Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3

Onnea Aranel :heart:
Minä jännitän jo ryöminkäisen puolesta; ilmoittelehan heti mitä testi näyttää! Mikäs erkalla on tilanne? Muistelen, että meillä on suurinpiirtein samat dpo:t menossa nyt. Itse ajattelin testailla torstaina dpo10.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ryöminkäinen:
Oikein paljon onnea mutzilla ja Aranel! :flower:
Mie kävin tänään ostamassa testin ja huomenna aamulla meinaan testailla !
Onnea testaukseen, toivototaan parasta :heart:

Nallu, mua jotenkin harmitti vielä siinä Saammeko vauvan-ohjelman yh-äidiksi jääneestä kans tuo hänen surullisuus. Kun ihan selvästi näki, että eropäätös taisi olla miehen puolelta. Vielä illallakin sängyssä mietin ja aattelin, että toivottavasti se ois löytänyt nyt uuden ja paremman miehen. Oon vähän hassu, mutta pidin niin kovasti siitä naisesta =)

Olitko Sokeripala lääkäri vai terveydenhoitaja? Muistelin että terveydenhoitaja, mutta nyt sainkin eri kuvan =) Joo, on kyllä totta, että ykskään köhivä terveydenhuoltoalan ammattilainen ei ole oikein hyvä juttu tällä hetkellä. Minusta tuntu jo bussissa viikonloppuna, kun viereisessä penkissä joku poju yski ja köhi koko ajan, että teki mieli vaihtaa paikkaa :LOL: Varsinki ku tää ei pitäny suun edessä mitään!

Joululahjaksi täällä lähtee omalle äidilleni ainakin kunnollinen kahvinkeitin, semmonen moccamaster tmv. Nimettäin äidilläni voi jäädä päälle tuo keitin vahingossa, niin ihan turvallisuussyistä. Appivanhemmista en tiedä, mutta yleensä ollaan heille mökille ostettu ainakin erilaisia kynttilöitä (semmosia nättejä täällä lähimailla tehtyjä) ja sitten mitä millonkin siihen lisäksi. Siellä mökillä siis kuluu niitä todella paljon, kun ei ole sähköjä.

Täällä päin pitäis kuulemma pyryttää, mutta eipä ole näkynyt. Koirat innostuu taas, kun tulee lisää lunta. Saan tuolla ulkona pelleillä fleksien kanssa sitten, kun riehuvat :D Mut silti parempi mennä fleksien kans, niin saavat riehua ja iloita, kun kerta on lunta. Nuo on niinkuin lapset, että oikeesti näyttävät sen riemun ja ilon. Hyvä etteivät lumienkeileitä ryhdy tekemään :LOL: Täällä on muuten tosi kiva, kun naapurien lapset tekevät lumienkeleitä. Jotenki kivan näkösiä, kun miettii että nii sitä itekki teki. Aattelin, että taidan joku päivä itekki tehä, kun on pimeää ja tarpeeksi lunta eikä kukaan nää :saint: Muuten en välitäkkää noista lapsista, kun ovat aika vilkkaita poikia ja niin edelleen. Ihana, kun olivat kysyneet mun mieheltä (joka on tosiaan kolmikymppinen), että "onko tuo sun auto?" :D kun hän oli meidän autolle menossa.

Erkalle ja Selinalle kans testionnea, sitten kun testaatte. Meillä on tosiaan yllättävän monta plussaa täällä, olikohan 6 vai 7. Ja yhdet kaksosetkin, niin eikö se oo niinku melkeen yks lisäplussa :heart: Joten oon aika toiveikas monen puolesta, itekku tässä pitää odotella näitä aloituksia kerta.

Just mietin, että häätkin ovat aika pian. Ja alko vähän ahdistamaan, että hittoko pitäis varmaan innostua tekemään vaikka paikkakortit tai jotakin. Kamalaa, kun ei saa aikaseksi. Itseasiassa se on jääny siihen, kun en tiedä teenkö tavalliselle paperille vai hienommalle. Ja se hienompi pitäis lähteä ostamaan, enkä tiedä löytyykö just sitä paperia tästä kaupungista. Että näin.Silti pitäis kyllä ryhdistäytyä ja varata kampaus+meikkaus! Tällä viikolla teen nuo!
 
Täällä negaa, negaa ja negaa . En usko että tässä kierrossa on tärpännyt...epätoivoinen olo vaikka dpo on vasta 8 mutta silti nuio testit olivat niitä joiden pitäis jo ruveta tässä vaiheessa jotain näyttämään...kai! Eipä ole raskausoireitakaan nyt...muutama päivä sitten oli jo menkkajomotusta oikealla puolella että kyllä se täti tännekin varmaan saapuu viikon päästä viimeistään.

Selina76 mulla on nyt dpo8 aluillaan. Mikä vaihe sulla oli meneillään? Testasin tänä aamunakin jo kolme kertaa :LOL: mut ei sitten viivan viivaa!!! Alkaa kohta testitkin loppuu...parempi ehkä niin ettei tuu kokoajan testattua. Jotkuthan on saaneet jo dpo8 plussaa...hmmmm. Kaipa se on yksilölllistä.
 
erka juu jotkut saa dpo 8 plussan, mutta aika harvinaista se taitaa olla, jos meet lukemaan vanhempia ketjuja asiasta :)

Metsätähtönen Häiden järjesteleminen oli niin kivaa ja stressaavaa! Mä oon sellainen tumpelo etten ikinä olis itse saanut kauniita paikkakortteja tms kirjoitettua, joten oon tosi otettu että joku tekee niitä itse :)

Täällä kp 16 ja ovisajat varmaan lähestyy tai ihan käsillä. Illalla laitetaan toivottavasti pari uimaria matkaan :) Oon ihmeen rentona tästä kaikesta. Mutta nyt suihkuun ja kouluun!

:wave:
 
Erka, eikös taas jollakin tuu niin, että plussa ei näy koko pissatestissä :saint: Joten monenlaista tapausta on. Taitaa olla yleisintä, että ne varmemmat plussat tulee sitten, kun on menkat myöhässä.

Himpura, en saa asiakasta kiinni ja pitäisi perua tämän päivän tapaaminen. Oon siis edelleen kuumeessa, ei oikein viittis asiakkait anähdä, kun ei tiedä mitä flunssaa on. VArsinkin kun se ihan tavallinen flunssakin on niin ikävä. Huh. On vielä oikeen nuhakin ja aivastuttaa paljon, niin on hyvät tsäänssit tartuttaa :D

Lily-Jane, kiva tietää. Kun itse just mietin, että huomaako niitä ees sitten kukaan..
 
erka, mulla on myös dpo8 meneillään, joten samassa veneessä ollaan =) Mulla vaan nuo kaapissa olevat testit on sellasia, että niillä raskaus näkyy aikasintaan dpo10, joten pitää yrittää jaksaa odottaa sinne torstaille!
 
Metsätähtönen Mäkin pidin siitä naisesta erityisesti. Se oli niin iloinen ja hyvällä tavalla rempseä. Toivottavasti saa ainakin läheisiltä paljon apua pienen vauvan kanssa, jos ei uutta miestä ole löytänyt. Ja niistä paikkakorteista.. Olin lokakuussa häissä ja siellä oli tavallisesta vaaleanpunaisesta paperista tehdyt paikkakortit. Näytti hyviltä, kun oli muuten laitettu pöydät nätisti. Ei sen mitään erikoista paperia välttämättä tarvitse olla.

Me ollaan ostettu miehen vanhemmille hierontaöljyä. Ei ole varaa mihinkään isompiin lahjoihin nyt. Jotain lisää vielä pitäs siihen hankkia, mut tollanen romanttinen paketti on ihan kiva sellaselle pariskunnalle, joka on jo kauan ollut yhdessä ;)

Aamulla tuli mulle pettymys, testasin ja negaahan se näytti.. Voi olla että testasin liian aikasin, kp on tänään 31. ( Testailin apteekin testillä, jonka pitäisi näyttää kun menkat päivän myöhässä ) Ekoja luomuja kuitenkin odottelen ettei hajuakaan koska niiden pitäisi alkaa. Testailen viikon päästä uudestaan jos ei menkat ala. Itkuhan siitä sit tuli, vaikka osittain olikin odotettavissa se nega. Hankalaa sekin kun ei tiedä kierron pituutta, ei sit tiedä koska menkat on myöhässä. Raskausoireet jatkuu on sitten sitä itteään tai hormonioikkuilua.
 
Nallu :hug: Ekoja luomumenkkoja on aika monet saaneet odottaa tässäkin pinossa. Mutta toivotaan että se plussa tulee sieltä vähän myöhemmin!

Väsyttäääää |O Nyt pitäis saada jalat liikkeelle ja reippailemaan! Tuntuu kuin oisin lihonu pari kiloa ja haluaisin olla ihan ässä-kunnossa ennen kuin tuun raskaaksi.. kun siinä kuitenkin niitä kiloja varmaan kertyy. :) Ja se ei siis haittaa, kunhan ei vaan kauheasti ennen sitä :D Mitä te ajattelitte syödä tänään? Mua tekis mieli laittaa makaronilaatikkoa, mut vaihtaisin makaronit penne-pastaan :)
 
Lily-Jane: Olen lihonu sen jälkeen kun miehen kanssa aloimme seurustelemaan ja aloitin e-pillerit. Pitäis liikuntaa lisätä, vaikka oonkin jo lisänny, mut kilot ei vaan lähe.. Ei mitään rankkaa treeniä kuitenkaan viitsi aloittaa, kun ei sit tiedä millon siellä mahassa alkaa joku asustaa.. ( hyvä tekosyy siirtää asiaa ) :LOL: Me syötiin äsken kalakeittoa :)

Tuntuu kyllä kovasti siltä että ne menkat alkais. No toisaalta ihan hyvä jos nyt alkais ni kierto olisi hyvän pitunen. Mielummin nyt ku viikkojen päästä.. Paras vaihtoehto tietysti olis että olisin raskaana ja niitä ei tulisikaan. Mut kun se testi näytti negaa (ainakin nyt) niin olis mukava aloittaa seuraava kierto mahdollisimman pian.
 
Terveisiä sikainfluenssarokotusjonosta :wave: . Kuopusta sinne vein! No nyt on ainakin yks meidän perheestä sen saanut.
Selina76 minkä merkkisiä testejä sulla on? Mulla OLI niitä viljatestejä ja acon10 early...kun niiden piti kertoa tosi aikaisin tulos ja sitten niitä kotitesti.fi:n liuskoja on vieläkin kaapissa. säästelen noita CB:n digitestejä. Viljatestejä en aiinakaan enää aio ikinä ostaa. Onko sulla minkälaisia oireita ollut nyt??? Mulla ei oo just nyt mitään paitsi että jotenkin paljon kosteampi olen nyt kuin ennen eli sellaista vetistä valkkaria tulee välillä.

Nallu :hug:
 
Lihomisesta: Mulla on raskauksista jäänyt kiloja ja ovat tiukassa. Mun painoindeksi vaihtelee siten että aamuisin olen normaali :LOL: ja iltaisin lievästi lihava... :ashamed: eli ihan rajoilla ollaan. Olen nyt saanut pari kiloa putoamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fistik:
Heippa! Eipä oo tullut taas vähään aikaan kirjoiteltua. Plussiakin oli tässä välissä tullut, suuret onnittelut siis plussanneille! :heart: Ja mutzillalle onnittelut kaksosuutisista, vähänkö ihanaa! :heart:
Samaa tulin kirjoittelemaan joten häpeättömästi lainaan Fistikkiä :LOL:

Meillä on kaks pilleriliuskaa jäljellä ja varasin lääkärillekin ajan, haluan käydä juttelemassa ennen yrityksen alkua. 1.12 on lääkäri. Pillereistä viimeinen menee joulukuun puolenvälin paikkeilla, laskin et kun syön loput kaks liuskaa putkeen niin menkat on ennen joulua (olis inhaa olla menkoissa jouluna jotenkin).

Mitäs teette jouluna? Me mennään mun siskolle tai mun isälle tai ollaan kotona kahdestaan. Vähän tekis mieli olla vaan kotona kahden :heart:
 
Mennään jouluksi appivanhemille (huomatkaa, että ovat silloin virallisestikin sitä =) ) ja sitten sitä ennen ja sen jälkeen mun äidilleni. Asuu siis siinä matkan varrella. Meillä on aina, että ollaan jompasen kumpasen vanhempien luona joulut.

Täällä tein pipareita ja glögiäkin piti maistella. Tekis mieli kuunnella joululauluja, muttei oikeen vielä kehtais B)

Ite oon nyt saman painoinen kuin tavattiin, välillä oli vähän hoikempi. Nyt vähän lihoin tuossa keväällä tosiaan, kun oli noita sairasteluita paljon. Joten tarkotus ois siihen aiempaan palata, missä olikin kivaa. Mutta en oo meidän tapaamisesta kyllä yhtään lihonut
B) Sellastahan se on. Ja kun heti tarttuu toimeen, niin ei tuu semmosta isoa satsia. Mutta mulla on ihan sama juttu, että haluan olla ok-kunnossa kun on lapsia. Oon siis ihan normipainonen, mutta kyllä mua vähän huolettaa tämä mun sairastelu, että ei se nyt kivaa ole. Mutta semmosia ne homeasunnot on, onneks ei enää sellases tarvi asua.

Lahjoista, mulla on paljon ideoita muttei mitään vielä ostettuna. Miehelle on helppo aina ostaa, kun tiiän tasan mitä se haluaa. Samoin muillekki on aika helppo ostella. Sitä oikeestaan oottelen, kun pääsen ostamaan veljenpojalle ekalle joululle jotain :heart:
 
Hei,

tarkistelin kalenteriani iltapäivällä, ja tänään olikin kp26, mikä oli viime kierron pituus. Joten testasin, clearblue plussasi, mutta predictor ei näyttänyt toista viivaa, vain haamun jos katsomalla katsoi... Eli mitä tehdä?

Jouluna on tänä vuonna mun perheen vuoro, joten ollaan siskoni perheen luona. Kaikki joululahjat oon jo suunnitellut, mutten jokaista vielä hankkinut.
 
Mekkala onnittelut plussasta :heart: Voithan testata viel vaik viikonloppuna mut kyl toi mun mielestä selvä plussa on :flower:

Pikaisesti kävin lukemassa teidän juttuja, vielä töissä ollaan ainakin tonne kymmeneen asti. Nyt lääkekuuri aloitettu, 8 päivää viel jäljellä ja sit toivotaan että menkat alkais...

Illan jatkoja....
 
Negaa negaa negaa vaan.. :( Tänään oli siis kp34 ja testasin tuolla apteekin clear blu testillä, mikä pitäisi kait aika tarkka olla... Nyt ottaa niin paljon pannuun, ei niinkään tuo nega vaan se että ei menkkoja näy eikä kuulu. Täällä siis ootellaan vieläkin niitä ekoja luomu menkkoja. Nyt taitaa vaan olla päällä semmoinen kehä kun odottaa niin paljon että ne alkaa että stressaa ja sitten se alotus vaan venyy sen stressin takia...

Olipas selkeä teksti. :D Mutta Mekkalalle oikein paljon onnea plussata :heart:

Meillä perinteiseen jouluun kuulu kierto molempien vanhempien luona ja ilta ollaan sitten kahdestaan kotona :) Tänä jouluna mies vaan taitaa joutua aatto yöksi töihin eli mie oon sitten yksin täällä yön :/
 
Mekkala onnea! Kyllähän nuo väärät plussat tosi harvinaisia on, testaile lähipäivinä uudelleen ja tuu meillekin sitten kertomaan!
Nallulle lohtuhalit täältäkin :hug: , oot ihan kuin mä 2 tai 3 viikkoa sitten... Täällä kp:t alkaa varmaan lähennellä kuuttakymmentä, että näin hedelmällistä meillä :whistle: no, huomenna saan varmaan testit netistä ja pääsen kokeileen taas vaihteeksi. Yritän olla toivomatta turhia kun on niin kurja aina pettyä, mut toisaalta haluan testata välillä ihan senkin takia ettei sekään ole kivaa jos sit jossain vaiheessa plussaiskin eikä mitään hajua miten pitkällä on. Tämä on siis virallinen syy :saint:
Metsätähtönen, joo, lääkäri olen , tällainen vastavalmistunut mistään mitään tietämätön ahdistunut lääkärinplanttu. Ihan vaan varoitukseksi ettette ota mitään mun terveysaiheisia kommentteja liian tosissaan, niihin ei aina ole luottamista...
Painosta, olen ihan normaalipainoinen mutta treenatumman kropan voisin ottaa jos sen sais jotenkin ilman liikuntaa, vihaan jumppaamista! Ja juoksemista, ja salia jne. jne. Jotenkin mun motivaatio kiinteytykseen vaan huononee kun litteä vatsa ei toivon mukaan kuitenkaan pysyisi kauan...
 
Kävin äsken tilaamassa tuolta testikauppa.fi:stä raskaustestejä ja ovistestipaketin valmiiksi. Jos vaikka yrittäisi ihan mielenkiinnon vuoksi sitten ensikierrosta tikuttaa tuota ovista. :) Toistaalta nyt on aika positiivinen mieli koska olin suunnitellut muuttavani ruokatottumuksiani taas terveellisempään niin jotenkin tuntuu mukavammalta tehdä muutokset ennen ku siellä kukaan asustelee.
 
erka, mulla on kans niitä kotitesti.fi liuskoja - ja enhän minä huomiseen malttanut odottaa, vaan testasin jo tänään :LOL: Ja negaahan se näytti :/ Oireita on ollut jonkinlaisia, mutta toisaalta ne voivat olla ihan normaaleja menkkaoireitakin. Joten ei kai tässä auta kuin odotella rauhassa :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mekkala:
Hei,

tarkistelin kalenteriani iltapäivällä, ja tänään olikin kp26, mikä oli viime kierron pituus. Joten testasin, clearblue plussasi, mutta predictor ei näyttänyt toista viivaa, vain haamun jos katsomalla katsoi... Eli mitä tehdä?
Mekkala, noissahan on eri tarkkuus yleensä. Eli Cb on luultavasti tarkempi kuin tuo Predictor, varsinkin jos sulla on se peruspredictor..siinä tais olla muistaakseni jopa 50 IU (vai-mitä-ihme-se-yksikkö-olikaan). Joten siinä mielessä jos just näkyy vaikkapa cb:llä, niin ei ole ihme jos isompia vahvuuksia tarvitsevalla ei näy. Mutta varmaan parin päivän päästä näkyy Predictorissakin. Niin, ja paljon onnea plussasta :heart:


MinkuK, teillä varmaan alkaa siinä samassa se yritys? Minäpä laitan listaan.

Sokeripala, tiiän kyllä vastavalmistuneen lääkärin terveyskeskusahdistuksen :LOL: Siellä kun ihan oikeesti tuntuu, että pitäis olla joku kaikkitietävä, vastavalmistuneenakin. Mulla on serkku lääkäri ja oli jo opiskeluaikoina noissa terveyskeskuksissa (pienissä tuppukylissä)..ja kyllähän se melko ahdistavalta vaikutti, tai mulle jotenki tuntuis. Mulla on muuten itellä aika nuori lääkäri, mutta on ainakin ollut parempi ku muut. Heti hoksas, että mulla ei juurikaan kulje ilma toisen sieraimen läpi, eikä kukaan muu oo aiemmin hoksannu. Että joo, johonkin operaatioon pitää vissii mennä :xmas:

Täällä on aivan ihanat lumimaisemat nyt. Oikeen tykkyluntakin kertynyt, vaikka ei sitä nyt niin paljon tullut. Tosi nätin näköstä. Oon ottanu kuviaki :saint:

Mulle iski pikkupaniikki, kun huomasin että häihin on aikaa kuukausi. Hiisi! Mulla puuttuu sitä ja tätä, en ees kehtaa kertoo mitä kaikkee oon unohtanu varata :whistle: Joten tänään on tohinapäivä noiden varauksien puolesta.

Sitten mulla jatkuu nämä flunssaoireet, joten pitänee vielä tältä päivältä siirtää asiakas pois. Eipä tuo eilenkään paljon haitannut, kun olisin ihan turhaa mennyt asiakkaalle. Oli unohtanut ilmottaa, että on sairaalaan mennyt. Kiva homma, oisin varmaan ollu superärtynyt, kun olisin sairaana siellä kolkutellu ovea :headwall:

Ja plussaonnea! Mitenköhän sitä sitten itse saa hermot kuriin, kun pitäisi testailla..puh. Noh, onneks mulla on vielä aikaa. Ja kyllä sitä on alkanut miettimään, että pitäiskö se viimeinen liuska jättää kesken ja aloittaa uutena vuonna yritys. Apuva :LOL: Jotenki ajatuksena se tuntuis niin romanttiselta, en tiiä miksi ihmeessä. Noh, katotaanpa. Meillä on tuo joulunaika semmosta hössötystä, että..

Muok. Meillähän on 8+ ja viel yhdet kaksoset. Aika hyvin :heart:
 
Taas negaa tänäänkin... . Nyt dpo9. Ja minähän oon se hätähousu . Jotenkin olen silti ihan maani myynyt kun ei näy mitään väriä liuskassa, plääh ettei annan edes toivoa. Olokaan ei ole mitenkään raskautunut. Ainoastaan tuo vetinen valkovuoto ihmetyttää.

:kieh: :whistle:
 
Erka, voihan se olla että oviskin on ollut myöhemmin. Ainakin mitä oon itse lueskellut, niin moni on sitten oletetun oviksen jälkeen unohtanut aktiivisen peitonheiluttamisen ja menny se kierros hukkaan, kun mokoma ryökäle onkin tullut myöhemmin. Varsinkin jos pillereiden jätöstä ei ole kauaa, niin ne oviksen ja muun kierron heittelyt ei vissiin kovin harvinaisia ole. Onpahan taas hyviä syitä kellistää mies, hähää :D Onko sulla aina säännöllinen kierto? Siis ilman pillereitä, en muista kyllä ootko nautiskellutkaan niitä.
 
Metsätähtönen ei ole ollut pillerit käytössä. Oviksen ajankohdan tiedän aika tarkkaan kun kävin gynellä ennen sitä ja lääkäri näki johtavan follikkelin joka kuulemma viikon sisällä puhkeaisi ja sitten sain tikutettua oviksen ja varmistin CB:llä sen. Tietty jos se munasolu ei irronnutkaan niin sitten on eri juttu. Mutta ajoituksen siis piti olla oikea. Siksi tässä ihmettelenkin että mikä meni pieleen!! Mulla ei kuitenkaan ole omakohtaisia kokemuksia noista varhaisista testauksista eli kahden lapseni kohdalla olen testit tehnyt vasta kun kuukautiset olivat n. viikon myöhässä predictorilla joka oli sitä vanhanaikaisempaa mallia. Siihen sain silloin tosi hailukat pallot. niin ja joku s-kaupan r-testi antoi silloin vahavn viivan. Mutta siis nämä testit jotka lupaavat antaa tuloksen jo ennen kuin kuukautiset ovat alkaneet niin en tiedä toimivatko minulla. Voihan se olla että minulla hormonitaso nousee hitaasti etteivät vielä näyttäisikään mitään mutta kun ei haamujakaan näy...
 

Yhteistyössä