. Vaunut mahtuu hyvin takakonttiin, ja nykyään kun reissussa on aina mukana vaan matkarattaat, niin sinne mahtuu paljon muutakin. Mutta mulla ei oo ees korttia, niin aika vähän edes autolla liikun. Turussa asuessa liikuin pojan kanssa paljon julkisilla, kun bussilla pääsi liikkumaan ilmaiseksi vaunujen kanssa. Nyt tänne "maalle" muutettua ollaan vaan käyty kävellen noissa lähikaupoissa ja kaupungilla tai kyläilemässä käydään sitten useimmiten koko porukka autolla. Junalla pääsee myös vaunujen kanssa liikkumaan kätevästi :)

Ja omaa napaa.. Mä ostin nyt taas täksi kierroksi ovistestejä, mutta taidan vaan aloittaa sen tikuttamisen suosiolla vasta joskus kp 16 tms, ettei niitä tikkuja menis niin paljon kuin viimeksi :D Tän kierron ajattelin testailla löytyykö sitä ovista ja seurata kuinka pitkäksi tää kierto taas venyy, ja jos venyy, ajattelin että jos varaiskin ajan suoraan noihin lapsettomuusjuttuihin erikoistuneelle yksityiselle gynelle. Kalliiksihan se käynti tulee, mutta pääsis ainakin nopeesti ja sais toivottavasti jotain apua kiertojen tasoittamiseen...
 
HÖH! :ashamed: Toiveajattelua oli täälläkin taas nuo kaikki oireet, menkat alkoi maanantaina ihan ajallaan ja elin vielä hiukan toivossa raskauden suhteen kun on ollu niin niukat menkat, että en ole edes sidettä tarvinut, verta on tullut ihan hiukan pisulla käydessä. En malttanut olla tekemättä testiä ja negatiivinenhan se oli :(
Eli ei muuta kun uutta kiertoa peliin ja entistä enemmän aktiivisuutta! Mies jo tuskailee, että onko hän joku tuhkamuna kun ei mitään tapahdu :LOL: Olen rauhoitellut, että eihän tässä nyt vielä mitään hätää sentään ole..Nyt sais siis päivittää mulle yk3.

Tsemppiä kaikille, ei muuta kuin peitot heilumaan!
 
ryöminkäinen ja vaniljainen Pahoitteluni tädin saapumisesta molemmille. Parempaa onnea uuteen kiertoon! :hug:

Pistin vasta äsken tilaukseen raskaustestit. Tilasin samalla hedelmällisyystestinkin. Ei ole ihan ajankohtainen asia mulle, mutta haluan vain kokeilla mitä testi näyttää. Kun sitä mainostetaan lähinnä yli 30-vuotiaille. Tuskinpa siitä ainakaan haittaa on. Mahassa tuntuu vieläkin oudolta, saa nähä onko se täti mikä on tulossa näin myöhään. Ei tää kyllä menkkamaista kipua ole varsinaisesti, en osaa kuvailla tunnetta.

Mut kai se pitäs lähteä siwaan maitokaupoille!

Kp 39/32
 
Lily-Jane just samaa ylianalysointia on mulla! ja samaa olen miettinyt, että jääkö sinne yhtään matkalaisia jos nousen heti ja kun munkin on aina pakko päästä siistiytymään. Ja eilen illalla testasin jo hailakamman ovisplussan, ja tänään jo haamu.. joten oliskohan ovulaatio nyt sit parhaillaan. toivotaan, että eilisillan heiluttelut sais jotain hyvää aikaan! :)
Testasitko jo?

Vaniljainen ja ryöminkäinen tsempit uuteen kiertoon!

Mutzillalle ja Bigwishille puhaltelen vuototuulia!

Ja plussatuulia meistä ihan jokaiselle!

nythän tää ärsyttävin aika taas alkaa, kun ovis tod.näk ohi ja pari viikkoa pitäis sit miettiä, että tärppäskä vaiko ei tärpänny. kyllä naisilla on rankkaa. meillä kun miehellä ei vielä niin kovaa vaukuumetta ole, että mielellään vetelisi varmaan vielä muutamat kierrot ihan vaan yrityksen ilosta :D

suhveli yk2 kp17/28-30
 
Heippa!

suhveli Ei oo tullut nyt enää testattua, tänään kp 29 ja menkkoja ei vielä kuulunut. Jos ei huomenna aamupäivällä ala menkat niin menen ostaa testin ja testaan lauantai-aamuna. Ei pahemmin oireita, mut ei toisaalta menkkojakaan. Toivossa on hyvä elää :whistle: Tsemppiä sulle odotteluun, toi kahden viikon piinailu on kyllä suoraan sanoen ihan hanurista!

Nallu Mä tein ton hedelmällisyystestin muutama kuukausi sitten, vaikka itse oon myös alle 30. Tulos oli normaali joten ainakin vedin sen yli mun mahdolliset virheet-listalta :LOL:

Vaniljainen ja ryöminkäinen Pahoittelut negasta ja tsemppiä uuteen kiertoon :hug: Luultavasti minäkin tulen perässä parin päivän kuluttua.

Mulla alko oikeastaan viikonloppu jo tänään, ja olipas pitkä koulupäivä! Viimeinen luenti kesti 3 tuntia jossa välissä oli vaan yksi 10 min tauko. Aivot ihan turta kun sieltä pääsi :D Kävin viinilasillisella koulukavereiden kanssa ja mies laittoi sillä välin ruokaa. Nyt oon valmis kömpii sänkyyn!

Kauniita unia kaikille! :wave:
 
Hellou..
Vaniljainen toivottavasti tästä kierrosta tärppää, niin se mieheskin rauhottuu
Ryöminkäinen pahoittelut sullekin tädistä
Mihin toi hedelmällisyystesti perustuu? Ois tietty helppo googlettaa, mutta...
Metsis Mulla tuli vielä mieleen tosta vaunuasiasta, mitä pohdit, et kaverilla on sellanen aika pieneen kasaan menevä runko-osa, johon saa kopan tai kaukalon. Tavallisten vaunujen rungot on niin klönttejä, että ne ei ainakaan koiran häkin kanssa mahdu. Paitsi jos teillä kaksi koiraa, niin taitavat viedä aika paljon tilaa.. Meillä on maasturi ja siinä saa häkin viereen just vaunut hintsisti vinoon, tai saisi siis.. Mutta penkkitilaa ei oiskaan neljännelle, et varmaan pitää katella niitä tila-autoja. Maastureissakin on eroja, on aika kitusen olosia ja varsinkin noi city-mallit tahtoo olla ahtaita. Meillä on toi ML ja ollaan oltu tyytyväisiä. Farmareissakin tuntuu nykysin olevan sporttisemmissa malleissa ainakin tosi matala takaosa. Käytiin kesällä koeajaa jotain uutta omegaa, ja teilasin heti sen takatilan takia, ei mahtuis ko yksi lätkäkassi (meillä mitataan kokoa lätkäkassien mukaan)
:LOL:
Täällä noi menkkaoireet loppuivat parin päivän jälkeen, taisi olla sittenkin liukumäen syytä. Oltiin pikkuisännän kanssa aika hurjilla mäillä ja alkoi vissiin sen takii nippailla. Oli kieltämättä aika höykkää, kun pari kertaa laskin vahingossa hyppyristäkin. Viittä vaille, ettei häntäluu menny :LOL: No oiski ollu aika varhaista noille oireille..
Nyt on kp 24/18-29, tästä kierrosta taitaa tulla toi 28, oviksesta ennustellen.
Nythän onkin sitten sopiva ajankohta keksiä kaikkia kivoja oireita mitkä vois viittaa raskauteen, eilen vihloi useen oteeseen toista rintaa, nyt on suu täys sylkeä ja ällöttää.. Oon yrittäny sulkee kaikenmaailman nippailut pois ja aika hyvin onnistunu siinä. Paitsi kun lukee näitä palstoja, niin heti alavatsaa juilii ja nippailee. Kävin eilen huvikseen tossa loppukiertolaisissa ja hetken luettuani alko taas kaikkee tuntemuksia, mutta kun laitoin koneen kiinni, ne loppuivat.
No katotaas miten nytten käy, loppuukö ällötys kun lähen tästä töihin :p
:wave: +++++++++++++ :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Mä en huomannut enää itseäni listalla..Mutta kp 1/31..
yk 1 alko tänään..ei tosin tänään kyl varmaan mitään tehdäkään. :snotty:
Heippa Ralliperuna! Oot listalla kyllä ihan ensimmäisenä, vähän eri osiossa vaan koska olet vasta ollut odottelemassa yrityksen aloitusta kun sulla on ollut tuo 2/2010. Eli tuossa "Yrityksen talvella 2010 aloittavat". Mutta jos sulla nyt alkoi yritys, niin siirrän sut osioon "Haikaralle kutsu lähetetty". Ja siinä löydät itsesi kolmanneksi viimeisenä, mun edeltä jos sulla on jo yk1 =) Sit se oma paikka voi tossa muuttua aina yk:n mukaan, mutta jospa jäis tuohon ykköseen ja pääsisit suoraan plussaan =)

Lily-Jane ja Nallu, minkäs hintasia tollaset hedelmällisyystestit on ja mistä niitä kannattaa tilata? Kuulostaa mielenkiintosilta.

Puskajussi, mulla jäi vielä mietityttään mikä tuo ML on mutta kun selailen tekstejä taaksepäin, niin varmaan hoksaan :LOL: Totta tuokin, että tosiaan pitää muistaa tuokin mitta että miten se sisäkortin tilavuus varsinkin takana on. Mies taas aamulla katteli noita farkkuja..onneks tohon on niin pitkä matka vielä, että ehtii vaihtaa mielipidettä moneen kertaan =)

Ja pahoittelut tädeistä sekä negoista. Jospa negat vielä plussaksi muuttuis!

Minä unohdin aamulla testata. Ja ei oikeen yhtään huvita, kun nega sieltä kuitenkin tulis. Ja eilen oli vähän olo, että tulisko menkat tässä. JOten odottelenpa niitä, tai taitaa se mennä siksi tyhjennysvuodoksi vielä mutta kuitenki. Nyt ois se kp28, että näillä mennään :/

Mutzilla, toivotan sulle pikaista fyysistä parannusta. Niin olis kohtuus sentään kaikessa! :hug:
 
Moikka kaikki!

Näin aamusta unta, että menkat alkoivat ja vatsaa poltteli, ja tietenkin kun heräsin niin oli kauheat menkkakivut ja vaikka vähän vaan tiputellut toistaseksi niin on vaan ajasta kysymys, että hanat aukeavat. Joten mulle voi päivittää yk 4 alkavaks. :( Oon kyllä vähän alakuloinen. Onneks mies on viikonlopuks järkännyt kivoja juttuja, esim varannut ravintolan lauantai-illaks, niin ehkä tää paha mieli hellittää. Ei kyllä itketä tai mitään sellaista, mut vähän sellainen surullinen fiilis. Noh, tähän kiertoon sitten ovistikut kehiin :)

Metsis Mä ostin sen mun hedelmällisyystestin ulkomailta, joten en osaa sanoa paljon maksoi, luultavasti noin 20 euroa. Toivottavasti sulla vuoto alkaa pian :) Mä en kyllä tiedä haluanko ikinä alkaa syömään noita minejä, kun tuntuu, että aika monella kaverillakin ne on sekoittanut kierron pahemminkin kuin yhdistelmät. Tietty jos yhdistelmät ei sovi niin sitten :)

No joo, mulla ei nyt kauheasti ole höpötettävää, lähden tästä suihkuun ja ulos. Päätä selvittelemään tonne sateiseen keliin.. Ja tänään varmasti otan punaviiniä kun ei tartte miettiä mitään! :LOL:

Mukavat viikonloput kaikille :heart:
 
Aloin muuten tässä miettimään, että jos joku tökkii, niin voisiko se olla, että mun menkat on nykyään tosi niukat. Tää alkoi joskus puoli vuotta sitten kun kierto tasaantui. Tulee niukahkoa vuotoa noin kaks päivää ja siinä se oikeastaan on viime kuukausina ollut. Kierto 28-29 päivää, eli normaali, mutta eihän sillä hedelmöittyneellä munasolulla ole mitään seinämää oikein kiinnittyä jos limakalvo on super ohut? Vai? Mietin vain, että pitäiskö käydä gynellä kysymässä, ettei turhaan tule yritettyä kuukausia, jos sillä on jotain vaikutusta.
 
Lily-Jane, tikutitko sä viime kierrolla ovista? Niukat menkathan ei sinänsä välttämättä haittaa mitään, jos luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta menkkojen alkuun on riittävän pitkä. Alkiohan kiinnittymisvaiheessaan "kommunikoi" myös kohdun seinämän limakalvon kanssa ja saa siinä muutoksia aikaan eli kaikki ei ole limakalvon paksuudesta kiinni. Mutta osalla on se ongelma että keltarauhanen toimii vähän vajaasti ja lopettaa limakalvoa ylläpitävän vaikutuksensa niin aikaisin että limakalvo tuhoutuu ja menkat alkavat ennen kuin alkio on ehtinyt kunnolla kiinnittyä. Näihin voi sit auttaa ovulaation jälkeen 2 vkoa tms syöty keltarauhashormonilisä. Js haluat tätä selvittää niin voisit varmaan aloittaa tikuttamalla ovista ja laskemalla montako päivää menee ovisplussasta menkkojen alkuun. Yleensähän tuo on parin viikon luokkaa mutta en nyt muista mikä lasketaan liian lyhyeksi ajaksi, ehkä 10 päivää? Tämä siis kehnohkon yleislääkärin näkemys asiasta, gyneltä saat varmasti asiantuntevampaa tietoa =)
 
Ai niin, piti tunnustaa että tein tänään testin :ashamed:
Negahan se oli, yllätys yllätys, kuka käskee testata kp 25. Mutta kun alkoi mietityttää että jospa ovis olikin aikaisin... Mun täytyy varmaan alkaa kyllä tikuttaa tuota ovista että saa edes mahdollisuuden tietää milloin se on ollut, voihan se siis jäädä huomaamattakin mutta olis kyllä kivempaa tietää mikä on dpo, ja muutenkin olisi niin mukava ylipäänsä tietää että ovuloi. Jos siis sen plussan saisi näkyviin. Huoh. Mulla tuli jotenkin taas uskonpuute tuosta, pitikin mennä testaamaan, muuten mulla on viime päivinä ollut hyvä fiilis kun iho on alkanut rasvoittua - tosi kivaa joo :LOL: mutta sehän oli mun eka ja muutamaan viikkoon ainoa raskausoire esikoisestakin. No, hormonithan voi kyllä heitellä muutenkin eli ei takaa mitään. Ja pitikös mun lopettaa se oireiden kyttääminen? Tarvitsisin nyt vähän persiille potkimista tässä asiassa, kiitos.
 
Morjens. Täällä olis kp35. Ei näy menkkoja, testiä en aio (niin varmaan..:D) tehdä ku vasta sunnuntaina jos ei sitä ennen tapahdu mitään. En uskalla mitään toiveita edes elätellä kun tässä nyt on jo kolme kertaa kuviteltu ties mitä oireita ja aina ne menkat sieltä sitten tulee. Tämän kuun oireina on ollut vähän tollasta oksettavaa oloa. Sekin tietty voi johtua melkeen mistä vaan.. :whistle: Kokoajan on kyllä semmonen olo että on kuukautiset alkamassa, viime kierron pituudeksi tuli 36.

Ärsytti muuten miehen äskönen kommentti.. Mulle varmistu tänään, että työsopimus jatkuu 2011 toukokuulle. Mies tuossa tuskaili raha-asioiden kanssa ja sitten vaan sano jotain että no hyvä et ainaki sulla jatkuu työt mut sitten samaan lauseeseen lisäs sellasen tuhahduksen että "niijoo paitsi jos se vauva tulee ni sit ei oo töitä.." |O On se raha toki joo kiva mut välillä kyllä tuntuu, ettei toi mies oo vieläkään oikeen vakuuttunut, että haluaako se vauvan.. Hemmetin tuuliviiri. :snotty:
 

Yhteistyössä