Taitaa tää avioliitto vedellä viimeisiään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokemuksia? Neuvoja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokemuksia? Neuvoja?

Vieras
tässä taas yksi esimerkki (tältä päivältä) välisestämme suhteesta

minä herään lasten kanssa aamulla, laitan niille aamupalat. Pesen koneellisen pyykkiä ja teen muita kotitöitä.

Jumppani alkoi 11.30 ja herätin miehen juuri ennen kuin lähdin se laahautui sohvalle vahtimaan lapsia (= katsomaan telkkaria)

Kun tulen jumpasta, menen suihkuun. Kysyn oletteko syöneet. Eivät ole. Sanon että pitäs varmaan ruokaa tehdä. Käyn suihkussa ja totean, että mies on tietokoneella. Alan tekeen ruokaa.

Mies katsoo mitä elokuvia olisi teatterissa menossa.
Sanoo että lähtee elokuviin. Lähdenkö mukaan. Teen ruokaa siinä ja samalla yritän miettiä mihin lapset tunkis. En osaa vielä vastata miehen kysymykseen. Mies menee suihkuun, pukee ja sanoo "mä lähden nyt sinne elokuviin"

Kysyin siltä et miksi pyysit mukaan, jos on noin päivänselvää, että halusi mennä sinne yksin. Mies esittää, ettei muka ymmärrä ja lähtee.

Tämmöstä tää on, ja pahemmaks menee.
Mua suututtaa ja välillä ei tunnu missään. Miehen tunteista en tiedä. Joka kerta kun kysyn niin "kaikki on hyvin" vaikka sen naamasta näkee kilometrien päähän, ettei ole.

No älä nyt eroa ainakaan, jos lastenhoito rassaa. Sittenhän sä vasta niiden kanssa yksin olet. Se sentään katsoi lapsia kun olit jumpassa. Ootkos koittanut puhua miehellesi, se saattaa yllättäen toimia.

Sano sille joskus ihan nätisti että haluaako hän olla tässä perheessä, kiinnostaako häntä lapset, sinä? Onko sillä jotain murheita, voitko sinä auttaa häntä? Ja että kyllä sinä olet tähänkin mennessä yksin pärjännyt niin etköhän myöhemminkin. Mutta tuollaista käytöstä ei pitkään jaksa. Näin minä tekisin jos ukkoni olisi tuollainen.

Alkuperäinen kirjoittaja jos auttaisi:
Sano sille joskus ihan nätisti että haluaako hän olla tässä perheessä, kiinnostaako häntä lapset, sinä? Onko sillä jotain murheita, voitko sinä auttaa häntä? Ja että kyllä sinä olet tähänkin mennessä yksin pärjännyt niin etköhän myöhemminkin. Mutta tuollaista käytöstä ei pitkään jaksa. Näin minä tekisin jos ukkoni olisi tuollainen.

Niin ja ei ainakaan syyttely ja päälle käyminen auta, sano joskus että sinusta tuntuu että teillä ei mene nyt kovin hyvin, onko hän samaa mieltä.

Kyllä sillä miehellä tosiaan voi olla kaikki hyvin. Ehkä kannattais kertoa sille mikä sinulla on ja mitä sinulle kuuluu ennemmin kun kysyä siltä mikä on.
Elokuva-jutunkin suhteen sille olis ehkä pitänyt selittää, että olisi tmielelläsi tullut mukaan, mutta et vielä ehtinyt järjestä lastenhoitoa. Omasta mielestään se kysyi suo mukaan ja koska oli itse valmis, mutta sinä et, tulkitsi sen niin että et ole tulossa.

Älä nyt viitsi, eihän tuo nyt eron paikka ole!
Käsittämätöntä että joku edes miettii moista tuollaisen takia!
Mitä jos tekisit sen sijaan vähän töitä liittonne eteen, nostaisit kissan pöydälle ja keskustelisit miehesi kanssa siitä mikä rassaa ja mihin kaipaat muutosta, ja sitten yhdessä mietitte uusia toimintatapoja.

Mutta kai sen miehenkin olis pitäny tajuta että heillä on lapsia, ei he yhdessä pääse tuosta noin vaan leffaan. Vaikka pyysikin mukaan, niin tuntuu että pyysi ettei tule sanomista.

Alkuperäinen kirjoittaja SD:
siis sehän pyys sut mukaan. sanoitko että haluun mukaan, ootas ku hommataan lastenvahtii?
kommunikaatiossa ainakin jotain parantamista.

Oli sen verran puhetta, että lapsia ei tällä varotusajalla saa hoitoon ja että toinen näytös olisi illemmalla jolloin voisimme mennä JOS mummo ottaa lapset.

Mutta sitten se vaan lähtikin ittestään siihen aikaisempaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokemuksia? Neuvoja?:
Mies katsoo mitä elokuvia olisi teatterissa menossa.
Sanoo että lähtee elokuviin. Lähdenkö mukaan. Teen ruokaa siinä ja samalla yritän miettiä mihin lapset tunkis. En osaa vielä vastata miehen kysymykseen. Mies menee suihkuun, pukee ja sanoo "mä lähden nyt sinne elokuviin"

Kysyin siltä et miksi pyysit mukaan, jos on noin päivänselvää, että halusi mennä sinne yksin. Mies esittää, ettei muka ymmärrä ja lähtee.

Täytyy sanoa että jos kysyisin mieheltä haluaako se lähteä elokuviin ja mies jatkais ruuan laittoa mitään sanomatta, niin olettaisin kyllä että eipä tainnu kiinnostaa, ja mököttääkin vielä. Eipä kävis mielessäkään että se "miettii" eikä tiedä vastausta vielä siinäkin vaiheessa kun mä oon jo kerinny käydä suihkussakin.

Ja kyllä, on ihan laillista vastata "Kyllä, jos saadaan lapset hoitoon", ääntä saa pitää vaikkei vielä halua lukita vastaustakaan. Todella epäkohteliasta jättää toinen vaan odottelemaan että koskahan mä saan mietittyä haluanko vastata.

Alkuperäinen kirjoittaja ljk:
Mitä jos tekisit sen sijaan vähän töitä liittonne eteen, nostaisit kissan pöydälle ja keskustelisit miehesi kanssa siitä mikä rassaa ja mihin kaipaat muutosta, ja sitten yhdessä mietitte uusia toimintatapoja.

Ei pelkästään tämä yksi tapaus olekaan eron paikka, mutta samanlaista "kylmyyttä" ollut jo pidemmän aikaa. Miten sen selittäisin.. sellaista ettei kiinnosta toinen tai toisen asiat, ei ota huomioon ollenkaan..

Keskustelu meidän perheessä on ainakin toiminut, asiasta kuin asiasta! Ja keskustelu silleen ettei kumpikaan säti toista vaan kertoo nätisti omat tuntemukset, vaikka ne liittyy toiseen. Ei hyökkäämällä!

Mutta kukin tyylillään

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ljk:

Ei pelkästään tämä yksi tapaus olekaan eron paikka, mutta samanlaista "kylmyyttä" ollut jo pidemmän aikaa. Miten sen selittäisin.. sellaista ettei kiinnosta toinen tai toisen asiat, ei ota huomioon ollenkaan..

Oletko kysynyt häneltä vaikka jos yhdessä olette saunomassa tai istutte sohvalla illalla kun muksut nukkuu, että onko joku oikeasti tosi huonosti, kun tuntuu ettei teidän suhde pitkään aikaan ole ollut entisensä...

miehet on semmosia että ne ei analysoi, lue rivien välistä tai mieti liikaa että mitäköhän toi nyt tarkotti ja miks se nyt noin sanoi ja teki. miestä ei saa puhumaan ellei se ite tahdo. niin hankalaa se onkin niin pitää joskus vaan antaa olla. liikaa ku utelee ja kalastaa niin mies sulkeutuu vaan lisää.

onko hällä stressiä, uupumusta, rahahuolia tai muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja SD:
miehet on semmosia että ne ei analysoi, lue rivien välistä tai mieti liikaa että mitäköhän toi nyt tarkotti ja miks se nyt noin sanoi ja teki. miestä ei saa puhumaan ellei se ite tahdo. niin hankalaa se onkin niin pitää joskus vaan antaa olla. liikaa ku utelee ja kalastaa niin mies sulkeutuu vaan lisää.

onko hällä stressiä, uupumusta, rahahuolia tai muuta?

Ihan kuin miehet olilis yksi sama rotu jotka kaikki ajattelevat samoin..
"pojat on poikia"

Olen aika hämmästynyt siitä kuinka moni ajattelee että "no kysyihän se kuitenkin" tai "vahti sentään lapsia kun olit jumpassa" jne.

Oikeesti! Ette te paljoa miehiltänne vaadi, tossukoitako kaikki tyynni

Kun mies sanoi "mä lähden nyt sinne elokuviin", mitä sinä sanoit? Et mitään? Et esimerkiksi "soitatko X:lle että voiko kattoa lapsia niin mäkin tuun?".

Vai oliko sen sun "no ei lapsiakaan kyllä mitenkään saa mihkään ja oishan ehkä joskus myöhemmin voinu mennä JOS ois mummu kattonu" selostukses oikeesti tarkotus toimia viestinä siitä että sä haluat lähteä? Et kuitenkaan esim. soittanu/pyytäny soittaan sille mummulle, vaan jatkoit puuhailua niinkun ei mitään?

Kokeileppa seuraavalla kerralla vastata heti että joo ja hilpaset autoon. Siinäpä sit jää mies ihmettelemään mitä tekee kesken olevan ruuanlaiton ja lasten kans!!

Alkuperäinen kirjoittaja OHIS:
Olen aika hämmästynyt siitä kuinka moni ajattelee että "no kysyihän se kuitenkin" tai "vahti sentään lapsia kun olit jumpassa" jne.

Oikeesti! Ette te paljoa miehiltänne vaadi, tossukoitako kaikki tyynni

no tossukka tai ei niin en vaadi miestä lukemaan mun ajatuksia. aloituksesta ei käyny ilmi että ap oli sanonu että haluu mukaan ja että aikoo kysyä mummoilta hoitoapua. se selvis siinä vaihheessa ku ap:lta kysyttiin. ;)

öö no en mäkään eroa heti alkais miettimään, mutta kyllähän tuossa tilanteessa pitäisi jotain tehdä! olennaisinta ois saada joku kommunikaatiokyky esiin sun miehestä. en tiiä miten, munkin miehestä pitää aina puristaa väen vängällä sanat ulos..

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Kyllä sillä miehellä tosiaan voi olla kaikki hyvin. Ehkä kannattais kertoa sille mikä sinulla on ja mitä sinulle kuuluu ennemmin kun kysyä siltä mikä on.
Elokuva-jutunkin suhteen sille olis ehkä pitänyt selittää, että olisi tmielelläsi tullut mukaan, mutta et vielä ehtinyt järjestä lastenhoitoa. Omasta mielestään se kysyi suo mukaan ja koska oli itse valmis, mutta sinä et, tulkitsi sen niin että et ole tulossa.

Totta, että vain miehet voi olla tuollaisia torvia! Oli se vähän samanlaista meilläkin kun lapset olivat pieniä, mutta ehkä naisen kannattaa vain niellä harminsa ja purkaa se muualle.

Jotkut miehet ovat vaan kuin isoja lapsia, mutta kyllä se helpottaa kun oikeat lapset kasvavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Kun mies sanoi "mä lähden nyt sinne elokuviin", mitä sinä sanoit? Et mitään? Et esimerkiksi "soitatko X:lle että voiko kattoa lapsia niin mäkin tuun?".

Vai oliko sen sun "no ei lapsiakaan kyllä mitenkään saa mihkään ja oishan ehkä joskus myöhemmin voinu mennä JOS ois mummu kattonu" selostukses oikeesti tarkotus toimia viestinä siitä että sä haluat lähteä? Et kuitenkaan esim. soittanu/pyytäny soittaan sille mummulle, vaan jatkoit puuhailua niinkun ei mitään?

No kyllä mä ainaki vetäsin herneet nenään jos oisin heränny lasten kans aamulla, syöttäny aamupalat ja kesken ruuanlaiton mies tulis ehdottelemaan elokuviin lähtöä tai ilmoittas itte menevänsä! Mä työntäsin kauhan ukolle kouraan ja sanoisin et jospas mä meen tällä kertaa. Hoida sä vuorostas ruoka ja lapset!

Yhteistyössä