Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 4

Fistik, onnea sekä jaksamista kovasti jatkoon!! Oli se sitten nykyisen tai jonkun toisen kumppanin kanssa, toivottavasti vielä joku päivä lapsiakin tulee jos on kovasti toiveissa :hug: Tärkeämpää on kuitenkin saada oma elämä kuntoon ensin.

Tervetuloa ninipa!

Perämaanemäntä ONNEA! JEI!

Ja Fistik, kuten Metsätähtönen sanoi, oma elämä ensin kuntoon. :) Kyllä se siitä sitten.

Täällä se tukan rasvaisuus katosi heti kun valitin siitä täällä. Että ehkä se oli vain jokin parin päivän hormooniryöppy. Kp 22/28. Jännää. Voikun nyt viimein.

Vaniljainen Mulla ihan sama, että niitä oireita "ilmeestyy" joka kierrossa vaikka kuinka. Yritän pitää jonkun tolkun tässä mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja Fistik:
Mut voi poistaa listalta :wave: Täällä on viimeisen viikon aikana ollut sellasta aviokriisiä ja ero oli hyvin lähellä, joten mun on ehkä parempi vähän siirtää vauvakuumeilua ja seurata mitä tästä tulee...Katsotaan sitten myöhemmin, että uskaltaako tuon miekkosen kanssa lapsia vielä joskus tehdä :whistle:

Plussatuulia!!!! :heart:
äh,tuttu tunne.Vielä joulukuulla en olisi ollut valmis tämän ukon kanssa lapsia tekemäänkään,oli joku 6 vuoden kriisi tai jotain. :D
Tsemppiä sinne ja hyvä oikeastaan että pidät tauon jos oikeesti menee huonosti.Ehkä kevätaurinko taas piristää suhdetta. :hug:

tosiaan kamalasti nyt tullut taas juttua, ei meinaa kyl perässä pysyä, täällä toivotaan kanssa että plussa tulis kolmen viikon päästä niin pääsis siskon (perämään emäntä) kanssa jännäämään saatasko tällä kertaa samaa sukupuolta, esikoiset ovat 5päivän ikäerolla ja eri sukupuolta ja toiset kanssa eri sukupuolta vaikka niillä ikäeroa onkin enemmän :LOL:

ja pimpulan kanssa piinaillaankin miltei samoilla päivillä täällä menossa 7/28

Onnea perämaan emäntä, ihanaa ja paljon tarrasukkia matkaan :heart:

Fistik jaksamista ja koittakaahan saada suhde kuntoon :hug:

Pimpula harmi, mut ennen matkaa ja matkan jälkeen kovasti pupuilua. Sitten pidetäänkin peukut pystyssä =)

Lily-jane ja metsis hoidot on kyl rankkoja kun joutuu kaikenlaista läpi käymää ja sit jos ei alkiot pysykään mukana niin tuntuu et kaikki se kärsimys on kestetty turhaa.
Seuraava alkion siirto riippuu siitä ovulaatiosta, mut veikkaisin et menee tuonne loppu kuulle tai sit heti ens kuun alkuun =)

Nyt täytyy lähtee iltapalalle ennen kuin Pako alkaa....

Kovasti onnea perämaan emännälle :flower:
Metsätähtönen, tarkoitin lähinnä tuota baarijuttua sillä, että kun baarissa tunnetusti on humalaisia ja käytös heillä on sen mukainen niin jää äkkiä toiset jalkoihin..Itse olen ainakin niin pieni, että olen aina baari-illan jälkeen mustelmilla, kun ihmiset tönii ja tunkee :kieh:
Kävin tänään neuvolatätiä moikkaamassa ja hän näytti alustavasti vihreää valoa =) Vielä tilataan paperit edellisestä synnytyksestä ja kaikki lääkärin tekstit ennen kuin lopullinen "lupa" saadaan..

Auneliini, ollaan siis kollegoja, mä oon kans seurakunnalla :) Saako udella, että missä päin Suomea mahdat työskennellä??

Tosta baarikeskustelusta vielä, että kyllä muakin vähän kauhistuttaa, jos baarissa näkee jonkun ison masun kanssa. Ei siis sillä, että luulisin sen ihmisen olevan siellä kännissä, vaan lähinnä siksi, että baarin tungoksessa ei mun mielestä ole kovin turvallista. Yks kamu kerran odottaessaan oli baarissa ja joku känniääliö törmäs niin, että tää kaveri kaatu pahasti. Ei onneksi vauvalle käynyt mitn, mutta ei sekään olisi ollut ihme. Ja joo joo, eihän sitä koko ajan voi olla ylisuojeleva, voihan sitä koska tahansa kompastua, mutta en nyt tiedä onko fiksua hakeutua ehdoin tahdoin sellaiseen tilanteeseen, jossa känniääliöt örveltää ympärillä.. :/ Mutta toki jokainen tekee omat päätöksensä..

Mä täällä jännäilen teidän muiden puolesta. Omaan jännäilyyn on vielä n. 2 vkk aikaa :ashamed: Miten sitä osais olla ajattelematta näitä vauvahaaveita??

Auneliini ja Mömmömmöö, teidän pitää alkaa käymään kalliimmissa baareissa :D Näissä ei ainakaan tönitä koskaan eikä mitään muutakaan ördääjiä löydy. Ite käyn niissä, joissa sisäänpääsy maksaa paljon enemmän kuin muualla (eli koko systeemi ainakin yli 10e) ja juomat samoin sekä k-rajat isommat kuin muualla (24). Kyllä noissa on tosi fiksua porukkaa, eikä sisällä ole edes tungosta jne. Mutta onhan niitäkin raskaana olevia, jotka käy baarissa -kännissä. Että kaikkea sitä mahtuu tosiaan. Noihin teinibaareihin en suosittele kenenkään menevän, oli raskaana tai ei:D

Lumina83sella samat päivät, tämä on varmaan jo pariin kertaan sanottu, mutta sanonpa taas =)

Mites me saatais kunnon plussapuhurit tänne? Perämaan emännän imussa lähdetään kaikki täältä ja laitetaan vaikkapa Hyväonniset talvikset ketjun nimeksi :D

Metsätähtönen, täällä meidän kämäkaupungissa kun ei oikein ole ku yks "kalliimpi" paikka ja sielläkään se meininki ei oo aina kovin rauhallista (vaikka siis ikäraja onkin sen 24 v.) :LOL: Eikä sinne baariin välttis ole niin hinku, että lähtis junailemaan toiselle paikkakunnalle ;) Mutta hei oikeesti en tuomitse ketään, jos käy maha pystyssä baarissa. Itse en uskaltaisi mihinkään ruuhkabaariin mennä (johonkin hiljaisempaan paikkaan ehkäpä), mutta mä oonki tämmönen nössöilijä :D

Nyt niitä plussia! *puhaltaa tuulia kaikille testailijoille*

Mömmömmöö, mä olen täältä Lapista. Ja vielä nillitän tuohon baarikeskusteluun, että täällä on muutama ns. tasokkaampi paikka joissa käydään (en siis eksy teinihlvttiin..vahingossakaan),ja pääsyliputkin on sen 15 egee, mutta kun sitä porukkaa tahtoo vaan siellä olla. Varsinkin kun tänne tullaan paljon muualtakin lomaa viettämään..Mutta nyt duuniin

Auneliini, no itse puhuin ok-kokoisten ja isompien kaupunkien yökerho- ja pystybaaritilanteesta. Meillä on onneksi laadukkaat valikoimat, tällä hetkellä 3 käyttökelpoista yökerhoa ja lukuisat määrät pystäreitä, joissa kyllä pääsee rauhassa olemaan ystävien kanssa =) Enemmän itseä häiritsee meillä koulussa, jossa voi ihan portaatkin tipahtaa alas, kun on niin ruuhkaista ja ahdasta. Mutta en suostu kyllä invalidiksi tuonkaan suhteen, että hankin vaikka jonkun "älä töni"-kyltin selkään, jos alkavat tönimään koulussa :LOL: Toisaalta oon kyllä sellainen tyyppi, että mua harvemmin tönitään.

Tuli muuten mieleen, että kuinkahan sitä on sitten mustelmilla pienen lapsen kanssa? :D Oon sitä tyyppiä, että mustelmat tulee tyyliin hipaisusta, niin voivoi..saa siinä neuvolatädit keskustelun aihetta, kun tulen kunnon mustelmilla sinne lapsen kanssa :LOL:

Onpas ankea aamu. HUomasin, että oon vahingossa 15-30min ottanu liian aikaisin toisen työn ja nyt pitäis soitella että myöhästyn vähän..ei se muuten, mutta kun jotenkin viimestä kertaa muutenkin tuo asiakas kun en jaksa oikein sitä (tosi raskas tyyppi jotenkin) ja näin ollen ei yhtään kiinnostais soitella ylimääräisiä. Huomaa, että tämä ei ole ollenkaan mun asiakas, kun tuntuu että aamu on heti suorastaan pilalla..ihan aihetta onkin hankkiutua eroon tuosta.

-Metsis ja Kp23/28 (nyt vasta hoksasin että se on tuo 28 ei ollenkaan 29, kun ff:n ihmeellisiä maailmoja tutkin).

LILY-JANE ja MUTZILLA nyt tytöt hommiin niin saadaan plussata parinviikon päästä :D :LOL: LILY-JANE kyl noi miehet osaa ajottaa työmatkasa pahimpaan(parhaimpaan) aikaan kuusta :kieh:
UNIKEIJU-79 oon jo valmiiks laskenu ensikuun tärppipäivät ja niinkun sanoit niin ennen matkaa ja heti matkanjälkeen jos pupuillaan niin on iiiiiiiihan pieni mahis :snotty:

kaikille loppukierossa oleville vihje:eek:veen lappu hei täti olen matkoilla palaan vuodenpäästä :LOL: :LOL:

Pimpula, varsin kannatettava ajatus tuo tädinhäätö =)

Miten muuten olette ajatelleet testata, minä päivänä tavallansa? Menkkjoen jälkeen, menkkapäivänä (oletettuna siis), ennen..ja miten jos ennen?

Mulla on noita herkkiä, ja voin sanoa että varmasti alkaa sunnuntaina poltteleen kaapissa. Mutta toisaalta eikö sitten oo sama ootella tiistaihin vaikka tai edes kierron viim. päivään, eli maanantaihin B) Myös löytyy clearbluen tuo kalliimpi testi, sen kätyän vasta sitten jos on oikeesti tikuissa viivat näkyny. Ehkä sitä kannattais jaksaa odottaa siihen päivään, kun kierron pitäis ainakin alkaa..

Mitä ihmettä tälle ajalle keksii?! Nyt loppu taas se jännittävyys ja uutuuden viehätys, en keksi enää mitään tekemistä odottellessa..tai uutta ajateltavaa siis. Työtki kivasti stressaa ja opinnot, niin jotenkin kiva paeta tänne vauvamaailmaan välillä..ja aika useinkin ajatuksissa varsinkin. Eikä mullakaan ois ku vajaa viikko odoteltavaa, silti viittin kätistä täällä! Hemmetti :ashamed:

(Huomaa, että on huono päivä. Että mitäpä jos minä imuroin kaikilta muilta ainakin huonot vibat, niin ois muilla hyvä päivä =) Mukavaa työpäivää, itekki pitää nyt raahautua!)

Huomenta! Täällä nukuttiin pitkään kerrankin. Jotain iloa sairastamisestakin. :)

Kerrohan Unikeiju sitten, kun alkion siirto on lähempänä, niin laitetaan kaikki sormet ja varpaat pystyyn!! :heart:

Miten Metsis tuo asiakkaitten valinta menee? Alkaako ne sitten hankalaksi, jos kerrot ettet enää tuu? Kyllä tosiaan kannattaa jättää sellaiset pois, joitten takia menee vaan päivä pilalle! :hug:

Mä taas täällä hysteerisena etin raskausoireita. :LOL: Viime plussasta tuli rinnat heti kipeiksi ja nyt sitten kopeloin rintoja jatkuvasti, että onhan kipeet onhan. Voi mua.. :ashamed:

Odottavan aika on niiiiiin pitkä. Mulla olis raskaustestejä kaapissa odottamassa. Mä luulen, että alan testailla ekan kerran heti 4 päivää ennen menkkoja. B)

METSÄTÄHTÖNEN minä oon ainaskin niin malttamaton että testaan kp22-24/28....ja siitä jokapäivä kunnes täti tai +tulee :LOL:
luulis minunkin jo oppineen tähänikään ja lapsilukuun mennessä että vasta kun kuukautiset on myöhössä paripäivää niin kantsii testata :D muttakun oon vaan niin vauva unelmissa että tunteet voittaa järjen :saint: ja luulenpa että en oo ainut ;)

Hih... mä tiedän että petyn niin pahasti jos jo sunnuntaina rupean testailemaan että odotan ainakin nyt maanatain yli jos ei menkat ala, tai menkkakivut. Ja ihme kyllä ei ole testejäkään kaapissa, niin ehkä se vähän rajoittaa myös :) Jänniä aikoja täällä taas :) Toivotaan onnea! :)

Täällä on nyt kp22 eikä ainakaan testien mukaan näy ovulaatiota. Mun kierto on kyl niin pitkä et oviskin pitäis olla vasta parin päivän päästä laskujen mukaan, että ehkä ne vielä sit sen näyttää. Loppuu vaan testit kesken.. :D

Mut kuinkahan luotettavia nuo testit oikeen on? Onko kellään kokemusta, että ois ovis ollutkin vaikka ei testit näytä? Mulla on tuolta mammaksi.fi:stä tilattuja liuskatestejä..

Bigwish, oon lähinnä sellasia asiakkaita jättäny pois kelkatsa, jotka ovat olleet aika uusia. Eli eivät ole sinällään "kiintyneet". Ja tämän päiväiselle sanoin, että on harjottelu alkamassa, mikä on itseasiassa ihan totta. Tosin en kyllä muita asiakkaita jätä, jos ei ole pakko vähäksi aikaa laittaa sijaista. Noilla vaikeilla asiakkailla vaihtuu aika usein se kävijä, joten voi olla että osa ajattelee että se kuuluu siihen hommaan. Asiakashan voi olla sitten joku palvelukotikin tai tämän tyylinen, siellä varsinkin vaihtelee usein kun voivat olla vähän hankalia tapauksia ne esimiehet sieltä päin tai vaikeasti järjestetty se juttu. Noh, joka tapauksessa..onneksi nyt joku muu saa tämän asiakkaan =)

No sepä se noissa testeissä on niin jännää, että tekis mieli testata jo aiemmin kuin tiistaina esim..mutta sitten taas siihenhän on tosi lyhyt aika kuitenkin..toisaalta miettii, että ne testit ei maksa juuri mitään..mutta onhan sekin hukkaan heitettyä tavallaan :LOL: Saapa nähdä, millon sitä itse sortuu..oon tasa unohtanut millä kpllä oon edes menossa :ashamed:

Elina-87, ovis voi käsittääkseni tulla vaikka testit ei sitä näytä. Siis kaiketi niin, että livahtaa testien välistä tai kaikilla ei erity sitä hormonia niin että mittais? Jotenkin noin se meni.

Meinaa muuten flunssaa pukata uudetsaan, mustaherukkamehua siis kitusiin ja peiton alle pakko kait se on mönkiä..Onneksi huomenna on jo torstai =)

Fistik, ikävä kuulla tilanteestasi, toivottavasti asiat kääntyvät vielä parhain päin. Teet varmasti oikean ratkaisun siirtäessäsi kuumeilua, vauva harvoin kääntää asioita parempaan päin, vaikka niin monesti virheellisesti luullaan :hug:

Ninipalle toivottelen ovulaatio-onnea :heart:

Huh, onneks täällä on muutkin malttamattomia noiden testien kanssa :whistle: Kävi nimittäin niin, että en millään jaksanut odotella perjantaihin :ashamed: Eilen illalla tuli ihan hervoton hinku testata se yks kaapissa oleva pois..Ja nyt en tiedä mitä ajatella, kun siis mä tein mahdollisesti sen testin jopa kuusi päivää ennen menkkojen alkua, kun niiden pitäis alkaa torstain ja sunnuntain välillä, joten jos ne alkais vasta sunnuntaina, niin tein sen kuusi päivää liian aikaisin..Elin vaan siinä toivossa, että josko ne olis tulossa jo torstaina niin sitten testissä näkyis jo ehkä jotain :whistle: Testinä oli se Clearbluen testi, jossa tulee se plussa näyttöön. Katoin sitä pari kertaa sen 10min sisällä, silleen nopeesti, oletin, että haamukin kuitenkin näkyis kuitenkin jotenkuten selvästi. En siis mitenkään käännellyt tai väännellyt sitä enempää :D No..Enpä nähnyt mitään. Laitoin testin vaatekaappiin ja illalla ennen nukkumaanmenoa ajattelin, että katson sen vielä, josko siinä jotain pientä kuitenkin olisi. En nähnyt vieläkään mitään ja melkein tyydyin sitten siihen ja ajattelin, että testaan sitten parin päivän päästä uusiks. Mutta päätinpäs kuitenkin viedä sen vielä yöpöydän valon alle ja vähän tutkia tarkemmin. Ja mitä mun silmät näkivätkään..HAAMU!!!!! :eek: Hyvin, hyvin hailakka haamujen haamu, mutta haamu kuitenkin. Nyt ongelmana on arvattavastikkin se, että en tiedä onko se tullut sen testiajan sisään vai vasta roskishaamuna. Edelleenkään siinä ei näy mitään tavallisen kattolampun alla vaan vasta sitten kirkkaamassa valossa. Minä pöhkö sitten näytin sen miehellekin, tai siis menin makkariin, että "mulle tuli haamu!!" Johon mies:" Mikä ihmeen haamu :D" Vähän ajan päästä, se repes nauramaan ja sanoi, että ei hän tiennyt mitä se tarkoittaa, että on joku tuulimuna, tai keskenmeno vai mitä :LOL: Nyt on sit vähän sekaset fiilikset, mahakivut senkun pahenee, on selkeetä vihlontaa ja nyt ekaa kertaa tiedän mitä se painontunne mahassa meinaa. Ihan kun ois maha jättiturvonnut vaikkei ole.
Nyt pähkäilen, että teenkö uuden testin ja katon mitä siihen tulee testiajan sisään, vai odotanko (=maltanko) perjantaihin ennen uutta... :whistle:
Miten hemmetti sitä on näin malttamaton, että testailee ihan yliaikasin..!!

PLUSSAPUHUREITA KAIKILLE!! NYT TEHDÄÄN PLUSSIA OIKEIN SÄKKIKAUPALLA! :heart:

Metsätähtönen: Kyllä varmasti osa asiakkaista kiintyy paljonkin suhun. Sitten vois olla vaikeampaa jättää joitain pois. Sellaisille vaikeille tapauksille ei varmaan niin vaikeeta ole hyvästejä jättää. Ne tuskin edes kovasti kiintyy, jos ovat kovia ärhentelemään ihmisille. Ja opiskelu on tietenkin aina hyvä syy!! =)

Jaiks!! Vaniljainen!! Mä niin tiedän tuon lampun alla testin vääntelyn ja kääntelyn!! :) Nyt pidetään peukut pystyssä!! Mä oon myös miettiny, miten noihin testiajan yli meneviin haamuihin pitäis suhtautua. Kun eikös se kuitenkin ole niin, ettei sitä haamuakaan voi tulla, ellei sitä hcg:tä ole yhtään? Niin miksei näin ollen testiajan jälkeen huomatut haamut vois myös pitää paikkansa??

Vaniljainen yritä pitää pää kylmänä ja testata vasta parin päivän päästä uudestaan, josko silloin olis viiva vahvistunut tarpeeks paljon :heart:

Tänää soitin klinikalle ja sainkin ens viikolle ultraan ajan jossa varmistetaan kohdun limakalvot, kypsyys ym... =) Oviksen tikuttaminen pitäis aloittaa sunnuntaina tai oikeestaan vasta tiistaina mutta otan pienen varaslähdön koko touhuun taas varmuuden vuoksi ;)

Mä oon myös todella malttamaton noitten testien tekemisessä. Hyvä ettei tuu aloitettuu saman tien kun siirto on tehty :LOL:

Taidanpa mennä lämmittelemään takkatulen lämpöön....

Te ootte ihan pimeitä testienne kans :D Mä nyt en ees tee noita ovistestejä, kun en niistä halua lisästressiä (sit varmaan, jos ei monen kuukauden päästäkään tärppää) ja raskaustestien kanssa luulen olevani kans aika varovainen. Se negan näkeminen tuntuu vaan niin inhottavalta, että mulla kyllä saa menkat olla myöhässä useemman päivän..

Miten teiän miehet muuten suhtautuu "hysterisointiin", siis oviksen kyttäilyyn, testailuun yms? Entäs kun muuten vaan jaarittelette (jos jaarittelette) vauvajutuista? Mun mies tuntuu vaikuttavan aika huvittuneelta (toistaiseksi :LOL: ).. Sitä myös naurattaa, kun pyörin täällä palstalla. Ei ois pitäny sanoa sille, mutta kun on niin iso suu... :ashamed: ;)

Yhteistyössä