Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3

Mammaliini82 paranemisia teille :hug: :hug: :hug: !

Moi! Uusi päivä taas! R.testit niin vähissä että tänään en niitä tuhlaa. Mutta täytyhän mun joku testi tehdä eli teiun ovistestinja hailukka viiva siinä on mutta ei se niin vahva ole että siitä vois jotain johtopäätöksiä vetää. Itse asiassa en usko että olisi tärpännyt tässä kierrossa! Epätoivoa! Ne kotitesti.fin erittäin herkät liuskat lupaavat että tulos tulee useimmille dpo7-10. Ja mulla nyt dpo 10 eikä eilen illansuussa ollut lupaustakaan vaal pun viivasta ko. testissä... No, maanataina alkaa sitten uusi kierto ja uudet kujeet! Nää päivät menee vaan niin hitaasti että ollisi kiva kelata pikakelauksella aina jänniin hetkiin odotteluaikojen yli.

Alkuperäinen kirjoittaja Nallu:
Metsätähtönen Mulla oli helpompaa juuri tuo aika kun söin vielä pillereitä. Tai ei oikeastaan helpompaa, mutta nyt asia on vielä kymmenen kertaa henkilökohtaisempi. Kaikki vastoinkäymiset tuntuu vielä pahemmilta. Miltäköhän se sit tuntuu kun odottaa pikkuisen syntymistä? No ainakin tietää että kaikki murheet yms on sen arvosta kun pikkuisen lopulta saa.
Aika hyvin sanottu. Koska tosiaan nyt ei ole mitään käsitystä siitä pettymyksen tunteesta..en usko, että siihen voi loppupeleissä juurikaan varautua. Voi varautua, että kestää...mutta voiko sitten kuitenkaan henkisesti? Lisäksi oon miettinyt miestäkin, että mitäpä jos yritys kestää..niin jotenkin tosta SAammeko vauvan-ohjelmastkain oli nähtävillä, että kyllä se käy miehisyydenkin päälle jos tärppi ei käy! Ja sitten varsinkin, jos on siittiöissä jotain vikaa tai niitä on liian vähän. Onneksi käsittääkseni tuo määrä ainakin voi vaihdella miehillä aika paljonkin.

Hopeasydän, jaksamista pitkiin kiertoihin. Kyllä itekki mietityttää, että vieläkö mulla on ne näppärän lyhyet kierrot vai onko ne kadonneet. Sillon teininä olin "kateellinen" mun kaverille, kun sillä tuli menkat jotain 3-4kkn välein. Ei sitä sillon tullu ees ajatelleeksi, että se ois joku ongelma.

Vaaleevadelma, tuu kertoon ku ehit! Vitsit, jokainen aamu on teidän kanssa yhtä jännitystä :LOL: Ja jos ei pääse lukemaan, niin sitj ännittää että onko siellä ehtinyt tapahtua jotain :heart:

Mammaliini82, itseäni vähän nauratti lehdessä sikainfluenssakommentointi, että kun ollaan niin ikärasisteja ettei terveitä 65-vuotiaita rokoteta vasta kuin joskus sitten tulevaisuudessa. Ajattelin siinä, että eipä ole paljon tämä tyyppi lukenut aiheesta, kun ei tiedä että nimenomaan nuoret ovat tulilinjalla. Että melkoinen ikärasisti tämä sikainfluenssa =) Onneksi ootte jo toipumaan päin ja hyvän hoidon saaneet..itekki toivoisin, että jos en ehdi rokotetta saada tai se ei ehdi vaikuttaa, niin sais mahdollisimman lievän siitä. Ehkäpä pienillä lapsilla juuri on tuo, että kun ollaan muutenkin pienempiä, niin on sitten helposti ja nopeesti huonossa kunnossa kun tauti iskee..

Täällä oon tehnyt tommosta verkkokurssia, johon kuuluu ryhmätyö verkossa. On muuten aika erilaista puuhaa. Mukavaa silleen, että ryhmät on jo jaettu ja näin..mutta sitten ku jotkut käy kerran viikossa siellä ja joka vko tulee uusi ryhmätehtävä..niin huhhuh! Sitten vielä, kun yks rupes mulle että "ei tässä kiirettä ole kun palautus vasta yli viikon päästä", kun sanoin että laitetaan haastattelukysely jo menemään (pitää pyytää siis joltakin haastattelukysymyksiin vastaukset). No ajattelin siinä mielessäni, että millonkohan tämä haastateltava ehtii vastaamaan, mutten viittiny sitä kirjoittaa kun oli vielä tämän tyypin kontakti. No, vastaus tuli tosiaan eilen illasta..ja minä oon ainoa, joka sen on näemmä huomannut ja tein sen koko tehtävän. Lisäksi meillä on palvelinkatko tänään ja pitäis olla tänään palautettu :LOL: Jotenki vaan huvitti, että onpa tosi paljon taas aikaa :D

Huomasin muuten, että nuo pillerit jos jätän tammikuun puolivälin tieniolla, niin kuinkahan kivuliaat tyhjennysuodot siellä on odotettavissa...mullahan ei nimettäin juuri mitään tule ulos näillä mineillä.

Muokkaus. Tuli muuten tässä mieleen selaillessa noita muita vauvafoorumeja, että kyllä on hyvä että täällä pysytään samassa ketjussa. Tuntuu, että monissa se yksi yrityskierto ollaan samassa, sitten taas vaihdetaan ja niin edelleen. Eihän siinä yhtään ehdi tietää eikä muistaa, kuka oli ja mitäkin -edes suurin piirtein.

No eipä mun tarvi ainakaan ensi viikolla testailla, menkat alko sit tänään. Vähän harmittaa, mut oon positiivisella mielellä. Ainakaan mun kierto ei ole kovin pitkä. Saa nähdä kuinka säännöllinen se on.. Ovulaatiota odotellen tässä, vaikka en ajatellut vieläkään sitä testailla. Ja muutenkaan en jätä hommailua vain noihin päiviin.

Niin kyllä se miehelle on aika paha paikka myös, varsinkin jos siittiöitä on vähän tai ne on jotenkin viallisia. Onneksi meidän ei vielä tarvitse tuota miettiä että onko jommassa kummassa mahdollisesti jotain vikaa. Itse olin kovin varautunut että harvoin ihan ensimmäisellä kierrolla onnistuu, mutta kyllä se nega ja nää menkat tuotti ison pettymyksen silti.

Metsätähtönen En osaa noista kivuista sanoa.. Mä olen aina kärsinyt kamalista kivuista, myös pillereiden aikana. Mulla ei e-pillerit auttaneet asiaa ollenkaan ja olisin saanut jotain lääkettäkin kipuihin.. Joten mulla kivut on aina ollut samanlaiset. Vuoto tosin tuntuu nyt olevan runsaampaa kuin e-pillereiden aikana.

Eli mulle voi vaihtaa Yk 2 ja lisätä että 10/09 on jätetty ehkäisy pois.

Vaniljainen tervetuloa kuumeilemaan :flower:

Mammaliini82 :hug: ja jaksamista :heart: sekä paranemisia :flower:

Nallu :hug: kyllä se plussa vielä tulee, jaksamisia yritykseen :heart:

Lily-Jane lääkekuuri vielä päällä kuusi päivää ja sitten odotellaan 2-4 päivää josko vuoto sitten alkais.
En jaksa enää tressata näistä asioista johan sitä tultiin korkealta ja kovaa alas :ashamed: Kyllä se joskus vielä onnistuu meilläkin tuo alkionsiirto, mut nyt keskitytään muihin asioihin ;)

Kävin tänää lääkärissä täst mun tukkosuudesta ja lääkäri sitten ehdotti leikkausta kun mulla on nenän välilevy vinossa ja se aiheuttaa vasemman puolen tukkoisuuden :eek: Eipä oo koskaan kukaan lääkäri sanonu mitää eikä mulla oo koskaan mitään nenä vammaa ollu niin kuin lääkäri sanoi :kieh: No nyt sit katotaan koska tulee leikkaukseen kutsu ;)

Unikeiju, sittenhän sulla on sama homma kuin mulla. Tai mulla ei ole varmaa vielä, onko se välilevy vinossa vai pitääkö sitä onkaloa laajentaa..mutta ongelma tuossa on. Lisänä mun suuret nielurisat, että näillä mennään. KUmpasetkin pitää korjauttaa. Joudun itse menemään erikoislääkärin kautta, joka sitten laittaa lähetteen. Eikä yhtään huvittais, vaikka sen leikkauksen tarttis, mutta kun..noh..eipä ole kovin hehkeitä ne kuvaukset (kyllä, kauhutarinat on luettu). Tietääpähän mihin varautua..

Nallu, korjattu ja toivotaan tästä kierrosta parempaa :hug:

Metsätähtönen Mä jätin pillerit toukokuussa, ja kesäkuussa tuli ekat luomumenkat normisti about silloin, kuin pillereillä olis tullut, vai oliko se viikkoa myöhemmin. Mulla taas ei oo oikein mitään menkkakipuja koskaan ollut muuta kuin vatsa menee vähän sekasin, nyt tuntuu niin oudolta, kun vatsassa vähän väliä nipistelee.

heissan, aamulla en päässy koneelle, vahtasin postinkantajaa... :LOL: sain pissittyä purkkiin vasta se mentyä.. haamu tuli kun oletin, vain juuri ja juuri havaittavan... luulen että mun tarttee odottaa muutama pvä(siis joka päivä kumminkin) testausta. on siellä joku, ihan varmasti, on niin kovat tunteet alavatsassa. en saa yskiä ilman vihlontaa ja pienoinen painon tunne. Menkkoja ei näy, 28/28(-30??) tissituntemukset ennen menkkoja ja niiden alkamispäivänä puuttuu.... :|
Tilasin kokeilun vuoksi kuppi r-testin!! halpa-testistä.. v-loppuna testaan sillä, lupailee 7-10dpo:n herkkyyttä... eli 10 herkkä??

Erkka:
kotitestistä oon tillannu vuonna nakki ja muna mutta tuotteet on ollu 2pvä sisällä lootassa.

Niinhän se sitten taitaa olla että KP1 ja YK3 :( Noh, en mä tältä kuukaudelta mitään ensin odottanutkaan mutta sitten kun oli menkat myöhässä ja sain viivan niin kerkesin jo innostua että ehkä sittenkin.. Mutta sitten testit näyttikin negaa ja nyt sitten tuli täti. Jos sitten tässä kuussa, outoa se ois vähän ollutkin kun ei tässä kuussa oo ihan kovin montaa kertaa vauvaa tehtykään. Positiivista on se, että kierron pituudeksi tuli nyt sitten 37 päivää, on se neljä päivää normaalimpi kun viime kuussa. :D

Metsätähtönen Mulla on myös suuret nielurisat, aina niitä hammaslääkärissä ja muutenkin lääkärissä ihmetellään. Mulle ei kuitenkaan olla sanottu että ne pitäisi korjauttaa..

vaaleevadelma raskaushormonihan kasvaa parin muutaman päivän välein. Ehkä sieltä sitten muutaman päivän päästä näkyy jo selkeä plussa!

Mies teki ruokaa ja nyt se imuroi, ihanaa :) Mä en näissä kivuissa oikein mitään pysty tekemään.. Pitäisi jatkaa pyykkien silittämistä.

Terppa!

vaaleevadelma jännittävää! Nyt täällä odotellaan sitten viivojen vahvistumista! :)

elina87 Oon pahoillani menkkojen alkamisesta. Mut jos yhtään lohduttaa niin nyt alkaa tilastotkin olemaan teidän puolella. :) Kaikki panostukset uuteen kiertoon, eiks niin? :hug:

Nallu Halit sinnekin! Mutta onneks olet ihan positiivisella mielellä :)

Metsätähtönen Juu odotapa vaan kun pääset tositoimiin niin se kuume vaan kasvaa ja päivät senkun matelee.. Tää päivien kyttääminen on kamalaa, mut ainakin voin vuodattaa täällä :D Kyttäisin ihan yhtä paljon ilman palstaakin.. Mulla on tollanen kirjanen mihin kirjoitan kaikki tuntemukset, oireet ja ovisepäilyt ym.. Niin vertailen sit mitä oli mikäkin kuukausi..

Hitto nää mun hymiöt pomppii joka suuntaan että saa koko ajan korjailla! Tänne ei sitten mitään, taitaa mun ovulaatio heilua jossain ihan muualla. Toisaalta jos se onkin tässä kuussa huomaamaton ja menikin ohi :eek: Mut lämmöt ei oo kyl edelleenkään koholla ja ne on ollu joka kierrossa oviksen jälkeen. Joten ei sitten. Tulee vähän pidempi kierto sit luultavasti, mikä on iso BUU. Nyt mä meen laittaa koneen pyörimään ja jatkan kouluhommia.. Koska näitä hommia riittää mutta mä mielummin roikkuisin täällä ja lukisin synnytyskertomuksia :LOL: Moni muu vois olla et yök..

Palaillaan pian neitoset! :wave:

Täällä odottellu jatkuu vaan. Nallu kyset onko joku tilaillut tuolta testikauppa.fi:stä niin just toissapäivänä tilasin ja tänään on paketti kotona eli positiivinen kokemus ainakin täältä.

Voi vitsi vaaleevadelma miten jännät paikat! Peukut pystyyn että vahvistuisi tuo plussa parinpäivän pääst.
Mie toivon että nyt v.loppun alkaisi vuodot, eilen tuli meinaan nännit ihan tosi kipeiksi (ovat vielä tänäänkin) Ei mulla yleensä ole menkka oireena ollut rintojen aristelua, mutta ehkä nuo pillerit on sotkeneet kroppaa.

Täällä odotellaan niin noita joulunvälipäiviä kun on vapaata, tällä viikolla 6 päivää töitä (44h) ja tuntuu että kotiin kun pääsee ei edes ruokaa jaksa laittaa. Parina iltana mennyt nukkumaan jo kahdeksalta! Ihan hurjaa!

Mutta oikein ihanaa viikonloppua kaikille :)

Metsätähtönen mulla on poistettu nielurisat ja kitarisat. Lääkäri epäili että on synnynnäinen vika koska ei mulla koskaan ole mitää nenä vammaa ollut, varmistin sen vielä äitiltäni.

Elina87 :hug: ja tsemppiä uuteen kiertoon :heart:

Vaaleevadelma toivottavasti viivat vielä vahvistuu :heart:

Nyt lapsia laittaa sänkyy, huomenna on kaikilla aikanen herätys. Mulla sit viel huomen illalla työpaikan pikkujoulut ja nyt ei kiinnostais kyl yhtään lähtee sinne, mut voi tehä kyl ihan hyvääkin ja sais ajatukset ainakin vähäks aikaa muualle.

Ryöminkäinen milloin oot testannu viimeksi? Vaaleevadelmalle plussatuulia ja tsemppiä menkkojen kanssa kamppaileville!
Lily-Jane, mä en olekaan pitkään aikaan lukenut synnytyskertomuksia! Esikoista odottaessa loppupuolella raskautta hirveissä hormoneissa luin niitä aina ihan tippa linssissä :LOL: ja mulla oli pino jotain siskon vanhoja Kaksplussia joissa oli sarjana synnytyskertomuksia, niitä sit selasin =) oli se vaan niin jännää ja kivaa aikaa.

Mulla jäi kyllä raskaudesta ja synnytyksestä varmaan vähän turhankin ruusuinen kuva kun kaikki meni aika helposti ja olin niin innoissani koko ajan. Vähän pistää miettimään että mitä jos nyt tuliskin oikein kauhujen raskaus, pää pöntössä, iskiasta ja supistelua jne. jne. Mitenkähän sen nyt jaksais töissä käyden ja pienen lapsen kanssa kun silloin oli opiskeluissa mukavan kevyt vaihe ja ehdin ekat kuukaudet nukkua 4h päiväunia melkein joka iltapäivä, ei kyllä nyt onnistu moinen :| Mut silti, voi kun sinne asti pääsis :D

Lily-Jane Juu olen ihan positiivisella mielellä. Toki asia harmittaa kovasti, mut ainakin nyt pääsin aloittamaan uuden kierron. Mä olen myös synnytyskertomuksia lueskellut, osasta jää ihan hyvä mieli ja tuntuu et ehkä siitä sit itekin selviää. Osa kyllä saa jännittämään/pelkäämään asiaa jo etukäteen.

Pienimän tilanne edelleen se että kuume korkeena,tänään lääkäri.
Mulla sitten taas alkoi pumppu reistaan joten ambulanssin sai toissa yönä kutsuu,muutoksia sydänkäyrässä mutta täytyy yrittää olla stressaamatta.
Kiitos kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Unikeiju-79:
Metsätähtönen mulla on poistettu nielurisat ja kitarisat. Lääkäri epäili että on synnynnäinen vika koska ei mulla koskaan ole mitää nenä vammaa ollut, varmistin sen vielä äitiltäni.
Joo, ei mullakaan pitäis olla mitään tapaturmaa, että luultavasti synnynnäistä. Kunpa vaan pääsis noista kaikesta turhasta rojusta vaan eroon ja korjattua, mitä on korjattavaa :LOL: Mulla ku on joka aamuinen kurkkukipu ja nuha, kun en saa happea nenän kautta ja sitten hengitän suun kautta koko yön. Jotenkin tuohon liittyy se. Oliko sulla nyt millainen leikkausjonotusaika? Noistahan ei nimettäin tiiä, koska on noi sikapossut, niin voi olla että osa tollasista ei-kiireellisistä menee mihin menee..varsinkin jos nuo sikapossusairastelut jatkuu vielä ens vuonna.

Nallu, eihän noissa isoissa nielurisoissa ole sinällään mitään pahaa, ellei ne sitten kerää kaikkea kivaa. Joillakinhan ne kerää jotain ihmeellisiä mönttejä, mulla ei onneksi. Mutta mulla kun on nuo kurkkukivut ja kaikki, liittyy toki myös tohon nenähommaan, niin haluaisin niistä sitten eroon. Lisäksi mulla on nuo silleen niin isot, että peklään jotain allergista kohtausta ja kurkun turpoamista, kun on muutenkin aika pieni se kurkkualue sitten..Ihan oikeesti
:ashamed: Mulla ku kuitenkin allergioita jonkin verran on, toisinaan sitten vaihtelee vielä voimakkuudet. Joten ainakin siitepölyaikaan voisin ottaa laajemman alueen ja turhat tavarat pois :saint:

Elina :hug: Ei kai se auta katsella taakse, kuin lähteä vaan uuteen kiertoon uusin kujein =)

Vaaleevadelma, toivottavasti tulee plussa :heart:

Mammaliini, kylläpä teitä koetellaan! :hug: Kääntyykö sulla itsekseen se rytmi väärin, vai miten? Mulla itelä on semmosia sydänvaivoja, mutta luulen että ovat harmittomia. Joskus tulee, ja huomaa että niihin liittyy jollain lailla stressaava elämänvaihe tai pahempi flunssa.

Oon tänään jotnekin ihmeellisellä tuulella, en siis oikein hyvällä mutten huonollakaan. Vähän ärsyttää eikä huvittais yhtään käydä työkeikkaa heittään. Mulla vaan tämä lämpöily jatkuu, niin ei sillon kiinnostais mitään fyysistä tehdä. No, ehkäpä kestän tuon pari tuntia vaan..tympäs vaan jotenkin tänä aamuna, kun olin niin tukkoinen ja kurkku kipee..että rupesin taas miettimään, raaskiiko sitä ehkäisyä jättää tammikuussa jos sais sen leikkausajan. Toisaalta ei kiinnostais sen tähden jättää yritystä aloittamatta, kun on kerta nuo sikapossut sotkemassa noitakin.

Kuinka nopeesti olette päässeet noihin ei-kiireellisiin leikkauksiin? Niitäkin taitaa koskea tuo puolen vuoden hoitotakuu, mutta siis keskimäärin? Ja voikohan minkälaisia operaatioita tehdä raskaanaolevalle? Esimerkiksi tota nenän väliseinän korjausleikkausta/sen onkalon laajennusta? Tuohan tehdään usein ilmeisesti paikallispuudutuksessa. Nuo varmaan tehdään vasta sitten raskauden jälkeen..voisi kuvitella, kun särkylääkkeitäkin pitäisi vähän vahvempia popsia.

Huomenta! Tänäaamuna tein r.testin ja negaahan se oli, pläääääh! Olen menettänyt jo toivoni :ashamed: . Tänään on dpo11 ja pitäishän se jo noilla kaikkein herkimmillä edes haamuna näkyä jos raskaana olisi! Mutta maanantai-tiistaina alkaa sitten seuraava kierto ja sitten en rupea tällä tavalla itseäni testailemaan vaan odotan kiltisti tuleeko kuukautiset vai ei...tai vannomatta paras ;) . Ovista aion kyllä testailla mutta sen greippimehunkin ajattelin jättää pois.

Luin tuossa toista ketjua ja Bambina oli plussannut, joten onnea hänelle :flower: Laitoinpa vielä plussanneiksi sinut meille jo :LOL:

Erka, minä kans muka oon tässä ajatellut, että testaan kun menkat myöhässä. On varmaan aika vaikeaa puuhaa odotella sitä :saint: Ite mietin tässä koko ajan sotasuunnitelmia itseäni vastaan, että käyn ostamassa sen digitaalisen cb:n ja käsken miehen piilottaa sen meidän huusholliin sillä välin kun käytän koirat B) Yritäppä siinä sitten testailla etuajassa =)

Mammaliini: kovasti jaksamista ja lepää ihmeessä!!! :hug:
Metsis: mä en ole kuin kerran pystyny oottaa menkkojen myöhästymistä, ekan raskauden, joka meni kesken vkolla 14, ja sekin oli ihan vaan sitä kun ei tiennyt et voi testata jo ennen menkkoja muutaman pvän!!
Aina testannu ennen, yleensä oon nopeesti raskaaks tuleva mutta tosi yritystä jo 9kk ja 6kk ollu huvin ja urhelun vuoksi yritystä. molemmat raskaudet saaneet alkunsa toisella yrityksellä..

Mennään miehen kanssa pikkujouluihin myös tänään illalla, jotenkin haikeeta jättää koira ja lapsi hoitoon...
Muutenkaan en juo ja porukat tietää, joten ilta on helppo juomien skippauksen kannalta :)
Kiitos kaikille plussatuulista, voi olla että on kemiallinenkin, katsotaan nyt. tietääpähän ainakin että toivoa on :xmas:
kaikille onnea viikolopuksi jos joku testaa tai laittelee simppoja matkaan!! :wave:

Minä olen aina ostanut tesit apteekista, en ole mistään tilaillut. Joskus miehenkin pistänyt asialle. :D

Tämä viikko ollut taas aikamoinen. On ollut seminaaria, opinnäytetyön esitys, eilen tentti ja tänään vielä kypsyysnäyte. Huh huh. Ja luonnollisesti mies reissussa, niin valmistautuminen on ollut lähes nolla, kun ei toi 2,5 v. anna äidin oikein lukea iltasin. :D Mut sama sen, kunhan kaikki läpi menis, niin oon tyytyväinen. Ja onhan mulla vielä aikaa puoli vuotta uusia, kun keväällä vasta valmistun.

Meillä odotellaan kierukan poistoa kuumeisesti. Kysyin mieheltä mitä se haluais joululahjaksi, niin se vastas, että vauvan miun masuun kasvamaan. :heart: Ihunainen mies!

Mut nyt meen vielä hetkeksi lukemaan tota opinnäytetyötäni ja sit lähden sinne kypsyyskokeeseen.

Moikka pitkästä aikaa!! Oon ollu kiireinen koulua, koulutehtäviä, kokeita ja töitä.. nytki tulin just koulusta ja kohta töihin. Mulla on menossa nyt kp 18/28-40. (viime kierto kesti 32pv, sitä edellinen 28 ja sitä edellinen 40) Mä en tosiaan tällä kierrolla tikuta ja ovistuntemuksia ei koskaan ole joten oviksen ajankohtaa en tiedä et onko ollu, onko tulossa vai onko sitä edes tässä kierrossa. Mietin vaan et mitähän tämä oikein on ku mulla on ollu tänään ja eilen ihan hiton huono olo koko päivän.. voiskohan olla jo jotain raskausoireita? Toivossa on hyvä elää. Meillä on ens viikon viikonloppuna tulossa pikkuojoulut. Silloin kp:t olis niinku 26. Aattelin testailla vasta niiden jälkeen. En nyt ehtiny kaikkia tekstejä lukea läpi mut luen teidän kuulumisia tarkemmin paremmalla ajalla. Hyvää viikonloppua!! Mulla se menee työn merkeissä.

Täällä ei edelleenkään tietoakaan oviksesta :headwall: Kp 19 jo ja lämmöt vieläkin aamulla 36,3°! Viime kierto oli 28 päivää joten tää kroppa päätti heittää ihan läskiks hommat. Noh, mies tulee tänään kotiin joten sisänsä hyvä että tänään voi puuhailla ja ehkä se oviskin tupsahtais tässä pian, muutenhan tää kierto venähtää tosi pitkäks. Ärsyttävää.

erka :hug: Älä nyt vielä ennen kuin menkat alkaa!

Mullakin niin paljon koulujuttuja et niiden kimppuun ennen jumppaa.

Mukavaa perjantaita ihanaiset! :wave:

Yhteistyössä