Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 4

Onnea Perämaan emännälle!!! Mahtavaa! :heart:

Memmulle onnittelut tätiytymisestä. Varmaan ihana hoitaa vauvaa, kun ite on raskaana. :heart:

Mutzillalle täältäkin onnea uuteen testaukseen!! :flower:

Jospa Metsätähtösellä alkais kohta tuntua kiinnittymistä ja siitä noita vatsakipuja!! :p

Täällä ei vieläkään ovista, nyyh. :(

Hyvänen aika minun kanssa taas, mitähän oon ajatellu..en vissii mitään :LOL: Nyt vasta jotenkin tajusin, että Manzu ja Perämaan emäntä on saaneet haamut! :heart: Oon jotain muka tekstissäkin noita maininnut, mutta ei ilmeisesti ole mennyt perille asti mulla jakeluun :saint: Kertokaapa sitten, kun saa laittaa plussanneisiin :heart: Onnea ja toivotaan viivojen vahvistumista!!

Bigwish, nuo mun vatsakivut taitaa tällä hetkellä olla ollu noita oviskipuja. Sillä mua naurattikin, että miten en oo ennen koskaan ajatellu noita sen kummemmin..tuohan kohta kierrosta on ihan selkeä. Toisaalta voi olla, että nyt pillereiden jälkeen nuo vaan tuntuu voimakkaammin (oletan että oli nyt kuitenki se ovis, voihan se olla että onki joskus myöhemmin).

Tuli mieleen, että kyllä on tämä eka oikea kierto jotenki inhottava. Tänäänkin oli niin vetämätön ja huono olo, että luulen sen tohon ovikseen nyt liittyvän. Kai se kaikki tuntuu niin erilai ja tulee vähän korostetusti nyt noiden pillereiden jälkeen. Seuraava kierto on varmaan vähän helpompi, voisin kuvitella.

Tosiaan tuli vielä mieleen noista, kun muut ihmiset arvostelevat mihin kohtaan on sopivaa tehdä lapsia jne. Tai vaikkapa aloittaa uudet opiskelut, mitä tahansa. Niin kai se liittyy siihen piirteeseen, että ihmiset yleisesti pitää itseään aika fiksuina (tai parempana kuin muut) ja sitten näin ollen vähätellään muiden älykkyysosamäärää erilaisissa ratkaisuissa.. :D Koska eihän se oikeastaan ole muuta kuin toisen ratkaisumallien ja periaatteiden kyseenalaistamista. Oon muuten huomannut, että kielteisesti lapsiasioihin suhtautuvat ovat juuri niitä, joilla on sitoutumiskammoa ja ei kunnon parisuhteita takana saatika että lapsia olisivat ajatelleet seuraavaan kymmeneen vuoteen. Heiltä taitaa nämä suurimmat arvostelutkin tulla, jos tuttavapiirissä joku saa lapsia. Kaipa hekin sitten muuttuvat, kun elämäntilanne tuntuu oikealta. Jotenkin mua vaan huvittaa, että olin vielä tänäänkin vähän loukkaantunut tämän tuttavani puolesta kun ystäväni niin arvosteli hänen naimisiinmenoaan + lapsitoiveita ennen kuin gradu on valmis. Kai se on sitten sitäkin, että siinä alkoi aprikoimaan kiinnostaako hänellekään mahdollisesta raskaudesta sitten missä vaiheessa kertoa, jos muillekin ystävillensä on noin kielteinen. VAi käykö niin päin, että parempi kertoa ajoissa että tämä kaveri ehtii sulatella asiaa :D

Puhut asiaa Metsätähtönen! Mä kans luulen, että ihmiset, jotka arvostelevat toisten elämänvalintoja on joko älyttömiä kontrollifriikkejä itse tai sitten sitoutumiskammoisia ym. Tai niitä, joiden ratkaisut ovat ainoita oikeita. =)

Tilasin just uusia testejä netistä. En kyllä ymmärrä, miksi oon apteekista ostanu testejä, kun netistä saa niiiiin paljon halvemmalla ja suoraan kotiin!! Ostinpa oikein pikatoimituksella testit!!

Oi, onnea Mantzu ja Perämaan emäntä haamuista :heart:

Nallu, niinhän se olikin, että sulla oli se työharjoittelupaikka! :whistle: Kiva homma, että saat siellä jatkaa! :)

Mutzillalle pidän peukut ja varpaat pystyssä, että täti pysyy sinusta kaukana

Mä otan kyllä kans ovistikut kehiin jollei tästä kierrosta nappaa, perustellaan sitten tolle miehelle vaikka niin, että haluan varmistaa, että mulla semmonen edes on jossain päin kiertoa :whistle: Vielä noin viikko tätä kiertoa, sitten saa alkaa jänskäämään tädin tuloa..Pysyis nyt poissa vaan! :kieh:

perämaan emäntä Onnea plussasta :)

Mutzilla Pahoittelut negasta ja tädin saapumisesta :hug:

Metsätähtönen Mä lohduttelen itseäni juuri sillä, että ajattelen sen asunnon olevan ihan hirveä :D

Bigwish Toivottavasti sullekin tulee pian se ovis =)

Mulle tuli sitten flunssa, sitä se eilinen aivastelu meinas. Olo on kyllä ihan kamala, saa nähdä jaksanko huomenna lähteä päiväkotiin. Tosin en kovin innostuneesti mene sinne muutenkaan, meillä on sijainen joka luulee olevansa maailman omistaja. Saanut jo muutaman lapsen itkemään siellä, ja käskyttää meitä muita "opeja" ihan hirveästi. Lapsen hoitaminen on pelkkää kuria hänen mielestään! Siellä se vahtii kuin haukka, mitä me muut teemme.

Plussatuulia kaikille!

kp 20

Onnea haamun saaneille! Pian varmasti selvää plussaa! :flower: =) :heart:
Pahoittelut niille joilla täti löysi perille! :hug:

Mulle iski flunssan poikanen..Menkkajomotusta tuolla alamahassa..Nyt salaa toivon että ovis ois hieman myöhästyny laparoskopian takia..:p Tuo menkkajomotus on varmasti jotain operaatioon liittyvää...Toisaalta,sitä on tuntunu vaan tänään ja operaatiosta on tänään 10 pvää.
Äh,ei sais nyt innostuu,mut oishan mulla lupakin siihen,pian 7 vuoden haaveilun jälkeen. Maaliskuussa tulee 7 vuotta ku jätin pilsut pois ja siitä asti 5 vuotta yrittämistä..

Toivottavasti jokasorkka meistä plussaa pian!!! :heart:

Nallulle pikaista paranemista flunssasta!

Mä olen sitten ihan mahdoton näitten testailujen kanssa!
Kp 4, täti pakkailee tavaroitaan ja tänään tuli postissa ovistestit. ja nyt mä sitten malttamattomana odotan milloin voisin aloittaa oviksen metsästämisen. Viime kierto oli 40 päivää eli siitä ovis ois joskus kp 26 tienoilla, mutta toisaalta edellinen oli 30 päivää. Sitä paitsi en oikein usko ovuloineeni viime kierrossa. No, vaikka kp 10 tienoilla aloittelisi niin on tuossa paketissa 21 liuskaa eli eiköhän riitä :D ja saahan niitä netistä lisää :D Harrastus tämäkin...

Onnea haamuista Manzu ja Perämaan emäntä :flower:
Samanlaista toivoessa...

Vähän hankalaa tämä, kun olen ajatellut hakea töitä syksylle sairaalasta niin että aloittaisin siinä elo-syyskuussa. Mut nyt jos tästä kierrosta tulisin raskaaksi niin äitiysloma alkaisi 12.10, eli aika kiva temppu olis mennä uuteen työpaikkaan maha pystyssä. Toisaalta en millään jaksais jäädä sinnittelemään tuonne terkkariin kun ei toisaalta tiedä vaikka menis miten kauan tähän. Ja niitä töitä pitäis alkaa jo kyselemään. No, varmaan kyselen ja jos nyt hyvin kävis niin tietääpä tuon sentään etukäteen ja voi järjestellä jotenkin sitten... Mulla on se hankaluus kun olen niin vasta valmistunut että täytyis yrittää saada äitiysrahat tuon edeltävän 6 kk ajalta, muuten jään suunnilleen minimirahoille jos 2008 tuloista laskettais. Esikoisesta olin minimirahalla ja eipä sillä juhlittu, tosin asumiskustannukset oli halvempia silloin niin pärjättiin. Onko muut niin proosallisia että on jo laskeneet mahd. äitiysrahojaan?

Sokeripala, minusta tuo ovistikutus oli jotenkin kivaa. Varsinki ku ne mun tikut oli semmoset vaaleenpunaset, että oikeen aamuihin sopi B) Ja sitten tuoho non vähän eri tyyliset ne odotukset, että ite en ainakaan osaa stressata toisin kun vaikka jos se ois joku raskaustesti. Ja kyllä, oon käyny tsekkaamassa jo ajat sitten paljon se mun äippäraha on :LOL: Mullahan on se minimi, kun opiskelija olen eikä noilla mun työtuloilla sitä varmaan nostettua saada. Onneksi on alhaiset asumiskustannukset.

Mutzilla, kylläpä nyt taas koetellaan :hug: Annan ton yk1 olla tuolla listassa, ettei mee sekasin vielä. Toivotaan, että joku roti tulee tuohon kiertoon.

Kylläpä väsyttää, tuntuu että vois mennä takaisin nukkumaan. Ja vähän tuntuu siltä, että flunssaa yrittää..ja se tarkottaa kyllä varmaan sitä, että oon jotenki paleltunu tuolla. Eilen lähdin nimettäin koirat käyttään, vaikkakin pikasesti, mutta olikin pakkanen kiriny melkee kymmenen astetta viime reissuun :D Hieman palelsi.

Mukavaa torstaita! Tässähän on jo loppuviikko käsillä =)

juu kyllä mä epäilen et täti tuli, tänä aamunakin tuli pyyhittäessä, joten kp2/28-41?
toi 41 jos otetaan huomioon tää "kierto" poikien syntymästä. mut eiköhän se edelleenkin oo yk1 kun eihän sitä yritetty kuitenkaan kunnolla tossa synnytyksen jälkeen, se ois ollu "vahinko" :LOL:

jaahas se ois sit kp5/26-28 eli ensiviikolla pääsis taas alottaa pupuilu sessiot :p toivotaan että ovis tapahtus :saint:
täti pakkas kamasa jä läks...toivottavasti ainaskin vuodeks :LOL:

toivotaan että tästä meidän pinosta pääsee kaikki vielä tämän talven ja kevään aikana tonne odotuspuolelle :heart:
hyvää päivänjatkoa kaikille!!!!! =)

sori kopsasin tän toisesta linkistä minne kirjotin,laiskuus iski ei jaskanu uudetsaa kirj,mun asiaani... tääl edelleen ovistesti nega,näkyy kuiteski haamu viiva mut voi olla et on tulossa vasta nyt vko:lopun aikana laskin et jos laskurin mukaan 27 pvä alkas ni ovis ois 14pvä,pysys vaa täti kaukana minusta eilen ku lähin lottoa tekemään kävellen(ku aika keskustassa asutaan) ni yhtäkkiä alko jomottaan oik.puolelta munisten kohdalta koko sen matkan ajan meno/tulo kotona viel hetken kans oli..illalla ku jumpassa kävin ni hokasin siin ku hypeltii,et vitsit et jomotti vasenta rintaa,ovis oireita kaiketi? lämpöjä oon mitallu aamusin (tasanen rytmi ni muistaa mitata ku vaa on mittari yöpöydällä odottamassa) 6.2 asti sillo oli 35,7 su.36,2,ma 36,2 ti.36,2 ke.36,2 ja tänä aamuna 36,3 lievä nousu ;)

en ainakaa pillereiden aikaan mitn tollasia huomannu lopetin pilsut 30mar -09,on joskus puhetta ollutki et jotkut jättäny liuskan kesken..mä kans viikko jäi levystä,ei jaksanu enää popsia niitä,mies oli vähä et syö ny loppuun ne sanoin et en syö..lopulta anto periksi mukavasti on mukana täs vauvanteko hommassa,ei ole yhtää valitellu ku joka toine pvä olen et ei mikäs pvä nyt on.. :heart: ja mullahan alko mensut heti 3pvä päästä ja kesti 6pvä 2vikat kestäny 7pvä et ihan normi kierto pysyny..

Maitsu, mulla oli kans oletetun oviksen aikaan vatsakipuja (semmonen paineentunne ja aika erilainen kipuilu+turvotus) ja nyt sitten sen jälkeenkin on vielä vatsatuntemuksia mitä erikoisempia. Samoin tuo rintajomotus on pahentunu, mutta ei onneksi vielä herätä yöllä sentääs :LOL: Veikkaan, että nuo kuuluu tuohon prosessiin =)

Minäkään en ole pillereitä syödessä kyllä huomannut mitään enkä ole kyllä seuraillutkaan. Edes e-pillereillä jne en koskaan mitään erikoista huomannut, enkä edes ennen pillerisyöntiä. Kai se nyt vaan noiden jälkeen tulee aika voimakkaasti kaikki jutut esiin, oli niissä mitään sen kummempaa tai ei.

Kaikista tylsintä tässä koko hommassa on, että mulla oli tommosia kävelykipukohtauksia sillon yk0-kierroksessa (tyhjennysvuotoa odotellessa 30 päivää). Just silleen, että koiria lenkittäessä alko yhtäkkiä niin sattumaan että piti vetää se lyhempi lenkki. Kai ne on jotain noita valmistautumista aina millon mihinkin. Sit äoonki naureskellu, että en yhtään ihmettele että kaikki tuntee millon mitäki raskausoireita ja muita kun nämä on aika yleisiä missä vaiheessa kiertoa vaan:D Kai se on sitäki, että ennen niihin ei kiinnittänyt mitään huomiota, kun ei ne oikee kiinnostanu B) Toivotaan, että sulla olis se ovis ollut nyt =)

Puskajussi, kiitos käymästä! Tässä jo päivittelijäkin oottelee, että sais vähän plussalistaan lisätä uusia nimiä :D Toivotaan sinulle mukavaa raskautta :heart:

Se ois sitten koirankäyttö ja työkuviot..

Perämaan emäntä: Paljon onnea, onko jo viiva vahvistunut? :) Te ootte aikamoiset siskokset kyllä Mutzillan kanssa :)

Mutzilla Ehkä parempi että tuli pieni breikki tähän väliin niin sai kroppa levätä. Tuskin sulla kauaa menee niin olet taas plussanneiden joukossa :D

Metsis Ne ovisoireet kyllä laimenee kuukausien kuluessa, mullakin kun lopetin pillerit eka puol vuotta tunsin täysin oviksen kun munasarjat heräili. Koko alaselkä saatto olla kipeä. Nyt on paljon laimeammat oireet vuosi pillereiden lopettamisen jälkeen ja se tekee oviksen bongaamisen vaikeammaksi. Vähän pistelyä vaan ja toinen tissi saattaa oviksen jälkeen jomottaa. Toivottavasti et oo nyt vilustunut!!

Äippärahasta Mä oon opiskelija myös ja asun ulkomailla joten tuskin saan mitään tukia. En tiedä saisko täältä mut meillä on tosi onnekas tilanne ettei ole edes asuntolainaa ja omistusasunto joten varmasti pärjätään. Nyt saan vielä opintotukea Suomesta kyllä, perustelin itselleni sen että vanhemmat on koko ikänsä maksaneet verot Suomeen. :D

Huomenna mulla on sitten lääkäri, selviää toi limakalvon tilanne. Aika malttamaton olen ja pelottaakin vähän. Mä toivon vaan että se lääkäri sanoo, että niukilla menkoilla ei ole väliä ja limakalvo on fine. Tosi kivaa, että ne ultraa myös niin selviää onko niitä polyyppeja ym missään ja myös munasarjojen kunnon. Tuun sitten viikonlopun jälkeen kertomaan lääkärireissun kuulumiset.

Nyt pitää alkaa pakkaa koulukamoja kuntoon, heippa kaikille! :wave:

Kp 21 ja Dpo 3.

Mulla ei olekaan työvuoroa, asiakas joutui siirtelemään. Noh, pitänee alkaa sitten kouluhommia rustailemaan.

Voihan se Maitsu olla, että nuo on tommosia alkuoireita..kun kasvaa ne limakalvot ja muut. Mulla oli ainakin oviksen aikaan ihan oksettavaa oloa, ja veikkaan että liittyy just kaikkiin hormoneihin ja muihin. Tai siis toivottavasti oviksen aikaan, tämä on vähän jännää että vasta jälkikäteen tietää oliko se ovis ja millon vai eikö ehkä ollutkaan :D

Ja nyt sitä taas miettii, että miten ne yllätyslapset tulee niin helposti joillekin kun meikäläiset täällä vaan pissassa dippailee tikkuja ja stressaa oviksia ja kaikkea laskeskelee :LOL:

Paljon onnea plussanneille!
Täällä on kp30 menossa. En malttanut olla testaamatta, nega tuli tänään. Kierto on yleensä ollut aika lyhyt, mutta näköjään voi olla pitkäkin...
Ääh, tilanne voisi pikkuhiljaa ruveta ratkeamaan johonkin suuntaan, jotta ihminen saisi keskittymiskykynsä takaisin. Ei ole mistään oireista tietoakaan. Eilen oli menkkoja edeltävää nipistelyä mahassa, ei siis menkkakipua viel vaan ennakoivaa pikku kuplintaa. Niin että jospa tilanne pian selkenisi.
Olen alkanut pistämään kierron aikaisia tuntemuksia ja päivämääriä vihkoon, onhan se vissiin ihan hyvä tietää miten oma kroppa toimii, varsinkin jo joutuu johonkin tutkimuksiin tuonnempana.
Jo nyt on tuntuu että olen odottanut kyllä tai ei -vastausta ainakin viikon, todellisuudessa kai 2 päivää. Äh. Eilen yritin pistää pienen kiukuttelukohtauksen (ihan minuutin mittaisen vaan) hormoonien piikkiin, mutta aamulla nolotti, kun testi oli nega että se oli vissiin ihan silkkaa omaa lapsellisuutta se kohtaus eikä raskausoire. Tai oisko ollu kuitenki PMS-oire? |O

Mulla taas iski jo eilen kamala pesänrakennusvietti ja sitä siivitti paljon se että minä saan oman koneen vanhan jämistä, niin olkkarin järkkä meni uusiksi et miunkin kone mahtuu :p ja komeron siivosin ja järkkäilin ja siivosin ja tänäänkin siivonnut ihan himosti...kummallisia nää hormoonit, oli ne sit PMS:ää tai raskautta :LOL: uusia tauluja pitää mennä ostaan, uusi kirjoituspöytä mun koneelle ja koristeita tuohon kirjahyllyyn :snotty: :p :ashamed:

Muzilla: Jopas sinulla on nyt erityisen ärsyttävä täti tulossa, kun ei osaa päättää että tullakko vaiko eikö tulla :hug:

Nallulle oikein paljon parantavia halauksia, parempi pysyä varmaan kotona peiton alla kuin mennä kipeenä lasten lähelle =)

Tipetsu: Sulla jos jollain on oikeus bongailla raskausoireita mistä vaan :hug:

Sokeripala miettii vähän samoja asioita kun minäkin, nimittäin mullakin on työpaikka koko ajan hakusessa, vaikka raskautua koitankin! Paras olis joku 6kk homma, jolloin äippälomalle lähteminen ei tulis työnantajallekkaan niin yllätyksenä.. :whistle: Mä olen kuitenkin nyt päättänyt olla vähän itsekäs ja saada edes hiukan sitä äitiyspäivärahaa nostettua kun muuten saan myös sen minimin..

No pukkaakos metsätähtösellekin lunssa! Nyt kaikki kipeät kipin kapin peiton alle ja lepäämään, niin jaksatte sitten taas pupuilla =)

Lily- Janelle paaaljon tsemppiä huomiselle, toivottavasti saat hyviä uutisia :hug:

ginger-lemon-honey: Onneks me naiset voidaan pistää aina hormoonien kiukkuun pienet ja vähän isommatkin kiukuttelut :LOL:

Mulla tuntuu nyt kolmatta päivää mahassa kipuilua ja vihlontaa. En ymmärrä mitä mahdoin tonne Fertility Friendin kalenteriin päivittää, kun se heitti sinne yht´äkkiä, että olis hedelmällinen päivä :eek: Toivon todella, ettei näin tässä vaiheessa kiertoa enää ole, menkkojenkin kun pitäis alkaa noin viikon päästä, jos edellisiin kiertoihin on uskominen :LOL: Tosin nyt on jo kp 25, joten voihan noi vatsakivut enteillä menkkojakin, jos kierto on nyt lyhyempi..Äh, pitäis kyllä niitä ovistestejä ostaa jotta tietäis vähän missä mennään :x

Nyt tämmönen päivän tehtävä teille, kun täyttelin noita FF:n oireita, niin siellä oli muutamia mitä en ihan ymmärtänyt.. :p Miten te suomentaisitte nämä:

Breast self exam:
Exercise (tarkoittaa liikuntaa, mutta eikös ne tarkoitakkaan pelkkiä oireita...?) :
Skin break out:

Kiitos ja kumarrus :LOL:

Tipetsu Sinulle myös paranemisia!

Lily-Jane Toivottavasti lääkärireissu menee hyvin ja kaikki on ok.

ginger-lemon-honey Pahoittelut negasta, jospa se vielä plussaksi muuttuisi :hug:

Vaniljainen Toivottavasti kipu ja vihlonta on oire pikkuisesta. Ehkä siellä joku ilmottelee olemassaolostaan? Skin break out on varmaankin jotain iho-ongelmia, mutta en suoraa suomennosta osaa :D

Kp21 ja nuha jatkuu. Nyt alkoi mahakin kipuilla siihen malliin että täällä on kohta mahatautikin. Meillä oli tänään monta lasta pois juuri mahataudin takia, ja sitä on mein ryhmässä parilla työntekijälläkin. Kai se nyt on munkin vuoro :| Tuntuu tulevan kaikki liikkeellä olevat taudit mulle, vaikka mun vastustuskyky on yleensä aika hyvä.

hellou,
huomenna teen uuden testin silloin kp 25/25-26. tänään kävin uimahallissa vesijuoksemassa ja siellä oli joku vanha mies hieman syönyt sipulia ja se lemu :x meinas laatta ihan tosissaan lentää...
ala mahaa särkenyt ajoittain ja viiletykipua kun liian äkisti noussut ylös, mut huomenna katotaan mitä testi sanoo, ettei ole ollut vaan mikään kemiallinen raskautuminen.
Nyt on mies mahataudissa :snotty: saas nähä onko sitte kohta minussakin kun hieman on vatsassa ilma kiertänyt. |O
toivon kaikille plussatuulia oli testi sitte millainen hyväänsä. :wave:

Yhteistyössä