Talopaketin ostaneet ja pystyttäneet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
hah :D . Eka riita miehen kanssa ja nyt tarviin kokemuksia.

Eli kauanko on mennyt talopaketin pystyttämisessä ja sen kuntoon saamisessa myös sisältä? Siis asumiskuntoon...tai oikeammin sanottuna täysin valmiiksi?

Mies meinasi että yhdessä kesässä ja mä taas en ihan usko. Kumpi on oikeassa, kumpi väärässä?

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
riippuu tekeekö sitä täyspäiväsesti vai iltahommina, paljonko tekee itse vai onko avaimet käteen-ratkaisu jne.. :)

Näin juuri.
Mun isällä meni 5 vuotta... kaveripariskunta rakentaa juuri parhaillaan ja paketin tulon jälkeen arvioitu muutto on 1,5 vuoden kuluttua.

Siis todennäköisesti iltahommina ja niin että sisältä tehdään mahdollisimman paljon itse. Toisin sanoen kuori tulee pakettina (ei kuitenkaan avaimet käteen) ja sisusta väsätään itse.

Hah, hauskaa miettiä näitä kun ei vielä ole edes sitä tonttia :D

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Siis todennäköisesti iltahommina ja niin että sisältä tehdään mahdollisimman paljon itse. Toisin sanoen kuori tulee pakettina (ei kuitenkaan avaimet käteen) ja sisusta väsätään itse.

Hah, hauskaa miettiä näitä kun ei vielä ole edes sitä tonttia :D

tämmöisellä lähtötilanteella meillä meni n. vuosi. Sisustushommia oli tekemessä lisäks yks "remonttireiska".

Ei kyllä iltahommina yhdessä kesässä onnistu. Ellei sitten ole todella isoa porukkaa tekemässä (ja jokainen tietää mitä tekee :D).

Pariskunta 1 rakensi taloaan 7 vuotta. Tekivät kaiken itse, piirustuksista lähtien ja työ oli millintarkkaa. Iltahommina ja siis pystytavarasta, ei talopakettia. Pariskunta 2 teetti kaiken työn, itse maalasivat ja tapetoivat. Aikaa kului himpun vajaa vuosi. Pariskunta 3 osti tontin syyskuussa, talopaketin samaan syssyyn ja muuttivat melko keskeneräiseen taloonsa seuraavan vuoden heinäkuussa. Taloa tehtiin talkoovoimin, paikalla oli aina 2-6 ihmistä (jotka ovat jo pari taloa rakentaneetkin, ilta- ja viikonloppuhommina). En halua rakentaa itse! Ikinä! (kuuluisat viimeiset sanat, kohta varmaan hehkuttelen, kun on löytynyt ihku tontti jostain 100 kilsan päästä työpaikasta ja rakennetaan jotain ikuisuusprojektia :laugh:)

Meillä oli kaksi timpuria tekemässä osan sisätöistä, timpurit tekemässä talon ulkopuolen viimeistelyt, sähkärit ja putkimiehet, ja itse tehtiin kaikki illat ja viikonloput. Talopkt tuli toukokuun lopussa, ja muutimme helmikuun alussa, ja siihen todella sai paiskia hommia PALJON.

Oli siis 1,5-kerroksinen suurelementtipaketti, yläkerran sivukkaiden nysväämisessä meni valtavan paljon aikaa. 1-kerroksinen tai täysi 2-kerroksinen olisi ollut nopeampi tehdä sisältä valmiiksi.

Ja siis tää lähti tää kina siitä että mies suunnitteli yhden paikan vuokraamista väliaikaiseksi kodiksi. Siis sellaista taloa jossa yks ihminen asuu aina talvisin. Että sinne sitten kärrättäisiin tavarat ja asuttais kesä. Ja sieltä sit muutettais omaan taloon.

Mä totesin että aika hemmetin huono idea noin niinkuin yleensä... vaan ei sitten miehen mielestä :snotty:

Ensimäinen tehtiin suurimmaksi osaksi itse (sähkö ja putkimies oli ja rakentajarane jonkun päivän), osatoimituksessta 1v 4kk kun muutettiin. Toinen avaimet lähes käteen periaatteella ;) toimitus toukokuun vikaviikko ja elokuun lopulla muutettiin

Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:
Ensimäinen tehtiin suurimmaksi osaksi itse (sähkö ja putkimies oli ja rakentajarane jonkun päivän), osatoimituksessta 1v 4kk kun muutettiin. Toinen avaimet lähes käteen periaatteella ;) toimitus toukokuun vikaviikko ja elokuun lopulla muutettiin

Miten tuo avaimet käteen- paketti käytännössä menee? Siis mitä tehdään itse, mitä kuuluu hintaan? Ja onko kovasti kalliimpi noin?

Miten tuo avaimet käteen- paketti käytännössä menee? Siis mitä tehdään itse, mitä kuuluu hintaan? Ja onko kovasti kalliimpi noin?

Onhan se kalliimpi kuin tuo meijän eka jossa otettiin vain puuosatoimitus ja itse hankittiin kaikki sisusteet.
Toisessa (kivitalo) suunniteltiin talomyyjän toimistolla kaikki ja valkattiin sisusteet jne eli tuohon meijän avaimet käteen kuului ulkopuoli + sisäpuoli + sisusteet (tapetit, kaakelit, lattiat jne) + työmiesten palkat

Hyvä puoli tuossa avaimet käteen hommassa on tietty se että kustannukset on tiedossa, matkalla ei voi tulla yllätyksiä tai vuoden rakentamisen aikana voi hinnatkin nousta

Onhan se kalliimpi kuin tuo meijän eka jossa otettiin vain puuosatoimitus ja itse hankittiin kaikki sisusteet.
Toisessa (kivitalo) suunniteltiin talomyyjän toimistolla kaikki ja valkattiin sisusteet jne eli tuohon meijän avaimet käteen kuului ulkopuoli + sisäpuoli + sisusteet (tapetit, kaakelit, lattiat jne) + työmiesten palkat

Eli siis suomeksi sanottuna JOS haluttais ihan kaikki valmiiksi tehtynä, niin periaatteessa yhdessä kesässä kerkiäis jos pikkuisen venyttää kesää =) B)

kaikki paitsi pohjatyöt kuuluu pakettiin... eli keittiöt ja saunat tapetit ja listat valmiiksi asennettuna...
http://www.kastelli.fi/talot/economy

Eli siis suomeksi sanottuna JOS haluttais ihan kaikki valmiiksi tehtynä, niin periaatteessa yhdessä kesässä kerkiäis jos pikkuisen venyttää kesää =) B)

Joo ja venyttää aika paljon kukkaroakin :D. En tiedä tarkemmin noista avaimet käteen- toimituksista mutta 200-neilöinen talo tuli tontteineen tolla tsydeemillä maksamaan noin 300 th.

Economy-malliston ennenkuulumaton edullisuus perustuu selkeisiin pohjaratkaisuihin, Kastellin saamiin suurostoetuihin sekä huolelliseen ennakkosuunnitteluun.

Kastelli tekee Economy-talot muuttovalmiiksi; perustukset, kirvestyöt, LVI- ja sähkötyöt sekä sisustustustyöt aina viimeisiä listoja myöten tehtynä ennenkuulumattoman edulliseen hintaan, alkaen 109.860? (Pohjois- ja Itä-Suomi), 115.360? (Etelä- ja Länsi-Suomi) + toimituskulut (toimitus huhtikuuhun 2009 mennessä)!

Asiakkaalle jäävät vain tontin maatyöt, perustuksen ulkopuoliset työt, liittymät, valmiin perustuksen sisäpuolinen täyttö, ulkoverhouksen toinen maalauskerta ja pihatyöt.

Alkuperäinen kirjoittaja näin esim kastellilta:
Asiakkaalle jäävät vain tontin maatyöt, perustuksen ulkopuoliset työt, liittymät, valmiin perustuksen sisäpuolinen täyttö, ulkoverhouksen toinen maalauskerta ja pihatyöt.

Mutta... Tuo vain tontin maatyöt, liittymät yms tekevät aika paljonkin. Naapurikunnassa just kattelin, että vesi- ja sähköliittymä maksavat n. 12 000 th e yhteensä (siis tontin rajalle). Ja jos tarvitaan paalutusta, ei sekään ihan kovin edullista ole.

Yhteistyössä