Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 4

Mömmömmöö! Tiedän... :LOL: Mä en ole ovista testaillut, mun ukkeli ei oikeen oo tykännyt ajatuksesta, että tulisi liikaa tekemisen maku petipuuhista. Vähän se mulle naureskeli, että miks menin tekemään ton raskaustestinkin nyt kun perjantaina piti tehdä ja se sitäkin vähän mietti, että eikö oikeesti vois oottaa, että ne menkat jää pois :ashamed: Ja mäkin tosiaan alussa ajattelin, että en testaile helpolla, mutta toisin on kyllä käynyt..

Ja..Haamuhan sieltä uudestaan testiin tuli :heart: Tosi himmeä se kyllä on, joten perjantaina testaan seuraavaks. Halusin vaan varmistua, että tuliko se eka roskishaamuna. Älä metsis kuitenkaan vielä siirrä mua plussaineisiin, haluan olla ensin ihan varma, ettei vaan silmät temppuile :p En oikeen vielä uskalla edes riemuta, mutta olis kyllä kerrassaan ihanaa jos se olis nyt jo tärpännyt...oih :heart: :heart:

Heippa. Täällä taas teille jaarittelen niitä näitä illan ratoksi. Omaa napaa vaan raportoimaan tulin, täällä tänään kp 22/23-25 ja pikkasen jännittää vaikka en usko mitään tuola masussa asustavan...Eli menkkoja ootellessa ja sit ens kierrossa uudestaan metsästelemään ovista...

Kamalan jännät paikat on ainakin vaniljaisella, kamalasti toivotan myös minä viivojen vahvistumista. Ja pikkasen jo onnittelenkin... =)

Onnitelut Vaniljainen!!Jippiih!!! :flower: :flower: :heart:

Täällä taitaa menkat tulla,tuhruttaa..Mut eikai täs vielä heitetä kirvestä kaivoon,ku vasta eka kierto ja just leikattu.Ei varmaan kroppa ois ees halunnu ruveta vielä vauvaa suojelemaan,kun ei taida olla vielä kokonaan leikkauksesta toipunu.Ukkeli tuumaili jotain kahden edestä syömisestä ja mä mutisin,et tuskin on mitään vauvaa,elä pelkää.Ukko sanoikin,että taitaa nyt pelätä sitä että eikö vauvaa tosiaan olekaaan! :heart: Alkuun (HUOM! Tän kierron alkuun...:LOL: ) mies oli vähä kahden vaiheilla,mutta taitaa kuitenkin vihreetä valoo näyttää!

Mites tuon tuhrun kaa.Hitto,ku mä melkein luulin,et sekin jäis endon hoidon myötä pois,mut näyttää kuitenkin vaan tulevan. Tuleekohan sitä sit mahdollisesti plussakierrossakin joskus,kun jos se vaan tulee plussattomassa kierrossa,niin kyllä ei ainakaann testailla tarvi koskaan kun tuhru ilmottaa suru-uutisen..:( Jokaikisessä kierrossa tuhruttaa 2-5-pvää ennen menkkoja. Saankohan mä ikinä vauvaa.. :/

Tota haamu-juttuu,mäkin joskus mietin,että eihän siihen haamuakaan tulis,ellei hcg:tä erity ja sitähän erittyy vain raskaana ollessa,niin mikspä ei haamuakin vois tulkita kaiken järjen mukaan plussaksi?? Ovistestin plussaan kierron lopulla en tod. luota. Siis raskaus-plussaa..Joskus huvikseni entisessä elämässä olleen vauvakuumeen aikaan,testasin kierron loppupäivinä ovistestillä.Näytti kahta yhtä tummaa viivaa,mutta parin päivän päästä tuli täti.Et tuskin ovis-plussakaan siihen aikaan kierrosta,taisipa olla vain rikkinäinen.Mutta se kuitenkin osoitti sen kierron oviksen oikealla ajankohdallaan.Mutta eipä siinä hittookaan...

Plussatuulia kaikille jännäreille!!Malttia kuitenkin testailuihin,tyttäret! ;) :heart: :D

Tipetsu, jos sulla oli kemiallinen raskaus silloin kun ovistestit näytti plussaa?

Haamuista ja roskishaamuista: sellaisia haaleita haamuja voi kyllä tehdä monet muutkin virtsan aineet, siis voi tulla roskishaamu vaikkei olisikaan raskaana. Minä jos kuka sen tiedän, pähkähullussa testailussani noina ekoina megapitkinä kiertoina sain monta kertaa haalean värillisiä roskishaamuja ja joskus olin näkevinäni jopa viivanpaikkaakin testiajalla kun oikein kääntelin ja vääntelin testiä. Ja raskaana en ollut, noissa ei ollut mitään logiikkaa ja menkatkin saattoivat alkaa esim kahden viikon päästä haamusta. Mä olen käyttänyt enimmäkseen halpoja kotitestin liuskoja, voihan testimerkki vaikuttaa vaikka toisaalta juuri
kallista Clearblueta olen täällä palstalla nähnyt morkattavan valehaamuista.

Silti, testiajan haamu on tietysti aina asia erikseen, Onnea Vaniljainen :flower: ja toivotaan että viivat vahvistuu! Hei täähän on nyt kivaa kun teillä tulee tosi monella testipäiviä, itselläkin positiivinen filis tässä vaiheessa kun ovistestissä toinen viiva tuntui eilisestä vähän vahvistuneen, ei yhtä vahva vielä kuitenkaan. Mutta jos ovuloisin niin olisin kyllä tosi onnellinen =) no, saapa nähdä...
Jee, kohta on viikonloppu!

Alkuperäinen kirjoittaja Bigwish:
Mä oon myös miettiny, miten noihin testiajan yli meneviin haamuihin pitäis suhtautua. Kun eikös se kuitenkin ole niin, ettei sitä haamuakaan voi tulla, ellei sitä hcg:tä ole yhtään? Niin miksei näin ollen testiajan jälkeen huomatut haamut vois myös pitää paikkansa??
Minusta ne pitää ottaa negana ja toivoa parasta:D Noissa testeissä lukee, että se vähäinen määrä, mitä sitä hcg:tä on aina naisen elimistössä, näkyy herkeissä testeissä joskus testiajan jälkeen. Ei aina. Ja joissakin testeissä jotenkin se pissa kittautuu siihen viivan kohdalle. Tota hcgtä siis käsittääkseni on aina naisilla jonkin verran, en jaksa nyt googlettaa sitä juttua, mutta kun tutkii niin löytää.

Onnittelut Vaniljainen, onpa ihanasti muuttumassa roskis oikeeksi haamuksi ja seuraavaksihan tulee tietysti kunnon plussa. Täällä oikeen koko ryhmän kanssa toivotaan onnea!

Bigwish, ja tosiaan kun osa asiakkaista on vaikeita ihan silleenkin että saattavat jopa tahalleen jättää olematta kotona jne. Se kuulostaa kummalliselta, mutta ovat sellaisia todella huomionhakuisia ja itsekeskeisiä, eivät edes unohtaneet sitä sopimusta. Että tämmöset varsinkin pistää itellä sapet kiehumaan, koska olisi siinä voinut olla asiakas, jolta saa sen tuntipalkan..onneksi kilometrikorvaukset tulevat sentääs.

Mömmömmöö, minä en kyllä oikeestaan ollenkaan jauha miehelle vauvajuttuja. Joskus puhutaan auto- ja asuntoasioita ja jotain tämmösiä, mutta ei oikein muuten. Ja esim. ovistestit itellä on just sitä varten, etten tule hulluksi jos niitä menkkoja ei kuulu (jos ovis ollu vaikka myöhässä) . En siis ole miehelle maininnut edes, että nyt testailen tai kertonut tuloksia. Vaikka toki kerroin, että tilasin ja oli jo valmiina aamulla odottamassa pesukoneen päällä se testipakkaus. Oli tosi ahdistava tuo yk0 kun odottelin kuukauden tyhjennysvuotoa. Sillon päätin, että hankin heti ne saamarin ovistikut, että tiedän millon ois mahd. vuotopäiviä tulossa :LOL: Mies kyllä tietää, että pyörin täällä palstalla ja päivittelen listaa.

Tipetsu, jos ne menkat ei alakaan täydellä teholla niin sitten ainakin kannattaa kokeilla testiä kuitenkin tehdä :hug:

Sokeripala ja muut, toivotaan että ovis tulee ja näkyy tikuissa asti =) Täällä tosiaan tuntuu, että aina kaikki on joko kierron lopussa yhtä aikaa tai keskivaiheilla. Kai se on, että itekin alkuvaiheessa en edes muistanu missä se koko keirto on menossa kun oli kipeekin.

Täällä ois kp 24/28, toivottavasti jaksais odottaa vaikka tiistaihin testien kanssa. Sillon ois tuo ennustettu kierron alkamispv. Jotenkin jännittää kamalasti, kun kyllähän se on pettymys jos se kierto sieltä alkaa. Ja sitten kun pelottaa valmiiksi, että kuinka kipeet ne ekat oikeat menkat on. Noh, onneksi on tänään ja huomenna tuota työpuolta, niin ei ehi niin ajatella.

Kumpa kävis täällä kunnon plussapyörremyrsky :heart:

Mömmömmöö Noist testien testailuista. No mulla on vähä pakko testailla sitä ovista kun alkioiden siirto riippuu siitä. Meillä alkiot on 5 päivän ikäisiä eli siirto tehdään viiden päivän päästä siitä kun tasa vahvuset viivat on ilmestyny ovistestiin :heart: ja viivojen vahvuushan katotaan kun käsi on suorana eteen päin eikä kuulemma läheltä ollenkaan, näin sanoivat mulle viimeks sielt klinikalta.
Mies on suhtautunu hyvin ja ehkä kans vähä :LOL:

Vaniljainen hurjasti onnea haamu viivasta, toivotaan että se sieltä vielä vahvistuis :heart:

Tipetsu ainahan tuhrut ei tarkoita sitä etteikö vois olla raskaana. Mulla kolmannen raskauden alussa koko ajan pientä tuhru vuotoa. Käytiin lääkärissä ja tehtiin sisätutkimuksia, mut lääkäri ei vaan osannu selittää mistä se johtu. Tuhru loppui sit jossain vaiheessa ja terve poika syntyi.

Nelli koskas aattelit testailla? =)

Eilen illalla tilasin lisää noit ovistestejä ja tuli siin muistaakseni muutama r-testikin mukana ;) Pääsepähän sit oikee kunnolla testailee vaikka mies kyl totes et tulee se sillä yhelläkin tikulla ei niit tarvii olla viittä eri sorttia :LOL:
Tänää ja huomenna iltavuorot joten kerkii tässä vähä pyykkiä pestä ja muuta pikku hommaa tehä =)

Paljon plussatuulia kaikille ja mukavaa päivän jatkoa :hug:

Hei kaikille!!

Täällä on ollut hirveä kiire niin pari päivää oon ollut poissa :)

Vaniljainen Voi miten jännät hetket menossa!! Onnittelut haamusta :flower: Toivotaan että siitä pian vahvistuisi!!

Mömmömmöö Mä puhuin miehelle alussa paljon enemmän, nyt oikeastaan en mainitse mitään paitsi kun menkat alkaa. Kohta yk 5 jos alkaa menkat niin ei sitä oikein jaksa jokaista mahanippailua juhlia :) Kyllä se on huomannu että jossain palstalla pyörin, mut ei siinä mitään väärää!

Mulla on tullut jo ainaiset menkkanäpyt (muuten ei mitään finnejä tms, mut AINA ennen menkkoja ja ovista ilmestyy pari pientä, raivostuttavaa!!), ja ei mitään oireita. En usko, että on tärpännyt. Nyt taitaa olla dpo 10 ja jotainhan tässä pitäisi jo olla. Mut ei.. Ollut tosi paska viikko ja tästä vielä paha mieli päälle. Pitää vaan muistaa kärsivällisyys näissä vauvajutuissa.. Gynekin sano että terveelläkin parilla puoli vuotta on lyhyt aika. Mutta, menkat ei oo vielä alkanut joten en luovuta vielä!! :) Mä ajattelin touko-kesäkuussa mennä sinne munatorvien aukiolotutkimukseen :x Ei varmaan oo mukavaa kylläkään..

Unikeiju Onnea oviksen bongaamiseen!! :)

Hei!

Olen lueskellut ketjuanne tiuhaan ja haluaisin liittyä joukkoonne, jos huolitaan. Olen kirjoitellut jo tuolla KM:n jälkeen kuumeilevissa, mutta tännekin voisin soluttautua... Aloitin myös km-puolella ketjun Myöhäinen keskenmeno, jossa tapahtuneesta kerroin enemmänkin, mutta sitten en päässyt tuolla Sohvaliina-nikillä sisään...ja otin uuden. Nyt näköjään silläkin pääsisi, mutta jatkan tällä.

Me(kin) olemme sateenkaareva perhe ja meillä on ennestään yksi lapsi, poika 01/08. Viime kesänä päätimme, että voisimme kakkosta ruveta yrittämään. Poika on saanut alkunsa klinikalla IVF:llä ja on minun synnyttämäni, mutta avopuolisoni munasoluista. Joo, ei kovin helppotajuista eikä normaalia... Tavallaan siis jaoimme tuon hoitoprosessin :) Nykyään se ei olisi enää edes mahdollista, sillä lain mukaan olisin sijaissynnyttäjä. Silloin ehdimme juuri ennen uuden lain voimaantuloa tämän tekemään. Halusimme vaan kokeilla, josko onnistuisi ja hyvin kävi. Nyt tätä kakkosta olemme yrittäneet koti-inseminaatioilla, sama isä on edelleen kyseessä. Ja edelleen minua yritämme raskauttaa...puolisoni ei edes haluaisi olla raskaana ja minä taas mielelläni koen nämä kaikki vaiheet =) .

Kolmas koti-inssi meillä onnistuikin elokuussa, josta sitten myöhäinen keskenmeno havaittiin tammikuussa rakenneultrassa. Viikkoja olisi pitänyt olla 20+, mutta sikiö vastasi 17+, sykettä ei löytynyt. Mitään oireita minulla ollut näiden kolmen viikon aikana, joina pientä kuollutta sisälläni kannoin, ainoastaan oma vaisto kuiskaili, ettei kaikki ole hyvin :/ . Synnytin pienenpienen enkelipojan 11.1. rv 21+0. Suru on ollut suuri, on toki vieläkin, mutta katsomme jo tulevaisuuteen ja uuteen yritykseen. Tuhkanlaskussa saimme olla mukana, vaikken halunnut hautajaisia ruveta järjestämään. Sain kantaa uurnan itse muistolehtoon ja sirotella tuhkat hautaan ja vielä peittääkin haudan. Niin kauheaa kuin se olikin, niin olemme onnellisia, että koimme sen kaiken. Jälkitarkastus on 2.3. ja siellä saamme kuulla ruumiinavaustulokset ym. kokeiden tulokset ja toivottavasti pääsemme yrittämään uudelleen. Menkat eivät ole vielä tulleet synnytyksen jälkeen, niitä siis odotellessa... Onneksi eivät olekaan, joten voimme rauhassa odottaa tuon jälkitarkastuksen ensin ja "luvan" jatkaa yritystä.

Ajatus uudesta raskaudesta on eteenpäin vievä, vaikkakin mahdollisen plussan jälkeen sitä pelkäisi menettävänsä tämänkin lapsen. En tiedä kuinka pystyisin pysymään järjissäni tuonne rakenneultraan asti. No, vaihtoehtojahan ei ole. Pitää vaan uskaltaa toivoa parasta ja uskoa raskauteen. En haluaisi seuraavan raskauden aikana kuitenkaan koko aikaa olla pelon vallassa nauttimatta siitä ollenkaan.

Täältä saatte joukkoonne himotestailijan :LOL: Kyllä mua on naurattanut kun olen lukenut juttujanne ja tiedän olevani itse juuri sieltä pahimmasta päästä mitä tulee malttamattomuuteen ja testien säilyttämiseen kaapissa :ashamed: Ovistestejä ja raskaustestejä odottaa vino pino käyttäjäänsä (vielä ).

Nyt rupeaa olemaan jo niin pitkä romaani, että lienee syytä lopetella.

Kaikille paljon plussatuulia ja tsempityksiä vaiheisiinne, nyt muistan vaan, että Vaniljaisella on siellä jännää... Toivotaan haamun tummumista oikeaksi kunnon plussaksi!

Aamua kaikille!

Täällä oli yöllä pikainen menkkakipu-kouristus.Luulin,että menkat alkaa mut mitään ei oo näkyny eikä ole kouristellutkaan yön jälkeen. Vihleksii kyllä silloin tällöin ja itseasiassa nyt tuntuu pientä jomotusta.Vasemmassa rinnassa on sellainen kipeä "kohta" aina ennen menkkoja,nytkin on. Tuolla sivulla kainalon puolella. Siitäkin aina tietää menkkojen tulevan. Mutta normit viikon ilmavaivat ( :ashamed: :x ) ja jalkasäryt puuttuu!Ääh...tulis ees nenänpää punaseks ku tulee raskaaksi,niin ei tarviis arvuutella ja tuskailla!!

Plussaonnea!!

Tervetuloa Catalia :flower: Laitoin sut suoraan tonne haikara-osastoon, niin laitan ykt sitten kun teilä varsinainen yritys alkaa. Tsemppiä! =) Ja pahoittelut keskenmenosta, onneksi teilä on tuollainen kaunis hetki kuitenkin ollut, jolloin on helpompi ehkä päästä asiassa eteenpäin kun on nähnyt tavallaan "hautajaiset".

Mukava lukea myös sateenkaariperheiden yritystaipaletta. Mulla kuuluu lähipiiriin lähinnä sateenkaaripariskuntia, joilla ei siis lapsia ole. Tai en tiedä mitä poliittisesti korrektia nimitystä heistä nyt sitten käytetään, kun ovat niin lähipiiriä että kutsuvat itseäänkin ihan miten sattuu =) Noh, toivon nimettäin että heilläkin joskus yritys alkais sitten..tai voihan se olla käynnissä, ei oikein viitsi toisten lapsitoiveista kamalasti udella.

Täällä on kotiuduttu töistä ja melkosesti alko väsyttämään mukamas. Aivan ihana ilma kyllä, pitää koirien kanssa tuonne vääntäytyä.

Vaniljainen, ootko ehtinyt testailemaan? :heart:

Tervetuloa Catalia kuumeiseen porukkaan ja pahoitteluni menetyksestänne! Nyt paremmalla onnella!! :heart:

On kyllä Metsätähtönen älytöntä touhua, kun ei jotkut suvaitse edes kotona olla!! :headwall: Sun pitäis ottaa niiltä rahat pois siitäkin huolimatta. Eihän sitä esim. peruuttamatonta hammaslääkäriaikaakaan ilmaisena kuitata! Sujautat vaan laskun oven alta! :D

Mites tosiaan Vaniljaisen testailut? Mä en millään malttais pysyä erossa testeistä. Ehkä viikonloppuna jo kokeilen onneani, vaikka ovis olikin vasta n.viikko sitten. :)

Mun raskaustestipaketissa näköjään sanotaankin, että naisilla on hcg:tä n. 5mlU/ml. Raskaustesti (tää mun) antaa plussan, kun hcg ylittää 20 mlU/ml. Että tuon takia kai niitä raskaushaamuja ei kannata tuijottaa. Sokeripala selvensi asiaa myös paljon, kiitos. :flower:

Tipetsu ihanaa, kun mieskin alkaa tosissaan innostua! Tsemppiä turhujen kestämiseen!! :hug:

Tervetuloa ninipa =)

Onnea plussanneille!

Fistik Ikävä kuulla :hug: En osaa oikein muuta sanoa kuin: Onnea jatkoon!

Catalia Tervetuloa :)

Unikeiju-79 Onnea oviksen metsästämiseen!

Kelläs kaikilla oli testauspäivät lähellä?

Kirjoitan nopeasti, joten en ehdi kaikkea kommentoimaan. Tekstiä tullut paljon. enkä ole pariin päivään ehtinyt käydä täällä.

Mulla on pieniä raskausoireita, mut en halua ajatella niitä. Ne voi aina olla jotain muutakin, joten en kiinnitä niihin huomiota. Pelottaa että se täti kurvaa sieltä kuitenkin lopulta. On sellaista nippailua, rinnat on arat ja ihan hieman turvonneen oloiset.

Kp 28/32

Unikeiju kyseli mun testailuista, en usko että tarvii testailla kun sellanen tunne että menkat sieltä vielä tänään tai sit huomena kurvailee. Jos ei tule niin varmaan sit alkuviikosta. Mutta melko varma olen että tulee.

Tosi mukavaa saada tänne uusia ihmisiä ja kiva kuulla myös sateenkaaripariskuntien haaveilusta ja yrityksestä. Saanko udella, että onko nämä teidän isäehdokkaat ihan ystäviä/tuttuja?

Mä en oikein tiedä oonko tulossa kipeeksi. Ollut aika huono olo ja kurkku kipee ym. Ja koko ajan palelee. Melkein toivon että olisin kun yövuoroon menen ja sit aamulla suoraan työharjotteluun. Voisin mielummin soittaa sinne harjotteluun etten voi mennä kun oon kipee :)

Alkuperäinen kirjoittaja nelli-86:
Saanko udella, että onko nämä teidän isäehdokkaat ihan ystäviä/tuttuja?
Saat toki udella :) . Meillä pojan isä (joka siis jatkossakin mukana yrityksissä ) on pitkäaikainen ystävä. Kaikki meillä on toiminut tosi loistavasti kahden vuoden ajan ainakin. Tuntui, että meidän kuviossa kaikki saivat juuri sitä mitä halusivat, jos asian nyt näin voi ilmaista. Ei ole tullut yhtään erimielisyyksiä mistään asioista ja vaikka isi onkin pojan elämässä mukana (ihan luonnollisestikin kun ollaan kaikki ystäviä ) niin hänellä ei ole mitään velvollisuuksia, emme halunneet elatusvelvollisuutta tai muutakaan häneltä vaatia, eihän sitä isyyttä sillä mitata. Hän on olemassa oleva isi. Ja se on meille kaikille tärkeintä.

Unikeiju, toki jokainen saa tehdä testejä just tasan niin monta kuin tykkää ja sun tilanne nyt vielä on ihan eri! Musta se on lähinnä hassua, jos alusta asti, siis ilman mitn erikoistilanteita ja ongelmia testaillaan hirmuisesti. Mutta siis en tuomitse sitä, ite en vaan haluaisi olla koko ajan testaamassa..

Näin viime yönä unta, että olin raskaana. Olin saamassa kolmoset, että toivottavasti se oli vaan puolittain enneuni.. Tai siis kolmasosalta :LOL: Muuten on ihan viriviriolo tänään. Huumori on taas sitä luokkaa, että ketään ei naurata. Pitäsköhän mun toisinaan olla hetki hiljaa?? :ashamed: No, ainakin mulla on yksinään hauskaa, hehe. :D

Vasta kp 17/28. |O

Mömmömmöö, siis tuossa testailussahan tilanne on se että haluaa tietää millon odotella menkkoja. Siis ovulaation jälkeenhän ne tulee 14 päivän kuluttua. Sehän nimenomaan välttää turhia r-testitehtailuja, kun tietää ettei koko ovista ole tullut edes. Varsinkin alussa se kierto monella on aika hukassa nimenomaan, niin sehän se idea on. Itellä ainakin se yksi turhauttava kierto oli aika hajottava..jos tulis yhtäkkiä 50 päivän kierto (mikä ei ole ollenkaan harvinaista vaikkei varsinaisia ongelmia ole), niin kyllä siinä ehtis varmaan tehdä melkosen liudan raskaustestejä :LOL: Ja varmaan aikamoisilta pettymyksiltä välttyy, jos saman tien tietää että ovista ei ole vielä ollut edes..kaikki ei sitä tunne. En tiedä sainko tämän nyt selvennettyä niin, että tossa testailussa on jotain järjen hiukkastakin :LOL:

Bigwish, sepä se kun laskut ei mene suoraan mun kautta vaan työnantajan ja noista ei laskuteta jos eivät suvaitse olla paikalla. Mikä on kyllä tosi ärsyttävää. Kilometrikorvaukset onneksi saa..nopeesti tulis muuten takkiin kyllä, jos joku ei viittis paikalla olla kun käy.

Tosiaan tuosta vielä, kun naisilla on sitä hcg-hormonia jonkin verran aina..niin ne herkät testithän on 10 mlU/ml ja naisella on n. 5 mlU/ml..niin ei siinä varmaan paljon tarvita väärään hälytykseen jos testiajan ulkopuolelle menee.

Nallu, mulla on vähän kuin sama tilanne eli 24/28, tai siis että saman verran päiviä odotetun kierron alkuun. Joten jonkun hetken pitäis malttaa. Olis jotenki kiva, kun tiistaina ois vaikka joku liputuspäivä tai jotain, niin ois joku erikoispäivä testailuun :D Mulla on kans sama, että on jotain semmosta mitä vois ajatella raskausoireeksi, mutta kun ne on ihan samat oireet noihin menkkoihin ja vielä aika vasta jääny pillerit.

Minä oon vähän lupaillut itselleni, että sitten joku vuosi kun plussaan, niin saan käydä vaikka samalta istumalta ostamassa itselleni jotain asiaan liittyvää..oli se sitten vauvaan liittyvää tai vaikkapa jotain raskausvaatetta tai jotain. Että onpahan vähän lisäkannustimia :saint:

Muoks. Niin ja testeihin vielä, että kyllähän sekin helpotti kun sairastuin oviksen jälkeen..niin tiesi että on ehditty siihen mennessä täysillä yrittää kun ei sairaana enää jaksanut. Eli tavallaan tuli hyvä mieli, kun tiesi että ainakin tikutuksen perusteella ovis olisi jo ollut ja hyödynnetty. Eri asia tärppääkö =) Mutta muuten olisin varmaan ollu vähän masentunut tämän loppukierron, kun en olisi niin varma ollut. Mutta varsinaisesti noita testejä ei tartte, jos on normaali tilanne ja harrastaa joka toinen päivä seksiä sekä on hyvät hermot (kestää kierron vaihteluita jne).

No juu, selvensihän toi vähän tota testailuhimoa. En tullut ajatelleeksi tolta kantilta, kun itsellä on niin säännöllinen kierto ja oletan, että noi mun puolikierron tuntemukset viittaa ovikseen. Itsekeskeinen, minäkö? :D Oikeesti en pidä tota testailua mitenkään huonona asiana, siihen on vaan aika vaikea tässä vaiheessa eläytyä. Mutta olen siis varma, että jos meillä ongelmia tulee ilmenemään, niin liityn ilolla teidän supertestaajien joukkoon :LOL:

Mömmömmöö Minä ainakin naurahdin tuolle kolmasosa-jutulle :D

Metsätähtönen Siksi en mäkään halua erityisemmin oireita hehkuttaa. Oireet kun on sellaisia, että sopii niin moneen. Oireita on ollu meinaan aikaisemmissakin kierroissa..

Olette puhunu aika paljon testauksista. Mäkin ajattelin aluksi, etten ota ovistestejä ollenkaan. Sit ajattelin että puolen vuoden jälkeen.. No nyt ajattelen ottaa ne ensi kierrosta jos on tarvis. Mulla on niin epävarma olo koko raskautumisen takia, et tahdon testata et ovuloinko lainkaan. Ja toki se helpottaa sit muutenkin, tietää ainakin koska menkkojen pitäisi alkaa! Jokainen testailkoon niin, miten itselle sopii. Joillakin voi olla niin että tieto lisää tuskaa, joillakin se helpottaa.

Oottekos maistanu tuota uutta Kopparbergin alkoholitonta luomusiideriä? Kannattaa maistaa, aion ainakin minä juoda sitä raskausaikana sillon tällön :p

Plussatuulia!!

Jee, viikonloppu =)
Mun elämänlaatua onkyllä huomattavasti parantanut tämä nelipäiväinen työviikko, vaikka joskus työpäivät piteneekin kun kaikki paperityöt on tehtävä ym, ja työviikolla illatkin on sellaista uupunutta rutiinien pyörittämistä, niin 3 päivän viikonloppuna ehtii kunnolla rentoutua ja elää oikeaa elämää!
Tänä viikonloppuna aion ainakin puuhastella paljon makuuhuoneen puolella, kun tuntuu nuo ovistestin viivat lupaavasti vahvistuvan :) yhtä vahvoja ei vielä ole mutta päivä päivältä selkeämpi viiva kumminkin. Jospa lähipäivinä olisi jo tasavahvat! Miehelle en ole ovisajoista puhunut, mutta yleensä tuo on aina valmis kumminkin jos itse osoitan aktiivisuutta, nykyään kun arkisin olen usein niin väsynyt että nukahdan lasta nukuttaessa ja jatkan siitä suoraan yöunille, niin mies osaa arvostaa pientäkin panostusta aiheeseen ;)

Mitäs muut meinaa tehdä viikonloppuna? Testailla varmaan ainakin. Onnea matkaan! Ja tervetuloa Catalia! Nellin kipeyskin voi aina olla raskausoire, jos sen ottaa siltä kannalta niin ehkä flunssakin on helpompi kestää? Parempia vointeja joka tapauksessa!

Mömmömmöö vielä palailen tuohon testailuun. Aikaisemmin ihmettelin et miks pitää testailla jotain ovista kun itekin tiesin koska on suunnilleen kohdalla. Nyt sitten kun klinikalta haluavat tietää sen ovis päivän niin tikutan sitä siinä toivossa et jotain merkkiä tikkuun tulisi ja mulla meni kierto ihan sekasin kun aloitettiin nää hoidot.
Tää on nyt kolmas kerta kun tikutan ovista, muuten on pärjännyt ilmankin ;)
Jokainen saa testata ihan kuin paljon haluaa tai olla testaamatta.
Nallu sanoikin hyvin et toisille tieto lisää tuskaa, joillakin se helpottaa :ashamed:

Ralliperuna pahoittelut tädin saapumisesta :hug:

Catalia tervetuloa mukaan kuumeilemaan :flower:

Useammalla on jännät paikat täällä ja toivottavasti saadaan jonkun näköinen plussa myrsky tässä lähipäivinä :whistle:
Kylmää perjantai päivän alkua :heart:

Ralliperuna, tärppionnea tähän uuteen kiertoon :hug:

Täällä olisi viikonloppuna tiedossa varmaan ihan akkujen lataamista ja lautapeli-iltoja. Oon jotenkin puolikunnossa nyt ollut, niin työt tuntuu ihan kamalan väsyttäviltä. Noh, onpahan tullut mustaherukkamehu taas tutuksi :D

On muuten taas ihan menkkaolo, nukuin koko yön huonosti kun tämän tästä heräilin. Lämmöt on kyllä ylhäällä vielä. Ei olis kyllä vielä aika, mutta kaipa siihenkin osaan kiertoa valmistautuu keho. Jotenki semmonen fiilis, että tekis mieli olla kook päivä kotona vällyjen sisällä ja hörppiä mehua :LOL: Noh, toisaalta kyllä sitten kun töihin menee, niin nopeesti menevät =)

Mukavaa perjantaita kaikille! Täällä on päivittelijällä korkeat toiveet plussalistalle kaikkien osalta :heart:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54 Pistin tämän Tekayn kalenterin vielä tänne. Löysin just uuden jutun, mitä en ollut huomannut. Eli jos laittaa siihen vaikka millon vikat menkat ollut (tai millä nyt haluaa määritellä ), niin näkee sitten siitä alalaidasta "Yleistietoja sikiöstä tällä viikolla".

Mulla esimerkiksi lukee tossa näin, että "Blastosysteistä 10-15% ei kykene kiinnittymeen kohdun limakalvolle lainkaan ja niistä jotka onnistuvat tässä tehtävässä vain reilu puolet selviytyy tämän viikon lopulle". En tiennytkään, että se noin surkea tilanne on :saint:

Mitä enemmän lukee sitä enemmän ihmettelee yllätysvauvoja :LOL: On kerrassaan ollut nappiajoitus kaikkinensa ja hyvä tuuri! =)

Yhteistyössä