Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3

Mousse, alkoholista: ekat kaksi viikkoa hedelmöittymisestähän on vauvan kannalta suht turvallista aikaa, eli jos testi vielä näyttää negaa pikkujoulupäivänä niin melko luottavaisin mielin voit alkoholia ottaa. Ja tietysti vielä parempi jos testailisi ovista ja tietäisi milloin se on ollut, niin voisi päiviäkin laskea, jos tahtois oikein varman päälle ottaa. Ihan alussahan (suunnilleen nuo 2 viikkoa) alkion solut on kaikkikykyisiä eli pystyy uudistumaan ja siksi sikiövaurioita ei samalla tavalla käytännössä synny (paitsi jos ihan hirveitä myrkkyjä tyyliin solunsalpaajia ottaa niin voi koko alkio kuolla mut nyt puhutaan parista lasista viiniä ). Tolla logiikalla olen itse asian ottanut, tosin nykyään tulee sen verran harvoin juotua mitään ettei tarvitse miettiä, toista oli esikoista odottaessa :D

Omista jutuista sen verran, että olen nyt päättänyt ottaa vähän rauhallisemmin ja keskittyä enemmän joulun odottamiseen ym. Olen ollut niin kauhean kärsimätön mutta ei näitä asioita stressaamalla voi edistää, päinvastoin :)
Kp:t huitelee varmaan 50 hujakoilla mutta menköön, uskon nyt lukuisia negatestejä ja jätän kaikki turhat oireiden kuulostelemiset. Testaan seuraavan kerran aikaisintaan viikon päästä (bileet) ja sen jälkeen ehkä 2 viikon välein kunnes menkat alkaa tai plussaa näyttää. Varmuudeksi jätin ostamatta kotiin testejä, muhun ei voi luottaa niiden kanssa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Varasin ajan kierukan poistoon gynelle. 28.11. Hih. :)
Laitanko yrityksen alotuksen tohon joulukuulle? =)

Mousse, antibioottikuuri vois olla tai sitten että on seuraavana päivänä jotkut sukujuhlat :D

Sokeripala, mulla ois kyllä ihan ongelma. Että en viitti kotiin hankkia, ku oisin samoin tein testailemassa. VArsinkin kun mun uteliaisuuden tähden totta kai hankkisin yhtä sun toista sorttia -ja pitäishän ne kaikki kokeilla läpi :D Joten tuossa oon ajatellu, että ostan vasta sitten ku on tarpeen, ja senkin apteekista. Eihän se muuten, mutta sitten ärsyttäis varmaan se turha testailukin, kun ei vaan voi pitää näppejään erossa.

Se pitäis sitten illalla käydä vähän kaupungilla pyörähtään. En ees muista, millon oisin viimeksi käynyt :saint: Nyt on ihan hyvä, kun vielä kerta voi hyvällä omalla tunnolla ottaa, niin pitihän se heti noita joulusiidereitä hankkia.

Mitä tuohon yritykseen tulee, niin eikös alkoholi vaikeuta sitä hommaA? Joten siltä kantilta ehkä kannattaa pikkujoulubiletykset ym jättää minimiin, jos on yritys päällä. Toisaalt ajotkut sanoo, että sitten ku on hirveet kännit vedetty, niin se plussa on pärähtänyt :LOL: Mutta ittee kyllä ahdistaa sen verran, että ilman ajattelin olla kun yritys alkaa. Tietysti se, että jos yritys kestää pari vuotta, niin ei sitä kyllä koko aikaa jaksa olla yhtään mitään juomatta.

Hitsit..kävi miehen kaveri tänään kylässä ja en etukäteen tiennyt, niin oli kaikki Vauva-lehdet lehtikorissa näkyvillä heti ja raskaus-vitamiinit oikeen, että kiinnit huomion. Himpura. En ehtiny niitä korjata yhtää, kun vasta tämän lähtiessä huomasin. Toivottavasti se ei huomannut, kun en minä haluais että muut tietää meidän jutusita :D
 
Mousse kyllä tossa vaiheessa vois keksiä jotain valkoisia valheita :ashamed: Jotkut juhlat seuraavana päivänä on hyvä tekosyy ;)

Sokeripala täällä kans ongelmana se että jos testejä kaapista löytyy niin ei ne siellä pysy vaan kyllä ne tulee heti käyttöön otettua. Tällä hetkellä kaapissa on kaks raskaustestiä ja sitten digitaalinen ovistesti :heart:
No, nyt en kyl ennen maanantaita testaille yhtään mitää ku mulla on se meno sinne klinikalle. =)

Närästykset vaan jatkuu aina kun syö jotain rasvapitoista ruokaa ja sitähän ei tarvii siinä ees paljoo olla ku närästys alkaa :x Olis kiva tietää mistä närästys johtuu :ashamed: koska aikasemmin ei näin oo ollu, paitsi tietty silloin kun oon raskaana ollu :heart:

Mukavaa perjantai illan jatkoja kaikille :wave:
 
Täällä mennään nyt kp30:ssä eikä mitään näy eikä kuuluu.. Ei tosin oikein ole mitään oireitakaan.. Yksi vauvan saanut kaverini tosin sanoi että aina kun hän luuli olevansa raskaana hänellä oli oireita, sitten kun oikeasti onnisti ei mitään oireita ollutkaan kuin sitten vasta myöhemmin...

päätin että kp35 on hyvä päivä testailulle eli jos ketään ei kuulu niin ensi keskiviikkona tehdään sitten testit!

Mutta oikein ihanaa viikonloppua kaikille tämä lähtee huomenna maalle vanhempien luokse :)
 
Tervetuloa Sadie =) Ollaan aika samassa tilanteessa, mullakin yk 1! Oon myös 19 ja mies on 21. Huomasin myös että oot twilight-fani :D Ite oon kans hurahtanu niihin kirjoihin! Mä oon kyllä kovin kiintyny omaan pikkuveljeeni, että on sitä tässä itketty ja murehdittu. Se vaan on mun oma päivänsäteeni :heart:

Täällä meillä lapset ja nuoret saa rokotteen viikolla 49. Täytyy odotella sinne asti, jollei nyt sairastumaan satu. Tietääkös joku että onko määritelty kuinka monta viikkoa tarvii olla kasassa jos raskaana sen rokotteen ottaa? Siis saako sen esimerkiksi vasta viikolla 12?

ryöminkäinen Sulla jännät paikat kanssa! Mäkin oon ajatellu testailla ihan kohta, maanantaina. Sillon mulla on kp 30, ei jaksa odottaa pidempään :LOL:

Metsätähtönen Meille ei kauheasti yllätysvieraita tule, joten saan kaikki vauvajutut hyvin piiloon.. No on mulla raskaustestit wc:n kaapissa ja raskausvitamiinit kahvikaapissa (jotta muistan ottaa joka päivä, kun kahvia juon). MUTTA mun äiti on tosiaan sellanen et se usein noihin kaappeihin kurkkii.. Mihinköhän ne piilottas kun se kylään tulee? :LOL:

Melkein kaikki lahjat ostettu, miehen, isäpuolen, siskon ja muutaman muun lahjat puuttuu enää.. :xmas:

Mulla raskausoireet vielä jatkuu.. Tai mitä ne nyt onkaan.. Kp 27/?? Yk 1
 
heissan, tässä ajattelin myös teille tulla kertomaan uutisia, kävin maanantaina ar-ultrassa ja siellä paljastui kaksoset :xmas: että lapsiluku kerralla täyteen sitten :heart: teitä onkin jo useampi plussanneitakin ja puhallan lisää teille yrittäville plussatuulia :saint:
 
Mutzilla wauuuu! Tuplaonnea!!! :heart: :heart: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Nallu kyllä sen rokotteen saa ihan missä tahansa raskauden vaiheessa!

Tänään dpo jotain 5 ja taas nolona myönnän että testasin aamupissasta noilla viljatesteillä kun lupaavat tulosta dpo6-7. Eipä siinä mitään ihme tulosta näkynyt paitsi mun mielikuvituksellani tiätty olin näkevinäni jotain aavistuksen :LOL: mmut ensin se jokin näkyi vähän toisessa kohdassa testiä :whistle: ja sitten toisessa :LOL: (en tiennyt mihin kohtaan sen viivan pitäis tulla...) :LOL: . Tää on kyl noloa!
 
Mutzilla varmaan oli aikamoinen yllätys :heart: Tuplaonnittelut ja odottamisen iloa :heart:

Tänää olin testaamassa, mut testissä olikin joku vika koska ei näyttänyt yhtään mitään, ei ees sitä kontrolliviivaa :ashamed: Eilen kyllä lupailin että en testaile ennen maanantaita mut toisin kävi :LOL:
 
Onnea Mutzilla! :heart:

Mä soittelen ensi viikolla neuvolaan. Te, joilla jo on lapsia, niin oletteko käyneet yksityisellä varhaisultrassa? Kellekään en ole vielä plussasta kertonut, paitsi tietty teille. :) En oikein tiedä milloin ja miten kertoisin? hmm.

Tsemppiä teille kaikille kuumeiluun ja hyvää viikonloppua! :heart: Toivottavasti Unikeiju tulee iloisia uutisia testistä!!

:wave:
 
Mulla on nyt niiiin tylsääää kun ei tapahdu ittelleni mitään ja joutuu vaan odottelee et päivät menis nopeesti eteenpäin...tää on yhtä piinaa kun ajatuksiin ei mahdu mitään muuta kun se yksi ja sama. Miksei vois olla kehitetty jotain jokanaisen käyttöön tarkoitettua läpivalaisukonetta jolla näkis mitä sisällä tapahtuu...ja suurennoksella tiätty :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
heissan, tässä ajattelin myös teille tulla kertomaan uutisia, kävin maanantaina ar-ultrassa ja siellä paljastui kaksoset :xmas: että lapsiluku kerralla täyteen sitten :heart: teitä onkin jo useampi plussanneitakin ja puhallan lisää teille yrittäville plussatuulia :saint:
Onnea hurjasti :heart: Minäpä kirjaan tuonne listaan! Jännittävää. Käy joskus kertomassa, mitä kuuluu, tosi mielenkiintoista. Ovatko ne identtisiä, vai?

Täällä selvitellään krapulaa, ei kyllä ole kuin väsy. Oli tosi hauska ilta eilen, tänään on syöty hyvät sapuskat ja illaksi haetaan vielä vähän jätskiä ja sipsiä :whistle: Apuva! Noh, harvemmin meillä näin, niin menkööt. Ja illalla tulee leffakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Metsätähtönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
heissan, tässä ajattelin myös teille tulla kertomaan uutisia, kävin maanantaina ar-ultrassa ja siellä paljastui kaksoset :xmas: että lapsiluku kerralla täyteen sitten :heart: teitä onkin jo useampi plussanneitakin ja puhallan lisää teille yrittäville plussatuulia :saint:
Onnea hurjasti :heart: Minäpä kirjaan tuonne listaan! Jännittävää. Käy joskus kertomassa, mitä kuuluu, tosi mielenkiintoista. Ovatko ne identtisiä, vai?

Täällä selvitellään krapulaa, ei kyllä ole kuin väsy. Oli tosi hauska ilta eilen, tänään on syöty hyvät sapuskat ja illaksi haetaan vielä vähän jätskiä ja sipsiä :whistle: Apuva! Noh, harvemmin meillä näin, niin menkööt. Ja illalla tulee leffakin.
Kahden viikon päästä selviää nt-ultrassa nuo asiat, nyt oli vain tuo alkuraskaudenultra, jossa katsotaan sikiön koko, lukumäärä ja on kunnossa muuten
 
Mutzilla Tuplaonnea! :flower:

Mä ajattelin testailla sittenkin ehkä vasta tiistaina.. Käytiin miehen kanssa kotonapäin, siskopuoli oli n. vuoden ikäisen tyttönsä kanssa siellä. Voi että ku oli söpö yrittäessään kävellä, pari askelta sieltä tulikin, kunnes mentiin pyllylleen.

Mein suvussa on noita pikkasia, niin jotenkin on tosi kamala odottaa sitä omaa!

Kp28/??
 
No niin, ilmoittelenpa minäkin kuulumisia. Eli edelleen menossa yk1 ja ainakin laskennallisesti ovis oli viikko sitten ja siinä tietämillä puuhattiinkin. Ikää mulla oli 28, kun tuossa listassa oli kymysysmerkki sillä kohtaa.

Kaikkia oireita sitä kyllä kuvittelee itselleen, kun toivoo, että ekasta jo tärppäisi... Nyt on menossa kp22 eli menkkojen pitäis alkaa viim viikon sisällä. Apteekista haettiin neljä raskaustestiäkin kaappiin, testata aion joka tapauksessa viikon päästä, tuli menkat tai ei. Jännittää...

En ole ovista itse tikutellut, kun yritetään olla tjottailu meiningeissä ja stressaamatta. En kyllä siitä rennosta menosta hirveästi tiedä, kun on armoton vauvakuume. Ja kuten joku tuossa kirjoittikin, meillä myös piilotellaan vauvalehtiä kotiin tulevilta vierailta...

Vitamiineista sen verran, että kannattaa jo ennen yritystä alkaa syömään esim multivita plussaa tai jotain missä 40 mg foolihappoa. Muista ravintolisistä teratologisen palvelun lääkäri on ainakin sanonut, ettei kannata syödä, sillä niiden vaikutuksesta raskautumiseen ei ole tutkittua tietoa. Siksi itse jätin sinkin ja omegalisät nyt syömättä.

Mitäs muuta, siitä ovisvuodosta. Sen yleteeman dokkarisarjan hedelmällisyysasiantuntija muistaakseni kuvaili sitä kirkkaaksi, paksuhkoksi ja liukkaaksi ja luotettavammaksi merkiksi oviksesta kuin tikuttelu. Pillerit jätin toukokuussa, ja olen sellaista itselläni kyllä huomannut kierron puolivälissä. Tässä kuussa en kyllä tunnistanut sitä varmasti eli saapa nähdä mahtoiko lykästää vai ei. Sitä vaan toivoo niin kovasti, että lykästäisi ja menkat jäisi... :heart:
 
Mulla kai nyt dpo 6 ja ei sillä viljatestillä mitään tulosta tullut... taitavat lupailla turhia. Olisi mielenkiintoista tietään onko yleensä kukaan saanut positiivista tulosta dpo6 tai 7?!? No, huomenna testataan taas! Ei mulla nyt ole mitään oireitakaan. Plääh!
 
Mekkala, itse olen ainakin lukenut melkeen joka paikasta, että omegoja kannattais syödä. Sillä on muistaakseni sikiön suolistoalueiden jne kehitykseen merkitystä. Mutta terveitähän syntyy ilman mitään vitamiinipillereitä, että ei noita kannata niin mahdottoman vakavasti ottaa =) Onko sulla enismmäinen haaveissa? Se vielä puuttuu tuosta.

Erka, oon minä ainakin tältä palstoilta lukenut aika montakin todella aikaista plussaa. Niissähän tahtoo olla vaan se vika, että kun osa sitten jää kemiallisiksi jne, kun on niin aikaisin testattu.

Mutzilla, onko teillä muuten suvussa tuohon tiettävästi "altistusta"? Ite en tiedä meidän suvusta kyllä hirveesti mitään. Oli muuten tuossa Saammeko vauvan-dokumentissa just yks, jolle tuli tuplat ja vielä identtiset. Sitten häntä tutkittiin usein, kun siinä on vissiin vähän isommat riskit kuin ei-identtisillä. Mutta hyvin ainakin tuossa meni :heart:

Täällähän ei mitään erikoista. Ollut tosi mukava viikonloppu ja niin edelleen. Testionnea vaan kaikille, jospa vielä lisäplussia saatais =)
 
Minä jännään täällä taustalla loppukiertolaisten puolesta ja lähetän kovasti plussatuulia kaikille =) Itselläni taitaa olla dpo6 tai jotain sinne päin.. Ei minkäänlaista oiretta, tarkoitus olis ensi viikon lopulla testailla.. Vielä pitkä viikko edessä :LOL:
 
Onnea plussanneille :flower: Täällähän on moni päässyt jo tositoimiin ;)

Minäkin tulin pitkästä aikaa katsomaan mitä teille kuuluu.

Meillä ei ole nyt ollut puhetta vauvasta lähi aikoina. En halua kyllästyttää miestäni puhumalla liikaa vauvasta. Siinä käsityksessä kuitenkin olen, että joulun jälkeen jätetään ehkäisy pois (toivottavasti mies ei ole muuttamut mieltään). Eli minut voisi oikeastaan siirtää listassa sinne talvella yrityksen aloittaviin.

Kun poika herää, niin lähdetään miehen kotiin onnittelemaan pappaa ja isopappaa.
 
Olen taas kehitellyt itselleni yhden raskausoireen . Oltiin äsken ulkona lasten kanssa ja jostain syystä tuli kauhee pissahätä mulla ja seisoskelin siinä jalat ristissä (kauaa ei siis ees oltu ulkona) ja en sitten millään mpystynyt pidättämään vaan lirua tuli housuun . Siis mun pidätyskyky ei muutenkaan ole lasten syntymien jälkeen mikään hyvä mutta lliruja on tullut vain hyppiessä trampoliinilla ja nostaessa painavaa. Tosin siinä vieressä kyllä lorisi rännit... mutta silti outoa...ja siinä joukossa oli myös valkoista valkkaria . Että tälläisiä ällöjä havaintoja tänään . :LOL: :whistle: :x :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja memmu84:
Meillä ei ole nyt ollut puhetta vauvasta lähi aikoina. En halua kyllästyttää miestäni puhumalla liikaa vauvasta. Siinä käsityksessä kuitenkin olen, että joulun jälkeen jätetään ehkäisy pois (toivottavasti mies ei ole muuttamut mieltään).
Joo, ite en oikeetsaan keskustele yhtään mitään lapsiasioita, koska ollaan kuitenkin sovittu miten on sovittu ja näin. Musta vähän tuntuu, että ei noita miehiä keskimäärin kiinnosta hirveesti jauhaa noista :LOL: Tietenki jos jotain on, nii nsit, mutta ainakin semmonen turha voi joitakin jopa stressata..varsinkin jos asioista on jo sovittu. Ja onhan siinä se 9kk aikaa sitten keskustella ja kun yritys alkaa, niin sitten tietysti semmosia juttuja.

Erka, millos sulla olikaan testailut?

Täällä on syöty hyvin ja isäkin jo puhelimitse onniteltu. Ei paljon kyläilemään voi lähteä, kun sen verran kaukana ovat.

Mutzilla :saint:

Jep, pitänee lähteä tästä pelailemaan tuota peliä miehen kanssa. Mukavaa sunnuntaita! Ois vielä jälkiruokarahkaki syömättä =)
 
metsätähtönen no mullahan on noita testailuja kokoajan :LOL: eli joka päivä testaan ja huomenna jotain dpo7 eli taas aamulla testailen... siis sillä viljatestillä! Sitten loppuukin jo viljatestit elio siirryn acon10 early detectioniin ja sitten niihin one stepliuskoihin. On mulla se cb:n testikin tuolla odottelemassa :D . Eli hyvin on varustauduttu :LOL:
 

Yhteistyössä